16 Mart 2013 Cumartesi

[Öneri] Bir K-Indie Ziyafeti: Mind Paper Project

 Bugünkü yazım bir albüm incelemesi ya da grup tanıtımından ziyade bu aralar benim çok dinlediğim, sizin de bir kulak kabartırsanız bir şey kaybetmeyeceğinizi düşündüğüm ufak bir öneri üzerine olacak: Mint Paper Project ve albümleri.

 Mind Paper Project onlarca indie grup/müzisyenin bir araya gelerek başlattıkları bir proje (Aynı zamanda Kore'deki indie ödüllerinin ismi "Mint Paper", büyük ihtimalle proje de ismini buradan alıyor diyebilirim o yüzden). Şimdiye kadar bu proje kapsamında 4 albüm yayınlandı: Vol.1 Story of Cats and Dogs, Vol.2 Men, Women...and Stories, Vol.3 Life ve son olarak Vol.4 Cafe:Night&Day.



 Bence bu projenin en ilginç yanı bunca farklı artisti bu sayede farklı müzik tatlarını bir arada toplamasının yanı sıra her albümün kendine has bir tema çevresinde dönmesi. Demek istediğim her albümdeki her şarkı farklı bir sanatçı tarafından yapılmış ama hepsi aynı tema çevresinde dönüyor. Story of Cats&Dogs gerçekten de kediler ve köpekler üzerine (bazen insanlarla olan ilişkileri, bazen kendilerini bu hayvanların yerine koymuş sanatçıların onların gözünen hayata bakışları), Men, Women...and Stories iki cins arasındaki ilişkiler üzerine ve en aşk dolu albüm bir yerde, Life adından da anlaşılacağı üzere hayat hakkında (ve en geniş temaya sahip olan albüm olarak aslında en özgürlükçü bu bağlamda  da en başarılıları olduğunu söyleyebiliriz), son albüm Cafe:Night&Day ise hepsi bir cafe ortamında geçen hikayelerle dolu bir albüm. Yani bu albümlerden herhangi birini dinlediğinizde aynı konuya ait ondan fazla farklı bakış açısı görüyor, farklı bir müzikal anlatım deneyimi yaşıyorsunuz.

 Sanatçılara gelince... Çok tanınmış olanlarından (mesela 10CM) benim zaten dinlediklerime (Zitten, Peppertones, Lucid Fall... vs.) ve adını ilk defa bu albümler sayesinde duyduklarıma (My Aunt Mary, Earip...) kadar çok geniş bir kartelaya sahip Mint Paper Project. Müzikal açıdan ise gerçekten bir sınırlandırma var diyemem, aşırı hafif indie parçalardan, bazı elektro-funk içeriklilere, folk-rocka, insana nerede benim Bob Marley berem dedirten reggaeye, hatta deneysel bir şeylere kadar herşeyi bulmak mümkün. Üstelik 4 albüm toplamda 58 şarkı içeriyor o yüzden onları da tek tek incelememe imkan yok~kkkk Bu yüzden her zaman dediğimi diyeceğim, gidin favorilerinizi kendiniz keşfedin XD Kendi keşfettiğim şarkıları sevdiysem onlar bana aitmiş, sanki benim parçammış gibi bir yanılgıya düşerim ben bazen, size de öyle gelmiyor mu?

 Gene de çok iyi ve yardımsever bir insan olduğumdan (tamam, çok da iyi biri değilim ama havamı bozmayın ne olur... ) blogumda hiç yapmadığım bir şey yapıp albümlerin linklerini paylaşacağım~kkkkk





not: Linkler bana aittir. Doğru upload edebildiğimi umuyorum XD Bu arada sanırım bu blogda görebileceğiniz en kısa müzik yazısını yazdım an itibariyle. XD Not ekleyerek lafı  hala sündürüp durmamda bunun etkisi büyük. Cidden çalçenenin teki miyim ben yahu? Bak hala konuşuyorum. Tamam, sus artık Nym, sus... Shhhhh...

