4 Ağustos 2012 Cumartesi

T-ARA Skandalı: Ulaşmayı Amaçladıkları Taç Ellerinden Gitti mi?

Son 10 gündür kpop gündeminin en büyük skandalı haline geldi T-ARA ve Hwayoung olayı. Bir T-ARA dinleyicisi olarak en başından beri üzülerek takip ettiğim bu olay hakkında şimdiye kadar bir şey yazmadım çünkü… Aslında olayın nereye varacağını görmek istememden tembelin teki olmama kadar sağduyuludan bencil ötesine birçok sebebi var bunun. Ama bugün müzik listem Apple Is A’ye geldiğinde (kpop klişelerinin dibine vurmasına rağmen en sevdiğim T-ARA şarkılarından biridir) gene aklım bu konuya daldı ve hakkında bir şeyler karalayarak kurtulmaya karar verdim ben de. Gerçi Hwayoung’un grupla hiçbir alakası olmayan bir döneme ait olan bu şarkının bana bunu hatırlatması da başka bir saçmalık ya neyse…

 Budokan konserinin arkasından üyeler tarafından atılan tweetlerle başlayan, sonra Hwayoung’a grubun kalanı tarafından eziyet edildiği iddiaları ile alevlenip, Hwayoung’un aslında tasarımcı ekiple problemleri olduğu şeklinde saçma bir bahaneyle gruptan çıkarılmasıyla ciddi bir skandala dönüşen bu olay hakkında söylenebilecek kesin tek bir şey var bence: CCM ve Kim Kwang Soo bunların büyük çoğunluğu sizin hatanız. Kpop dünyasının göründüğü kadar sevimli ve iyi olduğuna inanmayan biri olarak zaten grup üyeleri arasında kavga ve sürtüşmeler olması bana çok normal geliyor açıkçası. Çünkü bu insanlar sadece diğer gruplarla kapışmıyorlar, aynı zamanda kendi fandomları arasında kimin en popüler olduğu konusunda da kimi zaman sarpa saran tatlı bir çekişme var aralarında. Üstelik bu idoller genelde kendileri bir araya gelip “Hadi bir grup oluşturalım!” diyen insanlar değil, şirketler onları elemelerinde seçip kpop piyasası formüllerine oturtmaya çalışarak bir araya getiriyor ve “Hadi grup oluşturun!” diyor. Bu sebeple baştan bir bağlanma problemi yaşamaları çok normal değil mi? Tabi ki bu problem beraber trainee süreci geçirdiklerinde aşılabiliyor, çünkü grup olmanın nasıl bir şey olduğunu öğrenmeye başlıyorlar. Beraber çalışıyorlar, aynı evde kalıyorlar, sorunların üstesinden beraber gelip acılarını paylaşarak azaltıyorlar, başarılarını ise aynı anda tadıp birbirlerine sarılarak kutlama imkanı buluyorlar. Peki zaten çıkış yapmış ve belli bir başarı yakalamış olan T-ARA üyeleri ile aralarına sonradan katılan Hwayoung’un (ki CCM’in Ceosu Kim Kwang Soo Hwayoung gruba katıldığında “Bu diğer üyelerin yerinin sağlam olmadığının farkına varması için bir olanak” demiş biri. Sizce kızlar ne düşünmeliydi?) bunu yaşama imkanı oldu mu? Cevabı hepimiz biliyoruz.

 Tabi ki bütün bunlar grup üyelerinin Hwayoung’u dışlayabilecekleri ya da ona eziyet edebilecekleri anlamına gelmez. Sadece yeni bir üyenin gruba katılmasıyla o ana kadar neredeyse ölümüne çalışıp oldukları yere resmen kazıyarak gelmiş ama bir anda hepsini bunda hiç emeği olmayan biriyle paylaşmaları talep edilmiş bir grup olan T-ARA’nın açısından da bakmaya çalıştım ben olaya. Bana hiç adil gelmiyor bu durum. Bu sebeple fanlar tarafından T-ARA üyelerinin dışlanmasını, Eunjung’un katıldığı programlardan çıkarılması için televizyon kanallarına telefon edilmesini, konser biletlerinin iade edilmesini ya da allkpopta son olarak yazdığına göre CCM binasının yumurtalanmasını anlayamıyorum ben. Bir üyeye eziyet ettiği söylentileri ortalıkta dolanıyor diye önceden sevdiğiniz gruba bu şekilde davranarak siz de onlara eziyet etmiş olmuyor musunuz? Acaba artık nefret ettiğiniz Jiyeon’dan ne farkınız kalıyor böyle davranınca? Kore’deki fanların aşırılıklarını bir dereceye kadar anlayabiliyorum (onları böyle kabullendim artık) ama aynı durumun uluslar arası fanlar ve bazı Türk kpopseverler arasında da olduğunu görünce gerçekten şok oldum. Mesela birisi T-ARAnın “eski” dansçılarından birinin Allah bilir nereden bulunup çevrilmiş bir röportajını bulmuş (röportaj kızlardan birinin Hwayoung’a tokat atışı hakkındaydı) ve “hala nasıl savunabileceksiniz bakalım T-ARAyı?” gibi bir şey yazmış altına. Eğer siz bir şekilde şirketten atılmış “eski” dansçının söylediklerine inanıyorsanız zaten benim söyleyecek bir şeyim yok.

