10 Aralık 2013 Salı

2013 MAMA (Mnet Asian Music Awards) Yazısı...


... Fena halde gecikmişinden hem de.

 Aslında hemen ödül töreninden sonra sıcağı sıcağına yazmaya başlayıp sonra can sıkıntısından yarım bıraktığım bu yazıyı hiç göndermeye niyetim yoktu. Ama oldukça yaklaşan yeni yıla eski seneden yük taşımak istemediğimden blogumun kayıtlar arşivinde ufak bir temizlik yapayım, orada çürümeye terk edilmiş zavallı taslaklarımın üzerindeki tozları silkeleyip yakalarını paçalarını düzelterek görücüye çıkarayım dedim. İyi mi ettim kötü mü, orası ayrı bir konu tabi. Neyse şu anda sen -evet, sen sayın okuyucu- bu satırları okuyabildiğine göre ahlanıp vahlanma zamanı çoktan geçmiş demektir. O yüzden... Başlayalım mı?



 Genel olarak bu seneki MAMA töreni benim açımdan gerçekten eğlenceliydi. Mükemmel bir show olduğunu söyleyemem ama düzenli, nasıl geçeceği belli bir törendi ve ödüllerin kime gideceği MAMA ile ilgili en az umurumda olan şey olduğu için -ki kibarlık olsun diye bunu diyorum- rahat bir şekilde eğlenebildim. Ama gene de bu bir ödül töreni olduğundan birazcık o konudan bahsetmezsek olmaz değil mi?

MAMA Kazananları ve Sonu Gelmeyen "Bunlar mı Kazandı?" Tartışmaları

 Tam listesine buraya tıklayarak ulaşabileceğiniz MAMA kazananlarının hepsinden bahsetmeyeceğim ben. Çünkü önemsemediklerim kadar "hak etti koçum bahsetmeye bile gerek yok" dediklerim de var. O yüzden sadece ilgimi çeken bir kaç ödüle değinip geçeceğim burayı. Zira söylediğim gibi ödülleri çok umursamıyorum bu tarz törenlerde, bence asıl olan daima devam etmesi geren "show".

 En İyi Yeni Kadın Artist'i Crayon Pop'un alması bence gecenin MAMA ruhuna en uygun ödüllerinden birisiydi. MAMA popülarite odaklı bir ödül töreni ve Crayon Pop Bar Bar Bar'ıyla bu sene fangörllerin kalbini hoplatamasa da bütün Korelilere o tuhaf kask dansını yaptırmayı başardı bir yerde, değil mi? :D

 Bir başka tam yerine gitti dediğim ödül Yılın Şarkısı oldu. Bounce bu sene dinlediğim en güzel Korece şarkılardan birisiydi; sade, sempatik, bir şekilde o her durumda dinlenebilecek şarkılardan. Ve bittiğinde mutlaka gülümsüyor insan. Her "bounce bounce" deyişinde omuzlarımı kaldırıp eşlik ederim hala :D

 Gecenin saçmalanmış olabilitesi olan ödüllerinden birisi aynı zamanda aldığı diğer bütün ödülleri (En iyi müzik videosu, yılın artisti ve en iyi erkek artist) sonuna kadar hak etmiş olan GDragon'a gitti benim gözümde. En iyi dans mı? Crooked'la mı? Daha adayken fena halde gülmüştüm bu duruma ben. İşin aslı Crooked senenin en iyi şarkılarından birisi ve sahne performansı gerçekten çok ama çok iyi. Ödülün bu durum göz önüne alınarak verildiğini düşündüğünüzde o kadar da saçma gelmediğini -uzun bir itiraz sürecinden sonra- ben de kabul ediyorum. Ama ben bu ödülü gerçekten Seungri alsın istiyordum, bu yüzden hafif bir "ama kamooooon yani" vakası yaşadığım doğrudur. Bir kendine teşekkürü çok gördünüz bebeyime ama o en azından "Jiyong oppa" diye bağırıp (X), gecenin en yakışıklı insanlarından birisi olup, yeri geldiğinde masa sandalye taşıyarak organizasyona yardım edip hem de örnek sunbaelik yapıp ve benim gözümde yılın hareketlerinden birisini gözler önüne serip (X) MAMA 2013ün en önemli adamlarından birisi (benim için ta kendisi) olmayı başardı. Panda Ri go go!!

