4 Mayıs 2013 Cumartesi

Görmekten Memnun Kalacağım Bir Kabus: SHINee "The Misconceptions of Me"


 Evet, evet, gene geç bir SHINee yazısı... Ama eğri oturup doğru konuşalım; mevzu fangirllük olduğunda kimseye çaktırmamaya çalışıp fena halde çuvallayarak -bütün gün twitterda onlar hakkında konuşmamın önüme gelene "onlar benim bebeklerim *-*" dememin bu saklama çabama pek katkısı olmuyor, farkındayım- zirveye koyduğum SHINee hakkında ne zaman hemencecik bir yazı yazdım ki?~kkkkkk

 Nisan ayının 26sında çıkan ve Chapter 1.:The Misconceptions of You'nun ikinci kısmı olan Chapter 2.:The Misconceptions of Me tıpkı ilk albüm gibi 9 şarkı içeriyor. Hakkında yazdığım yazıya buradan ulaşabileceğiniz birinci kısmın aksine aksine ikinci bölüm daha karanlık bir havaya, daha doğaüstü bir temaya sahip denebilir basitçe bir karşılaştırma yapmak gerekirse. The Misconceptions of You geçmişe bir selam niteliğindeydi genel olarak oysa The Misconceptions of Me daha fütüristik bir çizgide dolanıyor. Bununla birlikte iki albümün de rüya teması çevresinde dönmesi, genel olarak orta tempodaki şarkılardan oluşması ve bol miktarda elektrorif kullanması ve tabi ki SHINee üyelerinin artık oturmaya başlamış genel vokal tarzları ortak nokta olarak kabul görebilir. Bu kısa karşılaştırmadan sonra yeni albümü daha yakından incelemeye başlayalım mı?



 The Misconceptions of Me albümü Nightmare ile açılıyor. Açıkçası ilk parça olsa da Nightmare'i önceki albümde yer alan Spoiler gibi bir intro olarak değerlendirmek doğru olmaz, çünkü albümü tanıtmak gibi bir amacı yok (Ki iki albümdeki her şarkının ismini içeren Spoiler aslında iki albümün de introsu). Gene de içerdiği "dream girl" kısmı ile bir önceki albüme göz kırparken, "Who's knocking on my door?" diyerek bizi dolaylı yoldan içeri davet etmesiyle giriş için albümde yer alan en uygun parça olduğunu bir şekilde gösteriyor. Bununla birlikte yükselip alçalması ve arada ritmini kaybetmesiyle tekinsiz bir hava yaratan elektro temeli, ayarında kullanılarak üyelerin seslerinin neredeyse paslı bununla beraber seksi bir havaya kavuşmasına katkıda bulunan autotune, arka planda bir fısıltı gibi kalsa da bence şarkının zirveye çıkmasına en büyük katkıyı sağlayan nakaratta ve köprüdeki o "whooo~" kısmı, tabi ki sözlerdeki vampir ve kabus teması Nightmare'in doğaüstü bir tada sahip olmasına neden oluyor. Ki albümün de genel temasının/esinlenme noktasının doğaüstü yaratıklar, kabuslar ve karanlıktan çıkıp aslında layık olmadıklarını düşündükleri ışığı bulma tarzı metaforlar olduğunu düşünürsek Nightmare daha önce de söylediğim gibi tam bir albüm tanıtımı yapmasa da bizi neyin beklediğine dair ipuçlarını önümüze seriyor. Albümü ilk dinlediğim seferde tartışmasız favorim ilan ettiğim bu şarkı, hala favorilerimden biri.

 Bundan sonra MVye de sahip olan Why So Serious'a geçiyoruz. Hmmmm... Açıkçası Why So Serious'ı ilk dinlediğimde beynimde dolanan ilk mantıklı düşünce şu oldu: "Bu fena halde karmaşık bir müzikal şarkısı." Why So Serious başlangıcı oluşturup şarkı boyunca hiç kesilmeyen elektro gitar hatta Taemin'in ikinci kısımdaki solosundaki vokali ile rock tadı taşıyor; arada yükselen üflemeliler ve güçlü vurmalılar ve Minho ile Key'in kısımları pekala hareketli bir Broadway müzikalinde kullanılabilir; ayrıca tabi ki bir pop grubu tarafından yapıldığı için pop şarkısı. Ve çok gürültülü... Yani cidden gürültülü. Bir önceki şarkı Nighmare'in sofistike, gizemli havasından sonra özellikle... Bunun dışında dansın ve şarkının zombi temasını böyle şeylerden gerçekten hoşlanan bir insan olmama rağmen başta biraz tuhaf bulduğumu da itiraf etmem gerek. Aynı temayı Tim Burton'ın eline verseniz biricik kankası Danny Elfman'la bir araya gelseler gene Corpse Bride'dan favori şarkım olan Remains of the Day gibi bir şey çıkar kesin diye iç geçirdiğimi de sizden saklayamam (Benzer üflemeliler orada da var da~kkkkk Die die we all pass away~ ). 

 Her neyse, siz "Bu Nym neler zırvalıyor gene?" demeden konuya geri dönüp Why So Serious'taki vokaller hakkında gevezelik edeyim biraz: Bildiğiniz üzere (bilmiyorsanız da şimdi öğrendiniz XD) Jonghyun sağlık problemleri sebebiyle bu albümün tanıtımlarında yer alamadığından çıkış parçası olan Why So Serious apar topar tekrar kaydedildi ve MV de Jonghyun'suz olarak çekildi (gerçi orada bir köpek ile dinozor gördüm ben ama :P). İşte aslında içimi parçalayan bu Jonghyun'suzlukla ilgili itirafım geliyor: Ben şarkının MV versiyonunu dinlerken (albümdeki versiyonunda normal olarak Jonghyun'un sesi var) Jonghyun'un yokluğunu hissetmedim. Üzgünüm ama gerçek bu. Key ile Taemin arasında dağıtılmış olan Jonghyun bölümlerini iki üye de gayet başarılı bir şekilde seslendirmiş, özellikle yardımcı vokallikten ana vokalliğe doğru bir zıplama gerçekleştiren Taemin Jonghyun'un albüm kaydında zirveyi vurduğu yerleri seslendirirken neredeyse hiç zorlanmamış. Genel olarak ise çoğu kpop grubunun bu kadar yüksek bir müziğin aşağısında kalacağından eminim, ama SHINee aşırı derecede zorlamadan müziğin üstünde kalmayı başarıyor vokal olarak. Gerçi bu Sherlock'tan beri bildiğimiz bir şey, değil mi? XD