 Açıkçası benim Hwayoung’un gruptan çıkarılmış olmasıyla ilgili de hiçbir problemim yok çünkü daha önceden T-ARA hakkında yazdığım yazılarda da belirttiğim gibi grubun rap konusunda hep bir eksiği olduğunu düşündüm. Bir şekilde Hwayoung’un rapi T-ARA ile uyumsuz… Hwayoung’un kötü bir rapper olduğunu söylemiyorum (özellikle Day By Day performansından sonra) sadece T-ARA içinde pek de ihtiyaç duyulmadığını diğer üyelerle sadece arkadaşlık anlamında değil müzikal anlamda da aynı paralelde yer almadığını söylüyorum. Hwayoung bir müzik dahisi değil ve eğri oturup doğru konuşmak lazım grupta diğer üyelerin yapamayacağı bir şey de yapmıyor. Bu sebeple Kim Kwang Soo’nun onu başta gruba sokmasının bile bir hata olduğu söylenebilir. Ama bütün bunlara rağmen Hwayoung bir kere o grubun üyesi olmuştur ve böyle skandal dolu bir biçimde gruptan çıkarılması gruba alınmasından çok çok daha büyük bir saçmalıktır benim gözümde. Yani dönüp dolaşıp aynı konuya geliyoruz: Bütün bunlar CCM’in ve Kim Kwang Soo’nun üst üste atmaya devam ettiği yanlış adımlar yüzünden bu hale geldi.

  Gene de kalan T-ARA üyelerinin de bu olayda büyük bir hatası var: Aptalca davrandılar. Kpop grupları arasında bazı üyelere eziyet etme dedikoduları yıllardır var olan şeyler. Hatta hepimiz programlarda görüyoruz, bunu eğlence/şakalaşma faktörü olarak da kullanıyorlar. Dedikoduların gerçekten doğru olduğunu söylemiyorum… Ama yalan olduğunu da söyleyemem. Gene de T-ARA üyeleri bu olayı fanlarının dikkatini çekip onları her şeylerini deşecek bir aşamaya getirecek kadar sinirlendirecek boyuta getirmeselerdi, bütün bunlar olur muydu? Kesinlikle hayır. Fanlar T-ARA kızlarının çok tatlı olduklarını söylemeye devam eder, Hwayoung’un gruptan ayrılmasına (ki bence buna bütün bu olaylar sebep olmadı sadece süreci hızlandırdı) daha az dikkat çeken bir bahane bulunur ve bu T-ARAyı neredeyse devirecek hatta belki de devirmiş olan bu fırtına çok daha çabuk sona ererdi. T-ARA kızlarının düşüncesiz öfkeleri (her adımını üç defa hesaplaması ya da hesaplayacak birilerini işe alması gereken idollerde kesinlikle olmaması gereken bir şey) ve CCMin bunun üstünü örtebilecek kadar başarılı olamaması bütün olayları bu noktaya getiren kuvvet oldu.
  Bütün bunlardan sonra T-ARA tekrar toparlanabilir mi? Açıkçası bilmiyorum. Bu tarzda olayları daha önce de yaşayan gruplar oldu; DSP’nin KARA skandalı ya da JYPnin daha da büyük olan 2PM-Jay Park olayı gibi. İki iki grup ve solo olarak Jay Park da pek kötü durumda sayılmaz. Tabi ki 2PM’in bu olaydan sonra ciddi anlamda büyük bir antifan kitlesi oldu, aynı T-ARA olayında olduğu gibi en büyük fandom siteleri kapatıldı, Taecyeon ve Wooyoung gibi üyelerin liderleri Jaeboom’a sürekli eziyet ettikleri hakkında tonlarca söylenti çıktı. Ama bir şekilde bu olaydan sağ çıkmayı ve kpopun üst tabakasındaki gruplardan biri olarak kalmayı başardı 2PM. T-ARAnın da aynısını yapabilmesini diliyorum açıkçası. Bir arkadaşımın belirttiği üzere gizli bir Queen olan ben ne yaparlarsa yapsınlar T-ARA’nın piyasadan silinip gitmesine sonuna kadar karşıyım. Çünkü T-ARA gerçekten elde ettikleri hak etmek için çok çalışmış olan ve hiç de fena müzik yapmayan bir grup.

