13 Temmuz 2012 Cuma

Nymphe'nin Aklına Takılanlar... (2. Hafta)

Bakalım bu hafta pek de yararlı işlere harcamadığım beynimde neler dolanmış kpopla ilgili?

Bu Hafta Nymphe'nin Kafasına Takılan Kpop Zırvalıkları
1. Photoshopsuz Derken...
Bu aralar kpop  gündeminde yeni bir muhabbet dolanıyor: "Photoshopsuz resimler trendi". Photoshop sayesinde göz ve bacak boyunda devrim yaratan kaslar konusunda ise hiç çekinmeden abartının dibine vuran kpop piyasasının bu işi nasıl kotaracağı ise gerçekten merak ettiğim bir konu.

 Açıkçası ben photoshopa karşı değilim: Sonuçta idealleştirilmiş bir güzellik anlayışına hapsolmuş plastik bir piyasa kpop. Güzellik de diğer herşey gibi sıkı kurallar altına alınmış. Bu bağlamda yüzleriyle para kazanan idollerin bir program yardımıyla azıcık kuğu boyunlu, ceylan gözlü, çay bardağı belli ve leylek bacaklı olmalarının pek de sakıncası yok. Ama tıpkı üstteki resimde olduğu gibi tamamen farklı iki insana döndürmenin de bir anlamı yok be Kore piyasası!! Kendinize gelin azıcık, insanlara inanmak istedikleri bir dünya sunmaya çalışırken çölde serap görmüş Mecnunlara çevirmeyin kpop fanlarını...

 Bu akımı kimlerin kullandığına gelince: İlk önce T-ARA üyelerinin gerçekten güzel olduklarını kanıtlamak için giriştikleri bu sevda en son After School comeback resimlerinde görüldü. İşte After School'un lideri Kahi'nin photoshopsuz resmi. Sadece stüdyodaki aydınlatma hatalarından kaynaklanan gölgeler düzeltilmiş, Kahi'nin hatlarıyla bacak boyuyla falan oynanmamış. Ama zaten benim hastası olduğum Kahi anasından photoshoplu doğmuş olma olasılığı yüksek bir varlık, o da ayrı bir konu XD

Grubun Visualı mı? What Dedin Gulüm?!
  Eveet, gördüğünüz üzere Nymphe bu hafta görsellik mevzuuna taktı kafayı XD

 Grupların tanıtımlarını hepiniz bilirsiniz. Kendilerine ait mottoları ve bir el hareketiyle isimlerini söylerler sonra da yazılı yoklama yapar gibi üye tanıtımına geçerler: "Aniyohaseyo, ben grubun lideri ...." "Ben 5 oktava çıkabilen ana vokal ...." "Ben kurbağa gibi zıplayan dans makinesi ...." "Ben grubun visuali ...."

 Durun bir saniye... Üyelerden biri kendini grubun "yüzü" olarak mı tanıttı? Ben bir "müzik" grubunun tanıtımını izlediğimi zannediyordum ama... Ne yani şimdi grubun yüzü olan bu insan evladı, diğerleri dans edip şarkı söylerken bir kenarda durup kameralara poz mu atacak? Ya da ne bileyim albüm kapaklarına onun yüzü mü basılacak?

 Şimdi eğri oturup doğru konuşalım: Sadece kpopta değil genel olarak müzik piyasasında bir popüler müzik grubu varsa onu görsel açıdan temsil eden bir üye de daima olmuştur ki bu gayet normal bir durum. Ve kpopun da "müziğin yanında bir şeyler yapmak" yerine "bir şeylerin arasına müziği de sıkıştırmak" şeklinde bir gerçekliği olduğunu da inkar edemeyiz. Ama gene de bir üyeyi sadece grubun yüzlüğüne indirgeyip o şekilde adlandırmak ne tür bir saçmalıktır anlayan beri gelsin... Üstelik bu sadece o şekilde adlandırılan üyeye karşı yapılmış bir hata değil bence. Çünkü görüntüye tapan kpopta visual olarak öne sürülen üyeler pekala diğer üyelerin geri plana atılmasına da neden olabiliyor. Örnek mi? Çok yakınlardan bir tane vereyim: Treaserların taçsız kralı, EXO'nun visualı Kai. Kpop görüntüye bu kadar aşık olma tatlım yaa, der ve gidip hiç de visual olmayan Daesungumun muhteşem sesinde kaybolurum...

 not: Resimdeki şahıs Infinite'in "visual"ı L sahne ismini kullanan Kim Myung Soo'dur. Benim Infinite favorilerim badboy lider Sunggyu ve manyaklığına kurban Dongwoo olsa da L visuallığı hak ediyor sanırım XD


