20 Mart 2013 Çarşamba

Onew ve Tini Mini Orta Parmağı...


 Öncelikle böyle bir başlık atıp, böyle bir konu hakkında zırvalayacağım için hala hafif bir şoktayım. Ama yapacak hiçbir şey bulamadığım ve aklıma gelen her şeye bir haftadır buzdolabında duran kreması kurumuş pasta muamelesi yapıp burun kıvırdığım bu gecede fena halde canım sıkılıyor. Eh, böyle bir yazıyı okuyarak zaman öldürmeye karar verdiğinize göre sizin de canınız fena halde sıkılmış olmalı. O yüzden... Hadi başlayalım XD


 Bilenler bilir, biricik Dubu lider Onew bir radyo programı yayınında cennetten yere paraşütle inmiş ve tozlar bulaşmasın diye normal hayat yerine sahne ışıltılarının altına bırakılmış bedeninin orta parmak diye adlandırılan uzvunu toplumca uygun görülmeyen bir şekilde kullandı, bu sebeple de k-netizenlerden (yani Koreli internet kullanan vatandaşlar) bir miktar azar yedi. K-netizenlerin tepki göstermesine Koreli Shawolların takıntılı kısmı ve  i-fanların büyük çoğunluğu (international fan: Uluslararası kpop fanları) tepki gösterdi, çünkü sonuçta kardeşlerinden ayrılmış bir orta parmak onlar için neydi ki? Sadece yolunu kaybetmiş bir kuzucuk...

 Benim tepkim mi ne oldu? Güldüm, hem de biraz aşırıya kaçacak bir biçimde. Bir ara "Vay be, sonunda SHINee bebeklerim de büyüdü" deyip saçmalamanın dibine vurduğumu da siz değerli okuyucularımdan saklarsam kendimi kötü hissederim. Hayır, insanların orta parmağını göstermesinin hoş bir hareket olduğunu falan düşündüğüm yok, normal hayatımda küfür duymaktan da nefret ederim - Evet, evet, "f*cklı tweetlerimin ben de farkındayım ama oradaki f*ck'ın tam karşılığının kahrolası olduğunu ve sadece heyecandığım anlarda bir tür anlam güçlendirici olarak kullandığımı bilmenizi isterim. - . Ama böyle bir olay o kadar beklenmedikti ki, elimden gülmekten başka bir şey gelmedi. Yani sonuçta burada SHINee'nin şimdiye kadar ekran önündeyken kazara düşmek ve birkaç kötü espri patlatmak dışında hiçbir hata yapmamış, 5 yıldır meleğimsi imajını sonuna kadar korumuş lideri Onew'den bahsediyoruz. İnsan böyle bir hareketi grup arkadaşı Key'in resim sergisi defterine bile "Aferin seni ...." şeklinde sevecen bir küfür yazan Jonghyun'dan, hadi o da olmadı daha önce de orta parmağını sergilemekten çekinmemiş Key'den bekliyor. Artık reşit olduğu için İsviçrelerde çektiği programda etinin yanında birasını afiyetle yudumlayan ben artık büyüdüm havalarındaki Taemin bile iş görürdü yani :P Oysa bu hareketi yapan -ya da argoya uymak için çeken mi demeliydim? - kişi Onew oldu ve normal olarak tepki aldı.

 Neden mi normal olarak? Çünkü orası Kore ve Onew de bir idol, hem de şimdiye kadar hiçbir hata yapmamış, tamamen masum ve ilk yağan kar kadar beyaz bir imaja sahip bir idol. Ne kadar içinde olsak da kpop bizim yetiştiğimiz değerlerin dışındaki kültürel değerler kapsamında olduğundan benim de arasında olduğum uluslararası fanların anlamadığı bir şey var açıkçası: Korelilerin gözünde genel olarak idol olmak demek cennetten düşen ilk spot ışığı kadar saf ve temiz olmak demek. İdol olmayı kabul ettiğinizde sizin için çizilen imaja sadık olmayı, yürüyüş tarzınızla bile onun dışına çıkmamayı da garanti etmişsiniz demektir. Daima sizin için yaratılan görüntünün bir yansıması olmak zorundasınız; yüz ifadeniz sizden beklenen yüz ifadesinin dışına çıkamaz (Doojoon bir kere şişman bir fanını kaldırmasını istediklerinde dil çıkardı, o da olay oldu), yayınlarda röportajlarda bir an için bile ilginizi kaybedemez, gözlerinizi falan deviremezsiniz ( mesela fx'ten Kyristal sırf bu tarzda birkaç hareketi temel alınarak kaba olmakla suçlanmıştır defalarca), eğer imajınız grupların olmazsa olmazı diva insan kalıbı çevresinde dönmüyorsa daima gülümsemek, kibar olmak, alttan almak zorundasınızdır vs. vs. Peki Koreliler idollerin böyle mükemmel olamayacaklarını bilmiyorlar mı? Tabi ki biliyorlar hem de fazlasıyla. Bu yüzden kpop ve idol dünyasının koca bir kandırmaca olduğunu söyleyip duruyorlar ve şu kadar umursamıyorlar zaten. Eh, madem umursamıyorlar neden biricik idollerimize bu kadar yükleniyorlar mı diyorsunuz? Ben psikolog ya da ulus bilimci değilim millet, nereden bileyim? Belki bizim de hiç dinlemediğimiz İsmail YK, Ajdar gibilerine yüklenmemizle aynı sebeptendir agsfgafdsgh  

