22 Aralık 2012 Cumartesi

Korece Albümleri Bulmak... Nym Nerelerden İndirme Yapıyor?

 Bu aralar bir kaç kişinin istediği Korece albümleri bulmakta sorun yaşadığıyla ilgili tweetlerine rastladım, kimileri de bizzat bana sordu. Bu yüzden ben de blog okuyucumlarımla indirme yaptığım birkaç internet sitesini, blogu ve kimi yöntemleri paylaşayım dedim. Hadi başlayalım:

k2nblog.com


 Büyük ihtimalle şu anda herkes tarafından en çok bilinen ve kullanılan site olan k2nblog.com benim de sık kullanılanlar çubuğumda yerini edinmiş olanlardan. Aynı zamanda Jpop albümleri de içeren bir site burası ama genelde pop müzik üzerine çalışıyor o yüzden indie ve hiphop meraklılarını ya da yeni şeyler keşfetmek isteyenleri yarı yolda bırakabiliyor. Bir eksisi daha var, yüklediği albümlerin özellikle mediafire linkleri kolayca ölebiliyor bu da siteyi sürekli takip etmeniz gerektiği anlamına geliyor, çünkü eski albümlerin bu sitede sağlam linklerini bulmak sorun olabiliyor. Gene de bir çok download sitesinin linkini paylaşması sebebiyle kpop sevenler için bir cennettir o ayrı XD

kpopexplorer.net

 Benim için k2nblog'dan daha üst sırada bu site kpopexplorer.net, çünkü aynı zamanda indie gruplarının linklerini de paylaşıyor bu da sayesinde bir sürü yeni indie müzisyen/grup keşfetmemi sağlıyor. Burada da ölü linklere rastlamak mümkün tabi, ama k2nblog'a göre çok daha iyi durumda olduğunu söyleyebilirim. Uzun lafın kısası: kpopexplorer.net > k2nblog.com :P

kpopspy.com

 Aramızda sevgi nefret ilişkisinin olduğu site kpopspy.com. Bazen linkleri müthiş gıcıklık yaratabiliyor ama gerçekten iyi bir kaynak. Peppertones'un bir türlü bulamadığım bir albümünü sana borçluyum o yüzden başka linklerde çıkardığın sorunları affetmek için elimden geleni yapacağım kpopspy... Bu arada headbannerını sevmedim haberin olsun :P

yeppudaa.com
 İndirme yapmak için kullandığım tek Türkçe site: yeppudaa.com. Yeppudaa'nın en iyi tarafı ise şu: Linkleri yeniletmek için tek yapmanız gereken "linkler ölü" yorumu yazmak! Tabi biraz daha kibar olursanız kimseye zararı olmaz XD Ayrıca bazı şarkıcı ve grupların tam diskografileri oluyor bazen ki, tadından yenmez. Mesela ben en son K.Will'inkini indirmiştim, albümlerinden eşlik ettiği şarkılara kadar her şey vardı. Adamın nefes aldığı şarkıları bile koymuşlar neredeyse~kkkk (Bu arada o listeyi hazırlayan sayın zeyra'ya binlerce teşekkür, gerçekten harika bir toplama olmuş.)

Bloglar

 Aslında albümleri aramak ve yeni şeyler keşfetmek için en iyi yol bloglardır, siteler kadar geniş kapsamlı olmayabiliyorlar ama tek bir gruba ya da temaya odaklandıkları ve linklerle bizzat ilginenen bir bloggerın yönetiminde oldukları için size daha çok hitap edebiliyorlar ve yarı yolda bırakmıyorlar. 

 Mesela temaya odaklı bloglar arasında benim içine girip yaşamayı düşündüğüm bir tane var: purplemtl.blogspot.com.  K-hiphop ve underground rapperların neredeyse tamamının albümlerine ulaşabileceğiniz bu gösterişsiz blog son zamanlarda keşfettiğim ve kemiklerini kırana kadar sarılmak istediğim bir şey. Oyyyy yirim yirim yirim!!

 Gruplara adanmış bloglardan ise biraz daha spesifik bir tane söyleyeyim: narshmallow.wordpress.com . Brown Eyed Girls'ün şimdiye kadarki bütün solo ya da grup albümlerini, mini albümlerini, singlelarını yer aldıkları soundtrackleri içeren bir blog burası. Başka gruplar için de bu tarzda bloglar vardır herhalde, ben Miryo'nun solo albümünü ararken buna rastlamıştım.

