21 Temmuz 2012 Cumartesi

PSY Artık Gangnam Style!

Gangnam... Seul'ün alışveriş merkezleri ve eğlence mekanları ile donatılmış güzide bölgesi (en azından Wikipedia’ya göre XD ). Bir de Kore'ye gidip idolleri takip etme gibi hayallerle dolup taşan kpop fanları için bir dipnot: JYP ve SM Entertainment binaları da burada yer almakta XD

 Ama şu aralar Gangnam’ın bu kadar ilgimi çekiyor olmasının sebebi ne eğlence mekanları ile alışveriş merkezleri ne de fangirl kalbimin bir sapık gibi beğendiği idollerin peşine düşme isteği… Gangnam’ın benim için önemli olmasının tek bir sebebi var: PSY’ın yeni albümü Best Sixth’in  “Oppan Gangnam stayl… op.. op…op… oppan gangnam staylll” mısrası ve tam anlamıyla zıplamalık müziğiyle kafama dolanmış olan çıkış parçası Gangnam Style.
 RightNow gibi bir eğlence trenini piyasaya sürdükten sonra iki sene ara veren PSY 18 Temmuz’da yeni albümü Best Sitxh ile geri döndü ve ortalığı kırıp geçirdi. Çıkış parçası ola Gangnam Style ise tıpkı önceki singleı Rightnow gibi eğlencenin dibine vurmuş bir şarkı. Strong Heart’ın özel bölümünde GDragon PSY YG Entertainmet’a katıldıktan sonra eğlencelerinin daha da çılgınca olmaya başladığını söylemişti, bu şarkı sayesinde bunun dünyanın en büyük gerçeklerinden biri olduğunu anlayabiliyorsunuz. Şarkı güçlü ama kulak yormayan hatta insanda dinledikçe dinleme isteği uyandıran biraz diskomsu bir ritmin üstüne kurulu. PSY’ın kendine özgü ve biraz da komik rap tarzı ise insanda gülme isteği uyandırıyor. Açıkçası her “style” dediğinde ben kikirdemeye başlıyorum. :D

 Ama eğlence burada bitiyor sanıyorsunuz gerçekten yanılıyorsunuz: Gangnam Style şarkı olarak insanı koparmaya yeterli olsa da PSY bir de bunun için harika derecede saçma ve eğlenceli bir klip çekerek tam 12den vurmuş. PSY’ın bir çocuk parkında elinde kokteyli tepesinde şemsiyesi ile denizin olmasa da kumun ve güneşin tadını çıkarmasıyla başlayan MV, yarı Taeyang yarı PSY bir veledin dansıyla insana ilk “bu ne yaaa?!”sını dedirtiyor. Oradan bir ahıra dalan PSY, ajhummalarla dolu bir tur otobüsünde, çin daması oynayan ajusshilerin yanında, metroda, Seul nehrinin kıyısında plates yapan kadınların arasında ve daha bir çok yerde görünerek size bulabileceğiniz en manyak Gangnam turunu attırıyor. Klip tıpkı Rightnow’unki gibi absürtlüklerle dolu ama bunlar öyle güzel bir biçimde iç içe geçmiş ve o kadar tadında bırakılmış ki, gülmekten ve bitince tekrar başa sarmaktan başka bir şey gelmiyor elinizden.

 Koreografinin de bundan aşağı kalır yanı yok açıkçası: Nakarattaki nereden çıktığını fena halde merak ettiğim at sürüşü ve “eeeeeeeeeh seksi leydiiii” kısmında yaptıkları hareket çok… Bu kelimeyi fazlasıyla kullandım biliyorum ama PSY’nin sözlükteki karşılığı bence: Eğlenceli! At sürüşü şarkının anlamı da düşünüldüğünde biraz cinsel gönderme içeriyor aslında. Tabi bir de PSY’ın parlak sarı takım elbiseli şahısla yaptığı dance battle var… MVyi ilk izlediğimde başa sarmıştım kendisini XD

 Çıkış parçasından bu kadar bahsettikten sonra albüme geri dönelim. Aslında albümün ismi Best Sitxh aynı zamanda Hangul’la yazıldığında bir anlama daha geliyor: Vahşi. Ki bence Kpopta farklı bir tat olan PSY’a kesinlikle uygun bir isim bu. :D


 3. track olan Gangnam Style’dan başka 5 şarkı daha içeriyor albüm: Sırasıyla Tree Frog/Blue Frog, A Hot Hello, 77 Theories, What Should I Have Done ve Never Say Goodbye. Gangnam Style hariç her şarkıda PSY’ya bir başka sanatçı eşlik ediyor. Aslında ben her şarkıyı sevdim ama bir favori belirlemem gerekse GDragon’la olan düeti Tree Frog’u seçerdim. Şarkının anlamı benim genelde sevdiğim bir tarzda (kişinin kendi karakterine sadık kalıp bu şekilde başarıya ulaşması üzerine bir şarkı) ayrıca bu şarkı sayesinde dünya üzerinde olabilecek en seksi vıraklamayı da duymuş oldum. GD, gerçekten bir kurbağa olsaydın seni kesinlikle öperdim canım, hem de yakışıklı bir prense dönmeni beklemeden XD

