4 Mayıs 2012 Cuma

K-Pop Kliplerini Kategorize Etmece-Mim-

 Hayatımda en sevmediğim işlerden biridir şu kategorize etme işi... En sevdiğin film ne, sence en iyi müzik grubu hangisi, o mu güzel bu mu? Sanki insan aynı anda 29 filmi birden sevemez (ki ben daha fazlasını seviyorum), bir çok grubun müziğinden zevk alamaz, iki farklı şeyi güzel bulamazmış gibi... Bir de ruhumun derinliklerine işlemiş kararsızlık tohumları yeşerip yeşerip işleri daha çok karıştırıyor üstelik. Ama sevgili real VIPciğim Yuki "hadi hadi yaparsın sen bu işi" deyip beni mimledi (ki bu bir ilk *minnetgözyaşları* ) ben de hemen gaza geldim tabi ki XD
 O zamaaaaan... Başlayalım bakalım bazı klipleri kategorize etmeye... Aslında izlediğim ve beğendiğim bir çok kpop klibi var, ama bu tarz sorular karşısında error veren robotlar gibi kaldığımdan büyük ihtimalle hepsini unutacağım. Yani şu anda aşağıda yer alacak olanlar sadece şu anda aklıma gelenler :)

~Neşeli/Eğlenceli~

Super Junior~Rokkugo
Normalde Suju klipleri malumunuzdur. Grup parlak ışıklı odalarda bir öncekine çok benzer olan koreografisini sergilerken, kamera alttan üstten üyelere zoomlar, geri çekilir, aralara bir kaç slow motion serpiştirilir, ekrana sert/karizmatik bakışlar atan Suju boyları görürüz falan filan... SME'nin adama gibi bir yaratıcı ekibe ihtiyacı var XD Bir de İngilizce spellcheckera~haha Her neyse gene konu dışına saptım, hemen bir U dönüşü yapıyorum. Ama Super Junior Trot'un bu klibinde Suju boylar bütün variety show yeteneklerini sergileyip gayet de güldürüyorlar insanı. Kız kılığındaki Heechul, onun motorcu kılıklı ve biraz ayı ruhlu sevgilisi Leeteuk, sürekli yanlış öğrenciye vuran öğretmen Eunhyuk... Bir de allı pullu trot ceketleri var tabi~haha İzlerken "bu ne yaa? bu ne yaa?" diyerek gülünecek kliplerden.

Big Bang-Oh My Friend
Delirmiş bir GD diyorum başka bir şey demiyorum~haha Bütün BB üyelerine yarı yarıya aşık olmama rağmen bu klibi sırf GD'nin ambulansta tepindiği sahne için izliyorum denebilir. Ayrıca bu şarkıyı yırtına yırtına söylemesi de çok eğlencelidir, tavsiye ederim. XD

SS501~A Song 4 U
Belki sevimli kategorisine de girebilirdi ama klibin sonunda hepsinin aynı kız tarafından ortada dımdızlak bırakılması kara mizahtan başka bir şey değil bence~haha Hayır, neden Kore kliplerinde bütün grup aynı kıza yazıyor ki? Şirketler casting ücretinden kaçıyor desem, büyük çoğunluğu traineelerini oynatıp 5 kuruş ödemeden hallediyor zaten oyunculuk işini. Fanmeetinglerden kız beğenip çevirseler "bak seni sevdiğin grubun klibinde oynatacağız" diye, fanın üyeleri görünce bayılma ve titremeye başlama problemini çözdükleri sürece üstüne para bile alabilirler.~haha Kpop piyasası bu sözüm sana: Lütfen zavallı gruplara fazladan kız bul da aralarında aşk çatışması çıkmasııın!!

2PM~10 Out of 10
Bu klibi ilk izlediğimde "Zuhaha" diye gülmüş olmam onu neşeli/eğlenceli kategorisine sokmaya yeter sanırım. XD Otelde çalışan 2PM üyeleri otele yeni gelen bir müşteriden fena halde etkilenir (evet, gene hepsi aynı kıza aşık oluyor... Sanırım sürekli dip dibe gezdikleri için hoşlandıkları tipler de aynılaşıyor bir süre sonra~haha) ve olanlar olur. Kızı hayal edip birbirlerine asıldıkları sahneler ve beast idol imajlarına yakışan hafif abazan halleri gerçekten çok komik. Tabi sonunda beklemedikleri bir şey olmasına rağmen azimle aynı kısır döngüye devam ediyor olmaları da...