 Genel bloglar arasından ise kpop-lover-saranghae.blogspot.coma arada bir göz atarım. K2nblog ya da kpopexplorer.net'ten hiçbir farkı yok aslında, yani onlardaki linklerde hata varsa kapısını çaldığım bir yer burası.

google.com

 Klasik ama etkili... Eski ama altın değerinde... Google amcaya başvurun millet! Tek yapmanız gereken sanatçının/grubun isminin yanına albüm adını ve "download" eğer canınız da isterse "rar" ya da "zip" yazmak ve karşınıza tonlarca siteden farklı link çıkacaktır. Arayan Mevlasını da bulur istediği kpop albümünü de... Kpopa bulaştığınızda zaten belanızı bulmuş olduğunuzdan o konuya hiç girmiyorum~kkkkk

 Ama google aratmalarının şöyle bir olayı var: Karşınıza size tatlı tatlı göz kırpan 4shared linkleri çıkarabiliyor ve siz de engelleme yüzünden gözünüzün önünde duran ama bir türlü ulaşamadığınız kpop albümüne bakıp iç geçirmek zorunda kalıyorsunuz. DNS ayarlarını değiştirenler giriş yapabiliyor tabi ama bazı bilgisayarlarda bu numara da bir türlü işe yaramıyor: O yüzden siz sayın okuyucumla benim 4shared'e girmek için kullandığım küçük hileyi paylaşacağım: Linkteki 4shared kısmından sonra "-china" yazmak! Ne tür bir zırvalık yüzünden işe yarıyor hiçbir fikrim yok ama işe yarıyor işte XD

 Bakın bir örnekle açıklayayım. Aşağıdaki linke tıkladığınızda eğer DNS ayarlarınızla oynamadıysanız açılmayacak ve karşınıza sadece uyarı sayfası çıkacaktır.


 Ama araya "-china" yazdığım aşağıdaki linke tıkladığınızda... Voila!!! Artık indirmek istediğiniz şey neyse rahatlıkla indirebilirsiniz XD


 not: Bu arada bu kulladığım neyin linkidir hiçbir fikrim yok~kkkk Örnek verebilmek için arama çubuğuma 4shared yazdığımda çıkan ilk linkin üzerine tıkladım. Kim bilir gene ne tür bir zırvalık indirmiştim bu linkten...

Hala mı Aradığınız Şarkı veya Albümü Bulamıyorsunuz... Son Çare: youtube.com

Hala mı istediğiniz albümü bulamadınız? O zaman sizi kurtaracak bir önerim daha var: Albümün tracklistini bulmak şarkıları youtube'da aratıp tek tek mp3 olarak bilgisayarınızda indirmek. Ayrıca sevdiğiniz canlı performansların mp3lerini de çekebilirsiniz tabi...

 Youtube'dan video ya da mp3 indirmek için birçok program hatta bazı siteler var ama ben DVDVideoSoft programını kullanıyorum. Hızlı ve gerçekten çok kullanılışlı. Üstelik youtube'dan müzik ve video çekmek dışında birçok da işlevi var ki bu onu daha havalı yapıyor XD Tavsiye ederim gayet iyi bir program. 

Programın ana menüsünün görünüşü... Bu arada tahmin edin masaüstümde kim vaaaaar?~kkkkkk

 Hala da bulamıyorsanız... Eh canım, siz de ne arıyorsunuz böyle?! Benim kullandığım bloglar, ve ufak tefek yöntemlerim bu kadar, hala istediğiniz şeye ulaşamadıysanız kaderinize razı gelin, olsun bitsin~kkkk 
______________________________________________
 Umarım bu yazı birilerinin işine yarar ^^ Takıldığınız bir şey varsa sormaktan çekinmeyin lütfen. Ciddi ciddi arayıp bulamadığınız bir albüm varsa da bana söyleyebilirsiniz bu arada. Eğer benim klasörümün bir yerlerinde mevcutsa upload edebilirim. Tabi kolaya kaçıp her yerde bulunabilecek bir albümün linkini istemeyin lütfen, çünkü normalde upload yapan biri değilim ben.  Sadece özellikle istendiğinde bazı arkadaşlarıma yardımcı olmak için yapıyorum o kadar :) Hadi bakalım iyi kpop albümü avları!!!~kkkk

13 yorum:

