3 Temmuz 2012 Salı

Super Junior "Sexy, Free&Single" Olduğunu İddia Ediyor...

 Ki bunun en azından &66,6…sı hepimizin bildiği üzere koca bir yalan. Çünkü Suju üyelerinin seksi oldukları zamanlar olsa da (bazılarına bizzat tanık oldum, fena oluyor gerçekten XD ) en azından bir üyenin kesin olarak bir ilişkisi var (bknz. Shindong) ve SM Entertainmet gibi güzide bir kuruma bağlı olan bir grubun özgürlük kelimesinin “ö”sünü bile ağzına alması benim yerlerde yuvarlanarak gülmeme neden oluyor.~haha

  Sanırım Super Junior’ın geri dönüşünden bahsetmek istiyorsam ilk başlamam gereken nokta konsept resimleri: Bu sene SM konsept fotoları konusunda tamamen saçmalamış durumda açıkçası. SHINee’yi konsept fotolarında bohem çingeneler kılığına sokup klipte karşımıza1900lü yılların fotoğraf makinesiyle bu seneye ait bir laptopı bir arada kullanıp insanda zaman tüneline balıklama dalmış hissi uyandıran İngiliz asilzadeleri ve beceriksiz dedektifler olarak çıkardı; f(x)’i hayvan maskeleri giydirip doğal ortama saldıktan sonra albümde elektro müziğin dibine vurdurdu; SNSD’yi bir vahşi vahşi batı barında kankan yapacak kızlar kıvamına getirip paparazzi olduklarını iddia etti. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu anlayan beri gelsin! Tamam, kpop tutarlılıkların bile pek tutarlı olmadığı bir dünya ama konsept resimleri genelde albümün tadı, klibin dokusu konusunda ipuçları taşıyan çekimlerdir benim bildiğim. Ama görüşüne göre konseptlerini albümü ve müziği hiç sallamadan “kai-bai-bo” ile seçen SM kafasına göre takılmaya devam edip Super Junior’a da aynısını yaptı. Bu da Suju’nun konsept resimlerinde karşımıza iddialara göre Olympos’tan inmiş bir kılıkta çıkmasına neden oldu.
  Mitoloji (özellikle Grek mitolojisi) benim ilgi alanımdır açıkçası. Bir yerlerde onlarla ilgili simgeler gördüğümde sanki hiyeogrifleri çözmüş Fransız bilim adamı benmişim gibi heyecanlanırım, “Evreka!” diye bağırasım gelir (Evet, evreka’nın Fransızca olmadığını ben de biliyorum, ama bir şey bulunca gerçekten kullanırım bu sözü. Mesela kayıp çoraplarımı…) Ama Super Junior’ın konsept fotoğraflarındaki Grek mitolojisi göndermeleri bende bu heyecanı yaratmadı. Sebebi ise çok basit: A-l-a-k-a-s-ı-z! Örneğin Sungmin’i Afrodit yapmanın “seksi özgür ve bekar” bir erkekle ne alakası var anlayamadım gerçekten. Sadece ilgi çekmek için bir şey yapmak Super Junior gibi devasa bir grubu rezil etmekten başka bir şey değil. Devasa derken sadece sayıdan bahsetmiyorum bu arada. Seveni olur sevmeyeni olur (ki ben de büyük bir fanları değilim) ama Super Junior’ın kpopun en popüler gruplarından biri olduğu reddedilemez bir gerçek.

 Bütün bunların dışında resimlerle ilgili söylenecek iyi bir şeyim de var aslında: Fotoğraflardaki sanat yönetimini sevdim. Renklerin göz yormayan zıtlığı ve tonlar arasındaki yumuşak geçişler, flulaştırmalar resimlerde tablo havası yaratmış bence. Mesela Ryeowook’un kızıl-kahve gibi baskın bir renkteki saçıyla beyaz gömleğinin keskin zıtlığı, buna karşılık Kyuhyun ve Eunhyuk gibi üyelerin treaserlarındaki o flulaştırma ve ışık oyunları gerçekten çok hoş. İşinin ehli bir fotoğraf sanatçısıyla çalıştıkları kesin. Eğer fotoğraf sanatçılarını da köleleştirmediyse SM gerçekten bu işe para döküyor (O çok eleştirilen SHINee konseptinin çekimleri de sanatsal açıdan harika. Ve hayır, bunu üstsüz bir Key gördüğüm için söylemiyorum. Ayrıca görmesem daha iyi olurdu, pek de etkileyici sayılmaz çünkü -_-). Mesele konsept yaratım ekibinde sanırım, tez elden değiştirsin onları~haha