ufak bir aranot: Sevgili kpop perisi, lütfen biricik idollerimi bu şahıslarla karşılaştırma hadsizliğimi mazur gör, aşırı bir benzetmeyle ulaşmaya çalıştığım noktaya dikkat çekme amacındaydım. Bundan sonra uslu bir fangörl olursam bebeklerimi görebilirim değil mi? *-* Değil mi değil mi değil miiii?!!!

 Öhöm öhöm... Ne diyordum? Yani eğer bir kişi idol adını taşıyorsa bu tarzda hareketlerinin büyük bir tepki alması Koreliler için normal, çünkü onlara göre idol çocuklarına örnek olmalı. Hele de bu Onew gibi hiç hata yapmamış biriyse tabi ki daha çok tepki çekecektir. Ki kimse de "ahahaha ne güzel hareket çekmiş yavrum" diyemez, Onew'ün yaptığı 5 senedir yarattığı imajla örtüşmemesini bir kenara bıraktım başlı başına saygısızca bir şey çünkü. Benim aldırdığımdan değil; bol miktarda hiphop dinlediğimden bu tarzda şeylere karşı bir tür bağışıklığım var, ayrıca Onew'ün göründüğü kadar saf olduğunu düşünecek kadar da saf bir insan değilim (inanılmaz derecede şeker gene de!!). Ama "bunlar idol sahalarında görmek istemediğimiz hareketler" mantığındaki bir kesim Koreli aldırıyor işte. Yani bu sebeple Onew'ün "taş-kağıt-makas oynamanın ortasında olduğunu, aslında makas yapmak isterken işaret parmağına ani bir sancının saplanmasıyla onu açamadığını" söyleyen Koreli Shawollar da "Amaaaan gene mi k-netizenler cici idollerimizi eleştiriyor?" moduna girip aslında o insanların kültürlerinin bir parçası olan bir şey hakkında konuşma haklarını ellerinden almaya kalkan uluslararası fanlar da çenelerini bir güzel kapamalı. Tamam, k-netizenler bazen sırf sataşmak için sataşıyorlar ve çok ağır şeyler de söyleyebiliyorlar: Mesela Onew için "Yayında böyleyse özel hayatında nasıldır kim bilir?" demişler ki bana "yuh artık!" dedirtmişti. Onew yetişkin bir erkek bir yerde, bu kadar abartmanın ne anlamı var diyesi geliyor insanın. Ayrıca başka olarak... Aslında özürden sonra bundan başka kötü bir yorum yok gibi. Çünkü zaten Onew hemen akabinde özür dilediği ve hatasını kabul ettiği için kimse üzerine fazla gitmemiş ve "bir dahaki sefere dikkat et" demekle yetinmişler genelde. Bazı çirkin olsa da bir kesim tarafından yaratıcı kabul edilebilecek espriler de patlatmışlar üstelik: Lucifer şarkısından bir sözü duruma uyarlamak ya da Onew'ün ismiyle bir küfürü birleştirip bundan sonra kendisini öyle tanıtmasını önermek gibi... 

 Bazı yerlerde Onew-Jay Park karşılaştırılmasının yapıldığını da gördüm; iki olayın alakasının olduğunu da düşünmüyorum. Onew'ünkisi kendi isteğiyle çekilmiş bir şey değil, sadece yakalanma. Üstelik Jay Park'ın aksine Onew k-netizenlerin beklediği bir şekilde hemen olayın ardından özür diledi yani k-netizenlerin beklediği "hatasını anlamış küçük idol" rolünü layıkıyla oynadı. Oysa Jay Park fotoğrafını kendi isteğiyle çekip tweetlemişti, zaten k-netizenlerin büyük bir alıp veremediği olan bir insandı ve pek de adam akıllı özür dilediğini de söyleyemeyiz XD (Bu arada konu dışı ama, k-netizenler de artık Jay'in bir idol olmadığını, o yüzden idol şartlarına göre değerlendirilemeyeceğini anlamalı bir yerde.)

 Ahhhh bu gece gerçekten çok sıkılmıştım... Yazıyı kaç kişi okuyacak merak ediyorum aslında~yıh yıh Bir düşününce gereksiz şeylere harcayacak ne kadar çok zamanımız var değil mi? Yani sonuçta bu yazı aslında hiçbir önemi olmayan bir anlık bir olay hakkında asfhagfhsafh Her neyse... Son olarak bütün fan kalbimle:

Onew utanıp...

