1 Aralık 2012 Cumartesi

MAMA 2012 Notları...


 Bugün bütün kpopseverlerin bildiği üzere kpopun en büyük ödül törenlerinden biri olan MAMA (Mnet Asya Müzik Ödülleri) töreni vardı. Tabi ki kpop aşkıyla tutuşan bendeniz bütün işlerimi (Okul mu? Pffft çok gereksiz :P ) ektim, normalde erken kalkmaktan nefret ettiğim halde 9:30'da kalktım, hayat arkadaşım olmasını teklif etmeme rağmen hala sessiz kalma hakkını kullanmakta olan bilgisayarımın başına kuruldum ve kırmızı halıdan itibaren töreni izlemeye başladım. Bayağı da uzun sürdü kerata, kırmızı halı ile beraber neredeyse altı buçuk saat. Her neyse... Twitterda onca zırvaladıktan (twitterdan da "Tweet hakkınızı aştınız" şeklinde 3 defa yasak yedim bu arada) ve fangirl modundan azıcık da olsa sıyrılmayı başardıktan sonra aklımda kalanları, genel olarak düşüncelerimi bir de burada dile getireyim dedim. Ne iyi etmişim değil mi? :P

Kırmızı Halı
 Bizim saatimize göre sabah on civarı başlayan kırmızı halının aslında çok da büyük bir numarası yoktu... Hatta en başlarda idoller yerine törene davet edilmiş olan başka ünlüler ortalıkta salınmaya başlayınca fena halde sıkıldığımı ve "keşke ödül töreni başlayana kadar uyusaydım" falan diye düşündüğümü de söylemeliyim. Gene de bir kaç noktaya değinmekte yarar var:

 MAMA 2012 kırmızı halısına üç renk hakimdi resmen: Siyah, beyaz ve kırmızı. Normalde gala tarzı etkinliklerde oldukça tuhaf giyim tarzları sergileyip, bir çoğumuza "bu ne yaa?" dedirtebilen Koreli ünlüler bu sefer tercihlerini sade ve asil bir tarzdan yana kullanmıştı. Genel olarak hepsi oldukça hoştu; Onew'ün bornoz misali tüylü uzun ceketi ve aynı zamanda Çin'den En İyi Asyalı Sanatçı ödülünü kazanan Lee Yuchun'un tuhaf eteğini saymazsak XD

 Kırmızı halı sunucuları ölümüne sıkıcıydı...Gelen herkesin tarzını "seksi ve cazibeli" olarak tanımladılar, bu sayede beni modadan daha da kötüsü seksilik kavramından anlamadıkları konusunda hafiften ikna etmiş oldular XD Her ünlüye aynı şeyleri ezberlemiş papağanlar gibi bugünkü konseptinin ne olduğunu sordular ki en güzel cevabı da 2PM'in Wooyoung'u verdi: "Bilmem...". Nereden bilsin çocuk, etkinlikler için ellerine ne verilirse onları giyiyor bu idol milleti!~haha Bunu demek istemezdim ama sunucu ekibine bir sonraki MAMA için birkaç Oscar kırmızı halısı falan izlemelerini tavsiye ediyorum: Orada ünlülerin, özel hayatları, yaptıkları işlerle ilgili daha kişisel sorular olur, espriler falan yapılır bu sayede izlerken pek de sıkılmazsınız mesela...
 Kırmızı halı töreninin nerede yapıldığını ölümüne merak ediyorum bu arada... Böyle depo gibi hangar gibi bir yerdi XD
 Sonuna kadar beklememize rağmen Big Bang kırmızı halıda görünmeyip bütün VIPleri kısa süreliğine de olsa hayal kırıklığına uğrattı. Otelde uyuyakaldıklarına dair söylentiler var ama :P
 Epik High'da kırmızı halıda yoktu ama sahneye çıktıkları zaman nedenini hepimiz anlamış olduk~haha Gene de buna sonra geleceğim XD

 Tamamen kişisel ama SHINee kırmızı halı sahnesindeyken Key'in konuştuğu o değerli süre zarfı boyunca, kamerayı poz vermekte olan ve büyük ihtimalle showu izleyen kpop fanlarnın zerre kadar umrunda olmayan B.O.B'ye çeviren kamera yönetmeni... Hayatımız boyunca karşılaşmayalım olur mu? Çünkü seni bulursam var ya... Yaşamaya devam ettiğin her saniye büyük pişmanlık duyacağını bil. Zamanında sırf insan doğasının karanlık yönünü daha iyi anlayabilmek için işkence yöntemleriyle ilgili teoride kalmış bazı araştırmalar yaptığımdan haberin var mı? Peki ya bazılarını uygulamaya geçirebileceğimden?.. Saklansan iyi edersin dostum, çünkü MAMA kırmızı halısının içine ettiğin bir Locket intikam ateşiyle yanıp tutuşuyor...

 Öhöm öhöm... Evet nerede kalmıştık? ^.^ Bütün bunlara rağmen MAMA kırmızı halısını izlediğime pişman olduğumu söyleyemem çünkü B.A.P., Block B ve Davichi kırmızı halıda gayet hoş performanslar sergiledi. Özellikle son ana kadar etkinliğe katılıp katılmadıklarından bile emin olamadığım Block B'nin performansını görmek kendi adıma söylemem gerekirse harikaydı :D
Ödül Töreni
 İşte geldik asıl önemli olan kısma... MAMA Ödül Töreni!!!
 Geçen seneki MAMA'yı izlerken bazı dallarda aday olmasına ve ödül almasına rağmen törende olmayışı sebebiyle olayın tam anlamıyla tadını çıkaramamış olan ben bu seneki MAMA ödül törenini dört gözle bekliyordum açıkçası. Peki beklediğime değdi mi? Hem de sonuna kadar!! Ama gene de yavaş yavaş gidelim olur mu? :D

