30 Mayıs 2013 Perşembe

Küçük CL Küçük CL, Ne Yapmaya Çalışıyorsun Bana Söyle~

 ...Çünkü ben tam olarak emin değilim de :P



 Dün kpopun "the one and only baddest female"i 2ne1'nın lideri CL-ssi ilk solo singleı olan "The Baddest Female-Neappun Kizibe"yi yayınladı. CL'in solosu dedikoduları daha kesinleşmemişken çoğu kişi gibi ben de saçma bulmuştum YG'nin böyle bir atılım yapması fikrini. CL'in enerjisi ne kadar yüksek olursa olsun sahneyi tek başına dolduramayacağından, son 2ne1 konserlerinde seyirci eksikliği çekilmesiyle ortaya çıkan 2ne1 fan sayısındaki düşüşe buna bağlı olarak böyle bir şey yapmanın YG'nin ceplerine pek fazla won sokmayacağına kadar bir çok sebebi göz önünde bulundurarak hem de. Ama özellikle son bir senedir "Ben sizin papanızım ben ne yapsam o olur" mantığına kendini kaptırmış giden YG belki de benim gibi birinin anlayamayacağı sebeplerden dolayı CL'e solo single verdi. Sonuç: Kore CL'i sadece bir gün honey/unnie diye çağırdı, çünkü bugün listelerde başka bir kpop şarkısı hüküm sürüyor.

 ara not: Ayrıca o şarkı da (spesifik olmak gerekirse Beast'in Will You Be Alright?'ı) çooook uzun süreli olmayacaktır, çünkü kpop bu. Üstte kabul edilebilecek gruplardan biri bir şey çıkardığında mutlaka listelerde bir yer kapar. Gene de CL'in 24 saati bile bulmayan hükümdarlığından daha uzun süreceğini düşünüyorum, çünkü dün CL solosunu çıkardığında bile Naver'de en çok arananlar bölümünde yokken, Beast ve henüz çıkmayan sadece duyurusu yapılıp resmi yayınlanan şarkısının ismi listedeydi. Fan etkisi? Belki, ama kpopu zaten Kore'de fanlardan başka çok da takan yok, o yüzden biraz da "Who run the kpop world? Faaans..." ekşi elmalı lolipoplarım. Ayrıca Beast'in şarkısı hakkında hiç kötü yoruma rastlamadım, o yüzden...

 Gelelim bezelyemi ayıklarken arkasından böyle fısır fısır konuştuğum şarkıya... The Baddest Female bir rap şarkısı diyebiliriz sanırım. Tam olarak hiphop demeye içimdeki bir şeyler izin vermiyor nedense. Şarkı bende kolumu aşağı yukarı sallama ihtiyacı uyandırmadığından -müzikal olarak sample beat eksikliği çektiğinden yani- olabilir zannederim. CL de grubunun rapperı olduğu için rap deyip geçmek mantıklı görünüyor gözüme.  Müzik olarak kullanılan beste (Mozart'ın elinde kağıtlarla saatler harcadığı bir şey değil bu, bir makinanın başına geçip tuşlarla oynayarak yapılanlardan :P) son kısımda dubstepin anasını ağlatan elektronik bir şeyler. Kpop 2012'de dubsteple yapışık ikiz modundaydı (biraz geç kalmış bir şekilde çünkü İngiltere onu 2008den beri kullanıyor), bu aşırı sıcak ilişkilerden 2013'te kurtuluruz diye umuyordum ben. Ne yazık ki geçen sene "aykırıyız, biz indie olacağız" diyen YG bu sene de "dubstep zamanaaaıııı!!" diye tutturmuşa benziyor. Başka bir örnek için bknz. Michigo. Yani işin özü müzik olarak insanı çekecek hiçbir şey yok, bu yüzden iş CL'in rapine ve rapin gereği olarak gene CL tarafından yazılmış sözlere kalıyor. Ki... Birincisinin seveni olabilir o yüzden bir şey demiyorum ama ikincisi benim için sınıfta kalır. Sadece naeppun bir kız değilsin CL aynı zamanda naeppun bir söz yazarısın. Rapper denilen adamın bir "hikaye anlatıcı" olduğundan önce kelimeleri kendi oyuncağı yapmayı bilmesi gerekirken hem de...


 Bir de MV var tabi. Başta ben olmak üzere herkes SM ve kutu içinde dans temalı MVleriyle dalga geçer durur, peki YG'nin beyaz ortamda swag temalı MVlerini ne yapacağız? T.O:P Turn It Up'ta bunu yaptığında muhteşemdi, GTOP bir sürü imge yerleştirip gene aynı şekilde devam ettiğinde çok eğlenceliydi, GD One of A Kind'da yaptığında "tamam, bu iş bir YG ekolü haline geldi" dedirtti, şimdi de CL'in solosu için tamamen aynı tarzda bir MV görüyoruz. İlham perilerin Mercedeslerine atlayıp "fuck that suckerz" diyerek başka diyarlara mı gitti YG? Sonunda bana Rihanna'dan Man Down'ı söyleten MV özel hiç bir şeye sahip değil bence. Klasik SM MVsi deyip mehrong yapıyoruz ya ne zamandır... O zaman: Klasik YG MVsi işte meeeehrooong...

ara not 2: Biri GD'nin o saçma peruğunu alıp yaksın, küllerini de yer kürenin 2546565 metre altına gömsün lütfen. Ayrıca kendisine Amy'den Rehab'i hediye ediyorum, çünkü G to the D "I wanna make you to go to rehab, please don say no no nooo..."
 Taeyang bebeyim... MVyi seni görebilmek için bir kere fazladan izledim, söylemeden geçmeyeyim XD

 Uzun lafın kısası CL'in solosu bütün mediaplaylere eski bir YG klasiği olan "Hadi Lee Hyorinin ismini kullanıp reklam yapalım" mantığına, YG duvarlarını süsleyen hoş CL tanıtımına rağmen "Boom.. Crap... Boom boom crap!" oldu. Bunun yerine R&Bsine kurban olunası bir Taeyang albümü gelse fena mı olurdu yani?