Pişmanlık duysa da...

Nefret eden etmeye devam edecektir...

Bu yüzden rahatla ve keyfine bak dostum XD Orta parmağına da sahip çık tabi~kkkkk

Veeee hep böyle gülmeye devam et XD 
(Bu arada Key'in kahkahasını giften duyabiliyorum agfsgadh)



not: Onew'ün resimleri Martın 14ünde yapılan fanmeetingden... O gözlüğün yüzünde duruşuna hafiften abayı yaktığımdan ve bu resimleri başka hiçbir yerde kullanma şansım olmadığından onları koydum~kkkkk Gifleri ise tumblrdan aşırdım: 1,2 ve 4 ve 5. One Fine Day programından 3. ise Idol Championship'ten XD Olayın resimleri ya da gifleri hatta direkt videosu için tumblra falan uğrayabilirsiniz, kesin vardır. 
________________________________________
 Bu arada.... Infinite ne yapıyoooooor? Pardon, ne dediniz duyamadım? Biraz daha yüksek sesle!! Daha yüksek sesleee!! EVET INFINITE COMEBACK YAPIYOOOOR! Oley, yehhuu, yuppi ve bütün sevinç nidaları; havaifişekler konfetiler, parti şapkaları falan filan... Her ne kadar bir solo ve sub-unit çalışması olsa da Infinite'in son yaptığı işlerden o kadar memnunum ki, yeni grup albümünü sabırsızlıkla bekliyordum. Teaserları çok sevdim (Dongwoo, bebeyimsin ama defterde noona falan yazıyormuş diye duydum. SHINeemi noonalara kurban ettim uzun süre, bir de sen can evimden vurma beni... Ayrıca fanların da arttı, kızıyorum aslında :P Diğer Infinite sevdiceğim Gyuzizi romantizm ve sen...çok iyi harmanlanmıyorsunuz ama seni hala seviyorum. Gene de bizim malum buluşmamızda lambalarmış masaymış böyle gereksiz ayrıntılarla falan uğraşma; göz kalemini çekip saçlarını şööööyle bir karıştırdıktan sonra gel yeter, tamam mı? Ya da saçlarını karıştırmana da gerek yok o kısmı ben hallederim~yıh yıh Tayfanın geri kalanı... Hepinize öldüresiye sarılasım var, iki favorimden ayrıntıyla bahsettim diye kendinizi kenara atılmış hissetmeyin şimdi~kkkk ); şarkıda "bir erkek sevdiğinde" demeleri çevirince ne kadar arabesk geliyor olursa olsun,  Sunggyu önderliğinde Infinite söylerken bir içimi kıpır kıpır etti. Kısacası fena heyecan yaptım sayın okuyucu XD  Umarım güzel bir comeback olur *-* Hazır tumblra dalmışkeeeeen...




21 yorum:

  1. Tatlı bir yazı olmuş ama yazının tek anlam veremediğim kısmı şurası "....moduna girip aslında o insanlara ait olan bir şey hakkında konuşma haklarını ellerinden almaya kalkan uluslararası fanlar da çenelerini bir güzel kapamalı."

    Yani sana göre K-pop ve Koreli idoller K-netizenlere aittir. Diğer dünya insanları hadsizlik edip de onların arasındaki olaya karışmamalı çünkü bize değil, onlara aitler. (?)

    Öncelikle kültür meselesi konusunda haklısın evet onların kültürü daha kapalı olduğu için böyle bişey yüzünden k-netizenler birinin hayatını rahatça kaydırabilirler. İşte uluslar arası fanlar olarak burada devreye girip yaptıkları, yapacakları bu tarz bir saçmalığın dünya çapında kabul edilemeyeceğini hatırlatmalıyız (Bu olay kasıtlı bir hareket çekme olayı olmadığı için).

    Ayrıca idollerin sadece Kore'ye, Kore'lilere ait? oldukları fikri bana göre çok yüzeysel. Dünyaya açılmak kabul görmek için dünya turları düzenleyip yabancı dilde şarkılar bile yaparlarken onların kimseye ait olmadığı gerçeği gün gibi ortada.

    Yine de yazını eğlenerek okudum ve düşüncelerine saygım var ama tek istediğim biz uluslar arası fanlar olarak arada ortamı yumuşatalım. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "netizenbuzz" okur musun? Benim en sevdiğim sitelerden biridir, Korelilerin Kore ünlüler dünyası hakkındaki olaylarla ilgili en çok beğenilen yorumlarının İngilizce çevirilerini içerir. Oradaki yazıların altına dili İngilizce olduğu için uluslararası fanlar yorum yapar ve genelde şu şekilde yorumlara rastlaman mümkündür: "Offff gene mi knetizenler bir şeyi abartıyor?" Uluslararası fanların bu bakış açısını yanlış buluyorum ben.