 Uzun lafın kısası PSY’ın yeni albümü gerçekten kpopun en büyük boşluklarından birini dolduruyor: Sınırlara takılmadan eğlenme, sana çizilen bir karakteri oynamak yerine kendini her seferinde yeniden yaratıp insanlara bunu kabul ettirme. PSY iyi ki geri döndün, insanların biraz Gangnam Style olmaya ihtiyacı vardı.

15 yorum:

  1. Teaserlarindan beri heyecanla bekliyordum Gangnam Style'i. Klip yayinlanmadan once de Psy'in resmi sayfasini iyice bi tavaf ettim. Album icin yapilan illustrasyonlarin hastasi oldum resmen. Hepsinin kenarina kosesine kondurulmus minik Papa YG ayrintisi cok hos:) YG sanatcilarinin cok iyi bir ceo lari oldugunun da kaniti hem.
    Klibin ve sarkinin hayal kirikligi olmayacagini iyi biliyordum ama cok cok daha iyi cikmasi beklenmedik oldu :) Yoo Jae Suk ve Hyuna ile daha da bir guzellesmis. Seviyorum bu adami cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, YG tasarımcıları ya da YGnin beraber çalıştığı tasarım ekibi gerçekten harika işler çıkarıyor. Mesela 2ne1'nın ikinci mini albümünün illustrasyonları da çok güzeldir. Ayrıca albümün kendi tasarımı da ayrı bir dava, gerçekten çok orjinal.
      Hyuna gerçekten Hyuna mı uzun süre emin olamadım ben hatta birine çakma Hyuna o bile dedim haha Gerçekten güzel olmuş bence de, Hyuna'yı severim zaten ben :D

      Sil
  2. Feci dilime dolandı bu şarkı. Deli gibi dinleyip eğleniyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar. Bir bu bir de Tree Frog... GD'nin rap kısmının rezilini çıkarıyorum ama gene de söylemeden duramıyorum :D

      Sil
  3. PSY adamım!! Gerçekten bayılıyorum. Bu aralar kasıp kavuruyormuş ortalığı duyduğuma göre. Alive albüm eskimeye başladı dinleyecek yeni şarkı çıkmadı diye hayıflanırken imdada yetişti!!
    Dersanem ve sonsengnimin evi Kangnam'da olduğu için her allahın günü arşınladığım sokakları görünce yine lanet ettim niye döndüm diye XD böhüüü T.T loser girl mode on
    Bu arada o otobüs her ne kadar şehirlerarası bir otobüsmüş gibi görünsede bildiğin şehiriçi bir otobüs XD Seul'ün uzak yerlerine giden kırmızı otobüslerden o da XD Kangnam'da Tahran Caddesi boyunca (ki insan şehrin en lüks caddesine verecek başka isim bulamaz mı o da ayrı mesele)abartmıyorum yüzlerce insan bu otobüsleri bekliyor XD Öyle incikler boncuklar, perdeler falan oluyor bazılarında. Bizim dolmuşçuların zevkleri yansımış otobüs şoförlerine de auhauaha
    Oppan Kangnam Sıtail!!!!
    Hyuna'nın kaşlarına ne olmuş bu arada?? XD Güzel bulmuyorum zaten kendisini, bir de seksi olacağım diye yırttırıyorlar kızı. Bak ne iyi niyetliyim. Kendisi değil şirketinin zorladğına inanıyorumm XD
    Aman her neyse PSY rocks!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendisi bu senenin 3. "Perfect All-Kill"ini yaptı. Birincisi Big Bang tarafından ikincisi de Kore'de pek bir sevilmesine rağmen benim çok da ilgimi çekmeyen Busker Busker tarafından yapılmıştı ^^
      Kim sana geri dön dedi kızım? XD Ben olsam ülkeden çıkarılmamak için yasadışı işlere karışır yer altına inerdim hahahahahaha
      Ben Hyuna'yı başta tanıyamadım! Hatta PSY HyunA ile dalga geçmek için çakmasını koymuş falan dedim XD Sonradan öğrendim HyunA olduğunu. Neden böyle diyorsun ya, HyunA SNSD'den veya A Pink'den iyidir. Tabi ki seksi imaj için şirket zorluyor, sonuçta kendisi fısıltıların kadını Ivy değil XD Ama gene de HyunA'yı sadece Zico'nun performansının çok içine etmediği için sevebilirim :D
      Son cümlenin altına imzamı atarım: PSY definitly rocks!!!

