15 Aralık 2013 Pazar

2013 ve Skandalları - Kısım 3 "Uyuşturucu, Kumar, Intihaller ve Artık Geriye Ne Kaldıysa"

 Artık geldim bu hafta sonuna özel yazı dizimin (yazı dizisi asghfghadfah) 3. ve son kısmına... Konular gittikçe ciddileşiyor mu ne?

 Uyuşturucu Skandalı

 İşte kpop için kariyer bitirici skandallardan birisi. Ve bu sene bir idolünkine mal oldu bile.


 Bu senenin ilk yarısında DMTN üyesi Daniel uyuşturucu kullanımı ve satımından dolayı tutuklandı. Sonuçta uyuşturucu kullanımı ne kadar az olursa olsun kpopta rastlanmamış bir şey değildi ama bir idolün uyuşturucu satıyor olması... Olayı tamamen başka bir boyuta taşıdı tabi. Gerçi yapılan ilk testlerde Daniel'in sonuçları negatif çıktı, yani uyuşturucu kullandığına dair bir kanıt bulamadılar. Ayrıca satış yaptığı da şirket tarafından inkar edildi ama ellerinde nasıl bir kanıt varsa şirket "Daniel'in satmadığı sadece el değiştirmesine yardımcı olduğu" şeklinde bir açıklama yaptı. Sanki bu suç değilmiş gibi. Son olarak Ekim ayında davanın sonuçlanmasıyla Daniel bir yıl hapis cezasına mahkum edildi, takdir edersiniz ki kariyeri de bitmiş oldu.

 Bu senenin uyuşturucu skandalı olarak bir de ünlü aktör Cha Seung Won'un oğlu Cha Na Ah uyuşturucu kullanımı ve satımı sebebiyle tutuklandı ve iki yıl hapse mahkum edildi. Ayrıca bir kaç aktristin de olayı var ama burada kpop konuşuyoruz o yüzden boşverin bunları ashgfahgsfah

Kumar Skandalı

Merak etmeyin yavrularım sizin opparlar bu işten uzakta. Onların oynayacağı tek kumar Pokemon tasolarını birbirine çarptırıp kazananın diğerinin koleksiyonunu alması olur en fazla ashfahgfsahgsh Bu büyük sunbaelerin işi :P

 Son aylarda Kore'de bir de online yasadışı kumar skandalı patlak verdi. Görünüşe göre bir grup ünlü yasa dışı spor bahisleri oynatan bir sitenin müdavimi olmuşlar. Eh bu durum ortaya çıkınca da hepsi soruşturma altına alındı tabi. Listede bir çok komedyen var (mesela Boom'u herkes bilir sanırım) ayrıca H.O.T'den Tony Ahn ve Shinhwa'dan Andy var. Tony Ahn'ı zaten sevmem ben de... Neden sen Andy-shi? Neden sen?! 

 Bildiğim kadarıyla öncede toplanan birkaç kişi para cezasına çevrilen ufak tefek hapis cezaları aldı. Ama Andy son halkada soruşturma altına alınanlardan biri olduğundan henüz bir karar çıkmadı. Shinhwa Andy adına özür diledi en son, o kadar.

Orası Burası Ağrıyan Askerler Skandalı

 İşte bu da büyüklerden bir taneydi. 

 Hikayeyi hepimiz biliyoruzdur: Senenin ilk yarısında askerde olan Se7en ve Sangchu (Mighty Mouth üyesi) izin günlerinde Happy Ending isimli yaş sınırlaması olan bir masaj salonuna (!) alkollü bir şekilde girerken kameralara yakalandı. O anda asker olmaları, Se7en'ın uzun süreçli bir ilişkiye sahip olması, girdikleri masaj salonunun ahlaki durumu derken bu senenin en büyük skandallarından birisi de patlak vermiş oldu.