      Ben de uluslararası bir fanım o yüzden Kore müziğinin daha spesifik olmak gerekirse kpopun kesinlikle tamamen Korelilere ait olduğunu söyleyemem. Ben Koreli değilim çünkü! Burada önemli olan senin alıntı yaptığın kısmın öncesiydi, yani " 'Amaaaan gene mi k-netizenler cici idollerimizi eleştiriyor?' moduna girip" kısmı. Bu kısımla uluslararası kpop fanlarını normal olanlar ve kraldan daha kralcı olanlar olarak sınırlandırdığım kanısındayım. Uluslararası kpop fanları arasında öyle bir kesim var ki, idolleri tanrılaştırıyorlar, kendi kültüründen olan ve belki de bu yüzden onları bizden daha iyi anlama ihtimalleri daha yüksek olan Korelileri de idollere söyledikleri yüzünden suçluyorlar. Benim tepkim onlaraydı, yoksa kendim de uluslararası bir fan olduğumdan zaten uluslararası fanlara kötü bir şey söyleyemem.

      "Sadece" Kore'ye ait olduklarını düşündüğümü hangi cümlemden çıkardığından pek de emin değilim açıkçası, çünkü öyle bir düşüncem yok. Ama öncelikli olarak Kore'ye ait olduğunu düşünüyorum evet, çünkü adı üstünde Korean-pop.

      Uluslararası fanlar ortamı yumuşatmıyor, mesele de bu zaten. Koreli fanlara verip veriştiriyorlar, benim de onaylamadığım ama kpopun bir parçası olan ve dürüst olmak gerekirse onlar olmasa bildiklerimizin %70inden haberimizin olmayacağı saeseng fan olayını eleştiriyorlar, arada benim de yaptığım gibi şirketlere sövüyorlar vs. vs. Uluslararası fanlar gayet coolmuş gibi davranmaya çalışsalar da aslında kraldan daha kralcı bir tavır takınan bir tayfaya sahip, ki bu kesim beni idolleri sırf aşağılamak için aşağılayan Korelilerden daha çok sinirlendiriyor.

      Sanırım olaya biraz farklı açılardan bakıyoruz. Bunun sebebi benim yazımda kendimi tam anlamıyla ifade edememiş olmam olabilir. Umarım bu yorumum daha açıklayıcı olmuştur.

      Sil
    2. Açıklaman için teşekkürler sayende atladığım bir iki detay olduğunu farkettim. Düzeltme için de sağol demek ki o malum cümleyi okumuş olsam da tam olarak algılayamamışım ben. Netizenbuzz takip etmemekle de büyük bir eksiklik hissettiğime değinmeden de geçemeyeceğim.

      K-netizen ve idoller söz konusu olunca uluslararası fanları kendisinde olmayıp abisinde-ablasında olan bişeyi kıskanıp dudağını büzerek bende yok ama onun var diye zırlayan küçük kardeşe benzetiyorum-kendim dahil- :D Yani belki de yaptıkları şeylere tatlı bir kulp bulmaya çalışıyorum kendimce. (Ben de uluslararası fan olduğum için olabilir tabi çaktırma:) ) Yine de o dediğin kesimlerin aşırıya kaçmış halleri çekilecek dert değil.

      Tekrar teşekkürler. Yazılarının devamını beklerim:)

      Sil
    3. Netizenbuzz kesinlikle takip edilmesi gereken bir site, Korelilerin olaylara bakış açısını öğrenmek için birebir. Eğlencelidir de üstelik :D

      Anlaşmazlığımızı yok edebildiğimize sevindim, yanlış anlaşılmak istemem, çünkü. Bir Shawol olarak Onew'ü cidden çok seviyorum ve yaptığı hareketi şu kadar umursamıyorum. Sadece canım sıkılmıştı ve bu da bir Shawol için günün büyük olayıydı o yüzden hakkında biraz konuşup içimi dökeyim dedim ve başka bir yazı yazmak üzereyken kendimi bunu hakkında zırvalarken buldum~kkkkkk

      Genel olarak idollerin yaptığı hiçbir şey benim için sorun değil aslında, çünkü bana ters değil. Hatta aşırı saygılı, bu yüzden de biraz boğucu bulduğum bir tavır içinde olduklarını düşünüyorum kimi zaman. Bana da her yaptıkları şirin geliyor, normal değil bu XD

      Rica ederim... Ben hep (tamam, hep değil) yazıyorum, arada uğra :D

      Sil
  2. Netizenbuzz'u da seni de takip edeceğimden emin olabilirsin:)

    Anlayışlı ve açık fikirli biri olman anlaşmamızı kolaylaştırdı diye düşünüyorum. Ben de senin gibiyim aslında. Bazı sitelerin skandal diye flaş flaş flaş haber olarak geçtiği çoğu olaya aldırış bile etmiyorum okuyup geçiyorum üstüne bir de kızıyorum bula bula haber niteliğinde bunu mu buldunuz diye:))

    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  3. Koreli netizenleri aşırı derecede yaratıcı ve komik buluyorum. Yaptıkları yorumların çoğunun eğlence olsun diye olduğunu düşünüyorum kkk. Zaten netizenbuzz'daki yorumlar hep normal insanların yorumları. Fangirllerin yorumlarına falan yer verilmiyor genelde.

