3 Kasım 2012 Cumartesi

Lee Hi İle Beraber Sayalım mı? "1. 2. 3. 4."


 YG Papa'nın SBS Kpop Star'da jurilik yapmasıyla şirketi için yeni yetenekler toplamasının (Supearls neyse de Lee Seung Hoon ne zaman debut yapacak ya? ) üzerinden henüz çok zaman geçmiş sayılmaz. Oysa şimdiden içlerinden birisi çıkışını yaptı bile: Yarışmayı da ikinci olarak tamamlayan Lee Ha Yi ya da artık sahne ismiyle Lee Hi Epik High'ın yeni albümü 99'da yer alan It's Cold şarkısına eşlik ettikten sonra kendi single'ı "1 2 3 4" ile kpop piyasasının dişlilerinin arasına resmi olarak düşmüş oldu. Peki ezilmeden hayatta kalmayı başarabilecek mi?

1. Şarkı
 Lee Hi zaten SBS KPOP Star'da finale çıkıp ikinci olmasıyla ses açısından kendini kanıtlamış birisi. Açıkçası ben onun birinci olmasını bekliyor daha doğrusu istiyordum ama daha temiz/pürüzsüz sesleri seven Kore tercihini Park Ji Min'den yana kullandı. Tabi ki Park Ji Min de çok güçlü bir sese sahip ama Lee Hi'nin sesinde olan o boğuk biraz daha asi tat hep bana çok çekici gelmiştir. Üstelik her ne kadar Park Ji Min Kore'nin Adele'i olarak piyasaya sunulsa da (ki bunun sebebi büyük ihtimalle elemelerde Rolling To The Deep'i söylemesi) Lee Hi'nin ses rengi Adele'e daha yakın değil mi sizce de? Yoksa böyle düşünen tek insan ben miyim?
 Bir davul ritmi üzerine kurulmuş olan 1.2.3.4. de Lee Hi'nin yaşına göre çok daha büyük çok daha kadınsı olduğunu düşündüğüm (gerçekten şarkıyı dinlerken Lee Hi'nin bebeksi yüzü ve küçük görüşünüşü değil Lana Del Reyimsi bir bir kadın canlanıyor gözlerimin önünde) sesiyle uyum içinde. Besteyi birazcık hareketlendiren gitar rifi dışında gerçekten enstrümantel bir zenginliği olduğunu söyleyemeyiz, ki bu durum Lee Hi'ın sesinin daha da ön plana çıkmasına ve şarkının klas bir havaya sahip olmasına yol açmış. Bir erkeğe aralarındaki her şeyin bittiğini yolundan çekilmesini söyleyen gayet iddialı sözler ise gene Lee Hi'nin yaşına uygun olmasa da sesine yakışmış bence.
 Şarkıda gerçekten eleştirelecek bir şey olduğunu düşünmüyorum, bırakın debutu yıllardır piyasada olan kendini kanıtlamış bir solo şarkıcıya ait olsa bile takdir edilmeyi hak edecek bir parça 1.2.3.4. Müzik konusunda en çok güvendiğim Kpop Entertainment şirketi olan YG gene beni hayal kırıklığına uğratmadı.
2.MV
 İşte herkes için zurnanın o malum repliğini kullandığı yere gelmiş olduk: 1.2.3.4'ün müzik videosu ve Lee Hi'nin hal-i vaziyeti.
 MV 2ne1'nın "Lonely" ve "Ugly"si; Big Bang'in "Love Song", "Bad Boy", "Blue" ve "Monster" MVlerinin de yönetmenliğini yapmış olan Han Sa Min'in elinden çıkma. Gerçi bilmeseniz bile bu az çok tahmin edilebilir bir şey çünkü Lee Hi'nin MVsinin yukarıdakilerle büyük benzerlikleri var: Setlerin tarzı ve şu yürüyerek şarkı söyleme olayı bunun en büyük örneklerinden.
 MV kameranın değişik gene de birbiriyle bağlantılı setler boyunca Lee Hi'yi takip etmesi şeklinde basit bir yapıya sahip aslında: Önce grafitiler, yırtılmış posterler, havalandırmalardan yükselen dumanlar, tel duvarlarla süslü yağmur sonrası bir arka sokak; ardından oldukça ilginç ışıklandırması sayesinde sanki yükseliyormuş havası yaratılan bir asansör ortamı, neon tabelarla renklendirilmiş bir teras, sonrasında Lee Hi'nin permalı saçları ve dansçıların kıyafetleri sebebiyle retro günleri hatırlatan ve değişip altın sarısı/neon ışıklandırmalarla süslenmesiyle  Broadway tarzına kavuşan (bu arada Virginia ve Golden Theater'a falan eyvallah da "Ryan Sharpay" tabelasını görünce kahkahayı basan tek insan ben olamam değil mi? High School Musical göndermesi mi? ahahahaha) bir sahne, son olarak da bu gecenin gösterisi bölümünde Lee Hi'nin şarkısının isminin yazdığı tiyatro girişinin hakim olduğu daha parlak bir sokak. Bütün bu sahne geçişleri açısından MVnin kendi içinde bir yükseliş hikayesi anlattığını düşünüyor ve senarist, yönetmen ve set ekibini bu görsel şölen için tebrik ediyorum. MVnin ortamını gerçekten çok beğendim ben.
