1 Mart 2013 Cuma

Kpop Albümü Almak... Iyi de Nasıl?

 Bir süredir sosyal ortamda bir çok insan bana internetten kpop albümü almakla ilgili sorular sorar oldu. Bu yüzden ben de böyle bir yazı yazıp albüm almaya niyeti olan herkese ufak tefek tüyolar vermeye, bununla birlikte herkese aynı şeyi ayrı ayrı anlatma derdinden kurtulmaya karar verdim XD

 Açıkçası ben de öyle devasa bir koleksiyona sahip değilim, ne yazık ki oldukça küçük bir albüm birikimim var. Gene de albüm almak isteyen kişilere yardımcı olabileceğimi umuyorum.



 Öncelikle bilmelisiniz ki kpop albümleri öyle çok da uçuk fiyatlı şeyler değil, bazı sitelerin indirim zamanlarında albümleri 10.99 USD'ye yani 20 TLden az bir paraya alabiliyorsunuz. Tabi ki bunun çok düşük bir fiyat olduğunu da iddia edemem, çünkü gayet değerli bir miktar. Ama siz zaten albüm alma amacıyla yola çıkmış biriyseniz böyle bir miktarı aşağıda bulmaya da hazır olmanız gerek bir yerde (Ki Türkiye'deki bir albüme de aynı fiyatı hatta daha fazlasını verirsiniz normalde). Bu yüzden albümler çok pahalı gibi bir düşünceye kapılmanız yersiz, çünkü doğru yerden doğru zamanda alırsanız gayet ucuza kapatabilirsiniz. Gene de kenarda belli bir miktar birikmişinizin olması, bir albüm için genel olarak 30-40 TLyi gözden çıkarmanız gerek, benden söylemesi.

 Adım adım benim albümümü nasıl seçtiğimi sonra da nerelerden aldığımı anlatmaya çalışacağım, umarım birilerinin işine yarar:

1. Albümünüzü Dikkatlice Seçin

 Kpop alemi fanların cüzdanlarının sayesinde döner bütün eğlence sektörlerinde olduğu gibi. O yüzden sürekli yeni bir şeyler çıkar; singlelar, mini albümler, full albümler, repackagedler, dvdler, dvd makingleri, photobooklar... Aynı albümün tonlarca farklı versiyonu var bu piyasada çünkü idoller her şeyden önce yüzleriyle satan kişiler olduğundan photobookundaki tek fotoğrafı hatta içinden çıkan bir kartı değişik diye yeni versiyonunu alan  fanlara dayarlar sırtlarını. Bu yüzden albümünüzden ne beklediğinize karar verip, dikkatlice seçmek zorundasınız; tabi her albümden 5 kopya alacak kadar para içinde yüzmüyorsanız.~kkkkk

 Öncelikle oturun ve düşünün: Albümünüzden ne bekliyorsunuz? Muhteşem bir photobook mu? Daha fazla şarkı mı? Yoksa amacınız sadece grubunuza destek olmak mı? Önce alacağınız albümden ne istediğinize karar vermek zorundasınız. Mesela amacınız daha fazla şarkıya sahip olmaksa sevdiğiniz grubun full ya da repackaged albümünü almalısınız, bu versiyonlarda daima daha fazla şarkı olur. Limited veya Special/Deluxe editionlar ise genel olarak daha kalın bir photobooka ya da yanında ek olarak verilen tshirt, bayrak, flama rozet, photocard gibi zırvalıklara belki de bir DVDye sahiptir ve doğal olarak normal editiondan çok daha pahalıdır.