 Biliyorsunuz, askerlik Korelilerin hop oturup hop kalktığı bir olay. Zaten idol kesiminin askerlikte ayrıcalıklara sahip olmasından nefret ediyorlar, halk hizmetini seçenleri sürekli aşağılıyorlar; ve birisi tam tersini yaparsa anında o kişiyle ilgili bütün görüşleri değişiyor (bknz. Ok Taecyeon ve askerlik tercihi sonucu bütün olaylarının unutulması hadisesi). Askerlik gerçekten önemli, şakası olmayan bir mesele yani. Bu sebeple aynı zamanda düzenli ilişkisi olduğu bilinen bir adamı içermesi sebebiyle ahlaki çöküntü de taşıyan skandal ciddi yankı uyandırdı. Se7en "cidden masaj yaptırmaya gittim oranın öyle bir yer olduğunu bilmiyordum" dedi, YG "Bizim Se7en'la kontratımız bitmişti annem, herkes kendi yoluna artık" tavrı takındı üstüne bir de kız arkadaşı "Ben erkek arkadaşıma güveniyorum" dedi ama bu yorumu ters mantığa bağlanıp daha da çok tepki çekti. Kısacası Se7en'ın kariyeri bitti gibi.

Ailee Skandalı


 Olay adım adım şu şekilde oldu:

1. Geçen ay Ailee'nin debutundan önce 16 yaşındayken çekindiği çıplak fotoğraflarının allkpopta paylaşılmasıyla skandal patlak verdi. Fotoğrafların Ailee'nin şu anda allkpopta çalışan eski sevgilisi tarafından yayınlandığı söylendi.
2. Dispatch fotoğrafların önce kendilerine teklif edildiğini ama yasal olmadığı için arayan kişiyi başını belaya sokabileceği konusunda uyararak teklifi reddettiklerini açıkladı. Arayan kişi telefonda kendini Ailee'nin sevgilisi olarak tanıtıyordu.
3. Hemen ardından Ailee'nin şirketi resmi açıklama yaptı: Açıklamalarına göre Ailee o resimleri bir iç çamaşırı markasına model olabilmek için markanın isteğiyle çekmişti ve şirketin onu kandırmak üzere olduğunu öğrenince o zamanlar erkek arkadaşı şu anda ise allkpop çalışanı olan kişiyle konuşup fotoğrafları ona göndermişti.  Bu arada Ailee'nin çalışma programına ara vermeden devam edeceği de duyuruldu.
4. Allkpop "istiyorlarsa dava açsınlar"a gelecek bir açıklama yaptı.
5. Ailee'nin gerçekten de yıllar önce Amerika'dayken çıplak fotorafları için bir polis araştırması talep ettiği Kore polisi tarafından yapılan soruşturma sonucu ortaya çıktı. 

 YMC henüz allkpopa dava açmadı diye biliyorum ama... 

 Benim bu olayda anlamadığım Koreli netizenlerin takındığı tavır oldu. Beklenmedik bir şekilde Ailee'ye karşı aşırı destekleyici bir hal sergilediler. "Ailee fighting"ler havada uçuştu yani. O kadar iyiydi ki bu tavırları sırf bu yüzden tuhaf hissettiyordu asghfahgfsh Tam olarak sebebini anlayamadım gerçekten. Mesele yaşça küçük olması için anlayışla karşılamış olmaları olsa T-Ara'nın Jiyeon'u da gayet küçüktü onun kamera skandalı neden hala göndermeler yapılan bir konu? Mesele Amerika'da yaşamış olmasıyla Jay Park da Amerika'da yaşamış oranın kültürüyle yetişmiş bir Koreliydi, neden ona aynı anlayışı göstermediler skandalı esnasında? Mesele yetenekse GD bulabilecekleri en iyi kpop şarkı sözü yazarı-bestecisi vs.lerinden biri neden kendisiyle ilgili hala GDrugging esprileri görüyoruz? Gerçekten Ailee'nin skandalında kızdan taraf almalarına sevinsem de mantıklarını anlayamamak beni deli ediyor sayın okuyucu aghsfhagfshagfh Çünkü Ailee bu skandaldan cidden hiç etkilenmedi hatta bir nevi reklam gibi kullanıp yeni fan toplamış olması bile mümkündür... Anlayamıyorum.

 Benim skandal yorumuma gelince... Ben Ailee'nin yanlış yaptığını düşünüyorum. 16 yaş vücudunu her isteyene göstermemeyi, iç çamaşırı reklamı için seni anadan doğma görmelerinin gerekmeyeceğini bileceğin bir yaş bence. Küçüktür yapmıştır bir hata diyemiyorum o yüzden. Ama Ailee sahneye çok yakışan, nasıl şarkı söyleyeceğini bilen birisi o yüzden geçmişte yaptığı bir olay yüzünden sürülmemesine de seviniyorum bir yandan. Öyle işte...

