5 Aralık 2012 Çarşamba

Yang Yoseob'un İlk Solosu: "The First Collage"


 Yok MAMA heyecanıydı yok kendi tembelliğimdi derken bir haftadır yazmayı ertelediğim bir yazıyla gene karşınızdayım: Yang Yoseob'un solo olarak çıkışı ve "The First Collage" mini albümü.

 Geçen haftanın başında çıkan "The First Collage" bir solo olsa da BEAST desteğini sonuna kadar arkasına almış bir albüm, çünkü grubun rapperı Yong Junhyung 5 şarkıdan 3ünü hazırlayarak, çıkış şarkısında soloiste eşlik ederek ve albümün prodüktör koltuğuna oturarak grup arkadaşı Yang Yoseob'un yola yalnız çıkmasına izin vermemiş. Ve açıkçasını söylemek gerekirse bu albümü beklememin sebebi Yoseob'un hoş sesinden ziyade Junhyung'un besteci ve prodüktör olarak yeteneklerini görebilmekti. Peki tatmin oldum mu? İsterseniz hikayenin en heyecanlı kısmını sona saklayalım XD

 The First Collage 5 trackten oluşuyor ve bir kpop albümünden beklenmeyecek şekilde hiç enstrümantal versiyon yok. Albümlerin çıkış şarkısının entrümantal versiyonuyla bitmesine bu yüzden genelde son parçayı atlamaya o kadar alıştım ki, Yoseob beni ters köşeye yatırmış gibi hissetmeden duramıyorum~haha Her neyse...

 Albüm Junhyung'un elinden çıkma şarkılardan biri olan "Look At Me Now" ile açılıyor. Sevilen kız için bütün gece yapılan hazırlığı ve bunu arkasından gelen itirafı anlatan şarkı, en baskın enstrüman olan akustik gitarın yumuşaklığı ve Yoseob'un tatlı sesiyle birleşince amacına tamamen hizmet etmiş oluyor. Tıpkı sözlerde söylediği gibi aynanın karşısında parfümünü sıkarken nasıl göründüğüne bakan (şarkıda ayna kısmı yok ama Yoseob'u öyle hayal ettim bir an XD ), mum ışıklı masayı son kez kontrolden geçiren ve süsleme için balon şişiren bir Yoseob'u rahatlıkla gözlerinizin önünde canlandırabiliyorsunuz dinlerken. Eşlik etmesi ve dinlemesi kolay, oldukça şirin bir şarkı "Look At Me Now", üstelik yıllardır Yoseob'un üzerinde olan imajla da uyuşuyor; bu açıdan giriş için fena bir seçim değil bence.

 2. track aynı zamanda tanıtımlar için de kullanılan ve gene Junhyung'a ait olan Caffeinne. Look At Me Now'un hareketli girişinden sonra Caffeinne'le beraber gerek sözler gerekse ritm olarak ağırlaşıyor albüm. Gene gitarın fazlasıyla baskın olduğu parçada Look At Me Now'da olan hafif elektro dokunuşlar ve upbeat melodiler yerini akustik enstrümanlara bırakmış. Bir ayrılık sonrası hala unutamama durumunu anlatan şarkı biraz daha olgun bir Yoseob'la tanıştırıyor bizi aslında. Yoseob'un bütün o şirin imajının arkasında hep olgun birini taşıdığını düşündüğümden (idollerin çoğu hakkında böyle tuhaf görüşlerim vardır benim. Mesela Taemin'in aslında erkeksi bir karakteri olduğunu düşünüyorum.~haha Bunun üzerine bir tez bile yazabilirim millet, sakın tartışmaya girmeyin... ) bu şarkı o yanını gösteriyormuş gibi hissediyorum dinlerken. Gene de çok güçlü ya da Yoseob'un bütün potansiyelini kullanıp bize tamamen yeni bir yanını gösterdiği bir şarkı olduğunu söyleyemem Caffeinne'in; ama içinde bulunduğumuz mevsime yakışan hoş, dinlenesi bir şarkı.

