16 Temmuz 2012 Pazartesi

Big Bang, Big Bang Olmazdan Önce... (2. Kısım)

35 yıl sonra falan haklarında "Müzik Tarihinin Efsanevi Grupları" başlığı altında bir BBC belgeseli çekilmesine kesin gözüyle baktığım Big Bang'in tarihçesini kaleme almaya (!) devam ediyorum sayın okuyucu. Bir tık uzağınızda olan önceki bölümde büyük lider GD GD beybi beybiden ve rapine kurban TiOhPi'den bahsetmiştim. Geriye kaldı:

Taeyang, Taeyang Olmazdan Önce...
 Dans etmeyi ve müziği pek seven sıradan bir Koreli insan evladıydı. Kim derdi ki yukarıdaki tuhaf saç kesimli çocuk kaslarını ortaya sererek bütün fangirllere ecel terleri döktüren sonra şarkı söylemeye başladı mı yüreklerimizin bam telini titreten bir varlık olacak? Eh, küçük Young Bae demiş olmalı ki, sonunda başardı XD

 Young Bae de aslında kadim dostu Jiyong ile aynı yollardan geçmiş Big Bang'in kadrosuna katılmadan önce. Çocuk oyunculuk, bir kaç eğlence programı... Sonra bütün bu koşuşturma arasında Jiyong'la beraber Jinusean'ın 2001 yılındaki hiti olan "A-yo" şarkısında grup üyelerinden birinin gençliğini canlandırması için seçilmesiyle YG ile de tanışmış. Ve tabi ki hemen şirket bünyesine katılmış.
 GD ile beraber GDYB diye bir alt grup oluşturmasıyla  bazı YG sanatçılarının şarkılarına eşlik edip bir YGFamily albümünde kendi şarkılarını söyleme şansını yakalayan Taeyang o zamanlar rap yapardı aslında. Örnek mi istiyorsunuz? İşte ikilinin şarkısı olan Unfold At A Higher Place'in (To A Higher Place olarak da anılıyor) bir YG konserindeki canlı performansı...
 Hiç de fena sayılmazlar değil mi? XD Özellikle burada 14 yaş civarında olduklarını düşünürsek...
 Bu şekilde hiphop genresinin sadık neferlerinden biri olmayı kafasına takmış olan YB, şirketin yeni kuracağı bir grup için vokale ihtiyacı olduğunu öğrenince rap kariyerinin başındayken bu sevdadan vaz geçip vokal dersleri almaya başlamış ve sonunda Big Bang'in kadrosuna girince de amacına ulaşmış. Zannederim düşündüğüm kadar da takmamış kafasına bu rap işini XD Gene de "You're My" kulaklarımda yankılanırken söylemek isterim ki: İyi ki vokal olmuşsun be Young Bae!

 Daesung, Daesung Olmadan Önce...
 Aslında o zaman da Daesung'du ama siz ne demek istediğimi anladınız işte XD Daesung'un sahne ismi olan ve pek de kullanılmayan D-Lite'ı çok sevmiyorum da... Üstelik aslında cotton candy kıvamındaki DaeDae'ye tam olarak uymasına rağmen...
 İzlemiş VIPler bilir: GTOP ikilisinin katıldığı Night After Night bölümünde GD Daesung için şunu söylemişti: "Bu arkadaşın çok fazla sırrı var." GD beybi söylediğin hiçbir şeye bu kadar katılasım gelmemişti! Kesinlikle Daesung'un BB'den önce nerelerde olduğunu bulmak çok zor... Çünkü Daesung gruba elemelerle dahil olan tek üye. Diğerlerinin aksine YG bünyesine katılmadan önce hiçbir idolsel faaliyette bulunmamış. O yüzden nasıl bu yola baş koydu inanın ki bilmiyorum... Belki gece arkadaşlarıyla sohbet ederken bir şarkı mırıldanmaya başlamıştır, içlerinden biri de onu dürterek "oğlum senin sesin amma güzel yaa" demiştir. Belki de genelde hepsine olduğu gibi çocukluğundan beri tek hayali budur. Ya da ne bileyim, rüyasına ak sakallı dede girip "Daesuuuuung... 1 hafta sonraki YG elemelerini katılıp idol olacağsııın" demiştir. Bence üçü de eşit olarak ihtimal dahilinde XD

 YG'ye girdikten sonra Wheesung tarafından özel olarak ilgilenilmiş Daesung'la. "Çirkin çocuk" diye çağırılması olayına falan pek girmek istemiyorum çünkü beni üzüyor... Kim ne derse desin Daesung'a çirkinliği yakıştıramayanlardanım ben. Kendine has bir karizması, bayıldığım bir karakteri, her dinleyişimde "vay be" dediğim bir sesi var. Ve tabi neler olduğunu ölesiye merak ettiğim tonlarca da sırrı...
Mesela bunun gibi... DaeDaecim canım, kimin nesidir bu hanım kızımız?

