22 Kasım 2012 Perşembe

Kim Sunggyu'nun Başka Bir Yanı: "Another Me"


 Bu ayın 19unda kpop perisi Infinite-Paradise albümündeki Sunggyu solosu "Because"u her dinlediğimde neden daha fazlası yok diye gözlerimin nemlenmesine dayanamayıp zavallı beni mutlu edecek bir hokus pokus yaptı: Sunggyu'nun ilk solo albümü "Another Me"yi çıkarmasını sağladı XD

 Öncelikle albümün isminden bahsedelim: "Another Me" (Başka Bir Ben) kulağa biraz romantik hatta klişe gibi gelse de bu albümle tamı tamına örtüşen bir isim. Çünkü bir idol olan ve buna bağlı olarak pop müzik yolunda yürüyen Sunggyu'nun başka bir yanını sunuyor bize: Rock müzikle olan bağlantısını. Inspritler (Infinite fanlarının ismi) bilir; Kim Sunggyu Woolim'le anlaşma imzalayıp idol olmaya karar vermeden önce yani predebut döneminde bir rock grubundaydı. Hatta rock müzik yolunda ilerleyebilmek için ailesine karşı gelerek Seul'e taşınmıştı lisedeyken. İşte Another Me bizi bu Sunggyu ile tanıştırıyor; indie-soft-rock ritmerine aşık, onların peşine takılıp her yere gidebilecek bir çocukla...

 6 track içeren albüm, Another Me isimli intro ile açılıyor. Piyano ile giriş yapan daha sonra da Sunggyu'nun sesi ve bazı enstrümanlarla zenginleşen Another Me aslında promosyon için seçilen parça 60 Seconds'ın arka plan müziğinden başka bir şey değil. Gene de albüm için çok iyi bir giriş; çünkü enstrümantal birleşimi gayet hoş bir etki bırakıyor kulakta ve en önemlisi Infinite'ten ziyade Sunggyu bu parça. 

 Aynı zamanda promosyon şarkısı olarak da seçilen 60 Seconds güçlü bir gitar rifine hafif melodilerin karıştırılmasıyla elde edilmiş bir alternatif rock parçası. Şarkı akustik bir tarzla güçlü bir rock eseri olmak arasında gidip geliyor, ama bu durum bir kaosa neden olmaktansa müzikal bir zenginlik sağlıyor. Sunggyu'nun duygu dolu sesi de müzikteki bu hareketliliği takip ederek parçayla çok iyi bir uyum yakalıyor. Bitmiş bir aşka olan özlem ve bunun yarattığı acı üzerine kurulu olan sözleri anlamanıza bile gerek yok, Sunggyu'nun vokali bunu size size hissettiriyor (gene de sözlere bakmak isteyenleri buraya alalım XD ). Infinite'in çoğu şarkısında parmağı olan Sweetune'na ait olan bu parçanın (aslında hiç onun tarzı değil bu arada) canlı performansını izlemek için sabırsızlanıyorum.

 3. track olan I Need You sözleriyle beni ele geçirmiş bir şarkı. 60 Seconds'la karşılaştırıldığında daha hafif olan I Need You bir alternatif rock balladı olarak adlandırılabilir sanırım. Gerek müziği gerekse sözleri olsun bana fena halde Nell'i hatırlatıyor ayrıca. Temelinde hafif bir elektro ritm var, son kısmındaki sözlerin yerleşimini ilk dinlediğimde aklıma gelen şey "Walking Trough The Memories"in son kısmı oldu... vs. Ki bu kötü bir şey değil, hem bir Nell hayranı hem de Sunggyu'nun sesini dinlemekten büyük zevk alan biri olarak Nell tarzıyla bu kadar uyum içinde olabilmesi beni memnun etti (dip not: Sunggyu da Nell hayranıdır :D )

 Bundan sonraki şarkı olan Only Tears Infiinitize albümünde yer alan bir Infinite şarkısı, aynı zamanda Sunggyu bu yazki konserleri esnasında solo olarak da söylemişti. Benim Infinitize albümünden favori şarkımdı, konser görüntülerinde Sunggyu versiyonunu duyduğumda da çok beğenmiştim, o yüzden albümde bir stüdyo kaydının bulunmasına gerçekten sevindim. Akustik version olduğundan sadece piyano ve Sunggyu'nun güzel sesinden oluşan parça zaten her parçası geçmişte kalmış aşklara duyulan özlem üzerine olan albümün en yavaş şarkısı. Akustik versiyon olduğu için Sunggyu yanınızda söylüyormuş gibi bir his uyandırıyor ayrıca, ki gayet hoş bir his bu.

