9 Mart 2013 Cumartesi

"GD&TOP - The First Album" Kazananı...


 Dün katılım süresi sona erdi, bugün de işim yoktu o yüzden başladım gönderilenleri okumaya... Öncelikle katılan herkese teşekkürler, yazdıklarınızı okumak büyük zevkti. Ama ne yazık ki elimde sadece bir albüm var, bu yüzden ancak bir kişiyi seçebiliyorum... İşte o kişi de.... Davullar lütfeeeeen...



 Paul Muad-Dib!!!! (ya da yeni öğrendiğim ismiyle Yağmur XD ) Tebrikleeeeer!!! Lütfen aşağıya ya da mailime adres bilgilerini gönder böylece önümüzdeki hafta sana albümünü postalayabileyim :D Bu postu 5 gün içinde görmezsen başkasını seçeceğim ama öyle bir şeyin ihtimal dahilinde olduğunu düşünmüyorum pek~kkkkk

 Kazanan kişiye "güle güle dinle" dedikten (ve bu cümleyi kurduğum için 1 dakikalık baş eğişi eşliğinde kendimden tiksindikten) sonra neden Paul Muad-Dib'in yazısını yayınlayayım ve neden onu seçtiğimle ilgili birazcık da gevezelik yaptıktan sonra bu işe bir son vereyim. İşte Paul'un yazısı:


 "Saygıdeğer Nymphe,

 Her ne kadar hala emin olamasam da “Ne zararı olacak, katılayım bari.” Demiş bulunmaktayım. Bu arada ben Yağmur, nam-ı diğer Paul Muad-Dib.

 Hemen konuya girip seni sıkmayacağım. Bildiğin üzere direk şirket kuracaktım ama sonra formata göre hareket etmeye karar verdim. Yoksa kendimi yanlış bir şey yapmış gibi hissedeceğim. Ama müzikal açıdan beni kesecek tek bir grup olması için bu grubun biraz (!) kalabalık olması lazım daha önce dediğim gibi.

  Şirketten başlayalım. Benim şirketim küçük, bir SM bir YG değil. Bu da reklamını yapmak biraz zor olacak demek. Ben de hain planları olan bir CEO’yum. XD Bu yüzden debuttan önce üyelerin yeteneklerini sergilediği amatör çekimlere sahip bir takım videoları kanalıma yükleyip duruyorum. (Bunu hemen her şirket yapıyor ama ben biraz durumu abartmışım. Her hafta iki-üç video yüklüyorum ve bu süreç bir ay devam ediyor.) Üyelerin stajyerliğinde ise hepsine en az bir enstrüman çalmayı öğrettik. Bu benim için önemli bir ayrıntı. Bir şarkıcı sadece eline verilen parçaları seslendiren kişi olmamalı.

Derken Eylül ayının 14’ü gelince grubumuz debut yapıyor.

Bunun iki nedeni var;

1-14 Eylül’ün Kore’de fotoğraf ve MÜZİK günü olarak kutlanması,

2-Çıkış albümünün adı Full Moon. (Ayın bugünlerde dolunay olması sebebiyle.) 

Debutu full albümle yapıyoruz çünkü bundan sonra kolay kolay full gelmeyecek^^

Benim şirket olarak belli başlı kurallarım var tabi. Öncelikle grubumuz bir SG Wannabe, Lunafly değil. Paşa paşa müzik programlarına çıkıp promosyon yapıyorlar. Bununla birlikte TV programları konusunda biraz YG’ye çekmişiz. Bazı variety showlara katılmalarına izin versem de yok efendim Romantic Idol’müş yok efendim We Got Married’miş ve adını bilmediğim diğer saçma sapan programlara katılmaları katiyen yasak ve zaten onlar da istemiyorlar.