not2: Tamam, bu gerçekten son olacak. Mint Paper Project'le alakasız ama bu aralar taktığım ve kimseye beğendiremediğim bir şarkı var ki bende hakkında Umberto Eco'ya bağlayıp "çirkinliğin içindeki güzellik" şeklinde felsefe yapma isteği oluşturuyor (evet, daha önce de tuhaf biri olduğumu söylemişlerdi). Kadının sesindeki o tiz iticiliğin ben de farkındayım, zaten beni çeken de bu desem? Ya da gruptaki yarı Tings Tings yarı Artic Monkeys tadını sevdiğimi söylesem? "Everbody wanst your techno shoeeees" diye bağırmak süper eğlenceli de iyi bir savunma olabilir bence... Ayrıca adını bilmediğim -öğrenmek için de pek çaba sarfetmediğim- solist Led Zeppelin tshirtü giymiş!!! Her neyse LZ'nin hatrına bu şarkıyı birine sevdirene kadar pes etmemeye karar verdim o yüzden burada da paylaşacağım XD Telepathy'den Techno Shoes!!!


8 yorum:

  1. Önerdiklerini ilk defa dinleyeceğim. Farklı müzikler dinlemek istiyorum artık, indieyle aram pek yok ve sayende dinlemiş olacağım. Yardımseverlğin için çok teşekkürler. kkkkk~
    PS: 2. linkte sorun var sanırım bir kontrol et istersen. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu albümler bir tür indie klasörü gibi zaten ünlü indie gruplarının çoğu var :D Yani başlamak için iyi bir nokta :)
      Ne zaman bir şeyleri upload etsem sorun çıkıyor bu aralar =_= Her neyse düzelttim şu anda mesele yok gibi görünüyor bende. Tekrar dener misin? ^^

      Sil
    2. Çok iyi o zaman, k-indie sayende yeni bir dinleyici kazandı. :P
      Evet mesele yok şu an, elerine sağlık. ^^

      Sil
  2. Bence gayet güzel şarkı Nym! Rock'n Coke'a falan gelseler, baya çamurlara bata çıka zıp zıp, el kol koordinasyonunu umursamadan dans eder eşlik ederim yani :D Ama pek özgün olduğunu söyleyemeyeceğim. Hiç Asya taraflarındanmış gibi gelmiyor sesleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni bir tek sen anlıyorsun Güz asfhgfdsfah

      Yazarken de demiştim zaten yarı Tings Tings yarı Artic Monkeys'ler diye XD Bence de fazlasıyla Batılı bir tarzları var, büyük ihtimalle İngiliz gruplarının yaptığı alternatif punk ve elektro rocktan etkileniyorlardır, en azından bana öyle hissettiyorlar. Mesela Flying White Pillow diye bir şarkıları var, buram buram Placebo kokuyor. Özellikle vokalin sesini kullanışı... Bir dinle bakalım sen de aynısını düşünecek misin?

      http://www.youtube.com/watch?v=vxaxdrNdccA

      Sil
  3. K-Indie harikadır^^ Arada k-indie denizine dalar, hiç dinlemediğim isimleri dinler,bazılarını beğenmez, beğendiklerimi bir yerlere kaydederim sonradan dinlemek için:))
    Yani diyeceğim o ki, iyilik meleğisin Nymphe:D Bulunmaz nimet. Bu iyiliğinin devam etmesi umuduyla :P Bu 'ekmek piş, ağmızıma düş' oldu bizim için.
    Bu upload işini bir ara yapmış ve bıkmıştım..
    Teşekkür ederim, indirdim bile ^^

    YanıtlaSil
  4. az buçuk indie dinleyen biriyim..mint paper diye albüm olduğunu bilmiyordum işin tersi ben mint paper falan bi şirket vs. bişe sanmıştım başta youtubede kanalını bulmuştum sonradan festival olduğunu öğrenmiştim ordada baya güzel videolar falan vardı diye hatırlıyorum..youtube kanalından da yararlanabilir herkes..bu arada şu Telepathy'den Techno Shoes bayıldım yaa deli manyak güzel bişe olmuş.. ''Kadının sesindeki o tiz iticiliğin ben de farkındayım, zaten beni çeken de bu desem?'' ben bi şarkı ve söyleyen kadın biliyorum koreli kadını ve müziğin güzelliğini sesiyle getirdiği soktuğu hali gördüm ve gördüğüm an bilgisayarın fişini çekmek istedim öyleydi yani..bu kadının sesi rahatsız edici değil bence..

    YanıtlaSil
  5. zitten albümlerinin torrenti bozuk linkleri bozuk hiç bir yerde bulamıyorum sen dinlediklerim kısmına zitten yazmışsın. link mink sağlam bildiğin varsa yardımcı olur musun deliricem :((

    YanıtlaSil