Sasaeng Fan Skandalı
EXO'nun dahil olduğu her şeyi yazıvermek lazım buraya, çünkü sasaeng fanları hayatı zehir ettiler çocuklara. Bakalım EXO sasaengleri neler yapmış?

-Baekhyun'un abisinin düğününü bastılar ardından Baekhyun'a "küçük köpek yavrularının kızınca çok şirin  olduğunu" söyleyen bir mesaj bıraktılar.
-Bir tanesi grubu bekleyen aracın içine saklanıp çocuklara bir "sürpriiiiiiz" yapmış.
- Zaten çocukları hava alanlarında orada burada itekleyip kavramaya çalışırken yere düşürüyorlar. Şahsen ben o itişmede Do Kyungsoo'nun gözüne bir sasaengin kamerasının çarptığını ve bu yüzden gözünün morardığını biliyorum.
-Online bilgisayar oyunu oynarken kaydedilmiş sesleri yayınlandı daha önceki bölümde söylediğim gibi.
-Tao'nun duştaki ses kaydı olayı geçen seneden miydi, yoksa o da mı bu sene olmuştu?

 Özellikle ilk yazdığım olay büyük tepki görmüştü. Gerçekten berbat bir şeydi ama. Çocuğun abisinin düğününü basıp kargaşa çıkarmışlar sonra da netten "kızınca çok tatlı görünüyorsun" diyen "bizi kızdırma yoksa..." gibisinden tehdit içerikli bir mesaj bırakmışlar. Sasaeng fanlarının yaptıkları normal şeyler değil. Gerçi normal olsa sasaeng fan olmazlardı ama ne demek istediğimi anladınız işte ahgsfhagfsh Bu durum gerçekten grubun da psikolojisini etkiliyor gibi, çocukların ilk çıktıkları zamana oranla daha içlerine kapanık daha neşesiz olduğu söyleniyor, sürekli huzursuz bir ruh hali içinde olduklarından oldukça da saldırganlaştıkları da söylentiler arasında. Do D.O.'nun bir görevliyi sasaeng fan zannedip azarladığını falan okumuştum, sonra o hiçbir şey söylemeden basıp gidince liderleri Suho özür dilemek zorunda kalmış. Gerçi bu doğru mu bilmiyorum çünkü EXO fandomunda çok fazla uydurma şey gerçekmiş gibi dolanıyor ama gene de... Cidden bu açıdan EXO'ya üzülüyorum ben, sasaeng fanları psikolojilerini bozacak kadar korkunçlar.

 GDragonsuz skandal rehberi mi olurmuş efendiler? :P Yalnız bu sene hiç Big Bang skandalı yok. Alışmış mıyız ne bir eksiklik hissi oluyor sanki aghsfhgafshafsdhgdfh Aslında Big Bang'e hiç uğramayan sasaeng belası bu sene GDyi de buldu. Ablasının yaptığı bir açıklamaya göre Mart civarı sasaengler nerede yaşadıklarını keşfetmiş ve gelip gitmeye başlamışlar. GD'nin "buyurun içeri de geçin" dediği falan söyleniyordu bir ara ama gerçekten gerçek mi bilmiyorum. Gene de düşünmesi eğlenceli~kkkkkk Neyse GDye ya da ailesine ciddi bir zarar vermediler şimdilik, ama rahatsız ettikleri kesin. Ki bu da azımsanmayacak bir zarar aslında.

 Son olarak... Sasaeng vahşeti dursun!! Hala uygun bir mesafeden idolleri takip edebilirler tabi hepimizin bilgiye ihtiyacı var :P