~Sevimli~
Bu kategoriye yerleştirilecek o kadar çok klip var ki... Sonuçta kpop Agyeo Krallığının başkenti ve asla yıkılamaz kalesi. Ama bir kaç tane ile geçiştireceğim, çünkü aklıma hiçbir şey gelmiyoooor!!

B1A4~Beautiful Target
Aslında bu da gayet komik bir klip... Grubun lideri JinYoung deneyle kendisi için bir kız arkadaş üretir (zeki çocukların hali başka oluyor XD ) ve diğer üyeler birazcık ama birazcık kıskanır. Sonra olaylar karışır hatta lider yangın çıkarmaktan hapse düşer falan~haha İzlerken çok gülerim ama çocukların tipleri ve hareketleri o kadar tatlı ki, sevimli kategorisine koymadan edemedim Beautiful Target'ı.

SHINee~Hello
Agyeo kralları olmadan nasıl bir sevimli kategorisi oluşturabiliriz ki?.. Aslında Hello benim bir Shawol olarak en az sevdiğim SHINee şarkısı. Tam Lucifer'de erkeksi imajları ve dans yeteneklerine yaraşır zorlukta bir koreografiyle geri dönmüşler ve bana "oleey!! Sonunda sert bir SHINee!!" sevinci yaşatmışlardı ki, ardından Hello gelip gene onları küçük şirin prensler moduna döndürdü. Yaşadığım hayal kırıklığını anlayabiliyor musun sayın okuyucu??  Her neyse artık Taemin de reşit ve programlarda içki içerken yaptıkları saçmalıklar ile aşk mevzularından konuşuyorlar bu da büyüdükleri anlamına gelir, değil mi?~haha 
Konumuza dönersek klip gerçekten çok tatlı ve bu kategoriye kesinlikle yakışıyor :D

Big Bang~Dirty Cash
Bu da hem komik hem sevimli olanlardan ama ben klibin renkleri ve anaokulu çocuğu Seungri'nin etkisi altında kalarak sevimli kategorisine koydum kendisini. Bu klibi seviyorum, Big Bang hem şirin olurum hem de mesajımı veririm arkadaş diyor sanki~haha 

Big Bang~Sunset Glow
Bir BB klibi daha... Buradaki şirinlik kpop tarzı bir şirinlik değil beybilerin kendileri inanılmaz sempatik bu klipte. TOP'ı ittirip yerine geçen Daesung, otobüsü kaçırıp arkasından koşan Daesung'u saymazsak tabii, onunkisi tam bir kpop şekerliği.~haha Sunset Glow konu itibariyle çok güzel. Big Bang üyeleri oraya buraya dalıp insanları otobüse dolduruyorlar ve onları hayatlarının monoton zorunluluklarından kaçırıp kendilerini daha özgür ve mutlu hissedecekleri okyanusa götürüyorlar. İnsanın bir "aaaaawww" diyesi geliyor değil mi? XD 

Jay Park~Tonight
Gayet havalı bir dansla başlasa da şarkıya geçtiğinde klip direkt sevimliye bağlıyor olayı. Vee Jay Park inanılmaz şeker burada!!! 

GD~Breathe
Arada ekrana sekşi sahneler geliyor olsa da GD bu klipte çok sevimli XD Senin bu tatlılığın yüzünden "I can't breathe too" GD!!

~Hüzünlü~

Bu kadar neşeden sonra biraz yavaşlamanın zamanı geldi... Aslında çok hüzünlü şarkılar dinlemem o yüzden çok hüzünlü klip de izlemedim ama bir kaç tane var aklımda.

Nell~A Day Before
Bu klip ilk izlediğimde o kadar içime oturdu ki, şarkıyı bol miktarda dinlememe rağmen klibe bir türlü geri dönüp bakamadım. Bir sürü metaforla süslenmiş, gerçekten hüzün dolu bir klip A Day Before. "Sevdiğin insanın istekleri için ne kadarını göze alabilirsin?" sorusuna farklı bir yanıt...

