29 Mayıs 2012 Salı

Kpop Yargılama Kurulu: Hepsini Banlayın!!


 Kpop piyasasını takip eden birine müzik videolarının banlanması olayı kesinlikle yabancı değildir. Küçücük kız çocuklarının aşk üzerine şarkılar söyleyip minicik etekler ve şortlarla ortada dolanmasına, oğlanların kendilerinden yaşlarca büyük insanlar için (evet, noonalardan bahsediyorum) bir cinsellik objesi haline gelmesine gıkını çıkarmayan kpop piyasasının yayıncıları (bir de Kore'deki Aile ve Cinsel Eşitlik Bakanlığı yani MOGEF) bazı videoları içeriklerinden dolayı büyük bir zevkle banlıyor. Bu nasıl yaman bir çelişkidir hiçbir zaman anlayamayacağım sanırım. O yüzden kültürel fark (öhöm* yayıncılar için para kazanma hırsı*öhöm) deyip işin sosyokültürel derinliğini atlıyorum.
 Bu yazıyı yazmaya karar vermemin sebebi ise Junsu'nun Tarantallegra'sının banlandığını öğrenmiş olmam. Hem de daha treaserı yayınlandığı anda! Beklemediğimi söyleyemem, hatta ilk izlediğimde kesin banlanacak bu demiştim içimden. Ama gene de Tarantallegra'nın sanatsal bir yanı olduğunu düşünen bir inek olarak "sanata da mı saygınız yok be!" demeden de duramadım açıkçası. Daha önceki yazımda da belirttiğim gibi Tarantallegra'nın erotizme çok yöneldiği fazlasıyla cinsel öge kullandığı doğru, ama sadece cinsellikten ibaret bir video olarak da değerlendirilemez. Kesinlikle üzerinde çalışılmış bir şey bence. En azından farklı. Gerçi kpop piyasasının farklı olan için üç tercihi var: Ya yerin dibine sok, ya göklere çıkar, ya da her ikisini aynı anda yap! Sonuncusu Big Bang için sonuna kadar geçerli mesela. XD

 Bakalım derin ve köklü kpop tarihinde hangi müzik videoları bandan nasibini almış? Ya da en azından ben hangilerini biliyorum?~haha

Seungri-Strong Baby

 Aslında Big Bang için ayrı bir klasör bile açılabilir, çünkü ban üstüne ban yediler~haha Seung Ri'nin "artık küçük panda makneaniz büyüdü millet" mesajını yüreklerimize kazıdığı Strong Baby klibi de zamanında bandan nasibini almışlardan. Klibe yayın yasağı getiren KBS'nin gerekçesi ise tabi ki klipteki cinsellik ve daha erotik bir anlamda kullanılan "crack" sözcüğü.
 Hak etmiş midir? Bence tartışmalı. Kore için belki biraz ağır kaçmış olabilir, özellikle Seung Ri'nin bu klibi reşit olur olmaz sanki MySweet18 partisi verir gibi çekmiş olduğunu düşünürsek. XD Ama gene de ben bir hatasını görmedim klibimizin.
Azıcık ucundan alakalı not: Yıllarca crack'in Engrish'teki "clap" olduğunu zannetmiştim ben. Birkaç dakika kendi utancımla baş başa kalmak istiyorum.
Bir kaç dakika sonraki not: Tamam millet devam edebiliriz *crack-crack-crack-crack*

T.O.P-Turn It Up

 Gene bir Big Bang solosu gene bir ban olayı... Turn It Up'ın ban yeme sebebi ise gizliden gizliye reklam yapması. Şarkıda TOP Louis Vuitton, Dior, Alexander Mcqueen, Donce&Gabbana Dom Perignon gibi tonlarca ünlü marka ismi sayıyor da... En romantik şarkılarda bile araya rap koyma ihtiyacı hisseden kpop piyasasının rapin temel taşlarından birini anlamamış olması ne acı: Böbürlenme! Rapçiler ya dünyaya baş kaldırma ya da böbürlenme dinamiğini kullanır eskiden beri. Biricik official pimpimiz de (ben demiyorum TOP bizzat kendisi diyor XD) kullandığı markalarla birazcık böbürlenmişse ne olmuş yani? Bence TOP ban yiyeceğine saydığı markalardan biraz pay, ya da en azından çanta, ayakkabı, kıyafet, parfüm ve şarap istemeliydi. O zaman direkt olarak reklam yapmış olur ve ban falan da yemezdi~haha