 Son olarak...

Konuyla Alakası Olduğu Düşünülen Ufak Bir Teoricik

 Bildiğiniz üzere CL'in solosunun çıktığı gün Cube aslında Temmuz'da çıkacak olan yeni Beast albümünden bir single yayınlayacağını açıklayıp kucağımıza teaser fotoğrafları bırakıverdi, aynı zamanda SM'den EXO'nun yeni albümüne ait şarkılar sızıverdi internete. Yani... Bunların raslantı olduğuna inanmamızı bekliyor olamazlar değil mi? EXO hala Kore'de EXO fanları dışında kimse tarafından umursanmayan bir nugu grup olduğundan bu sızma olayı ancak uluslararası fanların kazanını kaynattı ama BEAST'in beklenmeyen çıkışı yukarıda da belirttiğim gibi Naver'de en çok arananlar listesinde kendine yer edindi. CL'in yer almadığı bir listede... Şimdi ne düşünsün bu Nymphe? Dünden beri şirketler arası düello iması taşıyan bu tavırlar yüzünden kikirdiyor, SM ile Cube'a "sizi gibi kurnaz tilkileeeer" deyip hayali olarak kafalarını pat patlıyorum~kkkkkk Yani... U na mean? XD

 Bu arada EXO'dan bahsetmek için albümün çıkmasını bekliyorum ama Beast'in albümü taaa Temmuz'da çıkacağından ona burada değinebilirim sanırım. Grubun rapperı ve besteci-söz yazarı Yong Junhyung tarafından yapılan şarkı, BEAST'i özleyen yanıma o kadar iyi geldi ki... Biraz "Say No" zamanlarına benzeyen (Bu arada Say No benim en sevdiğim Beast şarkılarındadır) "Will You Be Alright?" ayrılmak isteyen sevgili için endişelenmek üzerine aşık yanından ziyade korumacı yanı ağır basan sözlere sahip, orta tempoda hüzünlü bir şarkı. Güzel bence, zaten şu anda listelerde birinci ve aldığı tepki de iyi gibi görünüyor :D Temmuz gelse de yeni albüm çıksa...

 Bu arada... Will You Be Alright'ın Türkçe çevirisine göz atmak, henüz dinlemediyseniz ise kulak kabartmak için buraya tıklayabilirsiniz efenim XD

 Ufak bir haberle bitiriyorum: SM 13 yıldan sonra ilk defa solo bir erkek sanatçı çıkarıyor! Bazıları Super Junior'dan Henry olduğunu söylüyor, bazıları ise S.M. The Ballad'dan Jino. Benim hiçbir fikrim yok ama son bir kaç aydır SHINee'yi bu kadar öne sürmesi ve dün EXO albümünden çıkacak şarkılarla kulağıma bayram ettirmesi sebebiyle SM kendisine olan sevgimi kabarttığından  merakla bekliyorum açıkçası. SMcim janım... Aramız mı düzeliyor ne? Eskiden söyledikleirmi geri almaya niyetim yok ama bayramda çikolatamla elini öpmeye gelmeyi ciddi ciddi düşünür oldum bu aralar~kkkkk

30 yorum:

  1. İlk olaraak, ben bu şarkıyı rap bulmadım Nym unni (?), Guru-sama. Daha doğrusu rap bulamadım içinde. Ritime ayak uydurup chillin chillin ya da ne bileyim pek swag bir halde şarkıya sesini vermiş bir CL vardı sadece. Şarkı sözleri fena değildi. Rap değildir diyorum, bir hiphop klasiği kendini övmedir diyorum ve geçiyorum.

    Klip REZALETTİ. Bu kadarını beklemezdim yani. CL in the wonderland! Bir oraya bir buraya gitti, birbirinden bağımsız sahneler vardı. Erkek oldu, seksek oynadı, beyaz arka plan önünde dans etti, lollita oldu, graffiti yaptı, savaşçı oldu, tropikal adalı oldu bir CL olamadı gitti.

    Gerçi YG crew'u görünce mutlu oldum :") Dansçısı, prodüktörü, cidisi, Tae'si toplanmışlardı. YERİM dsgdsjg

    Ayrıca 2NE1'nın o hatırı sayılır fan kitlesi kaybının tüm suçu papadadır! >.< *fetvaverircesinekonuşmayabaşladı* Sen git, koskoca bir yıl debut yaptırma (SNSD bile bu yıl bilmem kaç kere Japonca şarkıyla geri döndü.), biz BJ'ler o dönemde sadece bir Gettin' Dumb görelim, konserlerde aynı şarkılar söylenip dursun, bir de üstüne aylarca trollük yap...