 Hwayoung'a gelince... En son ikiz kardeşiyle beraber CCMin alt şirketlerinden biriyle görüşmeye gitiiği söylentisi dolanıyor ortalıkta. Eğer Kim Kwang Soo yakında Hwayoung'un onların alt şirketlerinden bir şekilde çıkış yapacağını duyurursa bütün o öfkeli fanlar, galeyana gelmiş kpopseverler fena halde oyuna getirilmiş olacaklar. O zaman bütün bunların piyasaya biraz canlılık katmak için büyük risk alınarak oynanmış bir oyun olduğunu fark eden ben de okkalı bir küfür savuracağım.

 Son olarak T-ARA skandalı sonrasında kafama dank etmişleri de belirtip pek çok açıdan eksik kaldığını düşündüğüm bu yazıma son veriyorum:

  1. Bir müzik piyasası olan kpopta fanlar bir grubu asla müziği için sevmez (Gururla söylüyorum ki bir istisnayım XD).
  2. Kpop fanları ciddi anlamda korkunç, bazen benim de aralarında olduğunu düşünmek tüylerimi diken diken ediyor.
  3. Kore’deki kpop fanlarının büyük çoğunluğunu dedektif yapıp ülkenin gizli servisine almalılar. Tabi öncelikle bir psikiyatristle görüştürüp takıntılı hallerinden ve her şeyi kanıt zannetme saçmalıklarından kurtarmaları lazım.
  4. Asla ama asla bir kpop fanını kızdırma. Yani Key’le happy ending planların fena halde suya düştü bebeğim… Hayatta kalmak her şeyden önce gelir!
Not: Ağustos ayımdaki ilk yazımın böyle üzücü bir olay olmasından pek hoşnut değilim aslında. Olsun Ağustos demek GD beybinin yeni albümü demeeeek!!! Bir VIP olarak çok heyecanlıyım çünkü Heartbreaker bir türlü eskitemediğim bir albüm ve şimdi bir de kardeşi geliyooor!! Yaşasın yaşasın yaşasııın!! Öhöm... Ne diyordum? T-ARA için gerçekten üzülüyorum ben yaa...

15 yorum:

  1. Bende diyorum nymphe nerelerde sesi çıkmıyo. :D Daimi bir takipçin olaral yeni yazıyı bu kadar geciktirdiğin için seni esefle kınıyorum :P

    Gelelim T-ara konusuna.Ben T-ara fanı değilim.Şarkılarına düşkün değilim. Grubu sadece oyuncululukları bakımından tanıyorum. Kliplerini izlemişliğim var.Nerdeyse bir çok klipleri arşivimdeki yerini muhafaza ediyo.Ama son klibe kadar hiç bir klipleri beni cezbetmedi. Son kliplerini sevdim şarkıyıda.

    Günlerdir aynı mesele konuşuluyo açıkçası bu beni fazlasıyla sıktı.Ben burda en büyük hatanın twitte hakaret içerikli mesajları ile bu olayı gün yüzüne çıkaran T-ara üyelerinde olduğunu düşünüyorum. Eğer bu olay fanlara taşınmasaydı böyle büyük bi kargaşa patlak vermezdi. Kpop camiasının pembe çitli rüyalar bahçesi olmadığını hepimiz biliyoruz. Her grup arasında çekişme var. Özellikle kız gruplarında kıskançlığın, çekememezliğin olması doğal. Çünkü yapıları buna daha yatkın. (bu tür davranışlardan nefret etsemde inkar edemem hemcinslerimin yapısı böyle. Bende öylemiyim bilmiyorum.En azında çabalıyorum. yok ya değilim öyle :P)
    neyse konuya dönecek olursak bunlar medyaya yansıtılmamalıydı. Dediğim gibi fanları değilim ama grup pisi pisine dağılırsa yazık olur.

    Fanlar meselesine hiç girmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de içimdeki tembel anaforcuyu esefle kınıyorum zaten :D Yaz tatili bana hiç yaramadı yatıyor yatıyor ve yatıyorum...
      Ben T-ARA fanlarının tweetlerinin çok aşırı olduğunu da düşünmüyorum, her türlü yakıştırmayı bir şekilde fanlar yaptı sanki. Grupların içinde gruplar arasında olduğundan daha fazla çekişme var bence. Ben o bütün sarmaş dolaş insanların ellerinden gelse birbirinin kafalarını koparıp Seul çöplüğüne atacağını sonra da "Kardeşimi kaybettim! Böğrüm yanıyor!" diye ağlayıp zırlayacaklarını düşünüyorum. Kız gruplarından ise bunun daha fazla olduğundan emin gibiyim çünkü onlar... senin de dediğin gibi kız.
      Fanlar meselesi son dönemde beni en çok kızdıran mesele hem de her açıdan. Koredekiler umrumda bile olmaz ama Türkiye'deki kpop fanlarının da gittikçe onlara benziyor olması beni sinir ediyor. Bir kere bizim ünlü anlayışımıza ayrı bu durum. Biz yıllardır dedikodular polemikleri ünlü olmanın altın kuralı olarak bellemiş bir ulusun evlatlarıyız hehehe Şaka bir yana Türk kpop fanlarının bu kadar Korelileşmiş olmaları beni kpoptan soğutmaya başladı açıkçası...