Hangi MAMA Sahnesi? 2011 mi 2012 mi?
MAMA 2011 Singapur Sahnesi

 Song Joong Ki ve Yong Il Woo'nun ana sunucuları olduğu ödül töreni belli bir konsept üzerine yoğunlaşmak yerine her sanatçıya kendi özgür alanını tanımış aslında. Bu bir açıdan müthiş bir çeşitlilik sağlasa da bir açıdan da... adı üstünde olay konseptsiz oluyor işte XD Gene de geçen seneki törenle karşılaştırıldığında bu seneki gerek katılım, gerekse sahne showları açısında çok daha üst düzeydeydi. Ama gene de 2011 MAMA'nın 2012 MAMA'dan üstün olduğunu düşündüğüm bir yan var: Sahne dizaynı çok daha iyiydi bence. Öne doğru uzayan podyum tasarımlı geçen seneki MAMA Singapur sahnesi hem sanatçılara daha geniş bir hareket alanı sağlıyor hem de izleyici için her açıdan daha görülür bir gösteri olmasına ön ayak oluyor gibiydi. Oysa bu seneki enine daha geniş olan sahne önde doğru çıkıntı yapan küçük bir plartformu olsa da bu olanaktan yoksundu bence.

 not: Bu seneki sahnenin boş versiyonunu bulamadım... Gösterilerden birini izleyin ne demek istediğimi anlayacaksınız ^^

Başlangıç İçin Ailee Mi? Bilemiyorum...
 MAMA ödül töreni programı açıklandığında ve başlangıç listesinde Ailee'nin ismini gördüğümde de aynı tepkiyi vermiştim. Aynı zamanda "En İyi Yeni Kadın Sanatçı" ödülünü de alan Ailee ben kişisel zevkime uymadığı için çok bayılmasam da çoğunluk tarafından sevilen bir sese ve tabi ki yeteneğe sahip. Gene de geçen seneki MAMA'da Simon D'nin falan arasında olduğu bir grup tarafından gayet dinamik bir giriş yapılırken bu seneki çok daha sönük kaldı. B.A.P'nin lideri pek sevgili Bang Yong Guk geçerken sahneye uğrayıp beni şöyle bir gülümsetse de adını bilmediğim o sözde metalci ajusshinin detone çığlıklarının eşlik ettiği Ailee çok da sallayamadı sahneyi.
 Ama en başında GD'nin Song Joong Ki'nin şarkı söyleyişinden sonra (birazcık detone oldu Nice Guy ama cici yüzü ve cesareti yüzünden affedip bağrımıza basıyoruz kendisini XD ) MAMA -ve tabi ki kendi egosu- için İngilizce rap yapması harikaydı değil mi? Değil mi? Hı, değil mi? "Evet" dediniz var sayıyorum XD

Ödüller Hak Edene Mi Gitti?
 Sadece MAMA'nın değil her büyük ödül töreninin en büyük tartışması olan bu konu aslında artık ciddi anlamda umurumda değil.~haha Töreni izlerken çok eğlendim ve desteklediğim ya da kazanması gerektiği düşündüğüm, en azından tahmin ettiğim kişiler ödül alınca sevindim ve hepsi bittiğinde gösterilerin beğendiğim kısımları beynimin içinde uçuşurken başta Big Bang olmak üzere sevdiğim sanatçıların ödülleriyle mutlu olup huzurlu bir şekilde livestreami kapattım :) Olması gerektiği gibi yani...

Fanlara ve Fanwara'a MAMA Naniği

 Eh yaklaşık bir aydır devam eden oylama hepimizin malumu... Önüme gelen herkese "oylama sadece %20 kadar etkili olacak, albüm satışları ve özellikle jurinin kararı asıl önemli olan" deyip durmama rağmen, tek başıma fan kavgalarını engelleyemedim hatta bazen gaza gelip bazılarının içine ben de balıklama daldım tabi (pişman değilim gene olsa gene yaparım yıh yıh~ ). Ama benim zaten bir şey yapmama gerek yokmuş çünkü MAMA kendisi bunlara güzel bir cevap verdi bile XD

 Öncelikle oylamanın en kapışmalı dalı olan "En İyi Yeni Erkek Grup" dalından bahsedelim: Olayı takip eden herkes EXO fanları (kendilerine Exotic deseler de hala bir isimleri yok) ve Babyler (kendileri B.A.P. fanlarının ultra saçma ismi olur) arasındaki gayet sert kapışmadan haberdardır sanırım. Ben de bir BiEyPi destekçisi olarak bu konudan bolca yakınmış oylamada EXO'nun önde olmasına "hadi oradan be!" şeklinde sahalarda görmek istemediğimiz hareketlerle cevap vermiş ve son zamanlarda B.A.P. öne geçince "heheyt yavrum" moduna girip kişisel kutlama dansım olan Hula Hula'nın figürlerini sergilemeye başlamıştım. Ama MAMA jurisi yapacağını yaptı ve "En İyi Yeni Erkek Grup" ödülünü bu senenin allkill yapan tek rookiesi olan Busker Busker'a verdi.~haha Bütün o çatışma ve kavgalar da bir zaman kaybı olarak kenarda kaldı, EXO fanları ile Babyler kolkola girip birlikte süt içmeye ve hazımsızlık problemleri sebebiyle akşamdan kalma moduna girmeye gitti~kkkkk 
 Gene de belki de bu iki pek gürültücü fandomun gazabından korkan MAMA grupları ödülsüz bırakmadı: B.A.P. "Mnet Prodüktör Seçimi" yani "Juri Özel Ödülü"nü alırken, EXO'nun payına da büyük ihtimalle hem Çinli hem de Korelilerden oluştuğu için "En İyi Yeni Asyalı Grup" ödülü düştü. 

 Tabi bir de büyük fandomlar arasındaki sürtüşmeler var: ELFler ve VIPlerin de bu MAMA yüzünden azıcık ama çok azıcık tartıştığını hepimiz biliyoruz. Hala bir VIP olarak biricik grubumun daha da fazlasını hak ettiğini düşünüyorum tabi ki, tıpkı başka bir fandomun üyesinin de biricik grubunun çok daha fazla ödül almayı hakettiğini düşüneceği gibi. Ama gene de bu sahneden sonra bazen birşeyleri abarttığımızı düşünmeden edemiyorum... (Buna rağmen Big Bang rocks the nite oh eh ooooh~ kkkkk )


Yabancı Artistler Ne Alemdeydi?