Seungri, Seungri Olmadan Önce...
 Memleketinde kendi kurduğu bir dans grubunun lideri, genç kızların sevgilisi ve bütün eğlencelerin elebaşıydı. Yani bildiğimiz panda işte :D
 Strong Heart'ın bir bölümünde MBLAQ'ten Mir Seungri ile aynı bölgeden olduklarını söyleyip Seungri'nin o zamanlar bile ünlü olduğunu anlatmıştı. Hatta salaklığına doymasın, şimdikinden bile daha ünlü olduğunu iddia edip bütün stüdyoyu kahkahaya boğmuştu. Mir'in anlattığına göre o zamanlar arkadaşlarıyla beraber kurduğu bir dans grubunun lideri olan Seungri yöresel ünlü gibi bir şeymiş. Festivallerin elebaşısı olan pandanın resimleri kızların arasında elden ele dolaşır, "kyaaa kyeoptaaa" nidaları eşliğinde sevilip okşanırmış. Zamanında TOP'a "tamam diğerleri çirkin olabilir ama ben bunu kabul edemem. Senle ben gayet yakışıklıyız hyung!" diyen Seungri'nin özgüveninin nereden geldiği de açıklığa kavuşmuş oldu sanırım XD
 Seungri memleketi olan Gwang-Ju'yu fethetmişti. Peki sırada ne vardı? Dünyaaa! Tabi bunun için öncelikle televizyonda görünebilmesi lazımdı, bu sebeple Shinhwa'nın kendilerine benzer bir erkek grubu oluşturabilmek amacıyla başlattığı (ama sonra ellerinde patlayan) "Let's Cokeplay: MNet Battle Shinhwa"ya katıldı. Gerçekten iyi bir dansçı olmasına rağmen vokal yetenekleri birazcık aşağılarda olan Seungri programın 13. bölümünde elendi. Gene de bu program fark edilmesini sağlamıştı, böylece bir süre sonra trainee olarak YG Entertainment'a girme şansı yakaladı ve yeni idol grup için eğitilmeye başladı. Ama gene vokaldeki zayıflığı yüzünden (ki ben  Seungri'nin sesini severim hele son albümden sonra aşık bile olmuş olabilirim...) grup içindeki pozisyonu tehlikeye girdi. Gruptan çıkarılmamak için diğer trainee olan So-1 ile kapışmak zorunda kalan Seungri bir şekilde gruba daha uygun olduğunu Yang Hyun Suk'a ispat etti ve grubu terk eden eleman So-1 ya da hepimizin bildiği ismiyle B2ST'in Hyunseung'u oldu.

 Burada bir parantez açmak istiyorum: Hep tartışılagelir, Seungri doğru karar mıydı falan diye. Hyunseung'u da sevmeme rağmen bence Seungri grup için doğru karardı. Böyle düşünmemin sebebi sesleri ya da dans yetenekleri değil. Seungri, Big Bang'i geleneksel idol dünyasına bir adım daha yaklaştırıp onların da idol olarak kabul edilmesine en büyük katkıda bulunan üye bence. Bütün o fanserviceler, eğlence programlarındaki hikayeleri, abilerini batırıp kendini çıkaran ama bir şekilde daima affedilen hesapçı maknae imajı... Bunlar Big Bang'in sadece sahnelerin değil eğlence dünyasının da en büyük dişlilerinden birisi olmasına büyük katkıda bulundu şimdiye kadar. Kısacası Pandayı sevmeyen ölsün!! hahahaha Bunun yanında Hyunseung Big Bang günlerinde Seungri ile karşılaştırıldığında daha sessiz, uslu ve romantik bir imaja sahipti, belki grupta da o şekilde devam edecekti. Bunun Big Bang için iyi olacağını düşünmüyorum açıkçası.
_________________________________________________________________
 Bütün bunların sonucunda bu çocuklara ne mi oldu? Hepimizin cevabını bildiği bir soru bu: Onlar müzik piyasasının "BIG BANG"i oldu. Hem de kelimenin tam anlamıyla...

18 yorum:

  1. Ay miri o programda izlemistim Seungrinin ilgi odağı olma konusundaki kayıtsızlığı ve rahatlığının sebebi belli oldu demistim hehe Dae;hakkat meraktayım o resimdeki kim :P Teayangın sesini bende seviyorum vokal olarak devam etmesi çok doğru bi karar olmus :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimse bilmiyor... Belki eski sevgilisi falandır. Olabilir, zaten olmaması anormal olurdu :D

      Sil
  2. Birinci yazı gibi çok güzel olmuş ellerine sağlık :) ve Daesung'a her ne kadar şirkettekiler ona şirkin deseler de şirketin önünde biriken kızların çoğu onun geliyormuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de giderim kendisi için kapı önüne hiç problem değil XD Onu bırak bir fan havaalanında Daesung'a mektup vereceğim diye TOP'ı ezmişti zamanında kkkk Zavallı TOP sünkürülüp atılmış mendil modunda bavulunu düzeltip arkadan ilerlemek zorunda kalmıştı hahahaha

