10 Nisan 2013 Çarşamba

Sonunda 2012 Hiphopplaya Ödülleri Sahibini Buldu...


 Aslında bloguma yolu düşenler arasında iki elimin parmaklarını geçmeyecek kadar insanın umrunda olacak bir olay bu - ve evet, iyimserliğim hala son gaz devam ediyor... "Burası benim çöplüğüm; canım ne isterse onun hakkında yazarım uleeeyn!!"diyeceğimi falan zannediyorsanız, onu da çok beklersiniz çünkü ben gayeeeet kibar, kendi halinde bir kızcağızım~kkkkk Ama cidden millet... Burası benim çöplüğüm XD

 Şimdi bu yazıyı okuyacak kadar zaman ayırma kibarlığında bulunan kişilerin arasında Hiphopplaya'nın ne olduğunu bilemeyenler için kısa bir açıklama yapalım. Hippoplaya şuraya tıkladığınızda ziyaret edebileceğiniz ve k-hiphop k-R&B hakkında her türlü naneyi bulabileceğiniz bir tür cennet. Underground müzisyenlerle yapılan söyleşi ve röportajlardan, bedavaya ulaşabileceğiniz tonlarca mixtape albüme, canlı performans ve müzik videolarından, etkinliklerde çekilmiş resimlere, swag dolu bir moda bölümünden online satış mağazasına kadar çorbada olması gereken ne varsa yani...İşte bu kocaman ve underground hiphop kültüründe gayet önemli yer tutan portalın düzenlediği bir şey Hiphopplaya Ödülleri. K-hiphop ve R&B severlerin oylarıyla oldukça uzun bir sürede belirlenen kazananlar, piyasa içinde de bir şekilde kendilerini ispat etmiş olurlar aslında, çünkü "oppam kazansın" mantığından oldukça uzak olan bir dünyadan bahsediyoruz burada XD

 İşte Kore'deki underground hiphop R&B kültürünün en önemli ödülleri olaran "Hiphopplaya Awards" bugün itibariyle kimlerin kazandığını internet sitesinde duyurdu ve sabah bunu gören benim gözlerimi ovuşturmayı bırakıp sevinç içinde Hula Hula zafer dansı yapmasına neden oldu. Hayatımda ilk defa bir etkinlikte gördüğüm neredeyse her ödül için "Fuck yeah!!! Hell yeahh!!" nidaları atma imkanı buldum çünkü~kkkkkk (Evet, ben ünlü ödül törenlerinin sevmediği insanlardanım. Asla Oscar'ı istediğim kişiye vermezler mesela, birazcık Kore dolaylarına da uğrarsak MAMA ile olan ilişkim hepinizin malumu XD ).

 Bakalım kimlere neler gitmiş bu seneki Hiphopplaya Awards'da?



Yılın Artisti: Primary

 Tabi ki... Tabi ki!! Underground piyasadan en sevdiğim producer (Sorry hayatımın American wannabesi Dokki, senin yaptığın çoğu şarkıyı sevsem de Primary dedim mi akan sular duruyor işte), geçen sene hayatıma giren en güzel şeylerden biri. Pek değerli Ssam D'nin "Müzik üzerinde çalışırken dinlenmek istediğini zaman başka bir müzik aleti çalmaya geçer" diye bahsettiği Primary almasın da kim alsın bu ödülü şimdi, değil mi ama? Ahhhh, Primary'nin yeteneğini mitoz bölünmeyle çoğaltıp küçük küçük yetenekçikler yaratmak istiyorum...