 Bu sene Asya dışından iki artist ağırladı MAMA: Adam Lambert ve B.O.B.

 Adam Lambert benim eskiden beri sesini sevdiğim şarkılarını dinlemekten de hoşlandığım bir sanatçıdır o yüzden onun da canlı performansını izleyebildiğim için mutlu oldum. Gene de sadece bir kpop idolüne yakışacağını düşündüğüm ceketi olmamıştı, makyajı da biraz daha hafif görünümlü olabilirdi sanki. Sahne showu da kpop idollerininki kadar kompleks olmasa da kesinlikle iyiydi, Lambert'ın sesi yeter zaten. Açıkçası bir kpop showu olan MAMAya idollerin ne kadar uğraşırlarsa uğraşsınlar asla elde edemeyecekleri o Amerikan "canım ne isterse onu yaparım, benim sahnem benim hayatım" tarzını getirdi, MAMA için yeni bir soluk oldu. Buna alışık olmayan seyirci biraz afalladı sanırım, çünkü benim bağıra çağıra tepinerek eşlik edeceğim o performans gayet sessiz sayılabilecek bir şekilde izlendi taraflarından XD

 Ayrıca B.O.B de "En İyi Vokal" ödülünü sonuna kadar hak ederek alan K.Will'in eşlik ettiği bir Nothing On You performansı sergiledi. Performans boyunca "Ah burada Jay Park" olacaktı ki diye düşünmüş olsam da, K.Will ve B.O.B de farklı bir collab olmuştu gayet dinlenesiydi.

 Asya civarından ise bazı dallarda ödül alan Li Yuchun daha önce buralarda debutu hakkında konuştuğum Natthew, TimeZ gibi sanatçılar performans sergiledi. TimeZ gayet şirin bir gruptu, Nathew da iyiydi, Li Yuchun performansının ise sadece yarısını izledim birilerine twitterda laf yetiştiriyordum o anda~kkkkk Yani hiçbir fikrim yok...

Kesinlikle Bir YG Gecesi...

 Hadi ama sanki bir YG Family konseri izliyormuş gibi hisseden tek insan ben olamam değil mi? :D En fazla ödül toplayan şirket olan YG sanatçılarının da sergilediği performanslarla geceye damgasını vurdu. Önce Lee Hi ile beraber romantik bir giriş yapıp ardından Batman çizgi romanının bir banka soygunu üzerindeki kötüleri Bane, Two Face ve Joker olarak karşımıza çıkıp herkesi coşturan Epik High,  ardından "İçimdeki canavar" temalı bölümünde her zamanki Big Bangliğini yapan Big Bang ve son olarak baştan amma da klasik başladı derdirtip sonradan derecesini yükselterek herkesi koparan yılın kpop fenomeni PSY... YG sanatçılarının sahneye koyduğu her show gecenin en coşkulu anlarını oluşturdu ve izlediğime sonuna kadar değdiğini hissettirirken gururla "boşuna YGStan değiliz herhalde" de dedirtti :D
 MAMAyı izlemeyi düşünmüyorsanız bile Big Bang ve Epik High performanslarına bakın. İkisi de gecenin en iyil sahneleriydi...

SM Performansları: İyi Performanslar Ama...

 Sadece performanslar. SM daima düştüğü, belki de bu yüzden artık kpop dünyasının da tarzı haline gelmiş hataya gene düştü. SM sanatçıları kesinlikle yetenekliler; genel olarak çok iyi dans ediyorlar, büyük çoğunlu en azından ortalamanın üstünde şarkı söyleyebiliyor, eh gayet hoşlar da... Ama daima bir şekilde aynı şeyi yapıyor ve bu tarz sahne performansları esnasında seyirciyle etkileşime girmeyi bilmiyorlar. Güzelce şarkılarını söylüyorlar, danslarını ediyorlar ve efendi efendi sahneyi terk ediyorlar. Bu da üç beş izlemeden sonra onların sürekli aynı şekilde mükemmel olmaya zorlanmış performanslarını, tekrarlara dönüştürüyor.

 Örnek olarak EXO+SHINee performansını ele alalım. "Time Loop" yani "Zaman Döngüsü" isimli bölüm EXO'nun bir araya gelince zamanda kaymalara neden olan 12 çocuk olması ve normal olarak da sahnede bir araya geldiklerinde kendi şarkılarını söyledikten sonra iki SM hiti olan Mirotic ve Lucifer'e geçmeleri açısından gerçekten yaratıcı bir temaydı. Ama bizim izlediğimiz şey neredeyse kameralarla bile göz göze gelmeden sunbaelerinin şarkılarıyla gayet iyi ama gene de sıradan bir şekilde dans eden bir EXO oldu. Aynısı neredeyse aşık olduğum SHINee için de geçerli. Harikaydılar, fanları olarak zaten "en iyi dans" ödülünü almış olmalarının da gururuyla bayıla bayıla izledim performanslarını ama şimdi geriye dönüp baktığımda önceki Sherlock performanslarıyla çok da büyük bir fark göremiyorum açıkçası.
 Aynı durum "Yılın Albümü" "En İyi Köprü" ödüllerini SM binasına götürme şansı kazanan Super Junior için de geçerli. Şu flashlı kostümlerle olan Mr. Simple (ki bir benzerini TVXQ'nun Catch Me'sinde de gördük, bir nevi eski numara yani) performansı enteresan sayılabilir, SPY'ın filmimsi girişi özellikle Ryeowook'un öpücüğü (2012 MAMA'nın performans öpücüğünün SM'den gelmesini kesinlikle beklemiyordum... Hem de Wookie'den...Gerçekten OMO'luk bir andı XD ) daha da enterasandı ama bir müzik ödül töreninde bu kadar uzun bir dance break? Bilemiyorum... Gerçekten SM gruplarının bu "dans eder yurdumuza döneriz" tavrı sıkıyor beni artık.

