13 Aralık 2012 Perşembe

YG Bir Şeyleri Karıştırırsa...


 ...ortaya "YG In Da Mix" gibi gayet eğlenceli bir mash-up/remix albümleri serisi çıkar XD

 Birincisi 2010 yılında yayınlanan YG In Da Mix serisi YG Entertainment prodüktörleri ve bazı ünlü DJler tarafından hazırlanan ve genellikle Big Bang ve 2ne1 şarkılarını temel alan mash-up/remix parçalardan ve şimdilik 8 albümden oluşmakta. Remix hepinizin bildiği üzere herhangi bir şarkının müzikal altyapısını değiştirerek ona farklı bir tat genelde ise clubber havası vermek demek. Mashup ise basitçe iki ya da daha fazla şarkının bir araya getirilip tek bir şarkıya dönüştürülmesi anlamına geliyor. Bir çok amatör ve kendini dj olarak adlandırılan herkes tarafından yapılsa da oldukça iyi bir işin ortaya çıkabilmesi için gerçekten müzik işinden anlayan birileri tarafından yapılması gerekir, çünkü şarkıların key,ritm vs. gibi şeyler açısından yakın olması sanki tek bir şarkı gibi duyulmalarına yardımcı olur bu da kaliteli bir mashupa giden yoldur bir yerde XD Yani arkadaşlarınızla gittiğiniz eğlence mekanında İbrahim Tatlıses'in sesine eko ekleyip insanların kolbastı ile clubbing arasında bir yerde gidip gelmesine neden olan DJ ile performanslarının biletleri satışa çıktığı gün tükenen arasındaki farkı da bu belirliyor diyebiliriz :P Yetenek azizim yetenek...~haha

 Terimsel açıklamayı yapıp sanki yok satacak yeni mash-up albümümü hazırlıyormuş gibi de ahkam kestikten sonra konuma dönebilirim sanırım XD YG In Da Mix serisi gerçekten YGyi bir kez daha sevmeme neden olmuş bir seri. Parçaların büyük çoğunluğu zaten müzik prodüksiyonu konusunda gayet iyi bir yerde olan YG Entertainment'ın şanına yakışır şekilde. Remixler temiz, çok zorlamadan şarkının ruhunu bozup katletmeden yapılmış, mesela Big Bang'in Tonight'ının yumuşacık bir piyano girişiyle başlayan bir Goodnight Remix'i vardır ki uyurken hafif seste dinlerdim bir ara. Malum Tonight gürültülü bir şarkı, öyle uyurken dinleyebileceğiniz bir şey değil~haha Ayrıca günümüz müzik modasına uyarak albümlerde bol miktarda dubstep remix de bulunmakta (Dubstep ne diyenler için... Googlelatıverin canlarım çünkü gayet uzun bir hikaye XD ). Bir de bazı ünlü DJlere ait remixler var ki, daha amatör bir iş olan ilk albüm YG In Da Mix neredeyse tamamen bunlardan oluşuyor.

 Gelelim benim albümleri asıl sevme sebebim olan mash uplara. Müzikle ilgilenen biri olarak mash up olayını daima enteresan bulmuşumdur çünkü insanın kulağına tamamen alakasız gibi gelen iki şarkıyı bir araya getirip yeni bir şarkıymış gibi ortaya koyuyorsunuz. Bir şekilde büyüleyici bence bu. Üstelik bazıları öyle iyi oluyor ki, orjinal bir şarkı bile zannedebiliyorsunuz. YG In Da Mix'teki mashuplar çok ama çok başarılı (hiçbirini tek bir şarkı zannetmesem de XD ). Üstelik sorarım size başka nerede GDnin sesini Britney Spears'ın Toxic'inde duyabilecektiniz? Ya da Seungri ve idollerinden Justin Timberlake'in aynı şarkı içinde bir kızı ayartmaya çalıştıklarını? En önemlisi Yoochun ile GD'nin birbirine ilan-ı aşk ettiklerini?!~hahaha Bu kısım gerçekten beni öldürüyor çünkü JYJ'nin Get Out'u ile Big Bang'in Haru Haru'sunun mashupı "Day By Day Lie...Get Out!!"un başında geçen muhabbet aynen şu:

Yoochun: Ha?
GD: Sonunda fark ettim ki...
Yoochun: Ah öyle mi?
GD: Ben sensiz bir hiçmişim.
Yoochun: Değil mi? Ben de seni seviyorum...
GD: Hatalıydım, affet beni...

 Ahahahahhahaha!!! Bu kadar acıklı iki şarkının birleşimine gülmem yanlış biliyorum ama... Bu çok komik!! En azından beni fena güldürüyor XD Bu arada iki şarkıda aynı keyle (Keeeeey!! :P ) başladıkları ve hem ritmleri hem de temaları birbirine oldukça yakın olduğu için harika bir mashup ortaya çıkmış, benim favorilerimden biri.

 Mashupların insana sunduğu bir eğlence de hangi şarkıların karıştırıldığını tahmin etme oyunu oynamanıza olanak sağlaması :D Üstelik yukarıdaki örneklerden de anlayacağınız üzere şarkılar YG ağırlıklı olsa da mashuplarda çok çeşitli şarkılar var yani müzik haznenizi test etmenize de olanak sağlıyor bu iş. Sizi bilemem ama dışarıda yemek yediğinde kullanılan baharat ve sosları, bir film izlediğinde hangi felsefeden/hikayeden/yazardan olmadı masal veya efsaneden etkilenildiğini tahmin etmeye çalışan bir çatlak olarak bu iş beni çok eğlendiriyor :D Tuhafım, biliyorum....

