24 Mart 2013 Pazar

"Yeni Bir Meydan Okuyuş" Ama "Eski Infinite"


 Evet, bir solo (Sunggyu- Another Me) ve bir sub-unit (Infinite H - Fly High) çalışmasından ve zavallı Yeollipop'un yatağında ızdırap içinde geçirdiği 10 aylık bir aradan sonra Infinite albümlerinin adının da söylediği gibi "yeni bir meydan okuma" için grup olarak ışıltılı kpop sahnelerine geri döndü. Hem de baharın gelmesiyle gönül yaylarının aksamında değişiklikler olmuş aşık adamlar olarak...


 Yeni Infinite albümü olan ve ayın 21inde dijital satışa sunulan (CD satışları 26sında başlayacakmış), New Challenge toplam 7 şarkı içeren ve bende bunu "Infinitize 2 olarak adlandırmalılardı" hissi uyandıracak kadar INFINITE'e ait olan bir albüm. Çıkış şarkısı her zamanki gibi Sweetune ikilisinin elinden çıkma ( Biliyordum!~kkkk ), sözler Infinite'in neredeyse bütün hitlerinin sözlerini yazmış olan Song Sooyoon'a ait... vs. vs. Uzun lafın kısası aynı ekiple çalışınca ortaya benzer işler çıkmış tabi ki. Bununla birlikte tek tek şarkılar hakkındaki görüşlerimi belirtmeden önce genel olarak albümle ilgili söylemek istediğim bir şey daha var: Grubun iki rapperının, özellikle Dongwoo'nun yeteneği ciddi anlamda ilerlemiş bence. Infinite H aktivitelerinde çalıştıkları kişilerin bunda katkısı olduğunu düşünmekteyim~kkkk Önceden Dongwoo ve Hoya rapper deyince aklıma gelmeyecekken (üstelik Dongwoo neredeyse gruptaki favorimdir) artık idoller arasında kendilerini memnuniyetle sayarım. Fly High albümüyle beraber tarzlarını buldular gibi hissediyorum açıkçası. 

 Albüm Welcome to Our Dream introsuyla açılıyor, ve Infinite'in rüyasına girmekten ziyade Alice'in Harikalar Diyarı'na dalmış gibi oluyorsunuz. Ya da Infinite'in Harikalar Diyarı'na mı demeliydim? Oldukça güzel isminde de dediği gibi rüya misali bir melodi aslında (gerçi benim rüyalarımla alakası yok XD ), ama albümle alakasız buldum ben. Genelde introları sevme sebebim albümün ruhuna dair bir ipucu gibi oldukları içindir, ne dinleyeceğime dair bir ön bilgilendirme ya da grubun tanıtımıdır çünkü introlar. Oysa New Challenge albümünün introsu "melodiyi beğendik, koyduk" gibi olmuş. Albümün tarzıyla ilgili pek ipucu taşıdığı söylenemez. O yüzden melodi güzel olsa da iyi bir başlangıç değil benim için "Welcome to Our Dream". 

 İntrodan sonraki track aynı zamanda promosyonlar için de seçilen şarkı olan "Man In Love" ki ben kendisine ilk dinlediğim andan beri "Bahar Chaser'ı" diyorum. Çünkü aynı Chaser gibi bir Sweetune ve Song Soo Yoon ortaklığının eseri olan şarkı, eski tanıtım şarkılarıyla bir çok benzer noktaya sahip. Mesela iki şarkı da 80lerin o nostaljik upbeatlerini temel alıyor, ikisinde de elektronik klavye rifleri mevcut... Gene de ilk dinleyişinde Chaser'dan hoşlanmayan ben Man In Love'ı duyduğum anda sevdim. Neden ben de bilmiyorum, ama Man In Love'ın Chaser'a oranla daha hafif kabul edilebilecek olmasının, Chaser'daki gibi grubun seslerini bastırmamasının ya da Suengyeol'ün tamamen onun sesini duyabildiğim bir satıra sahip olmasının bunda büyük bir etkisi olabilir. Uzun lafın kısası: Man In Love tam anlamıyla bir Sweetune, tam anlamıyla bir Infinite şarkısı. Bu sebeple grubun hayranlarını (bir tanesi burada!! XD ) gayet de memnun etmiş olması lazım. Gruba bu şarkıyla dalacaklar içinse... Eğer bunu sevdiyseniz yaptıkları her işi seversiniz demektir~kkkkk Bunu sevmediyseniz... Chaser'ı dinlemeden Be Mine ve Paradise falan deneyin siz XD