Yılın Çaylağı: Okaisan

Hmmm... Hmmmm... Şimdi ben burada ne desem bilemedim. Okasian'ın ödülü hak ettiğini biliyorum, tarzını birazcık Illionare Gang'in Amoebasız tarafına benzettiğim (Evet Illionare'deki Amoeba sensin Zino dostum, Mr. Q ile Young King Young Boss American wannabe çünkü~kkkkk ) Okasian sahneye ödülün diğer sırasındaki iki kişi olan Geeks ile Giriboy'dan çok daha hakim sayılır. Ama Giriboy... Fatal Albümü... Fangirl kalbimin profesyonelliği pek sallamadığı bir açmazdayım yani senin anlayacağın sayın okuyucu. Geeks'e gelince... Ben bunları geç tanıdım diye bir güzel dövündükten sonra aslında dinlediğim parçalarının zaten çıkış parçaları olduğunu fark edip beni "salaklık testi diye bir şey varsa deneyeyim mi?" gibi düşüncelere salmış bir ekip kendileri. Dinlerim severim, Lil Boi'ya özellikle bir sempati duyarım üstelik. 

 Uzun lafın kısası...Kalbimin derinlerinde acıklı bir tonda You're Chemical, Calculative Woman kendilerini tekrara almış dönerken, Okaisan'ı kalbimin o kısmını devre dışı bırakıp yürekten tebrik ediyorum. XD

Yılın Eşlikçisi (agfsghafhsfh) : Zion T.
 Bazı kelimeler Türkçeye çevrilmemeli, evet XD

 Bir tabi ki daha! Bırakın yer altı piyasasını yer üstündeki listelerde de aylarca kalan Primary şarkısı "?"nın da etkisiyle bu ödüle layık görülen Zion T. bunu sonuna kadar hak etti benim gözümde. Evet, sesine aşığım. Evet, eşlik ettiği her parçaya muhteşem bir hava getirdiğini düşünüyorum. Evet, sadece onun 20-30 saniyelik vokalini duyabilmek için dinlediğim parçalar var. Kesinlikle evet, Zion T. bir hiphop ya da R&B parçasının başına gelebilecek en güzel şeydir. "Seviyorum uleeeyyn!!" diye de bağırayım mı yoksa satır araları benim yerime bu işi yapar mı?

 Konuyla ucundan azıcık alakalı not: Biliyorsunuzdur ama gene de söyleyeyim: Zion T.'nin albümü çıktı!!! Bununla birlikte ben de sonu gelmez bir replay moduna girdim tabi... Artık gözlerimden süzülen mutluluk göz yaşlarından mı, MVye ilk tıkladığımda elimde oluşan 7.9 şiddetindeki depremden mi bahsedeyim bilemiyorum. Güzzi hatunla albümlerimizi ısmarladık bile, gelince kalp krizi sebebiyle ölmez de sağ  kalırsam kendisine sarılıp uyuma şeklinde saçma sapan planlara kurban gideceğim sanırım... Zion T.~ T.T

Yılın Albümü: Primary- Primary And The Messengers

Şimdi geçen sene k-hiphop albümünde bir çok inanılmaz albüm çıktı aslında... Yani bunların arasında Primary'nin seçilmesi biraz... Şaka yaptım yahu!!! Primary And The Messengers harika bir albüm! Öyle ki kendisi insan olsa ellerimde çiçekler kapında sırılsıklam modunda evinin önünde kamp kurar, balkonunun altında pusuya yatıp kendisini Romeo&Jullietcilik oynamaya ikna etmek için varımı yoğumu ortaya koyardım asggahfshfdahsgfh

 Rapperından R&B artistine, indie müzisyeninden idolüne kadar neredeyse 20ye yakın sanatçıyı bir çatı altında tek bir prodüktörün himayesinde buluşturan albüm cidden muhteşem bir iş benim için. 1. bölümü çıkalı neredeyse 2 sene oldu aslında, yani oldukça uzun süreçli bir projeydi. Ama geçen senenin sonbaharı sonunda albüm olarak toplandı, bize de bu harika müzik deneyiminin keyfini sürmek düştü. Ciddi anlamda söylüyorum, bu albüm hayatımın sonuna kadar dinleyeceğim nadir şeylerdendir. 