Big Bang~Blue
Adı üstünde zaten... Hakkında yorum yapmanın bir anlamı yok, BB'nin son mucizelerinden biri olan Blue sinematografik açıdan bile hüzün dolu bir klip. Şarkının sözlerini klibin her saniyesinde hissedebiliyorsunuz...
not: Ufacık tefecik bir eksisi var ne yazık ki. O kız nedir yaa? Torpilli falan mıdır anlamıyorum ki, bir de Bad Boy'da görünüyor. İnanın bana Batılı güzelliği bu değil sayın cast sorumluları. Koskoca Amerika'da bula bula onu mu buldunuz? Kamera bile sevmemiş kızı benden söylemesi...

UKISS~0330
Tamam kabul ediyorum; 0330 insanı bir kutu mendil tüketme ihtiyacına sürükleyecek bir klip değil, ama önceki UKiss işlerini düşününce gayet hüzünlü bence. Yani hiç mi içiniz sızlamadı hala büyük ihtimalle ölmüş olan sevgilisinin yaşadığını düşünen, onun yanında olduğunu hayal eden Dongho'yu görünce? Zavallı çocuk...

Big Bang~Haru Haru
Asla eskimeyecek bir Big Bang klasiği Haru Haru... Dinledikçe daha çok sevilen şarkılardan. Klibin her ne kadar gayet klasik bir konusu olsa da hüzünlü işte... Ki Lies da öyledir mesela. 


~Enerjik~
Ayyhh, içim şişti biraz hareketlenelim artık. XD

GD&TOP~High High
Sakın bana "Hahahahaha say lalalala" dedikleri zaman malum el hareketini yapmadığınızı söylemeyin. XD İnsanın yerinde durası gelmiyor bu şarkıyı duyunca. Club ortamında geçen klip de gayet enerjik.

Big Bang~Fantastic Baby
Denebilecek tek bir şey var: Wow, Fantastic Baby! Klip kesinlikle enerji dolu, beybiler gene aşmışlar kendilerini. İzlerken her bir ayrıntısına aşık oluyorsunuz, sonra parmaklarınızı videoyu başa sarmak amacıyla mousepadinize doğru yaklaşırken buluyorsunuz. Şarkı zaten sabah alarmım, her gün "wow fantastic baby, dance I wanna dance dance dance da-dance" diye uyanmak harika XD

2PM~Hands Up
"Everone put your hands up and get your drinks up noooow" Gene bir clubber şarkısı gene enerji dolu. Çok da farklı ya da enteresan bir klip olmadığı doğrudur, ama beni eğlendiriyor işte. Bir de çocuklar burada çok seksi be!!~haha

Block B~Narina
Bad boy sever bir insan olarak Block B'yi gerçekten severek dinliyorum. Zico iyi bir rapper ve sahneye yakışıyor. Ve ilk izlediğim Block B klibi olan Narina'nın daima ayrı bir yeri olacak bende sanırım. Gangster havasındaki çocuklar ortalığı dağıtıyor falan filan işte... Şarkının nakaratı insanın aklına dolanıp kalıyor ama haberiniz olsun.

Big Bang~Gara Gara Go
Big Bang rocks the nite!!! Big Bang'in kötü Japoncasına bile hastayım, normal mi bu?~haha

~Eritici~
 Bu kategoriye konacak o kadar çok klip var kiiiii... Yani sonuçta kas görünenlerin hepsi deyip bile geçebiliriz pekala (Rain hariç... O bende ters etki yapıyor nedense).~haha Bakalım elimizde neler varmış?

Big Bang~Beautiful Hangover
Bu klibi izleyip de bakışlardan etkilenmiyorsanız acilen bir hormon testine ihtiyacınız var demektir. Ya da erkeksiniz, o zaman hormon testine boşuna para harcamayın XD 

GDragon~She is Gone
Fangirl ağzıyla söylemem gerekirse ellerinde ölmek istediğim katili buldum! GD bu klipte tek kelimeyle yakıyor. Kızım sen manyak mısın adam eski kız arkadaşını doğrayan psikopat bir katil, nasıl gözüne seksi görünebilir diyenlere cevabım şu: Samsung Card reklamlarında da dediği gibi "Why Not?" XD Şimdiye kadar bir çok seksi GD gördük ve bir gün kalbimiz artık bu duruma dayanamaz da ölmezsek daha da göreceğiz ama She is Gone'daki hali daima zirveye oynayanlardan olacak benim gözümde.