 Remixlerden başka bir de şarkıların farklı versiyonları var ki onlar arasında da gerçekten çok iyiler var. Mesela Se7en'ın Lalala'sının reggae versiyonu çok sevdiğim ilk versiyonunu bana unutturmuştu bir ara, durmadan reggae halini dinleyip kafamı da Bob Marley etkisiyle sallıyordum. Ama bu tarz şarkılar arasında favorim GD&TOP&Park Bom'un Forever With You'sunun Tango versiyonu. Kendisi gene çok sevdiğim orjinal şarkıya bin basıp ben de gidip bir tango kursuna yazılma isteği oluşturuyor. Bu yüzden bolca dinlemiyorum o şarkıyı yoksa sonum duvarları aynalarla kaplı bir odada yanlış adım atıp kendi ayağıma takıldığım için yerde boylu boyunca uzanmak olacak~haha

 Söylediğim gibi seri bu Kasım ayında çıkardığı son albümüyle 8 adetten ve şimdilik toplam 162 şarkıdan oluşuyor. Çok fazla değil mi? Ama daima sizi düşünen Nym sizin için albümleri defalarca dinledi dinledi ve tamamen kendi kafasına göre (tekrar belirtiyorum tamamen kendi kafasına ve zevklerine göre) seçenekleri 30a indirdi :D Gene de bence bütün albümlere bir göz atın eminim onca şarkı arasından gözümden kaçmış olan ya da sizin hoşunuza gidebilecek parçalar vardır ^^ İşte benim YG In Da Mix ilk 30um bunlar:

2. Big Bang&1TYM - Intro Punk (YG In Da Mix Part 3)
4. GD&Seungri - Butterfly Opens This Love (YG In Da Mix Part 6)
5. Big Bang - Tonight (Goodnight Remix) (YG In Da Mix Part 4)
7. Se7en&2ne1 - Lalala (Reggae Version) (YG In Da Mix Part Part 5)
8. GD&Britney Spears - Toxic Heartbreaker (YG In Da Mix Part 3)
11. Big Bang&Eminem - The Real Howgee (YG In Da Mix Part 3)
13. Seungri & Justin Timberlake - Lovestoned Strong Baby (YG In Da Mix Part 3)
14. Big Bang&2ne1 - IRIS (YG In Da Mix Part 3)
15. Big Bang&2ne1 - Boomsakalaka (YG In Da Mix Part 6)
17. Big Bang feat Kush - How She Gone (YG In Da Mix Part 8)
18. YG Family - I Will Hate Somebody Else (YG In Da Mix Part 6)
19. Big Bang&2ne1 - Cafe Stay Together (YG In Da Mix Part 8)
20. Big Bang - Fantastic Tonight (YG In Da Mix Part 6)
21. GD, TOP, HyunA, Dok2 - Follow The Leaders (YG In Da Mix Part 5)
22. Big Bang&Dalmatian - Emergency (YG In Da Mix Part 7)
23. Brown Eyed Girls, GTOP, 2ne1 - I Am Korean Dream (YG In Da Mix Part 7)
24. 2ne1, Jay Park, 2PM &Dok2 - Hate You (YG In Da Mix Part 4)
25. 2ne1&Big Bang - Best Fantastic Baby (YG In Da Mix Part 6)
27. 2ne1 feat. Asley Tisdale - He Kiss She Kiss (YG In Da Mix Part 2)
28. 2ne1&Avril Lavigne - Girlfriend in The Club (YG In Da Mix Part 8)
30. 1TYM, Big Bang&Tablo - Breath (YG In Da Mix Part 6)

 Her zamanki gibi listede hiçbir sıralama yoktur. Baştan bir  TOP30 olayına falan gireyim dedim ama itiraf ediyorum zor geldi o yüzden ben de mediaplayer listemdeki sırasıyla yazdım~yıh yıh Mesela listenin son sırasındaki Breath Tablo'nun Thankful Breath'inin müziğini temel alan arada BB'nin Alive'i ile Twinkle Twinkle'ına da göz kırpan çok iyi bir mashuptır. Video eklemedim ama isimlerin üzerine tıklayarak youtubea doğru bir yolculuğa çıkıp seçtiğim şarkıları dinleyebilirsiniz ^.^  Ne yazık ki bazıları youtubeda yokmuş ama :/ Ah bir de bu kadar albümü indiremem ben megabitlerime yazık diyorsanız bence Part 3 ve Part 4ü indirin çünkü yukarıdaki listede de görüldüğü gibi benim için en iyi parçalar onda. Mesela 1 ve 2 daha remix ağırlıklı oysa 3 ve 4te bol miktarda mashup var. Zaten 1i açmam bile ben genelde diğerlerini daha çok dinliyorum :D

 YG In Da Mix serisi bana göre YGnin sadece gözler önüne serdiği sanatçılarının kaliteli olduğunun değil, arka planda kalan, neredeyse isimlerini bile hiç bilmediğimiz müzik prodüktörlerinin hatta bu iş için bizzat eğittiği kişilerin de ne kadar donanımlı, işinde başarılı olduğunun bir kanıtı aslında. YG herşeyden önce güçlü bir alt yapıya sahip bir şirket olduğunu hatta hala devam eden yükselişinin de en büyük dayanaklarından birinin bu olduğunu gözler önüne seriyor YG In Da Mix'le. "Nedir bu YG sevginiz? Ananızı ....se işte YG farkı diyeceksiniz" falan diyen bazı saygısızların yüzüne de bir şeyleri şraaankkksss diye yapıştırma imkanı sunuyor bizlere :P Müzik için janım müzik için... (Sanırım bir zamanlar okuduğum bu twitter yorumunu aşmam biraz uzun sürecek sayın okuyucularım bir süreliğine algılarınızı kapatınız XD )

Edit: Guzzi hatunun isteği ve başka bir arkadaşımın yardımı üzerine (netimde sorun vardı ben upload edemedim ) yukarıda sıraladığım 30 şarkılık liste için indirme linki hazırladım :) Böylece merak edenler aramakla uğraşmaz. Herkese keyifli dinlemeler ^.^

______________________________________________________________
 Bu arada... Nell'in triologysinin ilk ayağı olan Holding Into Gravity albümünü hala dinlemeyenler... Hemen kulak kabartınız!!! Nell gene yapmış yapacağını, yatağımın üzerine çıkıp dizlerime sarılarak ileri geri sallanmaya başladım bile ben... Nell'in üzerimdeki bu etkisi...

30 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İnanın böyle bir yoruma nasıl cevap vereceğime dair hiçbir fikrim yok. Genel olarak yazılarım uzundur zaten, bir de 8 albüme adanmış bir yazı olup 30 şarkılık bir liste de içerince...