JYP'nin Ruhuna El-Fati...
 Ben demiyorum kendisi diyor XD Bu sene gruplarını göndermekle uğraşmayıp bir idolünü (2PM'in Jang Woo Young'u)  de yanına alarak  bizzat kendisi performans performans sergileyen Park Ji Young'un bölümünün adı "Memorial of JYP" yani "JYP'nin Anısına"ydı. Jang Wooyoung'un daha önceki performanslarından daha iyi olan bir Sexy Lady yorumu ile başlayan JYP gösterisi ikilinin "DJ Got Me Going Crazy"si ile hareketlendi. Daha sonra ise Park Ji Young'un "Hong Kong'da bir kız arıyorum" diye başladığı şarkıyla jazzimsi, hoş bir havaya büründü. "Gonna Make You Sweat"e geçmeleriyle Wooyoung tekrar sahneye döndü ve JYP de seffaf pantolonunun içindeki karakterine... Bitişini çok sevdiğim performans gene de gecenin ortalama işlerinden biriydi ve JYP ölmüş olmasa bile can çekiştiğinin ufacık bir kanıtıydı sanki. Şaka yaptım şaka yaptım~kkkkk Daha 2PM comeback yapacak nereye can çekişiyormuş?

Hip Hop Stage: En İyilerden Biri...
 YG Family'nin Epik High ve Big Bang performanslarının hemen bir tık altında yer alan performans hangisiydi diye sorarsanız kesinlikle birçok farklı sanatçıyı bir arada bulunduran bu sahne olduğunu söylerim.

 Zico, Double K, Loco, Primary, Choiza ve Davichi'yi bir araya getiren bu performans benim için şenlik gibiydi. Primary'den daha önce burada bahsetmiştim zaten, zevkle dinlediğim bir underground prodüktörtür, Choiza ile de daha önce harika işler yapmışlıkları vardır. Double K de Tablo ile olan bir düeti sayesinde keşfedip dinlemeye başladığım bir rapper, Zico sevdamı ise beni tanıyan herkes az çok biliyor XD 

 Hip Hop Stage gecenin en rahat performansıydı; hepsi sanki bir rap battledaymış gibi sırayla kendi yeteneği sergiledi ardından ise işleri performansa döküp bir araya geldiler. İnsanların arasına karıştırdılar herkesi coşturdular yani ait oldukları müzik genresi ne gerektiriyorsa onu yaptılar (Aslında burada fena halde Zico için övgü düzesim var ama fangirl yanımı bastıracağım... Çok fazla bastırmam gerekse bile...).

 Değinmeden geçemeyeceğim: Ben aslında Davichi sevmem (sahnede sabit durup hep aynı mimikle şarkı söylemelerini sinir bozucu buluyorum XD ) ama bu performansta Davichi kızlarını görmekten gerçekten hoşlandım. Bence işe renk kattılar, parçanın ilerleyişini güçlendirip tamamen rap alanında gezinmekten kurtardılar ve çok da güzel görünüyorlardı :D

Gecenin En Kötü Performansı İse...
 Bunu söylemek istemezdim ama bence bu seneki MAMA'nın en kötü performansı Trouble Maker'dı. Aynı zamanda "En İyi Düet Performansı" ödülünü de almış olan ikiliden çok daha iyi bir ley beklerdim ben. Özensizdi bir şekilde bu performans...

 Not: Bu arada Hyunseung ödülü alırken babasından bahsedince çok duygulandım... Canım yaa...

Son Olarak Oradan Buradan Şuradan...
- İtiraf et ana kameraman Shindong'a aşıksın, değil mi? Hayatımda hiç bu kadar uzun süre Shindong görmemiştim ben, kamera sürekli bir şekilde ona dönüyordu sanki... Sanırım mesele izlemeye gelenler arasında ELFlerin çok olması ve kameranın her Super Junior'a dönüşünde çığlığı basmalarıydı ama gene de birinci yasak aşk teorime inanmaya devam edeceğim ben. Çok daha eğlenceli~kkkkkkk

- Super Junior'dan girdik devam edelim: Yesung kesinlikle bu gecenin parlayan yıldızlarından biriydi. Herkesi desteklemesi ve sahneye çıktığında o muhteşem İngilizcesiyle "Yo wassup baby yo man baby" diye döktürmesini uzun bir süre unutmayacağım.

- Ryeowook öpücük vakasının sahibinin sen olmasını gerçekten beklemiyordum oğlum ben. Sen de pek bir şirindin MAMA'da ama :D

- Kyuhyun ve Merci'si... :D Bu arada Super Junior'ın "Kpopun Köprüsü" seçildikten sonra bir çok dilde konuşması oldukça hoştu, söylemeden geçmeyelim.
- Şu anda ismini hatırlayamadığım bir müzik yarışmasında birinci olan Roy Kim'in debut sahnesi de MAMA'da oldu. Bir debut için gerçekten iyiydi, çocuğun sesi ise daha diğer yarışmacıları bilmeden kazanmayı hak ettiğini düşündürüyor insana...
-SHINee koordinoonasının bu aralar Onew'yla kavgalı olduğunu falan düşünmeye başladım bu arada. Çok tuhaf şeyler giydiriyorlar çocuğa; mesela performansta giydiği o metal zincir dolu ceket ile dans edebildiği için Onew'yu alnından öpmek istiyorum.
- İyi arkadaş olan SHINee Key ile Kara Go Hara yanyana oturdu: 91-LINE!!!!
- SHINee Jonghyun Gangnam Style yapamıyor :P
-SHINee'yi o kadar uzun süre göstermediler ki, Taemin'e muzlu süt almaya gittiler zannettim.
-EXO'nun Lucifer performasında Chen'in "Lushifaaah"i~kkkk Gecenin en şeker Engrish vakasıydı :D

- PSY'ın ilk ödülünü sunan Simon Yam hiçbir açıklama yapmadan direkt "PSY!" diye bağırınca herkes bir afalladı~haha Benim için gecenin en komik anlarından biriydi.

- Answer 1997nin mini kesiti kesinlikle çok iyiydi :D

- GD ile Yesung'un muhabbet edişini çok sempatik bulan tek insan olduğuma inanmayı reddediyorum.

- Han Ga In her zamanki gibi Big Bang fanı olduğunu ortaya serdi. Ödüllerden birini ondan alan GD'nin "Bu ödülü Han Ga In'den aldığım için mutluyum" demesinin kendisine ömrünün sonuna kadar yetmesi dileğiyle...