 Bir de MVmiz var tabi. Bence MV... olmamış, hele de Dream Girl MVsinden sonra (Benim için SMin çektiği en iyi kutu MVsi kendileri). Tabi ki SHINee üyeleri inanılmaz şekerler (MVden sonra Key fanı olanlar... Sizi asla affetmeyeceğim ahsgfahghfsh Önceden fan olanları da kimi zaman affetmiyorum ama olsun :P ), kıyafet seçimleri de hoş, canlı performansları izledikten sonra dansı da sevdim... Ama bunun dışında ciddi bir eksiklik var ve hayır her ne kadar en ciddi mesele o olsa da bahsettiğim eksiklik sevgili Dino JJong değil. The Misconceptions of Me albümü besteler ve sözlerin genel havasından tutun photobooktaki fotoğrafların konseptine kadar karanlık bir temaya sahip olan bir albüm, ama neden bu MV bu kadar kpopumsu bir şirinliğe ve basitliğe sahip?! MVnin bir hikayesi var denebilir belki ama o kadar anlamsız ve hem şarkının hem de albümün temasından o kadar uzak ki... Bir kız var (her zaman bir kız vardır), SHINee'nin canı sıkılarak takıldığı binaya dalıyor (şu binalar bir bana denk gelmez zaten), SHINee üyeleri ile hoplayı zıplıyor, ardından sonra gelen polis/güvenlik görevlisi (artık sosyal sigortasında hangi meslek grubu yazıyorsa) içeriyi kontrol ediyor ama tek başına dans eden kızdan başka kimseyi göremiyor... Bir dakika... Ben SHINee'nin zombi olduğunu zannediyordum ama?! İnsanlar zombileri de mi göremiyor artık? Bilirsiniz son yıllarda doğaüstü yaratıklar bir tuhaflaştı, hiç birinin özelliklerinden tam olarak emin olamaz hale geldik :P

 Hakkında üç paragraf yazdıktan sonra Why So Serious'la ilgili görüşüm mü? Olmamış, bence Why So Serious parçalanması gereken bir şarkı tıpkı Sherlock'ta olduğu gibi. Son sözler: Onew o tiple kimse senden korkmaz saçma sapan şeyler söyleme, Minho "beynimiz olmayabilir ama..." dediğin her seferinde güldüğüm için çok üzgünüm ama şimdi aklıma gelince bile...~hahaha Taemin aferin yavrum bu şarkıyı sırf senin gelişmeni gösterdiği için bile sevebilirim ben ve son olarak Key gözünüze bir gramcık göz kalemi sürüp lens takınca zombi olacağınızı kim söylediyse fena halde kandırmış sizi. :P

 Acaba SHINee'yi örnek alıp yazıyı iki bölüm halinde mi yayınlasam? :P Sadece olmamış deyip geçebileceğim Why So Serious'tan neden bu kadar çok bahsettim ben de bilmiyorum... Her neyse artık olan oldu değil mi? XD Konumuza geri dönersek...

 Albümün üçüncü şarkısı tanıtım promosyonlarında da canlı performansı sergilenen SHINe ya da benim daha çok sevdiğim ismiyle Medusa I. Gayet epik sayılabilecek bir açılışa sahip olan şarkı sonradan tamamen popa bağlıyor; daha doğrusu bana eski kpop şarkılarını hatırlatıyor. Açıkçası ilk dinlediğimde "Yeah you're shining in the east yeah you're shining in the west" kısmıyla oldukça dalga geçsem ve şarkı için "çok boyband... meeeeeh..." desem de (gerçi o anda SHINee'nin de boybandin hası olduğunu neden düşünemedim hiç anlamıyorum ama), buradan bakabileceğiniz sözlerinden hoşlandım (Shining in da east shining in da west'in anlamlı olabileceğini kim tahmin edebilirdi?), ve albümdeki en pop parça olması sebebiyle kendisinin güvenli track bölümünü doldurduğuna karar verdim. Dinlenebilecek ve sevilebilecek bir şarkı Medusa I ama vuruculuğu yok. Boyband şarkısı işte canıııım :P Ama sahne performansını gerçekten seviyorum, söylemeden geçmeyeyim. Sanırım Why So Serious'tan daha fazla izledim SHINe performanslarını XD

Bundan sonraki track ise Orgel... Ahhh Orgel... Albümde en fazla beklediğim şarkıydı Jonghyun'un yazdığını öğrendiğimden beri; çünkü şimdiye kadar Jonghyun'un burnunu soktuğu şarkılar benim daima albümlerdeki favorilerim oldu. Mesela Sherlock albümden Alarm Clock tartışmasız en sevdiğim şarkıdır, Lucifer albümünden Obsession'ı ise kalbim sızlamadan dinleyeceğim anı sabırsızlıkla bekliyorum... İşte Orgel de bunların arasına kuruldu ilk dinlediğim andan itibaren. Şarkı ismini aldığı bir tür müzik kutusu olan "Orgel" gibi (Türkçe'de laterna olarak geçiyor aslında) aynı melodiye temeline alıp ilerliyor, üyelerin gayet alçak tuttuğu gene de yüksek notaları sabit tutmakta hiçbir zorluk yaşamadıkları vokalleri güçlü başlayıp bölümlerinin sonlarına doğru yavaşça soluyor, Minho'nun telaşsız ama duygusal rap kısmı normalde de alçak tonda olan sesindeki bütün karizmayı ortaya çıkararak vokallerle oldukça iyi bir uyum yakalıyor... Her üyenin sesinin kendi güzelliğini/cazibesini ifade edebilmek için mükemmel bir fırsat yakaladığı bir şarkı Orgel. Hiçbir zorlama yok, hiçbir baskı yok; sanki seslerini şarkının basit olduğu için bu kadar mükemmel olan müziğini takip etsin diye bırakmış gibiler. Orgel gerçekten harika bir şarkı. Büyük ihtimalle bir kere bile canlı söylemeyip albümde tozlansın diye bırakacak SHINee bu şarkıyı, ama benim için bundan çok uzun zaman sonra belki SHINee'nin peşinde koşmayı bıraktıktan yıllar yıllar sonra bile dinleyeceğim bir şarkı olarak kalacak.

 Beşinci track Dangerous ya da diğer adıyla Medusa II.  Dangerous üçüncü track olan SHINe ile bağlantılı olan bir şarkı, aslında iki şarkı birbirinin devamı gibi olmasa da gözlerine bakınca insanın yok olmasına neden olan bir kız (evet Medusa göndermesi), takip edilip yakalanmak istenen bir ışık hakkında. Albümdeki şarkıların birbiriyle bu şekilde bağlantılı olmasının beni çok eğlendirdiğini söylemem gerek, üzerinde düşünüldüğünün kanıtı gibi çünkü. Ama eski popa selam çakan SHINe'nın aksine Dangerous daha geleceğe yönelik, daha fütüristik bir tada sahip müzik olarak. Tıpkı Why So Serious'ta olduğu gibi bu şarkıda da elektro gitar dikkat çekiyor ama Dangerous daha sakin bir şarkı olmasıyla ana trackten ayrılıyor. Ayrıca şimdiye kadar en beğendiğim Minho raplerinden birine de ev sahipliği yapıyor, bana sorarsanız aralardaki kısımlardan (alright... alright... trouble... double... danger danger danger... ) ve adliblerden sonra Minho'nun rap kısmı şarkının en güzel kısmı. Gene de şarkının nakarat kısmı daha yüksek tempoda olsaydı belki de Why So Serious kadar kalabalıklaştırmadan bir kaç enstrüman daha eklenseydi diye düşünmeden edemiyorum. Sizce de daha iyi olmaz mıydı? Bu şekilde biraz sürünüyor sanki...