      Sil
  2. T-ara fanı değilim, biraz arabesk geliyor bana şarkıları ama yine de hiç dinlemiyor değilidim ve bu yüzden bir anda fanları tarafından yerin dibine batırılmalarına üzüldüm. Yıllardır çalışıp çabalıyorlar. Bu kadar kısa sürede ve az bilgiyle bitirilmeye çalışılmaları çok yanlış geliyor bana. Ama öte yandan o kadar kızı bir araya toplarlarsan patlaması olası olur doğal olarak. Hala da gruba üye almaya devam ediyorlar. Ya iyi disipline edeceklerdi kızları ya da grubu bu kadar kalabalık yapmayacaklardı iyi sonuç vermesi için.
    Ben kendi adıma şirketin açıklamalarını ikna edici bulmadım. Madem kızı hedef göstermeyi istemiyorlardı, saçma twitlerden sonra biraz daha bekleyip ''solo kariyerine ağırlık vermek için gruptan ayrıldı.'' gibisinden bişey diyip kapıyı gösterirlerdi. Onun yerine tembellik ediyordu, kaprisliydi bilmem ne diye saçmalayıp entrikaya çevirdiler mevzuyu. Herkesin mağdur edilmiş gibi görünen (belki de öyledir) Hwayoung'un tarafını tutması tahmin edilebilir bir sonuç. Dünyada herkes, böyle küçük ölçekli olaylarda mazlumun tarafında olur. Şimdi çıksınlar bakalım işin içinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir meseleye parmak basmışsın: Bilgi az. Şirket tamamen kendi çıkarlarına uygun ve çelişkili şeyler söylerken, şirketin baskısı altındaki T-ARA kızları konuşmaz ve Hwayoung da zaten buna inanan insanları çok acı çektiğine ikna etmeye yetecek mesajlar bırakıp dururken, fanlar eşeğin altında buzağı arayıp bütün dünyaya "doğru olan bu" şeklinde anlatırken doğru bir bilgiye ulaşmak imkansız. T-ARA gerçekten geldiği noktaya ulaşmak için çok çalışmış bir grup ben en çok o emeklerine üzülüyorum zaten.
      Yazımda da belirttiğim gibi CCM tam anlamıyla saçmalıyor. Önce sırf Hwayoung ve tasarım ekibindekiler arasında sorun olduğu için kızı gruptan çıkardığını söyledi. Hangi şirket birkaç kuaför ile tasarımcı istiyor diye grubunun ciddi bir fan kitlesine sahip olmuş üyesini atar? Sonra da "eğer davranışlarını düzeltebilirse geri dönebilir" diye bir açıklama yaptı sanki tepkilerden korkmamış da yüce gönüllülük yapıyor gibi. CCM bu olay sayesinde kesinlikle kriz yönetemeyeceğini kanıtladı.
      Zaten ben mazlum edebiyatı kadar kazanan bir muhabbet görmedim. Korelilerle Türklerin en çok benzediği noktalardan biri gibi bu: Mazlum edebiyatını anında yiyiyoruz arkadaş! Birisi başını eğmeyegörsün hemen kanıyor ve onun tarafında yer alıyoruz. Bu Real Madrid karşısında Barcelona'yı desteklemekten (ki ben de Barcelona'yı desteklerim her maçta XD) "beni ezdiler" iması yapan Hwayoung'un yanında yer almaya kadar aynı.
      İşin içinden çıkabilirler mi bilmiyorum. Ama umarım çıkarlar çünkü T-ARAnın son albümü gerçekten iyiydi bu demektir ki daha iyilerini yapacak kapasiteleri var. Eğer bu olaydan ders alıp yollarına devam ederlerse çok daha da büyük olabilirler belki.