 Gecenin en şaşırtıcı bulduğum ödülü ise Yılın Erkek Grubu'nun INFINITE'e gitmesi olmuştu. Hemen celallenmeyin sevgili Inspritler bunu hak etmediler manasında söylemiyorum, zaten altı üstü MAMA bu. Sadece gerek gündemde kalmaları olsun, gerekse albüm satışları vs. olsun ben ödül ya SHINee'ye ya da EXO'ya gider diye düşünüyordum. Bu sene oldukça güzel bir turnenin altından kalkmış olsa da Kore'de pek durmamış bu yüzden de öyle çok çok gündem malzemesi olmamış -Myungsoo'nun çikolata aşkını saymazsak tabi- INFINITE'in "yılın erkek grubu" seçilmesi diğer iki adaya göre biraz daha... sıra dışıydı? Sanırım uygun bir kelime olur bu, evet. Gene de kazanmalarıyla ilgili bir sorunum yok, INFINITE sevdiğim bir gruptur çünkü.

 Bir de EXO'nun yılın albümü ödülünü alması var ki tabi ki en çok tartışılanlardan biri de oydu. Bir kesim hak etmediler diye karşı çıktı. Fanlar ise grubun sadece bir ödülle dönmesine bozuk gibiydi; çünkü nedense bir kesim EXO fanının oylarıyla her şeyi yönetebileceklerine dair yılmaz bir inancı var. Ki genelde işe yarayan bir inanç olsa da bazen gerek yanlış oy atmaları olsun (EMA olayı~kkkkkk Evet, hala gülüyorum agsfdfgadfsh) gerekse aslında MAMA'da halk oylarının görece daha az bir etkisi olduğundan bihaber olmaları olsun...

 Neyse konumuz fanlar değil, EXO ve yılın albümü ödülü. Ve bence hak etti EXO. Benim kişisel olarak çıkış parçası Wolf hariç XOXO albümünü sevmemin dışında adamlar oldukça fazla sayıda sattı bu albümden sonuçta. Halkın geneline ulaşmamış olabilir, çılgın fanlar her türlü etkinliğe katılmak, 12 üyenin kartını birden toplamak ya da sadece satışlara katkıda bulunmak için tonlarca kopya almış olabilir... Ama neticede bu albüm sattı ki ben de kendisini bir kpop albümü olarak beğendiğimden hiç itiraz edesim yok bu ödüle. Helal hoş olsun yavru kurtlara. 

 Ödüllerle ilgili başka söyleyeceğim bir şey yok, aslında dediğim gibi ödülleri umursadığım da yok. Ama Ri beybim bir tane alaydı... Neyse...

Kırmızı Halı - Tören

 MAMA 2013'ün kırmızı halısıyla ilgili söylenecek iki kelime var: Ölümüne sıkıcıydı. İnanılmaz derecede donuktu. Mesela geçen seneki MAMA'da en azından kırmızı halıda ufak tefek performanslar olmuş, bunlar olaya renk katmıştı. O zamanki sunucuların bile her önüne gelene "konseptiniz ne? sekshihadaaa~" deyip durmaları bile ayrı komediydi. Ama bu seneki "hadi içeri geçelim de çocuklar üşümesin" tadında bir kırmızı halıydı, izlemeye bile değmezdi. Bu yüzden kırmızı halı süresini onunla bununla laklak ederek harcadım, iyi de yaptım :D

 Gösteriler ise daha önce de söylediğim gibi aşırı derecede ilginç, devasa şeyler olmasa da temiz işlerdi, izlemesi eğlenceliydi.

 Program EXO-K'nın ana dansçısı Kai'nin solo açılış dansıyla başladı ardından Jaurim sahneye çıkıp bu seneki albümleri Goodbye Grief'in çıkış parçası olan Icarus'u söyleyerek beni heyecanlandıran ilk hareketi yapmış oldu. Çünkü "en iyi band performansı" ödülünü Jaurim'in almasını istiyordum, törende görününce de ödül onlara gidecek diye düşünüp sevinmiştim. Ama gene bir "Busker Busker wins" ile karşılaştık. Illuminati? aghsfhgafshgfh Açılış sahnesine Jay Park ve Lee Haenul da rap yaparak katıldı, böylece benim bir hiphop stage umutlarım da çöpe gitmiş oldu... Olsundu...

