29 Temmuz 2012 Pazar

Sevgili Kpop Entertainmentlar...

 Canı sıkılmış bir kpop fanından piyasanın üç büyük şirketine Şikayetnameler... Tabi ki ben bir Fuzuli değilim zaten SM, JYP ve YG'nin de bana 9ar akçelik tutmadıkları bir maaş sözü yok (Olsa fena olmazdı aslında XD). Bu sebepten bir hatamız varsa affola...
Sevgili SM,
 Bilirsin, seninle aramız hiçbir zaman iyi olmadı. Gruplarından hoşlanmama rağmen (ki bu konuda bana büyü yaptığını düşünüyorum) seni şirket olarak bir türlü sevemedim. Bir şekilde… kötüsün ve bunun Super Junior’ın ölene kadar beraberce Starcraft oynanası maknaesi Kyuhyun’un “evil”lığı ile hiçbir alakası yok.

 Ama gene de buralarda bir söz vardır: “Yiğidi öldür hakkını yeme.” Bu yüzden ben de senin hakkını vermek zorundayım. Bir şekilde bu kadar başarılı olduğunu, deliliğin eşiğinden bir tık uzakta fandomlar yaratabildiğini (ELFler, Shawollar, Cassieler, Soshiler, henüz resmi adı olmayan f(x) ve EXO fanları sözüm meclisten dışarı… Özellikle bu yazıyı okuduğunuzu düşünürsek ~haha) ve bu zavallıcıklara sattığın her türlü materyali kapış kapış aldırabildiğini düşünürsek gerçekten kpop fanlarının ne istediğini kesinlikle anlamış bir şirketsin. Özellikle Uzak Doğudakilerin ki zaten dünyayı yeni yeni sarmaya başlayan bu kpop dalaveresinin en büyük pazarı orada (ve bence orada kalmaya da devam edecek…). Bir formülün var hem de başarısı ispatlanmış bir formül. Ama haberin olsun, seni en büyük yapan bu formül aynı zamanda bu kadar aşağılanmana da neden oluyor.

 Cidden SM neden SHINee’nin şimdiye kadar yaptığı en kötü parçalardan biri olan Lucifer’de (Jonghyun’un sırt kaslarına kanmayın lütfen) söylediği gibi “robotronik” olmak ve idollerini de buna zorlamak zorundasın? Neden yıllar önce yarattığın birkaç formüle sırf tuttu diye bu kadar bağlı kalmak zorundasın? Neden Sorry Sorry ile başarıyı yakaladılar diye hala Sorry Sorry tadında parçalar yapmak zorunda Super Junior? Neden noona yemi olarak 15-16 yaşlarında piyasaya sürülen ve gerçekten de noonalara zokayı yutturmayı başaran ama şu anda 20lerinde olan SHINee hala orada burada agyeo yapmaya devam etmeli? Neden f(x) bir kerecik ama sadece bir kerecik anlam ifade eden bir şarkı yapmamalı? Neden SNSD… Amaaan ne demek istediğimi anladın, SNSD ile ne yaptığın umurumda bile değil.

 Tamam anlıyorum, bunlar para yapıyor ve sen de kibarca söylemek gerekirse kapitalizmin kölesi olmuşsun. Zaten bir yerden sonra içinde yaşadığımız dünya düzeninde hangimiz değiliz ki? Ama gene de birazcık daha fazla “müzik” yaparak da buna ulaşamaz mısın? Elinde gerçekten yetenekli elemanlar var: SHINee’den Jonghyun ve Onew Super Junior’dan Ryeowook ve Kyuhyun benim “aman sabahlar olmasın” nidaları eşliğinde dinleyeceğim sesler. F(x)’in Amber’ı berbat kız grubu rapperları arasında parlıyor resmen. Yeni Suju+DBSK melezi grubun (gerçekten her EXO üyesi rahatlıkla bir Suju üyesiyle eşleştirilebilir… Aslında bu bütün SM grupları için yapılabilir.  Hadi Lucifer melodisiyle: Robotroik formülatik robotronik formülatik…) EXO’da da yetenekli elemanlar var sanki. Hatta bana hala masal gibi gelse de SNSD’de bile şarkı söyleyebilen insanlar varmış… Ama sen ne yapıyorsun? Bu çocukların yeteneklerinin üzerine gidip, onları birer müzisyene dönüştürebilecekken şarkı da söyleyebilen TV kuklaları haline getiriyorsun. Bundan hoşlanmıyorum SM… Yetenekli insanların yeteneklerinin senin onlara çizdiğin basmakalıp karakterler içinde yitip gitmesinden hiç hoşlanmıyorum.