      Sil
  3. yeni blogumuzun adresini vermeye geldim :D b1a4gunlugu.blogspot.com daha konular yerleşmedi yapılacak çok şey var ama herşey yavaş yavaş :D dizeyn hakkında ki yorumunu bekliyorum :D gerçi her gün değiştirip yeni şeyler ekliyorum biraz tutarsızım bu konuda hehe

    YanıtlaSil
  4. Bu elemelerle üye seçme olayı kesinlikle saçmalık. Grup olmak zaten yeterince zor, egolarını tamamen bir kenara bırakmış adamlardan oluşur grup dediğin şey. Sen kalkmış hırsından geberen insanları bir odaya tıkıp "Artık grupsunuz" diyorsun. Ki Koreli diyince akla ilk gelen şey dayanılmaz bir sidik yarıştırma arzusudur. Hal böyleyken, dnalarına kodlanmış bu rekabet güdüsünü bir kenara bırakıp yedi cüceler gibi yaşamalarını nasıl beklersin ki? Pamuk Prenses'le kim takılacak kavgası olmaz mı?
    Thai bir kız çocuğu tanıyorum gencecik. Daha önce de bir yazımda bahsetmiştim. Kız gece gündüz çalıştığı için teneffüslerde uyuyor :S Sürekli kilo vermeye çalışıyor. Bir de şirketteki diğer traineeler tarafından sürekli taciz ediliyor, eziyet görüyor. Haraç almaya kadar giden durumlardan bahsediyorum burada. Yarın öbür gün bu kızların bir kısmıyla aynı grupta olacak. Her şey düzelecek mi? Yaptıkları işkenceleri nasıl unutacak? Dramalarda olduğu gibi son bölümde herkes birden pişman olup tövbe edecek, hayatına bir çeki düzen verecek ve mutlu mesut, sadece müzik yapmayı düşünerek mi yaşayacaklar?? No way! Küçük bir çocuk bile inanmaz buna.
    Ama hata o elemelere girip, o işkencelere katlananlarda. Gerçekten yetenekliysen, bir şekilde keşfedilirsin. Haaa, nereye geldik şimdi? Demek ki bu adamlar yeterince yetenekli değil. Eksiklerini kapatmak için bir sürü ve de birer çobana ihtiyaçları var. O zaman "vurun kahpeye!" demekten başka bir şey kalmıyor geriye... pff pfff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uuuu çok feciii... Sakin ol güzzim okurken öfken kelimelerinden yüzüme fışkırdı resmen. XD
      Dediklerinin hepsine katılmakla beraber ufacık ama ufacık bir noktada yanıldığını düşünüyorum: İyi ya da kötü (ki bence kötünün de ötesinde) ortada kurulmuş ve bir şekilde bu idol adaylarını tek yolun kendisi olduğuna inandırmış bir düzen var. O çocukların gözünü "idol olmak istiyorsan bütün bunlara katlanırsın" şeklinde bir mottoyla korkutmuşlar. Onlar da buna inanmış işte. Üstelik isyan edenlere ne olduğunu da biliyoruz be güzzim, gerçekten ama gerçekten piyasanın nadir yetenekli elemanlarından olan Zico neler çekti ve hala da çekmeye devam ediyor sonuçta. Gerçekten yetenekliysen bir şekilde keşfedilirsine de katılmıyorum açıkçası. Çünkü kpop piyasasında tutunmayı sağlayanın yetenek olmadığını hepimiz biliyoruz, sonuçta bazı grupların en yetenekli elemanları en az ünlü olan elemanları. Bir visual o parıl parıl çocuğun önüne geçip bütün ilgiyi çekiveriyor.
      Düzen çarpık, bu sebeple düzeni yetiştirdiği elemanlar da çarpık oluyor. Bence işin özü bu. Düzelirse kpop kpop olur mu zaten o da tartışılır...

      Sil
    2. İşte o yetenekli adamlar da böyle düşündüğü için parlayamıyorlar bir türlü. Yoksa yetenekli adam her yerde yetenekli. Sungha Jung örneğini ele alalım. Çocuk youtube'a koyduğu videolarla ünlü oldu. Dünyanın en ünlü müzisyenleri ile çalıyor şimdilerde. Yakışıklı mı? Değil. Acıklı bir şarkının ortasında birden gitarı kenara fırlatıp dans etmeye başlıyor mu? Hayır. Piyasanın çarkları arasında öğütülüyor mu? Ona da hayır. Neden? Çünkü adam saf yetenek. Zorlamayla, deli gibi çalışmayla öğrenilmiş bir şey değil bu. Sesin çok güzel olmasa da şarkı söylemeyi öğrenebilirsin. Prodüktörler sana giden bir şarkı yazar, söylediğinde müzik bilgisi olmayan insanları yetenekli olduğuna inandırabilirsin. Ama başka bir şarkı söylemeye çalıştığında anında çıkar foyan ortaya. Bu yüzdendir ki her grupta bir iki şarkıcı Amerikalı şarkıcıların şarkılarına cover yapmaya cesaret edebilir. Kaldı ki cover da denemez bunlara. Ooh yeeaag uuuuuhlarını bile aynı yerde söylüyorlar. Ne demek bu, sesi var ama yaratıcılığı yok. Bla bla.
      Yetenekli adam Türkiye'de bile bir şekilde keşfedilebiliyorsa, dünyanın herhangi bir yerinde -özellikle gelişmiş bir ülkede- kendini gösterebilir bence.
      Zico ve Jay Park olaylarının geldiği noktaya bakınca üzülüyorum. Biri Kore'nin en yetenekli dansçılarından biri, şarkı söylüyor, şarkı yazıyor etc. diğer ise en iyi rapperlar listesinde ilk 3te tartışmasız yer alır. İmzaladıkları anlaşmalar tarafından bağlandıklarına inanıyorum ben. Yoksa kimse tutamazdı bu adamları.

