1 Mayıs 2012 Salı

B.A.P.: Oyunun Yeni Adı!

 Ahhh, bu seneki rookieler... Baştan sevmediğim ve hala SME'nin onca abartmasını karşılamadığını düşündüğüm EXO bile Luhan'ın "nomnomnom" diye çilek yiyen hali sayesinde yavaştan beni gülümsetmeye başladı (Kendime not: Asla bir kpop idolüne 30 saniyeden fazla bakma. Şıpsevdinin teki olduğun için hemen çekim alanlarına giriyorsun! ). Ama başlıktan da anlaşılacağı üzere bugün hakkında atıp tutacağım grup EXO değil, Best Absolute Perfect (Ya da benim tercih ettiğim açılımla Bad Ass People XD ).

 Geçen hafta ikinci mini albümü "Power" ile comeback yaptı B.A.P. Rookielerle ilgili yazımda kendileriyle çok alakam olmadığını sadece rapperlarını beğendiğimi söyleyip saç renklerinden bahsederek geçirmiştim bu grubu. Ta ki youtube'da yeni albümleri "Power"ın aynı isimli çıkış şarkısına ve müzik videosuna rastlayana kadar. Her ne kadar fandom isimlerinden nefret etsem de (Baby ne yaaa? Grubun imajına uygun mu yani? ) sanırım artık bu fandomun "oppaaaa!" diye kendini yırtmayı sevmeyen azınlığından biriyim.