    Ah! Sinirimi bozuyorsun Yang Hyun Suk! >.<

    Gerçi CL, bir dolu listede all-kill yapıp bir dolu ülkeninde i-Tunes'unun top 10'nine girdi. Ama nasıl girdi? Neden USA'de debut yapacak bir grup USA i-Tunes Chart'a girmedi? YG BÖYLE TROLLÜK YAPMAYI NERE... Neyse. :D Sonuç olarak birkaç Avrupa ülkesinde 90'lardan kendie yer bulabilirken, 4 yıllık kariyerinde Asya Ülkeleri listelerinde sadece 3'lere 4'lere oynadı. Bunun da iki sebebi var:

    a) Comeback gecikmesi
    b) Solo debut'un kötü olması

    BEAST'e ve CUBE'a gelirsek... İkisini de çok severim ama... HADDİNİ BİLECEKSİN CUBE! demek istiyorum izninle -sama, YG'yle aşık atmak? Rekabete girmek? Hiç objektif olamayacağım hareketler yapan CUBE? 6 kişiye 1 demek.... SAVAŞ MI İSTİYON, KAMOOON!

    Gerçi BEAST'in şarkısını çok sevdim ben. Hak etmiş beybiliboylarım.

    Solo'nun o tiğzır fotoğraflarında çok swag kokan hareketler vardır. Olur da hiphop sound'u ile çıkış yaparsa bu solo (Keşke Henry olsa :') umarım IGAB'a benzemez. Yani ben IGAB'u sevdim. Çünkü SNSD'nin rap yapmaya çalışmasına çalışmasını sevdim.

    EXO'yu merakla bekliyorum. Hele o tiğzırlardan sonra, liseliler, ekşınlar, kavgalar... Beyle yankili bir şey bekliyorum. Umarım beklediğim gibi olur :")

    Yazı çok güzel, başlık düşüncelerimin adeta bir aynası olmuş -sama. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence şarkının sözleri rezaletti. Hiphop klasiği kendini övmeyi severim ben ama "Erkekler bana honey der, kızlar bana unni der" ile olacak iş değil bu. CL'in önceden yazdığı birkaç rap parçası falan da var ve hepsi kötü işler. Bu konuda CL benim gözümde sınıfta kalır. Ki zaten kendisi rap yazmıyor, bir şeyler tutuştursun eline diye hep Teddy Oppasını bekliyor. Ki Teddy de "kelimelerin üstadı" statüsünde biri değil, özellikle 2ne1'a verdiği şarkılarda.

      Ahahahhaha! Cube o kadar da aşağıda bir şirket sayılmaz ama cirosu oldukça iyi olanlardan~kkkkk Gene de Cube'un işleri biraz çetrefillidir, 4Minute'te kendi albümlerini alma vakaları vs. vs. Ama eğer cidden tahmin ettiğim gibiyse ben bu ufak oyunlarını çok fena takdir ettim~hahaha Kabul et, YG'nin her haltı ortada mediaplaylerinden çok daha dolu dolu bir hamle XD

      Henrymiş!!!! Çok sevindim sürekli Henry'yi harcıyor bu SM yaaa, diye ortalıkta dolanır dururdum. Sonunda dolaba sakladıklarını kullanmaya karar verdi şükürler olsun.

      EXO'yu ben de merakla bekliyorum ama Wolf ya da MV için değil My Baby ve Heart Attack'ı canlı söylemeleri dileğiyle *-* İki şarkıya da abayı yaktım şimdiden.

      Beğenmene sevindim, aslında yazmayacaktım spontane gelişti bu yazı. Ders çalışıyordum en son sonra bir bakmışım bunu yazıyorum agsfgahfsghfsh

      Sil
  2. CL ya, napmış öyle? Şarkı You Got Some Nerve gibi ki onun için sen GD'den 'esinleme' demiştin :D Resmini gördüğümden beri GD'nin pantalonunu hangi sette kaybettiğini merak ediyordum sonunda görmüş oldum -_- Sadece şu son kısmını beğendim o kadar geri kısmının bir benzerini bu yıl GD'de yeterince gördüm sanırım. Bu şarkıyı hiç sevmiyeceğim sanırım çünkü sen hem GD'yi filan oynatıyorum de sonra bir bakalım One of A Kind açılışı gibi bir şey yap -_-
    Mirabella

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bir de Will You Be Alright;, Junhyung tarafından yazılmış, ayrılınan sevgiliye yazılmış, yenilerde Hara'dan ayrılmış filan... Tamam tamam biliyorum :D biraz paranoyakça gibi :DD:DD:D ama aklımdan geçmedi değil o yüzden söylemeden geçemedim o:)

      Sil
    2. "You Got Some Nerve" Brave Brothers'ın halt yemesi olduğu için umrumda olmazdı genelde ama Junhyung'un işin içie katılıp feat. yapması benim için hayal kırıklığı olmuştu. Hala düşünüp iç geçiririm "neden Junhyung nedeğğğn?" diye.

      Evet, GDye benzeten de oldu şarkıyı ama ben bundan pek bahsetmek istemedim YG stayl şeklinde olduğunu düşünüyorum çünkü olayın.

      Will You Be Alright'ta aynı şeyi ben de düşündüm agsfagsfgafsgdh

      Sil
  3. Ehe... Öhö... Mayk çek, mayk çek... Siveşekk siveşekk...(Biraz da) Swag check swag check... Evet, saymaya başlayabilirim şimdi.