GDragon-Heartbreaker

 Burada sadece Heartbreaker klibini verdiğime bakmayın çünkü bahsettiğim ban Heartbreaker albümünün tamamına geldi. Ciddiyim adamlar kocaman albümü banlamışlar! Nedeni ise şarkı sözlerinin gençlik için uygun olmamasıymış. Bu yüzden albüm üzerinde sanki erotik filmmiş gibi "Sadece +19 içindir" etiketiyle satışa sunulmuş ve şarkıları (özellikle sözleri sebebiyle She is Gone, Breathe ve Korean Dream) uzun süre televizyon ve radyolarda yayınlanmamıştı.
 VIPler bilir, Shine A Light konserindeki uygunsuz olarak değerlendirilen bir sahne (Breathe'deki yatak sahnesi) yüzünden de GD mahkemelik olmuştu zaten (Bu arada beybi adliye kapısına gide gele hakimlerle kanka olacak yakında.). Konserde yaş sınırı olmalıymış... Evet, emin olun liseye giden Koreli çocuklar daha önce hiç öyle bir şey görmemiştir...

GD&TOP-Knock Out

 Sözler sebebiyle gelen bir ban daha. YGE'ye değiştir sözleri dediler, o da "onlar boş söz değil evlat! Hepsinin derin bir anlamı var. Oynatmam sanatçımın yazdığı sözlerle" dedi. Ve sonunda banı yedi. Evet, şarkının derin bir anlamı olduğu ve bol miktarda gönderme içerdiği doğru ( Yeah babe, check this out!! ) ama tekrar söylüyorum adamlar R-A-P-P-E-R! Yaptıkları müzik tarzı içinde gayet normal bir durum bu. Ayrıca YG Papayı da tavrı sebebiyle buradan tebrik ediyor ve öpücüklerimi gönderiyorum. XD 

Bir alakasız not daha: Knock Out'tan ve GDnin yazdığı sözlerden bahsedince hep aklıma gelir: 2010 MAMA'daki Taeyang-GD-TOP gösterisini bilirsiniz (hala yapılmış en iyi MAMA showu). Orada GD'nin elinde bastonuyla çıkıp ilk defa GTOP albümü introsunu söylemesi beni öldürüyor~haha Hayatım boyunca sadece orada GD rap yaparken seyircilerin yüzüne odaklanılmasını istemiştim. Özellikle "Moksorineun yarpjiman an jamgineun bajijipeo/Nal mitgo wonhaneundaero I'm your Gspot" dediği anda ön sıralarda masum masum oturan idollerin yüzlerini görmek istiyorum fena halde XD Bir de nasıl Kpop Namusunu Koruma Timi'nden iki güneş gözlüklü/takım elbiseli adam gelip GD'yi sürükleyerek sahneden indirmedi bir türlü anlayamıyorum~haha

GD&TOP-Jibe Kajima (Don't Go Home)

 İşte anlamadığım, ömrüm olduğu sürece de anlayamayacağım ban bu! Daha klip çıkmadan şarkı sözleri sebebiyle banlanan (gene cinsel göndermeler sebebiyle) Jibe Kajima bütün VIPlere bir "yuh artık!" dedirtmişti zamanında. Gerçi GD-TOP ikilisi "banlarsanız banlayın çok da tın!" deyip bir klip de Jibe Kajima'ya çektiler. Gene de ban yüzünden klibin resmi olarak yayınlanması için biraz beklemek zorunda kalmışlardı.

DBSK-Mirotic

 En sevdiğim DBSK şarkısı olan Mirotic de bandan nasibini almışlardan hem de en sevdiğim satırıyla: "I've got you under my skin". Tabi bu durumdan hiç hoşlanmayan SM şarkının sözlerini "I've got you under my sky" -ya da benim deyimimle saçmalık- olarak değiştirip bandan yırtmaya çalışmıştı zamanında. Gene de banlanmış olmasına rağmen Mirotic en çok bilinen DBSK şarkılarından biridir herhalde. Ayrıca Japonca versiyonu da pek bir şükeladır, söylemeden geçemeyeceğim.

