28 Mayıs 2012 Pazartesi

B1A4 Fanlarını Ayakta mı Uyuttu?

 B1A4 temiz yüzleri ve cici tavırlarının yarattığı etkiyle başta fangrupları BANA'lar olmak üzere çoğu kpop fanı tarafından topluca (belki badboy lakaplı CNU hariç) "ideal erkek arkadaş" klasmanına dahil edilmiş bir grup olmuştur ilk çıktığından beri. Hep "sen benim için teksin" teması çevresinde dolanan şarkılar söylemelerinin de bu duruma zararı olduğu söylenemez. Oysa Ignition Special Edition albümlerinden çıkan son şarkıları Baby Goodnight (ya da Sleep Well Goodnight, ikisi de kullanılıyor) bu imajlarını yerle bir edip onlardan biriyle evlenerek pembe panjurlu evlerinde yaşlanma hayali kuran BANAların kalbine inme indirdi.

 Her şey treaserlarla başladı: İlk yayınlanan treaser grubun liderine aitti ve yatağında sereserpe uzanmış uykuya hazırlanan lider Jin Young sanki kız arkadaşıyla konuşuyormuş gibi bir selfcam çekerek kız arkadaşına (biliyorum, her BANA veya Jinyoungsever o kız arkadaşın kendisi olduğunu varsayıp sandalyesinde 10 cm kadar aşağı kaydı) iyi geceler diliyordu. Sonra onun tanıtım treaserını diğer üyeler de aynı romantizm ve şirinlik dolu formatla takip etti. Bu da şarkının gene hoş bir aşk sonesi olacağı düşüncesini herkesin kafasına yerleştirmiş oldu. Ta ki grubun maknesi Gongchan'ın treaserına kadar... 

 Gongchan'ın treaserı son yayınlanan treaserdı. O da hyunglarının izinden giderek önce tatlı tatlı sevgilisini uykuya gönderdi ama sonra ışıkları açıp "Jin Young Hyung! Giyindin mi?" diye bir soru sorarak fanların içine bir kurt düşürdü. Hepsi kız arkadaşına "hadi uyu bakalım, yarın görüşürüz şekerparem" dedikten sonra nereye gidiyor olabilirlerdi ki? Tabi ki partilemeye!!~haha


 Baby Goodnight, sözleri itibariyle tam bir "bu gece barda gönlüm hovarda" şarkısı. Bir satırında ciddi ciddi "sadece bu gecelik seni aldatacağım" diyor hatta.  Daha önce Teen Top üzerinden bahsettiğim gibi normalde bu tarz şeylerden hoşlanmıyorum. Bebekten farksız olan kpop veletlerinin ağzına ağzına vurasım geliyor böyle şeyler söylediklerinde. Ya da "Büyü de gel yavru kuşum" deyip kahkahayı basasım...~haha Ama bir şekilde B1A4'un bu ihtiras ve tutku (!) dolu şarkısı beni eğlendirmeyi başardı. Bunun klibin şirinliğiyle ve şarkının ne kadar basit olursa olsun aklınıza takılıp kalan melodisi ve sözleriyle yakinen alakası var sanırım XD