Üyeler arasında ise elimden geldiğince eşit popülariteye sahip olmaları için uğraşıyorum. Bu konuda da SM’im biraz. Reklamlarını eşit yapıyorum ama biri geride kalırsa onun reklamını biraz daha fazla yapabiliyorum.  Diğer şirket ve sanatçılarla olan ilişkilerimde ise JYP gibiyim, kimden ne teklif gelirse açığız^^ (Hepsini kabul ediyoruz demek değil bu ama…)

Her türlü aegyo YASAK!!!

İlişki konusuna gelince bu konudaki görüşümü zaten biliyorsun. İstediklerini yapmak da serbestler ama bu duygusal yüklemelerle de şarkılarına katkıda bulunmak zorundalar^^hahah

Ve bir diğer mesele de bu bütün üyeler ya güfteye ya besteye el atıyorlar. Konsept ve giyim tarzıyla alakalı olarak da çok karışmıyorum. Kafalarına göre takılmalarına izin veriyorum. İstiyorum ki grubu dinleyen ve izleyen insanlar gerçekten “onları” dinlemiş ve izlemiş olsunlar.

Gelelim üyelerimize…

A-     1 adet davudi sesli erkek rapper. (TOP, Yongguk, P.O., Chanyeol, Kris, Baro, Hepsini topla, ortaya karışık bir şey ancak keser beni :D)

B-      1 adet ince/cızırtılı da olabilen sese sahip erkek rapper (GD, Zelo, Kyung, Key, Yunho karıştır yani. Zorda kalınca hafif bir vokal de oluyor bu kişilik. Zorda derken az sonra bir hiphop alt grubu kurduğumda anlayacaksın demek istediğimi. Elbette ki rap yerlerini kendileri yazıyorlar. Grubun diğer bütün rapçileri gibi.)

C-      1 adet orta seviyede sese sahip erkek rapper (Beenzino, Gary, Simon D ve Zico karışımı der ve noktayı koyarım. Tabi ucundan Junhyung -besteleriyle birlikte-  falan olmasında hiçbir sakınca yok. Bir de söyle onlara onları diğerleriyle aynı gruba koyduğum için beni taşlamasınlar. Bu kişiler demiyorum bu özellikleri tek bir kişide topluyorum. Valla rapi idolleştirmek gibi bir çabam yok, ben masumum! :D)

D-     1 adet sesi güçlü, diyaframı güçlü erkek vokal (Junsu. Jaejong. Taeyang. Jonghyun. Daehyun. Kyuhyun. Daesung. Chen. DO. Özel Not: Böyle bir ses varsa öleyim ben… :D)

E-      1 adet farklı tınıya sahip (O tınıya ne denir hiç bilmiyorum.) erkek vokal. (Zion T. İşte.)

F-      1 adet genizden mi gelen desem yoksa cızırtılı tabirini mi kullansam bilemediğim sese ve Kyuhyun + Changmin diyaframına sahip erkek vokal. (Changmin, Onew, Ryeowook, Baekhyun ve türevleri… Bu kişiye biraz da Yonghwa-Hong Ki sesi ekliyorum^^)

6 erkek üyemiz burada son eriyor. Ama bizim grubumuz tabi ki KARMA! 4 de kızımız var ki beni ilgilendiren kısım daha çok onlar. Neden? Ben bayan bir CEO olarak feministmişim. Bu yüzden onlarla daha çok ilgileniyormuşum. XD Tabi ki bu bir şakaydı. Hemen onlara geliyorum.

G-     1 adet hatun rapper. (Ama nasıl bir rapper? Bir Tasha, bir CL, bir Amber, bir LE, Dahee, Zinni, HyunA, Ahreum… Böyle mükemmel ötesi bir rapper^^ Ama Tasha ve Dahee’lik özelliğiyle zorda kalınca hafiften bir vokal olabiliyor.)

H-     1 adet sesi güçlü, diyaframı güçlü bayan vokal. (Hyorin, Taeyeon, Lee Hi, Ailee, Tiffany, Luna)

J-       1 adet yukarıdaki tanımlayamadığım tınıya sahip hatun vokal. (ALi, Bom, Ji Min, J-min, Haeri ve Glam’deki adını bilmediğim kızı karıştırdım burada.)