 5. track olan Shine, albüm çıkmadan önce tanıtım amacıyla yayınlanan bir şarkı. Nell'in solisti Kim Jong Wan'ın elinden çıkma parça, bir elektro bass vuruşunu temel almasına rağmen bazı tekno ritmler, daha geri planda kalıp sadece ritme katkıda bulunmayı tercih eden davul vuruşu, nakaratta ortaya çıkıp rock havasını zirveye taşıyan elektro gitarı da bir araya getirip birkaç müzik tarzını birleştirmiş oluyor. Müzik basitleştiğinde Sunggyu'nun sesinin ön plana çıkması, müzik yükseldiğinde ise Sunggyu'nun sesinin biraz daha geri planda kalması şarkıya aslında yakalanması zor olan bir denge getiriyor. Bu geçişler arasında kullanılan köprüler biraz oyunbaz bir hava sergiliyor. Gene de parçada hafif bir aksama var sanki tam olarak neresinde olduğunu çözemediğim... Belki de Sunggyu idolü Kim Jong Hwan ile çalışırken heyecanlanmıştır :D Gene de bu zaten neresinde olduğunu bile bilemediğim ufacık aksama parçanın kalitesini düşürmüyor, Shine gerçekten dinlemeye değer bir şarkı.

 Albümün kapanış parçası olan 41 Days, I Need You ile beraber benim favori şarkım. Gene Nell'in bir üyesi olan Lee Jung Hoon'un elinden çıkma olan şarkı, albümdeki en deneysel parça. Aynı Shine gibi bir elektro-tekno havası var ama 41 Days'de bu tat daha güçlü, Shine'da olan rock ritmleri ise hissedilmeyecek kadar az. Başlangıcı biraz eski eskilerin elektro müziğine selam niteliğinde olan parça, tekno ritmindeki o yankı etkisiyle neredeyse büyüleyici bir şeye dönüşüyor. Sunggyu'nun duygusal ama güçlü vokali de bu yankı etkisine uyarak sürüklenip gidiyor sanki. İmgelemlerle süslü olan ve kpop şarkılarının aşka bakışıyla kesinlikle alakası olmayan sözlerinin ise Nell'in elinden çıkma olduğu belli. 41 Days kesinlikle benim dinlemek istediğim Sunggyu.

 "Another Me" gerek sözleri gerekse müziği olsun, kpop piyasasının bize sunduğu hiç de kpop olmayan bir albüm. Bütün şarkılar gayet iyi bir biçimde kompoze edilmiş, sözler kpop albümlerinin %83ünde rastlayamayacağınız kadar derin, bir tane bile yer doldurmak için konmuş bir şarkı yok. Tabi ki bütün albümlerde dans stüdyolarında dökülen ter, kayıt stüdyolarında geçirilen uykusuz saatler ve bu yoğun temponun yarattığı bir emek var; ama Sunggyu'nun Another Me'sinde bütün bunlara ek olarak ruh da var. Kpop piyasası çıkışlı albümlerin çoğu ne kadar iyi olurlarsa olsunlar ya da ben ne kadar seversem seveyim hep bu konudan muzdariptirler benim gözümde: İdoller onlar için yaratılan imajın içine hapsoldukları için kendi istedikleri müziği değil, onlardan yapmaları bekleneni yaparlar çoğu zaman. Bu da şarkılar ne kadar iyi olursa olsun, bir boşluk olmasına neden olur. Oysa bir açıdan Sunggyu'nun "başka bir ben" demesine rağmen tamamen gerçek, idol imajından sıyrılmış ve yapmak istediği müziği yapmış olan kendisini sunduğunu düşündüğüm Another Me albümünde bu yok. Dinlediğiniz şey Sunggyu'nun sesi değil sadece, aynı zamanda onun tarzı, onun müziği. Böyle bir duruma izin verdiği için Woolim'e teşekkürler, çoğu entertainment şirketi riski göze almazdı.