      Sil
    3. Sungha Jung şu anda bu noktada olabilir ama piyasanın içine girmeye devam ettikçe olduğu gibi kalabileceğinden çok da emin değilim ben. Üstelik o yola idol olarak da başlamadı o yüzden idollerin yaşamları/ikilemleri/seçimleri ile karşılaştırmak için doğru bir örnek olduğunu da düşünmüyorum.
      Tabi ki kpopta yetenekli adam cidden çok az. Ve bu azınlığın bazıları da öyle bir bastırılıyor ki yeteneklerini göstermek için imkanları kalmıyor, elleri kolları bağlanıyor resmen. Sen pek Super Junior sevmezsin ama onlardan bir örnek vereyim: Ryeowook. Super Junior'ı ilk defa dinlediğimden beri (herkes gibi Sorry Sorry) grubun en sevdiğim sesidir. İnsanlar Super Junior'ın ana vokali olarak kilise korosu çocuğu sesli Yesung'u ya da aslında yüksek notalar konusundaki takıntısını bir kenara bırakırsak hiç de fena olmayan Kyuhyun'u gösterirler ama Ryeowook ikisini de katlayıp bir kenara koyar benim gözümde. Bu çocuk klasik müzik eğitimi alarak yola başlamış birisi. Oysa şimdi olduğu konuma bir bak: Sürekli aynı tarzda şarkılar yapan ve şarkılarının genel olarak tek iyi tarafı "catchy" olması olan bir idol grupta popülerlik sıramalamalarında en aşağı sıralardaki üyelerden biri olarak sıkışmış durumda. Tabi ki şirketine boyun eğip kendisine saygın bir kariyer kazandıracak daha da önemlisi müzikal anlamda çok büyük derinlik katacak (ki müziğe aşık bir insan için bu en önemlisi olmalı) bir eğitimi bırakmasında onun da suçu var. Ama onun yeteneğini değerlendirmeyi bilemeyen onu gruptaki vokallerden biri konumuna indirgeyen şirket ve şirketin bağlı olduğu kpop düzeni hiç mi suçlu değil?
      Coverlar konusuna ise sonuna kadar katılıyorum. Kpop idollerinin yaptığı coverlar cover ruhuna tamamen aykırı. Bir şarkıyı coverlamak demek şarkıyı yeniden yaratmak demektir, çok çok iyi cover örnekleri vermek gerekirse: Jeff Buckley'nin yaptığı Hallelujah coverı, Eurythmics'e ait Sweet Dreams'in Marlyin Manson yorumu, aslen Brandi Carlile'nin olan Hiding My Heart'ın Adele versiyonu ve youtube sayesinde keşfettiğim Nael Yaim'in Toxic (Britney Spears) performansı. Şimdi aklıma gelen bu birkaç coverın hepsinde coverlayan sanatçının ruhunu görmek mümkün. Ama kpopta böyle bir şey yok, aynen senin de söylediğin gibi aynı şekilde söyleyip bırakıyorlar; şarkıyı coverlamıyorlar, şarkıyı söylüyorlar. Bir de şarkıları USATop40'tan seçme gibi bir takıntıları var ki o konuya hiç girmek istemiyorum -_-
      Zico ve Jay Park her zaman söylediğim gibi benim de kanayan yaralarım. Zico'nun kendi solo albümü ardarda dinleyip de değiştirme ihtiyacı hissetmediğim bir avuçcuk albümden biridir. Kesinlikle büyük yetenek ve bir idol grubun içinde yanlış şirketin altında harcanıp gidiyor. Jay Park için de aynısı geçerli ama o Zico'ya oranla çok daha özgür bence. 2PMden ayrılmasına üzülmüştüm baştan ama şimdi pek de takmıyorum, böyle eskisi kadar ünlü olmasa da çok daha iyi durumda gibi geliyor bana. Şirket anlaşmaları bağlıyor tabi, yoksa Zico gibi bir enerji bombasını kim tutabilir?