- Gangnam Style performansı esnasında Taeyang'ın sahne kenarında kopuşu kesinlikle görülmesi gereken bir şeydi. Gerçi VIPler bilir Taeyang bunu hep yapıyor!!~haha PSY'yı çocuğu saheneye çekip almadığı için esefle kınıyorum.

- Big Bang Fantastic Baby performansında Seungri "MAMA just let me be your lover" dediğinde çok kötü kıkırdadım... Hadi ama gerçekten komik!!!!~hahahahahahahahahahhahahaha

- GD'nin Gangnam Style'ı=SWAAAAAAG!!!!

-PSY son ödülünü aldığı andaki neredeyse sahneye çıkacak olan ChoomTOP VIP aklımın hazine dairesinde her şeyden sakınılarak sonsuza dek saklanacaktır XD

- Tablo kesinlikle harikaydı!!!! O makyajın altında kendini daha rahat hissettiğinden mi bilmiyorum coştukça coştu...

- Sahne kenarındaki kız grupları ve sanatçıları o kadar az gösterdiler ki neredeyse hatırlamıyorum bile...

Kazanan Listesini de Verelim:

En İyi Yeni Kadın Sanatçı - Ailee

En İyi Solo Dans Performansı - Psy

En İyi Erkek Grubu - Big Bang
En İyi Kız Grubu - Sistar
En İyi Düet Performansı - Troublemaker
MNET Prodüktörünün Seçimi - BAP
En İyi Asyalı Sanatçı - Wang Leehom
En İyi Asyalı Sanatçı Japonya - AKB48
En İyi Asyalı Sanatçı Filipinler - Sarah Geronimo
En İyi Asyalı Sanatçı Vietnam - My Tam
En İyi Dans Performansı/Erkek Grubu - SHINee
En İyi Dans Performansı/Erkek Grubu - f(x)
En İyi Solo Vokal Performansı - K.Will
En İyi Grup Vokal Performansı - Davichi
Uluslararası Favori Sanatçı - Psy
En İyi Dizi Müziği - Seo In Guk & A-Pink's Eunji (All For You)
En İyi Asyalı Sanatçı Singapur - Taufik Batisah
En İyi Asyalı Sanatçı Endonezya - Agnes Monica
En İyi Kadın Sanatçı - IU
En İyi Grup Performansı - Busker Busker
En İyi Yeni Erkek Grubu: Busker Busker
En İyi Klip - Psy
En İyi Asyalı Sanatçı Çin - Li Yuchun
En İyi Yeni Asyalı Sanatçı - TimeZ
En İyi Yeni Asyalı Sanatçı Tayland - Natthew
En İyi Yeni Asyalı Sanatçı Grubu - EXO
En İyi Müzik Stili - Gain
En İyi Rap Performansı - Epik High
Guardian Angel Dünya Çapında Performans Sergileyen Sanatçı - Big Bang
En İyi Erkek Sanatçı - G-Dragon
En İyi Köprü - Super Junior (Kore'nin dünyaya açılan köprüsü anlamında)
En İyi Global Kız Grubu - KARA
En İyi Global Erkek Grubu - Super Junior
Yılın Sanatçısı - BIGBANG
Yılın Albümü - Super Junior/Sexy,Free and Single
Yılın Şarkısı - PSY/Gangnam Style


Not: Liste http://www.facebook.com/kpopturkey sayfasından alınmıştır. Aslında her ödülü not aldım ama bunu yazarken zaten yoruldum bir de onları geçirmekle uğraşamayacağım :/ Anlayışla karşılayın tamam mı?
__________________________________________________________________
 Ahhhhh... Ben yoruldum ya siz? Gerçekten gevezeyim değil mi?~kkkkkk
 Sonuç olarak bu seneki MAMA kesinlikle izlenmesi gereken bir şeydi. Oldukça iyi performanslara sahipti, eğlenceliydi, ödüllerin büyük çoğunluğu da hak edene gitti. Seneye görüşmek üzere.... En azından MAMA için XD

 not: Yakında Melon Awards var millet!! Bakalım onda neler olacak?

Bu resmin burada ne işi olduğuna gelince... Sadece hoşuma gittiği için!!!!~haha Hadi rahat rahat söyleyin, çok sempatik değiller mi? :D

21 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden yorumunu sildin?! Çok uzun olduğu için sonradan uzun bir cevap verecektim ona yapmam gereken bir iş çıkmıştı gece gördüğümde. Sanırım diğerlerine cevap verip sana cevap yazmayınca yanlış anladın :(

      Sil
    2. Gerçekten fazla uzundu. Rahatsız olabileceğinden endişelendiğim için sildim. Evet, uzun yorumları sevdiğini söylemiştin ama her zaman istisnalar olur. Daha önce söylediğim gibi zaten her şeyi eleştirebilen bir insanım. (Burada gerçek manadaki eleştiriyi kastediyorum.)Bu bazen insanları rahatsız edebiliyor. Eğer bir istisna söz konusu olmuş olsa bile, seni rahatsız etmeye hakkım yok değil mi? Böyle düşündüğüm için sildim. Ve eğer herhangi bir sorun çıkarmışsam bunu bilmek, ona göre sorunu çözmek veya hatamı telafi etmek isterim. :)

      Sil
    3. Cidden bir sorun yoktu yorumun mini makale tadında olduğu ve okuduğum anda uykum geldiğinden ve de okul için bir rapor yazmam gerektiğini hatırladığımdan bir de pek cümlelerimi toparlayamadığım için bir şey yazmayıp sonraya ertelemiştim. Açıkçası yorum yazmasını sabırsızlıkla beklediğim okuyucularımdan birisin ve bunda itiraz etmenin payı büyük. Senin yorumlarını okuduğumda söyleyecek daha çok şey bulabiliyor ve atladığım noktaları görüyorum ^^
      Okuduğum bölümü sorduğunu hatırlıyorum: Gıda Mühendisliği öğrencisiyim. Bir de TVXQ'nun ödül almamasıyla ilgili bir şey yazmış olmalısın sanırım. Tek başına TVXQ'nun yetersiz olduğu hissini bir türlü aşamadığımdan buna katılmadığımı yazacaktım aslında. Changmin de Yunho da gerçekten harika ama JYJnin yeterli olduğunu düşünürken onlar da tam da adını koyamadığım bir eksiklik görüyorum ne yazık ki...
      Diğer yazdıklarını hatırlayamıyorum keşke silmeseydin gerçekten :(