 Geldik aslında kaçınmak için uzun uzuuun resimlerden bahsettiğim kısma: Albümün içeriği yani şarkılar. Super Junior’dan hoşlanma sebebim hiçbir zaman müzikleri olmadı ne yazık ki. Sorsanız sevdiğim 5 tane şarkılarını bile sayamam galiba. Suju tam anlamıyla bir entertainment grubu, müzik dışında her şeyi iyi yapıyorlar diyebilirim hatta. O yüzden bu albümden çok da büyük bir beklentim yoktu. Ama bunu da beklemiyordum be!
 Öncelikle edebiyat öğretmenimin söylediği gibi iyi tarafından başlayayım eleştirime XD 6. Super Junior albümü olan “Sexy, Free & Single”da grup şaşırtıcı bir biçimde yeni bir şeyler denemiş. En azından Sorry Sorry’den beri süregelen “ver upbeati, daya autotuneu” takıntılarını biraz daha aşağı çekebilmişler, ki bu da şarkıların daha sofistike bir imaj yaratmasına neden olmuş. Bu açıdan albümün ismine uygun şarkılar. Evet, ciddiyim. Ve hayır, öksürük şurubunu da fazla kaçırmadım. Dikkatle dinleyin, hak vereceksiniz.

 Albüm 10 şarkıdan oluşuyor. Şahsen ben bu şarkıları üçe ayırıp ona göre değerlendireceğim:  Yarısında dayanamayıp yarım bıraktıklarım, sonuna kadar dinlenmeye katlandıklarım ve tekrar dinleyeceklerim. İlk kategori benim için tam anlamıyla hayal kırıklığı olanlar, zaten çok bir şey beklemediğim Super Junior’ın bile yaptığına inanamadığım parçalar: NOW,  Rockstar, Butterfly ve Bittersweet. Aslında Bittersweet büyük ihtimalle sevilen bir şarkı olacak ama beni fena halde sıktı, dinleyemedim. Standart balladlara çok fazla gelebilen bir insan değilim ben. Diğer üçü için ise acımazca “olmamış bunlar” deyip bir kenara bırakıyorum.

 Sonuna kadar dinlediklerim ama büyük ihtimalle bu yazı bitince bir daha asla geri dönmeyeceklerim ise şunlar: Sexy Free&Single, From U, Someday. Sexy, Free&Single ve From U akılda kalıcı bir melodiye ve gayet de kolay ezberlenebilen sözlere sahipler aslında. Ama bu iki şey bir şarkıyı iyi bir şarkı yapmaya yetmiyor işte. Sürekli tekrarlanan sözler bence şarkı sözü yazarının yeteneksizin teki olduğu izlenimini yaratırken, akılda kalıcı olsa da basit olan baseritmler piyasa şarkısı tadı bırakıyor damağımda. Ama bu üçü arasından birini seçmem gerekirse başında fanservicein kralını içeren From U derim. Ritmi filmlerdeki havalı sigara dumanı sahneleri ve fötr şapka tadında, üyelerin seslerinin hepsi gayet hoş, en azından kulağa batan bir uyumsuzluk yok. Dinledikçe daha çok sevebilirim sanırım bu şarkıyı…

 Geriye kalanlar Daydream ve A “Good”bye. Daydream sanırım piyano zaafımdan dolayı hoşuma gitti, çünkü albümdeki başka bir düşük tempodaki parça olan bu şarkıda çok baskın bir piyano melodisi kullanmışlar, o yüzden diğer sevilmeyen balladların önüne geçti ve kendisini başa sarmama neden oldu. Albümdeki favori şarkım ise “A ‘Good’bye”. Kyuhyun’un yumuşak girişiyle sıradan bir slow parça daha mı dedirtip insanda kapatma isteği uyandırsa da Ryeowook’un sesiyle ritm birden hızlanıyor ve parça tamamen farklı bir şeye dönüşüyor. Bu şekilde ritmi bir yükselip bir düşen şarkılara karşı ilgi duyan bir insan olarak A “Good”bye’ı gerçekten sevdim. Üyelerin sesleri çok yumuşak ayrıca Suju’dan duymaya pek alışmadığımız bir şekilde doğal bu şarkıda, elektronik bir vurgu yok. Sanki önlerimize dizilmişler bir orkestra eşliğinde canlı olarak söylüyorlar gibi. Sadece bir “müzik” grubu gibi…

