26 Mayıs 2012 Cumartesi

Big Bang Alive'ın Küflenme Sorunu... Aslında Sorun Değilmiş!

 Big Bang Alive ısmarladığım ve gelmesini gittikçe artan bir sabırsızlıkla beklediğim günden beri albümün küflenme sorunu hayatımın en büyük problemleri arasına giriş yaptı resmen. Bir arkadaşımla beraber (kod adı: neobi) internette gördüğümüz birkaç küflü Alive albümü resminden sonra nasıl bu durumdan yırtacağımız üzerine kafa patlattık durduk. Vernik işe yaramıyor haberiniz olsun~haha

 Oysa YG bu durumla ilgili şöyle bir açıklama yapmış resmi sitesinde:
"Albümün ön kapağı mat metal hissi verecek şekilde tasarlanmıştır. Albüm zamanla küflenecektir. Bu albüm tasarımının bir parçasıdır ve albüme vintage bir görünüm vermek için yapılmıştır."
 YGE... Biz VIPlerle dalga geçiyorsun değil mi? Vintage görünüm mü? Yani adi bir metal kullandığınız için olmadı bunlar, zaten başından beri amacınız albümün küflenmesiydi öyle mi?~haha Sıra dışı albüm tasarımlarından hoşlandığınızı ve bu konuda gerçekten çok başarılı olduğunuzu biliyorum ama gene de bu... Bu biraz fazla olmuş gerçekten.

 Aslında bir açıdan bakınca gayet yaratıcı ve albümle uyumlu bir fikir: Yani sonuçta son Big Bang albümü Alive hayatı/Big Bang'in hala hayatta olduğu gerçeğini temsil ediyor müzik tarzı ile bile daha doğal/indie bir havaya sahip. Yani albümün coverının da doğayı taklit edip bir şekilde yaşamdan ölüme doğru gitmesi ve adıyla aslında ironi sayılmayacak bir ironi oluşturması (Sonuçta "hayatta" olan her şey aslında yavaş yavaş ölmektedir) gerçekten çok hoş... Kahretsin gene Big Bang'i savunmaya başladım işte!

 YG gerçekten albümün küflenmesini planladıysa gene sınırları zorladıkları ve bu derece yaratıcı oldukları için kendilerini tebrik edip, albümümü küflü küflü bağrıma basacağım. Ama gene de bu açıklamanın benim gibi VIPlerin zokayı yutacaklarından emin oldukları için uydurdukları bir saçmalık olduğu düşüncesini atamıyorum kafamdan... Gördüğünüz üzere ben bırakın yemi oltayı bile yutmuş durumdayım şu andan itibaren~haha 

22 yorum:

  1. Vintage gorunmesini kim bekler 50 yil falan.Bir iki ayda bu meseleyi halledebilecekken hem de :D
    Bir de album simdiden vintage havasina burunduyse 50 yil sonra ne hale gelecek acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 yıl değil ki! Bazılarının albümlerinin üzerinde açtıktan sonraki bir kaç saat içinde kahverengi lekeler belirmeye başlamış~haha
      YG Papa ya bizimle kafa buluyor ya da ciddi ciddi orijinal bir iş yapmış gene... Bir saniye biri diğer saniye öbürünün doğru olduğunu düşünüyorum ben XD

      Sil
  2. Ya yemişim onun orjinal fikrini bıraksınlar bu işi hıhh O albüm o kadar berbat bir hal alıyor ki dokunamıyorsun bile XD ELinde kesik neyim varsa o albümden eline içindeki kesiğe nüfuz edip senin tetanoz yapabilecek kapasitede ki pas yığını hiç göz ardı edilicek gibi değil XD Yok herşey ölürmüşde müş de müş müş. Yaptık bi hata böyle ört bas edelim demiyolarda biz zavallı vip'leri kekliyolar resmen XD
    Hem o resimdeki gibi gayet asimetrik bir küflenme yada paslanmada olmuyor söyleyeyim XD Bir iki aya o metal küfden görünmeyecek hale geliyor mikrop yuvası oluyor =) Onu evde ben tutsam annem tutmaz =)Annem hurdacıya vermeye kalksa " abla bu ne ya küflenmiş dökülüyo dalga mı geçiyorsun bizimle " diye birde laf yer abartmıyorum =) Ama ben o küflenme sorununu tamamen çözdüm XD YG papnın fikrine ters orantılı güzelim albüm kapağım artık pançak pançak parlama ve hiç ölmemek üzere kitaplığımdaki en güzel yerini aldı =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O "her şey ölürmüş de müş müş" kısmı benim bulduğum kulptu kızım~haha Biliyorsun söz konusu Big Bang olunca her şeye eyvallah diyesim bir kulp uydurasım geliyor XD Benim gözümde daima haklı onlar~haha
      Küflenme sorununu çözdün mü? O_O Dediğin şey işe yaradı mı yani? Ayyy ben de ben de!!!