      Sil
    4. Her şey aynı olduğunda yazacak peki bir şey olmuyor, doğru. Bazı yazılarına yorum yazmıyorum bu yüzden. Neyse sorun yoksa bu iyi bir şey :)

      Hatırladığım kadarıyla TVXQ hakkında ödül alamadığı için yasta olduğumu söylemiştim. Mükemmel bir şekilde tatmin ettiğini iddia etmeyeceğim ben de ama Cassieopeia olmanın zorluklarından biridir bu. Ben şahsen JYJ'nin Ayy Girl'inden -ki Kanye West söz konusu- ya da Junsu'nun Tarantallegra'sından da tatmin olmamıştım şahsen. Ama geçen zaman içerisinde sadece iki kişi olarak yaptıkları bence sadece bu bile ödüle şayan. Çünkü ben fazla fark olduğunu düşünmesem de JYJ'nin gruptan ayrıldığı dönemde ikilinin nasıl zor bir durumda kaldığını düşününce... Yunho sadece iyi bir dansçıydı, vokali hiç iyi değildir, Changmin de o zaman oldukça küçüktü, sesi oturmamıştı, hala çocuk gibiydi. Gidenler müzik açısından grubun temeliydi. Bu şekilde düşün. Elinden gelenin fazlasını yapmak bence budur. Neyse, artık dursam iyi olacak.

      Çok önemli bir şey değildi zaten yazdıklarım.
      "GD ile Yesung'un muhabbet edişini çok sempatik bulan tek insan" değilsin demiştim bir de.
      Ve gerçekten SM gruplarında "dans eder yurdumuza döneriz" havası olduğunu ama bunun beni rahatsız etmediğini, hatta bunu sevdiğimi söylemiştim.

      Ayrıca SHINee performansında Taemin'in mikrofonunda sorun vardı, ciddi manada endişelendim. -Ama her zaman bozuyor çocuk yahu-
      Bir de "-SHINee'yi o kadar uzun süre göstermediler ki, Taemin'e muzlu süt almaya gittiler zannettim" demişsin. Gösterdikleri zaman da Taemin yoktu, büyük ihtimalle sütü almaya yalnız gitti yavrucak.

      Epik High'ın performansına her anlamıyla bayıldım, -Tablo'nun joker makyajından ben de istiyoruum- Lee Hi gözümde gittikçe yükseliyor, Ailee de öyle.
      Ailee demişken, açılış performansında yanında bulunan ve kim olduğuna dair en ufak fikrim olmayan ajusshi yüzünden neredeyse Rock'tan soğuduğumu söylemiştim.

      Şu an yazını yeniden okuyarak hatırlamaya çalışıyorum. Evet EXO performansını çok beğendim, görsel şölen denilebilir. (EXO-M üyelerinin siyah, K üyelerinin kırmızı giyinmesinden tut saat konseptine kadar)
      Ayrıca Mirotic performansı şahsımı duygulandırdı. Ve o an ne JYJ'nin ne de TVXQ'nun MAMA'ya katılmamış olmasına rağmen DB5K havasının orada olduğunu hissettiğimi söylemiştim.

      Yesung'un repliğinden bilmem bahsetmeme gerek var mı?^^ SuJu'nun en sevdiğim yönü Heechul, Yesung, Shindong gibi rahatsız insanları barındırmasıdır.

      Ve Busker Busker'ın ödülü almasına ben sevindim. Zaten çok fena arada kalıyordum, iyi oldu. Sonuçta BAP de, EXO da ödül aldı değil mi? (bknz. kendini avutma çabaları)

      Türünün tek örneği olan GD'mizin egoizm dolu konuşması, Junhyung'a mı laf dokundurdu orada bilemiyorum artık ama inşallah Jun duymamıştır.

      JYP hakkında da elbette şirketin ölmüyor ama bence bu Park Jin Young için de geçerli değil. Onun ki bence en yetersiz performanslardan biriydi. Wooyoung fena değildi ama, arada kaynamasın o.

      Son cümlemi net hatırlıyorum: "Bence en iyi iki şey Epik High ve EXO'nun Mirotic performansı idi."

      Hemen hemen hepsini yazdım sanırım :)

      Bir de Luna ve Sulli'nin EXO performansında coşması var.

      Sil
    5. Ahaha bir fanla tartışamam. Hatta itiraz bile edebilirim bir hususa: Yunho'nun sesinin yetersiz olduğunu asla düşünmedim bence çok hoş özellikle Mirotic'teki şu baş hareketiyle bir arada olan kısmına bayılmışımdır şarkıyı ilk dinlediğimden beri. Oradaki söyleyiş tarzı kulak tırmalamakla hayran bırakıcı bir seskilik arasında gidip geliyor, bu yüzden çok etkileyici geliyor bana :D

      SM gruplarının genel durumuna gelince... Tamamen kpop dışı bir örnekle açıklamaya çalışacağım: Ben 60lar sonu ve 70ler rock müziğini çok severim, müziğin bir anlam bir duruş ifade ettiği zamanlardır her şeyden önce. Bu dönemlerden en sevdiğim rock grubu ise Led Zeppelin'dir. Led Zeppelin var olduğu süre boyunca hiçbir canlı gösterisinde bir parçayı aynı şekilde çalmamış/söylememiş bir gruptur, her seferin farklı bir zaman dilimi, farklı bir hayat bakışı ve duruş olduğu için parçanın da o ana göre şekillenmesi gerektiğine inanırlar. Bu görüş "her şey akar/değişmeyen tek şey değişimdir" gibi bana çok mantıklı gelen felsefelerin müziğe uyarlanışı gibidir. Belki plastik bir piyasa olan kpoptan bunu beklemek haksızlık ama en azından SM kadar robotronik de olmamalı bence. Benim en sevdiğim gruplardan biri SMden (cidden fena SHINee hastası biriyim) ama gene de bu durumları beni rahatsız ediyor.