 Sonraki şarkı Like A Fire. Ve benden bir "hmmmm..." daha~kkkkk Dangerous'ta olduğu gibi burada da aralara saklanmış aceleci fısıltılardan (hot hot... my love... ) hoşlanıyorum, nakarattan önceki elektro gitar solosu çok iyi, ayrıca nakaratı söylerken kendi etrafında dönüp tepinmek çok eğlenceli (evet, bunu yaptım... Yalnız kalınca çok tuhaf şeyler yapıyorum ben :P), sonundaki müzikal bitişiymiş gibi olan hava da hoş ama gene de... Bilmiyorum, bu şarkıda bana eksik gelen bir şeyler var.

 Ve favorilerimden biri daha... Yedinci track olan Excuse Me Miss Jonghyun akıl sağlığımın bende kalabilmesi için dudaklarından çıkması sonsuza kadar yasaklanması gereken bu cümleyi her söylediğinde midemin bir parende atmasına neden oluyor, beni vanilyalı dondurma gibi eritiyor, oturduğum yerde bir ter basıyor, "bayılazaağım a dostlaaar!" diye çığlığı basıp elim alnımda arkaya kaykılma isteğiyle dolduruyor içimi agasfhgafshgadshgfdh Tamam bu kadar da değil ama benzer semptomları gösteriyorum. Hayır, pişmanlık duymuyorum~kkkk Açıkçası hiç adetim olmayan bir şekilde bu şarkıda sadece Jonghyun'u duyuyorum ben. Adamın sesine, kişisel müzik zevkine, karakterine o kadar uymuş ki... Minho ile Key'in sondaki rap kısmında (Evet, sırayla söylüyorlar; evet, o bölümde Key'in sesi de var) bile arka plandaki Jonghyun'un sesine odaklanıyor, onu dinliyorum. Üzgünüm geriye kalan SHINee üyeleri (Key tatlım özellikle sana karşı çok mahcubum) ama gerçek bu. Dino bu hafifçe R&Bye dokunan arsız şarkıyı sahipleniyor işte. 

 Sona gelmeden önce uğradığımız durak Evil ile beraber Excuse Me Miss'in yarattığı hafif güneşli havadan çıkıp kabusların karanlık dünyasına geri dönüyoruz. Üyelerin ele geçirildikleri bir kabus, hem içten içe sahip olmayı arzulayıp hem de sonsuza kadar kurtulmak istemenin yarattığı karmaşa ve bunlara bağlı olarak zihinsel bir acı çekiş üzerine olan şarkı sözleri benim en sevdiğim kpop sözleri arasında kendine yer edindi bile. Nightmare'de olduğu gibi biraz autotune biraz da gene düzensiz ilerleyen ve nakaratlar ile köprüler arasında çeşitlenen elektrobeatler ile tekinsiz bir hava yaratılmaya çalışılmış ve başarılmış da. Arada müziğin yerini dolduran kalp atışları, Onew'ün keserek söylediği heceler, kimi yerlerde Jonghyun ile Key'in acı çeker gibi arka planda yükselen sesleri bunu daha da destekliyor üstelik. Evil gerek sözlerinin ifade ettiği anlam ile içerdiği metaforlar olsun, gerekse müziği olsun hafif bir şarkı değil; dinleyenin üzerine o şeytani kötülük hissini o ağırlığı yaratmayı başaran bir şarkı. Bubblegum SHINee'ye veda etme konusunda hala kararsızlıklar yaşayanların dinlememesi gereken bir şarkı, çünkü Lucifer Evil'ın verdiği his yanında gece bebeğinize söyleyeceğiniz bir ninni gibi kalıyor. Tabi zavalı yavrucağın başı o kadar gürültüyü kaldırabilirse...~kkkkkk

 Albüm TVXQ'dan Shin Chang Min'in imzasını taşıyan Sleepless Night (I Can't) ile kapanıyor. Daha önce ilk albümün tanıtımında canlı olarak dinleme imkanı bulduğumuz Sleepless Night basitçe özlem duygusu üzerine kurulu bir piyano balladı. Kafa karışıklıkları yok, doğaüstü ögeler yok, metaforlar ve göndermeler yok, diğer şarkıların hepsinde kendine yer edinmiş elektro vuruşlar ya da mekanik sesler yok... Bu açıdan albümün genel atmosferi ile uyuşmadığını söyleyebilecek olsam da SHINee üyelerinin sesini böyle bir parçada duymayalı gerçekten uzun zaman olduğundan çenemi kapatıyor ve bana birazcık eski SHINee şarkılarını hatırlatan ve her üyeye parlama şansı veren Sleepless Night'a sıkıca sarılıp "üzülme bu kadar bak ben yanındayım" demek istiyorum...


 Genel olarak konuşmak gerekirse Chapter 2: The Misconceptions of Me benim beklentilerimi aşan bir albüm oldu (Beklentilerimi cidden aşağıda tutmuştum, itiraf ediyorum XD ). Çıkış parçasını bir kenara bırakırsak bu albüm benim sevdiğim SHINee ile dolu. Oraya buraya serpilmiş falsettolar, gittikçe güçlenen (evet Taemin senden bahsediyorum, biraz da Minho belki) ve doğru noktayı bulan (alçaktan uçmayı öğrenen Jonghyun ve Hello zamanlarındaki haline dönmemen için her gece yatmadan önce dua ettiğim Key; bu da sizin için) vokaller, elektro beatlere rağmen bir şekilde SHINeesel bir tarzda smooth kalmayı başarabilen bir müzik, metaforlarla süslenmiş şiirsel sözler, çoğu kpop şarkısında olduğu gibi "seni seviyorum gel benim ol blah blah" demek yerine bir hikaye anlatmayı tercih eden şarkılar, belirgin bir tema çevresinde dönen yani üzerinde düşünülmüş bir albüm... Eğer sadece çıkış parçasına göre değerlendirirseniz çok şey kaybedersiniz, ki zaten SHINee'nin en büyük handikapı bu: Çıkış parçaları genel olarak hep "meeeeh..."~kkkkkk

 Son olarak... Chapter 2: The Misconceptions of Me albümü Bilboard'da birinci der albümden 150 tane alan manyak Shawollardan haberim yokmuş gibi davranıp  fangörllüğümü de yaparım :P I have no regrets guise... XD
_____________________________________
Albümdeki bütün şarkıların çevirilerine ulaşmak için:


Başka çevirilerime göz atmak için:

28 yorum:

  1. Sonunda beklediğim yazı geldi *-* Kendimi çok şanslı görüyorum tam da proje ödevini yapmaktan sıkılıp dur bir nete bakayım neler dönüyor dediğim anda yazıyı gördüm. Evet çok şanslıyım kkkk~

    Yazın gerçekten çok eğlenceliydi. Zaten daha fazla yorum yapabilir miyim emin değilim hala Jonghyun'un fotoğrafından gözlerimi alamıyorum kkkk

