23 Temmuz 2012 Pazartesi

B2ST'le Geceyarısı Bunalımlarından Şafağın Aydınlığına...

  Aslında bu seneki favori rookielerim B.A.P'nin yeni albümü üzerine bir yazı yazacaktım ama B2ST'in uzun zamandır beklediğim comebacki devreye girince onları beynimdeki süpürge dolaplarından birine tıkıp "gecayarısı" B2ST'in peşine takıldım. Mianhe B.A.P. "merhametinizin olmadığını" son şarkınızda açık bir şekilde belirttiniz ama ne olur acıyın bana! Dolabın içine Zelo için çeri domatesini bırakmıştım, bu iyi niyetimin göstergesi değil mi? hahahaha

 Evet, ne diyordum?.. B2ST ayın 22sinde 5. mini albümü Midnight Sun ile piyasaya geri döndü. Açıkçası  kişisel görüşüme göre de şimdiye kadarki en iyi B2ST şarkılarından biri olan Midnight'a da imza atmış oldular...

 Albüm Midnight, Beautiful Night, Not Me, When I Miss You, The Day You Rest ve Dream Girl olmak üzere 6 parçadan oluşuyor. Beautiful Night hariç şarkıların hepsinde grubun rapperı Junhyung'un parmağı var; kendisi sözlerin yazımı aşamasında görev almış (Daha önce Junhyung'u sevdiğimi söylemiş miydim? Evet, sanırım söylemiştim XD ). Albüm genel olarak elektro pop genresine bağlı gibi görünse de akustik enstrümanlarla zenginleştirilmiş bir müziğe ve başta Yeseob ve Hyunseung'un tatlı sesleri olmak üzere üyelerin duygusal vokalleri sayesinde yumuşayan bir tarza sahip.
 Albümün ilk şarkısı çıkıştan önce single olarak da piyasaya sürülen (kpop para kazanma stretejileri madde 1 -_- ) Midnight. Bir piyano notası (ki burada aklıma UKiss ve 0330 gelmişti) ve ona sonradan eşlik eden akustik gitarla açılan parça Doojon'un girişiyle daha başlangıçtan insanı yakalıyor. Doojoon'un solosu bittiğinde müziğin birden elektro bir ritmle yükselişe geçmesi daha önceden başka şarkılarda da rastladığım bir şey olsa da bayıldığım bir ayrıntı o yüzden burada da çok sevdim. Bundan sonra beste akustik sesleri elektro ritmlerin arkasına iterek daha yüksek bir notada ilerliyor, ki bu da müzikal açıdan insanın hoşuna giden bir zenginlik yaratıyor. B2ST üyelerinin sesleri genel olarak çeşitlilik yerine armoni yaratmaya uygun birbiriyle uyumlu sesler olduklarından bestedeki çeşitlilikle hoş bir denge yakalıyor üstelik. Mesela dikkatsiz bir anınızda dinlerseniz nakaratta vokallik yapan GiKwang ile Yeseob'u tek bir kişi zannedebilirsiniz. Ben zannettim oradan biliyorum XD İlk dinlediğimde "GiKwang bu şarkıda yok mu yaa?" diye düşünmüştüm XD Sözleri açısından aşk acısını anlatan parça müzikteki elektro-akustik geçişleri ve üyelerin duygusal bir tona sahip olan vokal yetenekleri sayesinde bunu da başarıyla yansıtıyor. Grubun rapperı Junhyung bile şarkı söylemekle rap yapmak arasında giderek bu duygusallığa ortak olmuş. Böylece de çok arabeske ve gereksiz yırtınmalara gerek duymadan hissettiklerini dinleyicisine aktarmayı başarmış bir şarkı olan Midnight ortaya çıkmış.... Tebrikler B2ST, gerçekten iyi iş.


 Bundan sonraki parça olan Beautiful Night Midnight'la üzerinize çöken melonkoliyi alıp götürmek için oraya konmuş herhalde, çünkü albümdeki en hareketli parça. Ayrıca çıkış MVsinin çekildiği parça ki sırası gelmişken ona da biraz değinelim:

 MV New York'ta bol miktarda Asyalı olmayan kız ve bir zenci dansçı eşliğinde çekilmiş (kpop dünyaya açılma stratejileri madde 4) hoplamalı zıplamalı bir şey. Açıkçası Midnight'a MV bekleyen beni ters köşeye yatırmış oldular bu MV ile. Gerçi Hyunseung'un o kıpkırmızı saç rengiyle tamamen zıt saç stilini ve turkuaz rengi ceket-şort takımını görünce yatıyor olmaktan büyük memnuniyet duydum, çünkü şoktan düşer bayılır kafamı bir yerlere çarpardım herhalde... Gerçekten nedir o sayın stilist?! En son Hyunseung'u gördüğümde Elle Girl dergisi için yaptığı çekimlerde yakıyordu ortalığı çocuk!  Neden kpop piyasası nedeeeeen?! Neden idolleri rezil ediyorsun bazeeen?!