    Açıkçası genç bir Koreli'nin bu tarz hareketleri umursadığını düşünmüyorum. Çünkü idolleri umursamıyorlar. Umursamaları için gerek de yok. Özellikle tv açıp izlemezlerse karşılarına çıkmıyor bu adamlar çünkü. Üstelik yurtdışında aşırı derecede ünlü grupların lokalde bir Serdar Ortaç, Demet Akalın tacizi bile yok. Sağda solda çalmıyorlar yani. (Bkz. Hiçbir şarkısını özellikle dinlemememe rağmen -ne çok me oldu ya- Demet Akalın'ın şarkılarını sağda solda duymak zorunda olduğum için ezberlemem)
    Umursayan kısım erken-gençlik dönemindeki fanlar ve ebeveynler bence. Bu gençler bazı fandomların parçası olduğu için umursuyorlar gayet tabii. Shawolleri rahatsız etse etse diğer fandomların olası saldırıları yüzünden rahatsız etmiştir. Çünkü rakip idolün en ufak hatasını kendi fandomunun hayranına görüyor bu gençler. Ebeveynleri ise çok daha haklı sebeplerden kızıyorlar kanımca. Zira o yaşlarda herkes ünlü birilerini örnek alır. Hayranı olduğu grubun bir üyesinin ayıp bir hareketini örnek alması olasılığı can sıkıcı tabii.

    İ-fanların idolleri korumak için k-netizenlere verip veriştirmeleri çok acayip cidden :D Düşünsene Latin Amerikalı'nın teki Tarkan'ın yni şarkısını beğenmedim diye bana saydırıyor! Adama sorarlar "Sana ne oluyor be?" diye :D Bana sorulmasına tahammül edebilir miyim? Tabii ki hayır. Ancak azıcık empati ile durumun vehameti açıkça görülüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olayla ilgili "Hi I'm Fuckyew" ve "Midfinger you can't resist Lucifuck" (Lucifer şarkısının bir sözünden uyarlama) demişler mesela. İtiraf ediyorum, güldüm XD

      K-netizenler bence de çok eğlenceli. Arada zırvalayanlar (bknz: "2ne1 artıst" yorumu), aşırıya kaçanlar ("Senin işin bitti artık, bye" şeklindeki yorumlar) ve hayatlarını idollere sataşmaya adamışlar çıkıyor tabi ki, ama genel olarak yorumlarında hep bir haklılık payı buluyorum ben. Ben Kore'de yaşayan bir Koreli olsam onlarınkine yakın bir bakış açısına sahip olabilirdim pekala. Onca grubun çıkması, kpop dünyasının bu kadar roleplay tarzında olması beni buradan boğuyor bazen, onlara ne kalmış yani?~kkkkkkk

      İdol imajı diye bir şey var işte. Onew'den beklenmeyen bir hareket olmasının da etkisi büyük tabi böyle dikkat çekmesinde. Yoksa Onew kpoptaki ilk orta parmak gösteren kişi değil, son da olmayacaktır. Sadece şimdiye kadar o kadar akça pakça bir kariyer çizgisinde ilerledi ki en ufak bir hatası kocaman bir leke gibi göründü gibi. SHINee bu aralar eskiye oranla fazlasıyla umursamaz zaten, geç ergenlik yaşıyor gibiler falan :P Benim için hava hoş tabi~kkkkkk

      Ahahaha güzel örnek. Peki o Latin Amerikalı sana "Tarkan sadece bir müzik değidir bir yaşam biçimidir" derse ne yapacaksın? XD

      Sil
    2. Tarkan öyledir... Peki diğerleri?? kkkk Bu soru Latino'ya değil sanaydı kkkk

      Ben zaten birkaç abuk yorum haricinde netizenlerin saldırdıklarını görmedim. Eğlence arıyor adamlar. Bunun için de haberdeki yorumları okuyorlar, kendileri de işi bir seviye yukarı taşıyıp daha komik bir şeyler söylemeye çalışıyorlar. Gayet normal. Günümüzde hangimiz videolar, haberler altındaki yorumları okumak gibi saçma bir hobiye sahip değiliz ki? Ben mesela youtubeda Türklerin yorumlarını okumak için bir sürü klip izliyorum

      p.s: Doğru söyle nym sen bu yazıyı bu gifleri, fotoları kullanmak için yazdın değil mi? ahhaha

      Sil
    3. Kpopseverlerin en sevdiği sözlerden biriyle başbaşa bırakayım seni: "Kpop is not just a music. It's a life style/lifelong choice." XD