SHINee - The First Taiwan Edition'ın Japan Edition'dan sadede üç farkı var:  Arkasındaki bu yazı, içinden çıkan Çince şarkı çevirileri ve Japan Edition'dan çok daha ucuza alınabilecek olması :D

 Bir de Japonca kpop albümleri Korece olanlara göre çok daha uçuk fiyatlıdır ne yazık ki. Bu yüzden sevdiğiniz grubun Japonca albümünü istiyorsanız, varsa Taiwan editionlarına bakın. Genelde albüm tamamen aynı olmasına rağmen Taiwan versiyonu çok daha ucuzdur. Mesela benim Japonca SHINee albümüm olan The First Tayvan'dan ve Japon versiyonuyla tamamen aynı (Sadece üzerine sarılmış ve albümle hiçbir bağlantısı olmayan ek kapağın arkasında "Avex Taiwan" yazıyor ve içinde şarkıların Çince çevirileri çıktı). Sadece ülke farklı olduğu için çok daha ucuza aldım, o kadar :D Ayrıca bazı grupların albümlerinin Tavyan versiyonları ya da genel Asya versiyonları DVD de içerir hem de çok uygun fiyatlara. Mesela ben Beast'in Lights Go On Again albümünün Asian Deluxe Edition'ını aldım. Albüm bundan önce çıkan iki albüm olan hem Mastermind hem de Lights Go On Again'deki şarkıları içeriyor, üstelik grubun yurtdışında gerçekleştirdikleri iki showcase ile MVlerinin yer aldığı, bir buçuk saatten daha uzun bir DVDye de sahip. Yanlış hatırlamıyorsam kargosuyla beraber 35 TLye civarına denk gelmiş olması lazım. İki albüm, ufak da olsa bir photobook ve bir DVD için gayet uygun bir fiyat sayılır yani ^^

Bazı special/limited/repackaged albümler: 2PM-Members' Selection (Hala satışta mı bilmiyorum ama Hottestlar için çok hoş bir albüm her üyenin kendi el yazısıyla yazdığı notlar içeren imzalı kartı çıkıyor ve tam 18 şarkı içeriyor) , Infinite-Paradise Repackaged (İlk albüm Over The  Top'ın daha fazla şarkı ile yeniden basımı, içinde poster ve imzalı kart da var), Block B-Blockbuster Limited Edition (Daha önce hakkında yazı yazmıştım muhteşem bir albüm bence), Beast-Lights Go On Again Asian Deluxe Edition (yukarıda adı geçen albüm) ve son olarak Big Bang-4th Album Special Edition (Big Bang albümü almak isteyen her VIPye ilk önereceğim albümdür, tasarımı da içindeki şarkılar da ayrı güzel).

 Eğer büyük bir photobook istiyor resimlerine baka baka iç geçirerek kendinize eziyet etmeyi diliyorsanız, direkt sevdiğiniz grupların photobooklarını alabilirsiniz, neredeyse hepsinin var çünkü. Dedim ya yüzleriyle satıyor bu adamlar. Photobooklarda bazen DVDde olur ama konser ya da performans görüntüleriyle değil fotoğraf çekimleri ve ufak tefek röportajlarla doludur. Ayrıca photobooklar genel olarak pahalıdır, kocaman kitaplar oldukları için kargosu da yüksektir. Gene de koleksiyon yapmak için harika parçalar tabi ki :D (Bknz: Big Bang - Extraordinary 20's. Hala bende olmadığı olamayacağı için ağlıyorum T.T )

 Açıkçası alacağınız albüm/DVD/photobookun içeriğini görmek için en iyi yöntem youtubedaki unboxing videolarına bakmaktır. Youtubeda neredeyse bütün kpop albümlerinin unboxing videosunu bulmak mümkün. Ne alacağınızı görürsünüz, içiniz rahat eder :D

 Gelelim son sorumuza... Amacınız sevdiğiniz gruba destek olmak mı? Eh o zaman bütün bu aşamaları atlayın, satışta neleri var neleri yoksa alın gitsin~kkkkkk 

 Uzun lafın kısası: Alacağınız albümü araştırın. Sonuçta buna azımsanmayacak bir miktarda para ödeyeceksiniz, elinize geçtiğinde aldığınız karardan pişman olmamalısınız. 