      Sil
  2. Ben bu olayı pek anlamadım, yani bu albümler resmi albümler mi? Telif hakkı ödeniyor mu şarkıların sahiplerine, yoksa sadece internette yayınlanması için mi yapılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu neden merak ettiğinizi anlamasam da evet, büyük ihtimalle telif hakkı ödeniyordur. Bunlar bazı YG Entertainment çalışanları ve DJ One, DJ Huygens, Tzechar, Areia, Trance Blossom, Mixfantova & MkeNs gibi djler tarafından hazırlanan albümler.

      Sil
    2. Merak etmemin sebebi bu kadar şarkının telif işiyle uğraşmanın bu albümleri çıkarmaya değip değmeyeceği :D Bu tarz albümlere karşı biraz ön yargılıyım açıkçası, remix olan şeylerden pek hazzetmiyorum. Doğrusu albümleri dinlemeye bile gerek duymamıştım senin yazını görmeden önce ama önerdiğin şarkıları dinledim.
      Yazın çok güzel olmuş, zaten ilgiyle takip ediyorum tüm yazılarını. Başarılar dilerim :)
      lahanakafa

      Sil
    3. Seni biliyorum! :D Yeppudaa'da ss501 sayfasında tanışmamış mıydık? XD Yanlış hatırlıyor olamam değil mi?
      Remixi ben de çok sevmem ki önerdiğim şarkıların sadece bir tanesi hariç hepsi mashup :) Orjinal tabi ki daima daha iyidir ama kpopa girdiğimden beri müzik ufkum çok genişleri farklı versiyonlara da kulak kabartmaktan kendimi alamıyorum :D
      Teşekkür ederim beğenmene sevindim ^^

      Sil
    4. Evet, doğru hatırlıyorsun :)
      Önerdiklerin çok kulak tırmalamıyor, fena değiller. Forever With You'yu beğendim bile denebilir. Dediğin gibi insan bi'merak ediyor, akabinde dinlemek istiyor :D

      Sil
    5. Sevindim bazen herkesi birbirine karıştırabiliyorum XD
      Herşey bir "fena değil"le başlar XD Kpopa da başında "hmmm fena değilmiş aslında" demiştik bir çoğumuz~kkkkk Beğenmene sevindim, Forever With You'nun tango versiyonunu gerçekten severim ben :)

      Sil
  3. Temelde YG ın da mix albümleri hakkında hiç bir fikrim yok diyebilirim. Çünkü bir kere adından kaybetmişti benim için. Remixli şarkılardan gerçekten hazzetmiyorum çünkü. Hele de ciddi anlamda ön yargıları olan benim için oldukça zor.

    Ancak yine de denemekten zarar gelmez diyerek Top 30'una göz attım ve... Şarkıları gülerek dinledim ama bunun nedeni komik olmaları değil elbette. Karışan şarkılar tuhaf geldiği için.

    Özellikle "Big Bang ft. JYJ - Day by Day Lie... Get out!" şarkısında koptum. Çünkü Jaejong'tan sonra gelen TOP falan... ^^Hahahah Bununla birlikte fena olmamış. Ama yine de ben her şarkının kendi halinde kalmasından yanayım.
    "GD&Britney Spears - Toxic Heartbreaker" de güldüm yine. Bir iki tane de daha var böyle.

    Genel olarak konuşmak gerekirse gerçekten DJ One, DJ Huygens -Huygens mı? Christian Huygens'tan mı özenmiş acaba?^^heheh-, Tzechar, Areia, Trance Blossom, Mixfantova & MkeNs vs gerçekten yetenekli djlermiş. -ki bir çoğunu tanımam etmem-

    Ancak yine de dönüp dolaşıp aynı yargıya varıyorum.
    Her şarkı kendi çapında güzel bence arkadaş. Remix, mash-up sevmiyorum ben, ne yapayım?^^heheh
    Tüm bunları bir kenara bırakırsak bence zaman ayırıp, albümlerin tamamını dinlemen, bir de üstüne gayet zengin içerikli bir yazı sunman takdire şayan bir şey. Yani uzun demişler ama bana pek öyle gelmedi. Bir çırpıda okudum ve hiç de sıkılmadım. Açıkçası ben her zaman uzun, uzun ve daha uzun yazman konusunda destekliyorum seni.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Remix ve Mashup konusu... Remixten ben de hoşlanmıyorum zaten gördüğün üzere listemde sadece bir tane remix var. Ama mashupı severim, çünkü yukarıda da açıkladığım gibi iki farklı şarkının karışmasını bir şarkı haline gelmesini enteresan buluyorum. Tabi ki kaliteli bir mashup olması lazım yoksa iki alakasız şarkının bir araya geldiği ve kesinlikle "karışmadığı" bir versiyonu ben de dinlemem. Önceden buna karşı da önyargılıydım ama kpop bütün dengelerimi altüst ediyor hayatıma girdiğinden beri XD Ki bazı şarkıların remix versiyonlarının çok daha iyi olduğunu da itiraf etmem lazım. Mesela ss501-A Song Calling For You'sunun remix versiyonu daha iyidir öyle ki MV bile ona çekilmiştir.

      Day By Day Lie... Get Out!!'a ben de çok gülüyorum. Yoochun ve GD~hahahaha

      Ben de DJleri tanımıyorum sadece bu albümler sayesinde kendilerine ulaşma imkanı buldum. Birkaç parçalarını daha dinledim, iyiler gerçekten. Zaten hepsi Koreli de değil; mesela içlerinden birisi, Areia, Yunan ama Kore'de yaşıyormuş ^^ Birçok başka kpop grubunun da remixlerini yapmış, birkaç albümde prodüktör olarak çalışmış falan.

      Son yargı olarak benim için de konu aynı: Orjinali daima en iyisidir. Mesela sırf o yüzden kpop şarkılarının Japonca versiyonlarına falan sıcak bakamıyorum bir türlü, saçma geliyor (DBSK-Mirotic tek istisnam onun her versiyonu mükemmel ama Japponcasındaki seksilik hiçbirinde yok XD ). Ayrıca ilk olarak Japonca versiyonunu dinlediysem Korecesinden hoşlanamıyorum bu sefer (Bunda da SHINee-Stranger istisnam. Japonca versiyonu daha önce The First albümüyle çıkmıştı ama ben Sherlock'la gelen Korece versiyonunu daha çok seviyorum).