      Sil
    4. Jay Park Amerika'da Amerikan kültürü ile yetişmesinden ötürü kendisini kurtardı. Büyük ihtimalle 2PM ile devam etmek isterdi sorarsan. Ama ben böylesini daha çok beğeniyorum. Solo çalışmalarında tek eksik para bana kalırsa. Stüdyo kayıtlarına biraz daha para ayırabilmiş olsa o albümler USA standartlarına çıkar, ki bu da Korelilerin ulaşmasının çok zor olduğu bir seviye.
      Super Junior konusuna gelince... Ben Super Junior'u ilk Dont Don ile tanıdım. Ve o şarkı bence Kpop dünyasına fazla. Muh-te-şem!! Hatta bana Suju'yu hiç tanımazken dinlememi öneren arkadaşa playe bastıktan 10 sn sonra şöyle bir mesaj atmıştım: "Şu an şarkının onuncu saniyesini dinliyorum ama Super Junior hayranı oldum. Manyak bir şarkı!"
      Sorry Sorry dinledim sonra. Ona da bayıldım gayet tabii. Super Girl'e de bayılırım. OST'ler için üyelerin bazılarının söyledikleri (Cindrella's Stepsister mesela) muhteşem şarkılar ve kimin söylediğini ayırt edecek kadar Suju dinlemesem de sesler hakkında söylenecek tek şey: süper!
      Ama daha sonra SM'in adet edindiği üzere aynı şarkılar gelmeye başladı. Kaç tana Sorry Sorry yazacaklar daha bilmiyorum. Şarkı başladığında dat darat dat data darat dat gibi bir ritim duymak istemiyorum artık. Dont Don gibi şarkılar istiyorum ben bilader! Çok mu yani??? Cevap ver bana nimfi o kadar kaliteli şarkı yaptılar mı bir daha???
      SM gerçekten sopalık. Shinee'nin de bütün şarkıları aynı, f(x)'in de. Zaten f(x)'in ne yapmaya çalıştığı hakkında bir fikrim yok. Ama Shinee'ye üzülüyorum. İlk zamanlarında yaptıkları şarkılar ne kadar güzeldi. Her şarkılarını sıkılmadan dinlerdim.
      Sanırım SM'de müzik direktörü değişikliğine gidildi bir zaman önce. Bu yeni direktör bütün şarkıların aynı olmaya başlamasının sorumlusu. Bulup zopayna girişmek lazım!
      Kızdım yine bak! Gidip bir dont Don dinleyip sinirimi atayım

      Sil
    5. Sordular zaten o da "isterdim" demişti XD Ama onların aynı T-ARA üyeleri gibi grup içinde de çekiştikleri Jay Park'ın Hwayoung gibi eziyet gördüğü söylentileri de var. Hatta bu yüzden 2PM en çok antisi olan gruplardan biri...
      Don't Don'u ben de çok severim, gerçekten Suju'nun yaptığı en iyi şarkılardan biri olarak adlandırılabilir. Super Girl de güzel ayrıca ben Super Junior M'in söylediği başka bir şarkı olan Perfection'a da bayılırım. Sesler çok da süper değil ama. Gene de dinlenmeyecek kadar da kötü değil özellikle stüdyo kayıtlarında XD
      Cevap veriyorum: Yapmadılar. SM çok formülatik bir şirket, bir şey tuttu mu sonuna kadar onun üzerine oynayabilir.
      SHINee konusuna gelince... SHINee'nin bütün şarkıları aynı değil ama çıkış şarkılarında çok benzer formüllere tutundukları bir gerçek. SHINee'yi sevmek istiyorsan biraz deşeceksin, kenarda köşede kalmış o kadar iyi şarkıları var ki... Bir kere gruptaki her üye cidden şarkı söyleyebildiği için R&B balladları çok iyi oluyor SHINee'nin, ki ilk albümün tamamı bunlardan oluşuyor denebilir. Bunun yanında diğer albümlerde kenarda köşede kalmış şarkılar o saçma çıkış şarkılarından çok çok daha iyi. Mesela Lucifer albümündeki Electric Heart ya da Japonca albümlerindeki Seasaw bir kere bile canlı söylemedikleri şarkılar ve ikisi de de harika. SHINee üyelerinin hepsinin sesine çok giden yumuşak, seksi bir havası var bu şarkıların. Bence SM SHINee'yi noonaları avlasın diye piyasaya sürdü ama çocuklar sonsuza dek 17 yaşında kalacak zannetti herhalde, bu yüzden şu anda onlarla ne yapacağını bilemiyor. Bu da SHINee'nin bocalayıp kendilerine has bir müzik tarzı oluşturamadan oradan oraya dolanmasına neden oluyor. Ah, bir SHINee fanı olarak üyelerin hepsini tek tek inceleyip bunun hakkında söylenecek tonlarca şey bulabilirim (mesela Jonghyun gibi rocker ruhuna sahip bir yeteneğin idollük yolunda harcanması gibi) ama burada kesiyorum çünkü sinirimi bozuyor -_-
      f(x) benim dinlediğim bir grup ama gerçekten onların durumu SHINee'den de vahim. Suju-SNSD olayını SHINee-f(x) arasında da yapmaya çalıştı SM (robotronik formülatik) ama f(x) kızları SHINee'nin yansıması olabilecek potansiyele dahip değil sanırım (Gerçi bu açıdan bakılırsa SNSD de Suju'nun yansıması olamaz ama...). Şarkı sözleri genel olarak saçmalık, besteler birbirinin tekrarı olmaktan öteye gidemiyor, öyle vay be dedirten bir ses yok. Aslında Amber olmasa zaten dinlemem bu grubu. Gene de son albümlerindeki Beautiful Stranger şarkısı hiç de fena sayılmaz.
      Evet, CEO değişimiyle beraber ekipte de büyük değişimler olmuş ama hala eskisi gibi Kenzie ile falan da çalışmaya devam ediyorlar. Aslında bu sene Super Junior'da bile çok ama çok hafif olsa da bir değişime gitti SM belki yavaş yavaş durumun farkına varmış ve düzeltme çabalarına girişmiştir. Dinle dinle ben adını gördüğüm anda açmıştım zaten haha