 Promosyon şarkısından bahsetmişken araya birazcık da MVyi sıkıştıralım mı? Man In Love MVsi de tıpkı şarkı gibi bahar tadı taşıyor aslında. Hikaye kısmı aradaki karşılaşmaları saymazsak (ki benim MVde sevdiğim etkileşimler onlar... Özellikle Sunggyu'nun leyla olmuş L'e ters ters baktığı sahne favorim~haha) solo çekimlerden oluşuyor; sıradan gençler gibi görünen Infinite üyeleri sevdikleri kız için etkinlikler, sürprizler hazırlıyor, onu düşünürken dersten atılıyor falan. Dans kısımları ise iki farklı ortamda geçiyor; birincisi tamamen renkli ve rüya alemi tadındaki pastel bir ortam, ikincisi ise siyah-beyaz bir stüdyo... Tanıdık geldi mi? Evet, SHINee'nin Dream Girl'ünde de dans sahneleri bu şekilde planlanmıştı. Seçilen kostümler açısından da benzerlik gösteriyorlar üstelik; Infinite üyeleri de renkli kıyafetlerinde çiçekli baskılar tercih ederken, siyah beyaz takımlarında çizgilere yöneliyor. Bu Infinite'in yeni MVsini özenti yapar mı? Belki biraz... Ama gene de tamamen Dream Girl'ün kopyası denemez, çünkü iki MVnin hikaye çizgisi oldukça farklı. Ayrıca Dream Girl ciddi anlamda SHINee'nin şimdiye kadar sahip olduğu en iyi videosu, SMin de kendi klip tarzını tamamen empoze etmesine rağmen (evet kutu içindeki dans olayından bahsediyorum) ortaya oldukça farklı bir iş çıkarabildiği için en başarılı işlerinden biriyken Man In Love MVsi oldukça sempatik olmasına rağmen klasik bir kpop MVsi ve izlerken oldukça eğlenip her üyeye ayrı ayrı bayılmış olan benim gözümde bile en iyi Infinite MVsi değil. Kötü bir iş değil hatta gerçekten çok sevimli ama öne çıkan bir iş de değil.

 3. track "As Good As It Gets" albümdeki bir başka Sweetune işi, ama artık anlıyorsunuz zaten değil mi? İşin içinde 80lerden kalma nostaljik bir pop hissi, eğer Infinite şarkısıysa biraz elektro eklemeler, solo kısımlarda melodik karmaşanın azalması... vs. vs. varsa Sweetune damgası yapıştırabilirsiniz, büyük ihtimalle tutturacaksınızdır XD Be Mine'dan sonra yaptıkları neredeyse her işte Sweetune'la çalışmalarının da tahmininizin doğruluğuna da büyük katkısı olacaktır tabi~kkkkkk Her neyse... "As Good As It Gets" aşkın hiçbir şeyle karşılaştıralamayacak kadar güzel olması ve aşkına karşılık bulma isteği teması üzerinde dönen sırtını bir piyano melodisi ve aslında hiç beklemediğim rock göndermelerine dayamış bu yüzden de biraz güçlü sayılabilecek bir şarkı. Albümdeki favorim değil ama fena da sayılmaz yani...

 Sonraki şarkı Still I Miss You albümde Sweetune'un burnunu sokmadığı iki şarkıdan biri (böyle yazınca Sweetune'u sevmiyormuşum gibi oldu~haha Hayır, ikiliyle bir problemim yok aslında en hoşlandığım kpop bestecileri arasındalar, sevdiğim bir çok şarkıya imza attılar sonuçta. Sırf onların yaptığını duyup dinlediğim şarkılar oldu benim XD 80lerin dandik popunu seviyorum, o yüzden onları sevenleri de seviyorum :P ). Still I Miss You adından da anlaşılacağı üzere aşk acısı üzerine bir şarkı. Ama melodisi sizi yerden yere vuracak kadar acı dolu değil, diğer şarkılara göre daha akustik olan beste dudağınızın kenarına buruk bir gülümse de yerleştirecek tarzdaki hüzünlere yakışacak bir şey gibi... Üyelerin yumuşak vokallerinin de bunda büyük katkısı oluyor tabi ki. Özellikle Sunjong Paradise'da yaptığı gibi vuruyor beni ve sesini neden sevdiğimi bir kere daha hatırlatıyor (Evet, "hoşçakal" dediği kısma bayılıyorum. Paradise'da da "saranghanda" dediği kısmı ve nakarattaki sesini çok severdim zaten). Bununla birlikte Woohyun da ana vokal olarak şarkıyı çok iyi yerlerde yükseltiyor. İki rapper da şükürler olsun geçer derecede şarkı söyleyebildiği için (ki ben Dongwoo'nun vokal ses renginden hoşlanıyorum, ayrıca Hoya'nın şarkıya girişi de iyi) şarkıyı bir rap bölümü koyarak rezil etmemişler de üstelik. Bütün bunlar bir araya gelince de... Evet doğru tahmin ettiniz, Still I Miss You albümdeki favori şarkım ünvanını kazanıyor XD