Brown Eyed Girls-Abrakadabra

 Sadist/mazoşist ilişki göndermeleri, gayet seksi dansı ve lezbiyen öpücük iması sebebiyle banı yiyen Abrakadabra kız grubu şarkıları  arasında en sevdiklerimden. Bende mi bir problem var yaa? Yazımı bitirdikten sonra bu konu üzerine biraz kafa patlatsam iyi olacak...
 Klip banlanmış olsa da kpop piyasasına özellikle şu kalça dansıyla damgasını vurduğu kesin. En çok dans parodisi yapılan kız grubu şarkılarındandır büyük ihtimalle (En komik versiyonu için 2am-2pm parodisi, kızlardan bile daha iyi olması muhtemel versiyonu için Key'in kız dansları videolarından herhangi birine bakınız.). Ben de o malum hareketi yapmayı seviyorum, çok eğlenceli XD

Rain-Love Song

 Ban sebebi: Striptiz direği. Evet, klip o çok ünlü, Rain fanlarını cayır cayır yakan (not: Tuhaf bir şekilde beni hiç etkilemiyor, hatta biraz iğrenç buluyorum) dansı yüzünden ban yedi. Demek ki neymiş, ileride kpop piyasasında çıkış yapıp bir idol olursak kliplerimizde bir direğe asılıp dans etmiyormuşuz. Hay Allah, en büyük hayalim buydu halbuki!~haha

Ivy-Touch Me

 Ivy'yi MAMA'da 2pm'den Nickhun'u teknesine atıp öpücüklere boğduğunda (Tamam, abarttım XD) keşfetmiş ve ondan sonra bir kaç klibine bakıp Touch Me'ye geldiğimde "bu ban yemediyse bir daha kpop dinlemem" demiştim. Şükürler olsun ki ban yemiş, böylece hala kpop dinleyebiliyorum. Teşekkürler Ivy, kpop devleri tarafından "baştan çıkarıcı ve çocuklara uygun olmayan" şeklinde tanımlanan bu yüzden ban yiyen klibin sayesinde hayatımı kurtardın~haha

bir alakasız not daha: Onew (blogumu okuyorsanız kim olduğunu mutlaka biliyor olmalısınız) bu şarkıda dans etmişti Hello Baby zamanında. Moelhedo Onew sangtae bam bam!!~haha

Hyuna(4Minute)&Hyunseung(B2ST)-Trouble Maker

 Ban sebebini açıklamama gerek var mı acaba? Tabi ki cinsel içeriği yüzünden ban yedi Troublemaker. Sadece müzik videosu ban yese gene iyi. Debut sahneleri bile yaptıkları dans sebebiyle yayından kaldırılmıştı, bu sebeple ikili sonradan danslarını daha hafifletmek zorunda kalmışlardı.
 Ama geçen senenin sonunda yayınlanan Trouble Maker bütün bu yasaklamalara rağmen piyasanın en büyük hitlerinden biri oldu. Hyuna'nın zaten yükselen yıldızı daha da çok parladı, Hyunseung ise birazcık geri planda kaldığı B2ST'in bir anda en çok beğenilen ve en fazla fana sahip üyelerinden biri haline geldi. Yani, banlanmak "baş belaları"na yaradı XD

Hyuna-Bubblepop

 Hyuna'nın seksi imajı yüzünden gelen bir ban daha... Açıkçası ben Hyuna'nın sesini çok sevmiyorum ya da inanılmaz güzel olduğunu da düşünmüyorum ama kendine has bir havası olduğu ve "ayy hadi şirin olalım... Biz süper seksi kıyafetler giyip tonlarca makyaj yapıyor, erkekleri baştan çıkarmak amaçlı pozlar atmayı şarkı söylemekten daha çok önemsiyor olabiliriz ama aslında masum küçük kızlarız" imajı yaratan yapmacık kpop kızlarından daha gerçek olduğunu düşünüyorum. En azından daima sadık olduğu bir imajı var. Yarı zamanlı şirin, yarı zamanlı baştan çıkarıcı rolü oynamıyor. Ve genel olarak seksi olmayı yüzüne gözüne bulaştırmayan nadir kpop kızlarından. Evet, Hyuna'yı seviyorum; ne olmuş yani?