2. Kararını Verdiniz... Nereden Alacaksınız?

 Düşündünüz taşındınız hangi albümü alacağınıza karar verdiniz. Peki ya nereden alacaksınız? 

 İnternette online olarak kpop albümü satışı yapan bir çok site var: kpoptown.com, dvdheaven.com, yesasia.com... Bunun yanında ebayden de kpop albümü satın alabilirsiniz.

 Ben şimdiye kadar albümlerimi 3 yerden aldım: yesasia.com, kpoptown.com ve son olarak ebay'deki Kpopmart adlı mağazadan. 

 DVDheaven.com da oldukça ünlü bir site ama Türkiye'ye kargosu çok pahalı, o yüzden orayı hiç kullanmadım.

 yesasia.com'un iyi tarafı 39 doların üzerinde alışveriş yaptığınızda kargo parası ödemek zorunda olmamanız. Ama sitenin merkezi Hong Kong, bu yüzden bazen kargosu inanılmaz yavaş olup insanı delirtebiliyor. Ayrıca kargo parasını ödememeyi seçtiğinizde takip numarası da vermiyor ki benim gibi evhamlı ve sabırsız bir insansanız kafayı yiyebilirsiniz. Gene de neredeyse albümün yarısı kadar hatta bazen ona denk bir ücrete denk gelen kargo parasından yırtmak o kadar da kötü birşey değil. Ama fiyatlarına daima güvemeyin, özellikle DVDler konusunda kargo parası verdiğiniz yerlerden çok daha pahalıya satış yapabiliyor. Ayrıca poster istediğinizde fiyat 10 dolar kadar fırlıyor.

 kpoptown.com çoklu alışverişlerde tercih edilesi bir site çünkü aldığınız ürün sayısı arttıkça kargonuzun üzerine sadece 2 dolar kadar ekleniyor bu yüzden fazladan birkaç albüm aldığınızda ebaydeki satıcılardan daha ucuz bir fiyat alabiliyorsunuz. Ayrıca posterler için de yaklaşık 2 dolar kadar ekliyor albüm fiyatınıın üstüne. Tabi tüpte isterseniz daha fazla...

 Son olarak ebay satıcım KPOPMART yani "leegarion3167". Kendisi tek bir albüm aldığınızda mükemmel bir seçenek. Çünkü kargosu aşırı yüksek değil, albümler için çok uçuk fiyatlar istemiyor, ayrıca posterinizi katlanmış olarak isterseniz poster için ek ücret de almıyor ve gerçekten çok hızlı; genelde aldığınızın ertesi günü albümünüzü kargoya veriyor, 10 gün kadar sonra da aldığınız şey sizin elinize geçiyor. Hediye olarak gönderdiği koleksiyon kartları da cabası XD Ama kpoptown.com'ın yaptığı gibi eklenen her parçada kargoyu düşürme adeti yok bu yüzden çok fazla albüm aldığınızda ödediğiniz kargo içinize oturabilir.


Ebayde alışveriş yaptığım satıcının gönderdiği çift taraflı koleksiyon kartlarının bir kısmı...

 Ebay'de başka satıcılar da var tabi ki, sadece ben ayak alışkanlığı gibi bunu kullanır oldum XD Top-rated seller olduğu sürece bir sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum açıkçası.

 Son olarak birkaç kişi ebay ve kpoptownda alışveriş yaparken sorun yaşadığını bana söylediği için belirteyim iki sitede ödemeleri kredi kartınıza bağlı Paypal hesabınızla kabul eder. yesasia.com direkt kredi kartınızı kabul eden bir sitedir, eğer Paypal hesabınız yoksa ve almak da istemiyorsanız albümlerinizi yesasia.com'dan almanızı tavsiye ederim. Kargosu bazen çok yavaş doğru, ama site güvenilir.

