28 Nisan 2012 Cumartesi

UKISS: Dora Dora İzlenimleri


 UKiss 6. mini albümü Doradora ile müzik piyasasına aynı zamanda Kore'ye döneli bir kaç gün oldu (albüm 25inde müzik videosu 26sında çıktı) ama ben ancak onlarla ilgili bir şeyler karalıyorum. Eh sonuçta Road Runner, Speedy Gonzales ya da Flash'la bir akrabalığım yok değil mi? Tembel hayvanlarla olabilir ama, bir evrim ağacımı incelemek lazım. XD

 Albüm 4 yeni şarkı, Japon debut şarkıları olan TicToc'ın Korece versiyonu ve çıkış parçası olan Doradora'nın enstrümantal  hali olmak üzere toplam 6 şarkı içeriyor. Çıkış parçası olan DoraDora'dan uzun uzun bahsedeceğim ama öncelikle diğer şarkılara değinelim: 4U hareketli bir "neol saranghe" şarkısı (ve Jay Park'ın attığı bir tweet sebebiyle bunu tuvaletteyken yazdığına dair bir söylenti var~haha ), When Love Stops üyelerin seslerini konuşturduğu romantizmin doruklarındaki bir ballad, Amazing çok da "wow fantastic baby" olmayan bir parti şarkısı. TicToc'ı da UKiss dinleyen herkes biliyordur zaten.

 Gelelim çıkış parçası Doradora'ya... Ben genelde bir grubun albümünü dinlediğimde albümün kuytu köşelerinde kalmış bir parçayı daha çok sever ve "Keşke bunu çıkış parçası yapsalarmış/Keşke buna müzik videosu çekselermiş" diye ahlanıp vahlanırım. Ama UKiss'in yeni albümünü ilk dinlediğimde "Evet," dedim "Doradora albümdeki en iyi parça." UKiss'in genel elektro soundının çok dışına çıkmasa da, belki de gerçekten hoş olan gitar rifinden ya da şu aralar kpopta pek bir moda olan dubstepten kaynaklıdır; eski UKiss parçalarına göre farklı bir tadı var DoraDora'nın. Nakarat fena halde kafanıza takılıyor, benden söylemesi. Şarkıda itiraz edilebilecek tek nokta rap olur belki. Bana aksıyor gibi geldi (mianhe Eli ve AJ) ama kusur bulmaya da çalışıyor olabilirim. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

 Şarkı sözleri itibariyle UKiss'in daha önce de "Shut Up" ve "Man Man Ha Ni" gibi şarkılarında kullandığı "fena halde kızılmış kötü kadın" temasına sahip. Ne diyeyim, UKiss'in karşısına hep "neappun yoja"lar çıkıyor herhalde. XD Genel olarak sözleri sevdim ben. Sadece Eli'ın Dongho solosuna girmeden önce "UKiss, I don't want you back"(UKiss, geri dönmeni istemiyorum) dediği an fena halde komik o kadar. Ne yani Eli, grubunun comeback yapmasını istemiyor muydun?~haha Bu konuda aynı fikirde olmamamız ne kadar üzücü...

Videodan da bahsedelim biraz: Öncelikle videonun açılışına bayıldım. O grafitilerle süslenmiş beyaz kanepe (acaba annem bizimkini boyamama izin verir mi? ), çocukların kanepede beyazlar içinde havalı bir şekilde oturuşları/yatışları, sonra birden ışıkların sönmesiyle neonların parlaması... Çok hoş bir görsellikti. Ama sonrasında diğer sahneye geçiş tuhaf bir şekilde göz tırmalıyor. Hayır, ondan sonraki sahne kötü değil, benim çok sevdiğim ve iki gündür öğrenme konusunda yılmadan başarısızlığa uğradığım koreografiye geçiyorlar. Sadece alakasız... Bir de içimdeki fangirl o kanepenin üzerinde bütün karizmalarını ortalığa saçmış şekilde daha fazla oturamamalarına üzüldü sanırım. XD

  Bütün o dönüp duran ortam sanki eski şarkıları Bingeul Bingeul'ın daha aristokratik bir versiyonu gibi olsa da (Bingeul Bingeul insana uzay mekiği hissi veriyordu) gerçekten iyi bir fikir bence. Yan yatmış yatakta yer çekimine meydan okuyup Newton'u mezarında gözyaşlarına boğmuş olması muhtemel bir Kevin, duvarlarda yürüdüğüne göre yakında kendini süperkahraman ilan etmesini sabırsızlıkla beklediğim bir Hoon (bu arada bu mvde bakışları beni korkutuyor.) ve öyle bir ortamda bile bilgi dağarcığını genişletmek amacıyla kitap okumasıyla gözüme giren bir Dongho görmek gerçekten eğlenceliydi.