K-      1 adet nasıl tabir etsem bilemediğim sese sahip hatun vokal. (Jinsil!!! BoA, Dara)

Tabi ki bayağı fantastik bir grup bu gördüğün gibi… Ama gerçeğe yakın bir hayal hayal değildir ne de olsa^^

Gelelim şirketimizdeki çalışanlara… (İtiraf etmek gerekirse sırf Primary demek için açtım bu konuyu :D) Daha önce söylediğim gibi grupta yer alan her insan evladı şarkılara bir yönden katkı sağlıyorlar. Rapçilerimizin tamamı (hatun kişi dahil) kendi rap yerlerini yazıyorlar. Bununla birlikte arada şarkılar da yazıyorlar. (GD, Junhyung misali) Diğerleri arasında söz yazan da var beste yapan da. (Taeyang, Jonghyun, Yonghwa, Changmin, Zion T., Junsu, Jaejong falan filan) Bu konuyu birkaç kez tekrar ettim, biliyorum ama benim için çok önemli bir nokta bu.

Ama tabi bu çocuklar “ROBOT” değiller. Her işe kendileri koşamazlar. Bu yüzden ben de çalışanlarımı kafama göre aldım. Şirket küçük ama ben de sermaye var^^ Amoeba’yı doldurdum şirkete.  Primary zaten eski dostum olduğu için teklifimi kırmadı, hemen geldi. Gelirken kadrosunu da aldı tabi. Ondan sonra SM’e gittim, gizlice Yoo Young Jin ve Tony Testa ile konuştum. Ama bunu yaparken Lee Soo Man’in beni görmemesi için azami dikkat sarf ettim çünkü adam tekin değil. “Sen benim personelimi nasıl çalarsın?” diye kızıp topuğuma sıkabilir. Neyse ki sağsalim bu konuyu hallettim. Sonra JYP ve YG’ye uğradım. Birkaç kişi de oradan çaldım ama asıl soygunu Cube’te yaptım. Hemen ardından CCM, TS ve Pledis’ten bir iki kişi aldım. Artık kadro tamamdı. Oturup ilk yılın planını hazırladım:

14 Eylül’de Debut (R&B ağırlıklı olmakla birlikte -6 şarkı- üçer tane indie, hiphop ve rock içeren şarkıların bulunduğu full albüm.)

Kasım’a kadar promosyona devam. Sonra 20 günlük bir tatil verdim çocuklara. Ama rapçilerin tatili 10 gün daha uzun sürdü.

Aralık çalışmayla geçti.

1 Ocak’ta HJK alt grup olarak comeback yaptılar. Mevsime uygun olarak ballad grubuydular. Bir single yayınladılar. Ek olarak bir şarkı daha vardı. Şubat’a kadar promosyona devam ettiler.

1 Şubat’ta DEF alt grup olarak comeback yaptılar ki onlar da ballad grubuydular. Aynı şekilde bir single yayınladılar. Ve ay boyunca promosyona devam ettiler. Bu sırada HJK bir ay tatil yaptılar.

1 Mart’ta ABCG alt grup olarak döndüler. Tabi ki Hiphop yapıyorlardı. Ve mini albüm yayınlamışlardı^^ (Prodüktör elbette Primary idi. Adını duyan koştu geldi, reklam kolay oldu.) Onlar promosyon yaparken bu sırada da DEF bir aylık tatil yaptılar. Şimdi 4 rapçimiz de harika olabilir ama bir şarkıda baştan aşağı rap olmaz. Arada sırada B ve G hafifçe vokal olarak girip renk veriyorlar.