 Benim genel önerim şu: Bulabildiğiniz her satış sitesini dolaşın, bütün olasıkları değerlendirin ve en düşük fiyatlıdan alın. 1 dolar 1 dolardır sonuçta :D

 Eh... İşte ben kpop albümü alışverişimi bu şekilde yapıyorum. Almayı düşündüğüm albümün youtubedan unboxing videosunu izleyip elime geçecek şeyden tatmin olup olamayacağıma karar veriyorum (genelde... Bazı albümlerimi kesinlikle kaçıramam dediğimden ön siparişle aldım. ), eğer kararım olumluysa siteler arasında fiyat karşılaştırması yapıyorum ve bana en avantajlı gelen yerden albümümü alıyorum :D Umarım birilerinin işine yarar bu. Sorunuz varsa lütfen aşağıya yazmaktan çekinmeyin ^.^

36 yorum:

  1. blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum,şunu belirtmeliyim ki çok güzel bir blogunuz var ^w^
    Bir sorum olacaktı;Yesasia dan bir albüm alsak en fazla kaç gün veya ay içinde elimizde olabiliyor?
    Ben albümleri amazon.com dan aldığım için elime en az 1 ayda geçiyor da,sabırsız bir insan oluğumdan 1 buçuk veya 2 ay benim için fazla bir süre~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)
      amazon.com'dan hiç alışveriş etmemiştim ben. İyi ki de etmemişim süresi çok uzunmuş. Hayır yesasia.com'un kargosunun ulaşması en fazla 1 ay sürüyor. Ama ben geçen sefer yılbaşı zamanı ısmarlama hatasına düşmüştüm o zaman 1,5 ay kadar sürmüştü. Gerçi o ara her kargo dünyanın her yerinde geç gittiğinden... En son yeasia siparişim ise kargo haberi geldikten sonraki 3. haftası içinde elime ulaştı. Yani bu durumda genel olarak yesasia.com amozondan çok daha iyi gibi diyebiliriz sanırım.

      Sil
  2. Nymphee bende albüm almak istiyorum. Ama yazından bir şey anlamadım. Nasıl albüm alabilirim :P hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda bütün aşamaları anlattım çocuğum :P ajsfghfdhsgfghdh

      Sil
  3. Merhaba ^^ Ben de YesAsia'dan 3 tane single aldım geçen. 2 aydır bekliyorum yok daha ortalıkta. Bu kadar uzun sürmesi normal mi? Gümrüğa falan mı takıldı ki? :( PTT yüzündendir kesin... >.< Bir de adresi İngilizce yazmıştım eheh :D Eve kadar gelmese de şubeye kadar gelir diyor postacı amcalar. Sürekli gidip soruyorum belkiyoruz bakalım. :P Bu arada yazın çok açıklayıcı olmuş gerçekten. Bir daha sütten ağzım yanmaz herhalde. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hiç 2 ay kadar sürmedi o yüzden bir şey diyemem açıkçası. Gelir zannederim :)

      Sil
    2. Bende 45 gündür bekliyorum yesasia'dan senin ürünlerin eline ulaştı mı ulaştıysa ne kadar zamanda ulaştı?

      Sil
    3. Benim son kargom geçen Perşembe itibariyle 6 haftayı geçtikten sonra geldi. Yılbaşı ve Paskalya zamanları hep böyle oluyor, bir de kışın gemiyle gönderilince... Üstüne bizim posta servisimiz de gerçekten yavaş. Bence haftaya falan gelecektir, içini ferah tut ^^

      Sil
    4. 2 ay olucak hala yok. geçenlerde mesaj attım gemiden gemiye aktarma diye yazmışlar.Tekrar adres bilgilerimi istediler yazdım.Aktarma yapacaklarını söylemişler.Anlamadım yeni yolluyor olamazlar değil mi?Birde yakın zamanda taşınma ihtimalimiz var o zamana kadar gelmesi lazım..Kaybolmasından korkuyorum bu kadar beklemek normal mi?