      Teşekkür ederim beğenmene sevindim ^^ Halkımız pek okumayı sevmiyor, o yüzden uzun yazılarım çoğunluk için biraz sıkıcı oluyor sanırım :) Ama olayı her açıdan ele almaya bunu yaparken de çok bunaltmayacak bir dil kullanmaya çalışıyorum, birazcık da olsa başarılı oluyorsam ne mutlu bana ^^

      Sil
    2. ss501-A Song Calling For You... İlk izlediğim K-pop klibiydi. Nostalji oldu^^hahah Evet, onun remixlisi daha iyi gerçekten. Ama bunda ss501'in vokal seviyesinin payı var bence.

      Şahsım adına konuşmak gerekirse; bir çok bloga göz attım ama şimdi sadece iki tanesini düzenli takip ediyorum. Biri Metropol Günlüğü, diğeri de burası. Lee'nin doğal olan üslubunu seviyorum. Sense hem yazdığın konu hakkında geniş çerçevede birikim yapmışsın, hem de samimi bir üslübun var. Bu yüzden favori blogum burası^^hahah
      Kısacası bence gayet başarılısın. :D

      Not: Japonca-Korece meselesi geçmişken, Hwaiting sadece bana mı daha karizmatik geliyor? :D :D

      Sil
    3. Metropol Günlüğünü ben de severim düzenli olarak takip ettiğim nadir bloglardan :) Lee içinden geldiği gibi yazıyor, çoğu konuda da görüşlerimiz birbirine çok yakın o yüzden yazılarını okuduğum hatta acaba neden yenisi yok diye merakla beklediğim bir bloga sahip ^^ Bir de guzzisworld.blogspot.com, keypapshow.wordpress.com düzenli olarak okuduğum bloglardır. Benim de fazla yok yani :D

      Favori mi? *-* Teşekkürler, çok mutlu oldum *-*

      Karşınot: Hwaiting bence de daha güzel hem söylenişi daha fazla karşılıyor sanki :D

      Sil
  4. Bir çırpıda okuyanlardan olduğumu biliyorsun zaten söylememe gerek yok. Senin kadar ayrıntılı albüm değerlendirmesi yapan yok, o yüzden elini korkak alıştırma. Tam kararında yazıyorsun bence.

    Youtube'da olduğunu söylemesen tıklamak hayatta aklıma gelmezdi. Hatta o kısmı okumadan önce "Acaba şu 30 şarkıyı bir albüm yapıp upload etmesini istesem çok mu ileri gitmiş olurum?" diye düşünmeye başlamıştım XD Evet, elini verdin mi kolunu kurtaramazsın benden hehe

    Şimdilik bir iki şarkıya göz attım, ayrıntılı yorumumu daha sonra yapacağım o yüzden.

    Daha önce Seungri Justin mixlerini pek bir beğenmiştim. Zaten bazı şarkılar feci derecede birbirine benzediği için -ne büyük tesadüf- mix yapması zor olmuyordur herhalde :D YG farkı! demesin şimdi bu dediğimi okuyanlar :D Kpop'ta Amerikalılardan esinlenme(!) fazlasıyla oluyor bütün gruplarda :D Bu da piyasanın gerçeği, kabul etmekten başka çare yok.

    Nell!!! Muhteşem döndü yine... Bu aralar Nell'e olan sevgimde garip bir artış var. Sadece şarkılarını dinlemek yetmiyor, klibiyle beraber izliyorum bir de... Ah... Gerçekten hüzün... Evet, hissettiğim bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler guzzi ^^

      Ahaha istiyorsan hala yapabilirim :D Tek tek indirmekle uğraşmamış olursun böylece. Ama gene de benim önerim bütün seriyi indirip dinlemektir benim atladığım tonlarca iyi şey olduğuna eminim çünkü. Gene de cidden bak, istediğini söyle, bu listeyi winrar yapıp bir yere upload edivereyim ^^

      Yani, kpopun özgün olmadığının hepimiz farkındayız zaten. Ben kabul ettim, bağrıma bastım böyle XD

      Nell'e karşı yıllar önce birinin göndermesiyle Time Spent Trough Memories'i dinlediğimden beri inanılmaz sevgim var benim de. Dinlerken kalbimin burkulduğunu hissediyorum, öyle ki dinlemeye korkuyorum bazen. Evet, acı değil bu, gerçek hüzün...

      Sil
    2. Vallaha bu teklife hayır diyemiyciiiğm Nym! Eminim benim gibi birçok kişi de pek memnun kalacaktır. Zevkine güveniyorum. Zamanla hakkettiği değeri vermediğini düşündüğün şarkılar çıkarsa onlar için beni dürtmeyi unutmazsan sevinirim gayet tabii...

      Nell ile tanışmam Osaman ve senin sayende olmuştu. Gün geçtikçe, dinledikçe daha çok seviyorum. Su gibi müzik yapıyor adamlar. Ve hiç sıkılmıyorum dinlemekten. Kpop'ın bangırtısından tiksinen insanlar bile Nell'i dinlettiğimde seviyorlar. Kore müziğinin globalleşmesinden bahsetmiştik... Nell yapabilir bunu. İndie müzikle milyonların gönlünü fethetmek pek mümkün olmasa da, müzikten anlayan adamları yakalar diye düşünüyorum. Dili farketmez. Eşlik etme arzusu uyanmıyor bende zaten. Öyle myzen tv izler gibi dalıp gidiyorum. Acayip acayip şeyler yazasım var cidden XD Manyaklar bastı demesinler burayı, ben gidiyorum kkk

      Sil
    3. Tamam listeyi hazırlayıp upload edince sana tweetlerim madem ^^ Bu akşam yaparım leydim :)

      Nell kpopun çok dışında bir grup zaten, tamamen ayrı bir yeri var. Kore indie konusunda genel olarak iyi ama Nell... Tanımlayamam; aynı dalıp gitme, aynı acayip acayip şeylerden bahsetme isteği bende de oluşuyor çünkü. Bak mesela albümleri çıktı hakkında yazı yazmadım. Neden yazayım ki? Onların müziği hissettirmek, insanın kalbine dokunmak için... Farklı, çok özel... Offff bilmiyorum gerçekten.