 Bir de bu kategorilerin hiçbirine koyamadığım Gulliver var. Aslında hakkında konuşmak bile istemiyorum çünkü albümün belki de en kötü parçalarından biri olmasına rağmen fena halde kafama takıldı. Hayır, adam gibi Gulliver bile diyemiyorlar, nesine takıldım bu şarkının bilmiyorum ki! Kısa zamanda bu zırvalıktan kurtulmam lazım çünkü annem salata yaparken “e-eh eh eh es cey Golliveaaaah” deyip durmamdan nefret ettiğini beyan etti bugün.
 Son olarak bugün çıkan MV var ki (kendisini 10 Temmuz’da bekliyorduk aslında) hakkında söylenecek pek bir şey yok. Standart bir Suju mvsi işte: Her zamanki gibi kapalı bir ortama koymuşlar bu Suju boyları, lipsinging eşliğinde dans ettirirp duruyorlar. Tek iyi tarafı kamerayı fazla döndürmemiş olmaları. Bu sayede Opera dans versiyonundan sonra hissettiğim baş dönmesi, mide bulantısı gibi şikayetleri tekrar yaşamaktan kurtuldum. Tabi bir de Hyukkie faktörü var benim pek bir hoşuma giden. Ama zaten pek objektif bir yazı olduğu söylenemez bunun, o yüzden hiç girmiyorum oralara XD

 İşte Super Junior’ın yeni albümü hakkındaki nacizane görüşlerim bunlar. Bir şeyler denemeye kalkmışlar ama yılların formülünü de bozamamışlar. O yüzden ortaya hiçbir kalıba oturmayan, aceleye getirilmiş tadı veren “Sexy, Free&Single” çıkmış. Kpopseverlere hayırlı uğurlu olsun…

6 yorum:

  1. Hiç özenilmemiş alel acele çıkrılmış bir albüm. Çünkü siwon bir keresinde twitnde şunu paylaşmıştı. Dizi çekimim şuan bitti ve ben stüdyoya şarkı kaydına giriyorum. Gelde şimdi güzel bir performans bekle =D Gerçi siwon olmasada olur benim için neyse öhmmm =D Kangin daha yeni geldi askerden o bile dinlenemeden katıldı albüm işine. Ne olurdu biraz daha geçe sarkıtıp biraz daha iyi bir albüm çıkarsalardı. Ayrıca ben heechul'un eksikliğini çok manyak hissediyorum =( Bu konuya hiç değinmeden Hyukkie 'ye zıplıcam çünkü acaip beğendim kendisini yine her zaman ki gibi XD Gulliver şarkısından ise resmen nefret ettim. Olmamış diyorum suju bu albümle bizimle değilsin :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncene yazımdan da anlaşılacağı üzere katılıyorum XD Ama Siwon'un durumu normal, sadece Suju yapmıyor bunu. CF çekiminden çıkıp kayda giden, kayıtta sabahlayıp bir programın çekimlerine koşturan tonlarca idol var. Tabiri caizse eşek gibi çalıştırıyorlar çocukları -_-
      Benim de gözlerim her yerde Heechul'u aradı ya... Özledim gerçekten dönsün artık. Ekrana bir bakış atıp dudaklarına dokunsa yeterdi be, şarkı markı söylemesine gerek yok hahaha
      Hyukkie konusuna girmeyeyim dedim ama dürttün işte beni. Fangirl kalbim bir fena oldu gene sayesinde... Gittikçe daha hoş daha da hoş ve çok daha hoş oluyor. Ayrıca bir son dakika bildirimine göre Gulliver'i o yazmış. Sanırım annem bir süre daha dinlemek zorunda kalacak bu zırvalığı zuhaha!!!
      Şimdi A "Good"bye iyi ama... Gerçekten sevdim o şarkıyı ben single olarak çıkarsalardı "aferin be Suju!" der sırtlarını sıvazlardım XD