 Bundan sonra ise Troublemaker ve INFINITE'in beraber hazırladıkları "Hong Kong Çeteleri" isimli performans vardı. Her iki grup da bu seneki çıkış şarkılarını -aslında INFINITE ek olarak Before The Dawn da sergiledi- söyleyip bunu yer altı çeteleriyle ilgili bir ihanet hikayesiyle birleştirdi. Fena değildi.

 Ardından Hong Kong'lu bir artist olan Aaron Kwok sahneye çıktı ki kıyafetinden dansına Sorry Sorry-Perhaps Perhaps Perhaps mixi izlenimi uyandıran şarkısına kadar... Biraz tuhaftı, evet. Ayrıca gecenin tek Koreli olmayan Asyalı sanatçısıydı.

 2NE1'nın sahnesi ise MAMA 2013'ün en kötü kpop performansıydı. Fanlar mikrofonlardan ve ses sisteminden şikayet ededursun, ben birkaç saniyemi CL'in o sesle canlı performans yapacak saçma öz güvene sahip oluşundan bahsederek geçireceğim. CL'in sesi o şarkıdaki notaları vurabilecek kapasitede değil, Missing You'ya uygun değil. Defalarca düzenlenerek bizlere sunulmuş olan stüdyo kaydını çok fazla dinledi de sonunda canlıyken de sesinin oradaki gibi çıktığına mı ikna oldu anlamıyorum ki... Lip sync yap CL. Kpop bu, kimse umursamaz. Gerçekten.

 Burada fazlasıyla CL'e yüklenmiş gibi oldum ama, diğer üyelerin de iyi bir performans sergilediğini düşünmüyorum. Eğer youtubedan "mr removed" performans videosuna bakarsanız Dara'nın neredeyse hiç sesinin çıkmadığını da görebilirsiniz pekala. Minzy ve grubun ana vokali olarak Park Bom görece daha iyi iş çıkarmış ama.

 Icona Pop sahnesi de gereksizdi ama CL'in buradaki rapi kendi şarkılarındaki performansından daha iyiydi. Bundan sonra çalınmış ödül temasıyla ortaya çıkan Dancing 9 ekibi ise iyiydi.

 Ylvis ile Crayon Pop kombinasyonu gecenin en iyi ikinci performansıydı ve kesin olarak en eğlencelisiydi. İki grubun şarkısı da anlamsızlıklarına rağmen kahkahalarla gülünesi olmalarıyla başarılı olduklarından olsa gerek oldukça uyumluydular üstelik. Üzerlerinde o idollerin çoğuna yapışmış olan "Buraya bir iş yapıyoruz" kafasındaki yersiz ciddiyet yoktu. Özellikle Crayon Pop dansını yaparken Ylvis üyelerinin eğlendiği her hallerinden belliydi. Onlar sayesinde ben de çok eğlendim vallahi~kkkkkk

 not: Ayrıca o zaman Ylvis'in hayvan kostümleri giymesine "bu ne be?" deyip kınayan bakışlar takınan ama opparlarının kız/hayvan/bilimum çizgi film-anime kahramanı kılıklarını kyaaaa~ nidaları eşliğinde karşılayan kpopperları da şiddetle kınıyorum efendim. Opparlarınızı kayırıyorsunuz resmen aghsdgahsfah Ve bence Ylvis de çok şeker olmuştu :D

 Super Star ekibinin We Are Young şarkısını katletmesinden sonra gelen EXO gösterisi ise... Beklediğim gibiydi: İlginç bir VTR, lipsync ve gayet iyi bir dans showu. Almanca olarak "Ein Süßer Traum" yani "Tatlı Bir Rüya" ismi verilmiş olan bölümün en güzel yanları kameraya kız gibi davranıp baştan çıkarmaya çalışmaları, Growl'daki dance break kısmında üflemeliler ve elektro gitarla şarkının alt yapısının çalınmasıydı bence. Koreliler ya da EXO'dan hoşlanmayanlar istediği kadar hırıldama kısmıyla dalga geçsin Growl altyapı olarak da hoş bir parça. Ama sonunda Wolf'a geçmeselerdi iyiydi der EXO kısmına noktayı koyarım.