  1. Ben de bir öneri yapayım öyleyse. :D

    Program indirmeden her hangi bir video, mv, pv indirmek için: keepvid.com
    Yine aynı şekilde o videoları mp3'e dönüştürüp indirmek içinde: snipmp3.com kesinlikle tavsiyemdir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keepvid'i ben de kullanıyorum kendi bilgisayarımdan uzak kaldığım zamanlarda ama diğerini hiç kullanmadım şimdiye kadar. Teşekkürler öneri için ^^

      Sil
  2. k2n cidden linkleri asla yenilemiyor. Sadece günceli indirebiliyorum oradan. Diğer adresler ve dahiyane 4shared-china önerin için daha önce söylediklerim, tapınmalarım vs vs... Cümleyi tamamlamak istemedim, tembelliğim tuttu.

    Türkçe siteler arasında cidden Yeppudaa hazine. Çok düzenli, bulması çok kolay. Popüler şarkıcıların bütün albümlerini tek sayfada bulmak mümkün, ki bu süper bir durum. Ayrıca "Linkler ölü bilader ne iş!" diye çemkirdiğinizde bile sizin seviyenize inmeyip "Ya sabır" çekip güzellikle yardım ediyorlar :D Ki kibar olduğunuzda nasıl bir muamele görürsünüz orasını hayal edemezsiniz. Kokteyller, samandan etekli hindistan cevizinden bikini giyinmiş kızlar falan filan... Öf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve linkleri çok çabuk ölüyor. Öyle ki albüm çıktıktan bir hafta sonra bile linki havaya karışmış olabiliyor.
      Rica ederim ^^

      Sil
  3. Aynı zamanda bende video indirme ve videoları mp3e çevirme programı konusunda bir öneride bulunmak istiyorum :') Uzun süredir Freemake Video Downloader benim için bulunmaz bir nimet. Öyle ki normalde pek program güncelleyen biri değilim,hatta Freemake artık videomu indirmeyip "GÜNCELLE!" diye çemkirene kadar onu da güncellemedim. Fakat Freemake her an için benim elim ayağım, eğer o olmazsa ölürüm, bu yüzden güncellemek zorunda kaldım. Oldukça kullanıştı. Videonun görüntü kalitesini seçiyorsunuz ve convert kısmındaki seçeneklerden istediğinize tıklıyorsunuz. En düşük kaliteyi seçip mp3'ü seçerseniz şarkı saniyeler içerisinde mp3 olarak iniyor bile. Aynı zamanda ben bu programla 3 saatlik konserleri 10 saniyede mp3 olarak indirdiğimi bilirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğim gibi bir çok program var ben de DVDVideoSoft kullanıyorum mesela. Hepsinin işlevleri birbirine yakın, o yüzden içlerinden size en rahat geleni seçip kullanmak en mantıklısı ^^
      Öneri için teşekkürler eminim birilerinin işine yarayacaktır :)

      Sil
  4. Harika bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Nymphe, şu 4shared'dan ne kadar hüsrana uğradım bilemezsin..
    Bu -china ipucu bulunmaz bir nimet oldu, umarım bende de işe yarar..Bir deneyeceğim..Youtubedan indirmekde pek aklıma gelmemişti..Hiç olmadı onu denerim artık:))
    Ellerine sağlık, çokça faydalandım^^

    YanıtlaSil
  6. Blogunu yeni keşffettim :P Ama 4shared hakındaki dahiyane tavsiyen :D I love u diyorum o kadar :D Ayrıca youtube çevirisi için bir site de benden : http://www.video2mp3.at/


    Ayrıca resimdek Dongwoo değil mi :D Yalnız o fotoğrafta PJMye çok benziyo , normalde alakası yok gerçi o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha işine yaramasına sevindim. DNS ben de dahil olmak üzere çoğu insanı yarı yolda bırakıyor oysa bu sorunsuz bir giriş sağlıyor. Tek problemi sadece 4shared'de uygulanabiliyor olması :/
      Sonunda bilen biri! Evet Dongwoo, kendisi Infinite'ten favori üyem olur XD Ve gene evet, bu resimde gerçekten biraz Park Jung Min'e benziyor. Dongwoo daha yakışıklı ama :P

      Sil
    2. Benimde :D Ve biliyor musun gerçekten karakter ve tip olarak bana çok benziyor :D Bunu benim söylemem garip ya neyse :P

      Sil