    Dün sabahın köründe şarkıyı dinledim, beğenmedim ve on dakika sonra fark ettim ki; şarkıya dair aklımda hiçbir şey kalmamış! Ki bu bir kpop şarkısı için namümkün bir şeydir. Zira şarkı iyi de olsa kötü de olsa mutlaka catchy bir yanı olur, sabahtan akşama- akşamdan sabaha sürekli beyninizin içinde çalar çalar da durur, olmadık yerde farkında olmadan söylemeye başlarsınız falan... YG'nin 2NE1 için yapmaya bayıldığı bir şeydir bu özellikle: bkz. eh eh eh eh eee 2ne1, i dont care eh eh eh eh, bom ratatatatatata vs vs. CL'in nesine güvendiler ve bu tarz bir şeyler yapmaktan kaçındılar anlayamadım?

    aranot: Belki de o unni unni unni ya da nan nappun kicibeeyyy diyip durduğu yerler bu etkiyi yaratmak içindir? Şu ana kadar aklıma gelmemişti bak. Ne kadar yanlış bir şey yaptılarsa, onu bile fark edememişim düşün adkjhasdga

    -Şarkıyı ikinci defa dinlemek için şu kadarcık (parmaklarım neredeyse birbirine değmek üzere) bir istek duymamama rağmen Patrick'in şirinliğini görmek için reaction videosunu iki defa izlediğimden ötürü biraz daha inceleme fırsatı buldum. Totalde 3 dinlemede aklımda sadece rahatsızlık verici bir "nan nappun kicibeyy nan nappun kicibey vörahmabeegölzee" kısmı kaldı. Koreliler kelimeleri ağzında fazla yuvarlamasını fazlaca itici bulmuşlar, katılıyorum.

    -Teddy uzun zamandır kendini tekrar edip duruyor. İntihal yapmayacağım derken iyice bozdu skjdhkasjfa
    Şarkının sözleri Türkçe pop şarkıları ile yarışır derecede kısa ve bir mesajı yok. CL'i her normal rapperın yaptığı gibi kendi sözlerini yazdığı için tebrik etsem de, kamooon bütün söyleyeceğin bu olamaz değil mi?? Bom ratatatatatata tataaa!

    Kulaklara su kaçırma amacı güden not: İkinci versedeki bazı sözler "fazla" Dok2... Nı nı nıı nıııı! CL Dok2 fangirlü mü yoksa....???? U na mean?

    -Klip... Beyaz fon, arabalar, zenci olmadığı halde öyle davranan, öyle giyinen tipler... Destiny's Child... Soldier... Oopss... Ağaçların içinden gelen bir hatun... Rihanna... Man Down... Oopss... Deri kıyafetler... Savaşçı kadın... Bayrak... and even the lyrics... Beyonce... Run The World... Oopss..

    Soru: Gwen Stefani'nin ekürisi Japon kızları gördüğünü sanan bir ben miyim?

    -Klibe çok takılmadım. Şarkı tatmin etmeyince gerisini çok da incelemeye gerek duymuyorum zaten. Sevdiğim hatta bayıldığım tek bir şey var; herkesin nefret ettiği VAMPIRE GRILLZ!!!! ME WANT ME WANT!!!

    (Allahım içimdeki niggayı da alıp nerelere gidem. Bu açıdan bakılınca tam YG Fam'e yakışır bir duruşum var aslında. Amerika ile hiç alakası olmayan bir ülkede doğmuş büyümüş olmama rağmen black zımbırtılarına özeniyorum. Bende de o kadar iğreti duruyor mu acaba? Aranızda para toplayıp bana diamond grillz alın. Bişi denicem bak kkkk)

    -Hemen başka bir konuya atlayalım: CL ameliyat mı olmuş falan demişler. Ben bir fark göremedim, bildiğimiz CL işte.

    -YG Papa ile aram Taeyang'a üvey evlat yapmaya devam ettiği sürece bozuk olacak... Bu küslük sebebiyle sövemiyorum bile iç rahatlığıyla. İtiyorsun insanları bro haberin olsun.

    -Son olarak başta Teddy, GD ve CL olmak üzere YG Fam'e (Top, Seungri ve Daesung, hadi bir de Minzy canlarım sizi tenzih ederim. Ah Taeyang... Bir bilsen yüreğim yangın yeri... Gerçi sana yakışıyor sempatik şey) Ryan Higa'dan Word of the Day- SWOG videosunu armağan ediyorum. Yeterli mesajı benim yerime Ryan verecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi sen "git dinle de hakkında konuşalım" demesen ben gece yarısına kadar My Baby ile Heart Attack arasında dolanır, tumblrda biraz EXO resmi bakar, youtubeda çıkan teaserı bir kaç defa daha izleyip an itibariyle yan tarafta da gif olarak görülebilecek ana her geldiğimde bir kahkaha patlatıp EXO favorim Lulu ile dalga geçerdim~kkkkkk

      Teddy kendi kendini intihal etmeye başladı ne yazık ki.. Keşke eskis gibi başkalarından "esinlendiği" zamanlara dönse... Çünkü içimdeki insanlara laf sokmaktan pek bir hoşlanan kısmın Teddy'yi Kore'nin swag soslu Serdar Ortaç'ı olarak adlandırmasına çok az kaldı gibi hissediyorum. Aslında ben müzisyenlerde, yazarlarda genel olarak bütün sanatçılarda kendine has bir imzanın olmasından hoşlanırım. Ama yaptığın işe kendi damganı vurmakla tamamen kendini tekrar etmeye düşmek arasında çok ince bir çizgi vardır. Ne yazık ki sevgili Teddy Oppa o çizginin yanlış tarafında duruyor gibi görünüyor.

      ara not: Bu konuda kpopta benim en ço sevdiğim composer ekiplerinden biri Sweetune'dur mesela. Bir şarkının rahatlıkla onlara ait olduğunu anlayabilirsin ama kendilerini tekrar etmezler, her şarkıları gene de farklıdır bir şekilde.