 Baby Goodnight klibi gerçekten baştan aşağı şirinlik ve agyeo dolu. B1A4, tiplerinin ve yaşlarının verdiği avantajla onlara çok yakışan kpop şirinliğini insanın midesini bulandırmayacak dozajda bırakmayı becerebilen nadir gruplardan zaten. Bu yüzden klip izlediğiniz süre boyunca yüzünüzde aptal bir gülümseme oluşturup bazı sahnelerde kahkahayı basmanıza, dilinize de sahneye göre farklı farklı üyelere söylenebilecek "ama ben seni yerim ki!!..." cümlesinin dolanmasına neden olabilir. Test edip onayladım gerçekten oluyor XD Arada "vahşi batı ne alaka yaa?" şeklinde daha mantığa yakın düşüncelere kapılsam da sonradan "Amaaan... Kpopta neden mantık arıyorsam!.." deyip gene aptal gülümsememe ve eğlenceme geri döndüm şahsen~haha
 Ama beni bir kenara bırakırsak şarkı sözlerini öğrenen BANAlar genel olarak bu durumdan hiç memnun kalmamış gibi görünüyor. Masum ve cici erkek arkadaşlarının (!) onları aldatıyor olduğu fikri yüreklerini dağlamış zavallı fangirl topluluğunun. Açıkçasını söylemek gerekirse bazı fan siteleri, kpop forumları ve youtubeda rastladığım bu tarz yorumlardan sonra BANAların tatmin edilmesi en zor fan topluluklarından biri olduğuna karar verdim: İlk çıktıklarında çocuklar çok şirinlerdi, bir süre sonra BANAlar "artık sıkıldık erkeksi olsunlar" dediler. Kendilerini fanlarına adamış olan B1A4 da Baby I'm Sorry'de daha erkeksi bir imajla geri dönüş yaptı. Sonra BANAlar ne dedi dersiniz? "Ama biz sizin şirin halinizi özlediiiiiiik..." Şimdi ise Baby Goodnight'ın bence gayet esprili olan sözlerinden şikayet edip "B1A4 bizi aldatıııııı! Onların yarattığı güvenilir erkek arkadaş imajı koskoca bir yalanmıııış!..." diye ağlıyorlar! Ahhh, bazen kpop idollerine gerçekten üzülüyorum....

 Hayal dünyasında yaşayan bazı BANAlar ne derse desin ben B1A4'un bu şarkıyla herkesi ters köşeye yatırmasına bayıldım. Grubu sevsem de onları gibi cici çocuklardan hele şarkının sözlerini bizzat yazmış olan romantik insan lider Jin Young'dan hiç beklemediğim bir hareketti, o yüzden çok eğlendirdi beni. Tabi ki sevgilerini aldatıp Vahşi Batılı Cosanovalar olmalarını, Baro'nun koluna iki kız takmasını, Jin Young'un kızları sözde tabancasıyla bayıltmasını, Sandeul'un barda tanıştığı kızlara numarasını dağıtmasını ya da hepsinin topluca CNU'yu başka bir erkeğin elindeki kızı kapsın diye gaza getirmesini desteklemiyorum ama gene de... Kız arkadaşına "Bebeğim iyi geceler güzelce uyu iyi geceler/Böylece ben de ay ışığının altında dans edeyim/Whoo~oh whooo~oh/Bugün aklımda sana dair hiçbir düşünce yok" diyen bir B1A4 beni bütün gün gülümsetebilir. :D

15 yorum:

  1. O fangirllerin ağzına terlikle vurmak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle :D Çocuklar zaten sirketleri tarafından oraya buraya çekistirilmek sureti ile yeterince oynanıyor. bırakında bildikleri gibi yapsınlar :D Bide sizin elinizde mi oyuncak olsunlar, yok fazla sirinsiniz, yok daha erkeksi olun yok sirinliğinizi kaybetmeyin :D Babylerim ağızların payını gayet iyi vermis oldu bu kliple :D bence teaserlarla klip cuk diye oturmus :D çok komık ironik bisey olmus. Ben koyu bir bana olarak burda g.koredeki fanlara ve b1a4 babylerime sesleniyorum; 'sevgili fanlar hayat bunlardan ibaret değil, bazı seyleri abartmayı bırakın artıkk. biz taaa Türkiyeden görüyoruz ki bunların hepsi show icabı. siz okadar yakından göremiyomusunuz :D maden o kadar takıntılısınız bazı seyleri hos görmeyi öğrenin be kuzularım Bence gayet hos bi uyarlama olmus teaser ve klip :D' ve b1a4 babylerim; nonanız sizi seviyor :P

      Bu konusmayı yaptığıma inanamıyorum hehe neyse kuzum güzel yazın için tesekkürler. klip için yapılan bu yorumları ilk gördüğümde çok güldüm ya :D

