16 Mayıs 2012 Çarşamba

JYP'nin Yeni Çömezleri: JJ Project

 Bu sene uzunca bir süredir sessiz olan üç büyükler (futboldan bahsetmiyorum burada adı geçen üç büyük kpop piyasasının en büyük şirketleri SME, YGE ve JYP ) fena halde atak yapmaya başladı. SME her ne kadar ben öyle bir tanıtımdan sonra başarısız olduğunu düşünsem de ELFlerden "black ocean" yemediğine göre resmi olarak kabul görmüş sayılabilecek EXO'yu çıkardı, YGE yeni bir kız grubunu piyasaya sürme hazırlıkları içinde. Eee, bu durumda JYP'nin meydanı boş bırakmasını beklemek saçmalık olurdu değil mi? O da JB ve JR'dan oluşan iki kişilik bir grup olacakmış gibi görünen JJ Project'le karşımıza çıktı.

JJ Project'in 3 tanıtım videosundan biri


 Aslında kdrama tutkunları bu çocukları bir yerlerden tanıyor olabilir. Evet, evet JB ile JR Dream High 2'nin kadrosundaydı, hem de oldukça önemli rollerde. Açıkçası ben hemen diziden sonra hatta dizi hala yayındayken popülariteleri sönmeden bir albüm çıkarırlar diye düşünmüştüm ama JYP işleri aceleye getirmek istemedi sanırım. Ya da parası çıkışmadı, bilmiyorum. Gerçi kendi albümüne odaklanıp çocukları sallamış da olabilir. Evet, sanırım en mantıklısı daha doğrusu JYP'nin karakterine en uygunu bu XD Adam CEO oldu ama hala köşesine çekilemiyor; dizilerde oynuyor, albüm çıkarıyor, konserler veriyor ve eski zamanlardan kalma idol yaşamına devam etmek için elinden geleni yapıyor.  Kenara çekil de gençlere yer açılsın JYP~haha (Aslında severim keratayı, şarkıları da fena değildir XD )

 Her neyse, JB ve JR'a geri dönersek... Açıkçası haklarında ne söylemeliyim bilmiyorum. Dream High 2yi yarısında bırakmıştım ama başlarda oldukça beğenerek ve eğlenerek izlemiştim. Her ikisi de gayet iyi iş çıkarmıştı orada. Bir JYP elemanından beklenebilir şekilde iyi dans ediyorlardı (özellikle siyah saçlı olan yani JR), sesleri de fena sayılmazdı, oyunculuklar da ilk performansları olduğunu düşünürsek geçer not alırdı. Ben her ne kadar JR'ı daha çok sevsem de (komik çocuk vesselam XD ) fangirller "Ceeeyybiiiiii" diye çığlık atmaya başlamışlardı bile. Ama dizideki performanslarının müzik kariyerleriyle bir alakası olacağını zannetmiyorum, çünkü JJ Project bende üzerine bol miktarda elektro baharatı serpilmiş bir hiphop-dans grubu olacakmış izlenimi bırakıyor. Zaten iki kişiler başka ne yapabilirler ki? XD

 
 JJ Project'le ilgili beni endişelendiren tek nokta bir idol grup için sayıca düşük olmaları. En az 4 en fazla 13 kişiden oluşan ve benim kanımca bowling labutları gibi dizilip dans etme imkanı bulduklarından ideal üye sayısı 5 olan kpop grupları tarafından işgal edilmiş bu piyasada 2 kişilik bir grup sahneyi nasıl dolduracak, bilmiyorum. Onlar gibi olan bir Davichi var ama kendileri ağırlıklı olarak ballad söylüyorlar o yüzden JJ Project ile aynı kulvarda sayılmazlar. Kalabalık gruplarda hata yapma şansı çok daha fazladır çünkü çevrenizde bunu kapatabilecek bir çok kişi vardır. Burada ise hem JB hem de JR mükemmel olmak ve sahneyi eşit bir biçimde paylaşmak zorunda; çünkü insanların gözü aynı anda ikisine de odaklanabilir pekala. 


 Grup bu ayın 20sinde yani 4 gün sonra ilk albümleri Slot Machine'i çıkarıp debutunu yapacak. Genelde cici idoller kavramını en fazla zorlayan şirket olduğunu düşündüğüm JYP Wonder Girls vakası dışında beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı, o yüzden JJ Project ile ilgili beklentilerim yüksek. Bakalım, bekleyecek veee göreceğiz...

8 yorum:

  1. JYP iyi hoş da yaşlı yaa! Ki Koreli erkekler yaşlanınca genelde hoş görünmüyorlar. Orta yaşlı ve karizmatik oyuncu, şarkıcı sayısı bir elin parmaklarını geçmez :D Ayrıca bu ne egodur.
    Çocuklara gelince, yolları açık ola XD
    Ben asıl YG kızlarını bekliyorum. Birinin dans videosunu izledim hatun fena! Üstelik her zamanki gibi gayet sıradan görünüşleri olan kız çocukları seçmişler. İnsanlara estetik olmadan da ünlü olunur mesajı vermesi açısından önemli olduğunu düşünüyorum... Zira ergenlerin durumu fena...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. JYP gençken de hoş görünmüyormuş ki!~haha Bence de egosu çok fazla, kenara çekilmeyi hala beceremedi ne yazık ki...
      Benim de gözüm YG kızlarında ama işi ağırdan alıyorlar. Dans videosunu ben de izledim ve gerçekten beğendim. YG'nin en sevdiğim yanı odur zaten. Önce müzik ve performans kalitesi diyor adamlar, sırf güzel ya da yakışıklı diye odunun tekini sahneye çıkarmıyorlar.