    Nightmare tuhaf bir şekilde beni kendine çekmiş durumda albümdeki favorilerimden biri benim de. Tabi bunda Jonghyun'un vampire diyişi ve okuduğum fanficin etkisi büyük kkkk Ama gerçekten sözleri çok hoş ve başlangıcını en sevdiğim şarkı galiba * Who's that knocking on my door? *Come and dream a dream, girl!* bir ahh çekmekten alamıyorum kendimi kkk

    Why so seriousa alışmam biraz zamanımı aldı. Teaserda şarkı daha güzeldi sanki kkk Taemin cidden çok iyi iş çıkarıyor ama ben hala en üst noktada (Tunaaaaaaaaaaaayt diye bağırırken) bir jonghyun arıyorum yani. Taemin çok iyi iş çıkarmış cidden çok hoş söylüyor yine de orada bana yanlış gelen bir şeyler var .s

    SHINe şarkısında en çok hoşuma giden performanstaki kıyafetleridir heralde kkk cidden çok hoşuma gitti bu şarkı. Şarkıyı dinlerken bir doğuyu bir batıyı göstermekten alamıyorum kendimi kkk

    Orgel *-* bana hayal kırıklıkları yaşatan Spoilerdan sonra bir ilaç gibi geldi. Ayrıca çok yüksek notalara çıkamayan Minho içinde öyle galiba kkk

    Like a fire ve dangerous için söyleyecek pek bir şey bulamıyorum açıkçası. Dangerous da şarkının kesilip geri sayımlar yapılması beni rahatsız ediyor doğrusu havaya giremiyorum bir türlü kkk yalnız like a fire da onyunun arkadaki sesi çok güzel olmuş sonra Jonghyun baby baby baby baby baby diye olaya katılınca dokunmayın keyfime kkk

    Excuse me miss bende Jonghyun'u alıp ağzını yüzünü dağıtana kadar sevme isteği uyandırıyor *-* Ahh o ses *-* Bu şarkı jonghyunun sesinin güzelliğini bir kez daha anlamamı sağladı.

    Sleepless night cidden her şeyiyle çok hoş bir şarkı showcase de söylediklerinde de çok sevmiştim zaten *-*

    Bu albümü cidden çok sevdim kesinlikle çok hoş ayrıca üyelerin hepsi bir tatlı bir tatlı *-* aslında bu konsepte uygun değil ama neyse kkk yine de key zombi yürüyüşünde çok başarılı kkkk

    Off çok gevezelik ettim. Konu SHINee olunca tutamıyorum çenemi kusura bakma kkk Jonghyun da bir an önce dönse de promosyonlara katılsa diyorum ama nedense içimden bir ses katılmayacağını söylüyor T.T hala konuşuyorum -.- gittim ben.

    Not: Kesinlikle beklediğime deydi *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haftasonu göndereceğimi söylemiştim XD *Sözünde durduğu için kendisiyle gurur duyan Nym*
      SHINe'nın kostümleri gerçekten çok hoş, yakışmış böyle normal (kpop standartlarında tabi :P) şeyler giymek XD Adama dönmüşler annanemin dediği gibi agsfahfshafdh

      Teşekkürler beğenmene sevindim yazımı :D

      Sil
  2. AHA! Bir The Misconceptions of Me yazısı! :D
    Şimdi yapacağım bütün gevezelikleri daha önce blogumda ve arkadaşlarımla birlikte 30 kez daha yapmış olsam da hiç temcid pilavı hissi vermiyor. Garip^^heheh
    Nightmare en sevdiğim parçalardan biri demeyeceğim çünkü hepsi en-sevdiğim-şarkı oldu. XD Ama yer yer SuJu tadı –beatlerinden bahsediyorum- veren bir şarkı. Ayrıca ilk sırada yer almadı ilk sevdiğim şarkılardan biri haline getirdi kendisini.
    Why So Serious içi bir ara albümün en kötü şarkısı olduğunu düşünmedim değil. Hayır çok şarkı kötü değildi aslında, sadece diğerleri çok iyiydi. –Neyin çabası ki bu şimdi?- Taemin’in rockımsı kısmını ise ben beğendim –şarkının geneliyle alakasız olsa bile- Rock yapması gereken idoller listeme de aldım kendisini. Gerçi daha önce bir kaç kez el atmıştı ama son zamanlardaki vokali hakkında yorum yapamıyorum.
    “Jonghyun'un yokluğunu hissetmedim.” Allah’ım sonunda bunu söyleyen biri daha. Çevremdeki bütün Shawollar tarafından kovalandıktan sonra… Sonunda. –Bu arada bahsettiğim gayet somut bir kovalama- Ondan sonra… Belki SHINee zombi ve hayalet karışımı bir melezdir, ne dersin??

    Duuuuuur! Neden dalga geçiyorsun o kısımla? Ben günlerce orayı çığırdım sağda solda. XD Aslında sözlerine bakmadan önce diğer adı “Medusa I” olduğu için buna benzer bir şey olduğunu tahmin etmiştim. Hatta şu an neden "çok boyband... meeeeeh..." şeklinde düşünmemiş olduğumu yadırgadım. Yani sonuçta… Neyse.

    Orgel’a yorum yok zaten. Kıpır kıpır oluyor içim yahu^^
    Dangerous güzeldi ama ne bileyim benim için vurucu olmayan şarkı oydu sanırım.
    Like a Fire’ın aradaki kısımlarına bayılıyorum. Oralar bana yeter de artar bile :D
    Excuse me Miss’in beni vuran kısmı sondaki rap bölümü oldu. Hayır muhteşem değil ama Minho’dan beklemediğim bir performanstı bu. Bir de bazı kısımlarında uzaktan esen bir Primary havası hissettim ben. Ki genelde Jonghyun’un yerlerine rastlıyor bu dediğim kısımlar.
    Evil’ı da çok seviyorum. Sonra… Kabul etmeliyim ki bu şarkıda TVXQ havası var. Var yani. İnkar edilemez bir şekilde hem de. Kim dinlediyse aynı şeyi dedi. Birbirimizden habersiz bir şekilde aynı şeyi düşündük yani.
    Slepless Night diğer adıyla I can’t leave you şarkısına ise duyduğum aşk anlatılamaz. Hayır Changmin yazdığı için değil. Yani tamam biraz etkisi var, kabul ediyorum. Sözlerinin benim için farklı bir anlamı var. Çünkü biraz ben gibi hissettiriyor. Anlatım bozukluğunda zirvedeyim. Neyse işte, öyle.

    Açıkçası ben de bunu SHINee’den hiç beklemiyordum. Gerçekten hiç beklemiyordum yani. Albüm ise… The SHINee World’ün her zaman ayrı bir yeri olacaksa da –zaman zaman zaman- müzikal açıdan en iyi SHINee’ydi.

    Ve… 150 tane konusunda derdin olmasın. SuJu’nun Çinli –aynı zamanda psikopat fanları- sırf 6. Albüm diye 6666 tane almışlardı diyerek endişeni gideriyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHA!! İçimdeki canavarımsı fangörlün SHINee'yi bir paragrafçıkla geçiştirmeyi kabul edebileceğini mi zannettin? XD

      Ben de bir sürü insanla defalarca konuştum ama hala gördüğün üzere üzerine hiç de kısa sayılmayacak bir yazı yazabiliyorum~kkkk Ayrıca bu albüm gerçekten hakkında konuşmaya değer.