Nisan ayı HJKDEF için hummalı bir hazırlık içinde geçerken ABCG 20 günlük tatillerinin tadını çıkarıyorlardı. Öyle yapsalar iyi olurdu çünkü bir dahaki tatil ancak Kasım ayında olacaktı…

1 Mayıs –işçi bayramıyla alakası yok- HJKDEF yeni bir tarzla geri döndü: Rock’n Roll baby! Bu sefer mini albüm yayınlamışlardı. (5 track) O yüzden fanlar biraz sevindiler. Ama grubun tam kadro ne zaman dönüş yapacağını merak ediyorlardı. Bunu öğrenen hain CEO kötü kadın kahkahası atar. Çünkü daha çok bekleyecektir o fanlar… XD 

Haziran yine çalışma içinde geçer. Üyelerde isyan belirtileri baş gösterir. Ben onlara iki yılda bir hafta tatil yapan TVXQ’yü örnek gösterince hepsi sus pus olur XD

1 Temmuz’da GHJK bir single ve bir ek şarkıyla comeback yapar. Mevsim yaz deyip pop yaparlar.

1 Ağustos’da ABCDEF de GHJK tarzı comeback yaparlar. Ver coşkuyu! 

Eylül’de ilk solo konserimizi düzenleriz. Hadi bakalım…

Ekim’de grup tam kadro comeback yapar. Tabi ki 5 trackten oluşan mini albümle, canları çıktı bu çocukların da^^ Ama bu sefer tarzımız R&B’dir elbette.

Bu kadar yeter, gerisine de Allah kerim XD 

Şimdi “Yuh bir yılda kaç tane şarkı yaptınız? Bu imkansız!” diyebilirsin. Aslında sadece 18 şarkı var. Ve söz konusu 10 üyeden oluşan bir grup, arka planda da Primary gibi isimler olunca kolay oldu. (Sorsan sanki gerçekten yaptık ha XD)

Ya da “Tamam da yüzlerini eskittin çocukların…” diyebilirsin. Ama sürekli farklı üyeler dönüş yapıyor. Böyle kalabalık bir grubun yüzlerinin eskimesi zor, ancak tanıdı halk^^ Zaten sürekli debutlar, comebackler oluyor. Hatırda kalmak için bunu yapmamız gerekli. Ayrıca diğer TV programlarına pek çıkmıyorlar bu yüzden reklam için başka şansımız yok. Biz zaten küçük bir şirketiiiiiiz. (Bknz. Kendini acındırma çabaları)

Klipler ve sahne performansları hakkında da bir iki laf edeceğim. Elbette K-pop’ın vazgeçilmezlerinden biri olan dans faktörünü es geçmeyeceğim, o kadar parayı Testa’ya boşuna vermiyorum. Ama en azından şundan eminim ki MV’lerde metalik fonlarda, ışıklar içinde dans eden çocuklar olmayacak. Zaten yazdığımız her şarkı pek anlamlı olacağı için hikayeye uygun bir MV çekilecek.

Müzik programlarındaki performansların ekseri SM’in grupları gibi olurken, konserlerde YG’nin grupları gibi olacaklar. (Ama tamamen SM gibi değil. Her performansı seyrettirecek farklı bir yönü olmalı mutlaka^^)

Müzikal açıdan bu kadar konuşmanın yeterli olacağını düşünüyorum. Zaten sen de beni az çok tanıyorsun, ne demek istediğimi anlamışsındır. Bu grubun beni müzikal açıdan tatmin edeceğine inanıyorum. (Gerçi bunun için yılda değil haftada 18 şarkı yapmaları lazım XD)

Üyelerin kişiliklerine girmek istemiyorum çünkü bir fan olarak benim için önemli olan ilk şey yaptıkları müziğin kalitesidir. Bu yüzden grubum için de en önemli şey kaliteli müzik yapmak. Bununla birlikte illa ki insiyatif belirtmem gerekirse samimi olmalarını isterim. Piyasanın gerçekten çok ikiyüzlü olduğunu düşünürsek dürüstlükleriyle fark yaratmalılar. İster olumlu ister olumsuz yönde etkilesin popülaritelerini, benim için fark etmez. Her şeye rağmen yaptıkları müzik için onları takip edecek fanlarının olduğunu bilsinler ve onlar için önemli olan şey de bu olsun. Yanlış hatırlamıyorsam GD’nin şöyle bir sözü vardı: “Ben gözlerimi stüdyoda açtım stüdyoda öleceğim.” Mümkünse bu konuda hepsi birer GD olsun. Ama sadece bu konuda^^