Big Bang~Tell Me Goodbye
Hep BB'den gidiyorum sanki... Ama ne yapayım adamlar güzel iş yapıyor XD Tell Me Goodbye da hem şarkı hem de klip olarak bunlardan biri. Hepsi birbirinden eritici burada. Mezarlıktaki sahneler, TOP'ın araba sahneleri, hele GD'nin içki şişelerini yerle boşalttığı o an... Big Bang kas göstermekle eritici olmak arasında hiçbir alaka olmadığını kanıtlayıp duruyor sanki bize.

Super Junior M~Perfection
Evet, aslında bunun da genel Suju klip tarzından hiçbir farkı yok. Ama hiç sevmediğim Suju boy Siwon bile bir şekilde çekici görünüyor gözüme Perfection'da. Hyukjae konusuna ise hiç girmiyorum ve bu çocuğa tipsiz yakıştırması yapanları terlikle kovalamak istiyorum. Yakalayınca da bu klibi ve son alamet-i harikası Opera'yı izleteceğim~haha En sevdiğim Suju şarkılarından biri ola Perfection, en sevdiğim Suju klibi aynı zamanda.

Brown Eyed Girls~Abrakadabra
"Hiçbir yere kız grubu klibi koymayıp bula bula bu kategoriyi mi buldun" diyor olabilirsiniz. Ben de saçma olduğunun farkındayım ama kabul etmek lazım, BEG burada gerçekten bir erkek olsam kaldıramayacağım kadar seksi. Özellikle Gain'in sahneleri fena, çok fena...

~Şaşırtıcı~

Teen TOP~No Parfume On You
Bu şarkının şaşırtıcı kategorisinde ne işi var, sıradan bir kpop klibi işte diyenlere ayrıntılara dikkat etmelerini tavsiye ediyorum. Klipte üyelerden biri (Chunji) hem kendisinden büyük yani noona olan kız arkadaşını hem de kendisiyle yaşıt olan kız arkadaşını aynı anda idare ediyor ve kurnaz velet aldattığı anlaşılmasın diye ikisine de aynı parfümden alıyor!!! Şarkının sözleri de bunun üzerinde zaten. Gelin sadece nakarata göz atalım: 
"O parfümü kullanma
Kız arkadaşım durumu öğrenebilir
Parlak şeyler sürme
Kıyafetlerime bulaşabilir
Noona sen noonamsın ama
Benden gerçekten hoşlanıyorsan
Bir şey söyleme sadece dediğim gibi yap"
Neee?? Neeeeee?? Neeeeeee??? Jibe Kajima'ya Knock Out'a daha bir sürü aslında hiçbir sorunu olmayan klibe ban veren sevgili Kore bu aldatmayla övünen, teknik olarak ahlak kurallarına tamamen aykırı klibi ve şarkıyı nasıl gözden kaçırabildin gerçekten anlamıyorum. İşte beni şaşırtan bu, sayın okuyucu. Hatta direkt şoka sokuyor bildiğin...

Big Bang- Lollipop 2
Aslında bayıldığım bu şarkı da nasıl Kore'deki banlamadan kurtulduğunu hatta listelerde birinci olduğunu anlamadığım için burada XD Sanırım bazı şeyleri İngilizce söyleyince ve rengarenk kıyafetler giyip ekrana sevimli bakışlar atınca hiçbir sorun olmuyor~haha
Big Bang'in bu tarzda şeyler söylemesiyle ilgili sorunum yok, hatta genelde beni eğlendiriyor bile (bknz. Make Love-GD solosu ya da For The World albümündeki Big Bang-Daesung solosu). Sadece sistemin nasıl işlediğini anlayamamak beni delirtiyor. Bir de bu klipte sürekli ortaya çıkan futbol topundan bozma kıyafetli kız... Onun dışında beybiler mükemmeller tabii ki XD

Bang Yong Guk feat. Yang Yeseob~I Remember
Baştan ne işler döndüğünü çözemediğim bir klip olduğu için şaşırtmıştı beni. Aslında konusuna göre adam gerçekten ölmüş olmasına rağmen ruhu rağmen kızı kurtarma fikrine o kadar saplanmış ki, sürekli anılarının arasında dolanıp kızı kurtarmaya çalışıyor. Konusunu çözünce sevdiğim bir klip I Remember...