      Ahahahha ben de hiç sevmedim o wampire grilzz'i ama whip'i alabilirim :P

      Makyaj hilesiyle estetiği karıştırmayalım demek istiyorum buradan onlara~kkkk Bence de estetik falan yok klasik CL işte.

      ahsgfahgsfhagshafdhgfshgdfshdh True story bro~kkkkkk

      Sil
  4. O kadar da yerden yere vurmasaydınız iyiydi ya :D sahsen bende öldüm bittim bayıldım şarkıya diyemem ama dinlenmeyecek kadar kotu yada bukadar yerilecek bi iş olduğunu da düşünmüyorum açıkçası :) Bazen beklentiler çok yüksek oldugunda insan aradıgını bulmaadıgında begenısıde düşük olabiliyo ... ilk dinledıgımde bende klibi begenmedim sarkıyıda çok begenmedım ama bu tip yerden yere vurucu yorumları okuyuncada üzülüyorum ve bu kadarını da haketmedıgını dusunuyorum :((
    YG ye gelirsek ... herkesın yaptıgından farklı bırseyler yaptıgını düşünmüyorum ama ailesi genişliyo bunun farkında değil herhalde ... Millet bir şarkı bir albümle 9,10,12 kişiyi birden aradan cikarıyoken adam 4,5 kişilik gruplarına sola çıkarıyo üstüne birde yeniler geliyo vs artık yetişemiyolr bence bu buyumeye ....arkaplandaki kişilerin büyüme hızı ön plandakilerin gerisinde kaldıgından böyle oluyodur dıe dusunuyorum ....bi Teddy Teddy Teddy de nereye kadar ... Adamı tuketti ... GD zaten hep ortalarda birşeyler yapıyo sürekli artık bi dinlensin bi otursun nerden buluyo bu enerjiyi anlamıyorum ... BIGBANG albumu ,promosyonu , kendi albümü, promosyonu ,BIGBANG dunya turnesı sonra GD dünya turnesi arada bir şarkı daha valla ben yoruldum ... GD'Yİ ÖZLEMEYİ ÖZLEDİM DESEM :DDDD YG nin de acele elindekilerın zamanını bekletmeyıp comabacklerını yapması ve azcık düzene girmesini ve bu kısır döngüden çıkıp kendıne gelmesını diliyorum :D ....
    CUBE nin yaptıgına gelirsek sinir olsamda BEAST öyle güzel bi şarkı yapmıski iyiki bi gün daha beklememişler diorum :D:D şarkıya bayıldım .... ki yukardada bı arkadasımızın dedıgı gıbı insanın aklına acaba HARA'yamı bu şarkı die gelmıyo değil :D ( ki bence öyle, oyle dınleyınce daha anlam kazanıyo nedense :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 2ne1'ı seviyorum, benim için hala sahnedeki en iyi kız gruplarından biri. Ama kötü bir iş yaptıklarında nasıl sevmediklerimi eleştiriyorsam, sevdiklerimi de eleştirmem lazım bence. Şarkı bence ciddi anlamda kötü. Ne düşünüyorsam onu yazdım o yüzden geri çekilemem, üzgünüm :D

      Ben YG'yi aşırı plansız buluyorum. Ortaya hep bir şeyler atıp sonra da canı istemeyince vazgeçen bir çocuk gibi oldu artık temelli. Ben de biraz o tür bir insanımdır aslında ama burada en büyük k-müzik şirketlerinden birinden bahsediyoruz; bu şekilde karman çorman bir ilerleyiş göstermesi doğru değil bence. Ki söz verip verip tutmaması da güvenilirliğini zedeliyor uzun vadede kendisine çok zarar verecektir. GD'yi ortadan çekemez ama çünkü YG'nin gelirinin %70e yakını Big Bang temelli, yeni projeler için Big Bang'in getireceği gelire ihtiyacı var şirketin. Yani yeni YG debut ve comebackleri istiyorsak Big Bang'in grup ya da solo olarak daima ortada olması lazım.

      Ben bu tarzda kurnazca hamleleri severim, o yüzden Cube'unkini de takdir ettim açıkçası XD Evet, ben de şarkını Hara'ya olduğunu düşünüyorum.

      Sil
    2. Takip ettiğim kadarıyla zaten sevmesen bıle guzl bır ıs yaptıklarında yiğidin hakkını verecek bır karaktere sahıp oldugunu düşünüyorum tanımasamda... o yuzdende yazılarını takip ediyorum .... bu yazıyı başkası yazsaydı yada ilk bu yazını okusaydım blogunu bu yazıyla kesfetseydım YG ye gıcıgı var belli derdim buyuk ıhtımal :D:D ama öyle olmadgını bıldıgımden onyargılı okumadım sadece bıraz eleştirilerin sevmeyen herkes tarafından fazla yerden yere vurucu oldugunu dusunuyorum :S uzuldugum nokta bu sadece ...
      YG için kesinlikle söylediğin şey çok dogru sonuna kadar katılıyorum ... Asırı plansız ve gelişi güzel allah ne verdıyse durumu olusmaya basladı :SS umarım toparlar ...

      Sil
  5. Ve yine sadece katılmakla geçiyorum..

    YanıtlaSil
  6. Yazını çok beğendim, noktasına virgülüne katılıyorum :D Ayrıca Beast'ın yeni şarkısını ben de pek beğendim ve çizgilerinden kaymadıklarını gördüğüme çok memnun oldum.

    Ben Cl için çok büyük beklentiler içindeydim ama ne şarkı ne de klip beklediğim gibi çıkmadı. Hani şöyle biraz ama birazcık ağzıma dolansaydı... Hiç ama hiç öyle bir etkisi olmadı, klip desen zaten çekici bir yönü yoktu. Ben Cl'e rap yapma demiyorum. Yap ama 2ne1 ile birlikte yap!