      Sil
    4. Nell yazısı bekliyorum ama senden. Muhteşem bir grup, gerçek müzik, içe dönüşler... Bak yine acayip acayip konuşmaya başladım...
      Daha fazla insanın bilmesi gerek bu grubu kesinlikle...
      Aynısını bu blog için de düşünüyorum biliyorsun.
      Kpop'tan (Big Bang hariç) tamamen uzaklaştığım bir dönemde açtın burayı ve ben yeniden dinleyecek bir şeyler olduğuna inanmaya başladım. Bir sürü insan var kdramaları filmleri izleyen, ancak Kore müziğinden nefret eden. Onlar için de bir rehber niteliğinde burası. Ve gerçekten alternatifi yok.

      Başka bir istek yapacağım mesela. Grup tanıtımları bolca yapılıyor senin yeniden yapmana hiç gerek yok ayrı. Geçenlerde Lee Beast hakkında kendi düşüncelerini, en sevdiği şarkıları falan yazdı. Ve ben o yazıdan çok keyif aldım. Sen de gruplar hakkında böyle yazılar yazsan eminim birçok insanın hoşuna gider.

      -Grupların en yetenekli olduğunu düşündüğün üyelerini yaz mesela; biz de youtubeda dolanırken onların solo performanslarını izleyelim.

      -En sevdiğin şarkılarını yaz, yanlarında mümkünse indirme linkleri ver; biz de indirip kendimize arşiv yapalım.

      -En beğendiğin kliplerini yayınla burada; göz atalım bizim de gözümüz gönlümüz açılsın :D

      Böyle şeyler geliyor aklıma...
      Bir de gruplar hakkında bilinmeyen bir sürü şey var. Pre-debut dönemlerinden tut, elenip başka şirketlere geçmelerine, gruplardan üyelerin atılması veya grubun tamamen dağılması gibi olaylara, skandallara kadar geniş bir yelpazeden bahsediyorum burada. Bunları allkpop gibi Şok gazetesinden çok da farkı olmayan yalan haber blogundan okumak yerine, piyasaya tamamen hakim ve tarafsız, adam gibi uydurmadan yazan senden okumayı tercih ederim. Ve yalnız olmadığımı biliyorum.

      Farkındaysan inceden bir DBSK göndermem oldu yukarıda... Nedendir bilinmez senden övgü dolu bir DBSK yazısı bekliyorum içimde bir yerlerde XD Oysa bir Cassie bile değilim ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

      p.s: Üşenmeyip albümü upload ettiğin için binlerce teşekkür! Lirik çevirmenlerin dibisin, allkpop b.k yesin!

      (Bu aralar çok Family Guy izledim. Sansür bölümü vardı bugün, her şeye küfredesim var)

      Sil
    5. Her zamanki gibi teşekkürler hatun ^^ Başta seninkiler olmak üzere böyle yorumları okuyunca daha çok yazasım anlatasım geliyor XD

      Sevgili guzzi, planlayıp yazmayı düşündüklerimin çoğunu yazmıyorum aslında~kkkk Predebut konusu özellikle benim de ilgimi çeken bir mevzu hatta ucundan kenarından bu konuya dokunan 3 belki 4 bölümlük bir yazı dizisine başlayacağım. Bazı gruplar hakkında aynen senin söylediğin şekilde başlanmış ama yarım bırakılmış yazılarım var onları da bir gözden geçirmem lazım. Tembelim kızım ben, fikirlerimin %83ü hayata geçmeden bir kenarda kalıyor bu yüzden.

      DBSK göndermenin sonuna kadar farkındayım, hatta kendilerine çok kötü el atasım var, ama grubu daha da yakından tanımak istiyorum. Benim saygı duymakla başlayıp yavş yavaş sevdiğim gruplardan biridir DBSK, gene de müziklerini dinlesem ve bazı üyelerin karakterlerini bilsem de çok yakın değilim, haklarında yanlış birşey yazmak istemiyorum. Dava mevzusuyla ilgili de bir yazı yazacağım (herkes merak ediyor ama kimse net birşey bilmiyor. Dün gece de birisi bana sorunca bir insanları aydınlatma merakı doğdu içimde :P ) ama henüz gerçekten net bir bilgi yok o konuda da, haber kovalıyorum resmen. Ben de Cassie değilim. Cassielik fandomların en yücelerinden biri gibi geliyor ulaşması zor bir makam~kkkkk

      karşı p.s: Ahahaha sorun değil :D Uploadı ben değil Zeyra yaptı zaten, dün gece netim çok dandikti bir türlü yüklemedi hain =_= Ben de hazırladığım winrarı Zeyra'ya gönderdim o hallediverdi sağolsun ^^

      Sil
    6. O zaman Zeyra'dan da Allah razı olsun diyelim:D

      Sil
  5. Çok kısa yazmışsın Nymphe, insan oturur şarkılara tek tek yorum yazar, en beğendiklerini belirtir :P
    Ben de seviyorum YG In Da Mix serilerini ama malumdur ki oturup kpop konuşacak mecalim yok şu sıralar. Biri beni tokatlasın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Git işine ya... XD Gelmiş bir de dalga geçiyor burada~hıh

      Elektronik maille tokat gönderilmiyor, facebooktan dürtmemi, twitterdan mentionlamamı falan ister misin? :P Boşver kuzu ya, bazen uzak durmak lazım zaten ^^

      Sil
  6. Tabii ki yalnızca senin listeni dinledim :D

    Kendi ilk dördümü yazayım şimdi. (Evet ilk üç değil 4)

    1-Daesung&TOP - Halo, Baby Don't Cry&Oh Mom is en beğendiğim oldu açık ara! Gerçekten muhteşem olmuş. Halo ve Oh Mom zaten Beyonce ve TOP'nin şarkıları arasında favorim olanlardır. (TOP'ın bu işi yapmak için doğmuş dediğim, gerçekten hissederek söylediği için en çok hissettiğim şarkısıdır Oh Mom. Daha önce de söylediğim gibi o albüm zaten baştan aşağı efsaneydi) Şarkının başında ve aralarda yer alan konuşmalar da ayrı bir duygusal hava katmış. Evet duygulandım... Oldukça duygulandım hem de...