MBLAQ~It's War
Söylenecek tek bir şey var: O ne kurşundu be?!.. Wanted filmindekini bir şekilde kabullenmiştim ama bunu yapabileceğimi zannetmiyorum Lee Joon. Hayır fizik kurallarına bu derece karşı koyabiliyorsan, ne müzikle kızlarla falan uğraşıyorsun, peygamberliğini ilan et olsun bitsin!~haha

_____________________________________________
Büyük ihtimalle unuttuğum tonlarca klip var ama ne yapayım şimdilik aklıma bunlar geldi. Ve bunun dışında sevdiğim ama hangi kategoriye konması gerektiğini bir türlü çözemediğim için dışarıda kalmış tonlarca klip de bulunmakta. Mesela ben bütün SHINee kliplerini severim ama onları hangi kategoriye koyarsın ki? Eritici mi? Taemin'i küçük kardeşim gibi görüp beslenme çantasını hazırlamak isterken nasıl bir SHINee klibini o kategoriye koyabilirim? Sevimli mi? Lucifer ve Sherlock çok da sevimli sayılmaz bence. Bu durum sadece SHINee klipleri için değil beğenerek izlediğim bir çok klip için geçerli ne yazık ki...

Kız gruplarına gelince... En son SNSD'nin unit grubunun Twinkle'ını görmüş biri olarak (Merak çok kötü bir duygu) o tarzda klipler için "Kesinlikle izlenmemesi gerekenler/Tiksindirici/Hadi hep beraber kusalım" şeklinde bir kategori açmayı düşündüm ama sonuçta seveni sayanı vardır bir fandom çatışmasının ortasına düşmeye niyetim yok aynı yukinin dediği gibi XD 

Şimdi kime gönderelim bunu? Elife gidebilir sanırım. Bir de guzziye gitse fena olmaz XD 

12 yorum:

  1. yine dükmüs döktürmüssün :D yazdıklarının çoğuna katılmadan edemiyorum :D özellikle Rain hakkındakilere :D Kendisini sevmedim sevemiyorum ve sanırım sevemiyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler kuzu...
      Aslında çalışkan ve sempatik bir adam... Ama ne bileyim, sevemiyorum işte. Açıkçası bu durumda tanıştığım birkaç Cloud'un da büyük etkisi var. Beni Rain'den soğuttular iyi mi?~haha

      Sil
  2. aslında bende ısınamadım en başından beri ve dediğin gibi soğuma sürecimi hızlandıran fanları oldu :D yinede iyi oyunculuğu olduğunu ınkar etmicem gerçi genel olarak dizilerde hep aynı karakterlerde oynuyo :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun sen olduğunu varsayıyorum leylim XD
      Sadece Full House'ı izledim ben (ki beğenmiştim) o yüzden her dizide aynı karakter mi değil mi bilmiyorum. Ama sen öyle diyorsan öyledir :D

      Sil
  3. Yuki hatun bana da yollamış bu mimi :D Normalde mimlerden nefret eden biri olarak şiddetle karşı çıkmıştım yazmaya ama bu gayet eğlenceli olmuş!!
    Yalnız benim listemde BB kliplerinden başka bir şey olmaz herhalde :S Kpop fakiri adamım onu hissediyorum blogunu her ziyaret ettiğimde XD
    Kliplerin hepsini baştan aşağı izleyeceğim şimdi eheh
    Breathe'i görünce zaten elim ayağım boşaldı, en şirin olduğu yerinde görünüyor bir de videonun coverı.
    Fantastik Baby ile uyanmak kısmı bana birazcık fazla geldi yalnız. Malum GD biraz sert giriyor parçaya :D Bir de kralların ağzıyla konuşuyor orada. Emir vermeceler falan :D Ben öyle uyansam bütün gün üç buçuk atar şekilde gezerim herhalde :D
    O kadar uzaktan nasıl oluyor da kpop dünyası hakkında bu kadar doğru yazabiliyorsun akıl erdiremediğim bir konu doğrusu. İnsanlar şirketlerin camına burunlarını dayayıp senin gördüklerini göremiyor :D

    not: Big Bang'in Japoncası biraz garipmiş doğru. Ama Seungri ve Taeyang için tam Japon gibi söylüyorlar diyor Japonlar :D İnsan GD'den bekliyor değil mi?