      Sil
  4. Merhaba, twitter hesabından sorduğumda o zaman 2 site tavsiye etmiştin bende bankacı olduğum için güvenilirliğini araştırıp kpoptown.com dan ilk alışverişimi yaptım. yapmaz sana sormaz olaydım :) albüm dışında başka şeyler satın alarak başladığım macerama, bu hafta elime geçecek olan 14 albüm ile devam ediyorum. bugün bile 3 album daha satın aldım :) herkesin albümünden birer tane aldım desem yeridir. shinee nin nisan ayında part1 ve part2 olarak yenilenmiş albümünün geleceğini okudum bi kaç yerde o yüzden son albümlerini almadım. yanlız kargo başına 2 dolardan fazla ekleniyor daha doğrusu neye göre değişiyor bilmiyorum. 104 usd alışverişimde kargo 29 dolar tuttu, 80 usd lik alışverişimde de 29 usd tuttu. diğerlerinde de değişiyor ücret ve üstelik içeriği paketin aynı albümler var. photobook yada daha ağır bişi yok. neyse tavsiyelerin için tşk ederim. dediğin gibi almadan önce ücretlere ve gönderim ücretleri ve yanında verdikleri ekstra şeyler çok önemli. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaha ne desem bilemedim şimdi. Albüm almak öyle bir şey bende de 25 tane var (gerçi 3ü yolda) ama hala başkalarının peşinde koşmaya devam ediyorum agsfghfdhgfh

      Aldığın ürünlerin ağırlığına göre de kargo değişiyor. 2 dolar kadar yazdım zaten bir türlü emin olamadığımdan çünkü söylediğim gibi aldığın ürüne göre değişiyor kargosu. Poster 2 dolar ekliyor ama kpoptownda.

      SHINee albümüne gelince... Nisanda 2. kısmı gelecek sadece, iki albümün bir arada olacağına dair resmi bir şey yok henüz. Fanların beklentisi o yani ama SM repackaged açıklaması falan yapmadı. Ama gene de mümkündür, SMin daha önce yapmadığı bir şey değil, sonradan iki albümü birleştirip tekrar satışa sürebilir. Nisanda değil daha sonra olur çünkü Nisan'da albümün ikinci partı çıkacak. İki albümden ayrı ayrı tatmin edici bir satış grafiği sağlamadan ikisini birleştirmez SM. Sonradan yeni bir photobookla gene piyasaya sürecek olması muhtemel tabi. Ben SHINee albümünü aldım, çok da sevdim, tasarımı falan gayet hoş. İkincisini de alacağım çıktığında ^^

      Sil
  5. yazın için gerçekten teşekkürler :)
    fakat takıldığım bir noktadan söz edeceğim. mesela yesasiada block b albümü 13.99 iken kpoptownda 9.99 evet kpoptown daha cazip geliyor ama genelde hep insanların yesasiadan alın daha ucuz demesi üzerine ve bir yerde kpoptown ile ilgili olumsuz bir yazı okuyunca ne yapacağımı bilemedim. kpoptown'un kargo ücreti pahalı felan mı da böyle konuşuldu? oradada paypaldan ödeme yapabiliyor muyum? ve ücretinin bu kadar düşük olması albüm içeriğinde bi farklılık olduğu anlamına gelmiyordur değil mi?
    ve son kez soruyorum söz *.* yesasia 39dolar üstü belirli ülkeler için bedavaymış türkiye geçerli değil diyordu bir kaç yazıda. doğru mudur? yesasiadan mı alayım kpoptowndan mı?
    annem kredi kartını vermekten vazgeçmeden sorularımı cevaplarsanız ve ben hemen block b ve bigbang albümleri alıp evin ortasında lastik yakıp halay çekmeden önce yanıtlarsanız gerçekten çok sevinicem ***.*** :)) şimdiden teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yeasia'nın 39 dolar üstü için free shipping'i Türkiye için de geçerli, yani eğer 39 dolar üstünde alışveriş yapacaksan orayı tercih edebilirsin ^^