Lee Hyori-Chitty Chitty Bang Bang

 Zuhaha işte beni gülmekten yerlere yatmakla bu ne yaa diye isyan edip kendimi yerlere atmak arasında ikilemde bırakan bir ban nedeni: Lee Hyori'nin Chitty Chitty Bang Bang'i banlandı çünkü araba kullanırken emniyet kemerini takmamış hatun! "Hyorin'in uzaylı olmasından hoşlanmadık, sarı saçları hiç yakışmamış bence, biraz seksi aslında, sarı peluş ceketi göz zevkimizi bozdu, güzelim arabayı parçalayıp ülke ekonomisine zarar verdi... vs. vs." bahaneleri daha geçerli olurmuş, inanın.

Block B-Freeze

 Sözlere gelen bir ban daha, hem de bakanlık onaylı. Freeze banlandıktan sonra çıkış şarkıları o olduğu için sözleri değiştirmek zorunda kalan grup aynı problemi bir sonraki albümü Welcome To The Block'ta da yaşadı üstelik. O albümden de LOL ve Did You or Did You Not'a ban gelince sözlerin çoğunu yazan (zaten Block B sözlerini kendisi yazar en başından beri) ve albümün yapımcılığı kotaran Zico şunları söylemişti:
"Şarkı sözlerimizi yazarken toplum düzenini ya da kuralları aklımızda tutmuyor değiliz ama kimi zaman da özgürlüğümüz ile yaratıcılığımız kısıtlanmaya ve bastırılmaya çalışılıyormuş hissinden de kurtulamıyoruz. Gene de albümü hazırlayan kişi ve grubun lideri olarak sorumluluğu alıyorum. Ama hala hayal kırıklığı hissinden kurtulamadığımı da belirtmek isterim. İleride de Block B'nin rengini ve tarzını ne olursa olsun koruyacağım."
"Yürü be Zicocuğum! Kim tutar seni!!..." diyeceğim de... Yoluna taş koyan çok olacaktır bence. Hatta şimdiden senin geçmemen için bir set inşa etmeye başladılar bile...

Infinite-Before The Down

 Ban sebebi: Şiddet sahneleri. Hmmm... Peki o zaman. Bir dahakine Infinite'e söyleriz, cici cici dans ederler ve ekrana seksi bakışlar atıp dudaklarını ısırırlar, sonra kalçalarını falan sallarlar "hey sexy baby I like your mooove" derler böylece yaratıcı bir işe kalkışıp asla ban yemezler. Çünkü kpop dünyasında sadece pembe boloncuklar ve kocaman yalanlar olmalı.

Epik High-Breakdown

 Tam anlamıyla kpop sayılmaz bence Epik High ama koymadan edemedim, çünkü Breakdown hala ve büyük ihtimalle sonuna kadar en sevdiğim Epik High şarkısı olarak kalacak.
 Ban sebebi: Klibin tamamı. Aslında bütün bunların içinde banlanmasına en fazla hak verilecek olan Breakdown'dır bence, çünkü gerçekten fazla şiddet içeriyor. Ben klibi seviyorum ve şarkının mesajı ile olan uyumunu, tarzını beğeniyorum ama bir çocuğu önüne oturtup "hadi bakalım tatlım, uslu uslu izle bu abileri" demezdim. Üzgünüm Epik High ama gerçekten kpopa göre bayağı kaşınmışsınız XD
_______________________________________________

 Eminim daha banlanan bir çok klip ve şarkı vardır ama benim aklıma gelenler bu kadar (edit: Aşağıda sevgili yukiisvıp'nin paylaştığı bazı şarkılar da var. Yorum bölümünden onlara da göz atabilirsiniz.). Bazılarında haklı olabileceklerini bazılarında gerçekten haklı olduklarını (Mesela Rania diye bir kız grubunun Dr. Feelgood'u... Nette dolanırken denk geldim ve... Kesinlikle sonuna kadar banı hak etmiş kendileri) düşünsem de bence kpop piyasası bu işi fazla abartıyor. Üstelik yasakladıkları şarkıların çoğu aslında gayet popüler olan şarkılar yani yaptıkları iş biraz da ters tepiyor sanki.