      Evet, hepimiz bir kamuoyu araştırmacısı olarak çalışabiliriz bence, çünkü bende de yorum okuma hastalığı vardır. Bazen direkt yorumarı okuduğum bile olur yazının kendisi yerine :D

      karşı p.s.: Neden bahsettiğine dair hiçbir fikrim yok agfsghdagafsgh

      Sil
    4. Normalde postunla ilgili yorum yapmam gerekli ama "Kpop is not just a music. It's a life style" mı?! Nasıl bir düşünce tarzının eseri bu? Ağlasam mı gülsem mi bilemedim? "Kpop is not just a music. It's a theater." ("It's just a lie" demek isterdim ama ayıp olur diye susuyorum. XD)

      Onew olayını gelince ben de güldüm ama nedeni farklı. Güldüm çünkü bunun bir haber olması bile komikti. Netizenbuzz okurum, gerçekten eğlenceli. "Bakalım bu sefer en orijinal yorum hangisi olacak?" düşüncesiyle girdiğim için eğlenceli belki de. Cidden abartıyorlar bazen ama umurumda değil açıkçası. International fanların yorumlarını hiç okumam, onlar beni hiç ilgilendirmiyor. Olay her neyse, ertesi gün bizim tayfa toplandığımızda yerilecek yeri yerer (fazla yer oldu) övülecek yeri överiz ve konu orada kapanır. Benim için i-fanların yorumu bu kadardır. Çünkü adı üstünde "yorum" Nesnel olmayan şeylerle pek ilgilenmiyorum bu konularda. Açıkçası yazıyı görünce şaşırdım. Bu konu üzerine yazmanı hiç beklemiyordum ama başta belirttiğin gibi... Can sıkıntısı işte XD

      Sil
    5. Git bunu delicesine kpop fanı olanlara sor, benim görüşüm değil XD Ben kpopun çaresi henüz bulunamamış bir virüs olduğunu düşünüyorum bir türlü yakayı kurtaramadığım için :P

      Ben yorumları umursuyorum aslında. Çünkü ben de bu blogda sürekli kişisel görüşlerimi belirtiyorum, ben başkalarınınkileri takmazsam insanlardan benimkilerine aldırmalarını nasıl bekleyebilirim ki?

      Dün gece... Cidden ne yapacağımı bilmediğim bir geceydi. Üç farklı dersi elime alıp bıraktım, biraz resim çizdim, az buçuk çeviri yaptım, yurttaki arkadaşlarımın kapısını çalıp ne yapıyorsunuz diye dürttüm, kitap okumaya kalktım ama sıkıldım, her şarkının en fazla 50 saniyesini dinleyip diğerine geçtim... Aslında Bang Yong Guk'un underground kariyeri ya da Supreme Team'in dönüşü üzerine yazacaktım ama şarkılarını yorumlayacak kadar uzun süre dinleyemedim ki! Tuhaf bir geceydi kısacası o yüzden ben de en azından bari bu konuda zırvalayayım da bir şeyler yapmış olayım dedim... Gurur duymuyorum ama pek pişman da değilim X

      Sil
    6. Tamam gidiyorum şimdi :D Hımm... 4 ya da 5 yıl olmuştu değil mi senin? Henüz ben virüs ilan etmedim ama belli olmaz tabi. Düşündüm de belki her zaman ilgi alanım olarak kalabilir... Ama diğer yaptığım birçok şey gibi "zaman zaman" ilgilenirim diye tahmin ediyorum. Bir yıl oldu ama şimdiden belki 10 defa sıkılıp geri döndüm. Dünyada çok fazla ülke var. Be ben maymun iştahlı biriyim sanırım XD Şimdi durup bunları neden söyledim bilmiyorum :D Ama cidden çok çabuk sıkılıyorum, hoşuma gitmiyor bu huyum.

      Yok hayır, ben de yorumlar derken genel olarak konuşmadım. Özenle bir "bu konularda" ekledim o kısma. Konu magazin olunca eh, gerçekten de umursamıyorum.

      Bilirim o anları... Bana çok sık vuruyor o belirsizlikler... Şimdi sen böyle söyleyince belki de yazmalıyım diye düşünmedim değil. :D Aslında işe yarıyorsa neden olmasın?

      Sil
    7. 5 yıl kadar oldu kpopa bulaşalı. Ben artık en azından Korece müzik dinlemekten vazgeçeceğimi zannetmiyorum. Yeni çıkan gruplarla çok fazla ilgileneceğimi sanmıyorum ama eskiden kalanları dinlemeye ve takip etmeye devam ederim herhalde :) Açıkçası bu sene Mart ayına geldik ama ben hala debut yapanlardan birini bile beğenmedim, kpop comebackleri bile eskisi gibi heyecanlanmamı sağlamadı.