 5. track ise Woohyun'un yazıp bestelediği ve benim sırf bu yüzden sabırsızlıkla beklediğim Beautiful. Şarkıyla ilgili yorumuma gelince... Woohyun'un sesi ne kadar da güzel, değil mi? Sanırım beni anladınız, geçiyorum XD

 Ve geliyoruz tanıdık bir şeylere... Evet, aslında Sunggyu'nun solosu olan 60 Seconds'ın grup versiyonu. . "Woolim aynı şarkıları bir çok albümde yayınlamaya bayılıyorsun" diyeceğim de pişkin pişkin "aynı şarkı değil o, değiştirdik" demelerinden korkuyorum :P Evet gerçekten şarkıda ufak tefek değişiklikler var; bir rap bölümü eklemişler, üstelik son kısıımda sözlerle de oynamışlar. Infinite zaten daha önce bir etkinlikte canlı olarak söylemişti bu şarkıyı,"Bunun stüdyo kaydını istiyoruuuz" diye tutturan fanları da (bir tanesi burada~yıh yıh ) mutlu ettikleri için "aynı şeyleri ısıtıp ısıtıp önümüze koymasana be!" diye çemkirmiyorum Woolim'e XD 60 Seconsd üzerine zaten daha önce yorum yapmıştım, bence iyi bir şarkı ve grup versiyonu da güzel olmuş. Hangisini tercih  edersin diye sorarsanız... Açıkçası bilmiyorum, iki versiyon da iyi bence.

 Son şarkı "Incoveinent Truth" yeni eğlencem diyebilirim~kkkkk Beste çok da müthiş bir şey değil aslında, gökkuşağı renkli tütülerin deri ceketler ve permalı saçlarla kombine edildiği pop dönemlerini anımsatıyor ve benim bütün Infinite üyelerini "Pop Goes My Heart" klibindeki Hugh Grant gibi hayal etmeme neden oluyor. Klavyesinin başına geçmiş totosunu sallayan bir Hoya falan görüyorum yani millet! Ama kıyafeti göbekte siyah kemerle başlayan paçaları kıvrılmış biçimsiz bir kot pantolon, berbat renklerdeki bir gömlek, üstüne 3 beden büyük deri ceket olarak hayal edin... Gözlükler kalabilir bak... Yani bir düşünseniz ya~hahaha Aaaaaahh bu iş bitince sadece o kısım için gene Music&Lyrics izleyeceğim... Ya da youtubeda direk o bölüm var mıdır ki?.. Bir bakayım en iyisi...

 Her neyse ne diyordum? Şarkı beste olarak mükemmel değil, ama eğlenceli. O seksenlerin sonlarının kızları odalarında permalı saçlarını savurta savurta dans ettiren şarkılarından biri gibi yani. Gene de asıl eğlence sözleriyle beraber geliyor çünkü "Incoveinent Truth" Infinite üyelerinin sevgililerine açık saçık kıyafeti yüzünden çıkışması üzerine~hahaha Kısa giyen kız arkadaşlarına "eteğin aramızdaki mesafeden daha kısa/dekolten ilişkimizden daha derin" diyen İnfinite üyeleri erkeğin her yerde erkek olduğunu bir kez daha kanıtlıyorlar :P Yani Infinite oppalarıyla (!) evlenme hayali kuran Inspritler bence bir kez daha düşünün, çok saygıdeğer Türk erkeklerinden çektiğiniz yüz katı daha fazlasını çekip bizimkileri mum yakarak arayabilir, attığınız adıma fena halde pişman olabilirsiniz~kkkkkk

 Ve albümümüz bitti...