 Ama ne yazık ki Lee Hi'ın tavır ve halleri bu zevki tabiri caizse rezil etti. Lee Hi'ın sesini gerçekten seviyorum, şarkıya, MVnin seti ile senaryosuna ise yukarıda da söylediğim gibi bayıldım. Ki Lee Hi'ın genel tavrı, görünüşü ve bebek yüzünü de bütün o birbirinin kopyası gibi görünen idoller arasında oldukça sempatik ve dikkat çekici buluyorum ben. Ama 1.2.3.4 MVsinde kamera ile iletişimi gerçekten çok zayıf. Bütün o güzel ortama, şarkının enfesliğine rağmen yaydığı o tuhaf enerji size de geçiyor, gördüğünüzden zevk almanızı engelliyor. Kameraya attığı bakışlar tuhaf, bütün o zor notaları çıkarırken dudaklarının neredeyse hiç kıpırdamaması ve sanki mermerden yapılmışçasına yüz ifadesinin hiç değişmemesi çok tuhaf, dans konusuna girmek bile istemiyorum. Bir tek terasta nane yeşili tulumunun içinde olduğu kısımda sahne boyunca yüzünde duygusal bir değişim görebiliyor ve etkilenebiliyorsunuz o kadar. Set olarak en az sevdiğim mekan orası olmasına rağmen sırf bu yüzden MVnin en sevdiğim bölümü haline geldi tahtlı teras sahnesi.
 Lee Hi'ın MVdeki bu donukluğunu sadece yaşına bağlayıp düzelecektir demenin doğru olduğunu da düşünmüyorum açıkçası. Onun yaşlarında debut yapmış bir çok kpop yıldızı oldu şimdiye kadar hiçbirinin de çevrelerine bu kadar tuhaf bir enerji yaydıklarını hatırlamıyorum ben. Lee Hi çok iyi bir sese sahip olabilir, onu oldukça iyi de kullanıyor olabilir ama kpop piyasası bunlarla ilerleyebileceğiniz bir yer değil. Tavrınızın, kendiniz için yarattığınız rolün, kamera ile olan iletişiminizin sesiniz ve yeteneğinizden çok daha değerli olabileceği bir piyasa orası.
 İşte bütün bunlar YGnin Lee Hi'ın debutu için biraz acele ettiğini dans, lipsync ve drama konusunda kızı daha fazla eğitmeleri gerektiği düşüncesini aklıma getiriyor. Çünkü Lee Hi o sesinin yanına bu yeteneklerden de bir parça eklerse kısa zamanda sıradan bir idol kimliğinden sıyrılıp piyasanın büyükleri arasına ismini yazıdracaktır. Tabi bu tuhaflığı kendisinden de geliyor olabilir, o zaman "Ailemize hoşgeldin!" nidaları eşliğinde sağına soluna bakmadan onu bağrına basan YGStanlerin, "müzik kulak içindir arkadaş" deyip kpopun işleyişinden bihaber olanların ve ne olursa olsun fanlığımı yaparım diyenlerin desteğiyle yetinmek zorunda kalacaktır. Güzel sesi uğruna ben de desteklerim o ayrı bir konu (Bu arada bir düşündüm de gayet kalabalık oldu ya XD ) Ama bir daha MVsini izlemem zaten bu yazıyı yazabilmek için ve belki o tuhaf titreşimler azalır diye defalarca izledim...Olmadı, Lee Hi hala tuhaf benim gözümde~ahahaha
Gene de çok tatlı bir yüzü var ama...
_____________________________________________________
  Bugünlük de bu kadar... Başka bir kpop yazısında görüşmek üzere ^^ Şimdi gidip aslında hiç niyetim olmamasına rağmen birisi tarafından önerilmiş olması sebebiyle daha bugün indirdiğim TVXQ'nun Catch Me albümünü dinleyeceğim. Aslında çıkış şarkısı olan Catch Me'yi pek sevmedim ama böyle büyük bir grubun albümünü sırf bir parçayı sevmedim diye çöpe atmanın haksızlık olacağını hatırlatacak okuyucularım var sağolsun ^^
 Daha önce bunu hiç yapmamıştım ama ufak bir de soru sorayım: En sevdiğiniz DBSK parçası hangisi? Grubun bir arada olduğu günlerden ya da JYJ ve TVXQ şarkılarından birini seçebilirsiniz tabi ki. Benimkisini merak edenler varsa söyleyeyim: Mirotic. Klişe biliyorum ama o parça sadece DBSK şarkıları arasında değil genel olarak kpop şarkıları arasında da en sevdiklerimden birisi. Korece değil Japonca versiyonunu tercih ediyorum ki bu onu başka bir kategorimin de lideri yapıyor: Japonca versiyonu en iyi olan kpop parçası XD