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar yazmışım içinde Blue'daki kıza söven tek bir kelime yok :D Aklımdan uçup gitmiş altındaki klipleri görünce :D
    Gerçi şimdi kirletmeyeyim blogunu.
    Ama bu Koreliler benim iğrenç dediğim batılılara güzel, benim güzellik muskası dediklerime de çirkin diyorlar :D Bakış açılarımız olabildiğine farklı nedendir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim kuzu...
      Benim de listem BB yoğunluklu oldu zaten XD Ne yapayım aklım hep onlarda~haha Ahh o Breathe... Gerçekten GD'nin sarı halini özlüyorum Breathe'i her gördüğümde. Gene sarışın olsa keşke. Gerçi şu anda o kategoriyi Dae dolduruyor ama XD
      Fantastic Baby ile uyanmak gayet güzel ya~haha Zaten şarkı girişinden itibaren çalmıyor, Tae'nin "wow fantastic baby" diye girdiği ve "dance I wanna dance" diye devam eden nakaratı kestim. TOP "Boomshakalaka" dediği anda açıyorum gözlerimi XD
      O kadar uzakta olduğumu nereden biliyorsun? Belki kpop entertainmentlarıyla bağlantım vardır da çaktırmıyorumdur~haha
      Sanırım bizim "at yüzlü" diye tabir ettiklerimizi beğeniyorlar, sonuçta onların yüzleri daha yumuşak hatlı. Ben de anlamıyorum adamların güzellik anlayışını ama ne yapacaksın işte.
      karşınot: Bir aralar Japonca çalıştığımdan biliyorum ben de. BB'nin ciddi anlamda yoğun bir aksanı var, gerçi artık daha iyi durumdalar ama. Genelde şarkıları söylerken Korece söyler gibi söylüyorlar, Japoncanın vurgularından eslerinden haberleri yok sanki~haha Aslında bu şekilde söylemelerini seviyorum ben, çünkü Koreceyi müziğe Japoncadan daha çok yakıştırıyorum XD

      Sil
    2. karşınotakarşınot: Esler ve vurgulamalar konusunda tamamen haklısın :D Japonca r&b ye popa hiç yakışmıyor o yüzden ben de bu şekilde söylemelerinden memnunum doğrusu :D
      Kızım sonsengnim Adriana Lima'nın fotosuna bakıp "Bence sen daha güzelsin" gibi bir yorum yapıp beni yıkmıştı hehe
      Kendisini bu cümleyi batılı özellikle de Türk birinin yanında ağzından kesinlikle kaçırmamasını söyledim :D Tamam tipimden memnunum da sınırlarımın da farkındayım yani XD
      Anlamıyorum... Anlayamıyorum...

      Sil
    3. Benim dinlediğim Japonlar arasında bir tek Hirai Ken becerebiliyor R&B yapmayı. O adamı severim bak, yetenekli bir abimizdir. XD
      Adriana Lima'yı ben de çok beğenmem yaa~haha Tamam, güzel kadın seksi kadın ama tipim değil işte XD
      Somsengine resmimi göndereyim de bana da aynı iltifatları saydırsın bari~haha Bikini mevsiminin gelmesi içimi başka anlamlarda kıpır kıpır etmeye başladı çünkü. Böyle "ne halt edeceğim nan?" şeklinde sinirli bir kıpır kıpırlık~haha
      Kızım bazı şeyleri anlamana gerek yok. Bir kısım erkeğin gözünde Adriana'dan daha güzel olduğun gerçeğinin keyfini sür işte XD

      Sil
  5. he kuzu o adsız mesaj zatalime ait hehe ben nerdeyse her dizisini izledim sayılır :P genel olarak yarı şıomarık yarı kindar saman altından su yürüten cinsten karakterleri oynuyo :D altından rahatlıkla kalkıyo gayet eğlenceli oluyo :D ama yinede sevemiyorun :D
    imza; yine ben (ya leyl)
    teyzemlerdeyim üşendim hesabımı açmaya yine isimsiz yazıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum seni kuzu, ben de bu tarz işler konusunda çok üşengecimdir XD
      Amaaaan, çok sevenii var zaten biz sevmesek de olur~haha

      Sil
  6. My family members every time say that I am wasting my time here at net, however I know I am getting knowledge all the time by reading such
    nice content.

    my website :: bathroom remodeling

    YanıtlaSil