 Son olarak... New Challenge albümünün fevkaledenin fevkinde bir iş olduğunu söyleyemem açıkçası, sanki bir şeyler aceleye gelmiş gibi bile denebilir. Özellikle Infinite geçen senenin sonunda beri yaptıklarıyla çıtasını yükseltmişken bazıları tarafından bir tür geriye kayma olarak bile değerlendirilebilir. Ama grubu başından beri bilen biri olarak tamamen onların soundını taşıdığı için bana Infinite'i geri getiren albüm, o yüzden hoşuma gitti. Albümden hiçbir şarkının üzerimde bir "vayy bee!" etkisi olmasa da dinlerken oldukça eğlendim, bir süre daha da dinlerim bu yüzden.
________________________________________________
 Yeni bir comeback haberi daha: 2PM geri dönüyoooor!!! Neredeyse iki yıl oldu, o yüzden artık öyle bir umudum bile yoktu açıkçası~kkkk Öyle büyük bir 2PM fanı da değilim, ama bu aralar eski grupları özlüyorum, o yüzden habere sevindim :D Bakalım nasıl bir şey olacak?

9 yorum:

  1. Infinite'i seviyorum. Ancak tanımadan. Tanımadan seviyorum grubu çünkü daha önce araştırma ve tanıma fırsatım hiç olmadı. Comeback'iyle birlikte tanımayı isteyerek yazını okudum ve daha çok tanımak istedim, her bir üyesini, şarkısını.. SHINee hakkında nasıl bilgi sahibiysem o şekilde bilgi sahibi olmayı istiyorum. ^^ Sayende tüm şarkılarını dinleyip üyelerini daha yakından tanımaya çalışacağım.

    Şöyle ki, zorunlu fan olmayı sevmiyor ve desteklemiyorum. Hani böyle bir grup ya da şarkıcı çıkmadan önce hemen fanları birikir ya, anlayamıyorum onu, anlayamayacağım. Bir grubun ya da kişinin fanı olmak için önce onu sevmen gerekir. Şu da bir gerçek ki, tanımadan sevemezsin. Ancak kastettiğim bu değil. Hani bi insanı tanımadan önce izleniminiz olur ya onunla ilgili, seveceğinizi ya da sevmeyeceğinizi o zaman hissedersiniz. O hissi yaşamalı bence fan da. Ha tabii bir de sevdikten sonra sevmemek ya da başta sevmezken sevmek var, o ayrıntıya girip uzatmak istemiyorum. xD

    Uzun lafın kısası, Infinite hakkında da -onları tanımasam da- seveceğim ile ilgili bi izlenim hissettim, yazını da o yüzden okudum. ^^ Bu sayede değil albümle ilgili üyelerle de ilgili az çok fikir oluştu kafamda. ^^ artık dışardan seyirci kalmak istemiyorum ve bilgiler almak istiyorum bu grupla ilgili, bu yüzden bu yazı için teşekkür ederim. ^^ Ellerine sağlık, iyi ki yazmışsın. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Infinite kpopta incelenmeye değecek gruplardandır o yüzden iyi bir seçim yapmışsın bence :D

      Zorunlu fan... Ben kimsenin grup çıkmadan önce fanı olduğunu zannetmiyorum ya... Ama insanlar yayınlanan materyallere bakarak (fotoğraf, teaser, grup hakkındaki ufak tefek bilgiler) çıkacak gruba karşı bir sempati duymaya başlayabilir, yani senin de dediğin gibi bir ön izlenimleri oluşur. Çıksınlar ben bunların fanı olurum demek normal bence, hele ki kpopta. Ki şirket farktörü de var: Eğer sevdiğin gruplara sahip olan bir şirket çıkarıyorsa o şarkıcı ya da grubu, elinde olmadan bir güven duyuyorsun, çünkü onun bünyesindeki adamlar zaten senin sevdiğin tarzda müzik yapıyor bile. Çok uç noktaya varmadığı sürece (EXOnun daha çıkmadan oluşmuş hardcore fanları gibi) bence önceden bir gruba sempati duymak sorun değil. Mesela benim için Infinite öyle bir grup; ilk çıkacaklarını duyduğumdan beri takip ediyorum ^^ Tabi başlarda sadece merak vardı, sonradan sıklıkla dinlediğim gruplardan biri oldular, fanlık ise çok daha sonra Paradise'ı yayınlamalarıyla geldi :D

      Infinite hakkında bilgi: 7 üyeden oluşuyorlar, en büyükleri ve liderleri Sunggyu 89lu en küçükler Sungjong 93lü. Grupta iki rapper (Dongwoo ve Hoya) iki ana vokal (Sunggyu ve Woohyun) ve 3 sub-vokal (L, Sungyeol, Sungjong) var ve hepsinin sesi dinlenir bence. Müzikal rollerinin dışında L grubun visualı olarak anılıyor. 2010 yılında "Dashi Dorowa/Come Back To Me" şarkılarıyla çıkış yaptılar; şu anda 4. mini albümlerini yayınlamış durumdalar. Ayrıca Sunggyu'nun solo albümü rapperların ise Infinite H olarak bir sub-unit çalışması var. Eğlence programlarında gerçekten çok iyidirler; Sesame Player'ları ve Ranking King'leri çok eğlencelidir. Ayrıca ben You're My Oppa programlarını da severim :D Şimdilik bu kadar yeter mi?~kkkkkk