      Nightmare ve Super Junior... Ooohhh yooooo... Nightmare'in Super Junior ile alakası bile yok! Taş atarım bak ahfshgafshgfh Suju fazlasıyla "şori şori nege nege"ci bir gruptur, nerede benim biricik sofistike Nightmare'im gibi bir şarkıları olsun :P *Delulu fangörl alarmı* *Canını seven kaçsın*
      Şaka bir yana belki benim dinlemediğim bir parçasına benziyor olabilir çünkü Super Junior dinlemiyorum sonuçta :D

      Taemin'in rockımsı kısmını ben de seviyorum, ayrıca şarkıdaki elektro gitarı da seviyorum... Aslında şarkıyı da seviyorum (Şimdiye kadar Hello hariç hiçbir SHINee şarkısını sevmemezlik edemedi bu bünye) sadece tarafsız bir gözle baktığımda aşırı gürültülü ve yorucu olduğunu biliyorum. Fazla kalabalık bir şarkı ki aynısı Sherlock için de geçerlidir mesela. Fan kimliğimden sıyrılıp hatalarını görmeye çalışarak yazdığım için öyle yani yoksa Shawol yanıma sorsaaan... Gerçi o MVyi her gördüğünde "Keeeeey... *le dies*" moduna giriyor o yüzden sorularına cevap veremez sanırım~kkkkk

      Evet, Shawollar Jonghyun için ağlamakla fazlasıyla meşgul XD Ama ben Jonghyun'un yokluğuna çok uç noktalarda üzülmek yerine geriye kalan 4 üyenin hiç sorun çıkarmadan onun yerini doldurabilmesine (sonuçta ana vokal adam, ana vokali çıkarırsan kpop gruplarının büyük çoğunluğu bir halt edemez hepimizin bildiği üzere) hayran olmakla meşguldüm sanırım. Cidden iyi iş çıkarıyor 4lü ya, o yüzden Jonghyun Jonghyun diye inlemek niye? Ayrıca bence Jonghyun'un yokluğu Why So Serious'tan ziyade SHINe'da hissediliyor, bunu da söylemem lazım.

      SHINee tam olarak neyin nesi bilmiyorum ama asıl meselem o değil zaten. Bu çocuklar neden benim odama gelip benimle oynamıyorlar?!! ahgsfhagfshgfh

      Şarkıyı ilk duyduğumda normal olarak ilk anladığım kısımlar İngilizce kısımlardı ve "Doğuda parlıyorsun, Batıda parlıyorsun" cidden çok tuhaf geldi~kkkkk Üzülme ben de bol bol söyleyip dolandım ortalıkta boyband şarkımı XD

      Dangerous'ı seviyorum ben ya (sor bir hangisini sevmiyorsun diye XD ), Like A Fire'ın da sonunda o müzikal havasını seviyorum :D

      Minho'nun Dangerous'taki rapi Excuse Me Miss'teki performansından daha iyi bence.

      Evil'daki TVXQ havası... Haklısın var gerçekten de. Benim de ilk dinlediğimde aklıma geldi ama yazıya eklemedim neden bilmiyorum. Özellikle Time albümün havası sanırım çünkü onda da ağırlıklı olarak dengesiz elektrobeatler vardı.

      Changmin yazdığı için seviyorsun hepimiz biliyoruz :P Ben SHINee'nin ballad okumasını seviyorum, bu şarkıyla ilk albüme dönmüş gibi oluyorum. Böyle nostaljik bir tadı var benim için, o yüzden seviyorum sanırım.

      Katılıyorum SHINee World'ün daima ayrı bir yeri olacak ama bu albüm müzikal açıdan çok planlı, şık ve başarılı. SHINee'nin müzikal karakterinin tamamen oturduğunun da göstergesi gibi geliyor bana ayrıca. Çünkü Lucifer'e kadar sallanan ve dönemin modasına ayak uyduran SHINee Sherlock ile ilk adımını atıp Misconceptions of You ile oturttu Misconceptions of Me'de ise tanımlamış gibi oldu müziğini. Bu çizgi üzerinde devam ederlerse (demek istediğim güçlü vokallerle desteklenmiş ya nostaljik ya da tam tersi fütüristik elektrobeatler taşıyan parçalar, smooth ama farklı R&Bmsi şarkılar ve üyelerin seslerini ortaya seren güçlü balladlar) ben çok uzun süre daha SHINee dinlemeye devam ederim.

      Yani SHINee'ninkisi haklı bir kazanç o zaman~hahahaha Bilboard'da birinciler de çok mutluyum~kkkkkk

      Sil
  3. Aslında şoriye kadar hiç de öyle bir grup değildi SuJu hatta albümlerde öyle olmayan şarkılar hala var. Yani pliz, SuJu demek kötü demek değildir. Ya da şöyle, SHINee'nin promosyon şarkıları konusunda çok doğru seçimler yapılmadığı aşikar. Aynı şey diğer SM grupları içinde geçerli.
    Şimdi orada ana vokali Jonghyun ilan edip -tamam kabul adam çok iyi- niçin Onewciğimin kalbini kırıyorsun? Gittikçe daha bir şeker oluyor zaten, aklımı çeldi çocuk ya... Mimikleriyle özellikle.
    Sor bir Dangerous'taki rap kısmını hatırlıyor musun diye? :D Ardı ardına gelince gürültülü şarkılar sanırım bünyem kaldırmadı. Ya da Orgel gibi bir şarkıdan sonra kendime gelememiş de olabilirim.
    Sonracığıma... Birileri Time albümünü dinlemiş! :D Favorin hangisi? Merak ettim bak. :D
    Olamaz! Foyamı ortaya çıkardın :D Evet! Changmin yazdığı için seviyorum desem de... Bu şarkıyı SHINee'nin seslendirmesinden çok memnunum çünkü... Çünkü -affet beni Yunho ama bu gerçek- Yunho'nun sesiyle bu şarkıyı bu kadar seveceğimi sanmıyorum.

    Son zamanlarda -yani MOY'a kadar- SHINee geri planda kalmış gibiydi. -İfadesiz bir yüzle bekledim şubat comebacklerini- Ama bu albümden sonra tepinerek bekleyeceğim sanırım. XD

    Bunu yapan tek fandom olmamış olması haklı olduğunu gösterir mi bilemiyorum tabi^^hahah. Evet haberi okudum. :D (Ağız kulaklara doğru yol almaya başlar.) Chapter 1 de ikinci sıradan girmemiş miydi? :D İlk sıranın havası ayrı tabi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Suju'nun Don't Don zamanlarını sevenlerdenim yani ne dediğinin farkındayım XD Ama son iki Super Junior albümü gerçekten kötüydü bence.