      Sil
    2. @guzzi: Ben elime geçirsem hepsini sıra dayağına çekeceğim zaten~haha Gerçi bunları yazanların yaş ortalamasının yerlerde süründüğünden de emin gibiyim ama...
      @ya leyl: Ben de treaser ile klibin arasında bağlantıya bayıldım zaten. Yoksa şarkı çok da ahım şahım bir şey değil bence.
      Valla ne kadar söylersen söyle kimsenin anlayacağını zannetmiyorum. Bir keresinde bir programda Taemin'in karşısına bir noona fanını çıkarmışlardı. Kadın sürekli sırf SHINee'yi özellikle Taemin'i görmek için Kore'ye gidip gelen, onlara hediyeler gönderip duran Taylandlı bir öğretmen ve bence manyağın teki. Her neyse kadına sormuşlardı: "Taemin ileride evlenirse ne olacak?" diye... "Taemin evlenemez" derken gözleri öyle bir parlamıştı ki ben korkmuştum ekran karşısında~haha Düşün yani, ne takıntılı fanlar var. Hayır, bu çocukların hiç aşık olmadan hiçbir şey yaşamadan, hiç kötü bir şey yapmadan nasıl olgunlaşmalarını ve buna bağlı olarak daha iyi şarkıcılar olmalarını bekliyorlar gerçekten anlamıyorum ben. Kpop fanları, özellikle Uzakdoğudakiler gerçekten tuhaflar...

      Sil
    3. kesinlikle haklısın :D Bak bana baronun 3 senedir sevgilisi var (bu 3 sene de hiç artmıyo ya hehe) onu bile bağrıma basıyorum :D nerde bizim gibi fanlar :D

      Sil
    4. Bence artık sevgilisi yok Baro'nun... Olsaydı bilirdim ben :P

      Sil
    5. güzzi nin yorumuna...
      HÖST BE!

      Sil
  2. Aaaa ben bir BANA olarak hiç öyle değilim, onlarda kendilerine BANA demesinler ne diye ters dönüp duruyorlar yahu. =D Şirin halleri de ayrı bir güzel, karizmatik halleri de. Her türlü bağrıma basarım ben asil liderimi. =D İnsan nasıl hem çapkının teki hem sevimli olabilir ki? B1A4 işte. Bence teaserlar ile klip arasında ki tezatlık çok hoş. =D
    B1A4'un en sevdiğim yanlarından biri de hiç aşırıya kaçmaması. Çok şirin oldukları zamanda, çok karizmatik oldukları zamanda sadece... Doğal oluyor gibiler. Her türlü beni etkilemeyi başarıyorlar. =D
    Gongchan'a çok az kısım veriyorlar. -.- Ben onun da teminin ikinci versiyonu gibi olacağını düşünüyorum. Gittikçe gelişecek bence. Umarım. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan rahatlıkla hem çapkın hem de sevimli olabilir bence. Gerçek hayatta da var öyleleri, şahsen ben bir tanesini tanıyorum XD
      B1A4 gerçekten bir şekilde her şeyi taşıyabiliyor. Ben de onları bu yüzden seviyorum zaten.
      Gongchan ile Taemin aynı klasmanda değil bence, çünkü Taemin taa başından beri grubun en gözde elemanlarından biriydi. Gerçi Gongchan'ın da çok fazla fanı var. Gittikçe de hoşlaşıyor üstelik. Gerçi benim favorim sonuna kadar Baro olacak ama XD Sarışın rapperlar 4ever!~haha

      Sil
  3. Yazı cidden iyi ama o takıntılı bir CNU fanı olarak o badboy lakaplı CNU olayını anlamadım ben. :D CNU grup çıkış yaptığında grubun en çekingen ve geri planda olan üyesiydi ve ancak şimdi yeni yeni cesur şeyler yapmaya başladı. Grupta asıl badboy lakabına sahip olan üye Baro'dur. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CNU'nun görünüşü sebebiyle birkaç yerde o şekilde anıldığına rastlamıştım o yüzden öyle dedim ^^ Ama çıkışından beri takip eden bir fan diyorsa öyle değildir tabi XD Baro'nun badboyluğu MV kaynaklı olabilir mi acaba?~kkkkk Çünkü düzenli ilişkisi olduğu söylenen ve bu duruma göre gayet de sadık bir erkek kendisi :D