    2-Fantastic Tonight Big Bang'in uptempo şarkıları arasında en sevdiğim iki tanesinin mixi olduğundan mıdır nedir senin seçimlerin arasında en sevdiğim ikinci oldu. Tonight zaten bende her zaman gecenin bir vakti lüks arabalarıyla harabelere gidip varillerin içinde ateş yakıp takılan insanları her nerede yaşanıyor ve yaşatılıyorlarsa bulup "Beni de alsanıza aranıza" deme isteği uyandırıyor XD Evet şarkıyı dinlerken bunların hepsini hissediyorum :D Fantastic Baby'nin neler hissettirdiğine girmeyeyim hiç. Tanıdığım tüm VIPlere hissettirdiği şeylerle neredeyse aynı... Bak sevdiğim şarkılar hakkında konuşurken uzattıkça uzatıyorum işte XD Sustum.

    3-GD, TOP, HyunA, Dok2 - Follow The Leaders The Leaders'ı gayet tabii severek dinlerdim. Ki o albüm de yine efsane YG yapımlarından biriydi. Her şarkısı defalarca dinlenir... Hyuna'nın da gerçek bir şarkıcı olabileceğini kanıtlamak için dinlettiğin "We call him zi ay si oo" ortaklığı beni benden almıştı. Her ne kadar Hyuna'yı kendi haline bıraksan böyle bir performans çıkaracağına inanmasam da, en azından birilerinin yarattığı imajı sahneye koymayı başarabilmiş diye hoşuma gitmişti. (Yaratıcılık, özgünlük konularına kpopta girmemeye karar vermiştim bir zaman önce. Yine laf etmeden geçemedim) Şarkıyı yazan -tek başına mı bilmiyorum- Dok2 diye okumuştum. Hatta fangirllerin "Zico Dok2'den daha iyi söylüyor." yorumlarını okumuş, dinlemediğim halde Dok2'nin daha iyi olabileceğini düşünmüştüm. (Evet Zico Koreli rapperlar listemde ilk 5'te ama Dok2 o listede Zico'dan yukarıda olurdu) Dinledim ve hangisi daha iyi söylemiş karar veremedim. Malum Dok2 pek sempatik bir tip değil, Zico ile ise farklı bir ilişkim var XD Ancak Dok2'nin işin mutfağında Zico'dan daha yetenekli olduğunu düşünüyorum. Belki bu konuda sen de benimle hemfikirsindir? Netice; şarkıya gerçekten ba-yıl-dım! Kendini güçlü hissettiriyor insana.

    Ufak bir not: CL ile Hyuna'yı aynı şarkıda buluşturmak hiç doğru bir olay değil zannımca. CL fazla güçlü duruyor bu şarkıda. Hyuna'nın en iyi performansını, CL en iyi olmayan, normal bir performansı ile rahatlıkla ezebiliyor. Ben Hyuna olsam "CL varsa ben yoğuum lan!" derdim XD

    4-Forever With You Tango Ver. bayıldım!!! Cidden çok hoş olmuş ve evet ben de tango kursuna yazılmak istiyorum. Ki daha önce bir arkadaşımın kursuna izlemek için gidip denemişliğim, beceremeyişim üzerine sonsuza kadar ölmeden önce yapılacaklar listemden silmişliğim vardır.

    Ve sıra geldi yüzsüzlüklerime yüzsüzlük eklemeye: Dok2 hakkında bir yazı istiyorum!!! Şiddetle hem de. Twitterdan zaten dile getirmişken neden bir de buraya yazıyorsun diye sorabilirsin :D Amacım belki bir toplum hareketi yaratırım, insanları Dok2 Dok2 diye bağırtır, Dok2 yazını hızlandırırım :P Umut benimkisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin sevdiklerin benim sevdiklerim XD

      Zico ve Dok2... Öncelikle Ziahco'yu ne kadar sevdiğimi biliyorsun~kkkk Follow Me üzerinden gidersem: Parçada Dok2'nun rapinin biraz daha kuuul olduğunu düşünüyorum, oysa Zico'nun sahne performansı çok daha agresiftir. Bu şarkıda şu açıdan Dok2 Zico'dan üstün olabilir: Dok2 kendini HyunA'nın seviyesine indirebiliyor, kendini geri çekip öne çıkmıyor, düetlerinde bir balans var yani. Tabi onlarınkinin stüdyo kaydı olmasının da böyle bir cila çekilmesinde katkısı olmuştur :) Oysa Zico rapine girdiğinde HyunA'yi tamamen unutuyorsun, şarkı Zico'ya aitmiş gibi oluyor, sanki HyunA eşlik edenmiş gibi. Dok2 ile bir canlı performans olsun isterdim ama ben, böylece daha net karşılaştırabilirdim. Stüdyo kaydı ile canlı performans karşılaştırmak biraz tuhaf, sonuçta stüdyo kaydı genelde olabilecek en iyi haldir.
      Ufak notuna karşınot: Kesinlikle... CL HyunA'yı ezip geçiyor :D
      Tango versiyon bende de aynı isteği uyandırıyor ama biliyorum rezil olacağım T.T O yüzden bulaşmıyorum şimdilik~kkkk
      Senden başka kimsenin Dok2'ya bu kadar takık olduğunu zannetmiyorum Gyujin~haha Yani o toplum hareketini unut sen XD PCmi açma sebebim uzun zamandır yazmayı düşündüğüm başka bir konu hakkında düşüncelerimi toplayabilmekti aslında. Dün gönderdiğim şarkıyı dinledin mi? Oradaki Zion T. hakkında yazı yazmak istiyorum. Adam harika!! Dinle:

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9Fn_15i9CG8

      Sil
    2. Bak bu stüdyo kaydı konusunda haklısın. Bence Dok2'nin ışığında Jay Park bile gölgede kalıyor. (Ki kendisi konuk olduğu albümlerde albüm sahibine saygısından geride duruyor bilinçli olarak kanımca.) Hyuna ne hale gelir bilemiyorum. Zico kontrol edemiyor sahip olduğu o "şeyi". Gençliğine vermek lazım. O da ileride nispeten daha az yetenekli insanların yanında ışığını kontrol edip bütün ilgiyi üzerine toplamamayı öğrenecektir.