 Sajaegi Skandalı

 Sona hep en baba skandalları bırakmışım sanırım~ehhe

 Sajaegi skandalı dijital chartlarda oynamalar yapıldığının ortaya çıkmasıyla patlak vermiş bir 2013 skandalı. Kelime olara "toplu alma/alım" demek ki aslında kpopta fizikselde de dijitalde de uzun süredir yaşanan bir olay. Onca zamandır olmasına rağmen bu sene gündeme gelmesinin sebebi ise Kim Yong Ho isimli bir gazetecinin twitterında bir şirket tarafından bu tarzda işler yapıldığını yazması oldu. Herkesin paçalar tutuştu tabi. Özellikle fiziksel satışları o kadar yüksek olmasa da dijitalde daima iyi bir grafik yakalayan Sistar, bir anda 100. sıradan 20ye atlayan Crayon Poptan şüphelenildi. Olayın gittikçe büyümesi sonucu YG, JYP ve Star Empire bir araya gelip "hakkımızı yiyiyorlar ama hakim amca"ya bağlayarak polis soruşturması istedi. Ardından bu ekibe başta kendisinden şüphelenilen Cube ve FNC de katıldı. 

 Henüz ortada kesin bir sonuç yok. Ve bence kpopta her şeyde olduğu gibi aslında önemli olan bu olayda unutulup gidecek... 

 İntihal Skandalı
 Son olarak bahsedeceğim skandallar intihal olayları. Kimisi gerçek kimisi abartı kimisi şu zavallı Nym'in yüreğini parçaladı... 

1. Park Jin Young'a Yesterday ile intihal suçundan dava açıldı, sene başında para cezasına çarptırıldı. Dava sonuçlandıktan sonra bile hala intihal olmadığı konusunda ısrarcıydı kendisi XD

2. Brave Brothers'ın You Got Some Nerve'ü. Kimsenin bir şey söylemeye hakkı olduğunu düşünmüyorum şarkı One of A Kind 2 gibiydi. Olan Junhyung'a oldu, çocuk YG ile dertleri bir türlü bitmeyen Brave Brothers yüzünden GD copycat olarak damgalandı... Gene

 not: Neyse ki son zamanda herkes bu durumdan sıkılmış gibi üstelik Junhyung'un yeni şarkısıyla ilgili de kötü yorum görmedim her ne kadar kendisi "ödül almak isteseydim Flower'la çıkış yapmazdım" diyor olsa da aldığı tepkiler iyi gibi. Mutluyum :D

3. Roy Kim'in dile dolanmalık salına salına yürürken söylemelik şarkısı "Bom Bom Bom" da intihal işi çıkmıştı bu sene. Acoustic Rain isimli bir indie grubunun Love is Canon şarkısıyla benzerlik gösteriyordu. Olayın sonunda Roy Kim sorun yarattığı için fanlarından özür diledi falan. Davaya kadar gitmedi işler, öyle kaldı.

4. SHINee Dream Girl de bu senenin intihal iddialarına karışan şarkılarından oldu. SM her zaman yaptığı gibi her şeyi reddetti, tabi o aşamada herkes "hadi oradan seni araba tekeri" ayarındaydı. Sonra şarkının bestekarı ortaya çıkıp açıklama yaptığında "eh hadi yemiş olalım bakalım"a bağlandı, olay kapandı. Benim fikrimi soracak olursanız intihal olduğunu düşünmüyorum. Şarkıları karşılaştırma ile falan değil bu, çünkü SM bir şarkıyı istiyorsa çıkmış, çıkmamış o ülkede zamanında çok ünlü olmuş vs.yi umursamadan parasını basıp alıyor, üzerine söz yazdırıp tutuşturuyor gruplarının eline. Neden intihal iddialarıyla başını ağrıtsın ki? XD Neyse işte sonunda iş SHINee'nin aklanmasıyla son buldu.

not: Bu arada şarkının bestekarı olan şahıs da pek hoştu. SMe girmek için belli bir güzellik standardı varsa demek asghfahsfahgfh

5. A Pink'in No No No'su bu senenin en ünlü şarkılarından biriydi ama mesele şu ki zamanında çooook ünlü olan bir kız grubunun şarkısına fena halde benziyordu: S.E.S Just In Love'a. Ama olay bir şekilde halı altına süpürülüverdi. Zaten netizenlerin dediğine göre şu EXO'nun küfürlü oyun olayında da A Pink'le ilgili çok beğeni alan yorumları hemen temizlemişler sitelerden. Korkuyorum sayın okuyucu, korkuyorum... Kim var A Pink'in arkasında?!

