17 Mayıs 2012 Perşembe

Infinite Fanlarının Kalbinin Peşinde: "The Chaser" ve "Infitinize" Değerlendirmesi


 Aslında Infinite hakkında çıktıkları anda yazacaktım ama Junsu'nun yeni imajı o kadar ilgi çekiciydi ki, "ulusal oppalar" (Ben demiyorum Koreliler böyle adlandırıyor Infinite'i) askıda kurumaya bırakıldı. Sonra değer verdiğim bir kaç kişi "onlar hakkında yaz" deyince... İşte buradayız. XD

 Infinite'in çıkışını Mart ayının başından beri bekliyorum ben. Çünkü Woolim Entertainment taaa o zaman geleceklerine dair bir tanıtım videosu yayınlamıştı. Buradan da izleyebileceğiniz tanıtım videosunda gayet sert bir imaj çizdiklerinden meraklanmıştım da üstelik. Çünkü Infinite gayet iyi seslere sahip olsa da dansıyla ünlenmiş bir gruptu (otoriteler tarafından en senkronize grup olarak kabul ediliyorlar), o yüzden bu rock esintileri de neyin nesiydi? Yoksa karşımıza farklı bir şeyle mi çıkacaklardı? Acaba şöyle mi, yoksa böyle mi derken albüm geldi. Veee...

 Hayır, Infinite hala aynı Infinite. Bunun kötü olduğunu söylemiyorum çünkü çocukları da tarzlarını da gerçekten severim. Grupta dinlenmez olduğunu düşündüğüm tek bir ses bile yok. Gerçi ses renkleri birbirine çok yakın olduğu için armoni yakalasalar da çeşitlilik yakalayamıyorlar, ki bence bu bir eksi sayılabilir. Dansa gelince... Otoriteler en iyilerden biri olduklarını söylerken benim itiraz etmek ne haddime? XD Ama gene de öyle bir tanıtımdan sonra insan daha farklı bir şeyler bekliyor işte. Belki de ben daima yeni bir şekilde gelen grupları daha çok sevdiğimdendir (bknz. SHINee); Infinite'in albümü bu yüzden ilk dinlediğimde birazcık ama birazcık hayal kırıklığı yarattı bende. Tekrar söylüyorum kötü değil, hatta çok güzel bir albüm; sadece farklar o kadar ufacık ayrıntılara saklanmış ki ilk dinlediğinizde göze batmıyor sonradan yavaş yavaş ayrımına varıyorsunuz.

 Gelelim çıkış parçası The Chaser'a: İlk dinlediğimde sırasıyla şunları düşündüm:
"Güzel açılış...
Sunggyu sesini özlemişim...
Base ritm biraz yüksek mi ne?
Gerçekten çok yüksek...
Ahhh, Dongwoo'nun rapi...
Kaç melodi kullanmışlar bu şarkıda?
Base ritm ciddi anlamda yüksek! Çocuklarının sesini bile bastırıyor...
Arkada "ee ee eeee eee" diyen kim?
Bas gitar bitişi mi? Sanırım duyabileceğim rock müzik bu kadardı."

 B1A4'un son albümünün çıkış parçası I'm Sorry'de yaptığı bir hata vardı: Aşırı derecede güçlü ve yüksek bir  base ritm  kullanmışlardı, bu yüzden müzik çocukların sesini boğmuştu. SHINee'nin de Sherlock'ta yaptığı bir hata vardı: İki farklı melodiyi temelde kullanmışlardı, bu da parçayı müzikalite açısından biraz anlaşılmaz hale getirmiş ve üçüncü dinleyişten sonra baş ağrılarına sebebiyet vermesine neden olmuştu. Infinite ise The Chaser'da ikisini birden yapmış! Hem bir çok müzik türünün bilindik melodilerini (bas gitar rifleri, elektro melodileri, biraz R&B ve dans müziği sosu...) bir arada kullanıp şarkıyı oldukça karmaşık bir hale getirmişler hem de o kadar güçlü bir base ritm kullanmışlar ki çocuklar seslerini duyurabilmek için çığlık atıyor resmen. Bu şarkıyı sevmediğim anlamına mı gelir? Başta öyleydi, evet. Ama şu anda ortalıkta "kı yorııl çikyoraaaa nan imi moooottageee" diye dolandığıma göre farkında olmadığım bir ara sevmiş olmalıyım XD Sanırım The Chaser benim ikinci Sherlock vakam. Sherlock'u ilk dinlediğimde "şimdiye-kadar-yapılmış-en-kötü-SHINee-şarkısı" şeklinde beynimde kodlamıştım ama şu anda Key'in highpitchine, Taemin'in beni şaşırtan vokaline, Minho'nun "SHINee's back" fısıltılarına ve tabi ki Onew ile Jonghyun'un harika yorumlarına bayılıyorum. Sanırım bazı şarkıları sevmek ve anlamak için kendimize zaman vermeliyiz. Gene de "Be Mine" daha iyiydi be Infinite!!