      Sil
    2. Güzel diye çıkardıkları da ne kadar güzel tartışılır o da ayrı konu XD

      Sil
    3. Güzellik göreceli bir kavramdır ve Koreli erkekler hastane çıkışlı güzellikten hoşlanıyorsa yapabileceğimiz bir şey yok XD

      Sil
  2. JYP konusuna katılıyorum, adam yaşlandığını kabullenemiyor belki. =D Dizide JR'ı da JB'i de çok sevsem de bende JR kısmı daha fazla gibiydi. *-* İki kişi olmaları konusunda bende endişeli ve meraklıyım aslında. Ne olacak göreceğiz. =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben JB'ye gıcıktım resmen XD
      Az kaldı 4 gün sonra debutlarını yapacaklar. İki kişi oldukları için normal formatın dışında olacakları kesin, beni meraklandıran sınırları ne kadar zorlayacakları...

      Sil
    2. Bana Kalırsa K-Pop Yakın Zamanda Çok Köklü Bir Değişime Uğrayacak Artık Büyük Şirketler Kalabalık Grupları Kontrol Altında Tutmakta Zorlanır Oldular Bu Yüzdende Yavaştan Bir Revizyon Yapacaklar Gruptaki Kişi Sayıları Azalacak (Ayrıca Konuyla İlgisi Yok Ama EXO'Yu Bende Beğenmedim SM İçin Hayal Kırıklığı Yarattı)

      J.Y.Park Konusuna Gelirsek Ben Sizlerle Aynı Fikirde Değilim Sanki Sonuçta Adam Gerçekten Sahneye Aşık Ve Bunu Yapmak İçinde İmkanı Var Oda Yapıyor Ben Sesini Ve Dansınıda Seviyorum Şarkı Söylemeye Devam Ettiği Sürece Sahnede Olsun (Bu Benim İçin Kanayan Yara O Yüzden Hassasım Bu K-Pop İdol Grupları 30'Larından Sonra Dağılıyorlar Ya Aynı Şey Bigbang'in Başına Gelecek Diye Diken Üstündeyim Gerçi Bizimkilerin 30'Lara Daha Çok Var Ama)


      Neyse Yorumumum Sonundada Yazının Asıl Konusuna Değinmek İstiyorum Bounce Yayınlandı Bende Dinledim Pek Pop Tarzında Değil Ama Ben Beğendim Daha Çok Elektronik Ve Disco Dans Tarzında Bir Türleri Var Ve İyide Bir Çıkış Yakaladılar İyi Satıyorlarmış 1 Numaradan Giriş Yapmışlar Satış Listelerine ! Gelirsek Zaten Dream High'dan Öncede Bu İkisinin Albüm Çıkaracağı Kesinmiş JYP O Yüzden İkisinide Dream High'da Oynatmış Zaten JB,JR Konusuna Gelirsek Ben İkisinin Arasında Seçim Yapamadım Ama JB'Nin Daha Çok Taliplisi Var Gördüğüme Göre Sanırım Dream High'da Daha Ön Planda Olduğu İçin Ona Olan İlgi Daha Fazla Sonuç Olarak Başarılı Olacaklardır Zaten Yazıdada Bahsettiğiniz Gibi Bu 3'Lünün Yaptığı İşler Boş Olmuyor Mutlaka Biyerlerden Yakalıyorlar K-Pop Severleri

      Sil
    3. Ben JYP'nin şarkılarını severim (Elevator başta olmak üzere XD ) kendisini ekranda görmeyi de seviyorum ama aynı zamanda bir CEO ağırlığı olması gerektiğini de düşünüyorum. Benim kendisine Jay Park olayından da bir gıcıklığım vardır ayrıca... Adamın piyasa kurallarına göre olması gerekeni yaptığını biliyorum ama mevzu Jay Park olduğu için de duygusal yaklaşmadan duramıyorum.
      EXO'nun beğenmeyenlerce beğenilmemesinin tek sebebi SM'in yaptığı hatalardır. Yoksa ben çocukların yeteneksiz ya da başarısız olduğunu düşünmüyorum, hatta izlediğim bir canlı performanslarından sonra EXO-K'de rapper pozisyonunda olan Chanyeol'de bayağı iş olduğuna karar verdim. SME'nin taktik ve zamanlama hatası EXO için gerçekten kötü oldu.
      Açıkçası ben zaten sonsuza kadar devam edebileceklerini düşünmüyorum. Bunların hepsi boyband sonuçta belli bir süre sonra mutlaka dağılacaklar. Boybandler ağırlıklı olarak gençler için ortaya çıkan bubblegum sosu biraz fazla kaçmış gruplardır, çok esip gürlerler ama fırtınaları köklü gruplara göre çok daha çabuk biter. Popüler kültürün bir parçasılar sonuçta.
      Big Bang'e gelince... Ben onları bir türlü idol grup sınıfına koyamıyorum zaten. Onlar çok farklı bir şey. İdol olarak başladıkları doğru ama artık BB'yi idol grup diye geçiştirmek yaptıkları işe hakaret olur bence.
      Bounce'u hatta bütün albümü dinledim ben de. Onunla ilgili bir değerlendirme yazacaktım ama okul sebebiyle bir süre nete ara vermek zorunda kaldım. :D Şarkıya çok bayılmadım ama bu iki kafadar gerçekten ilgi çekici.

      Sil