Bununla birlikte illa hepsi doğduğundan beri şarkıcı olmak istesin diye bir isteğim yok. Kimisi hiç beklemezken olmuş da olabilir. Bu konuda aklıma hep Changmin gelir. Adam badminton oynarken geliyorlar, seçmelere çağırıyorlar. Annesi de sırf BoA’yı görmek için zorla getiriyor Changmin’i. Adam dans etmesini de bilmiyor. Sırf sesi güzel diye asker alkışıyla geçiriyorlar çocuğu. Sonra birden kendini TVXQ’de buluyor. Ona dans etmeyi öğretmek çok zor olmuş mesela. Ama şimdi… Neyse ya böyle işte... O yüzden öyle bir idealleri olsun derdim yok. Ama oldukları şeyden pişman olmasınlar mümkünse^^ Bunu gerçekten istemem. Bu konuda da Jason (Hanbyul) olsunlar. Dünyaya yeniden gelseler yine sanatçı olmak istesinler. (Ki kendisi Avusturalya’da Dişçilik okumuş birisi^^)

Çekingen olmasınlar, rahat ve eğlenceli olanlar tercihimdir. (Bu konuda da SuJu’yu tek geçerim.)

Bilmiyorum böyle bir grup olsa sen ne yaparsın ama ben “konserine gidip deliler gibi çığırarak ışıklı çubuğumu sallarım.” J :) :)

Saygılarımla..."


 Ehuhehe açık karşı mektup yazıp çalçene ben de düşüncelerimi belirtmezsem olmaz değil mi? Bu senin için geliyor Paul!! (Paul olmayan saygıdeğer okuyucu sen de okuyabilirsin tabi~hehehe )

 Saygıdeğer Paul Muad-Dib (ya da artık ismini öğrendiğime göre Yağmur XD ),

 Öncelikle tebrikleeeer! Öylesine katıldığını söylemişsin ama ben seni seçtim işte. Umarım mutlusundur. ^^

 Söylemem lazım senin yazını seçmemin sebebi mükemmel olduğunu düşünmem değildi, hayır (bu olumsuz yorumdan sonra bir Jjong sorrysi göndersem beni affeder misin?). Mesela üyelerini yaratırken o kadar çok sesi birbirine karıştırmışsın ki kpop aleminin Frankeinsteinlarını yaratmışsın resmen~kkkkk İnsanlar bu sesleri duysalar ya senin dediğin gibi ilk notada ölürler ya da ellerine ışıklı çubuk yerine meşale ve yaba alıp "CANAVAAAAR!!" nidaları eşliğinde peşlerine düşerler... Yaşatmazlar vallahi çocukları :P

 Ama yazını okurken cidden çok eğlendim ve kendimi bir çok ayrıntıya başımı sallarken buldum. Karma grup fikri harika (Co-ed'i çok iyi olmasalar da sırf bu yüzden severdim ama sonra CCM parçaladı grubu. Gerçi şimdi Speed'i de seviyorum ama gene de... Karma grup inanılmaz derecede zor olsa da başarılsa harika olacak bir şey bence), yapılacak her adımı planlaman daha da harika. Farklı müzik tarzları arasında dolaşmanı sevdim (mesela SHINee'nin aklımı çelip favorilerimden birine yerleşmesinde bu olayın büyük etkisi vardır, her albümlerinde farklı bir tat olmasını seviyorum), başka şirketlerden işin duayenlerini araklamana da bayıldım~kkkkk Tony Testa son Dream Girl koreografisinde bir Sherlock başarısı gösteremese de (mikrofonları ellerinde tutaran Jonghyun'un etrafında dönmeleri ilk okul müsamerisinden fırlamış gibi ama koreografinin gerisini izlemek büyük zevk) cidden iyi işler yapan bir adam. Primary ise... Ahhh Primary işte.