 Grup bu albümünde de debut albümlerindeki "erkeksi/sert/mesaj vermeye meyilli/aşk da neymiş dünyada daha büyük sorunlar var, farkında mısınız eyy cemaat-i Müslimiiin!" imajına sadık kalmış. Büyük ihtimalle bu tarz grubun kendi yürümek istediği yol, çünkü koreografilerinin hazırlanmasında grubun danstan sorumlu üyeleri Jongup ile Zelo'nun parmağı var, şarkı sözlerini ise genelde lider ve rapper Bang Yong Guk yazıyor. Ki bu da favori gruplarından Big Bang'in en sevdiği yanlarının 83619. maddesi "şarkı sözlerini kendilerinin yazması" olan biri olarak benim gözümde yarışa 1:0 önde başladıkları anlamına gelir. XD
 Şarkı sözlerine fena halde takık bir insan olduğum için bu konuda biraz daha kafanızı şişireceğim: Bang Yong Guk bu konuda büyük sıkıntı yaşayan kpop piyasası için gerçekten iyi bir söz yazarı. Genelde kpop erkek grubu şarkıları "seni seviyorum/gel yarim ol sevdalım ol/seni istiyorum/hey sexy baby/çok güzelsin/neden bunu bana yapıyorsun?" şeklinde sözlerin arasından seç beğen al usulüne göre yazıldığından başka şeylerden bahseden, bir anlam derinliği olan şarkılar bulmak zor oluyor. İşte Bang bu durumda gökten zembille inmiş gibi geldi bana (ya da kendilerinin uzaylı olduklarını ve dünyaya fangirllerin çığlıklarından faydalanarak gezegenleri Mato için enerji toplamaya geldiklerini söylediklerini düşünürsek Mato gezegeninden uzay gemisiyle gelmiş de diyebiliriz). Çocuk aşk şarkısı yazmıyor mu? Merak etmeyin, "Warior" albümündeki Secret Love şarkısı ile o duruma da el atmış. Şarkı adı üstünde başka insanlardan saklanması gereken bir aşk hakkında. Bang'in idol olduğunu düşünürsek pekala böyle bir aşk yaşamış ya da hala yaşıyor olabilir. Bu da bizi Yong Guk'un şarkı sözlerindeki diğer önemli ve benim hoşuma giden noktaya götürüyor: Gerçeklik. Bang'in yazdığı şarkılar gerçekten yaşadıkları, düşündükleri ve hissettikleri hakkındaymış gibi. "Yeni albüm çıkaracağız hadi şarkı yazayım bari" şeklinde değil, "Ben bu olayı yaşadım, bunu aşmak için ya da daha iyi anlamak için bunun hakkında bir şarkı yazmalıyım" ya da "Şu konu hakkında hayat görüşüm böyle, bunu şarkılarımla insanlara anlatmalıyım" şeklinde. Kpopta şimdiye kadar bunu hissetmemi sağlayan tek idol GD'ydi (SHINee'den Jonghyun'un sözlerini de severim ama o gerçeklikten ziyade daha metaforik ve şiirsel bir noktada). Ki birini GD gibi bir dahiyle karşılaştırıyorsam bu onun gerçekten iyi olduğu anlamına gelir. XD Gene de Bang bir GD değil, çünkü henüz beste alanına çok el atmamış durumda... (Nihaha kimse BB'yi geçemez!!)
 Müzik... B.A.P. genel olarak hiphop, Youngjae'nin tarzı sebebiyle azıcık da R&B'ye kayan, günümüz modasının dışında da kalmadan araya elektro melodiler serpiştiren bir sounda sahip. Daehyun her şeye uyum sağlayabilecek bir vokal gibi görünüyor; Secret Love performanslarında yumuşacık olan sesi Bang'e eşlik ettiği I Remember performansında daha vahşileşiyor sanki ve tamamen farklı tarzlarda olan iki şarkının da altından başarıyla kalkıyor. Youngjae ve Daehyun gerçekten çok güzel seslere sahip vokaller ama nedendir bilmem Power'da Himchan'ın sesini daha çok beğeniyorum ben. Jongup da kötü bir sese sahip değil ama diğer üyelerin arasından sesiyle sıyrılacak bir üye de değil. Zaten Jongup demek dans demek XD Bang'in başlarda bana TOP'ı hatırlatan ama dinledikçe aslında pek de alakaları olmadığını fark ettiğim rapi gerçekten iyi. Sesleri TOP'la benzerlik gösteriyor; ikisi de boğazdan yükselen biraz boğuk ve gayet erkeksi seslere sahip ama rap tarzları tamamen farklı bence. Grubun maknaesi ve diğer rapperı Zelo ise rap yaparken beni nefessiz bırakıyor ve kendisinin nasıl hala devam ettiğini düşündürerek bir de şoka sokuyor~haha Zelo'nun sesi Bang'e göre çok daha ince ve rapi de çok çok çok daha hızlı. Acaba söyledikleri gibi gerçekten robot ve sonradan güncelleştirildiği için mi bu kadar hızlı rap yapabiliyor diye düşünmüyor değilim. Yok canım değildir... Değildir... Değil mi?