 Bunca laftan sonra son olarak söylemem gerekirse: Another Me'yi kesinlikle dinleyin. Nell sevenler hoşlanacaktır, Inspritler liderlerine bir kez daha hayran olacaktır. İki gruba da dahil olmayanlar ise... Gerçekten bir şey kaybetmezsiniz :D 
____________________________________________________
 Bu arada "Sololar!! Herkese sololar!!" kampanyasının yeni bir ayağı olarak B2ST'in Yoseob'u da solo çıkarıyor hem de grubun rapperı aynı zamanda söz yazarı ve bestecisi olan Junhyung tarafından yazılmış şarkılarla :D Harika bir haber değil mi? Ahhh, 2012'yi seviyorum (Bu arada beni heyecanlandıran kısım Yoseob'un solo çıkarması değil şarkıların Junhyung'a ait olması XD Yoseob'un solo çıkarması da çok iyi tabi ki, ama ne yapayım şarkı sözü yazan idollere sempatim var! )

 Bir de Daesung'a solo gelse... Ahhh bir de DaeDae'ye solo gelse!!! YG janım beni duyuyor musun? Daesung diyorum, solo diyorum, seni en sevdiğim şirketlikten reddedeceğim haberin olsun diyorum...Kime diyorum?!

13 yorum:

  1. Sırf beni kırmamak için yazdın bu yazıyı değil mi, Nym? :D Küçük şeylerle mutlu olabiliyorum, tamam mı. -.- Her neyse, Kpop'ın maknaeden çok ezilen lideri Sunggyu, çakma badboy tavrının hakkını verdi diyorum sadece. :D Woollim'e bir teşekkür de benden. ^^' İyi ki o şirketteler. *.* Tamam idol olarak çocukların canlarını çıkarıyorlar ama suçu acımasız Kpop piyasasına atıp Woollim'e laf söyletmeyebiliriz. :D Hele Sunggyu için yaptıklarından sonra... Sanırım 2. favori şirketim oldu. :D
    Inspiritler olarak bizi hayalkırıklığına uğratmadığın için teşekkürler, Gyu Gee Gee. ^^'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğruyu mu söyleyeyim seni mutlu edecek olanı mı? XD
      Woolim benim de en sevdiklerim arasında ama Infinite'den ziyade Nell'in şirketi olduğu için. Nell gibi bir gruba sahip olmaları müzikten anladıklarını düşündürüyor bana :D Gene de Epik High'ın neredeyse dağılması durumunda elini eteğini çekmesine hep gıcık olmaya devam edeceğim.

      Sil
    2. R-Nym benden uzak dursun... -.-
      Biliyorsun, Nell için küçüğüm. :D
      Infinite demek benim için, Woollim. ^^'
      Bir de ''sıkı'' bir kız grubu çıkarsa. *.*

      Sil
  2. Yazını okuduktan sonra dinledim şarkıları giriş kısmını pek sevmedim ama 60 seconds ile başlayan ve devamındaki bütün şarkıları çok sevdim.Çok az K-pop dinlememe rağmen farklılık belli oluyor güzel bir albüm olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya, ben introyu beğendim aslında :)
      Evet gerçekten güzel bir albüm ^^

      Sil
  3. infinite'yi bu yaz keşfettim ve çok sevdim lider favorim:) solo albümünü senin sayende öğrendim şu aralar sürekli dinliyorum. Alt yazılar için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de favorim Sunggyu kkkk Dongwoo'yu da severim ayrıca :D Infinite üyelerinin hepsi gayet sempatik gerçi, grupta hoşlanmadığım ya da yeteneksiz bulduğum biri yok ^^
      Solo albüm yeni çıktı zaten daha bu Pazartesi. Rica ederim ^^