 Tabi ki idol gruplar idollük de yapmalı, kpop pazarı bu şekilde ilerliyor ki en büyük cazibelerinden biri de bu. Ama gerçekten bu kadar yapmak zorunda mı? SM grupları önlerine gelen her programda görünüyorlar resmen. İdollerinin elinden mc kartlarını, sırtlarından sahne ışıklarını eksik etmiyorsun. Sana küçük bir ipucu sevgili SM: Bütün bunları unutulmamak *öhöm…para kazanmak… öhöm* adına yapıyor olabilirsin ama sürekli kameraların önünde olan bir yüzler E-S-K-İ-R. Zaten yeteneklerinden çok yüzleriyle tanınan idollerinin bir de yüzlerini eskitme istersen…

 Yüz demişken gruplarından yakışıklı/güzel olduğunu düşündüğün bir üyeyi popülerleştirip idollük yapmakta bile yeteneksiz olanları ön plana sürmen beni en çok dellendiren yanlarından biridir mesela. Sırf yakışıklı/güzel diye bir kişinin gruba konmasına eyvallah diyebilirim, zaten sadece kpopta değil genel olarak pop müzik sektöründe görünüşün önde gelmesi sıra dışı bir şey değil. Ama o kişinin en öne geçmesi saçmalık. Bunun bu kadar öne sürülmesinin sebebinin fanlar değil de grubun altında yer aldığı şirket olması ise daha da büyük bir saçmalık. Zorla birilerini gözümüze sokmaktan vazgeç SM.

Seninle ilgili söylemek istediğim çok şey var, seninle ilgili sevmediğim daha da çok şey var. Ama bu sadece bir mektup o yüzden kısa kesiyorum (Canım sıkılınca twitterdan laf söylemeye devam ederim ona göre XD ). Sen, neden ünlü olup ortalığı salladığını asla tam olarak kavrayamadığım şarkıcı ya da gruplar gibisin. Dur bir saniye… Zaten onlardan bir ikisine de sahipsin.

Sevgili JYP,
 Biliyor musun, diğer şirketleri düşününce aklıma hep amblemleri gelir: SM Ent’ın güzel rüyaların pembesindeki kıvrılmlı kibar el yazısı, YG’nin Hangulunun sert çizgileri, Loen’in ve Woolim’in sade halleri… Ama JYP’yi düşündüğümde aklımda oluşan imge Park Jin Young’un yüzünden başka bir şey değil.

 Evet farkındayım, şu anda CEO olan Park Jin Young’un gerçekten efsanevi bir kariyeri var. Ya da var…dı. Lütfen birisi CEOnuzun kulağına fısıldasın artık idol olmadığını. Hayır, yanlış anlamayın Park Jin Young’un albüm çıkarmasına ya da eski geliniyle sarmaş dolaş klip çekmesine ( :P ) falan karşı değilim, ki severim bazı şarkılarını. Sadece hala kendini bu kadar ön planda tutmasını doğru bulmuyorum o kadar. Bir de her şarkının başında “JYP” fısıltısını duymamıza gerek yok derdim ama zaten son Wonder Girls albümünde duymadık. Demek ki kendisi olgunlaşmaya başladı XD

 Aslında JYP, senin müziğin ve duruşunla ilgili bir sorunum yok galiba. Eskiden bu piyasada idol olarak bulunmuş ve gerçekten şahane bir kariyere imzasını atmış bir adam olarak müziği seviyor, onu tanıyor ve neyin hit olacağını kestirip yeni bir şeyler de ekleyerek önümüze getiriyorsun. Ama söylemem lazım ki, Jay Park olayı yüzünden hala biraz kızgın ve üzgünüm. Bu yüzden benim gözümde en büyük sorunun elemanlarının arkasında durmakta en az SM kadar (Hangeng olayı) başarısız oluşun. Umarım aynı zırvalıkları Nickhun olayında da yapmazsın. Ki içimdeki küçük şüpheci varlık daha önceden başka olaylarla ilgili okuduğu bazı saeseng fan yazılarına dayanarak Nickhun olayının pek de raslantı olamayacağını söylüyor… Gene de bu seferlik ona inanmamayı tercih edeceğim sanırım.