33 yorum:

  1. Nasıl derler... İdol kumaşı, ışığı, kısacası idol olmak için gerekli parıltı olmayınca olmuyor işte... Açıkçası Lee Hi'yı ''YG'nin yeni bombası geliyor!'' haberleriyle tanıdım. Bence fotoğrafları çok hoştu. Sevgili yazar, o güzelim fotoğrafları daha büyük boyutta görmek isterdim açıkçası. 4'ünü de ayrı sevdim ve beni meraklandırmıştı, kızı tanımıyordum bile, sesini hiç duymamıştım hatta. Vee büyük beklentilerle izlediğim MV'nin daha ilk sahnelerinde ''O kız bu kız mı yani?!!!'' şokunu atlatamadan aynı ifadeyle MV'yi bitirdi zaten Lee Hi. En azından hala fotoğraflara bakıp mutlu olabiliyorum. :D YG böyle bir MV çekmek yerine fotoğraflarından oluşan bir MV hazırlasaydı da bizi Lee Hi'ın tatsız, çok afedersiniz, ruhsuz ifadesiyle başbaşa bırakmasa mıydı?

    Bu arada Wrong Number cevabını vereceğim nacizane soruna. ^^' (İçimde saklı bir cassi MIROTIC diye bağırıyor ama)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıma odaklanın diye fotoğrafları küçük boyutta kullanıyorum :P Üzerlerine tıkla büyüyeceklerdir ^^
      Lee Hi'yı Kpop Star'da ilk elemeye katıldığı andan beri biliyorum ve daha o zamanlar "şu Adele şarkısını söyleyen kızı amma da abarttılar bence bunun sesi daha iyiymiş" demiştim XD Daha önceden bildiğimden herkes gibi ne kasıntı, ne ruhsuz yorumları yapamıyorum zaten, çünkü bazı performanslarında gayet iyi olduğunu gördüm. Ama o fizik o yüzle bu sesin kızı olmadığını düşünmeden de edemiyorum işte.
      MV bence ortam olarak harikai cidden çok sevdim. Ama evet Lee Hi'ın ruhsuzluğu işi bozuyor.
      Bırak içindeki Cassie'yi dışarı çıksın ahahaha Wrong Number'da çok iyi bir parça ayrıca benim saçma bir şekilde Balloons takıntım var, aklıma geldikçe söyler söyler gülerim ahahaha

      Sil
    2. haha buna cevabı aşağıya yazmışım yalnız :D

      Sil
  2. Bu kız ilerde bu donukluğunu,ruhsuzluğu atlatırsa.... cidden görmek istiyorumm:DD

    YanıtlaSil
  3. Nym, fizik ve yüzde değil bu iş ya, o ruh yok, yoksa bu şans CL'e verilseydi, böyle bir MV sırf ona odaklı çekilseydi nası olurdu bir düşünsene. Ben düşündüm çok güzel olurdu. :D MV ortamı hakkındaki düşüncelerine aynen katılıyorum, çok hoş cidden. Ama insan odaklanamıyor, naparsın xD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CL'de de bu ses yok ama XD Ortam tabi ki CLe uyardı ama bu şarkının CLle uzaktan yakından alakası yok, onun sesi bunu kaldıramazdı.