 Bundan sonraki şarkı "Just Do As You Always Did" iki sevgilinin son günlerini ve birbirlerine vedalarını anlatan bir parça. Yoseob vokal yeteneklerini bu şarkıda önceki ikisine göre daha fazla sergiliyor aslında. Ama başlangıcı ile sonundaki background müzik etkileyici olsa da damağımda k-dramalarda bolca duyduğumuz klasik sountrack tadı bırakıyor bu şarkı. Ve genelde klasik soundtrackleri sevmem, biliyorsunuz XD 

 4. track "Even Then I" albümün hızını tamamen kesiyor ve müziğiyle hafiften jazz genresine dokunarak ve retro bir hava yansıtarak albümdeki müzikal açıdan en farklı parça olma şansını yakalıyor. Ayrıca bize piyasadaki en başarılardan biri olan Yoseob'un falsettosunu duyma imkanı sağlıyor ki, bu bile benim şarkıyı sevmem için yeterli bir sebep (Falsettodaki yakıcı zorakiliği seviyorum sayın okuyucu, lütfen taşlamayın beni...). Bütün şarkılar içinde Yoseob'un vokal yeteneğini en fazla sergilediği şarkı olduğunu düşündüğüm "Even Then I" çoğunluk tarafından yavaş melodisi yüzünden sevilmeyecek olabilir ama benim favorilerimden biri oldu. 

 Gene Junhyung'a ait olan 5 track "You Don't Know" ilk şarkıdaki upbeat ve sevimlilik ve aşk itiraf etme temasına geri dönerek insanın kulağında biraz daha hafif ve tatlı his bırakarak albümü kapatıyor. Aslında böylece de albümü bir döngüye dönüştürmüşler imajı da veriyor. Eğer ben gene kafamdan saçma sapan bağlantılar kurmuyorsam ve amaçladıkları gerçekten buysa çok hoş bir dokunuş olmuş bence.

 Gelelim Junhyung'un prodüktörlüğü olayına... Junhyung kendi singleı olan Living Without You'yu dinlediğimden beri bir şeyler yapsa da göz atsam diye pusuda beklememe, çıkan Beast albümlerinin tracklistlerini söz yazarları/besteci kısmında ismi var mı diye defalarca kontrol etmeme neden olmuş biri. Tabi ki Yoseob'un albümünün de onun elinden geçeceğini duyunca "Oley!" nidası eşliğinde havayı yumrukladığımı da siz değerli okuyucalarımdan saklayamam. Peki Junhyung'un çıkardığı iş beni tatmin etti mi? Aslında bu konuda kararsızım. Caffeinne kesinlikle hoşuma gitti, onun elinden çıkmış diğer iki şarkı olan "Look At Me Now" ve "You Don'y Know" da upbeatle akustik enstrümanların bir arada kullanımındaki denge, sözlerinin sempatikliği ve bu iki kısmın Yoseob'un sesindeki büyüyü sonuna kadar göstermese de imajıyla örtüşmesi açısından başarılı bulduğum şarkılar. Ama albümün genel prodüksiyonu fazlasıyla... Güvenli. Bir şekilde her parça rahatça dinlenebilir durumda, hiçbirine kötü denemez benim gözümde. Ama tamamen "ne farklı bir tat ama" da dedirtmiyor işte. Bu güvenli, sınır zorlamayan havası yepyeni bir şey sunmasına da olanak vermemiş albümün; bu yüzden bir bir "vayy be adamlar yapmış abi" de alamıyor benden. Junhyung risk almaktan mı kaçındı, yoksa gerçekten müzik tarzını bu şekilde mi inşa edecek emin olamadığımdan hala pusuda beklemeye devam edeceğim sanırım...

 "The First Collage" hakkında genel olarak konuşmak gerekirse... Fazlasıyla B2ST olduğunu düşünüyorum aslında. B2ST'in soundunu sevdiğimden benim için kesinlikle problem değil, hatta albümü daha da fazla sevmeme bile neden olmuş olabilir ama  bunun Yoseob'un solosu olduğunu düşünürsek albüm grubu yerine onu yansıtmalıydı diye düşünmeden de edemiyorum (Sunggyu'nun Another Me'sinde olduğunu gibi, ki bence bu sene kpopun çıkardığı en iyi albümlerden biridir). Tabi şöyle bir şey de var: B2ST tarzı Yoseob'un yapmak istediği müzik tarzına gerçekten yakınmış gibi görünüyor. Gene de güzel sesini başka bir şeyler de denerken duyma isteği içimde bir yerlerde kaldı diyebilirim. The First Collage bu açıdan da tamamen isminin albümü: Bir şeyler vaad ediyor, daha fazlasını sunma imkanı olduğunu söylüyor ama işleri başlangıçta, daha giriş sınıfında bırakıp bunu size vermiyor. Yoseob'un yeteneğini kullanışı açısından gerçekten bir şeylerin ilki gibi bu albüm.