 Tamam, sakinim... Sakinim... Konumuza dönelim, ben sonra Hyunseung'un haline ağlamaya devam ederim... Bununla birlikte grubun ana vokali Yeseob alev turuncusu saçları ve kıyafet seçimiyle klipteki hipster tarzını en  iyi yansıtan üye olmuş. Sanırım yönetmen de bunun farkına varmış olmalı ki klipte en fazla Yeseob gördük XD Diğer üyeler de fena değil aslında. Junhyung'un mor saçları genelde şapka altında olduğundan ve yakında solacağından çok da umrumda olmadı, lider Doojoon normal hayatta da kullanabilecek tek saç stiline sahip insan, Dongwoon'un kırmızı kovboy esintili kıyafetindeki saç stili korkunç olsa da perçemleri önüne dökülürken katlanılabilir, Gikwang'ın tuhaf karman çorman saçlarını ise sevdim. Saçları bir kenara bırakırsak klip güzel bir görselliği sahip olmasına rağmen (burada kıyafet seçimlerinden bahsetmiyorum tabi ki) çok da özel bir şey değil. Özel bir kareografiye falan sahip olmaması beğendiğim yanlarından biri mesela. En azından klasik kpop klibi anlayışının dışında olmuş biraz. Gene de bu durum onu özelleştirmeye yetmiyor. En azından benim için...
 Bu kadar klip yeter, Hyunseung'u düşündükçe sinirlerim bozuluyor zaten -_- Tekrar albüme dönelim :D Bu iki şarkıdan sonra yavaşlayan albüm bir orta tempo bir slow şeklinde devam ediyor. When I Miss You ile Dream Girl romantizmin dibine vuran şarkılar kategorisini doldururken, biraz yaramaz bir havası olan The Day You Rest ile sözleri açısından da gerçekten yaramaz olan (Ben değildim ben değildim Hongdae'daki dans klübüne giden çocuk ben değildim...) Not Me daha hareketli parçalar. Hepsi dinlenmeye değer ama bunların arasından benim favorim Not Me XD Neden böyle şarkılar beni çekiyor bilmiyorum ama bir şekilde buluyorum işte haha

 Uzun lafın kısası B2ST'in geri dönüşü çok "canavar"ca olmasa da gerçekten bir kulak vermeye değer... Ah, bir de Hyunseung'a o turkuaz takımı giydirmeselerdi...

6 yorum:

  1. Doojonun saçları ne olmuş öyle ya :( Güzelim çocukları aliena çevirmek için ellerinden geleni yapıyorlar pff pff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DooJoon gene iyi en azından hiphop style kıyafetlerle falan kurtarmışlar onu. Hyunseung'a ağlıyorum ben hala -_- Tamam moda, trend yaratma sevdası falan ama bir yere kadar be kardeşim! Gene de albümün gideri var, onunla yetineceğiz :D

      Sil
  2. Kikwang nasıl da tatlı olmuş :)Ki ben JunHyung fanıyımdır ama bu klipte Kikwang'dan alamadım gözlerimi ** Bu renkli Beast tarzını çok sevdim :D Albümü daha dinlemedim, bir an önce dinlesem iyi olacak anlaşılan ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kikwang bence de pek bir hoş olmuş burada üstelik benim de B2ST favorim Junhyung'dur XD Yaşasın rapper sevdasııı!! kkkk Üstelik aslında şirinliğini pek bir yapay bulduğum Yeseob'u da beğendim bu klipte. Benim renkli B2STle ilgili problemim yo olmuş bence. Ama Hyunseung fazla renklenmiş -_-
      Albüm iyi bence, dinlenir yani. Midnight ise gerçekten ama gerçekten çok güzel bir şarkı. Beast şimdiye kadar bir çok güzel şarkı yaptı Fiction, Mstery ya da benim kişisel favorim Say No ve gecenin geç saatinden dolayı aklıma gelmeyen bir çok şarkı gibi XD Ama Midnight en iyi işlerinden biri olmaya aday.

      Sil
  3. Hahah :D Merhaba mehaba öncelikle^^
    Beast fiction'ı bir ara takıntılı gibi dinleyen birisi olarak bu albümü bekleyenlerdendim bende. İmaj, tarz gibi konuları geçersek ben beautiful night klibini beğendim, çok renkli cıvıl cıvıl ,nsanın dans edesi geliyor :) Ama gel göre ki o sözler ne öyle dostum -.-" Çevirmeye başlarken hiç böyle tahmin etmemiştim sanki ne bekliyorsam güzel bir gece'den :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :D
      Evet, ona kesinlikle katılıyorum; klibin amacı renkli bir parti ortamı sunma ve buna ulaşıyor. Sözlere gelince... Ahahaha! Yani senin de söylediğin gibi "güzel bir gece" sonuçta bu. Bir grup erkeğin söylediği güzel bir geceyle ilgili bir parçadan daha fazlasını umamazdık bence XD

      Sil