 Bu arada liste birkaç tanesi hariç genel olarak benim dinlediğim ve beğendiğim şarkılardan oluşuyor yani pekala başlığı "dinlenesi kpop şarkıları" yapıp konuyu tekrar yayınlayabilirim~haha Bende mi bir tuhaflık var, anlamıyorum ki...

Not: Bir de merak ediyorum acaba 3ünde gelecek Monster klibi de bir ban yer mi? Big Bang için sonsuza kadar ban yasası çıkarsalar işleri çok daha kolay olacak.~haha

13 yorum:

  1. Yazının tamamını daha okumadım beybim. Okuyunca geneline bir yorum yapacağım ama ben okurken sana demezsem çatlayacağım birşeyi yazayımda sende onu oku bari diye düşündüm XD Big bing klipleri bu kadar içli dışlı ya bu kurulla. Monster klibi de woooaaa çok fazla fantastik öğe var, aman yarebbim vampir çıktı, kurt adamlar klibi sarmış üstüne birde ( büyük ihtimal GD'm yazmışsa vardır ) hafifde olsa cinsel içerikli sözler oldumuydu. Al sana ban sebebi =) Gerçi bu sefer adamlar hangi sebepden banlasak diye kara kara düşünecek gibime geliyor hehe =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel düşünmüşsün kuzu XD
      Monster bana fena halde ban yiyecekmiş gibi geliyor açıkçası. Bir kere bahane hazır "çocuklara uygun değil". TOP treaserında yayınlanan sözlerde hiçbir şey yok hatta gayet romantik ama gene de bu kurulun ne yapacağı hiç belli olmuyor gerçekten.
      İçten içe Big Bang'e garezleri olduğunu düşünmüyor değilim. Hatta belki sana söylemişimdir SME'nin bütün kpop dünyasını gizlice ele geçirdiği ve yönettiği şeklinde oldukça kapsamlı bir teorim var ama insanların beni paranoyaklıkla suçlayacağını düşündüğümden bütün ayrıntıları anlatmıyorum. Görünüşü kurtarma çabasındayım anlayacağın~haha

      Sil
  2. Beybi 2NE1 da var. :D İçerdiği argo ve küfürler nedeniyle Can't Nobody ve I'm Busy, çocuklar için zararlı denerek banlanmıştı. :D

    Ayrıca Taeyang'ın SOLAR albümünün yarısı ve Se7en'ın da son albümünden birkaç parça ban yemişti cinsellik, uyuşturucu çağrışımı vs. sebeplerle.

    Ne o Nymphe'cim, dirty mind'ından neler geçiyordu da crack'i müstehcen nitelendirdin? :D Halbuki sevgili MOGEF crack için "uyuşturucu kullanımını özendiriyor" dedi diye hatırlıyordum ben, kkkk. Tabii benim de düşününce aklıma seninle aynı çağrışım geliyor, o ayrı mesele. :D

    Koskoca GTOP albümünün de tamamına +19 etiketi yapıştırmışlardı ya. :D Big Bang'in her bi' haltı banlandığı için ben bu durumdan zevk almaya başlıyorum artık :D Başlarda çok sinirlenirdim ama artık gülüyorum sadece. Aynı şekilde hiçbir fan bu ban olayını takmıyor zaten, kendi çapında takılıyor MOGEF.

    Ne derece doğru, bilmiyorum ama JYP'nin, 2PM'in Hands UP'ının "albüm tanıtımları" yani İnkigayo vs. performansları tamamlanana kadar banlanmaması için para ödediğini duymuştum :D
    http://www.youtube.com/watch?v=KgrB2KBZws4

    Neden mi banlandı? Alkolik bir gençliği teşvik ettiğinden dolayı. :D Bu sebeple sorun yaratan “Get your hands up and put your drinks up“ sözlerini “put your hands up and put your dreams up“ diye değiştirmişti 2PM.