 Evet, şarkı sözlerinden bahsederek Bang'e karşı içimde yeşeren sevdayı alt metin mesajı olarak verdikten (Arada gözüm Bang'e kayıyor Key/Sorry I'm a bad girl/Ama gene de favori kpop idolüm sensin/Yeah you're a good boy) ve birazcık da müzik tarzlarına değindikten sonra gelelim kpopun bir diğer önemli konusu hatta müzikten daha önemli konusu olan dansa: B.A.P sert imajlarına uygun olarak, oldukça agresif koreografilere sahip. Hem Warior hem de Power'ın koreografisi tam anlamıyla kick-your-ass (Türkçesini yazamam, Türkçe küfredersem annem terlikle kovalar beni) hareketlerinden oluşuyor. Bütün o zıplamalar, havaya tekmeler savurmalar, sert el kol hareketleri... Açıkçası benim hoşuma gitti. Gene de canlı performanslarda mvlerde olduğu kadar iyi değiller ne yazık ki (Hepsi SHINee yüzünden. Onların muhteşemliğine o kadar alıştım ki başka gruplara burun kıvırıp duruyorum). Üyeler ayrı ayrı dans ederken inanılmazlar ama bir araya geldiklerinde bir uyumsuzluk varmış hissinden kurtulamıyorum bir türlü. Gene de onlar yeni debut yapmış bir grup fazla yüklenmeyelim kendilerine. XD
 Tarz: Check! Müzik: Check! Şarkı Sözleri: Check! Dans: Check! B.A.P. bunların hepsinden geçer not alır. Ama ne yazık ki idol olmak o kadar kolay değil, bütün bunları yapabilmeniz yetmez hatta bunları yapabilmenizin hiçbir önemi bile olmayabilir. Aynı zamanda insanları eğlendirebilmelisiniz. Ve B.A.P bunu tamamen kendine has bir tarzda yapmayı başarıyor. İlk programları olan "Ta-Dah! It's B.A.P." kesinlikle çok eğlenceli. Konusuna göre; B.A.P üyeleri aslında Mato isimli bir gezegenden gelmiş uzaylı ajanlar. Dünyaya geliş amaçları da gezegenlerindeki enerji kaynaklarının bitmek üzere olması ve dünyadaki bir enerjinin onların enerjisiyle büyük bir benzerlik göstermesi. Ki bu da fan kızların çığlıkları. Bunun sonucunda bu Mato gezegeninden gelen uzaylılar gezegenleri için gerekli enerjiyi toparlamak amacıyla idol olmaya karar veriyor. Program da onların idol olma yolunda ilerleme aşamalarını anlatıyor. Eğer boş zamanınız varsa mutlaka göz atın, gerçekten eğleneceksiniz. Ayrıca B.A.P ve Mato olayı bir diğer uzay hikayesiyle tanıtım yapan EXO'nun Hayat Ağacı ve dünyaya sürgün edilme şeklindeki tamamen zorlanarak oluşturulmuş sözde mitini sollar bence. XD
 B.A.P. yeni çıkan bir gruba göre kamera karşısında inanılmaz rahat. Liderleri Bang Yong Guk yayında kendilerini tanıtırken (Her grubun kendine özel olan "Merhaba biz bilmemkimiz" muhabbeti) küfür etmelerini önerdi yahu!! Hala gözlerini kocaman kocaman açıp kameraya tekmeler savurarak "Get the f*ck off!! F*ck f*ck f*ck!!" deyişine gülüyorum ben~haha Bir idol grup üyesinin (hem de lider kendisi) bunu yaptığına ilk defa tanık oldum resmen. Ne yalan söyleyeyim, sınırları takmıyor olmaları gerçekten hoşuma gidiyor XD Acaba Kore RTÜK'ü bunun nasıl yayınlanmasına izin verdi diye de düşünmüyor değilim gerçi... Bunun yanında 16 yaşında potansiyel bir buing buingci Zelo'ya sahip olmalarına rağmen şu kadar kpop şirinliği peşinde koşmuyor olmaları grubun başka bir artısı. B.A.P üyelerinin kendilerine has doğal bir şirinliği var, bunun için kendilerini zorlamalarına hiç gerek yok XD Himchan bir işi doğru yapamadığından sürekli aşağılanan komutan rolüyle karşımıza çıkarken, Youngjae tam anlamıyla kibarlık budalası ve grubun dırdırcısı olarak insanı oldukça eğlendiriyor. Jongup Himchan'a bir türlü yardım edemeyen Himchan destekçisi. Melek sesli Daehyun maskesini takıp üç cümleden fazla konuşmuyor olsa da bir şekilde dikkat çekiyor. Lider Bang ise... Küfür kısmından da anlayabileceğiniz gibi adam tamamen ayrı dava XD Kimsenin ne düşündüğü umurunda değil, canı ne isterse onu söylüyor. Skinny jeanlerin tamamen saçmalık olduğunu söylediği için bile hayran olabilirim kendisine XD Zelo ise robot rolünün hakkını veriyor, şahsen ben baterisinin bitişine hastayım~haha
 Uzun lafın kısası (gerçekten uzun oldu o yüzden bu cümleye kadar benden nefret etmeden gelmiş okuyucuya minnettarım *mutlulukgözyaşları* ) B.A.P bu sene gelen en iyi gruplardan. Ve benim için favorim ilan ettiğim Nu'est'i birazcıııııık ama birazcıııık kenara itmiş olabilir...  Sanırım gerçekten yavaş yavaş fangirllerin kalplerini ele geçirme amaçlarına ulaşıyorlar O_O Pekala, bir kısmımızı çığlık atmamız için Mato'ya götürmeyi düşünüyorlarsa beni de alabilirler. Kemerimi bağlayıp yol boyunca Bang'in yamacında uslu uslu otururum ben~haha

