23 Aralık 2013 Pazartesi

K-Rock: Boohwal


 Jaurim yazısında kendisi için "favori iki krock grubumdan biri" demiştim ya... İşte şimdi de geldik ikincisine yani Kore'deki rock müzik sektörünün efsanelerinden birisi olarak kabul edilen Boohwal'a.



(p.s.: Sahnede güzel adamlar görmek isteyenler... Buradan size pek ekmek çıkmaz bak şimdiden söyleyeyim ahgsfhafshsh Boohwal grup yaşına uygun olarak bildiğiniz amcalardan hatta zorlarsanız dedelerden oluşuyor :D )

 Boohwal 1985'te gitarist ve söz yazarı/bestekar olan Kim Tae Won (resmin sol başındaki şahıs) tarafından kurulmuş bir rock grubu. Kelime anlamı olarak "yeniden doğuş/reenkarnosyon" demek ki, müzik hayatına devam ettiği süre boyunca atlattıklarını düşününce gerçekten ismini hakkıyla taşıdığını söylemem lazım. Çünkü Boohwal defalarca üye değişikliği yapmış, neredeyse dağılma noktasına gelmiş bir grup.

 Kısaca tarihinden bahsetmek gerekirse:

 1985'te Kim Tae Won The End ismiyle bir grup kurar. Bu ismin altındayken sadece örnek aldıkları Batılı rock gruplarının (Led Zeppelin gibi) parçalarını yorumlarlar, hatta Kim Tae Won gitardaki yeteneği sebebiyle Jimmy Page olarak anılır. Bir yıldan fazla işler bu şekilde devam eder ta ki 1986'da solist Kim Jong Seo grubu bırakana kadar. Ondan sonra bünyeye Lee Seung Chul dahil edilir Boohwal ismi alınır ve ilk albümleri olan Rock Will Never Die çıkarılır. Albüm 80ler rockındaki sertleşme ve deneysele yönelme çabasının bütün özelliklerini taşır. Bu albümden Heeya isimli parça hala k-rockın en büyük hitlerinden biri olarak kabul edilir. Ama şarkı Boohwal'dan çok ikinci albüm Remember (1987)'dan sonra gruptan ayrılan Lee Seung Chul ile anılır, onun çıkış parçası olarak kabul edilir.

 Lee Seung Chul'un gruptan ayrılması ve solo olarak da başarılı olup Boohwal'ı geri planda bırakması falan derken Kim Tae Won ve ona bağlı olarak grup için karanlık bir dönem başlar 80lerin sonu 90ların başı itibariyle. Yetenekli gitarist uyuşturucuya bulaşır, plak şirketiyle, medyayla olduğu kadar özel hayatında da sorunlar yaşar. Ta ki Kim Jae Gi ile tanışana kadar. Eski solistlere göre daha yumuşak, daha bulutumsu bir sesi olan Kim Tae Gi Boohwal'a solist olarak katılır üçüncü albüm Loss of Memory için bir başka hit olan The More I Love You'yu seslendirir ve grup eski ününe tekrar kavuşur. Ama ne yazık ki Kim Jae Gi daha ilk albümünün kaydı ardından bir trafik kazasında hayatını kaybeder. Bu Kim Tae Won için başka bir yıkım olur, aynı zamanda grup gene solistsiz kalır. Ama bu sefer müziğe ara vermez, çünkü Kim Jae Gi'nin yerini kardeşi Kim Jae Hee alır ve 4. albüm About The Mind'ın solistiğini yapar.

 Bundan sonra 2002'deki 8. albümde Lee Seung Chul'un tekrar gruba dönmesine kadar her albüm için solist değişikliği yaptı grup. Ama Lee Seung Chul'un gruba geri dönmesi fanları sevindirse de bu beraberlik de sadece bir albümle sınırlı kaldı. Gene de bu 8. albüm A New Day'de yer alan Never Ending Story Kore müziğinin ölümsüz şarkılarından birisi olarak kabul edilir. 2005'te ise 20. Yıl Konseri için grupla sahneye çıkan Jeong Dong Ha o günden sonra resmi olarak kadroya alındı ve o zamandan beri Boohwal'ın solisti.

 Anlayayacağınız üzere aslında Boohwal daha çok Kim Tae Won demek. Çünkü ben yukarıda albümleri dinlerken neden bu solistin sesi farklı diye düşünmemeniz için sadece solist değişikliklerinden bahsetsem de aslında neredeyse her albümde baterist, klavye ve bass gitarist değişikliği de yapmış bir grup. Bu bağlamda daima grup olarak devam ettiğini söylemek doğru mu onu bile bilmiyorum. Çünkü grup olarak devam eden bir insan topluluğu yok aslında ortada. Ama k-rock adına bir Boohwal müziği/tarzı olduğu da bir gerçek. İlk iki albümde 80lerin popüler rock kültürünün dinamikleri peşinden giden bu tarz üçüncü albümle beraber çok daha duygusal rock-balladlara döner. Ama son albüm Purple Wave ile beraber gene yeni bir şeyler denemeye, daha özgür ruhlu bir tavır sergilediklerini de belirtmem lazım. Neredeyse 80lerdeki serseri hallerine, gençlik zamanlarına geri dönmüşler diyesim geliyor dinlerken. Mesela Head Up'taki insanın burnuna burnuna tüten 80ler hard-rock riflerini duyan tek insan ben olamam değil mi? (Dongho kesinlikle favori Boohwal solistim... Ve fancam için özür ama şarkının stüdyo kaydı için albümü indirmeniz lazım.)