 Son olarak... "The First Collage" dinlenesi bir albüm, sizi rahatlatmak ve iyi hissettirmek açısından başarılı olacaktır bir kulak kabarttığınızda. Benim gibi BEAST'in genel tarzını seven herkesin de hoşuna gidecektir ayrıca. Ama bir mucize sunmuyor, benden söylemesi.... Tabi Yang Yoseob'un sesinin kendi başına zaten bir mucize olduğunu düşünüyorsanız o ayrı bir konu XD

18 yorum:

  1. Beast sevdiğim nadir gruplardandır. Şarkılarını da duruşlarını da pek severim. Ayrıca bu veledin yanaklarını debutlarından beri sıkmak isterim. Dinleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sendrom bende de var XD
      Dinle, kötü bir albüm değil bence. Daha fazlası olabilirdi dedirtiyor o kadar.

      Sil
  2. Dinlemedim ama içimde seveceğim gibi bir his var özellikle de Just Do As You Always Did ve Even Than I... Ön yargılıyım bunlar benim şarkılarım:)Dinleyince de yorum bırakabilirim daha gerçekçi:)
    Ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim bu Koreli şarkıcıların her pozlarında illuminati görmekten tiksinir oldum.Özellikle bu albüm falan çıkarttıklarında bakasım gelmiyor artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinledikten sonra gene uğra madem başkalarını düşüncelerini de öğrenmek istiyorum ^^
      İlluminati mi?! Sen de mi Brütüs?~haha Ben Illuminati falan göremiyorum, neden her şey Illuminati ile eşleştiriliyor onu da anlamıyorum. Dünya üzerindeki bütün imgelemler kültürel geçmişleri umursanmadan onlara bağlanır oldu...

      Sil
    2. nymphe haklısın ama beast grubundaki yoseob gerçekten illimunati nerden biliyosyn diye soracak olursan kolunda illimunati yazan kocaman bir dövmesi var. :(

      Sil
  3. Ama Kore şarkıcılarının neredeyse tamamının bu gruba çalıştığını ve gözden kaçmayacak derecede onların simgelerini kullandıklarını hepimiz biliyoruz.Ben bu gruba ve gücüne inanmıyorum ve İlluminati diye sevdiğim şarkıcılardan vazgeçmiyorum ama Koreliler de fazla abartıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi Koreli şarkıcıların büyük çoğunluğu kendi konseptlerini belirlemediğini, ellerine ne verilirse onu giyip hangi şarkı tutuşturulursa onu söylediklerinii hepimiz biliyoruz asıl. O yüzden Koreli şarkıcılar yerine bunların konseptini belirleyen stilistler tasarımcılar demek daha mantıklı. İdoller bu konuda sadece maşa. Üstelik o tasarımcıların bile bunu bir amaç uğruna yaptığını düşünmüyorum ben sadece ilgi çekmeye çalışıyorlar o kadar. Tıpkı dünyanın geri kalanının yaptığı gibi...

      Sil
  4. Daha fazlası olabilirdi kesinlikle bu konuda haklısın.. YoSeob mikrafonun önüne geçmiş Junhyung prodüktör koltuğuna oturmuşken.. Çok daha iyisini bekliyor insan. Tabi bence şunun etkiside göz ardı edilmemeli.. Sung Gyu'nun çıkışından çok kısa bir süre sonra bu albüm geldi. Benim hala Sung Gyu etkisinde olduğum düşünülürse YoSeob biraz bunun altında kaldı. Tabi farklı albümler farklı şirketler farklı insanlar farklı çalışmalar olabilir. Lakin bir dinleyici olarak ben ikisini birden alıyorum. Ve Sung gyu'nun bana yaşattığı hazzı Yo Seob'tan da bekliyorum. İşte o yüzden de biraz daha altta kalıyor. Ama dediğin gibi albüm "wow" dedirtmesede dinlenesi ve sevilesi. Ayrıca ben Seob'un sesinin kendi başına bir mucize olduğunu düşünenlerdenim. haha. O şirin şebek surattan o ses nasıl çıkar yaa.