      Öyle dememin sebebi Jonghyun'un ana vokal olarak geçmesi, gruptaki rolü bu yani. Gerçi ben yıllardır SHINee dinleyen biri olarak hatların o kadar keskin olduğunu düşünmüyorum açıkçası. SHINee'de herkes her şeyi yapıyor ahgsfhgafshgfsh

      Dangerous'taki Minho'nun kısmını tekrar dinle. Ben Minho'nun rapini çok eleştiren, sürekli sahnede kendini kastığını söyleyip Shawollardan azar yiyip duran bir Shawol'um ama ciddiyim bu sefer olmuş :D

      Tahmin et bakalım bütüüüüüün TVXQ albümlerini indirmemin ana sebebi kim? XD Hangi şarkıları sevdim? Aslında isimlerini hatırlamak için şu anda albümü tekrar açtım yoksa buraya "Islıklı şarkı" falan yazacaktım agfshgafsh TQ'yu gerçekten sevmiştim ve kendime ıslık çalamadığım için küfretmiştim, çünkü o sesi çıkarmayı gerçekten isterdim. Still bana eski DBSK şarkılarını hatırlatmıştı, böyle bir nostaljik geldiği için ondan da hoşlanmıştım. Bir de Fated var, nakaratı bence Catch Me if You Wanna ya da Humanoids'ten çok daha iyi. feytıd feytıd~kkkkk

      Evet, bence de iyi ki Changmin bu güzel şarkıyı SHINee'ye vermiş çünkü çok yakışmış onlara.

      Evet ayrıca Chapter 1 dijital listelerde belli iyi bir grafik yakalayan nadir SM çıkışlı albümlerden :D İlk sıranın havası cidden ayrı~kkkkk

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum SHINee'de herkes her şeyi yapıyor. Eski-Yeni TVXQ gibi. Yine de SuJu kadar karışık değil bak. Yıl oldu 2013 ben hala kimin nerede durduğunu anlamadım. (Ana vokaller ve bariz rapçiler dışında tabi.)
      Bense Chapter 2'ye kadar Minho'nun rap yapamadığını, tipi için SHINee olduğunu söyleyen bir insandım. O yüzden anlıyorum seni ama ben de beğendim bu albümdeki hallerini.
      Şu an Dangerous'u dinliyorum da unutmuşum ki ben bu şarkıyı :D 5-4-3-2-1'den sonraki kısmı seviyorum ben. Evet Minho'nun yeri güzel ama ben şarkıya pay vermiştim^^heheh
      :D Hay Allah bir türlü aklıma gelmedi bak. Acaba kim? Pişman mısın ama pişman mısın? (Psikolojik baskı kurmaya çalışan ama eline yüzüne bulaştıran Paul.) :D
      Aitakute gerçekten güzel ama :D (Bana sorarsan neredeyse hepsi güzel de :D) Şimdi yaşasın kötülük diyerek şunu söylüyorum: Hahahahha ben o kısmı çalabiliyorum :D Still ise acayip depresyona sokuyor beni. Çünkü Yunho TONE turunda o şarkıda ağlamıştı ve neredeyse 10. senesine gelmiş olan Yunho'nun kariyeri boyunca ilk kez ağladığı zamandı.Neyse bunun duygusal hikayesine girmeyelim şimdi, depresif oluyorum dedim ya...
      Bir de Y3K XOOOOO var :D Ona da dengesiz elektronik müziği doldurmuş olsalar da 2.33'ten sonraki Changmin kısmına bayılıyorum ben. -Evet Yunho'nun sesini üzerinde otuz kez oynandıktan sonra yetmeyip bir 30 kez daha oynanan iğrenç yerden sonra geliyor.-

      Sil
    3. Minho SHINee'ye tipi için (daha spesifik olmak gerekirse utangaç gülümsemesi için) seçilmiş birisi zaten~kkkk Shawollar çok kızsa da gerçek bu yani. Minho'nun yetenekli olduğunu hala düşünmüyorum ben (kpopun büyük çoğunluğu gibi) ama cidden çok çabaladığını biliyorum grubun fanı olarak. Minho'yu severim yanlış anlaşılmasın (hepsi benim bebeklerim XD ), sadece... Hani yetenekli insanlarda bir kıvılcım vardır ya, eğitimsiz olsalar da hatta şarkıyı katletseler de daima onu hissedersin; bunda iş var dersin... Minho'da o yok işte.

      Ahahaha kim acaba? :P Hayır pişman değilim ama hala beraberken yaptıkları şarkıların çok daha iyi olduğunu düşünüyorum :D Ve fanları olmadığım için iki taraftan birini seçmek zorunda bırakılsam... JYJ derdim.

      Cidden mi? Kıskandım, ben hiç ıslık çalamam :/ Y3K tuhaf ama güzel bir şarkı aslında neden onu yazmamışım bilmiyorum. Yunho'nun sesiyle zaten çok oynuyorlar, autotune manyağı yaptılar adamı asfahgfshgafhgfdh

      Sil
    4. Pek nadir insan tam tersini -beraberken yaptıkları şarkıların daha kötü olduğunu- düşünür zaten. Her JYJ veya TVXQ şarkısı dinlediğimde bir de bunun beşli halini düşünürüm. Bence çok uyumlu bir gruptu. -ses renkleri açısından-
      Ben TVXQ dedim. Ve yaklaşık bir yıl oldu, henüz hiç pişman olmadım. :)
      Şöyle bir durum var, bir süre sonra ıslık çalmak takıntı haline geliyor ve sağda solda -hep de en olmadık yerlerde- çalmaya başlıyorsun. -Dersin ortasında mesela- Sonra hoca dönüyor ve: "Kim o ıslık çalan?!" Derin sessizlik... Sonra kolay parçalar oluyor. Trouble-maker, bom bom bom ve aitakute'deki kısımlar gibi. Ama zor parçalarda sinirden ölüyorum bazen. Evet, hastayım :D

      Sil
  4. Guru-sama diyorum ki seni Blue Jean'de falan K-Pop albüm incelemesi mi yazdırsak ne yapsak? Hayır, ben hayatımda bu kadar ince elenip sık dokunmuş ve kaliteli albüm incelemesi okumadım senin blogun dışındaki yerlerde :")

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Bu arada... Gurusama mı? ahgsfahgfshgafh Hoşuma gitti~kkkk

      Sil
  5. bazı yerlerde ekrandan çıkıp elini sıkıp tebrik etmek istedim ''evet işte bu, duygularımın cümlelere dökülmüş hali'' dedim :D bende sıradan şarkılar hakkındaki düşüncelerimi diyeyim bir iki satır ne zamandır aklımda bloguna yorum bırakmak..