      Sil
    2. Eheheh ^^

      İnsanların grubu tanımadan duyduğu sempatileri anlayabiliyorum ama daha çıkmadan fan olmayı anlayamıyorum. Sanırım ben biraz katı düşünüyorum. Bu konularda katıyım hatta evet kkkk~ EXO çıkış yapmadan önce bu grup için çıldırmıyordum mesela. Teaserlarını gördüm vs.. bir beğeni oluştu ama EXO'nun çıkış yapmasını dört gözle beklemiyordum. EXO çıkış yaptı, bendeki bu durum devam etti. Ta ki onları tanımaya başlayana kadar.. Grup önceden çıkış yapmadan fanları oluşur sonra bi skandal bom! Hepsi dağılmış. Hoş gerçi bu dağılma için önceden fan olmak gerekmiyor ya, girmyorum o konuya kkkkk

      Eheh bak demişsin, merak ettim, araştırdım fanlık Paradise'tan sonra geldi diye. Bu birden olacak şey değil bunu anlatmaya çalıştım ^^ sempati duymak çok ayrı, dediğim gibi her konuda yaptığım şey gibi bunda da abartıyor olabilirim -ki öyle- ama biraz spesifik bir durum, kişiliğimle alakalı sanırım *-*

      Eneee bilgi gördümm ordaaa *-* yeterli tabii yetmez mi çok teşekkür ederim^^ kkkkk eğlence programlarını duydum izlemek nasip olmadı *-* bu grupla daha fazla vakit geçirebileceğim için mutluyum kkkk

      Sil
  2. başlık herşeyi çok güzel anlatmış. gerçekten beğenerek dinlediğim gruplardan biridir. albümünü sipariş bile verdim. bir tür anlatamadılarımı çok güzel yazına dökmüşsün. ellerine sağlık. her albümlerinde uçağın burnunu biraz daha havaya kaldıran infinite bir sonraki comebacklerinde umarım daha iyi olur...bu bahar albümünü gene de sevdim, sevdik...

    YanıtlaSil
  3. bu arada konu ile alakasız ama Zion.T 1st Album Vol 1 - Red Light yazını sabırsızlıkla bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de albümü aldım XD Zaten "eski Infinite" derken kötü manasında söylememiştim ben Infinite'in tarzını seviyorum. Sadece yeni bir şeyle gelmek yerine artık oturmuş olan stillerine bağlı kalmışlar o kadar ^^

      Bana Zion T. deme... Albüüüüüüm diye kendimi yerlere atarak geçirdiğim (hiçbir abartı yok XD) onca zamandan sonra geliyor hem de muhteşem düetlerle *-* Ne etsem nerelere gitsem modundayım resmen T.T Albümü dinlerken ölmez sağ kalırsam yazarım tabi XD

      Sil
    2. Ben de o yazıyı sabırsızlıkla bekliyorum. Ama öncesinde albümü!!! Yarın çıkıyor yaaaaağğğ!!!

      Sil
  4. Merhaba :) Uzun süredir yorum yapmıyorum farkında mısınız? :) YGS'ye girdiğim için bir süre uzaklaşmıştım sırada da LYS var onun için yeni albümler, şarkılar falan kaydetmiyorum bi yerlere sadece biraz zaman geçirmek için okuyordum yazıları ama bu klip not ettirdi kendini, çok sevdim klibi o yüzden -genelde yapmam- telefonuma da yükleyip sıkıldıkça izlemek istiyorum :) Diğer şarkıları dinlemedim vaktim yok malum ama merak ettim unutmazsam artık sınavdan sonra :)
    Bu arada fazla klip izlemem ama bunu izlerken bende K-pop'a dair ilk dinlediğim şarkı ve ilk izlediğim klip bonamanayı hatırlattı.Onu izlediğimde de ''Bu Kore müziği mi? Hiç de fena değil'' demiştim bu sefer açıkça beğendim diyebiliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Incoveinent Truth a klip çekmişler :D Konserlerinde paylaşmışlar klibi bende fancam izledim en sevdiğim k-pop mv si oldu :D Tabii kıza asılmalarını saymazsak cidden o kızı hiç sevmedim İnfinite iyiydi böyle 7 erkek filan kıza gerek yoktu(Oppalarının yanında kızı görünce kalp krizi geçiren fangirll)

    YanıtlaSil