6. B.A.P de intihal iddialarından payını aldı sağolsun bu sene. B.A.P'nin No Mercy'si ile Shinhwa'nın Young Gunz'ının benzer olduğunu düşündü netizenler. Shinhwa'nın şarkısı bizzat Eric tarafından bestelenmişti ve grubun da önemsediği bir şarkı olarak geçiyordu bu sebeple Shinhwa fanları meseleye kızdı. Peki Shinhwa ne yaptı dersiniz? "Şu anda tatildeyiz, dönünce bakarız" dediler~hahahaha

 Neyse tatilden döndüklerinde Eric şarkıların benzer olduğunu düşünmediğini söyledi, B.A.P ile beraber bütün sunbaelerini destekleyen sempatik bir açıklama yaptı ve mesele kapandı. 

7. Crayon Pop da intihal dedikodularına adı karışan gruplar arasında. Sadece müzikal anlamda değil, şu aşırı ünlü kask konseptlerine kadar bir Japon grubunu taklit ettikleri söylendi, ki biraz doğruydu da... Ama bir şey olmadı kendilerine. İlbe? :P

8. IU'nun Red Shoes'u da intihal var iddialarına kurban giden şarkılardan. Ben intihal olduğunu düşünmüyordum pek çünkü jazz müzik tarzı olarak böyle biraz, yakın ryhmleri var. Ama şarkıların benzerliği de yok diyemem. Benzetilen şarkı Nekta'nın Here's Us'ı bakmak isteyenler buraya tıklayabilir.

9. En Büyük Çalma Çırpma İşini Sona Sakladım...

 Sona sakladığım skandalla beraber yukarıdaki "Nym'in yüreğini parçaladı" kısmına gelmiş bulunuyoruz efenim, kurdelemizi göz yaşları içinde keser geçmişe bir kez daha lanet okurken sizi içeri davet ederiz aghsfhafshafh

 Evet Primary'den bahsediyorum. Evet, kendisi benim için bu senenin en büyük hayal kırıklığı oldu. Evet, içim acıdı. Evet, aaahh sayın okuyucu aaaaah~

 Primary olayı Infinite Challenge olayıyla beraber patladı: Primary'nin Park Myung Soo ile yaptığı I Got C şarkısı (ki etkinlikte favori şarkımdı) Caro Emerald'ın Liquid Lunch şarkısıyla aşırı benzer bulundu. Sonra aynı şarkıcının diğer şarkıları da deşilmeye başladı veee... Evet, başka Primary şarkılarıyla benzer oldukları ortaya çıktı. Hayır, her şeyi geçtim bari en sevdiğim Primary şarkısı olan Happy Ending bu işin dışında kalsaydı... Ahhhh gerçekten aklıma geldikçe iç geçiriyorum.  Neyse Dispatch tarafından hazırlanmış videolara buradan ve buradan bakabilir, karşılaştırma yapabilirsiniz. 

 Bu kadarla kalsa neyse bir de MVler arasında benzerlik çıktı üstüne. Bunun üzerine Caro Emerald tarafı baştan "bizi kopyaladığınızı düşünüyoruz" dese de sonradan "Primary ve Amoeba ile harika bir konuşma yaptık şarkılarının kendi başına ayakta duracak kadar elemente sahip olduğunu düşünüyoruz" deyip tahminimce bir miktar gıcır gıcır won karşılığında lafından döndü. Primary "tecrübesiz olduğumdan bunu yaptım" şeklinde saçmalığın dik alası bir açıklama yaptı, Caro Emerald ise o arada Kore'deki fanlarına sevgi mesajları göndermekle meşguldü... 

 Söyleyecek tek bir şeyim var: Ben Primary'nin dahi olduğunu düşünüyordum. düzenbaz değil. Gerçekten hayal kırıklığına uğradım. Hayır, bir de şarkıları onca süre listelerde kaldı, Hiphopplaya'da geçen sene yılın prodüktörü ödülünü aldı... Herkesi aptal yerine koymuş resmen. Sadece I Got C ile kalsa belki sorun olmazdı ama burada MV kopyalamaya kadar giden bir şeyden bahsediyoruz. Cidden diyecek bir şeyim yok. Yazık.