    Ayrıca YoSeob ve olgunluk konusunda da Taemin ve erkekliği konusunda da haklısın xD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, benim gerçekten beklentim yüksekti. Yoseob'un sesiyle Junhyung'un yeteneği birleşecek denince bir insanın beklentileri tavan yapıyor elinde olmadan. Ayrıca ona da katılıyorum Yoseob'un albümü Sunggyu'dan önce olsaydı çok daha fazla takdir alırdı ki aslında şu anda da gayet iyi durumda. Sıralamalarda ilk 3te sanırım ^^
      Yoseob'un sesini ben de severim :) Kendisini de severim zaten~haha
      Ve teşekkürler!! Sonunda... Sonunda benimle aynı fikirde olan bir insan *-* Kimseye kabul ettiremiyorum yahu, herkes "ayyy ikisi de çok şekeeeeer!" modunda. Beast Almighty izleyip Yoseob'un o hiç duygu içermeyen "haha"sını duymuş, röportajlarda yaptığı bazı yorumları dinlemiş ve gene röportajlarda yandan yandan attığı bakışları görmüşseniz o çocuğun ipek eldiven giymiş demir bir el olduğunu hemen anlarsınız XD Taemin de arada bir diğer üyelere karşı "amma çocuksunuz ha!" moduna girer ki, Onew'nun grubun maknaesi Taemin'in ise lideri olduğunu düşündürür insana...

      Sil
  5. Bu yazıyı albümün yayınlanışından beri bekliyorum :D
    İlk olarak söylemem gereken şey ben Yoseob’un sesinin “kendi başına zaten bir mucize” olduğunu düşünenlerden değilim, bu yüzden yorumlarımı ona göre değerlendir .^^
    Ama açıkçası prodüktörlerden birinin Jun olması beklentimi yükseltmişti. Dediğin gibi “Wow! Fantastic baby!” denecek bir albüm değildi. (In the Wind içinde aynı şeyi söylemiştim çünkü benim için albümler ikiye ayrılır, Wow dediklerim ve demediklerim^^haha)

    Ben de Look at Me Now’ın Yoseob’un sesine uygun olduğunu düşünüyorum ama pek sevemedim şarkıyı. Kötü değildi ama itiraf etmem gerekirse sonuna kadar bile dinlemedim. You Don't Know hakkında da hemen hemen aynı şeyi düşünüyorum.
    Caffeine, bence albümdeki en iyi şarkı. Çok beğendiğimi söylemeliyim. Junhyung’a koca bir alkış bu yüzden. Hem bestesi için, hem de şarkıya eşlik ettiği için. Ben farklı bir hava hissettim bu şarkıda, diğerlerine göre çok daha orijinal buldum. (Bunu K-pop piyasasını baz olarak söylüyorum.) MV’sini henüz izlemedim ama… Keşke ondan da biraz bahsetseydin, ben de beklentimi ona göre yüksek tutardım.
    Even Then I ise 2.sıramda duruyor. Sevdim ben, nedeninden emin değilim. Smooth Jazzımsı havası dolayı büyük ihtimalle…
    Bir de keşke fondaki müziği daha pasif olsaydı dediğim Just Do As You Always Did var. O da hemen 3.sıramda ama keşke demekten bir türlü kendimi alamıyorum.
    Ve bir başka keşke dediğim şey de; senin de dediğin gibi “fazlasıyla B2ST” olan bu albüm Yoseob’un solosu olmasaydı da birkaç şarkı eklenerek B2ST albümü olsaydı.
    Zaten Jun ilk kez şarkı listesini yayınladığında “Ne oluyor? Jun mu solo çıkıyor yoksa B2ST mi geri dönüyor?” sorularını dolanmıştı ortalıkta. O zaman da “Lütfen B2ST comeback yapsın.” Diye söylenip durmuştum. Özellikle Midnight albümüne aşık olmuş bulunduğum için o zamandan beri “Eee yeni albüm ne zaman çocuklar?” diyerek peşlerinde dolaşıyorum.