7 yorum:

  1. Kuzu çok güzel anlatmışsın yine :D ben warriorun sahne performanslarını çok beğenmiştim :D powerı daha izlemedim canlı :D programı indirdim ama henüz izleme fırsatım olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmene sevindim :)
      B.A.P.yi seviyorum ve yavaştan yavaştan fanları oluyorum ama sahne performansları konusunda hala biraz pişmeleri gerekiyor bence. XD Kötü değiller ama kimse de mükemmel olduklarını da iddia edemez. Gene de çok yetenekli üyelere sahip bir grup, bence önü açık...
      Program? "Ta-Dah! It's B.A.P" mi? İzlemelisin gerçekten eğlenceli XD

      Sil
  2. Bu gurubu anlatmana bayıldım, zira Power klibini izlerken ölüp ölüp diriliyorum. (Klişe fangirl lafı..) Yong Guk'un şarkının başında ki etkileyici sesiyle yaptığı rapimi diyeyim, Himchan'ın öldürücü bakışları ve keskin ses tonu mu diyeyim, Daehyun'un vokali, Youngjae'nin bayıldığım sarı saç tarzı ve ani aniya kısmımı diyeyim, Zelo'nun beni kaç kere dinlersem dinleyeyim şaşırtan rapimi diyeyim.. Yani kısacası B.A.P bir harika.
    Ta-Dah'ın sadece iki bölümünü izleyebildim maalesef. (Okul, hep okul. -.- Yaz tatili gel artık!) Ama o liderin küfür kısmı beni benden aldı. Uzaylı. Uzaylılar artıyoooor. =D
    Sahne performanslarında henüz çok iyi değiller ama ne zaman çıkış yaptılar ki şurada? Gidişata bakacağız artık. *-*

    YanıtlaSil
  3. Yalnız düzeltmek istiyorum grubu diyeceğime gurubu demişim -ki bu hatadan oldum olası nefret etmişimdir. =D =D =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkürler :)
      Evet, piyasa uzaylı doldu~haha Ama Bang Yong Guk ciddi anlamda süper bir uzaylı XD
      Bence gittikçe iyileşiyorlar, ilk sahne performanslarıyla şu ankiler arasında tonlarca fark var :D
      Türkçe'ye saygı! Ben de dikkat ederim genelde, ama bazen olabiliyor böyle hatalar :D

      Sil
  4. Tadah programinin türkçe cevirileri var mi acaba

    YanıtlaSil
  5. BAP gerçekten çok yetenekli bir grup diğer gruplardan daha farklı bir tarzları var.
    Kendilerine has karografileri,klipleri,şarkıları anlamlı ve sosyal mesaj içerikli,belli sağlam duruşu olan bir grup :DDD
    Diğer gruplar gibi şirinlik peşinde değil Wekly ıdol programında izlemiştim gerçekten de erkeksi duruşa sahipler :)
    Kore insanı neden bu çocukların şirinlik yapmasını ister anlamadım gitti.Programda bile saçma sapan sorular soruyorlar sevgili grubumda şirinlik yaparken utanıyor..

    YanıtlaSil