      Ben de şıpsevdiyimdir, çabuk sıkılır bıkarım. Kpopu ilk dinlemeye başladığımda en fazla bir ay sürer demiştim kendi kendime... Yanılmışım XD

      Yazmak yardımcı olur mu bilmiyorum, çünkü öyle anlarda hiç yazamadığım da oluyor benim. Ama dün gece yardımcı olmuştu :D

      Sil
    8. İlk başladığımda hiç öyle düşünmedim açıkçası. Ooo ben daha bir beş-on yıl buralardayım diyordum. Büyük ihtimalle kalırım da. Ama dediğim gibi arada uğradığım bir dünya olur belki de k-pop. Belli olmaz tabi. Kim bilir kafayı bozarım belki XD Ztaen bu sene debutlar çok yoğun değil. Bırak Nymphe, iyi bir şey yapmasınlar :D Daha geçen seneden kalan ilgilenilecek gruplar listem var benim :D
      Comeback konusunda... Bunu daha önce de söyledim, TVXQ dedin mi akan sular duruyor ama diğerlerinin geri dönüşlerini izlerken en ufak bir dalgalanma olmadı. Sanırım aynı dalgalanma bir de Bigbang için olur. O kadar. (Tabi bir de EXO için. Malum comeback yaparlarsa "yakında kıyamet kopacak" demek. XD)
      Denemekten zarar çıkmaz en azından. Ben çareyi dışarı çıkmakta buluyorum bir tek. :D

      Sil
  4. Senin Onew'nun orta parmağını yazacak kadar boş zamanın var, bizim de okuyacak kadar. kkkkkk
    İlk başka "bu netizenler niye bu kaa abarttı yahu ne var bu parmakta?" diye düşünüyordum, ta ki yazını okuyana kadar.
    Bu kültürel bir mesele olduğundan Korelileri eleştirmek yanlış olabilir, evet. Ama senin de dediğin gibi idollerin melek olmadığının onlar da farkında. Ha evet, farkında olmayacak kadar gözleri kör olmuş olsa ve yine bu yorumları yapıyor olsalar, bu kadar eleştirilmezlerdi ama hem bunun farkındalar, hem de ekranlara oynamalarını istiyorlar. İstediği kadar kültürel olsun, Korelilerin bu kafasını anlamadım, anlayamayacağım. Belki de ta en başında idollere "idol" dememeleri gerekiyordu. Adam ya da kadın her neyse, şarkıcı -ya da her ne haltsa- ve mesleğini icra ediyor. Senin bürünmeni istediğin şeye bürünmek zorunda mı? Evet, sevdiğim insanları ekranlarda çok doğru bir kişi olarak görmeyi ben de isterim ancak maske taşımalarındansa oldukları gibi olmaları çok daha iyi..
    Hoş gerçi şu da var, fangirller ortalığı beklenilen kadar alevlendirmedi. He saçmalayanlar oldu, o ayrı. Kötü yorumlar genelde geyik yapanlardan ki bu geyiği ben de yaptım yalan söyleyemem. xD -Tabii benim geyik yapmamla bir antinin geyik yapması da aynı şey değil. Geri kalan kısım da pek takmıyor zaten.- Çünkü çok eğlenceli. xD uzun uzadıya da geyik yapak istedim aslında ama millet bana çatacaktı bu sefer. :P
    Eheh çok eğlenceli bi blog yazısıydı. Zaman öldürdük ama eğlendik. xD
    Neyse çok uzattım, daha k-netizenlerle birlikte terbiyemizi bozan Onew'nun parmağını piçahla hadım etmeye gideceğim. <.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha hepimiz koca bir işsizler tayfasıyız XD
      Korelilerin idollere bakış açısını açıklamak benim haddime mi bilmiyorum aslında.Çok basit belki de saptırılmış bir örnek olacak ama şu açıdan bakabiliriz olaya: Devlet dairesinde bir kamu görevinde çalışırken takım elbise giymek şarttır değil mi? İdoller de kendilerini için yaratılan örnek karakter kalıbını bu şekilde giymek zorundalar işte hem de hiç çıkarmadan. İdol kelime olarak "örnek alınan kişi" demek bir kere. Hatalarını affetmemelerinde bunun etkisi büyük, çünkü Koreli bir genç idol olmaya karar verdiğinde "örnek kişi olma" sözünün altına da imzasını atmış oluyor. Bu şekilde düşünürsen eminim olayı daha net anlayabileceksin.

      Ha, benim düşünüş tarzıma uygun mudur? Kesinlikle hayır, bence asıl işi müzik olması gereken kişilerin üzerinde böyle bir baskı kurmak büyük haksızlık. Ama eleştirmeden önce anlamaya çalışıyorum.

      Bugün de Minho'nun yeteneksizliği hakkında konuşmaya başlamışlar. K-netizenlerin bir özelliği var, bir gruptan bir üye hata yaparsa hemen diğerlerinin yaptıkları da eşelenmeye saçma sapan şeyleri birleştirip yeni olaylar yaratmaya başlarlar. Mesela T-ARA Hwayoung olayı üyelerden birinin gençken uygunsuz bir biçime yaptığı videolu online görüşmelere kadar uzanmıştı. O yüzden bir kesim bir süre SHINeeyi eşelemeye devam edecektir ama çok büyük yankı uyandıracak bir şey olacağını zannetmiyorum ben de.