 Kendine iyi bak ve Nickhun’un arkasında durup 2PM için esaslı bir comeback hazırla… derdim ama zaten şimdiden çocuğun 6 aylık çalışmalarının tamamını iptal etmişsin. Gene dolduruşa gelip aynı hatalara düşüyorsun JYP. Gene aynı hatalara düşüyorsun…
Sevgili YG,
Hakkında ne diyebilirim ki? Sen mükemmelsin hehehehe

 Ciddi olarak piyasada var olabilecek en iyi şirket olduğunu düşünüyor olabilirim, hatta seni sayfalar dolusu övebilirim. Ama başka bir mektupta… Bunu pek de hoşlanmadığım yanlarına değinmek için yazıyorum.

 YGcim canım, samimiyetimize dayanarak direkt konuya giriyorum: Ne olacak bu Alive Tour’un hali? Bu sene Big Bang geri döndü, hem de ne geri dönüş! Hala Blue’yu dinlerken içim titriyor, hala her şeye “woow fantastic baby” diye tepki veriyorum. Kesinlikle bütün Big Bang çıkışları arasında en iyisiydi bu (ki benim favori albümüm hala geçen seneki Special Edition). Bir de üstüne dünya turu haberini verince keyfimin karesini almış oldun tabi. Ama bir noktadan sonra işler karıştı sanki. Benim bildiğim turneler başlar, heyecanı sönmeden bütün fandomu kasıp kavurur ve tadını damaklarda bırakarak biter. Oysa gitmeyeceğiniz ülkelerde bile VIPler tarafından büyük heyecanlarla beklenen Alive Tour’un (favori kpop grubunuz dünya turuna çıkan ilk kpop grubu oluyor. Boru mu bu? ) yukarıdaki tanımla uzaktan yakından alakası kalmadı artık. Daha bırak tarihleri gidilecek ülkelerin isimlerini bile açıklamadın. Ama hakkını yemeyeyim sürekli açıkladığın bir şey var: O da açıklanma tarihleri (Şu anda “sen benimle kafa mı buluyorsun?” bakışı atıyorum, haberin olsun.). Ve inan bana, bu hiç profesyonelce değil. Son zamanlarda sanki ne yaptığını bilmiyormuş gibi görünmene neden oluyor bu durum.

 Ayrıca Big Bang’e bu sene fazla yüklenmiyor musun sence? Daha senenin ilk yarısında Japon versiyonlar hariç 2 albüm çıkardılar (acapellada zaten olan kayıtlar kullanıldığından onu saymıyorum), bu zamana kadar hiç katılmadıkları sayıda showa katıldılar, arada bir Alive Tour’a çıkıyorlar, şimdi de bir film ve iki solo yolda. Onları görmeye ya da dinlemeye bir itirazım yok tabi ki, ama ben bir fanım. Big Bang’i getirip karşıma koysan gözlüklerimi takıp sanki çocuklar Rönesans döneminden kalmış gizemli bir resimmiş gibi günlerce “hmmm… eveeet…” nidaları eşliğinde inceleyebilirim. Sen onlarla ilgili bana ne kadar materyal verirsen ver günümüzün tüketici toplumunun bir ferdi olarak anında mideye indirip “Eeee yeni albüm/program/konser ne zaman?” derim. Yeni kız grubunun tanıtımından, Alive konser sürecine; 2ne1’ın ertelenip sonunda single olarak çıkarılan albümünden Kpop Star yarışmasından kaptığın “küçük aslan”ın ne zaman çıkış yapacağına kadar birçok işi yavaştan alıyorsun. Big Bang’i de onların hayrı için biraz yavaşlatsan olmaz mı? En azından bir seferde bir şeye odaklansınlar.