    Ayrıca Beast'in On Rainy Days'i de alkolik sözleri sebebiyle ( :P ) banlanmıştı.
    "I might be drunk, I think I need to stop drinking"
    http://www.youtube.com/watch?v=4ybcWrdn5I4

    Bence bu şarkı banlanacaksa Craig David'in şarkısına olan aşırı benzerliği dolayısıyla banlanmalıydı :D

    Bir de YG Family'nin PSY ahjussisinin enerjik şarkısı Right Now banlanmıştı, müstehcen içerik ve yine alkole teşvik nedeniyle. :D Şarkıda "life is woxic like alcohol" diyor abimiz. Hatta PSY bu banla dalga geçerek "işte bu yüzden hayatım alkol gibi zehirli" demişti :D
    Halbuki ben onun "KASLARIYLA" ofis masasındaki dirty dance'ına bayılıyorum, haha :D
    http://www.youtube.com/watch?v=UmHdefsaL6I

    Açıkçası çocuğuma Breakdown klibini izletmeyeceğim gibi Tarantallegra'yı da izletmem ben, bu yüzden bu ban o kadar isyan ettirmiyor beni :D

    Epik High zaten Big Bang'den de çok ban yedi. En çok da siyasal hicivleri, toplumsal mesajları, eğitim, din ve savaş konusunu eleştirdiği ve cinsel suçlara eğildiğinden dolayı. Epik High ise bunları hiçbir zaman takmadı ve dopdolu şarkı sözleri yazmaya ve klipler çekmeye devam etti. Onları ÇOK sevmemin en büyük nedenlerinden biri de budur.
    Hatta bir röportajda yedikleri tonlarca ban hakkında soru geldiğinde Tablo'nun verdiği cevap:
    "We think it's bullshit. Our stuff has been banned so many times that it's nothing new to us though. Good art gets out no matter what. To hell with the censors."


    Turn It Up'ı ise etli butlu ve seksi non-Asian kızlar dolayısıyla Koreli kızların arasında imza toplayarak banlattığına bahse varım. :D

    O hâlde, bu yorumumu radyoda duyduğumda şok olduğum Gökhan Özen'den bir şaheserle bitirmeyi boynuma borç bilirim.

    Sen bana bunu da yaptın ya
    Sonunda beni de kaptın ya
    Yatağına kucağına attın ya
    Helal olsun kız sana, sana helal olsun
    Feda olsun ask sana sana feda olsun!~~ :P

    *araya parazit girer*
    Hayır hayır, bu yazı bununla bitmeli! MOGEM'den intikam almak için bu klip Kore sokaklarındaki tüm ekranlarda bir hafta boyunca izletilsin :D
    http://www.youtube.com/watch?v=eZPAvk0cf2E

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa 2ne1'ı unutmuşum! Harbiden ya, onlar da vardı.

      Se7en'ın ban yediğini biliyorum ama hangi şarkılarla yediğini tam olarak hatırlayamadım o sebepten kendisini es geçtim XD

      Crack ve slangi ayrıca Strong Baby klibini bir araya getirince ne düşünmemi bekliyorsun?~haha Bunun benim dirty mindımla alakası yok gayet mantıklı bir çıkarım yapıyoruz bence XD

      2pm olayından haberim yoktu bebek, hatta bunu yazarken o nasıl ban yemedi diye bir düşünmedim de değil. Demek ki JYP cüzdanın ağzını açmış...

      Bak PSY hiç aklıma gelmemişti gene. Halbuki onu da biliyordum...

      Epik High'ın banlanması kadar normal bir şey yok aslında. Sözler ağır çünkü XD Ben de aynen senin gibi bu hallerini seviyorum zaten, birilerini memnun etmek için değil kendileri için kendileri gibi düşünen insanlar için müzik yapıyor adamlar işte. Yirim ben onları yirim!! XD

      Zuhaha bence Ajdar daha iyi bir öneri olur. Son alamet-i harikasını daha yeni bir arkadaşımın kulaklığı kulak zarıma kadar tıkması suretiyle dinledim, o gün bugündür kulaklarım ne kadar iyi müzik dinlersem dinleyeyim temizlenmeyecekmiş gibi hissediyorum. MOGEM'e en büyük işkence bu olur bence~haha

      Sil
  3. Tarantallegra biraz tuhaf bir sarki. Etkilenmedim gibi. Klipte de sexy danslar falan var ama kadin danscilar balik etli oldugu icin libidom dustu :) Bana gerek kalmamis yani.
    Bir de hip-hop ve erotizm biraz ic ice artik. Iki hareketten birinde erotizm gondermesi var ama alistigimiz icin cogu zaman kafamizda hicbir sey canlanmiyor :)
    Breakdown, guzel klip guzel sarki sozleri. Zaten sarkinin genelinde karanlik bir atmosfer bir baskaldiri hali var, klip icin de akla gelebilecek en dikkat cekici konsepti secmisler ki epey isabetli olmus. Kesinlikle cocuklara gore degil zaten hedef kitle de cocuklar degildir. Sevdim bu isi.