    Ayrıca Yoseob illa ben bu albümü kendim çıkarıyorum diyorsa da en azından halen etkisini sürdüren Sunggyu’nun promosyonlarının bitmesini, üzerinden biraz zaman geçmesini beklemeliydi. Gerçi Sunggyu promosyonlarını bitirdi ama fanların üzülmesi piyasanın hala Another Me etkisi latında göstermiyor mu? Neyse, sonuç olarak biraz daha bekleseydi iyiydi.

    YanıtlaSil
  6. (O kadar uzun yazmışım ki kabul etmedi.)
    Bir de sona sakladığım bir konu var: Taemin’in gerçek kişiliği. Bu konu üzerinde öyle sıra dışı hipotezler geliştirdim ki arakadaşlarım yemiş olduğum uzaylı damgasına layık olduğumu gösterdiğimi düşünüyorlar. Bununla ilgili olarak grubumda paylaştığım bir yazıyı aynen buraya kopyalıyorum.

    “Taemin hakkında hiç ön yargısız kalamıyorum.
    Bir kaç gün önceye kadar saftirik olduğunu düşünürken şimdi de "şirin görünümlü kötü adam" düşüncesine yoğunlaştım.
    Aslında "saftirik görünümlü kötü adam" olması da muhtemel.
    Belki de "Akıllıyı kafeslemek için aptalı oyna" felsefesini kendine ilke edinmiştir.
    Yine de kötü adam konumunda ısrarcıyım.
    Söz açılmışken küçük de bir hatırlatmada bulunalım.
    Romanlarda katil her zaman en beklenmeyen kişi çıkar.
    Cinayet olayı abartı, kabul ediyorum. Ama SHINee grubundaki üyelerden birinin cinayet işlediğini Ama hangisi olduğunu bilmeseydik, en son Taemin'den şüphelenirdik. O genelde "Karıncayı bile incitmez" diye nitelendirilen insanlardan. (Biliyorum Onew de öyle, Ama onun da tuhaf eğilimleri olduğunu unutmayalım.) Ancak genelde bu şekilde tarif edilen insanların karıncaları incitmedikleri doğru olsa da, Bunun nedeninin daha büyük şeyleri incitmekle meşgul oldukları konusunda istihbarat birimleri hemfikirdir.
    Cinayet olayına dönersek ilk elememiz gereken kişi Minho olur.
    Neden mi?
    Çünkü kendisi sınırları olmayan bir egoist, hırs kavramının vücut bulmuş hali ve bir kıskançlık abidesidir. Yani Cinayet işleme ihtimali en yüksek üyedir. Olası bir öldürülme vakasından suçlanacak ilk kişi olduğunu o da bilmektedir, bu yüzden böyle bir aptallık yapmaz. (Bu aralarda Minho’yu hiç sevmiyordum, ana
    Jonghyun ve Key aynı oranda suça eğilimlidirler. Çünkü ikisinde de eşit derecede öne çıkma arzusu ve kıskançlık duygusuna yenik düşme ihtimalleri bulunmaktadır.
    Onew ise meleğimsi bir karaktere sahip olması ile bizi yanıltır. Ancak her zaman aklımızda Onew'in tavuklar için her şeyi yapabileceği gerçeği olmalıdır.
    Minho, Jonghyun, Key ve Onew olası ihtimallerdir.
    Taemin ise herhangi bir egoizm, öne çıkma arzusu yada tavuk aşkı içermez. (Süt diyebilirsiniz belki ama Taemin sade süt içmez. Bunu bilmelisiniz.)
    Bu nedenler ve saftirik görünüşü size katilin Taemin olmadığı konusunda sinyaller gönderir.
    Ve bu noktada duygular bir kenara bırakılmalı ve benim her şeyim olan MANTIK ele alınmalıdır.
    O zaman istatistik verilerini inceler ve cinayeti işleyenin kim olduğunu, olay sırasında cinayet mahallindeymişiz gibi söyleyebiliriz.
    Ağzımızdan iki kelime çıkacaktır:
    (Hayır, Lee Taemin değil)
    Saftirik Kızımız!
    ***
    Bu bir varsayım olabilir. Ancak bu simülasyonu okumanızın sebebi, Taemin'deki kötü adam potansiyelini nedenleri ile birlikte kavrayabilmeniz gerekmesi idi.
    Saygılar...”