 Ellerine sağlık ve emeğin için gerçekten teşekkürler. Ve tekrar tebrikler :)

6 yorum:

  1. Öncelikle… Şok oldum. Gerçekten çok şaşırdım.
    Ve çok çok çok teşekkür ederim tabi ki…
    İlan postunun altına muhtemelen pazartesi açıklayacağını yazmıştın. Bu yüzden ben de kendimi pazartesiye hazırlamıştım, bu çok ani oldu anlayacağın^^heheh
    Daha önce dediğim gibi ben gerçekten çok kararsız biriyim. Zilyon kere karar verip vazgeçtim ama en sonunda gönderdim işte. İyi ki de yapmışım diyorum artık. İşin doğrusu böyle şeylerde şanssızlığın dibine vurup vurup serseme dönen bir insanım.
    Evet üyelerin oluşturulduğu kısım gerçekten çok… Absürt diyeceğim. Yazarken bir yandan da kıkır kıkır güldüm. Ama seçemiyorum Nypmhe, anla beni. Ben de hayal hayaldir deyip kattım karıştırdım, şeker, tuz, baharat ve iyi olan her şey. (Ve yanlışlıkla kimyasal X^^)
    Yani aklıma gelip gelip durdular ve bir de yazmadıklarım var. Elim silmeye gitmedi, gidemedi. Ütopik bir dünya kurdum işte. XD (Bir de unuttuklarım var. Kendime saydırdıktan sonra utançtan yerin dibine girdim. Ben Nell’in solisti Jongwan’ı nasıl unuturuuuuuuuum???? Bana koskoskoskocaman bir yuh lütfen. İkinci bir yuh da Jung Dong Ha’yı unuttuğum için gelsin. Ve Boohwal… Personel soygunlarımda da Woolllim’e uğramayı unutmuşum. Çok darlandım çok.)
    Co-ed benim için de çok özel. Sırf karma oldukları için ilk gördüğümde “Ay ne şirin şeysiniz siz!!!” moduna girmiştim. (Yaptıkları müziğe dair en ufak bir fikrim olmamasına rağmen hem de XD) Daima çıkan karma grupları desteklemek istiyorum. Çünkü bir bayanın sesinin rengiyle bir erkeğinki gerçekten farklı. Ve farklı renklerin bir araya gelmesinde daha hoş bir durum… Pek olmaz^^
    Tony Testa aynı zamanda Catch Me’nin de koreografı. Gerçi ben ilk izlediğim zamanlarda hulk dansına bayağı bir gülmüştüm. (Gerçi genel olarak düşünürsek ben Changmin’i gördüğüm anda gülüp alay etmeye başlıyorum. Ve ne hikmetse sevgimden yapıyorum bunu XD) Ama sonradan orijinal olduğunu kabul ettim. Çünkü artık gerçekten gördüğüm koreografiler birbirini tekrar etmeye başlamıştı.
    Ya gerçekten bir şirket kuracaktım, ya da dört mevsim farklı tarzlara el atan bir grup olacaktı ben de gördüğün üzere ikinci yolu seçtim.
    Asıl ben teşekkür ederim. Hayır, kesinlikle mükemmel değil. Bana kalırsa iyi bile değil. İdare eder diyebilirim. Üzerinde biraz daha çalışıp daha güzel bir şey yapmayı isterdim. Ama açıkçası pek ümitli değildim. Şimdi mail atmaya gidiyorum^^
    Tekrar tekrar teşekkürler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman bırak onlar da eksik kalsın Yağmur~haha Gerçi ikisi de Kore piyasasında en sevdiğim seslerdendir, Nell de Boohwal da beni bayağı vurmuş gruplardır. Gene de... Olmamaları iyi olmuş~kkkkkk
      Senin Changmin sendromun benim Jonghyun hatta Minho sendromum~haha Çok seviyorum, cidden seviyorum ama dalga geçmeden de duramıyorum. Sevgimden sırf sevgimden XD
      Tony Testa farklı işleri seven bir adam, sonuçta hoplamalı zıplamalı Sherlock ya da mikrofonların ninja sopası yerine kullanıldığı Dream Girl koreografileri de normal sayılmaz :D Ama iyi bence, hazırladıklarını izlemek zevkli.
      Rica ederim :)