Nymphe'nin Aklına Takılan Şarkılar
 Geçenki yazımda şarkı listesinin kuralları şeklinde bir yığın zırvalık yazmıştım ciddi ciddi. Ve bu şarkıların sadece sevdiğim şarkılardan değil, aklıma takılan şarkılardan oluştuğunu özellikle belirtmiştim. Oysa ki bu hafta kpoptan biraz uzak kalıp müzik aleminde bir geziye çıktım:

 Önce Pakistan'ın kavallileriyle ruhumun derinliklerinde bir keşfe çıkıp daha da çok kayboldum... Ardından elimi haritada birazcık yukarı uzatıp Akdeniz melodileriyle yoğrulmuş Arap cazından yardım dilendim... Baktım aslında kaybolmadan bulamıyorsun kendini bari geçmişe döneyim belki kırık hatıralarda ruhumu aydınlatacak bir ayna bulurum diye Türk müziğinin şaheserleri olan longaların neşeli hüznüne kaptırdım kendimi... Sonra bu kadar geçmişe ağıt yeter deyip zamanının en büyük devrimi olan 70ler rockı alıp götürdü beni. Tam "cennete giden merdivenler"e tırmanacakken hüzünlü bir kız çocuğu bacaklarıma yapıştı "gökyüzünde gördüğüm o bembeyaz kuş aslında bir çöp poşetinden ibaretmiş" diyerek...*

 Yani kpop dünyasına ancak rapi özlediğim zaman geri döndüm ve sadece sevdiğim parçaları dinledim. Bu da aklıma takılıp dilime dolananların sevdiğim parçalar olmasına neden oldu yani XD Bakalım Nymphe bu hafta Korece olarak neleri mırıldanmış?

1. Big Bang-Fool
 Sevdiğim çok fazla Big Bang şarkısı var hatta sevmediğim Big Bang şarkısı yok ama Fool'un yeri daima ayrıdır bende. Haru Haru, Tell Me Goodbye, Lies, Blue... ve şu anda aklıma gelmeyen bir çok Big Bang hiti her VIPnin hastası olduğu şarkılar. Oysa sevdiğimiz grupların sadece bize aitmiş gibi hissettiğimiz en azından öyle olmasını dilediğimiz şarkıları vardır: İşte Fool benim için o demek. Bu şarkıda GD'nin sondaki yarı falsettolarına, TOPın şarkıyı söylemekle rap yapmak arasında gidip geldiği o solosuna,  Daesung'un "ka-ka-kajima" derken kulağıma aşırı karizmatik gelen o sesine, ritmine sözlerine, kısacası her ayrıntısına hastayım. En favori Big Bang şarkımdır diyemem Fool'a, ama benim için özel bir şarkı ilk duyduğum andan beri...

2. Big Bang- V.I.P
Çok eski değil, dünkü yazımdan da anlaşılacağı üzere dün bütün gün dilime dolanmış şarkı kendisi. Size sadece özlediğimde kpopa geri döndüğümü söylemiştim, o yüzden listenin Big Bang'le dolu olması o kadar da garip değil, değil mi? :D

3. Tablo-Dear TV
 Her şarkısını beğendiğim Tablo albümünden favori şarkım. Daima televizyon izlerken söylüyor olmam tuhaf bir ironidir ama, kendim tuhaf bir insan olduğumdan aldırmıyorum artık böyle saçmalıklarıma XD

4.Zico-I'm Still Fly
 Gerçekten çok sevdiğim hatta almaya karar verip çok eski olduğu için güvenilir bir yerde bulamadığım Zico On The Block albümünün en ünlü parçası bu hafta en çok mırıldandıklarımdan oldu. Aslında bununla beraber Dead President'a da taktım (moneey... I'm fuckin' hate money money...), ama I'm Still Fly'ı ezberlediğimden onu paylaşmayı tercih ettim. Dead President sistemi eleştiren tam bir rapper parçası, İngilizcesi olanların en azından sözlerine bakmasını tavsiye ederim. Tabi ki söz-müzik tamamen Zico'ya ait XD

5. Junhyung (Joker)-Living Without You
 Bu şarkıyı söyleyeceğim kimse olmasa da söylüyorum işte... Tamamen Junhyung'a ait olan bu parça ilk dinlediğimden beri pek hoşuma gider ve sayesinde B2ST favorim değişmiştir XD