      Kpoptown'da hiç sorun yaşamadım ben şimdiye kadar, alan arkadaşlarım arasında da sorun yaşayan olduğunu duymadım. Ama tek parça bir şey alacaksan kargosu tuzluya geliyor, evet. Eğer 39 doları aşan bir alışveriş yapacaksan, yesasiayı öneririm; kargosu bazen çok yavaş olsa da benim hiçbir siparişim kaybolmadı ya da gelmemezlik etmedi, yani güvenli bir site. Kargo meselesini de aşınca aslında daha pahalı fiyatıymış gibi görünen albümler daha ucuza geliyor tabi :) Ve son olarak evet, kpoptowndan paypalla ödeme yapabilirsin.

      İki siteden de alabilirsin bence. Bu yüzden ikisinde de almak istediklerini sepetin ekle ve hangisi daha ucuzsa oradan al derim ben :D

      Umarım yardımcı olabilmişimdir ^^

      Sil
  6. tekrar merhaba buraya bir şey eklemek istedim. albümlerimin aynı anda gelip tek seferde çılgın bir mutluluk yaşama adına ağır bir bedel ödedim. yurtdışından alışveriş yapanları uyarmak istiyorum aynı anda kargolanmasını istiyorsanız ürünlerinizin 100 usd/75eur geçmemesine dikkat edin yoksa benim gibi yüklü bir vergi ödemek zorunda kalırsınız. 33 tane albüm aldım farklı günlerde ama ille de tek kargoda gelsin diye tutturdum. ve doğal olarak ptt postacısı kapıma gelince 110 tl alalım dediği an içim resmen yandı. normalde site 100 usd üstünde alışveriş yapsamda vergi ödememem için kutu üzerine fiyatı düşük yazıyordu ama sonuçta kutu dev gibi olunca mecburen 100 usd rın biraz üzerinde yazmış. tl bazında fiyat çarpılıp vergi eklenince 110 tl havada uçtu :( o paraya neler alırdım... bundan sonra isterse 50 paket olsun ama 50 farklı şekilde gelsin birleştirme yapmayacağım. bilmeyenler için söylemek istedim lanetli ptt ye paranızı kaptırmayın ( bu arada ptt telefonları gerekirse dağıtıcı şöförün bile cep telefonuna kadar ulaştım isteyin vereyim:) ) kargo paranıza dikkat edin yada siteden rica edin. üzerine cd yazıp paket değerini 100 usd altında tutsunlar. benim kutum açılsaydı ojelerime el koyacaklardı allahtan açmadılar... sevgilerler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben yesasia ve kpoptown dan albümm almak istiyorum yesasia da 39 dolar üstü kargo bedava peki tracking code veriyorlar mı acaba ? ve veriyorlarsa eğer nereye geliyor o tracking code lar ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır yesasia kargo parasını almadığı alışverişlerde tracking code göndermiyor. Tracking codelar ise mail kutunuza gönderilir site tarafından ^^

      Sil
  8. daha önce alığında kpoptowndan ne kadar kargom ücreti ödedin acaba ? ve kargo fiyatını nasıl gösteriyor alışveriş yaparken açıklarsan sevinirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki hatırlamıyorum ne kadar kargo ödediğimi kpoptowndan alışveriş yapmayalı uzun zaman oldu.

      Kargo fiyatını sepetinde ara toplamda gösteriyor en altta da ödeyeceğin miktar yazacaktır. Alacağın ürünü sepetine attığında görebilirsin ^^

      Sil
    2. teşekkürler peki kayıt yaptırıken adresimizi nasıl yazıcam türkçe olarak mı ingilizce olrark mı ?
      pardon çok soru sordum ama kpopmarkt hakkında bi fikrin var mı ?

      Sil
    3. Geç cevap için çok özür dilerim bazen yorumları atlıyorum yanlışlıkla :(
      Neyse gene de cevaplayayım, belki işine yarar: Adresini Türkçe yazman gerekir sonuçta Türkiye'deki posta şirketi sana kargonu teslim edecek. Kpopmart'tan hiç alışveriş yapmadım ben, o yüzden bir yorum yapamam.