      not: Mailinde mail adresimi çok düşünüp düşünmediğimi zormuşsun~kkkkk Açıklayayım: Gençliğimde (ahhh yaşlandım artık) Divan şiirine meraklıydım (böyle yazınca cidden yaşlı gibi oldum agsfagdfh Lise döneminde işte). O da sevdiğim bir Divan şiirinden bir betimleme. lucce-i bi sahil "kıyısı olmayan deniz" demek şair bunu bilgiyi/ilimi tanımlamak için kullanmıştı şiirinde. Ben de her konuda bir şeyler bilmek istediğimden, belli bir sınıra takılıp kalmak istemediğimden onunla almıştım mail adresimi. Sanırım tuhaf kelimeleri seviyorum XD

      Sil
    2. Bir de yanlış anlamalar olmuyor mu? Sırf dalga geçtiğim için sevmiyorum falan sanıyorlar. Geçenlerde bir Cassie arkadaşım tarafından 3-5-7-10 kilometre kovalandım bu yüzden.

      Karşınot: Şu an tepine tepine gülüyorum. XD :D Ben bu şiiri biliyorum, Nabî'nin olması gerek."İlim bir lucce-i bi-sahildir /Anda alim geçinen cahildir." Ben de gençliğimde (^^) boş zamanlarımda şiir ezberlerdim. Genellikle rubai ya da tuyuğ ama çok seversem Kaside bile ezberlerdim XD Ama şimdi ayrı ayrı yazmışsın kelimeleri. Ben de hangi dil olduğunu çözemeye çalışıyorum. Biraz Azerice'ye benzettim, ucundan Almanca'ya. Ama o sahil yok mu sahil? Hangi dilde bir türlü çözemedim. Tepinerek güldüğüm şey buydu yani. :D :D Ay hala gülüyorum.

      Sil
    3. Geçende birisi de bana sen Dokki Quiett sevmiyorsun değil mi dedi. Çünkü adamlara sürekli "american wannabe" deyip duruyorum~hahahaha Sevgimden yahu sevgimden. Samimiyeti ilerlettik ya arkadaş arkadaş takılıyoruz işte :P

      Aynen öyle Nabi'nin şiiri. Hiçbir zaman favori Divan şairim olmadı ama bu eserini gerçekten severim. Nefi ve Nedim hayranıyım ben. Baki de severim bak, çok şaaşalı bir dili var :D Neden ayrı ayrı yazdığıma dair hiçbir fikrim yok XD Uzun zamandır kullandığım bir mail zaten yenisini alma ihtiyacı duymadım nedense. İşe başlayınca resmi bir tane alacağım XD

      Sil
    4. Asfagshsh birisi kkkkk. Aman yanlis anlasilmasin ben değilim o biri. Sadece sahitim hatta muhataplarindan biriyim.
      Nym bazen sen de severken dovuyorsun ama hahaha Insanlar hakli yani sevmiyorsun demekte hahah

      BTW paul muad dib tebrik ederim kkk

      Not: Yazmasi az daha zor nickler secin bir daha hayata gelirseniz olur mu annem

      Sil
    5. Kimliğini açıklayayım da yanlış anlamalardan kurtulalım bari: Aydan yani man-ı diğer GDrug ya da keypapshow kapılmış bu zanna~kkkkk Türk usulü seviyorum ben, bebekleri "seni çiğğğkiiin hanimiş seni pasaklı" diyerek sevenlerin bir üst modeli gibiyim agshfshgfdhgh

      karşı not: Aklımda tutacağım~kkkkk Bir dahaki sefere araya Kril alfabesinden de bir kaç karakter katayım diyorum, ne dersin? :P

      Sil