 Ara not: Kyungsoo performans sırasında sakatlandığından grup ödül alırken yoktu bu arada. Hala içim acıyor be okuyucu... Yazık.

 Rain performansına gelince... O şortu çıkar sonra konuşalım canım.

 Son olarak en iyiler en sona ilkesini her sene aksatmadan sergileyen Big Bang... Her ne kadar MAMA'nın öve öve bitiremediği gibi 15 yılın en iyi gösterisi olmasa da (hala 2010 Big Bang hatta 2012 Big Bang MAMA performansları bundan iyi) tartışmasız olarak gecenin en iyi performansıydı. Big Bang her zaman yaptığı gibi işi başka bir etkinlikten çıkarıp kendi konserine döndürdü, gösterilerini yapıp sahneden çekilen diğer idollerin aksine izleyicilerin arasına karışıp sahne heyecanını onlara taşıdı. Taeyang mikrofonuyla yaşadığı sorunu sesini daha fazla kullanarak çözmeye çalıştı. TOP'ın Doom Dada solosu tıpkı Hoya'nın bize örneklediği gibi dil/parmak artık el altında ne varsa onu ısırttı. Seungri solo sahnesinde inanılmaz derecede yakışıklıydı, ayrıca bu sene en sevdiğim kpop şarkılarından biri olan Let's Talk About Love'ı söylemesi de benim açımdan mükemmel oldu, ki remix versiyonu da hiç fena olmamış. GD'nin solo performansının ise tek kötü yanı saçlarıydı~haha Gerçekten show sonuna kadar kesin ortalarda bir yerde değiştirir bunu diye bekledim ama... Neyse performansa dönersek özellikle Crooked'un başına MAMA için eklediği "Sensiz her şeyden korkuyorum, sensizken kararan kalbim, bu soğuk dünya..." diye giden kısma özellikle bayılmıştım ben. Seviyorum böyle ufak tefek oynamaları, ekleme çıkarmaları genel olarak; bence her performansı kendine özgü yapan hoş ayrıntılar bunlar.

 Ardından gelen Fantastic Baby performansı ise kendisinin de dediği gibi "wow fantastic baby"ydi. Daesung'un pembe takımına ve aklıma Winner finalinden beri aklıma geldikçe öpücüklerimi gönderdiğim saçlarına (gerçekten aslında o kötü durması gereken highlight kendisine çok yakıştı) bayıldım. Daesung'un kendi solo kısmına sahip olmaması pek hoşuma gitmese de çocuğu bu sene de solosuz bırakan YG'ye sövmekten başka bir şey gelmez elimizden. Seneye bir solo gelecek deniyor ama bakalım... Bir de özellikle seyircilerin arasına karıştıkları Seungri'nin SNSD kızlarını -bu arada ikisi de çok güzel görünüyordu MAMA'da- ortaya fırlattığı anlar paha biçilemez~hahaha Eğlendiler ve eğlendirdiler kısacası.

 Son olarak Stewie Wonder sahnesiyle kapanan ve bize yabancı bir artistin şarkısı karşısında koreografisiz kalınca elini ayağını nereye koyacağını bilemeyen bir çok saçma idol görüntüsü, toplum hizmetine kalkışıp masa-sandalye taşıyan bir Panda Ri ve daha after-partyye geçmeden kopmuş bir Big Bang sunan 2013 MAMA bu şekilde sona erdi. İyi bir programdı, büyük bir beklenti ve ödül kaygısıyla izlemediğinizde gayet de eğlenilecek bir şeydi. Darısı 2014'ün başına...

7 yorum:

  1. Hoş geldin. Klavyeyi yapışık bir şekilde senin yazı yazmanı bekliyordum ki yorum yapabileyim.
    Aslında ödül törenini izlemedim. Sadece bir kaç performansı izledim. Beğenmediklerim den başlayayım.

    Öhüm öhöm..2NE1 ben anlamıyorum. Bu topluluk Bigbang'ın kadın versiyonu diye yoksa ben mi yanlış duydum. Tamam şarkı güzel de gel bir canlı söyle. O kadar havalara giriyorsun, biz böyleyiz falan diye ama sahne de hiçbir şey yok. Hele CL rapçi ablamız peh peh O lensleri çıkartıp öyle gelsin. Uzatmayayım. Diyeceğim o ki sanki böyle değillerdi ya da ben mi gözümde büyütmüşüm bunları.