      Sil
  3. dae de denildiği gibi bir çirkinlik yok bence ya.. bence yeterince kyeopta hani :D tae bence vokalde harika rapini pek bilmesemde :) seung a söylenecek sözüm yok zaten ^o^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yok hatta gittikçe de çekicileşiyor. Ben başından beri çirkin olduğunu düşünmem zaten. Sahnede devleşiyor adam resmen, bu da bana yeter :D
      Taeyang bence de vokalde iyi, zaten grupta TOP ve GD varken rapte onlarla yarışamayacağından doğru bir seçim olmuş vokal.
      Seungri'ye bayılıyorum ben o yüzden benim de lafım yok kendisine XD

      Sil
  4. Seungri'nin öpücük fotosunu görmüştüm de Dae'ninkini hiç görmemiştim!!! Ben diyorum hep, bakmayın bunların utangaç ayağına yattığına diye. Kimse inanmıyor.
    Çıkar şunların kirli çamaşırlarını ortaya da uydurukçu kadrosundan kurtulayım ben de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha ben de göreli çok olmadı zaten. Kesinlikle katılıyorum. Zaten bir şeyler hissetmeden nasıl öyle söyleyecekler ki? Bu kpop insanları... Hepsi ayaküstü 40 palavra sıkıyor. XD
      Zaten ben hep derim Dae'de gizli bir şeyler var diye. Yani o sürekli gülümseyen elma şekeri gibi imajının altında bir şeyler gizlendiği kesin. Sanki gülümsemesini savunma olarak kullanıyor gibi gelir bana en başından beri...
      GD'nin de vardı ama onun çok gördük zaten o yüzden koymadım XD Seungri'ninkini de cümle alem biliyor... TOP ve Taeyang'ın yok ama. Merak etmeyin araştırmacı gazeteci Nymphe iz üstünde bulursam onlar da Türk VIP çevresine gösterilecek hahahaha

      Sil
  5. Öncelikle merhaba:) bigbang hakkında yazdığın postları çok beğendim ,bilmediğim bir sürü konu hakkında bilgi edindim sayende:)ve seungri hakkındaki düşüncelerini çok beğendim ve katılıyorum sana :) iyiki bigbang grubunda seungri var :)bu arada ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Açıkçası neden Hyunseung yerine Seungri'nin seçilmesinin doğru olduğuna dair söylemek istediklerim var ama yanlış anlaşılıp Beast fanlarının saldırısına uğramak istemediğim için susuyorum. :D
    Seungri grup için çok önemli, orası kesin. K-pop için önemli olan sosyal medyada Big Bang'in yüzü adeta. Ayrıca Japonya'yı BB adına adım adım ele geçirmekte. Hyunglarına kıyasla vokali o kadar harika olmayabilir ama ben onun zayıf olduğuna katılmıyorum. ^^"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hyunseung uyuzun teki" falan mı diyecektin? haha TOP ile konuşmadıkları mevzusu gibi bildiğim birkaç şey daha var ama... Ben de basitinden açıklayıp geçmek istedim ^^ B2ST'i de severim zaten, özellikle son singlelarını çok beğendim. :D
      Japonya'da çektikleri ilk reklamı ayarladı çocuk daha ne yapsın?! haha Kesinlikle Seungri grubu daha cana yakın gösteriyor bence de. Big Bang diğer gruplardan biraz soyut olan bir grup, Seungri de çok fazla dışarıdan arkadaşa sahip olmasa da showlarda falan bu gerçeği bastırıp törpüleyen bir yeteneğe sahip.
      Ben Seungri'nin sesini seviyorum. Tabi bu benim kişisel görüşüm ve pek çok karşı çıkan da olacaktır ama albüm bazında Taeyang'ın Solar'ındansa Seungri'nin VVIP'sini tercih ederim. Taeyang grup içinde çok iyi olmasına rağmen sololarda yetersiz geliyor bana, dinlerken bir şeyler eksikmiş hissinden kurtulamıyorum genel olarak. Belki de grubun geçirdiği bütün değişime rağmen çıktıklarından beri aynı tarzda ilerlediğindendir. Kendini yenilemeyen sanatçılar bir süre sonra elimde olmadan eskiyor gözümde...

      Sil
    2. Bende solo olarak en başarılı Taeyang'ı buluyorum ki albümlere baktığımız da GD ile birlikte solo albümleri en çok iş yapan YG sanatçıları olmuşlar (Fikrine saygı duyuyorums sadece kendi fikrimi belirttim ;) )

      Sil
  7. Ben bu yazı dizisine bayıldım valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki sonuna geldik :) Beğenmene sevindim Lee...

      Sil
  8. Birincisi gibi güzel bir yazı olmuş bu da :)Ellerine sağlık, ayrıca aralara serpiştirdiğin hayal gücünü de destekliyorum ^^

    YanıtlaSil
  9. BIGBANG denilince beni en sinir eden konu bir onla bunla kapıl muhabbeti iki de DaeSong'un çirkinliği!! Bilmiyorum VIPliğin verdiği bir şey mi onu çirkin bulamıyorum. Hatta sahnedeki duruşu saçı başı bana karizmatik geliyor! Sesine hiç girmiyorum bile! Bence YG'de en öne çıkartılması gereken üyelerden biriydi! Eğlence sektöründeki başarısını da unutmamak lazım hele mr. danslarını kjdfgkg
    Ellerine sağlık Çingu!! ^^

    YanıtlaSil