    Bir de şöyle bir düşüncem var, bilmiyorum insanlar ne düşünüyor bu konuda... Şimdi biz rap dinlemek istesek gider Cl'i mi dinleriz yoksa Amerikalı bir rapçiyi mi dinleriz?? Sanırım benim tercihim belli. Yg bu noktayı kaçırıyor mu acaba? Ben kpop dinlemek istiyorum sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de Beast'in son şarkısını çok beğendim, Junhyung'un yaptığı işler arasında "bu ne yaa?" dediğim bir tane bulabileceğimi zannetmiyorum zaten. Composer-söz yazarı yanını beğeniyorum kendisinin.

      Benim CL'den pek beklentim yoktu açıkçası. Çok da iyi bir iş yapmayacağını biliyordum. O yüzden şaşırmadım, hatta hayal kırıklığına bile uğradığımı söyleyemem.

      Kadın olarak evet, rap adına gidip CLi dinlemem ben de. Zaten kadın rapperlar konusunda çok da beğendiğim yok açıkçası. Kadın seslerinin genel yapısının rape uygun olmamasından kaynaklanıyor bu benim için.

      Sil
  7. yazdıklarının sonuna kadar katılıyorum :)

    öncelikle severim 2ne1'ı hatta cl'in tarzınıda severim ama solosu gerçekten kötü. hatta bence cl son bir yıldır bana çok değişti gibi geliyor. baddest female olayını abarttı gibi. bir fotoğrafta pozu aynıysa öteki 5 fotoğrafta aynı 5 poz birine takıldımı gidiyor olmuyor cl'cim burdan söyliyim. ama konu bu değil. klip kötü. şarkı kötü. ben ne hiphop diyebilirim ne de rap. grupta rap pozisyonunda olsa da ilk çıkardığı albümlerinde bir rap yapıyordu gibime geliyor. i love u, nega çeil çalaga'da söylediğine rap bile denemez normal minzy dara gibi söylüyo. neyse bi dakka bunu da demicektim ben :D olmamış işte beğenmedim. bir çok kişi direkt 2ne1 çıksın ne cl'i desede, bir çok yazıda cl solo yapmamalı yazılarını okusamda, yg cl'i desteklediğini onun çok çalıştığını söylese de olmadı. ben insanların söylediklerini boşa çıkarır diye bekliyodum ama tam beklendiği gibi. kötü bir şarkı. hatta, cırtlak sesli kkkk~


    bu arada beast'i dinlemesem de yeni albümlerini ben bile bekliyorum :D ve bu exo fandomluğunu bu aralar çok sık görüyorum. ama ben ısınamadım neden ki~ *w* hatta wolf teaser'ını izledim çocuksu yüzleri var komik geldi umarım klip iyi olur ne diyeyim :D

    not:u na mean? okurken yongguk'ın sesi geldi kulaklarıma tanrım *w* kkkkk~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CL ciddi anlamda rap yapmıyor zaten en azından ben hiç rastlamadım. Gerçi bence GDde ciddi anlamda rap yapmıyor da, o konuya girip tartışma yaratmayalım şimdi buralarda~kkkkk

      Beast benim favori gruplarımdan o yüzden comebackleri beni çok heyecanlandırıyor.

      EXO... Wolf bence iyi bir şarkı değil zaten ama albümde çok iyi şarkılar var. Bu yüzden bu aralar kendimi grubu daha yakından tanımaya adadım~kkkkk

      Yongguk *-* Seviyorum o adamı.

      Sil
  8. -Biraz fazla mı geç kalmışım ne? Bütün yorumlar/eleştiriler yapılmış, bana bir şey bırakılmamış.
    Hiç de farklı bir şey diyecek değilim açıkçası. Neyin ne olduğu belli... İlk düşündüğüm "YG bir hatun GD mi istiyor?" sorusu oldu. Çünkü hem şarkıdaki hem klipteki benzerlikler -gerçi benzerlikten öte bir aynılık vardı ama neyse- insanın başka bir şey düşünmesine izin vermiyor. CL'i solo yapacağına 2NE1'a comeback yaptırsaydı olmaz mıydı? Hani illa CL solosu olacaksa albümdeki bir şarkı olarak yer alırdı, olur biterdi. Bilmiyorum, ben çok havaya girmiştim a dostlar. I Love You'daki CL tarzı bir şey bekliyordum. Aman neyse, bunu görmezden geleceğim YG, bu yüzden tavsiyem en kısa sürede eskisi gibi iyi bir şey yap.
    Bu arada şu YG tarzı MV görüşüne fena halde katıldığımı fark ettim okurken.
    -B2ST zaten B2ST'tir ve ona yorum yapmaya gerek yoktur :D
    -Evet, sonunda Henry ortaya çıkacak! Jino'yu da hevesle bekliyordum ama hayır, önce Henry. Çocuğun her tarafından yetenek fışkırıyor ve yıllardır bir köşede eskiyor.
    -SM böyle devam ederse var ya, alır evde beslerim.^^hahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ya yazıyı yayınlayalı 24 saat bile olmadı bence gayet de erkencisin :D

      Ben 2ne1 da beklemiyorum açıkçası. Park Bom'un sesini sevmiyorum, CLin rapini sevmiyorum elimde bir tek Minzy kalıyor. 2ne1'ı YG tarzını sevdiğim için severdim, ama artık bu aşırı tekrara düşmüş tarzdan da hoşlanmıyorum o yüzden... Ne yaparlarsa yapsınlar, büyük ihtimalle bir sonraki Big Bang comebackine kadar YG ilgi alanımın dışında kalacak ve eleştirel gözlerim üzerlerinde olacak~kkkkkk