      Zico ile Dok2'nin bir düeti var mıdır acaba?

      Dok2'den bahsedeni duymadım daha önce hiç. Ufak bir tanıtıma bakar bence. E bu da senin misyonun tabii ki de:D

      Sabahtan beri Primary ve Zion T dinliyorum. Simon D'yi çıkış yaptığında denemiştim. Şarkısı hoşuma gitmişti ama tipini itici bulduğumdan takibe almamıştm. Büyük hata etmişim anlaşılan. Bir de Dok2 karıştı mı aralarına... Kadayıfın üzerine kaymak oluyor.

      Big Bang'in bir sonraki albümünde bol Dok2 baharatı olsun istiyorum. Olur mu dersin?

      Sil
    3. Jay Park aşırı derecede sempatik olsa da ve ben çok sevsem de mükemmel bir rapper değil zaten o yüzden Dok2'nun gölgesinde kalması normal bir yerde. Ama tabi ki HyunA'nın yanında cennetten gönderilmiş bir hediye gibi XD

      Zico göz önünde olmayı sahne çalmayı da seviyor sanki. Sadece performanslardan bahsetmiyorum, programlarını ya da röportajlarından bazılarını da izlediğinde daima bir öne atlama çabası olduğunu fark ediyorsun. Bunu inanılmaz derecede sempatik bir şekilde yaptığından (ya da en azından bana öyle geldiğinden XD ) büyük bir sorun değil, hatta eğlenceli ama var öyle bir şey. Bir de gerçekten genç tabi, ne kadar yetenekli olursa olsun, ben yaptığı işleri ne kadar seversem seveyim bazı açılardan daha çok toy olduğunu da kabul etmek lazım. Gene de stüdyoda sabahladığını duyduğum her zaman (ki çok sık oluyor bu) "yürü be aslanım!" demekten kendimi alamıyorum~haha

      Bildiğim kadarıyla bir Zico ve Dok2 düeti yok. Ama şimdi aklıma soktun da olsa ne güzel olurdu...

      Primary benim en sevdiğim Koreli prodüktörlerden biri. Nasıl smooth, rahatlatıcı beatler bulup da kullanıyor öyle? Hele de Zion T.nin sesiyle birleşince... Tadından yenmiyor.

      Benim Simon D'yi keşfim müzik sayesinde değil, kpop programları sayesinde oldu. Oh!My School diye bir kpop programı vardır oradaki "öğrencilerden" biri de Simon D'ydi. Başta sinir olmuştum bu nasıl adam yaa falan diye ama en büyük aşklar nefretle başlarmış, sonradan solo albümünü de dinleyince içine düştüm tabi~kkkkk Supreme Team'in de iyi şarkıları vardır bir göz at.

      Bu senenin başlarında olsa "kesinlikle olmaz" derdim ama şu anda özellikle GDnin albümünün etkisiyle "neden olmasın" diye düşünüyorum. Sonuçta hiçbirimiz GD'den bir Nell ya da Jaurim düeti beklemiyorduk değil mi? YG bu sene daha da dışarıya açılmaya başladı, önceden diğer şirketlere karşı kendini çekme politikası vardı, YG Family sadece kendi arasında takılırdı ama artık öyle değil sanki. Mesela Lee Hi'ın son şarkısı JYP'den alındı; Epik High Primary, Zion T., Choiza ile sahneye çıktı; GD'nin albümü de büyük bir adım bu konuda. Olabilir diyorum o yüzden :D

      Sil
    4. Zico'yu yaklaşık 7 saat boyunca 50cm ile 3 metre arasında değişen uzaklıklardan canlı izleme şerefine nail olmuş biri olarak (ki bu 7 saatin 6.5'inde bunun bi şeref olduğunu dahi bilmiyordum T.T) rahatlıkla söyleyebilirim ki; evet rol çalmayı seviyor! Bunu bilinçli yaptığını düşünmüyorum ama. En çok bana soracaksınız, en çok bana... gibi bir havası yoktu çünkü :D Gerçi diğer iki mc ondan çok daha yaşlı ve tecrübeli olduğundan o dengeyi -onlar- korumuş olabilirler. Ancak sıra Nanrina ve Bep'den Let's Get It Started'a geldiğinde ipler koptu, ortalığı bir duman kapladı... Bayılmışım gerisini hatırlamıyorum XD

      Ben işim sebebiyle bir çok konsere iştirak ettim. (Maalesef %95'ine çalışan olarak) Zilyon tane dünya starı izledim. Bir performanstan zevk alabilmem için çok üst düzeyde olması gerekir, çünkü bu bahsettiğim dünya starları çıtayı çok yukarı çektiler. Bunların ışığında diyebilirim ki; Zico gerçekten dünya starları seviyesine çıkıyor sahnede!

      (Ki biz afedersin popo kadar stüdyonun, popo kadar sahnesinde izledik kendisini. Büyük denizlerde boğulur diyenler olabilir ancak ben Zico gibi adamların daha büyük kalabalıkların karşısında daha üst seviyeye çıkacaklarına inanıyor, ötesinde biliyorum)

      Zico'nun canlı performansından bahsetmeye başladım mı susmak bilmiyorum o yüzden bıçakla kesilir gibi burada kesmeliyim. Sadece Zico'yu izler ve büyülenirken aklımı kurcalayan bir soruyu soracağım sana; hiç adını sanını duymadığım bu çocuk sahnede bu haldeyse GD kimbilir nasıldır?