      Sil
    2. Sesi yok deme ya tavrı yeter Kpop kızım bu :D benden iyi bilirsin rajonu nym, şarkı aynı olsun demiyorum hem anla beni işte :D

      Sil
  4. Su anda telefonumdayim o yuzden yorumumu sonraya birakacagim. Cunku lee hi hakkinda yazacagim cok fazla sey var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohohoho ciddi bir şeyler geliyor sanki XD Korkutma beni guzzi yukarıda da gördüğün üzere gayet yumuşak davrandım Lee Hi'ya...

      Sil
    2. Hiç üşenmedim bilgisayarımı açtım ve saydırmaya başlıyorum. Lee Hi'yi bu şarkıdan önce ne duydum ne gördüm. Tanımam etmem son derece önyargısız-yargısız izledim klibini. Şarkıya, kızın sesine, klibe hiçbir lafım yok. Standartların dışına çıktıkları için YG'ye bir tebrik yollayabilirim en fazla.
      Kızdaki ruhsuzluğun eğitim eksikliğinden falan olduğuna kesinlikle inanmıyorum. 16 yaşındaki bir insan arkadaşlarının önünde şarkı söylese bile böyle davranmaz, kaldı ki dünyanın her yerinde (tamam Asya ülkeleri dışında çok kısıtlı kitlelere ulaşsa da yine de her yerden takip eden üç beş adam olacağı için bu tabir yanlış olmaz) izlenecek bir klip çekiyorsun -hem de bu yaşta- bu ne mutsuzluk ayol?!
      Sen mutsuzsun tamam anladık? Güzelim şarkıyı, muhteşem yorumunla izlerken beni neden mutsuz ediyorsun yaydığın berbat enerjiyle? Bu gerçekten eğitimle ya da zamana bırakılarak düzeltilebilir mi bilemiyorum. Piyasadaki çoğu adam doğuştan yetenekli değil de, disiplinli ve aşırı hırslı olduğu için şarkıcı olabilmişken "Yok bu kızdan bir cacık olmaz!" diyemiyorum. Çalışarak, pratik yaparak havalı olmayı öğrenebilir. (Neticede piyasadaki adamlar koreografi olmasa bile yaptıkları el kol hareketlerini şappi şappileri koreograflardan öğreniyorlar)

      Değinmeden edemeyeceğim bir konu da Kore'nin Adele'i mevzusu. Her Adele şarkısı söyleyene Kore'nin Adele'i, her Beyonce şarkısını söyleyene Kore'nin Beyonce'si diyorlar. Acayip bir durum. Karadeniz'in Ricky Martin'i mevzusundan daha ağır bir mevzu olmasa da, göz var kulak var arkadaş. Asyalıların sesi -nedendir hiçbir fikrim yok- Batılılar kadar güçlü değil. Genetik bir durum olduğunu varsayarak söylüyorum ki; Kore'den Adele madele çıkmaz.
      Daha söyleyecektim de, uykum var aklım karıştı be nymphe kkkk

      Sil
    3. Ahaha korktuğum kadar çok saydırmadın aslında XD
      İşte benim bahsettiğim de bu. Kpop idolleri sadece müzik ya da dans eğitimleri almıyorlar, bu adamların sahnede nasıl duracaklarının seyirciyi nasıl cezbedeceklerinin formüllerini öğrendiği dersler var. Boşuna piyasa bu kadar aynı değil çünkü robotronik formülatik(Bunu içimden SHINee'nin Lucifer melodisiyle söyledim ahaha Zaten az önce de twitterda muhabbeti dönmüştü XD ). Lee Hi de pekala öğrenebilir bunları, sahip olduğu tavırlar ve havayla ortalığı yıkıp geçirmese de göze batmayacak duruma gelip avarajı aşabilir.
      Son söylediğine de katılıyorum. Mesela Ailee'ye Kore'nin Beyonce'u diyorlar. Yahu gidin işinize o kızdan olsa olsa Pussycat Dolls üyesi olur (son şarkısı bana fena halde Pussycat Dolls'u hatırlatıyor da XD). KÖtüler demiyorum ama kadın vokallerinin seslerinin Batıdaki kadar güçlü olmadığına katılıyorum. Lee Hi iyi bir sese hatta Park Ji Min'le karşılaştırıldığında daha Adeleimsi bir sese sahip ama o da Adele olamaz dediğin gibi.
      Git uyu madem, klibe gene denk gelir ve bir öfke patlaması yaşarsan dönersin bana hahaha