Yılın Prodüktörü: Primary

 Evet, değerli izleyenler Primary bir önemli ödülü daha kartondan evine götürerek törene damgasını vurdu. Bu artık Hiphopplaya Ödülleri değil, Primary Ödülleri! aghsfhgfdhfdhfh

 Primary'nin prodüktörlük becerilerine laf edecek olanın anlını karışlayacağımı daha önce söylemiş miydim? Konuşmak isteyen? Yok mu? İyi ben de öyle düşünmüştüm zaten~kkkkk

 Yukarıda albümden bahsederken nasıl onca sanatçıyı bir araya toplayıp kendi tarz ardında birleştirdiğinden bahsetmiştim zaten. Bunun yanında Supreme Team ve Dynamic Duo için de prodüktörlük yapan, hatta Infinite H albümüyle kpop dünyasına da azıck dalmış olan Primary'den başkasına gitmiş olsaydı bu ödül ağzı öfkeyle köpüren bir Nym görebilirdiniz hepiniz. Ama şükürler olsun ki altın hale yerine Ambush takan, kanatlarıyla uçmak yerine jantları dönen Mercedesler tercih eden hiphop melekleri bizi bu felaketten korudu XD Ahh, ben ve Primary aşkım...

Yılın R&B Artisti: Zion T.

 Hem de neredeyse %50ye yakın bir oyla.... Aslında geçende Güzzi ile yerini bir kişi daha bilirse tuttuğumuz kiralık katiller aracılığıyla hem kendimizi hem de o kişiyi öldüreceğimiz mekanımızda yaptığımız pek gizli oturumlardan birinde Zion T.nin Infinite H eşliğinden sonra gelen popülerliğinden hiç haz etmediğimizi fark ettik acı içinde. Neden hoşlanmıyoruz bizde çözemedik ama Zion T. videolarının altında "Infinite H albümünden beri çıkmasını bekliyorum! Çok uzun zaman olduuu..." diyen insanlara yapılacak işkenceler ikimizin de kikirtiler ve el ovuşturmalar eşliğinde düşüneceği mutlu etkinliklere dönüşecek yakında aghsfhagfdhgfdh Oysa şu anda yeni albümünün de etkisiyle Zion T. Kore'de çok popüler, Korelilerin deyimiyle köpekler gibi popüler... Neler oluyor bize, cidden anlamıyorum sayın okuyucu.
  
 Fena halde konu dışına çıktım hemen U dönüşü yapıyorum o yüzden~kkkkk Daha önce kendisi hakkında yazı yazdığımda da söylediğim gibi Zion T. Kore'den çıkmış R&Bye en çok giden ses, hem de tamamen kendine has bir tarzda. Bu genç yaşında hem bu kadar kendine özgün bir tarz yaratmış olması hem de sesini bu derece iyi kullanabilmesi... Arka planda yeni albümünden Doop çalıyor izin verin de bir süre şarkının içinde kaybolayım ben...


Yılın Şarkısı: Primary (feat. E-Sens) - Poison 

 Açıkçası benim için değil, ben Primary And The Messengers albümünden bile başka bir şarkı seçerdim. Ama bu Poison'ın yılın şarkısı olmayı hak etmediğini düşündüğüm anlamına mı gelir? Kesinlikle hayır, MVsine bayıldığım gibi şarkının kendisine de bayılıyorum. Ayrıca sözleri de çok güzel ya...


Yılın Müzik Videosu: GDragon - One of A Kind
 Hmmmm.... Hmmmmmm.... Açıkçası GDnin kazandığını görünce tek bir şey söyledim: Fangirller...

 Lütfen taşlarınızı kafama atmadan önce bir konuşmama izin verin. Öncelikle ben GDragon'u gerçekten çok seviyorum, "kpop" piyasasında gözüm kapalı "ahan da bu müzisyendir" diyeceğim nadir adamlardan kendisi çünkü. Ama kpop piyasasında işte. GD kökleri hiphop kültüründe olan bir insan evet, ama hiçbir zaman  underground olmamış biri aynı zamanda. Bu bağlamda bırakın GDnin kazanmasını aday gösterilmesini bile bir tuhaf bulmuştum, üstelik hem MVyi hem de şarkıyı çok sevmeme rağmen. Bence MV çok iyi, şarkıyı da hala bayılarak dinliyorum, sadece burası GD'nin olması gereken bir kategori değil.