      Sil
  4. İtiraf ediyorum ki ben infinite üyelerinin nerdeyse hiçbirinin isimlerini bilmiyorum..K-drama sayesined hoya ve L'i tanıyorum ama onlarında gerçek isimlerini bilmem. Ama Infinite dinlerim ara ara:)
    Kim Sunggyu'nun ismini solo sayesinde öğrendim..
    Rock müzik benim için vazgeçilmezlerdendir. Bu albümün rocka yakın olması mı desem senin de söylediğin gibi Sunggyu'nun duygularıyla söylemesi mi desem bilmiyorum am a bildiğim bir şey var o da albüme aşık oldum:)Şarkıların hepsini ayrı ayrı çok sevmekle birlikte en çok shine,60 seconds ve 4. şarkıyı sevdim sanırım en fazla onları dinlediğime bakılırsa:D
    Seneye tekrar bir albüm çıkarsınlar sungyu'ya diyerek sözlerime son veriyorum:D

    Ayrıca Dae'ye ben de solo istiyorum..Solo albüm istediğim 2 kişi vardı.Biri JYJ Junsu, biri de Dae. Junsu çıkardı, artık Dae'yi bekliyorum..YG de yakında bir sürpriz yapsa keşke:D
    Ellerine sağlık hem yazı hem de altyazılar için:)
    (Bu arada şarkı sözleri de bir harikaymış,sayende üç tanesini okudum..Teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. L'in gerçek ismi Kim Myungsoo Hoya'nın ise Lee Howon ^^ L kendi ismini de kullanıyor hatta bununla ilgili fanlar arasında dönen bir muhabbet var L'in L olduğu zamanlar Myungsoo olduğu zamanlar diye XD Ama Hoya gerçek ismini neredeyse hiç kullanmaz..
      Albüme ben de aşık oldum bu sene en sevdiğim ilk 5 kpop albümünden biri oldu kendisi.
      Daesung'a solo olayına gelince... Yesasia'da bir albümü ararken bir şey gördüm biraz önce. Daesung'un solosu için preorder açmışlar!!! Daha albümün ismi bile yok ama çıkış tarihi 27 Şubat 2013 yazıyor *-* Doğru mu emin değilim ama çok kötü heyecan yaptım~haha

      Sil
  5. Öncelikle merhaba. Yazılarını uzun zamandır okuyorum ve K-Pop adına takip ettiğim birkaç blogtan birisin. :) Çok doğru tespitlerde bulunuyorsun ve sayende yeni yeni gruplar, şarkıcılar tanıdım. :)

    Infinite grubunu daha önce duymuştum ama hiçbir şarkılarını dinlememiştim dolayısıyla da Sunggyu bilmiyordum. Nell'i çok severim ve onların varlığı gerçekten de albümde hissediliyor. I Need You ve 41 Days favorim. Ellerine sağlık çok hoş bir albüm tanıtımı olmuş. :D

    Daesung solo albüm çıkarsın bende çok istiyorum. Bu YG bugünlerde yapıcam dediğini de yapmaz oldu. Aylar öncesinden Taeyang ve 2NE1 comeback yapıcak dedi şimdi ne ses var ne seda. O yüzden ilk önce bi bu albümler çıksın da Dae'nin albümü de çıkar inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayyy gizli okuyucu/takipçi... En sevdiğim XD Ve teşekkürler ^^
      Infinite dinlemeye değer bir grup bence onların albümlerine de bir göz atmalısın.
      YG bu sene trollüğün alasını yapıyor biz zavallı fanlara ama katlanıyoruz bakalım. 2ne1 yazdan beri gelecek güya... Bir single çıkarttılar sadece o kadar. GD'nin albümü bir aydan fazla ertelendi, yeni kız grubu ortalıkta yok, Taeyang çıkamadı gitti. =_=

      Sil
  6. infinite daha önce dinlememiştim ama senin yorumlarına çok güvendiğim için kim sunggyu nun albümünü indirdim gerçekten çok iyi bir albüm en çok 41 days ve shine ı sevdim.ama genel olarak album çok güzel.

    YanıtlaSil