    Who’s that knocking on my door? ~~ Come and dream a dream, girl ~~ diye daha ilk girişte bir egzotik hava bıraktı nigthmare bende,dedim zombilerden sonra evimi vampirler bastı SHINee in the house o kadar içime işlemiş ki demekki :D ve jjong'un vampireee~~ dediği yerde bana bir karabasanlar çöktüğünü felan söylemeden geçemem *-* yıllardır Supernatural izleyen,vampiree,zombi kelimelerinin kulağıma işlendiği ben jjong kadar güzel vampire diyeni daha görmedim bir jensenist olarak :P neyse nıgthmare geçerli notu benden de aldı *-*

    WSS~~ yazını okurken yanlız olmadıgımı görmek neden beni bu kadar mutlu etti hele de senin kaleminden okurken :) müzik o kadar ön plandaki (ki albümde genel olarak rahatsızlığım bu ) ilk teaseri izlerken bir dk bu SHINee mi dediğim anlar oldu evet itiraf ediyorum :)) tarzlarını değiştirdiler ona tamam ama ilk SHINee'yi bu şarkıyla tanısam duygularım biraz değişik olurdu sanırsam :) aggg bir blinger olarak (her ne kadar bunu demekten hoşlanmasam da o konu farklı ) neyse klipte dino kafanın olmamasına bende içten içe ne kadar üzülsem de benim shınıng boylarımın ana vokal olmadan da harika işler çıkardıgını görünce mutlu oldum sonucta dino da saglık sorunları oldugundan yoktu -,- şarkı gerçekten çıkış parçası olmasaymış dedim bende evil-nigthmare arasında seçim yapardım ben çıkış için :D

    SHINe canlı performansları der geçerim ( http://www.youtube.com/watch?v=5qNn7YETP00 ) adından kazandı zaten beni :D

    Orgel...jonghyun'un bize resmen içini dökmüş karakterini,istediklerini,hayallerini..evet evil'le arasında favorilik tahtı için iyi savaşıyor ama hala azcık farkla evil favorim bu ilk dinlediğimdeki ruh halime dayanıyor evet :D jjong'un yazdıkları benim için zaten ayrı bir olay öhöömmm neyse bu şarkı muhteşem evet kabulüm onun yazdıgı her şarkı öyle kkkk *-*

    like a fire...ahhhh beybeee kelimesinin uğruna shawol olan ben (bknz: rdd girişi :P )bu şarkıda resmen doydum beybe kelimesinin büyüsüne :D bu da geçerli not alanlardan hafif müziğiyle :)))

    evet son üç şarkı ve ben deliriyorum evil-excume me miss ve sleepless nıgth...fangirllüğümün zirve yaptığı anlar….evil'e aşık oldugumu tüm dünya alem bilsin bugüne kadar SHINee şarkılarının arasında üst sıralarda favoriliğe oynar hatta nüfusuma geçirmek istediğim şarkılardan biri *-*

    excume me miss ~ilk dinlediğimde evet işte baştan çıkarmak için yazılmış dedim yada ben kendi kandime baştan çıktım bilemiyorum ama anlamına bakınca evet haklıymışım dedim :D sendeki reaksiyonların kat kat fazlasını gösterdim sanırım,bende o şarkıyı jonghyun söylesin ben eriyeyim kendimi sıcak havada buharlara karışayım diye dinliyorum :DDDD hmm şey tamam sanırım biraz fazla kendimden geçtim hem şarkıyı dinleyip hem yorum yapınca :D

    sleepless nıgth..o şarkıyı yazan neler yaşamış demiştim bir ara..SHINee'nin bize şarkıyı yaşatması dışında :D ve tüm gün sadece o şarkıyı dinleyip işknecenin dibine vurmuş olmam da işin çabası *-* bu şarkıyı da nüfusuma geçirdim biline :P


    bir iki satır deyip uzatmışım ve neden araya hep dinoyu sıkıştırmışsam (nedeni belli ya neyse :P ) sürç-i lisan etmişsem affola.. ilk kez bir bloga yorum yaptım o da seninki oldu ^^ yazılarını büyük bir zevkle okudugumu zaten biliyorsun tekrar eline kalemine klavyene sağlık ~~ kkkk bir sonraki yazını hangi konuda yazacağını merakla bekleyenlerden biriyim Nym ~ ~^^

    YanıtlaSil
  6. o kadar lafı uzatmışım neden dangerous'ı unutmuşum bilmiyorum *-* neyse onun da hakkında bir satır yazayım bari :P SHINee'nin ''Dangerous You’re so Dangerous'' dediği yerde ahhh aramızdaki mesafelere rağmen sana bu kadar tehlikeli geliyorsam sen bir de kore'de beni gör desem içimdeki utangaç kore'de olsam bile saesang fanlık yapamayacagımı çok mu açığa çıkarmış olurum :P kkkk bunu da yazdıgıma göre içim rahatladı..içimdeki fangirlü alıp like a fire eşliğinde kaçabilirim ~~~kkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jonghyun bu albümde gerçekten... Tanıtımlarda olmadığı için mi albümde de bu kadar gözümüze/kulağımıza batıyor bilmiyorum ama her şarkıda vurucu bir noktası var adamın. Çok tuhaf aghfshgafdhgsfhdh

      Bir sonraki konu... Hmmmm... Mayıs comebacklerinden biri hakkında olabilir... Pek bilinmeyen bir grubun incelemesi olabilir... Uzun zamandır taslakta asılı kalan bir predebut yazısı olabilir... Jonghyun ile ilgili bir hikaye olabilir... İhtimal çok XD

      Sil
  7. Bu albümden sayende Orgel <3, Like a Fire, Excuse Me Miss, Nightmare ve Sleepless Night favorilerim :3
    Like a Fire 70lerin euro disco tarzında yapılmış. Tam böyle Boney M ve Abba arası :D Çok sevdim nedense. Duyunca kafayı sallamadan duramıyorum. Hem Shinee için son zamanlarda eski pop kültürünü geri döndürdü falan diyorlardı, albümdeki karmaşık Why So Serious, Medusa I,II bu tanımlamaya göre çağının ötesine geçmişse de (çünkü ben bişey anlamadım, o halde gelecekten olmalı sdjfkgsjfs) Like a Fire tam hakkını vermiş. Seviyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir önceki Chapter için doğru bu, The Misconceptions of You gerçekten de eski popun o funky havasını taşıyor. Ama bu albüm daha fütüristik olmuş, evet.
      Like A Fire konusuna katılıyorum gerçekten de eskiye selam çakan bir şarkı. Bence aynısı Medusa I için de geçerli, o da Like A Fire gibi ABBA dönemlerine (harika benzetme bu arada) ilk jenerasyon boybandlerden çıkıp gelecek bir parça gibi değil mi? Bana nedense öyleymiş gibi geliyor, cidden boyband tınısı görüyorum o şarkıda :D

      Sil
  8. Why so serious'a hala alışamamış olsam da ve dinledikten sonra 'başım ağrıdı resmen' desemde bu albüm beklediğimden iyi çıktı :)) Geri kalan şarkıları da döndürüp döndürüp dinliyorum :))
    Çok iyi bir tanıtım yazısı olmuş diyor ve shinee ♥♥ ben 'i ekleyip bitiriyorum yorumumu :D

    YanıtlaSil
  9. Şarkıları genel olarak baş ağrıtıcı bulsam da, bazılarının sözleri gayet hoşuma gitti. Hepsini dinlemedim gerçi :P Evil'in sözlerini çok beğendim kkkk Gayet de örtülüsünden erotik şeyler söylemiş adamlar. Gerçi emin değilim Korece'si o kadar iyi mi? Bazen Korece'sinden daha iyi olabiliyor Türkçe çevirileri hahhaa

    Excuse Me Miss... Vallaha sizi neden bu kadar etkiledi hiç anlamıyorum. Aklınızda neler canlanıyor bir bilsem kkk Vallahi merakımdan, kötü bir niyetim yok. Zira twitter timelineımda herkes Jonghyun'un excuse me miss diyişinden -çoğunlukla manasız fangirl çığlıkları ile- bahsedip duruyor :D Sanırım geçici kalp durmasına falan sebebiyet veriyor Shawollere kkkk Aaah fangirl olmak ne zor zanaat arkadaş.

    p.s: Bu arada farkında mısın? Yorumlar gittikçe uzuyor XD Sonunda burası iyice Kore müziği dinleyenlerin kahvehanesi olacak shdkahsd Benim için zaten köşe-başı-çekirdek-çitlengeci konumunda biliyorsun kkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılar baş ağrıtıcı değil ama (çıkış şarkısı hariç)... Yaşlanıyor musun Güz? :P

      Neyse onu çevirdim ben~kkkkk Evil'ın sözlerini ben de çok seviyorum, olmuş yani o şarkı.