 Benim aday olan MVler arasından kişisel favorim See Through'ydu, çok yaratıcı ve eğlenceli olduğunu düşünüyorum çünkü. Primary'nin mor eşofmanlarıyla olan dansı bile onun kazanması için yeterdi benim gözümde~kkkkk Poison MVsi ise zarif buluyor, özellikle başlangıcına bayılıyorum. 

Yılın Mixtapei: Zico on The Block 1.5

 Bu noktadan bir şey itiraf etmem lazım sayın okuyucu: Açıkçası bunun da fan iteklemesiyle olduğunu düşünüyorum birazcık. Zico'ya onun tarzına, yaptığı parçalara olan sevgim malum; bu da her yeni parçası çıktığında zırlaya zırlaya ortalığı ayağa kattığım, fangörllüğün dibine vurduğum, günlerce tekrarda bırakıp dinlediğimden ezberlediğim, Zico'ya eşlik etmeye kalkıp her seferinde şarkıları rezil ettiğim mixtapei benim için zirveye koyuyor zaten. Bu bağlamda Zico hak eder benim için bu ödülü. Ki Battle Royal başta olmak üzere bu mixtape gerçekten çok iyiydi. Ama diğer mixtapelere "ee pis kaka" da diyemem, çünkü özellikle Lil Boi'yunkini seviyorum ben.


Yılın Collabı: The Cypher 2012

 Geçe seneki Gayo Daejunların başına gelen en güzel şeydi bu performans...Geçen senenin showlarında en çok izlenmeye değen şeydi benim için. Bak gene izledim de adamlar o zaman artık gına gelmiş olan Gangnam Style'ı bile gene zevkle dinletmişlerdi bana yahu!

Yılın Şarkı Sözü: Beenzino - Profile

  Bitch chech ma profile It's perfect... Seroun underground king Beenzino Illionare Gang'i birleştiren şarkı olan Profile'ın sözleriyle mevzuyu yeterince açıklıyor zaten. Eh, profilini kontrol edenler durumdan memnun kalmış olmalılar ki, ödül de ona gitti :D

Yılın Şirketi: Illionare Records
 Young King Young Boss'ın şirketinin bu ödülü alması pek de şaşırtıcı değil. Illionare Gang gerek verdiği konserlerin başarısı gerekse Zino'nun gittikçe yükselen, Dokki'nin ise hiç sönmeyen popülaritesi ve Quiett'in zaten sağlam olan yeri ile k-hiphop dünyasının en güçlülerinden biri. Zaten Ameoba ile ikisi aldığı sürece gıkımı çıkarmam kibar kibar alkışlarım ben oturduğum yerde XD

Yılın Albüm Kapağı: Beenzino 24:26

 Ben Primary'ninkini daha çok seviyorum. Neden? Çünkü bende Zino albümü yok. Ne alaka mı? Kıskanıyorum yahu! ahsgfghgafhdfhdh

 Şaka bir yana cidden çok hoş bir kapak bence de. Zaten bu albümler öyle kpop albümleri gibi cicili bicili şeyler değil, içinden imzalı photocardlar, sayfa sayfa photobooklar çıkmıyor. Primary albümümden çıkan tek bir tanecik karta 150 sayfalık photobook muamelesi yapmam, albümün yan tarafına saklanmış küçük not defterini kullanmaya kıyamamam bundandır işte aghsfhgafdhfhsfh

Yılın Modası/Tarzı: GDragon

 Fashionista GD is fashionista~kkkkkk Şaşırtıcı değil sonuçta, adam moda ikonu olarak anılıyor :D

not: Ben Zion T.nin giyim tarzına aşığım bu arada konuyla alakalıyken söyleyeyim~kkkkk

Yılın HipHop Haberi/Olayı: SHOW ME THE MONEY

 Ki kendisi "Kpop Star" tarzındaki yarışmaların hiphop versiyonu gibi bir şey olur. Jurisinde Verbal Jint'in olduğundan bir de Mnet'te yayınlandığından başka bir bilgim yok kendisi hakkında, tek bölümünü bırakın trailerını bile izlemedim XD Yani... Öyle işte...