 Bir de MVmiz var tabi ki, ki o daha büyük bir sorun. Allah aşkına ne oluyor orada?! Sahnelerin çekimleri çok güzel, görsellik harika (Dongwoo'nun motorun üzerindeyken floresanları parçaladığı sahneyi tek geçerim), koreografi de gayet kaliteli. Ama MVnin hikaye kısmında ne oluyor anlayan beri gelsin. Ortada bir anahtar ve bir kutu var. Anahtar arabanın içindeki L'de baştan, ki sonra zavallımın başına gelmeyen kalmıyor ve MV bize hayatımızda görebileceğimiz en uzun araba yuvarlanma sahnelerinden birini gösteriyor. L'in araba kazası geçirmesini bir kenarda bekleyen gayet bad boy görünüşlü Sunggyu anahtarı alıyor ve sonra MVnin sonunda anahtar bir şekilde camdan bir oda içindeki ahşap kutunun başında hüzünlü hüzünlü bakan Sunjong'un eline geçmiş oluyor. Dongwoo ile Sungyeol motorlarının üzerinde tur atarken ya da Hoya bir duvara tırmanırken nasıl bir amaç taşıyorlar inanın ki bilmiyorum, anlayamıyorum. Şarkının isminin The Chaser olduğunu düşünürsek bir şeyin peşindeler. Ama ne? Yemin ederim, sürrealist resimleri daha kolay anlıyorum ben.~haha

 Çözülemez sırlara sahip MVyi (arka plana hemen Beast'ten Mystery'i açıyoruz *Cheommal mystery mystery guuurlll mystery mystery sceeene* ) bir kenara bırakıp albüme dönelim artık. Bir intro tutkunu ve keman ile elektro melodilerin bir arasa kullanılmasına bayılan bir insan olarak albümün introsu Infinitize'ı çok sevdim. Ama favori şarkım Only Tears. Sunggyu bu şarkıyı bir konserde solo olarak söylediğinden beri hastasıyım zaten, sonunda albümlerinde yer almasına çok sevindim. Aslında standart bir ballad şarkısı, öyle çok özel bir yanı yok ama üyelerin seslerine o kadar yakışmış ki... Üzgün olduğumda asla dinlemeyeceğim bu şarkıyı çünkü ağlayabilirim. Bunun yanında In The Summer var ki, tam bir yaz şarkısı. İlk dinlediğimde ellerimi yanaklarıma götürüp olduğum yerde sallanmaya başlamıştım~haha Feel So Bad bana Can U Smile'ın ilk versiyonunu hatırlattı; çünkü iki şarkı da ritminin sözler için çok hızlı olduğunu düşündürüyor bana. Umarım Feel So Bad'in de remake versiyonunu yaparlar; çünkü Can U Smile'ın daha hafif bir ritme sahip olan remake versiyonu şarkının güzelliğini ortaya çıkarmıştı. Geriye kalan şarkılar hareketli bir ilan-ı aşk şarkısı "I like You" ile başka bir ballad olan "With..." de çok kötü sayılmaz.  

 Evet, benim söyleyeceklerim bu kadar. Ah, bir şey daha var: Dongwoo'nun gece mavisi saçlarına bayıldım, bir zamanlar benimkiler de öyle maviydi. Tekrar boyatsam mı ki diye düşünmeye başladım sayesinde~haha
 Her neyse benim saçsal ikilemlerimi bir kenara bırakırsak, siz ne düşünüyorsunuz Infinite'in geri dönüşü ve yeni albümü hakkında?

Not: MV'nin Türkçe Alt Yazılı haline buradan ulaşabilirsiniz. Sevdim ben şarkının sözlerini, Infinite her zamanki gibi giden kızın arkasından ağlıyor ve onu geri kazanacağını söylüyor XD

1 yorum:

  1. Klasik Infinite albümü gibi görünüyor. Çok küçük farklı detaylar var o kadar. Klip desen ne olduğunu anlamış değilim. :D Hani Beast'in Beautiful'u gibi devamı mı gelecek acaba desem... Öyle bir sinyalde vermediler. L yuvarlandı gitti çok acıdım yavruma. :D Sunggyu ise çok cool olmuş, ona lafım yok. Ve Dong Woo'nun saçlarının rengine bayıldım.
    Yine de bence de bir Be Mine daha iyiydi. Sevdim, gerçekten çok güzel fakat en sevdiğim Infinite şarkısı değil.
    Diğer şarkılara gelirsek, orada favorim Only Tears oldu. Tam duygusala bağlamalık bir şarkı.
    Şarkıyı birkaç kez dinledikten sonra hemen aklıma takılmış olsa da, hâlâ azıcık, çok ama çok azıcık bir hayal kırıklığı var.
    Ve o autotune... Aman Allahım, gerçekten öyle olmasını beklemiyordum. :D

    YanıtlaSil