      Sil
    2. Ya kuzu siwon'un normal sesinide biliyoruz dinlenmiş olsa bile yok yani onun sesi yokk ( tabi bana göre =D )Heechul ya ne gibi bir imajla bu klipde olurdu fazlasıyla merak ediyorum. Kareografide aradan çıkmasına başına buyruk harekelerine, göz kırpmasına dil çıkarmasına hastayım adamın. Sırf başına buyruk olduğu için manyak gibi seviyorum onu ^^
      Hyukkie allahım ona dicek lafım yok ya şebek al ısır yani bişi demeye gerek yok ^^ Gittikçe şekşileştiği ise asla gözümden kaçmıyor zipir
      Gulliver'i omu yazmış haha Aslına bakarsan tam onun tarzı ama yinede bu o şarkıdan nefret etiğim gerçeğini değiştirmiyor =)

      Sil
  2. Aslinda bu sarki da diger bir cok K-Pop sarkisi gibi bir kac kez dinledikten sonra sevilecek cinsten. Fakat ben Monster, What Is Love ve Mama'dan sonra ilk kez bir sarkidan duydugum gibi hoslandim. Ozelikle de koro halinde soyledikleri kisimda ritim ve sozler falan epey ne derler "catchy" :) Ayrica sanki bu sarkida Shindong ve Siwon haric digerleri seslerinin rengini ve vokal tarzlarini daha belirgin hale getiren kisimlar seslendirmisler. Onceki sarkilarda kim kimdir nedir pek anlasilmiyordu. Ben anlamiyordum en azindan.
    Teaser fotograflarini da cok begenmistim. Yunan mitolojisiyle pek bi alaka kuramasam da her uyeninin guzelligini ve zerafetini on plana cikardigi ve yagli boya tablo havasi verdigi icin epey etkilendim. Fotografcinin ellerinden operim. Fakat bu konsepti klipte de gormek isterdim. Artik dans muzigine nasil uygulayacktilarsa onu da onlar dusunsundu :)
    Klipleriyle ilgili onceden cok veryansin ettim acik havaya cikarsinlar cocuklari biraz diye ama sonra "acik havaya cikip napicaklar ki." diye dusununce studyo daha bi mantikli gozukmeye basladi :) Sonunda onlarin stili bu diyerekten oldugu gibi bagrima basmaya karar verdim.
    Son olarak bu son bir kac ayda cikis yapan ya da comeback yapan gruplar hep iyi ve kendini dinleten sarkilarla ciktilar karsimiza. Sistar (Alone), Wonder Girls (Like This), 4Minute (Volume Up), Spica (Painkiller-Russian Roulette), T-ara (Day by Day),She'z (My Way), Big Bang (Monster), U Kiss (Believe), Teen Top (To You), Boyfriend (Love Style), Dalmatian (E.R),JJ (Bounce), Nu'est (Face), Ulala Session (Beautiful Night), Vixx (Superhero), MIB (Only Hard For Me), Exo (her 3 sarkisi da) ve son olarak Super Junior hep guzel guzel sarkilar cikardilar. Insani dinden cikarip cok fena birer popcu yapabiliteleri var. Bu da baslamak isteyenlere oylece bir liste olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinledikçe sevilmeyecek kpop şarkısı mı var ki? XD İşte mesele de o... Şarkı catchy, Super Junior bu kadar ünlüyken bana yetmiyor bu. Daha da fazlasını istiyorum çünkü yapabileceklerini düşünüyorum.
      Değişiklik severim ben o yüzden değişsinler istiyorum işte. Bu albümde hafif bir değişiklik var aslında, sırf o açıdan sevilebilir.
      Kesinlikle katılıyorum bu seneki comebackler gerçekten çok iyi. Hiç dinlemem dediğim grupları dinler hala geldim. Mesela Wonder Girls gibi... EXO dışında bütün söylediklerine katılırım. EXO'nun ise en iyi şarkısının Two Moons olduğunu düşünüyorum :D

      Sil
  3. Hey I know this iѕ off topic but I was wondering if you knew of
    any widgets I сould аdd tо my blog that аutomaticallу tweet my newest twitter updаtes.
    I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    My web-site :: pinterest.com

    YanıtlaSil