      Sil
  4. "Açıkçasını söylemek gerekirse bazı fan siteleri, kpop forumları ve youtubeda rastladığım bu tarz yorumlardan sonra BANAların tatmin edilmesi en zor fan topluluklarından biri olduğuna karar verdim: İlk çıktıklarında çocuklar çok şirinlerdi, bir süre sonra BANAlar "artık sıkıldık erkeksi olsunlar" dediler. Kendilerini fanlarına adamış olan B1A4 da Baby I'm Sorry'de daha erkeksi bir imajla geri dönüş yaptı. Sonra BANAlar ne dedi dersiniz? "Ama biz sizin şirin halinizi özlediiiiiiik..." Şimdi ise Baby Goodnight'ın bence gayet esprili olan sözlerinden şikayet edip "B1A4 bizi aldatıııııı! Onların yarattığı güvenilir erkek arkadaş imajı koskoca bir yalanmıııış!..." diye ağlıyorlar! Ahhh, bazen kpop idollerine gerçekten üzülüyorum.... "
    -------
    Ne yalan söyleyeyim sesli güldüm!
    OK güzeldi.. Only Learn the Bad Things yine şirindi ~ Beautiful Target desen zaten tamamen "like it like it " :)
    Onlardan sonra evet "yeter artık bu kadar şirinlik" dedim şahsen ~ Ama gidinde badboy olun demedim onlara :D "Baby I'm Soory" bu klibe gerçekten uyuzum öyle böyle değil yani... Gongchan sarı saçlı.. o kız desen -,- hayır sorun klipte kız olması değil diğer kliplerinde de kız var...ama bilmiyorum işte uyuz oldum o klibe :D
    Ama Baby Goodnight'a karşı asla öyle bi yorum yapmam... şarkı sözleri her ne kadar "sen uyu ben partiye gidiyorum" desede.. beni klip ilgilendirir ~ Ve klip bence Baby I'm Sorry'den sonra cuk oturmuş.. çok eğlenceli bi klip ki zaten klibin sonunda kız da onları kandırıyor :P eee karşılıklı bu işler :D
    Vezaten Tried to Walk ... ona laf olmamalı bence ki zaten onlarda bu yolda ilerlemeli.. ne şirinlik var ne badboyluk ~
    gerçi şirketlerinin şu tek göz olayına fazla kaptırmalarından korkmuyor değilim ama... neyse -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmene sevindim :D

      Ben Ok'i ve Only Learn Bad Things'i çok sevmem ama Beautiful Target'a bütün absürtlüğüne, Engrishine rağmen büyük takıntım var. Bayılıyorum MVsine falan çok eğlenceli XD Baby I'm Sorry kötü bir çıkış değildi bence, beni MVden ziyade seslerini o kadar elektronikleştirmiş olmaları rahatsız ediyor aslında. Ayrıca Baro'nun rapi çok iyiydi o şarkıda.

      Yukarıdan da anlaşılacağı üzere ben Baby Goodnightı seviyorum, Beautiful Targetle biraz farklı kulvarlarda olsalar da ikisi de çok yakın bir eğlendirme dozuna sahip :D Tried To Wallk albüm olarak iyi zaten, bence yaptıkları en iyi iş şimdiye kadar. Ve evet bu yolda devam etmeliler bence de.

      Sil
    2. Ahaha OK benim vazgeçilmezim ya.. ne de olsa çıkış şarkıları ve bence iyi ki o şarkıyla çıkış yapmışlar :D Ne yalan söyleyeyim Only Learn the Bad Things'i bende pek sevmem.... ilk albümde en sevdiğim şarkı Only One dı ... 2. albümde Chu Chu Chu ve Fool ... This Time is Over single olarak süper ~ Ignition albümünde de Smile şarkısı bambaşka... (o şarkıyı dinlerken ağlıyorum desem inanır mısın -,- ?)
      Şarkıda gül diyor ben inadına ağlıyorum :D Sandeul "insanlar bana bakıyor... benim yüzümden ağladığını düşünüyor.. ağlama" dedikçe ağlıyorum :P

      Sil
    3. Fool benim favori B1A4 şarkımdı In The Wind albümü çıkana kadar :D This Time Is Over da fena sayılmaz. Smile da güzel olsa da beni hiç ağlatmadı XD

      Sil
    4. diyorum ya anormallik var bende... o şarkıyı radyoda söylemişlerdi youtubetan o videoyu izliyorum ~ Sandeul söylerken baya kaptırıyor kendisini.... o sahneye çok yakışıyor ya ~

      Sil