      Dün 1LLIONAİRE Records'un youtube channelını takibe aldım ve vlog olayına girmiş olduklarını gördüm. Yanındaki elemanların kim olduğunu bilmiyorum ama Kore'de rap olayının kralları sanırım bu adamlar. Kulüplerde, festivallerde yıkmışlar, izdiham yaratmışlar, sahnede iyiler vesselam. (Ah güzzi sen misin Amerikan aksanlı Korelilere laf edip duran, al sana Amerikan aksanlı Koreli işte :D)

      Ben şirket içi collab.leri pek sevmiyorum açıkçası. Dışarı açılmak farklı lezzetler veriyor şarkılara ve performanslara. Ödül törenlerinde ya da special stagelerde Big Bang ile 2NE1, SNSD ile Super Junior performansları olunca direkt kapatıyorum. Ya ok tamam aynı kafanın kız ve erkek versiyonlarısınız anladık. İşte bu yüzden ortaklıklarınız koparmıyor insanı. Ben üst düzey beklentisi olan bir fanım XD JYP & YG ortaklıklarını daha çok severim o yüzden. SM tabii ki her zamanki bencilliğini ve en çok bana soracaksınızlığını konuşturup ketumluğundan ödün vermiyor ve yine bildik, her senesi birbirinin aynı SNSD&Suju special stageleriyle ortaya çıkıyor. Pfff yani... Her performansın sonunda SNSD Sorry Sorry söylemiyor mu bir de, içim bayılıyor. Finalinde o uzun boylu kızın çıkamayışı ve Demet Akalın nağmesiyle bitirişi de ayrı bir facia. Boys & Girls change olaylarında da CL'in sürekli GD olması da aynı hesap benim için. Bak KARA'ya ne güzel 2PM oluyorlar ya da 2PM T-ara...

      Yine konuyu nerelere getirdim ben ya XD

      Lee Hi şarkısının JYP'den alındığını bilmiyordum ama iyi ki alınmış. GD albümündeki ortaklıklar beni de çok heyecanlandırdı ve gelecek için yine büyük beklentiler içine soktu. Dok2'nin Epik High ile sıkı ilişkilerini göz önünde bulundurunca bundan sonra YG albümlerinde görmeyi ummak çok da ütopik olmaz kanımca.

      Respect! Diyor ve kaçıyorum kkk

      Sil
    5. Seni işinin gezme dolaşma kısmı benim hayallerimdeki iş olduğu için kıskanmıyorum, Kore'ye gidip orada yaşadığın daha da önemlisi Japonya'yı görme imkanı bulduğun için kıskanmıyorum. Ama şu Zico'yu ve Block B'yi canlı canlı görmüş olma olayın var ya... BENİ DELİRTİYOR GÜZİN!!

      Ben de bilerek bir önde çabası olduğunu söylemiyorum zaten, karakteri böyle biraz, lider kafasında adam ki buna uygun da. Büyük sahnelerde boğulmayacaktır bence de. MAMA'da gayet iyiydi mesela. Gerçi o stage tamamen iyiydi Primary Choiza falan vardı *-*

      GDyi görmek insan için ölümcül olabilir ben Big Show'lara giden VIPlerin nasıl hayatta kaldıklarını hala anlamıyorum. Bir sonraki Big Show'u da görebilmek için yaşama tutunuyorlar herhalde~kkkkkk

      Katılıyorum farklı şirketlerin bir araya gelerek birşeyler yapması da güzel oluyor mesela. Ben Suju-SNSD, SHINee-f(x) performanslarını hiç izlemem zaten çünkü sıkıcı. Aynısı BigBang 2ne1 için de geçerli oluyor bazen. Mesela bir 2ne1'dan Minzy, SHINee'den Taemin, BEAST'ten Kikwang 2PM'den ise Chansung'la Wooyoung'un dans performansı vardır, bayılırım. Çok mu iyi, Michael Jackson'ın Thriller'ını harika bir şekilde mi yansıtmışlar. Hayır, hatta bazı kısımları berbat performansın. Ama 4 farklı şirketten (ki bunlar en büyükler) idollerin bir araya gelip bir şey yapmış olması fena halde hoşuma gitmişti ilk izlediğimde, hala da gidiyor.

      SBS bu seneki Gayo Daejun'u için harika collablar yaptı bu arada. The Color of Kpop diye bir konsept oluşturmuş ve programına katılan bütün grupları birbirine karıştırıp farklı kategorilere ayırmış bir de başlarına Sweetune, Shinsadong Tiger gibi kpop hit yaratıcılarını vermiş yeni şarkılar yazmaları ve çocukları eğitmeleri için. Sabırsızlıkla bekliyorum ilk duyduğumdan beri bu performanları.

      Biz birbirimizin gevezeliğini fena halde tetikliyoruz benden söylemesi XD

      Sil
    6. Ah f(x) ve SHINee'den bahsetmeyi unutmuşum -.-
      Big Bang ve 2NE1 performanslarını bile beğenemiyorum. Ha konu YG Fam.'in tamamı olunca o zaman olayı bitiriyorlar işte. Teddy'nin Kush'un etkisi midir acaba? Bir koreografi olmadan sahneyi yıkmak bence idoller için büyük olay ve çok zor. YG Fam. bir aradayken bunu çok iyi başarıyor.

      SMTown konseri ya da performansı hiç izlemedim o yüzden bir yorum yapamayacağım ama pek ümitli olmadığımı söylememe gerek yoktur sanırım.

      He he yes yes ben Zico'yu gördüm ahauhauha Dua et sen, hayatımda ilk defa görüyordum o çocuğu. Daha önceden tanıyor, biliyor olsaydım sarmaş dolaş fotolar çektirir yayınlardım sağda solda vallaha XD Hala Reiri elini sıkmaya giderken ben neden "Napıyım ben o sarı kafalının elini" diye yanında gitmeyişim geliyor gözümün önüne böhüüüü T.T

      Sil
  7. οf couгse like your web site hoωeveг yοu haѵе to chеck thе ѕpеlling on quіte а few οf уοuг poѕts.

    Manу of them аrе rife ωith spelling ргoblemѕ аnd I in finding it very bothersοme to infoгm the rеality hοwever Ӏ ωіll dеfinitely come again again.



    Alsο ѵisit my blοg post - asker oyunları

    YanıtlaSil
  8. It's impressive that you are getting thoughts from this paragraph as well as from our dialogue made here.

    Have a look at my site :: zıplama oyunları

    YanıtlaSil