      "-B2ST zaten B2ST'tir ve ona yorum yapmaya gerek yoktur :D" İmzayı nerede atıyorduk? :D

      Henry beni cidden şaşırttı ve çok sevindim. İşin tuhafı haber çıkmadan bir gün önce Güz ile daldan dala muhabbet ederken ona bir Suju konserinden Henry videosu gönderip SM harcıyor bu çocuğu demiştim. Oysa şimdi dabut yapıyor!!~hahaha

      IGAB'dan hiç hoşlanmamıştım ama ondan sonra çıkan her SM işini, yapılan her SM hamlesini gülümseyerek karşılar oldum. Gerçekten böyle devam etsin bence de :D

      Sil
    2. Ben Bom'u severim ve onun için istiyorum 2NE1 comebackini biraz da... Ve çok uzun zamandır boşta kaldıkları için tabi bir de. Ve umarım bir dahaki Bigbang comebacki tahmin ettiğimden erken olur. Ama önce Taeyang...
      CUBE'ün kapısına doğru atabilirsin :D
      Ben de Lazy Song, Lightless ve Bilionaire şarkılarını söyleyip, gitar,piyano ve keman çaldığı bir videoyu bütün arkadaşlarıma izletiyordum. -Amaç: Henry'ye fan kitlesi bulmak :D-

      Sil
  9. Ne desem bilemedim, ayrıntıya girmeden son çıkan şarkılarda "bad girl" teması ne çok kullanıldı. Tamam "bad girl" sen öylesinde ne diye kullanıyorsunuz anlamadım, Biraz özgün olmak adına ne şarkı da ne de klipde hiçbir şey göremedim. İzlerken yüzüm ekşidi resmen, sanki biraz gd biraz sağol soldan toplamışlar hop ortaya koyalım bol pantolonumuzu giyelim kafaya bir bez bağlayalım aman ha sakın zincirimizi unutmayalım, işte oldu yeah yeah ,,, unni de bana yeaaea

    Şu da var 2ne1 severim güzel şarkılar yapmış bir topluluk ama biraz özgünlük, yaratıcılık biraz kendileri olmaları lazım, Acaba CL farkında değil mi bütün bunların. YG'nin çocukları biraz farklılık lazım sizlere.

    Bayağıda yerden yere vurdum. Peh peh ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok yerden yere vurmuşsun asgfahgfshgafsh

      YG sound markalaşınca aynılaşma da kendiliğinden geldi tabi.

      Sil
  10. 2NE1 ve özellikle CL aşırı derecede Amerika özentisi olmaya başladı bence. Ben K-Pop'u farklı diye seviyorum ,mesela I Am The Best çok hoştu kendi tarzlarındaydı.CL çok değişti bence artık pek sevmiyorum :/
    CL o zamanda Baddest tarzdaydı ama kapalı giyiniyordu kızı etekle bile zor görürdük buna rağmen tamamen açık giyinen bir kızdan daha çekici olabiliyordu . Şimdi fotoğraflarda göğsünü tutarak poz veriyor :@
    Neyse ben bunu artık büyümesine bağlıyorum :D
    Sürekli konudan konuya atlıyorum ama neyse :D
    YG bana biraz Amerika özentisi geliyor sadece YG değil çoğu kore grupları da öyle bir ''Korece'' şarkı dinliyorum ama şarkının yarısı İngilizce
    Zaten Koreliler normalde de İngilizceyi kullanıyorlar diye biliyorum ama eski şarkılarda az var mesela
    Neyse konu dağıldı yine :D
    İyiki Lee Hi var artık :D Onunla yetiniyoruz şu aralar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YG'nin American wannabe olması, hatta damarlarında siyah kanı akıyormuş gibi davranması çok da yeni bir şey değil aslında. Hiphop temelli müzik yapmalarının getirdiği bir şey bu. Aslında bütün kpop biraz American wannabedir bence XD
      Le Hi... Bilmiyorum daha çok küçük bence. Ortaya güzel bir albüm çıkardı evet, ama şarkı söyleyişinde hala duygusal bir açık var ki bence yaşıyla alakalı bu. İleride çok daha iyi olacaktır diye düşünüyorum :)

      Sil
    2. amerikan wannabe'si olmasalar şarkıları bu kadar tutmazdı :D mesela bizim türkler , ne klip yapmasını biliyorlar nede şarkı söylemesini haa tabi istisnalar var ama sonuçta istisnalar kaideyi bozmaz , pop kültürünü zaten amerika ilerlettiği için , diğerleride onların arkasından gitmeli , mesela ebru gündeş mblaq'in stay klibini çalıp şarkı yapmış , ne demeliyiz bunlara ? . Bence yaptıkları işi güzel yapıyorlar amerikan wannabe'si demek biraz ağır kaçsada bence doğru yapıyorlar gittikleri yol güzel . (illuminatide olmayaydı tam olurdu)