 Not: Liquid Lunch güzel şarkı bu arada. Ama diğer şarkıların Primary "düzenlemesini" daha çok sevdim ben ahsfhagfshgafh 


 -Bununla birlikte sene başı gibi C.N.Blue ile Crying Nut isimli bir indie grubu arasında bir sorun yaşanmıştı ama o intihal değildi. C.N.Blue izinsiz olarak ve kredi belirtmeden Crying Nut'ın şarkısını bir yerde kullanmıştı gibi bir şey... Sonunda C.N.Blue şirketinin hatası olmasına rağmen kendisi özür diledi ve olay kapandı.

_____________________________________________
Başka bir şey kalmadığını düşündüğümden çizgiyi çeker bu yazı dizisini burada bitiririm efendim.
İyi ki sonra yazarım hakkında diye bu olayların bazıları patladığında konuyla ilgili bazı kaynakları taslağa atmışım~kkkkk Yoksa bu tembellikle öldürsen toplayamazdım ben bunları XD

Acaba bundan sonra ne hakkında yazsam?

Bu aralarki yazı yazma isteğim de gözlerimi yaşartıyor... İçime ne kaçtıysa artık asghfahgsfh

2 yorum:

  1. Daniel DMTN'in en önemli elemanlarındandı o yüzden grup için çok kötü oldu. Toparlanmaları zor olacak gibi. Belki de hiç olmaz.
    Kumar olayında Boom canımı sıktı ama şaşıralacak bir şey değildi.
    "Orası Burası Ağrıyan Askerler Skandalı" > Başlık çok iyi :D :D
    Ailee bir kaç sene ikinci Kim Tae Hee olacak bence, yani kutsallık açısından :D
    EXO'nun sasaengleri ise yakında TVXQ'nun sasaeng efsanesini geride bırakacak, inanıyorum asdsadsa
    A Pink üyelerinden bir tanesinin babası çok zengindi, hatta kızı gruba o yüzden almışlar falan deniyordu. O adam mafya babasıysa eğer... asdsada :D
    Primary ise... Şuan ağlamamak için kendimi zor tutuyorum. Ey zeka küpü insan bari adam gibi bir şey söylesen... Hayır o kadar ki intihal haberi çıktığında ne oluyor diye bakmadım bile. "Yaa yoktur öyle bir şey" falan dedim.
    "Ben Primary'nin dahi olduğunu düşünüyordum, düzenbaz değil."
    demişsin ya, bence fazlasıyla zeki, zira çok güzel bir şekilde çaldıktan sonra bir de ödül falan alması başka bir şeyle açıklanamaz. Ne yazık ki tahmin ettiğimiz kadar yetenekli değilmiş. Ama merak ettiğim bir şey de var; bu adam teeey 2006 P' Skool zamanlarından beri piyasada, bütün şarkıları da çalıntı olamaz değil mi? Değil mi? Fena halde onaylanmaya ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, MClik yapan programlar aracılığıyla en çok tanınan elemanıydı. Bence toparlanamayacaklar ama şöyle bir şey de var: Tanınmış bir grup değiller. Bundan faydalanıp ufak bir isim değişikliği ile çıkarsa geri kalan üyeler... Belki. Gene de ihtimal vermiyorum gerçekten.
      Boom zaten... Malum. Ben kendisini çok sevmem bana Shinhwa sevgimden dolayı Andy koydu açıkçası. Zaten Shinhwa'nın daha önceden de skandalı var, ne gerek vardı listeye bir yenisini daha eklemeye şimdi? Gerçi herkes Boom sürükledi onu oraya diyor, herhalde çok zararı olmayacak Shinhwa'ya.
      Ben Aİlee sevmiyorum ama tarzıma hitap etmediğinden yoksa gerçekten sahneye yakışan yetenekli bir kız. Kim Tae Hee kötü bir oyuncu en azından Ailee öyle bir noktaya gelirse sadece güzelliğiyle gelmiş olmayacak :D
      Bilmiyorum hiçbir Primary şarkısına güvenim kalmadı ahsfdgafdhgsfdh Haklarında bir şey bulunanlar sadece yukarıdaki videolardaki şarkılar çünkü netizenler bırakmazdı, ki Dispatch bile işin içine girdi. Her şeyi incelemişlerdir. Ama Sadece 4 şarkı olsa da büyük hayal kırıklığı yarattı. Özellikle Happy Ending benim favori şarkılarımdandı, çok üzülüyorum bildiğin.

      Sil