      Sil
    2. Nerde dedin kızam görmedim XD Yok leydim herşeye eyvallah diyemem özelliklede bi ton para verip taa korelerden getitrttikten sonra. Bu konuda baştan aşağı haksızlar küfede iyi kulp bulmuşlar resmen haha XD
      Çözdüm bebek zor oldu ama çözdüm XD Bir parlıyoor kii off görmen lazımm =)Onun yüzünden kitaplığıma bakamıyorum gözlerim kamaşıyor haha XD Tamamdır yavru sende sende *zipir*

      Sil
    3. Ne zaman altta kaldılar ki?~haha Aslında acaba nasıl kurtulurum diye nette dolanırken rastladım bu habere ve tepkim önce bir kaç saniye "nasıl yani ya?" şokuna girip ardından kahkahayı patlatmak oldu~haha Adamların bahaneleri bile sanatsal, böyle bir şeyi nasıl eleştirebilirim ben~hhahaha!!
      Ayyy şanslısın kızım... Ben şimdiden kendikimin derdine yanıyorum düşün halimi~haha

      Sil
    4. Tamam biz onları hep yenilikçi hep ileri vs diye seviyoruz lakin bu kadarda olmaz ki XD Safız dedik ama salağız demedik o kadar değil XD Aynı şoku ben senin yazını okurken yaşadım. Son ana kadar arka plandan çıkıp cee şaka yaptım demedini çok bekledim haha

      Sil
  3. Benimkini alalı bir ay oldu ve hala bir değişme yok ahah. =D Ne yani küflenecek mi o.O Aaağ istemiyorum olamaz :D Anam atar onu küflü görürse :D YG'nin ne yaptığı konusunda hiçbir fikrim yok, bu adamların amaçları hiç belli olmuyor ki. =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hiçbir küflenme olmadığını söyleyenler de var :D Hatta "Benimkisi küflenmedi... O zaman ben kazıklandım mı?" diye bir yorum okuyup çok gülmüştüm~haha

      Sil
    2. Ahaha iyiymiş o ya. Ben kazıklandım mı? o.O :D Yok yok küflenir yakında. Dimi dimi. :D:D

      Sil
    3. Bilemeyeceğim artık pekala kazıklanmış olabilirsin :D Ben Alive albümüne Alive demem vintage olup küf kokmadıkça~haha

      Sil
  4. Ay inanmıyorum :d Harika bi bahane bulmuslar ama vıpler bunu yemez :DBaslığı okuduğumda 'Allah Allah ne ola ki? Herhalde küfü önlemek için çok kolay bi yöntem kesfetti bizim ki' dedim.Yazıyı okuyunca tepki veremeyecek kadar geçirdiğim şokun artından bastım kahklahayı hehe. "Benimkisi küflenmedi... O zaman ben kazıklandım mı?" iyiymis ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı VIPler *sağişaretparmağıyüzedoğrultulur* birazcık yiyebilir bence XD
      Küfü önlemek için yöntemler de keşfettim aslında :D Mesela limon kabuğuyla sonra da tuzla ovmak gibi XD Gerçi çok tehlikeli bir yöntem çünkü tuz ve limon suyunu üzerinde uzun süre tutunca albüm çok çok daha kötü bir hal alıyormuş...

      Sil
    2. Neobi sitede bişeylerden bahsediyodu ona sormak lazım :D

      Sil
  5. Kizlar kuflenmeye karsi nasil bir cozum buldunuz paylasabilir misiniz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kesin çözüm sanayide tekrardan aynı renge boyatmak. Boyanın içine pası engelleyici bir madde katmalarını isterseniz bir daha problem yaşamazsınız. Tabi ki vernik de attırmak zorundasınız. Ama yapan kişinin biraz sabırlı olması lazım çünkü boya tutmama gibi problemler de olabiliyormuş. Umarım bu yardımcı olur ^^

      Sil
  6. Kizlar kuflenmeye karsi nasil bir cozum buldunuz paylasabilir misiniz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üst mesaja bakarsanız bir açıklama yazdım ^^

      Sil
  7. Cok hizlisiniz oneri icin cok tesekkur ederim aslinda album daha elime ulasmadi ama paslanmasina dayanamazdim sanirim.=)) ustteki yorumda benim profil resmimi falan degistireyim derken iki kere atmis oldum uzgunum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Birkaç yöntem daha var aslında limon kabuğuyla ardından biraz tuzla ovup yarım saat bekleterek tuz artıklarını silmek ve sonra da pas engelleyici sprey sıkmak gibi. Gene de test edilip onaylanmış yöntem yukarıdaki olduğundan onu yazdım önce. Bu limon yöntemini deneyen hiç kimse yok tanıdığım ama nette işe yaradığını okumuştum. ^^
      Sorun değil, aynı yorum olunca yanlışlıkla atıldığını düşünüp silmiştim zaten XD
      Albümünüz hayırlı olsun, umarım en kısa zamanda elinize ulaşır ^^

      Sil
  8. bence de en garanti yontem sanayide boyatmak.. o da olmazsa ayni kalipta yeni bir kapak yaptirmayi bile dusunuyorum.=)) iyi dilekleriniz icin tesekkur ederim..:))

    YanıtlaSil
  9. Yok yok merak etmeyin boyatmak işi çözüyor. Bizzat şahsım tarafından denendi yani merak etmeyin. Şuan pançak pançak parlıyor albümüm ^^ Ama sanayiye gitmenize gerek yok :D Evinizi boyayan boyacıda olur ^^

    YanıtlaSil