2013'ün Umudu: LOCO

 İşte yukarıda adı geçen Show Me The Money yarışmasının görünüşe göre gözdelerinden biri olan arkadaştır kendileri. Jinsil ile beraber olan bir şarkılarını dinledim, fena değildi. Ama o listede bir de Swings'le daha önce düet yapmış bir Black Nut ile sevilesi Ugly Duck gördüm bunlar da boş geçilecek adamlar değil şimdiden söyleyeyim. :D
 ________________________________________________________
 İşte böyle... Şimdi gidip Güzzi hatunun yazısını okumam lazım, o da aynı konu hakkında yazdı ve uzuuuun bir süre önce postaladı. Ama etkilenmemek için hala okumadım ve şimdi meraktan çatlıyoruuum!!!! Kendi yazımı bitirmeden gözüm kayar diye bloguna girmeyeceğime dair kendime söz verdim ama zaten bu yazıyla ilgilenen kişi onun blogunu da biliyordur değil mi? XD Gidin onunkini de okuyun çünkü ben yayınlaya bastığım anda soluğu orada alacağım~kkkkkkk

6 yorum:

  1. Yer altına Zion t. ve Verbal Jint dışında çok da aşina değilim ama Zion T. ve G-Dragon konusunda da dediğin her şeye katıldım. En çok ben katıldım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verbal Jint harikadır ama underground piyasası onu underground saymıyor :D Saygı duyuyorlar ama, o ayrı bir konu.
      GDyi çok severim. Ama onun yeri burası değil.

      Sil
  2. Ay sen Zino albümün yok diye üzüldün müğğğ?? Hemen söyleyeyim kuşlara Zion T albümünün yanına ekleyiversinler bir tane. CAyon Tiiiiiiiii gel artık albüm geeel T.T

    Primary cidden ne yaptı öyle ya?! Süpürdü adam ödülleri. Bu seferki kategorilerin her birine çığlık attım cidden :D Koreli dinleyiciler ile zevklerimiz pek bir benzermiş demek ki :D

    Yılın şarkısını seçmek ne kadar zordur değil mi? Bana şimdi sorsan hala karar veremem. Ama Poison kazandığı için de garip hissetmedim. Geçen yıl yapılan onlarca güzel şarkının içerisindeydi çünkü. Hem E-Sens'e dönüş hediyesi, hem de en iyi video dalında ödülü GD'ye yaptırmaları yüzünden iyi ki bu şarkıya gitmiş ödül diye karar verdim 10 sn önce :D Poison'ın klibinde en çok E-Sens'in mikrofonu kablosundan tutup savurduğu kısma bayılıyorum. Gerçekten bayılıyorum o klibe. Ve bir kere daha kamuya açık alanda Türkçe altyazılısını Youtube semalarında görmek istediğimi belirtiyorum hehe

    Zico konusunda objektif olamadığın için kendini suçlama bence. Zira mixtapelerin kralını yaptı! Bak yine tık tık başladı semsem sem sem sem naci sem sem... Histeri krizi gibi yahu mixtape dedikçe geliyor aha yine geldi sem sem sem sem sem sem sem naci sem sem....

    Primary and the Messengers olmasa Zino süpürürdü bu yıl bütün ödülleri. Ama Pıraimori beyefendi hazretleri dururken ona şanlı ikincilikler yaraşır. Ve bittabiii en iyi şarkı sözü ödülünü kimseye bırakmaz!! Profile da benim için takıntı boyutuna erişmiş şarkılardandır bilirsin :D Ne zaman canım sıkılsa, birileri kafamı bozsa Mr. Q'nun ağzıyla bağırıyorum 내가 부러워?
    너도 열심히 살어!!!

    Bence en eargasmic şarkı ya da ne bileyim en super-sexual lyrics ödülü de verilmeliydi. Böylece Giriboy oğluş da Zino ortaklığı u're a chemical ile bir ödül almış olurdu. Hem de Zino'nun şarkı sözü yazmadaki yeteneği iki defa ödüllendirilmiş olurdu. Aahh... Kim bilir şimdi neler yazıyor.