      Şimdi o "excuse me miss"in bendeki genel yorumu şu şekilde oluyor: agsfhgafshgfahsgh jhgasjafdjhsfdjsfdjgsjgds hdfhsfdhsdfghsfdghfsgdahgfh *le dies* Shawol olmayan anlayamaz falan :P Yani adamın sesinde bir davet var, böyle aralara sıkışmış, çağırıyor insanı... Aaaahhh Dinokafa...

      karşı p.s.: Evet yakında hula hula sevinç dansı seromonime başlayacağım~kkkkkk Müzik hakkında konuşmak isteyen insanlar uğrayıp içini döküyor, tam istediğim gibi :D Artık burası senin evin sayılır zaten kızım~hahaha

      Sil
  10. Kaç gündür girip kontrol ediyordum SHINee yazın gelmiş mi diye sonundaa :D Gerçi çok geç yorum yazıyorum ama T.T

    Kendimi biraz garip hissettim herkes WSS'ye çok gürültülü demiş ama bende ondaki bu gürültülü havayı çok sevdim nedense~ *-* Böyle evde tek başıma kaldığımda bağıra bağıra söylenebilecek harika bir şarkı :D Ayrıca Taemin'in WSS'de ki - hayır bütün albüm boyunca ki sesine hayran kaldım demeliyim..Taemin'de ki bu gelişme karşısında ağzım açık kaldı....^^'

    Bütün albümü çok sevdim ben dinlemeden duramıyorum ama Excuse me Miss kesinlikle favorim.. *-* Jonghyun'un Excuse me Miss diyişi....ƪ(♥ε♥)ʃ Ama itiraf etmem gereken bir şey var ki Excuse me Miss'de ki rap kısmında Minho'dan sonra gelenin Key olduğunu ilk başta anlayamamıştım.. ^^' Key'in sesi çok değişik o şarkıda :D

    Excuse me Miss'e kesinlikle favorim diyorum ama diğerleri de favorilik yeri için aklımı çelmeye çalışıyorlar.. :D SHINe,Orgel,Like a Fire,Dangerous,Nightmare,Sleepless Night, bütün albüm bir harika. ~(˘▾˘~) (Ayrıca senin yazını okumadan önce Sleeples Night'ı Changmin'in yazdığını bilmiyordum...Shame on me! )

    The Misconceptions of Me albümünü The Misconceptions of You'ya göre daha çok sevdim açıkçası ben.(Albümlerin uzun isimlerini yazmaya bayılıyorum xD) Hatta sipariş vermek istiyorum ama nereden vermeliyim kararsızım bu konuda da sana danışmak istedim Nymphe. ^^' Sen sık sık albüm alıyorsun o yüzden bana yardımcı olabilir misin acaba? ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç değil canııım, yazıyı da dün gönderdim daha :D

      Çoğu kişi anlayamamış o yüzden özellikle orada Key de var yazdım~haha Ben de Key'in sesi için özel bir radar olduğundan şıp diye aghfshgafsgafh

      Ben de ikinci albümü daha çok sevdim :D Daha önce bununla ilgili bir yazı yazmıştım aslında. Eğer sadece iki albümü alacaksan bu ebay mağazasından alabilirsin, ben genelde buradan alıyorum albümlerimi ^^

      http://stores.ebay.com/KPOP-Market?_trksid=p2047675.l2563

      Sil
    2. Teşekkür ederim..İnternete bir bakayım dedim yesasia ya da kpopmart gibi yerler geldi bende de fikir oluşmayınca sık sık alışveriş yapan birine danışmak istedim. ^^

      Sil
  11. Sen hep SHINee hakkında konuş ben hep dinlerim.


    Ve bu albüm, ben senin kadar ayrıntılı ve çok net ifade edemiyorum kendimi. Ama yazdığın çoğu cümleyi gözlerim parlayarak kafamı heyecanla sallayıp "evet, evet, evet" diyerek okuyorum..

    ahh Orgel diyor ve gidiyorum. Excuse me miss!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilk cümlenden yazımı beğendiğini anlıyorum~kkkkk
      Gene bekleriz efenim XD

      Sil
  12. Merhaba ^^ asjkdh :D
    her gün bloguna bakıyorum ve bir gün kesin bir konuna yorum yapacağım diyorum ama olmuyor yorum yazma özürlüsü gibi bir şeyim adfsd :D

    Çıkış parçaları olan Why So Serious'u bende pek beğenmedim açıkcası 2 farklı şarkının birleşimi gibi ve cidden gürültülü bir melodiye sahip :d :D
    Açıkcası Orgel şarkısını ilk dinlediğimde neden bilmiyorum ama sevmedim asdh :D ama sürekli birilerin orgel hakkında yorum yaptığını duyunca tekrar dinledim ve şu anki favori şarkılarımdan biri bu :D
    Dangerous (Medusa Ⅱ): 1 2 3 4 5 dedikleri yerde şarkıdaki melodi kaçıyormuş gibi geliyor bana :D ssad :D ama Minho'nun rap yeri beni bitiriyor ♥-♥ (SHINee'deki favorim minho sadj :D ) ama genel olarak da çok hoş bir şarkı ^^
    Excuse Me Miss: Jonghyun'un excuse me miss deyişi ah çok hoş yaa :D
    Evil: albüm çıktığından beri aralıksız dinlediğim bir şarkı, albümdeki favorim bu :D
    Sleepless Night SHINee'nin slow şarkıları beni bitiriyor dsa :D insanın dinlese de bıkmayacağı şarkılardan biri *-*
    Genel olarak şarkıları Dream Girl albümündeki şarkılarla kıyaslarsak bence bu albüm daha iyi ama çıkış parçası olan wss'u pek sevmedim T.T :/ çıkış parçası olarak Dream Girl daha iyiydi :D
    ayaya :D xd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz o zaman :D Çünkü bence de çıkış parçası olarak Dream Girl daha iyi. Why So Serious'a zamanla bir alışma oldu bende ama hala açayım da bir dinleyeyim dediğim bir şarkı değil, görünüşe bakılırsa olmayacak da...

      Birinin daha çenesinin çözüldüğüne sevindim~kkkkk Bu aralar yeni yorumcular çıktı çok mutlu oluyorum :D

      Sil