      Sil
  5. Şu an kendimden utandım biliyor musun? It's Cold şarkısını çok sevdim ilk çıktığında peş peşe dinledim. Rap kısmına eşlik ediyordum sesini bozmayayım diye de. Ardından 1.2.3.4 klibi çıktı yine sesini beğendim ama bu ikisinin aynı kişi olduğunu bilmiyordum. Nasıl bir dalgınlıksa artık. Sanırım videoda sadece Epic High yazmasından dolayı aklımda kalmadı. Çünkü o zaman araştırıp ismini bulduğumu hatırlıyorum :) Bence sesi Duffy ile Amy Winehouse arası bir şey 1.2.3.4'de.

    Google'a Lee Ha Yi yazdım ve yanılmamışım :)Mercy'i söylemiş zamanında.

    http://www.youtube.com/watch?v=rsydB0AuIN4

    Bu arada klipteki yüzsüzlüğünü bende sevmemiştim ama sonra kamera arkasını gösterdiklerinde yarım saat uykuyla çektiğini söylüyordu. O yüzden böyle olduğunu tahmin ediyorum. Değilse de öğrenir yaşı çok genç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu normal, It's Cold'daki sesiyle 1.2.3.4'teki sesi arasında fark var gerçekten. Çok dikkatli dinlemezsen aynı kişiye ait olduğunu anlamayabilirsin ^^
      Ayrıca çok iyi bir biçimde söylemiştir. Orada hiç de bu MVdeki gibi durmuyor üstelik.
      Yarım saat uyusa bile birşey değişmez kpop idolleri iki gün uyumadan program çekebiliyor bazen (bknz. TOP. Running Man'den önce iki gün boyunca uyumadığını söylemişti, bir de çocuğu deliler gibi koşturdular orada). Yaş meselesi de kpopta normal artık. 2008de SHINee çıktığında herkes dumura uğramıştı Taemin'in yaşı yüzünden, ben o zamanları bilmiyorum ama DBSK'nın Changmin'i de çok küçükken ünlü olup herkesi şok etmiş. Oysa şimdilerde çıkan yeni grupların hepsinde bir 95li, 96lı hatta 97li var ve hepsi de işini gayet iyi yapıyor. YG acele etti bence. Belki JYP Park Ji Min'i çıkarınca paniğe kapılmıştır XD

      Sil
  6. bence içlerinde en iyi ses ali'ye ait sonra Baek Ah Yeon sonrada lee hi geliyor artık ailee çok yapay buluyorum sesi güzel olabilir ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailee'den bahsettiğini düşünüyorum :D Ailee'nin sesi kötüdür diyemem ama benim zevkime uygun değil sanırım, dinlemekten hoşlanmıyorum onu.
      Baek Ah Yeon evet, Kpop Star'daki en hoş seslerden biriydi gerçekten. Ama gene de ben Lee Hi'yı onun önüne koyarım. Ah Yeon'un debut şarkısı ve MVsi de iyiydi gene de Lee Hi'ın sesini daha çok seviyorum ben :D

      Sil
    2. Başta bahsedilen Ali şu Ali sanırım http://www.youtube.com/watch?v=ls2npEI_x9A
      Ailee olan değil galiba:D Başkasının yorumuna atlamış oldum ama yorumunu merak ettim ben de Ali nin sesini severim XD

      Sil
    3. Ahhh evet!! Ben Ali'nin sesine bayılmıştım ilk dinlediğimde nasıl aklıma gelmedi?! Uzun zamandır dinlemiyordum sanırım o yüzden :/

      Yukarıdaki sayın "Adsız" yorumunu yanlış anladığım için özür dilerim, gerçekten Ali'yi unutmuşum... Ve katılıyorum en iyi ses onun bu bahsettiklerimiz arasında. Aşağıdaki sayın "Adsız" Ali'nin sesini ben de severim. Kadınlarda temiz seslerle çok işim olmaz dumanlı diye tabir edilenler zevkime daha uygun, ki Ali'nin sesi de öyle ^^
      Ve son olarak: İsimlerinizi öğrenmem mümkün mü acaba? Böyle "Adsız" diye hitap etmek bana daima birazcık tuhaf geliyor da :D