    Not: Bu tamamen espri amacıyla yazılmış bir yazıdır. Yoksa ben SHINee’yi çok severim, yanlış anlaşılma olmasın. Özellikle Taemin, Key ve Onew’i gerçekten çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "(Bu aralarda Minho’yu hiç sevmiyordum, ana" kısmının "anlaşıldığı üzere" şeklinde devam etmesi lazımdı ama silinmiş.

      Sil
    2. Bu yazıyı ben de albümün çıkışından beri yazmayı düşünüyorum~haha Zaten yazmayı düşündüğüm her konuyu yazsaydım şu anda bu blogda iki katı daha fazla sayıda yazı olurdu XD

      Albüm konusunda genel olarak aynı görüşlerde olduğumuz için yorumlarına katıldığımı söyleyip geçiyorum :D

      MVden bahsetmedim çünkü... Aslında neden bilmiyorum, sadece atladım o konuyu işte. Güzel bir MV bence bir göz atmalısın :)

      Taemin hakkında ben de ön yargısız değilim. Yani asla şirin, cici bir çocuk olduğunu düşünemedim hem de hiçbir zaman. Tamamen kötü adam olduğunu da düşünmüyorum ama muzlu sütünü yudumlarken ayıcıklı pijamaları içinde Pororo izleyen agyeo çocuğu imajının da tamamen imaj olduğunu düşünmekteyim, gerçek Taemin'le alakası yok. Gerçek Taemin muzlu süt seviyor olabilir, belki ayıcıklı pijamaları da vardır ama Pororo-ayıcıklı pijama-muzlu süt kombinasyonunu bir arada kullanacak biri değil.

      Simulasyonuna bayıldım benim SHINee hakkındaki görüşlerime inanılmaz yakın çünkü~haha Günün birinde SHINee için psikolojik inceleme yazarsam bana katılacak bir insan/yandaş bulacağımdan emin oldum sayende XD

      Sil
  7. Attгаctive part of content. I simply stumbled upon youг site and in accessіon cаpital to assert thаt I acquire in fact loved аccount your weblog
    posts. Аny way І will bе subscribing for your augment
    and even I fulfillment you get admission to constantly faѕt.


    Fеel free to suгf tο my hοmepagе:
    chatting Gained

    YanıtlaSil
  8. Hello there! I сould have sworn I've been to this blog before but after browsing through some of the posts I realized it's new to me.
    Nonethelеѕs, I'm certainly happy I found it and I'll be bookmarking it anԁ checkіng
    back often!

    Fеel free to surf to my site ... acne treatment

    YanıtlaSil
  9. Yоu really makе it аppeаr really eаsy with youг presentаtіοn
    however I in findіng thіѕ tоpic to be actuallу one thing that I believe I
    might by no means understanԁ. It kinԁ of feels too сomplіcаted аnd extremely broad for me.
    I'm having a look forward on your next submit, I will try to get the cling of it!

    My web site :: chatroulette users

    YanıtlaSil
  10. Wonderful blog you have hеre but I waѕ wonderіng if you knew of any forums that сover the same topics talked about herе?

    I'd really love to be a part of group where I can get feed-back from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Bless you!

    Here is my page Sixpack

    YanıtlaSil
  11. I almoѕt nеѵer ωгite rеspοnѕеs, but after
    rеading through some of the cοmmеntѕ heгe
    "Yang Yoseob'un İlk Solosu: "Thе First Cοllagе"".
    I actually do hаve а few questions for yοu if it's okay. Is it just me or do some of the remarks look like they are written by brain dead visitors? :-P And, if you are writing at additional places, I'd like
    to keep uρ wіth anуthing frеsh you haѵе to ρost.
    Could you ρost a list of аll of уouг sосiаl networking ρаges
    like your Fасebook page, twittеr feеd,
    or lіnkedin pгofile?

    Неrе is my web-ѕite :: Best Cure For Premature Ejaculation

    YanıtlaSil