 Boohwal şu anda ana gitarist Kim Tae Won, basist Seo Jae Hyuck, baterist Chae Je Min ve solist Jeond Dong Ha'dan oluşmakta. Üyelerin hepsi grupta bulunmanın dışında belli başlı müzik okulları ve üniversitelerde ders veriyor. Ek olarak Kim Tae Won "Paul Ghetto Guitars" isimli bir gitar fabrikasına sahip ve Seo Jae Hyuck Boohwal Entertainment'ın yöneticisi.

Nelerden dinlemeye başlayayım derseniz... Heeya kesinlikle dinlenmesi gereken bir Boohwal bırakın Boohwal'ı Korece şarkı bence. Aynı zamanda A Moment To Remember filminin OSTsinde bulunan Beautful Truth da oldukça ünlüdür ama benim favorilerimden değil. Lonely Night, Over The Rainbow, Prometheus, Anılar I-II-II, In Memories, A Red Sky, -gitar solosu kısmı sebebiyle- Color, The Other Side of Memory, Yellow, Sarang İreongeon (Aşk Denilen Şey), Return The Innocence, White Night, Head Up, Beard of God (bunu herkes sevmeyebilir ama parçadaki davul gerçekten...Dinleyin böyle şeyler de dinleyin :D )... Bunlar da benim müzik çalarımda uzunca bir süre sağlam yer edinmiş Boohwal parçaları.

 Bütün bunların yanında 2009'da Live&Unplugged albümlerine bakmanızı tavsiye ederim, neredeyse bütün hitlerinin o anki kadro tarafından yeniden yorumlanmış hali ve benim toplama olmasına rağmen en çok dinlediğim Boohwal albümü. Bu sebeple onun ve yukarı ismini andığım şarkıların bulunduğu indirme linkini de verip yazımı bitiyorum. İyi dinlemeler diyerek tabi ki :D

Live&Unplugged albümü ve bu yazıda ismi geçen şarkıları indirmek için tık!!

 Son olarak grubun daha doğrusu Kim Tae Won'un hayatının anlatıldığı Rock Rock Rock isimli bir mini drama var ve açıkçası ben No Min Woo'ya bayıldığım bir dönemde onu izledikten sonra Boohwal dinlemeye başlamıştım. Yani sizin için de bir başlangıç olma ihtimali varsa 4 bölümlük bu mini diziyi izlemenizi tavsiye edebilirim. Öyle çok bir şey beklememek lazım ama izlenmeyecek bir şey de değil yani. No Min Woo da pek kötü bir oyuncu olmadığından ben beğenmiştim.
_________________________________
 Bir de... Dış kapının dış mandalı ama neden bu aralar sürekli Panic! At Disco dinliyorum acaba? Neyse, siz de dinleyin, eğlenceliler :D Its the prettiest thing that u'd ever IMAGIIINE BUT YOU'LL NEVER KNOW UNTIL YOU'RE THERE NO YOU'LL NEVER KNOW UNTIL YOU'RE THEEEEERE!!! Yani... Öyle işte...

Şarkının adı Pas De Cheval, şu anda arka planda çalıyor da, bir de burada söyleyeyim dedim. Ah şimdi, The Piano Knows Something I Don't Know'a geçtim. Dum dum dum dum dum!!! Ba-bam barabara bara-bam bam bam!!! Şiii izzz dı sımook şii izz densin in fansi pirueeeets~

 Gideyim değil mi artık? Gideyim, evet.

 Cidden gittim. Zaten Behind The Sea Pretty.Odd.'un son şarkısı. Hoooooo!!! Legs of wood waves legs of wood waves~ Tamam gittim. Gerçekten.

4 yorum:

  1. Yazını okurken direk aklıma o mini drama geldi.Acaba bi bağlantısı varmı diye düşünürken bi baktım yazının sonunda bahsetmişsin :) İndiriyorum şarkıları bakalım nasılmış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de mi izlemiştin? Ben o drama sayesinde grubu keşfettim ardında Immortal Song falan derkeeeen~ Boohwal gerçekten rock grubu olarak klasik tatta ama iyidir, rahatlıkla tavsiye edeceklerimden. Korece müzikten benim dırdırım sağolsun hiç haz etmeyen bir arkadaşıma Heeya ve Lonely Night'ı dinlemiştim şu anda bana "Boohwal yeni albüm çıkarmadı mı?" diyor~kkkkkkk

      Sil
  2. Boohwal'i çok seviyorum gerçekten ve bunun Tae Won'un gitar fabrikasının isminin Paul olmasıyla hiçbir ilgisi yok :D :D
    Heeya cidden muhteşem bir şarkı, immortal song'da sık sık duyduğumuz, coverlamayanın kalmadığı... Neyse, ellerine sağlık, kaç gündür de bu yazıyı bekliyordum ben :D 4 bölüm mü?! Kulağa çok hoş geliyor, uzun dizileri -8'den sonrası uzundur- izlemekten hiç hoşlanmıyorum da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha bence azıcık ucundan da olsa alakası vardır :D

      Ve ben hiçbir Immortal Song halini sevmem açıkçası, o çok ünlü ve bizzat Boohwal'ın kendisinden övgü almış Hyorin performansı da dahil. Heeya'yı en iyi Boohwal çalar, benim için en iyi 20 Yıl Konseri'nde Dong Ha söyler. Ama şarkıya bildiğin aşığım, o Kore'de çok ünlü olan Never Ending Love falan Heeya'nın yanında yalan benim için :D

      Sil