    Not: 1lly'nin Amoeba yüzü ha? Ha ha. İşte buna bayıldım. Zino asla sadece Zino değildir. O herkese ait. Herkes de bana ni ha ha ha!

    Cidden ne muhteşem dağılmış bütün ödüller. (MV hariç) Keşke MAMA'nın 10'da biri bütçeyle bir ödül töreni yapılsaydı da izleseydik.

    Not 2: Okasian'ın ödülü için çok mutluyum cidden. Müthiş bir storyteller. Önümüzdeki sene yine ödül alır. Ama bakalım hangi dalda? Zino'nun da albümü gelmiş olacak aaah *.* Meraklardayım T.T Bir klip çekemedi cimri CEO'lar şu çocuğa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahhaha!! Eh biraz kırıklık var tabi XD Harbiden gel artık yaaaa T.T

      Ben yazıyı yazarken de düşünüyordum şu anda da düşünmeye devam ediyorum "yahu yılın şarkısı ne ola ki?" diye. Açıkçası Primary albümünden çıkmış her şarkıyı kabul ederdim gibi ben o yüzden Poison da hiç dokunmadı yani.
      kkkkkk Tamam çevireceğim kendisini :D

      Değil mi?! Sorun bende değil, fangörl kalbim bana oyun oynamıyor, gerçekten bomba gibi o mixtape. Ahhhh gidip Sam dinliyciiim şimdi~kkkkkk

      Profile bütün Illy'yi bir araya toplaması olsun, agresif havası olsun çok sevilesi bir şarkı. Alnının akıyla kazanmıştır yani~hahaha Bilmez miyim, bir ara sadece onu dinlediğin bir dönem bile vardı aghsfdahdgfh

      Süper dal ve You're Chemical süpürürdü onu gerçekten agsfhagfshfdh Gerçi Swings'in rated 19 şarkıları da o liste de güçlü adaylar olurdu ahgsfhagfdh My Body is On Fire aklıma geldi de... Ben o şarkıyı dinlerken kızarıyorum sanırım ahsgfhagfdhgdfh

      karşınot: Ama yalan mı şimdi? Amoeba'nın evlatlığı gibi oldu adam, çıkmıyor oradan. Dokki ile The Q tabi parçalar MVde onu :P

      karşınot2: Okasian iyi de hoş da... Ama Giri yaaa T.T Okasian bence de seneye gene bir şeyler kapacaktır yerini sağlamlaştırıyor çünkü. Zino'nun albümü T.T Zico'yla kafa kafaya vermişlerken bir düet be!! Hadi be... Dokki Ambushlara para yatırmaktan Zino'ya bütçe ayıramıyor :P

      Sil
    2. Zinoya neden klip cekmediklerini bir türlü anlayamıyorum zaten. Siz adama klip çekmeyin sonra kendi klibinizde giyabinda dayak atin. Olacak is degil. Ne bekliyorlar parasini kendi cebinden vermesini falan mi? Yahu zaten studyoda cekecekler ne kadar masraf olabilir ki? Ceken adama bir yemek ismarlasalar yeter adaghshsh arkadas neticede bunlar. Aaah aah cok dertliyim bu konuda nym:"(

      Sil
  3. Uzun süredir nette pek aktif değildim, Bakayım Nymphe ne yazmış diye geldim bloguna:)
    Harika bir yazıyla karşılaştım.. Genelde ödülleri falan pek takip etmem.. Ama şimdi baktığım da ödüllerin gerçek sahiplerini bulmuş dedim, hak edenler almış genelde, bazılarını tanımadığımdan genelde dedim çünkü hiç dinlemedim onları, çaylağı ve umudu.
    Zion T. populerliği konusunda ki hoşnutsuzluğunuzu anlayabiliyorum..Bende sevdiğim şeylerin birden başkaları tarafından da sevilmesinden hoşlanmıyorum..Önce ben gördüm onu durumu bir nevi:P

    YanıtlaSil