      Epik High performansı gerçekten harikaydı. Bir VIP olarak Big Bang performansını ağzım açık nefesini tutarak hatta gözlerimi bile kırpmamamaya çalışarak izledim ama şimdi geriye dönüp baktığımda Epik High'ın performansının çok daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Sahne gene kalabalık olmasına rağmen daha bir düzen hakimdi, kullandıkları temayla parça inanılmaz uyumluydu ve Big Bang'in yaşadığı mikrofon problemini de Mithra'nın maskesinden kaynaklanan ufak bir sorunu saymazsak daha az yaşadılar. Gecenin en iyi performansı olduğuna katılıyorum yani.

      Mirotic'i duyunca ben bile bir tuhaf oldum bence kpopun mihenk taşlarındandır o parça.

      Ahaha hiç o açıdan bakmamıştım ama Junhyung'a laf sokma amacında olduğunu zannetimiyorum. Junhyung oradaydı ayrıca XD

      Ayrıca ben yukarıda da söylediğim gibi hiphop sahnesinin en iyilerden biri olduğunu düşünüyorum belki de çok sevdiğim sanatçılar collab yaptığı içindir ^^

      Sil
    6. Mirotic'i izleyen/dinleyen hemen herkes beğenir Yunho'yu ve ben hepsine şöyle derim "Yunho'nun en iyi olduğu parçadır Mirotic."
      Yani rapi konusunda yorum yapmak istemem, çünkü başarılı bu konuda. Özellikle Youchon ile harika bir ikililerdi. Eğer TVXQ dağılmamış olsaydı GTOP gibi ya da Bang&Zelo benzeri bir düetleri bile olabilirdi. Hayali bile güzel^^heheh

      Bilmiyorum Humanoids'e baktın mı? Çok özel olmasa da konsepti Catch Me'ye göre çok daha iyi. Neyse, benim yukarıdaki -önceki yorumdaki- paragrafta kastettiğim şuydu; geçen gün yanımda Humanoids'in klibini izlerken arkadaşımın -kendisi koyu bir Cassie'dir- gözleri doldu. Ve bunun tek nedeni TVXQ'nun daha iyi bir konseptle dönmüş olması falan değildi, sadece dönmüş olmasıydı. Kendisi Cassie'likte 5. yılını kutluyor, ben ona göre çok daha yeniyim. Ama o zaman anladım ki -evet, çok saçmaydı, tepesine dikilip "Hey!Kendine gel!" diye bağırmış olsam da- onlar için de hiç kolay değil.

      Leyla olmuş olabilirim, şu an niye duygusala bağladım hiç bilmiyorum.

      Çok fazla 60-70 Rock dinlememiş olsam da Grateful Did üzerinden giderek aynı yorumu yapabilirim. Demek istediğini anladım ama sonuçta bir iki performansını izlemek bana yetiyor zaten^^ SM'nin geleneklerinden vazgeçmeyeceği aşikâr olduğuna göre biz fangirllere de kabullenmek düşüyor gibi görünüyor.

      Evet, Key'e olan düşkünlüğünü farkettim :D Blogunda bir sürü SHINee yazısı var.

      EXO Mirotic yapacak gibi bir söylenti vardı zaten yine de içim gitti :D

      Yok yani, kendisini taklit edenlere bir kaç şey söylüyor ya, aklıma her zaman bununla yargılanan Jun geldi. Orada olduğunu bildiğim için inşallah duymamıştır diyorum ya, belki tuvalete falan gitmiştir ya da yanındakini susturmaya çalışıyordur, bilemiyorum. -acınası haldeyim^^haha- Duymamış olsun da nedeni önemli değil.

      Hiphop sahnesi için Zico'yu görmek yetti bana zaten ama P.O'nun da sahnede olmasını isterdim, eğriye doğru.

      Sil
    7. Yalnız şu an farkettim ki 40 yıllık Grateful Dead, Did oldu.Hep o film yüzünden :D

      Sil
    8. Evet Humanoids Catch Me'den çok daha iyi olmuş bence de. Ayrıca söylemesi çok eğlenceli yahu " Cause We are huuuuuuuumaaaaaanoooooidsss!!!" Oda arkadaşım bir sonraki kpop şarkısını çığırdığımda beni odadan atacak, etüt odasında yatmak zorunda kalacağım~kkkk

      Öyle deme ya, ben Big Bang onca olaydan sonra döndüğünde neredeyse ağlıyordum~haha Hele Daesung'un olayından sonra ilk sahneye solo olarak çıkıp Wings'i söylediğini gördüğüm an var ya... Şimdi düşününce bile içim bir fena oluyor :(

      Key... Tamam kendisine cidden düşkünüm (bias bias bias hurraa!!!~haha ) ama SHINeeyi sevmemin sebebi, en azından tek sebebi o değil. Müziklerini ve şarkılarının genel olarak anlamlı olmasını seviyorum, en hoppidi zıppidi şarkılarının bile sözleri gerçekten güzel. Yaptıkları müzik daha doğrusu kenarda köşede kalmış parçaları tam benim zevkime uygun pop ve R&B şarkıları.

      Junhyung'un müzik tarzı daha farklı ya, özellikle Yoseob'un albümünü dinleyen insan görür. Şarkıları Junhyung yaptı ve GDnin yaptıklarıyla uzaktan yakından alakası yok. Boşuna üstüne gidiyorlar çocuğun. (Bu arada Yoseob'un albümüyle ilgili yazı yazacaktım aklıma geldi şimdi~haha )

      Zico Zico Zico... O çocuk... Onun hakkında da yazı yazdım ama düzenlemem lazım o yüzden bloga eklemeyi erteleyip duruyorum =_=

      Sil
    9. Özellikle Humanoids'in sahne performansları çok iyi oluyor.

      En azından Bigbang açısından şanslıyız, en azından onlar hala bir grup... -hem de başarının zirvesinde olan bir grup- Ama TVXQ için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Kim bilir ne Miroticler yapacaklardı bana daha :'(
      Ben de eskilerden kalma bir TVXQ görüntüsüyle karşılaşınca öyle oluyorum. Aslında Mirotic dinlemek bile yetiyor depresyona girmeme :D

      SHINee yüzünden K-pop fanı olmuş biri olarak gerçekten müziklerinin iyi olduğunu düşünüyorum.