      Sil
  11. Şimdi eski videoları izliyordum 2011'de Londra'da yapılan fotoğraf çekimi sırasında röpörtaj yaparlarken Taeyang şöyle bir laf söylemiş "Yakında Bigbang olarak comeback yapıcaz sonra da solo albümüm çıkacak bu yüzden heyecanlıyım" aradan 2 yıl geçmiş durumda ve biz hala ha geldi ha gelecek diye Taeyang'ın albümünü bekliyoruz !! YG neden bir türlü onay vermiyor anlamıyorum üstelik YG'nin elindeki solo olarak en çok iş yapan 2 isim GD ve Taeyang'ken (HOT ep'sinin ve Solar albümünün yakaladığı başarılar ortada adam America İ-Tunes'da 2 numaraya yükseldi yahu daha ne olsun) yani her halukarda daha çıkmadan belli bir başarı yakalayacak bir solo isim varken neden hala beklerler anlamak çok güç albüm hazır olmasa onu bekliyorlar deriz ama GD'nin solo konserine konuk olduğunda (2 ay önce falan) albümünün hazır olduğunu adının bile belli olduğunu söylemişti neyse umarım Temmuz'da Taeyang'dan bir Comeback görürüz

    ayrıca son zamanlar da GD aşırı derecede bir GDYB albümü işaret ediyor inanıyorum ki en geç 1 yıl içinde bir GDYB unit albümü görüceğiz sanırım Tayvandaki bir röp'te TOP'la birlikte yeni bir albüm gelecek mi sorusuna GDYB'yi araya sıkıştırıp belki Taeyang'la birşeyler yaparız diyor zaten ikisinin birlikte bir albüm çıkarmak istediklerini biliyorduk birkaç kez söylemişlerdi yakın zamanda hayata geçireceklerini düşünüyorum ki efsane olur yine de ne kadar efsane olursa olsun bir Taeyang-Jay kadar olamaz sanırım bu ikisini bir düetle görmeden ölürsem gözlerim açık gidecek

    YanıtlaSil
  12. Bence haksızlık yapıyorsunuz , doğru yerleri var tabiki mesela şarkıya genel olarak bakarsak Gd(herşeyim)'nin crayon şarkısı gibiydi yani onun gibi çok eğlenceli olmasada ilk bakışta onu çağırıştırıyor . Bence solo şarkı yapması çokta kötü olmamış , ne biliyim dara , bom yapınca iyi oluyorda cl yapınca neden kötü oluyor onu anlamadım bence klip tam bir CL di çılgın kız . Kliptede gördüğünüz gibi ruh halini yansıtıyor bir öyleyim bir böyle dermiş gibi :D . Söylediğim gibi CL çılgın bir kız , ve bence ne yapsa hoş oluyor :D . açıkçası Gd ve CL benim idollerim bir yandan kayırıyorum gibi gelsede hakları bu bence . Gerçekten korenin en iyi rapper 'larındanlar . Ne olursa olsun insanlar tarzlarını yansıtırken doğal olurlar :D:D ve bende şunu söylemek isterim ki şu unni hey unni hey buna bir anlam verememiş olsamda sözler güzel bence :D söylerken çok eğlendim . ezberlemeside kolay akılda kalan bir şarkı :D zaten fallin in love çıktığı için bence CL in solosu pekte sorun olmayacaktır . 2ne1 hayranları bence bu durumu olumlu karşılamıştır bu site hariç tüm sitelerde olumlu yorumlar gördüm :D bir tek bu site olumsuz . her neyse çok uzattım Büyük bir VIP ve BLACKJACK olduğumu söylemeden geçmiyim :)

    YanıtlaSil
  13. Oncelikle telefonda oldugum icin guzel yazamiyorum simdiden kb. Ama sizin butun yorumlarinizi sacma buldum cunku sarki bize guclu olmamizi soyluyor ve CL in soyleyisinde hicbir problem yok e zaten CL bi Eminem deil ama grup un rapcisi ve ben bi CLassifieds olarak unnimle gurur duyuyorum sarki da harika anlamiyla beraber dinleyin belki o zaman bisiy anlarsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asırlık yazılarımdan birine yorum gelince hep bir şaşkınlık oluyor bende :D
      CL'in söyleyişinde bi problem yok derken? Ben Korece uzmanı değilim o yüzden yanlış telaffuz ettiklerinde anlamam genelde zor ama CL'in Naeppun Kizibe'deki teleffuzunun bizzat Koreliler tarafından çok eleştirilidiğini gayet net hatırlıyorum. Yani söyleyişinde bir problem var cidden.
      Eğer bu tarz sözlerden hoşlanıyorsan tabi ki sevmiş olabilirsin ama ben rap söz konusu olduğunda ya rhym ya da kelime oyunu olmasını tercih eden bir insanım, CL'in şarkısında ise ikisi de yoktu. Bu sebeple beğenmediğimi söyledim ve eleştirdim. MV gerçekten kötüydü, sırf parıl parıl diye plotsuz tamamen gelişigüzel ve alışıldık tarzdaki bir YG MVsini beğenmemiz gerektiğini de düşünmüyorum. Yazıyı yazalı neredeyse bir sene oldu ve hala aynı şeyleri düşünüyorum ayrıca.
      Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  14. Bi de aynen Bom yapiyo Dara yapiyo bayila bayil dinliyosunuz CL i elestirme gafletinme bulunmaniz sacma cok haksizlik etmissiniz klip de cok iyi CL bom ya da dara gibi hanim kiz deil yani en azindan kendi gibi davraniyor(sarkilarinda)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu kime yazdınız bilmiyorum ama ben Bom'un sesini sevmem, hiçbir solosu şimdiye kadar favorilerimden olmadı. Sadece iyi bir şarkıcı olduğu görüşüne katılıyorum o kadar. Ama benim tarzım değil. Dara'nın ise iyi bir şarkıcı olduğunu bile düşünmüyorum. Bu demek değil ki idol olamaz zira Dara 2ne1'a büyük bir puan kazandırmıştır, bir grupta yüz olmak genelde küçümsense de aslında büyük sorumluluktur.
      2ne1 üyelerini birbiriyle karşılaştırman biraz tuhafıma gitti ama.

      Sil