      Sil
  9. Peki adresi nasıl veriyoruz türkçe mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstte zaten cevapladım bunu. Türkçe yazmanız uygundur sadece ülkeyi İngilizce belirtin yeterli.

      Sil
  10. Peki Türkiye'de peşin olarak satın alabileceğimiz bi yer yok mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kişiler ellerindeki fazla albümleri satıyorlar ama takip etmen lazım. Mesela ben bir keresinde satmıştım. Gerçi kimseye duyurmamıştım çünkü tanıdığım birisine ucuza vermiştim. Ayrıca sanırım facebookta satış yapan bazı sayfalar da var. Ama ben Türkiye'den hiç almadım o yüzden kim yapıyor bilmiyorum. Araştırmanız lazım.

      Sil
  11. Alacağımız albümler için kapıda ödeme seçeneği var mı yoksa sadece kredi kartıyla mı yapılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki Nymphe görmez, ben cevaplayayım. :) Siteler sadece Paypal veya kredi kartı kabul ediyor. Eğer reşit değilsen ve kredi kartın yoksa Paypal nakit kartı alarak kullanabilirsin rahatça. Bu konularda çok araştırma yapmıştım kredi kartı kullanmak istemediğim için. :)

      Sil
    2. Teşekkürler!! :D Cidden uzun zamandır uğramadığımdan görmemiştim :(

      Sil
  12. Merhaba! Uzun süredir internetten almak istediğim birkaç Kpop albümü var, yaklaşık tüm sitelerde(kpoptown.com kpopmarket01, dvdheaven...) fiyat Shipping'le birlikte aynı hesaba geliyor. Ancak hangisinden alacağıma tam olarak karar veremedim; almak istediğim ürün Infinite'in Season 2 albümü ilk seçenek Ebay'dan kpopmarket01 adlı kullanıcıdan almak, aslında şu söyledikleirnize bakarsak normalde leegarion'dan alırdım ama biliyorsundurki leegarion ebay hesabını çoktan kapattı...Veya kpoptown'dan da alabilirim veya dvdheaven yada yesasia.... Fiyatları göz önünde bulundurmazsak sence hangisini tercih etmeliyim,(çünkü fiyatlar nerdeyse aynı) Geliş hızı açısından ve paketleme gibi durumlar açısından hangisi daha iyi sence? Aslında kpopmarket01'de 1 veya 3 gün içinde kargoya verilir yazıyor ama tam emin olamadım nedense :) Ve ayrıcada sen bu sitelerden aldınmı acaba güvenlimi diye soracaktım ^-^ teşekkür ederimm ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geç cevap için özür dilerim, bilgisayarım bozulduğu için uzun zamandır bloguma da uğramıyordum. Ebay satıcılarından iki hafta içinde geliyor, DVDheaven da hızlı. Kpoptown bazen bekletiyor açıkçası. Yesasiayı tavsiye etmem çabuk olmaz. Ben DVDheavendan aldım kendi Season 2'mu :)
      Geç cevap için tekrar özür dilerim umarım bir işine yarar :/

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Eğer bir iş başlatmak için bir kredi gerekiyor mu? Alır
    kredi faturalarınızı ödemek için? Şu Sunduğumuz
    eğitim kredileri, işletme kredileri, ev kredileri, tarım kredileri,
    Eğer gerekiyorsa bireysel krediler, araba kredileri, vs
    , kredi ilgi ifade biz böylece
    size daha ayrıntılı bilgi gönderin.
    Joycerolandloancompany@gmail.com e-posta ile bize ulaşın

    YanıtlaSil
  15. Aliexpress güvenilir midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kpop albümü almak için kullanmadım ama genel olarak alışverişlerinde sorun çıkarmayan bir site olduğunu biliyorum. Güvenilir yani.

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Yıl 2023 albümler olmuş 20 tlden 1300 tl :(

    YanıtlaSil