Nymphe'nin Bu Haftaki Albüm Önerisi
Her seferinde karşınıza yeni bir saçmalıkla çıkan şahsım bu sefer de boyundan büyük işlere kalkışıp albüm önermeye karar verdi XD Artık katlanacaksınız millet...
 Her neyse... Size dinlerken çok eğlendiğim ama hakkında uzun uzun yazı yazmak istemediğim bir albümü önermek istediğimden başlattım bu bölümü. Ben dinlenmeye değdiğini düşündüğüm albümler buldukça devam eder zannederim...
Bye Bye Sea'nin ilk albümü olan City Complex pop-rock genresine ait olarak tanımlansa da aradaki caz melodileri ve solistlerinin renki sesi ile oldukça eğlenceli bir albüm. İlk mini albümleri Boys Universe'de melankolik bir havası olan grup City Complex'de gerçekten neşelenmiş... Ki bu durum beni de neşelendirdi. Kpoptan sıkılıp yeni bir şeyler denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim, eğer benim gibi çeşitli tarzlara dokunan kompleks müziklerden hoşlanıyorsanız duyduğunuzdan memnun kalacaksınız. :D
______________________________________________________________________
 İşte bu hafta beynime takılan zırvalıklardan hatırlaabileceğim kadar uzun süre kalanları bunlardı... Umarım okuduklarınızdan benim yazarken aldığımın birazı kadar zevk alırsınız ^^

*Ne dinledin yani kızım sen diyenlere gönderme/alıntı yapılan kişi ve gruplar şunlardır:
 Kavalli derken kastedilen kişi Üstad Nusret Fatih El Khan.
 Arap cazı biraz İbrahim Maalouf biraz Natacha Atlas... (Natacha aslında caz yapıyor sayılmaz ama I Put A Spell On You ile Arap melodilerini bir harmanlamıştır ki tadından yenmez.)
 Eh longayı da bilmiyorsanız... Tamam canım açıklarız XD Longa basitçe klasik Türk müziğinin türlerinden biri. Kemal Sunal ve Halit Akçatepe'nin ünlü filmi Süt Kardeşler'in müziğini bilirsiniz herhalde. İşte o Kürdili Hicazkar Longa'dır mesela. ^^
 "Cennete Giden Merdiven" ise sanırım sonsuza kadar en sevdiğim rock grubu olarak kalacak Led Zeppelin'in parçası Stairway to Heaven'dan başkası değil. Ahh, özlemişim Jimmy Page'imin gitarla, Robert Plant'imin sesiyle sevişmesini Bonzo'nun davulu parçalarcasına çalmasını, Jones'un ise keyboardının başında harikalar yaratmasını...
 Sondaki küçük kıza gelince... Kendisi hayatımın kadın vokal ve müzisyenlerinden biri olan Fiona Apple. Söylediği cümle ise en sevdiğim şarkılarından biri "Paperbag"e gönderme...

5 yorum:

  1. Zico neden bizim piyasada ilgi görmüyor be yavrum?? Bence kpopın en kral rapperlarından biri. GD'den sonra en iyi lider. İnsan üzülüyor yahu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anlamıyorum zaten o_O Zico şimdiye kadar dinlediğim en iyi rapperlardan biri ki bunu sadece kpop piyasası için söylemiyorum ben. GD'den sonra en iyi lider? Bu biraz tartışmaya açık aslında (bir SHINee fanı olarak dubu lider Onew'e karşı ayrı bir sevgim var XD ) ama grubunun müzik tarzını yaratmaya ve korumaya çalışması açısından kesinlikle doğru. Zico tanınmadığı için sevilmiyor olabilir belki... Bir de Türkiye'de şirin kpop gruplarına duyulan ilgi gerçekten büyük, eh bizim Zicomuz da pek agyeo yapacak insan değil XD Gene de ben de üzülüyorum insanların kpop piyasasında pek ender bulunan "müzik" adamlarından birisine bu kadar ilgisiz olmasına...

      Sil
  2. önerdiğin şarkıların çoğunu çok sevdim özellikle junhyungun şarkısı harika başa sarıp sarıp dinliyorum sesi çok iyiymiş bye bye sea da çok iyiymiş. zevlerimiz benziyomuş baya :) blogunu bundan sonra yakından takip edicem bi sürü güzel şarkı keşfettim sayende teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmene sevindim, zevklerimizin benzemesine daha da çok sevindim çünkü bu müzik hakkında konuşabileceğim yeni bir insan buldum demek :D

      Sil
    2. :)aynen bende çok sevindim .kpopta baya yeniyim aslında 5 ay falan oldu dinlemeye başlayalı şu zamana kadar hep uzak durdum bütün grupları snsd gibi süper junior gibi sanıyordum bu önyargımı big bangle kırdım ve farkettim ki bigbang dışındada aslında gözden kaçan iyi gruplar ,şarkılar varmış.yavaş yavaş keşfetmeye çalışıyorum

      Sil