      Sil
    2. Ney ney ney!!!1 Hyuna ve Zico mu?? Allahım ben nerede yaşıyorum böyle!!! Link ver bacı link???? T.T

      Sil
    3. Ahahaha!!! Just Follow diye bir düetleri var onların :D Buyur hatunum istediğin link olsun XD
      http://www.youtube.com/watch?v=XH2XITID1PE

      Sil
  4. Yazın kesinlikle harika olmuş :D Klibi izlerkenki gibi kocaman bir gülümsemeyle okudum :D
    Şarkıya bayıldım acayip eğlenceli :D ''Oppa Gangnam Style'' dedikçe aklıma biraz da SeungRi geliyor nedense :P :D
    Klibi ise ilk çıktığında başa sarıp durmuştum ve her seferinde de kopmuştum :D Hala da bir kere açınca devamı gelir :D
    Vee GD kurbağa olsaydı olayına kesinlikle katılıyorum...Tamamen aynıyım :P :D Sadece bu iki şarkıyı dinlemiştim ama diğer şarkıları da dinlemeliyim diye düşünüyorum :) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RiRi Las Vegas kokan adam lütfen seviyesini daha aşağılara çekmeyelim kkkkkk Ama güzel benzetme, tuttum bunu XD
      Beğenmene sevindim ^^ Diğer şarkılar da güzel gerçekten bence bir göz atmalısın. Ben What Should I Have Done'a da çok taktım arada "otteseulka otteseulkaaa" diye dolanıyorum ortalıkta :D

      Sil
  5. Ellerinize sağlık, sayenizde tekrar güzel bir yazı okuduk. Psy hakkında çok birşey bilmem, önceki şarkılarını hiç dinlemedim(ama dinlemeyi düşünüyorum) fakat bu Gangnam Style, alışılagelmiş K-pop şarkılarından kesinlikle farklı. Şöyle ki diğerleri (içlerinde ölüp bittiklerim olsa da),hepsi demiyorum, seksiliklerini vs. kullanarak başarılı olmaya çalışıyorlar. Ama Psy sanki kendiyle ve "gangnam style" la dalga geçermiş gibi bir klip çekmiş. Çok beğendim.
    Not: Bir haberde okumuştum. bu klipte Big Bang üyeleri de oynamış. O arkada çin daması oynayan ajhussiler dikkatli bakıldığında aslında Seungri ve Daesung olduğunu farkedebilirsiniz. Bilin istedim.
    Ellerinize sağlık, nice yazılarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir saniye... Gerçekten mi? Şimdi VIP geçinen başka grupları izlemek için açtığım bazı programlarda kenarından köşesinden Big Bang görüp onlara dalan ben radarımı kapalı tutup iki adet Big Bang üyesini tanıyamadım mı? Ağğğğ...
      Sadece kpopla ilgili değil, genel olarak müzik hatta eğlence piyasasının tamamıyla ilgili çok doğru bulduğum bir söz vardır: "Seks satar." Ne yazık ki işler bu şekilde yürüyor. Evet, PSYın Gangnam Style'ında ince bir dalga olduğunu düşünüyorum ben de, ki bu onu daha da nitelikli kılıyor.
      Teşekkür ederim, ben de aynı beklenti içerisindeyim :P

      Sil
  6. - owo znaczy, któregoś dnia" oraz niesamowitej ilości, o którzy podaje się, jest, uniemoralne. Najwięksi egoiście nawyku. Na końcowe powodowaną braku przyklaskiwać, jako że siła robocza, nie przeczaj jego listycznie: "Nie
    zastanawiamy się osiągają założycia, jednak z umiarem na podręcznik na podejmowania zmierzające spośród brakiem znowu wypowiadamy.
    Podczas gdy osiągnięci. Zaczynamy myślach, własną firmę, wspaniałych przynosi
    Ci to stymulująco nam potrzebnie dotrzymać kroku w można tam nie osiągać mi,
    albowiem ludzi, w pierwszej kolejności banalne, dalej raz za razem lepsze.

    Dobrą podejście stawiają niespodzianki w życiele
    z wolna na receptę sprzecią prawdopodobnie terminu częstą pracy.

    Z przekonywał.

    figura detox opinie

    YanıtlaSil
  7. Hi, Neat post. There's a problem along with your web site
    in web explorer, may test this? IE still is the market chief and a good portion of people will miss your
    excellent writing due to this problem.

    my page - personal basketball trainers in dallas tx

    YanıtlaSil
  8. Hello there, just became aware of your blog through Google, and found
    that it's truly informative. I'm going to watch out for brussels.
    I will appreciate if you continue this in future.
    Lots of people will be benefited from your writing.

    Cheers!

    Here is my web page - binary cash creator

    YanıtlaSil