      Sil
    6. Shinee'nin cidden harcandığını düşünüyorum. Hem tipleri hem de sesleri iyi. Üstelik bütün grubun! Ki böyle bir şey pek sık rastlanan bir şey de değil. Ya ben Suju'daki değişikliği göremedim. Gerçi sadece en son kliplerini açtım yarısına kadar bile izlemedim. Aynı "robotronik" sesleri duyunca. Benim Suju için farklı bir formülüm var XD Grubu dağıtsınlar, bir kısmını gagman, bir kısmını manken-oyuncu, bir kısmını da solo şarkıcı olarak piyasaya salsınlar tekrardan. Zaten 13 nedir abii??

      Sil
    7. SHINee... Benim zavallı SHINeem... Ben acı çeken fangirle bağlamadan bu konuyu geçelim -_-
      Sadece klibi izlediysen bir faydası olmaz albümü dinlemen lazım XD Onlar 13lük bir albüm çıkarmayalı çok uzun zaman oldu ya... Zaten Çinli elemanı bir sürü olay ve skandalla gruptan çıkardıklarından beri resmi olarak da 12+2ler. Bir Kibumları var mesela hala grupta görünmesine rağmen son 2-3 albümdür yok, oyunculuğa daldı. Hatta bu son çıkan albümle dönecek dedikoduları çıkmıştı da ELFlerin umutlanmışlardı falan. Sonra Heechul askerde... Kangin bu albümle döndü, bundan sonra liderleri Leeteuk askere gidecek blah blah blah... Grup dağılacak dedikoduları ortada dolanıyor zaten ama bakalım. Ben de senin gibi düşünüyorum Suju sırtını sadık fanlarına dayayarak işini yürüten bir grup artık. Dağılırlarsa daha iyi bile olabilir.

      Sil
  5. T-ARA benim sevmeye calisip basaramadigim kiz gruplarindan birisi. Ne uyelerine isinabildim ne de sarkilarina ancak Cry Cry ve Davichi ile soyledikleri We Were In Love sarkilarina hayranim. Grup uyelerini pek bilmem bir ara goz atmistim sadece o kadar grubu ilk gordugumde Jiyeon cok hosuma gitmisti ancak son olaylardan sonra Jiyeon benim gozumde bes para etmeyen kizin biri oldu. T-ARA benim icin uzulerek soyluyorumki vasat bir grup grupta ise yarayan tek uye Soyeon onunda Allah'tan bir sesi var. Grubun 10dklik kliplerini hic anlamis degilim zaten ornegin Day By Day sarkilari ile ona cektikleri klibin birbirleriyle hic alakasi dahi yoktu benim icin. Grup daha kendi icinde anlasamiyorken nasil basarili olabilirler merak ediyorum Hwayoung'u da bir sekilde postaladilar gruptan Jiyeon'un basi goge ermistir umarim. T-ARA eger bir sarkidan odul kazanacak olsa o kesin We Were In Love olurdu gerci onda da Davichi olmasa guzelim sarkiyi rezil ederler, Soyeon tek basina butun sarkiyi kurtarmaya calisirdi.
    -T-ARA antisi degilim, benim acimdan durum bu.
    -Blogunu begeniyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Yıl 2016 ne suju dağıldı ne fandomu... Grup kendi alt şitketi label sj ile hala burada ;))

    YanıtlaSil