      Sadece biraz mantıklı düşündüğümüzde neden bir idol tepki alacağını bildiği bir şeyi yapsın? -Mazoşist olmadığını varsayıyorum-
      Sadece giyim tarzları birazcık benziyorsa bunda Jun'un suçu ne olabilir? -ki sanki kendi kafalarına göre giyiniyorlar- Bir şeyi giymeden önce "Acaba bunu daha önce GD giydi mi?" araştırması mı yapacak? Ya da farz-ı muhal taklit ediyor olsun, iki tane GD olduğunu sanmıyorsak problem var mı? Dediğin gibi müziğinin farkı da Caffeine'de açıkça görülüyor.

      Sil
  2. Sorarım sana ey nymphe neden T.O.P'nin PSY'ı at dansı yaparak kovalamasına değinmedin ? Benim için en komik anlardan biriydi de kkk ( değinmişsen bile yazının sonuna gelene kadar unutmuş olabilirim. Malum hafıza zorluğu çekiyorum bu günlerde )
    Sadece bir şey diyeceğim. Oda G dragon & Yesung muhabbeti'ni herkesin şeker bulmadığı hakkında. Ben gayet beğenmiştim halbuki. Biz ne kadar didişirsek didişelim adamlar gayet de güzel muhabbetlerini ettiler. Lakin bir iki yerde gördüğüm yorumlardan bahsedeceğim. Oda bazı elfler ( bazı kelimesine dikkat genel olarak elf'lerden bahsetmiyorum ) Suju üyelerinin tören başında morallerinin yerinde olduğunu, ama G dragon yanlarına oturunca morallerinin bozulduğunu zırvalıyorlar. Bigbang nedense suju'nun moralini bozuyormuş. Ahh hadi ama yapmayın. Bu yorumlarınıza ben ve taeyang şu şekilde tepki veriyoruz :P
    http://25.media.tumblr.com/tumblr_meb2q2XfjB1qbkpsbo1_r1_500.gif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değindim!!!!
      "PSY son ödülünü aldığı andaki neredeyse sahneye çıkacak olan ChoomTOP VIP aklımın hazine dairesinde her şeyden sakınılarak sonsuza dek saklanacaktır XD" Nasıl atlayabilirdim harika bir andı bence :D

      Ahaha cidden mi? Halbuki ben GD "En İyi Erkek Sanatçı" ödülünü almaya giderken onun sırtına takdir eder gibi vuran bir Eunhyuk gördüğümden eminim ama... Ayrıca şimdi o anın gifini bulmaya çalışırken bahsettiğini yorumlardan bazılarını gördüm. Tabi ki kimse can ciğer kuzu sarması olduklarını/olabileceklerini düşünmüyor ama en azından birbirlerine bazı fanlarının duyduğundan daha fazla saygı duydukları da bir gerçek.

      Sil
    2. Değindin mi *.* Fangirllük kalbimden sonra aklımıda ele geçirdim azizim bianada *.*
      Ya o kadar saçma yorumlar gördüm ki gözlerim yuvalarından fırladı. Yani amaç nedir. Neden V.İ.P'lere sürekli bir saldırma içerisindeler ? Neysee aslında daha çok yorum yaparım ama elf saldırılarından bıktım :P
      Çocuklar gayet medenice geçinirken, bu fanların derdi ne diye düşünmüyor değilim ama neysee

      Sil
  3. IU ödülü almaya geldi mi yahu??? Gerçi gelmezse silerler piyasadan sanırım kkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cıks gelmedi... Yoktu törende ^^

      Sil
    2. Gelseydi de SM eunhyuk'u silerdi piyasadan :P

      Sil
    3. Abbaooov! Gelmedi mi??? O zaman bu kızcağızın fena halde canını sıkıyorlar bu aralar demektir. Şirketinde türlü zorbalıklara maruz kalıyordur eminim aahhhehehe
      Ne zaman dönecek ekranlara yeniden acaba? Tek korkum döndüğünde gündem değiştirmek için bilmem kaçıncı defa Taeyang'ı ideal erkeği ilan etmesi. Bay geldi artık bu muhabbetten. Ve bunu fangirl yanım değil bildiğin normal insani kanadım söylüyor XD

      Sil
    4. Ahaha ben bun hiç düşünmemiştim aslında :D Evet sanırım Loen ortalıklara salmıyor pek. SM ise suçlu olmadığı için tam tersini yapıyor sürekli Eunhyuk'u ön plana sürüyor. Mesela lider havasında falan artık, ödül aldıklarında orada kendisinden büyük Yesung olmasına rağmen konuşmaları o yönlendirdi vs vs. İzlerken çok gözüme batmamıştı ama şimdi sen deyince...
      Evet, bence de mümkünse Taeyang'ı karıştırmasınlar bu işe. Kız kendi imajını kendi elleriyle yok etti. Ama zaten son zamanlarda "yok porno izledim" yok "artık insanlara seksi yanımı göstermek istiyorum" falan diyerek amacını belli ediyordu. Yani pekala skandal "ülkenin küçük kardeşi" imajından kurtulmak için atılmış riskli bir hamle de olabilir.

      Sil
    5. Zaten bu aralar beceriksiz bir seksileşme çabası var bütün kız gruplarında. Piyasa değişiyor, fanların arzusu o yönde anlaşılan. Ama yapmasınlar çok emanet duruyor yahu.
      Tabii erkek hiçbir zaman haksız değildir zaten. IU zorla almıştır yatağına XD

      Sil
    6. Agyeodan iyidir~haha Evet, bir büyüme çabası var bu sene piyasada. Yurt dışına açılma olayının bir uzantısı olabilir gibi geliyor bana, agyeo Batılı fanların genel olarak kaldırabileceği bir şey değil. Kpop ve büyük hayalleri... XD
      Ataerkil bir dünyada yaşıyoruz Güzin, o yüzden hiç girmeyelim oralara... Erkekliğin şanındandır mantığı tek bizim topraklara has değil sonuçta.

      Sil