    YanıtlaSil
  4. Tarantallegra benim hoşuma giden tuhaf bir şarkı XD Normalde Junsu ne DBSK'dayken ne de JYJ'deyken biasım olmamıştır (daima Herocuydum ben) ama bu şarkı ve albümden sonra gözlerim kendisine kayar oldu.
    Evet, kesinlikle öyle... Müzik dünyası seks satar mottosunu sıkı sıkıya tutundu bir türlü bırakamıyor.
    Epik High'ın şarkılarının büyük çoğunluğu anlamlı neredeyse her klibi mesaj doludur. Ama ben en çok Breakdown'ı severim. Muhteşem bir şarkı bence hem de her açıdan.

    YanıtlaSil
  5. Banlanma endişesi taşısalar nasıl şarkılar ortaya çıkacak kim bilir? Bu ne ya herşeye müdahele puff. Ben öyle cici cici şeylwri sevmem ki, biraz atar yapsın, isyan olsun. Müzik en nihayetinde duygularını, düşüncelerini yansıtmak değil midir? Ay sen süpersin, seni severim benim tatlı sevgilim... böyle olunca sanat mı oluyor bu asdfghj:P Aman neyse şarkı banlanınca benim daha çok ilgimi çekiyor ve bağıra bağıra söyleyesim geliyor... arsız mı oldum şimdi ben kekeke :P

    Heee bir de şu var. Şarkılara böyle yasak falan getiriyorlar ya kanallar, dizilerde hiç sıkıntı olmuyor ama. Ben hatırlıyorum GD Knock Out'u yazarken My Name is Kim Sam Soon'dan esinlendiğini söylemişti, izlerken iyi dinlerken mi kötü pehh...

    Ne kadar banlasalar da sosyal medya varken kimsenin sırtı yere gelmez üstelik banlayarak daha çok konuşulmasına sebep olduğu gibi insanların ilgisini üstünde toplar anacım. Şimdi devir Youtube, Itunes, Twitter devri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de isyankar olanları daha çok seviyorum XD Yani isyan olmasa bile bir kendine aitlik olmalı bence.
      GD My Name is Kim Sam Soon'u kendi kafasına göre yorumlamış sanırım~haha Dizide kurallara uymayan bir şey yoktu. Ayrıca diziler de sıkı bir kontrolden geçiyor. Mesela ben sırf gelin kayınvalidesine tokat attı diye bir Kore dizisinin yayından kaldırıldığını okumuştum bir yerlerde.
      Evet banlamalarının bir anlamı yok hele Kore gibi internet delisi bir ülkede. :D Bizi bağlamıyor aslında banlamış olmaları ama o kadar tuhafıma gidiyor ki bir değinmek istedim. :)

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş tamamen katılıyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. :)
    K-pop dünyasında banlanma olduğunu bilmiyordum hem de bu kadar sık üstelikte bazıları cidden çok saçma sebeplerden. Şarkıların çoğu çok sevderek dinlediğim şarkılar, sırada neler var çok merak ettim şimdi. Dediğin gibi yapılanlar ters tepiyor bencede. :) Ellerine sağlık bilgilendirici bir yazı olmuş. :))

    YanıtlaSil
  8. ya sen de pek sapıkmışsın beğendiğin şeylere bak tühhhh

    YanıtlaSil
  9. We all know that time is important, both in work and for our personal needs.
    Boxer shorts are the ones that offer maximum loose fit and cover the body from
    the waist down to about mid-thigh. Home provides that final piece of having the best MMA workout routine.


    My web page - site ()

    YanıtlaSil
  10. offered by online shopping websites are of superior quality as they have been
    specially customized for training requirements. You will need a boxing mouth guard to not
    only protect your teeth but also your face, cheeks, jaw
    and neck while sparring. Everyone wanted to be like Muhammad Ali or
    wanted to be like Mike in his prime days.

    My site; webpage ()

    YanıtlaSil