Koreografiye ise bayıldım! Nakaratta ritmle tamamen beraber giden o hızlı adımlar, havada uçuşan yumruklar ve belki de bütün koreografinin en yürek hoplatıcı kısmı olan "body wave"... Daha da özelleştirmek gerekirse Kiseop ve Kevin'ın yaptığı body wave... Kpop idollerinin erkeksi olmamasını kim takar, adamlar harika body wave yapıyor!!! Tamam, tamam, şimdi toparlayacağım kendimi... Sadece bir saniye verin...
(Bir saniyeden oldukça fazla bir süre sonra...) Evet, nerede kalmıştım? Body wave mi? O konuya geri dönmeyelim bence... Kısacası UKiss'in geri dönmesine hem de böyle bir süre daha dilime dolanacakmış gibi görünen bir şarkıyla geri dönmesine gerçekten sevindim. Dongho da döndükleri için mutlu gibi görünüyor değil mi?
Benim söyleyeceklerim bu kadar... Siz de albüme ya da mvye bir göz atın sonra da ne düşündüğünüzü bana da söyleyin olur mu? Paylaşımcı olun azıcık :P

2 yorum:

  1. Hay hay, hemen yorumumu belirteyim. :D
    U-Kiss'in dönüşünü dört gözle bekledikten sonra böyle bir kliple karşılaştığım için mutlu oldum. Ve normalde grupta favorim Kevin'dır ama... Kiseop, o ne yakışıklılık öyle! Mest etti beni kızıl saçlarıyla.

    Hele o malum 'body wave' kısmında, tişörtünü hafifçe kaldırması. Çok hayal kırıklığına uğradım açıkçası, azcık daha sıyırsaydı o tişörtü nolurdu ki? *-*

    MV'den sonra MV'nin yapılış videosunu izlemiştim, o yatağın aslında duvarda olduğunu ve Kevin'ın da ayağını koymasını sağlayacak bir destek yeri olduğunu görünce güldüm.
    Nakarat çok akılda kalıcı, günlerce düşmedi dilimden. Yaşasııın kolayca eşlik edebileceğim bir şarkının nakaratı daha diye düşündüm ister istemez.
    Koreografi çok hoşuma gitti, dora dora dora bölümünde ki adımlar özellikle.

    Klipte bana göre Kevin ve Kiseop'dan sonra en çok dikkat çeken Eli'ydı. Daha önce de sarı saçlara sahipti kendisi ama bu klipte.. Ne bileyim, daha farklı geldi. Sevdim.
    Rap kısımlarına gelince, Eli'ın kısmı kötü değildi bana göre ama AJ'e bu kadar vakit geçtiği halde alışamadım. Kibum ve Alexander'ı özlediğim içindir belki. Ve onun saçlarını da sevmedim açıkçası. İtici geldi bana.
    Dur kim kaldı? Eli, AJ, Kiseop, Kevin...

    Dongho! O kitap kısmına bende katılıyorum. Çocuk çalışkan. =P
    Hoon'un bakışlarından aynı şekilde korktum, nasıl bir şeydir o. =D
    Soohyun'un tahmin ettiğim gibi elbette sesi dikkatimi çekti. Nakaraat. Aferim oğluşum böyle devam. *-*

    Öhöm öhöm... Son olarak tekrardan Kiseop ve body wave diyerek kapanışı yapıyorum. =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kevin en popüler UKiss üyelerinden biri ama ben başından beri Kiseop'u daha çok sevmişimdir, burada da bayıldım kendisine :D
      Eli'yı ben genel olarak çok severim, ki sarışın kpop idollerine karşı da hafif bir düşkünlüğüm var o sebeple MV'nin bombalarından biri de odur benim için. XD Ayrıca Soo Hyun da çok hoş, söylemeden geçemeyeceğim. ^^
      Kibum ve Xander konusunu açmasaydın keşke, kanayan yaralarımdandır çünkü :S UKiss'i Kibum sayesinden tanımıştım ben ve kendisini ciddi anlamda severdim. Xander da çok tatlıydı. Ama bu durumda AJ'in bir suçu yok, o yüzden ona karşı da bir gıcıklığım yok. Albümdeki çoğu şarkının sözlerinde de parmağı var ayrıca AJ'in XD
      Dongho ve çalışkan deyince aklıma Raising Idol programında İngilizce öğrenişi geldi~haha Çalışmaktan kaymak için elinden geleni yapıyordu velet XD
      Kiseop ve body wave konusuna sonuna kadar katılıyorum XD Fena o çocuk fenaaa...

      Sil