    Bir de Bigbang var tabi. Geçen senelere göre kıyaslarsak bir fark var ortada. Ama geceyi izlenilebilir kılan da onlardı bence..
    Özellikle T.O.P çok iyidi.

    Exo, bir de şortlu bir adam vardı adı neydi onun?, kehkeh bu iki performansda iyiydi.

    Evet benden bu kadar görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rain mi? Bilmiyorum ya, Rain'in bir olayını görmedim ben, sevmem de zaten. Ama Hip Song is ma jam o ayrı XD
      2ne1nın kötü bir grup olduğunu düşünmüyorum ben sadece o geceki performansları kötüydü.

      Sil
    2. Yanlış anlaşıldım. Hemen düzelteyim, 2ne1 kötü grup değil tabi ki ama son zamanlardaki performanslarını pek beğenmiyorum. Şu da var son şarkılarını çok beğendim hatta tek dinlediğim kpop şarkısıdır. Ben daha iyi olmalarını bekliyorum ama onlar sanki yerinde sayıyor. Öyle işte.

      Sil
  2. geçen sene ki mamaya göre pasifti;ancak belirtiğin gibi oldukça temiz,güvenilir ve eğlenceli geçmiş anlaşılan.ben tamamını izlemedim.daha doğrusu beni daha çok çeken kısmı.bigbangı takip ettim.çok şekerlerdi.muhteşemlerdi.daha çok güzel vasıf sayabilirim,ama herkes onların ne kadar başarılı olduğunu zaten biliyor.sengri kesinlikle en iyi dans performansı ödülünü hakkettiğini düşünüyorum.hakksızlık yapıldı gerçekten.zaten gece boyunca çok tatlı olduğunu yayınlanan giftlerde de görünce.yazııııııııııık dedim.gd candır kandır;ancak ol-ma-dı.deasung neden solo şarkı söylemedi diyenlerdenim kesinlikle.bu çocuğun alçakgönüllüğünden nemalanıyorlar diyorum kesiyorum.teayang ve ringa linga da çok güzeldi.zaten o her zaman sahnede bir teayang gibi parlar.veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee top...muh-te-şem-di.bu adamı gerçekten çok seviyorum.sesi,oyunculuğu,karakteri....daha ne diyeyim bilmiyorum.bir insan ancak bu kadar yaptığı işte tekrar düşmez ve dengesinden de bu kadar şaşmaz.çünkü dengeli olmak ve bir o kadar farklı olmayı hayal etmek güçtür.doom dada ile bunu çok iyi başardı.diğer bütün grup üyeleri hep bildiğimiz gibiydi.(daesung hariç)çok iyi dans eden,seksi,göz alıcı vessaire vessaire...fakat top klibinde ne kadar farklı,tatlı ve kendisi gibiydi.mama da öyleydi kesinlile diyorum ve susuyorum.çünkü top diyince cıvatalarım gevşiyor.yazını da çok beğendiğimi belirtmek istiyorum ve kaçıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes bu sene çıkardığı şarkıyı söyledi. Daesung Korece bir şarkı yapmadı, o yüzden söylemedi.
      Teşekkür ederim beğenmene sevindim ^^

      Sil
  3. bu seneki MAMA en azindan benim icin hayalkirikligiydi zaten sadece YG family icin izlediydim onlarda fiyaskoydu
    2NE1 ayri CL ayri Bigbang ayri sevmedim begenmedim begenemedim tek tek su soyle bu boyle oldugu icinlere girmeden kisa tutuyorum yorumu :D seneye iyi olmasini umuyorum ve acickasi izlemeyi dusnumuyorum 2014 MAMAsini simdiden netim bu konuda sonra sevdigim kisilerin perfomamanslarini tekrar tekrar izlerim begenirsem tabii :)
    yazina bayildim blogunu takip ederim hep objektif bir bakis acin var bunun icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  4. Taeyang geçen sene olduğu gibi bu sene de mikrofonuyla sorun yaşadı ama öyle güzel toparladı ki profesyonellik böyle birşey işte baktı mikrofonda sorun var hemen devreye girdi harikaydı

    YanıtlaSil