      Eğlenmene sevindim :D

      Sil
    2. Evet, ygs'ye girecek bir işsizim ben. xD
      Olayları anlıyorum anlamasına ama anlamıyorum. Sjsjsjsn Yani her şey tamam, ama Kore halkının bile bile kandırılmayı istemesi olayı ki karınca kadar aklı olan kanmaz, garip geliyor. :D Aslında daha garip gelen o kadar şey var ki.. En iyisi arkamıza yaslanıp, kendi kendimize gülüp yeri geldiğinde sövüp eğlenmemize bakarken bir yandan da geyik yapmak sanırım.:D Onew'nun orta parmağıcağızına yaptığımız gibi. xD
      Anlamaya çalışmakta haklısın. Empati kurmadan yargılamak çok yanlış. Empati eylemine ters düşecek olsa bile. >P Bugün bize ait şeyleri diğer kültürler nasıl anlayamazlarsa -ya da zorlanırlarsa- bizim de anlayamayacağımız -ya da zorlanacağımız- şeyler mutlaka olacaktır.
      Hadi ya? Minho'ya sataşmalar olduğunu biliyordum ama bu olay yüzünden eşelendiğini senden duydum. Ehehe bazı şeylerde doğruluk payı olsa da Shawol kalbim onların üzülmesine dayanamıyor xD T-ara olayı çok uzamıştı ve uzun sürede gündemde kalmıştı. Yankılarını duyuyoruz ara ara zaten ama o olayda birçok şey üst üste gelmişti, T-aranın tamamen dağılmadığına hayret ettim. Ancak SHINee'nin değil yankı uyandırmak unutulmaya yüz tuttu bile. Boş durmayıp sataşanlar elbette ki var ki olacak da ama öyle büyük bir olay değildi zaten. Ki büyümesi saçmalığın daniskası olurdu. Suyunu çıkarmışlar zaten suyunun de suyunu çıkarmasınlar. xD

      Sil
  5. Bu yazıyı da okuduğuma göre artık kendimi dünyanın en işsiz insanı ilan edebilirim. :D Şaka maka valla soluksuz okuyorum yazılarını..Bazen yazının bir yerinde diyorum kendime ben ne yapsam yazamam bu kız gibi diye...Nerden aklına geliyor bunlar aydınlat beni ey Nymphe bacı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok naziksin!! Ayh, mutlu oldum...
      Bilmem, aklıma ne gelirse onu yazıyorum ben XD Kendim de nasıl olduğunu bilmediğimden sana açıklamam da imkansız olayı :D

      Sil
    2. Benim aklıma gelmeyen çok fazla şey var bu durumda..:D

      Sil
  6. Ama Ama Ama Ama Nymphe o yayında olduklarını bilmiyordu kiiii hahahahahahaha :D

    Başından beri gülerek okudum ama bu kısımda kahkahayı kopardım :D
    ''Belki bizim de hiç dinlemediğimiz İsmail YK, Ajdar gibilerine yüklenmemizle aynı sebeptendir agsfgafdsgh''

    Bende bir şey itiraf edip,sonrasında da yoruma başlıyayım;
    Bu haberi ilk gördüğümde şunu demiştim ''Allah belanı vermesin Onew, oğlum haçan yapıyorsun niye yakalanıyorsun,gaybana korelileri bilmiyon mu got gafa seni :D''

    Açıkçası Onew'un bunu yapması tabiki hoş değil ama sonuçta ortada kasten gösterilmiş bir şey yok yani Onew kalkıp 'alın size orta parmak' diyerek kameranın içine sokmadı parmağını.Gerek fotoğraflardan,gerekse yapılan açıklamalardan ''o meşhur barnağın :D'' kazara kameraya yansıdığı aşikar.Bu yüzden bana göre Onew'u öyle yada böyle yargılamak kesinlikle yanlış.
    Eğer kameraya yansımasaydı yada yayında olduğunu bilseydi böyle bir hareket çektiğini bilemeyecektik.Bu nedenle sırf bu bir anlık durum için Onew'u yadırgayacaksak eğer o zaman bugüne kadar görmediğimiz ama yaptığı tüm kötülükler içinde lanet okuyalım ona,nasıl olsa bundan önce yaptığı ama bizim bilmediğimiz şeyleride bizim gözümüze sokmak amacıyla yapmamıştı.

    Ve k-netizenleri anlıyorum ,sonuçta aynı şeyi bir Türk ünlü yapsa bende kötü tepki verirdim.Yada hayır hayır aynı tepkiyi vermezdim çünkü bu kasten gösterilen bir şey değil hatta yanlışkla heyecandan küfretmek gibi bir şey :D Kusurabakmasınlar ama k-netizenler durumu abartmışlar.

    Onew için benim söyleyeceğim tek bir şey var o da : BİR DAHAKİ SEFERE DAHA FAZLA DİKKATLİ,YAPACAKSANDA YAKALANMA :D


    YanıtlaSil