 Son olarak “Daha az olan daha fazladır” stratejinin büyük hayranı olduğumu bilmeni isterim. Sanatçılarının diğerlerine oranla daha az programda görünmesi, artık göbeğinizin bir kesildiğini düşündüğüm SBSde comeback yapması ya da onun programlarına katılması ve bu seçiciliğinin “fanlara sanatçılarını yormadan en iyi gösteriyi sunabilmek için” olduğunu söylemen gerçekten harika. Ama sen piyasanın üç büyük şirketinden birisin. Bu strateji yukarıdaki işlerde mükemmel bir teknik olabilir ama koca şirketi iki gruba bağlamaya geldiğinde işlerin rengi biraz değişebilir. Sadece Big Bang’e ve özellikle geçen senenin sonlarında 2ne1’a dayanarak ilerlemen çok da mantıklı gelmiyor bana. Bu sebeple Tablo ve PSY gibileri çatının altında toplamış olman çok iyi ama gene de idol camiası için şöyle esaslı bir iki gruba daha hiçbir YGStan itiraz etmez bence.

 Bir de Teddy Oppa’nın üzerine bu kadar gitme, ardı ardına birçok şarkı yapınca kendini tekrar etmeye başlıyor. YG gibi daima tarzını koruyarak yeni bir şeylerin peşinden koşmuş bir şirkete yakıştıramıyorum bunu.

 Ehuehe, insan sevdiğini yerden yere vururmuş o yüzden birazcık fazla söylenmiş olabilirim.  Alınmadın değil mi? Alınmazsın, alınmazsııııın... Her neyse mektubuma son verirken şunu da söylemeden geçemeyeceğim: YG rocks!!!

Not: Bir düşündüm de… Sakın benim mantığımın sesine kulak verip Big Bang’e iş yavaşlatma uygulama, şimdiden GD’nin albümünü doğduğum günden beri bekliyormuş hissine kapıldım zaten. Ama gene de Japonya’daki aktivitelere falan son verip Alive Tour’a tam gaz devam etmen gerektiği konusunda ısrarcıyım. Kasırga gibi bir şey olmalıydı bu tur, oysa sen hız kesip durarak sürekli esse de bir süre sonra alışılan rüzgara dönüştürüyorsun işi. Haberin olsun, insanlar sürekli esen rüzgarları değil kasırgaları konuşurlar genelde…

Sevgiler ve iyi dileklerimle...
Nymphe_Nadiad

5 yorum:

  1. mektuplarını çok beğendim kuzum cidden yolla bu mektupları ing ye çevirip. okurken çok eğlendim :D

    YanıtlaSil
  2. Bu mektupların hepsini götürüp okutmalıyız bence. anca öyle akılları başlarına gelir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mektuplardan tonlarca aldıklarından ve hepsini çöpe atıp mini golf oynamak için deri koltuklarından kalktıklarından neredeyse eminim ama XD Bence akılları başlarına gelmeyecek hiçbir zaman.

      Sil
  3. Yazini cok sevdim ^^ Cok akici, cok tatli, cok surukleyici olmus.. Ve yazdiklarinin coguna katiliyorum.. Ok hepsine katiliyorum ^^ Boyle yazilar yazmaya devam etmeni diliyorum.. Sonracima baska ne kaldi?? hmmm... JYJ hakkinda da yazarmisin 3-5 bisi :P (Her ne kadar herseyi bilsemde baskasinin gozunden okumak guzel oluyor. Blogunu kisisel blogumdan takibe aliyorum. Basarilar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmene sevindim ^^
      Ahaha konu isteği mi? JYJ hakkında birşeyler yazmayı ben de isterim çünkü grubu seviyorum (aslında DBSK halinden daha çok sevdiğim günahını bile itiraf edebilirim şu anda) ama bir şey hakkında yazabilmem için kafamı kurcalaması lazım ve JYJ bu aralar öyle bir şey yapmıyor. Ne zaman comeback yapacaklar ayrıca ya? Yeter artık diziler falan. Ayrıca buralarda bir yerlerde Junsu'nun solo debutu ile ilgili bir yazı olacaktı, şimdilik onunla yetinmeni istesem... XD
      Teşekkürler ^^

      Sil