      Sil
    4. Aşağıdaki her lafa burnunu sokan adsız okuyucunun adı Begüm^^Yorumuma cevap verdiğin için teşekkürler Benim de ilk üçüm Lee Hi,Park Bom ve Ali olur sanırım Yazılarını severek okuyorum Bigbangle ilgili daha,daha ve daha çok ilhamın gelmesi dileğiyle iyi akşamlarXD

      Sil
  7. YG acele etti bence. Belki JYP Park Ji Min'i çıkarınca paniğe kapılmıştır XD

    bu sözünün altını çiziyorum kuzum.Klibi izlediğimde aynı düşünceye kapıldım :P Yarışma videolarını izlerken jim min - Lee Hi hakkında seninle konuştuğumuzu hatırlıyorum.Ben ikisininde sesini sevdim ama Lee hi daha yumuşak mı desem bilemedim,daha hoş bi sese sahip. İnan bana klibin son 1 dakikasını izlemedim :S Açıkçası vurdumduymaz gibi takındığı bu tavır -yada mimikler diyeyim- beni bezdirdi. :S Yarışmadan biliyorum soğuk bi tavrı olduğunu ama hiç bir videoda bu kadar donuk görmemiştim :S Ama düzeltilemez diyemem elbet Yg bu meseleye el atar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım atmış bile... Biraz önce performans videosunu izledim, tabi ki bu da bir kayıttı ama gerçekten hiç de fena olmamış bence. MVde biraz gerilmiş sanırım, burada çok daha rahattı :D Şarkıyı tamamen canlı söylemesini tercih ederdim ama bulup da bunamamak lazım belki de XD
      http://www.youtube.com/watch?v=nbOQ2AP9kaA

      Sil
    2. Hemen bakıyorum videoya :D

      Sil
    3. Bu arada en çok 'doo şite' diye başlayan bi şarkıları var onu seviyorum. Açıkçası Dbsk nın şarkılarını pek bildiğim söylenemez üyeleri yakinen tanısamda :P Nerden elime geçti bilmiyorum adını bile bilmiyorum şarkının ama melodisini çok sevdim D:

      Sil
    4. Bunu bir Cassie'ye danışmak lazım çünkü do shite ve DBSK arasında bir ilişki kurabilecek yetkili insanlar onlardır. Hangi şarkı olduğuna dair hiçbir fikrim yok :D

      Sil
    5. bir cassie sayılmam ama dooo şite'nin hangi şarkıya ait olduğunu biliyorum benim yazdığım şarkı adı uzun tekrar yazmayayım :)

      Sil
    6. İşte cevap geldi demek ki Why Did I Fall In Love With You'ymuş :D Teşekkürler!

      Sil
  8. ben k-pop starı takip etmedim ama son zamanlarda çıkan yeni bayan solistler oldu o nedenle şöyle bir araştırdım ama bu kızımızı şimdi öğrendim sesi gerçekten iyi beğendim :)sahne duruşuna sözüm yok..

    ayrıca DBSK "why did i fall in love with you" en sevdiğim şarkıları çoğunu severim zaten :) mirotic grubu sevme nedenim (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DBSK Japonca şarkılar konusunda gerçekten iyi değil mi? Why Did I Fall In Love With You da çok iyi bir tercih bence ^^

      Sil
  9. Yeha!!! Ben geldim. Aslında Lee Hi hakkında yorumlarımı yapmıştım ama yazında okuyunca söylemeden edemedim. Aslına bakarsak K-pop star'ın takipçisi sayılmam Park Ji Min'in Rolling in The Deep performansı izlemiştim. Şimdi bence de Lee Hi'nin sesi Adele'yi daha çok andırıyor bence. Ama sadece andırıyor, o kadar. Kore'nin Adelesi meselesi bence saçma çünkü o iş biraz sıkar. Evet an itiberiyle sokak ağzına dönmüş bulunmaktayım. Ya da Ailee... Tamam seviyorum, sesleri güzel ama Beyonce'un yanından dahi geçemez bence. Neyse, susmalıyım.

    TVXQ konusunda çok mutluyum elbette. Çünkü K-pop hakkındaki düşüncelerin gerçekten yerinde ve ben TVXQ'nun arada kaynamasına üzülüyordum. En sevdiğiniz DBSK parçası hangisi? diye sormuşsun bir de. Benim etrafta bulunmama rağmen bu soruyu sorman çok cesurca^^haha Her an buraya 9 senelik bir liste yazabilirim. :D
    Yine de az yazmaya çalışacağım. Son zamanlarda takıldığım bir şarkısı Darkness Eyes -bu büyük ihtimalle fondaki kemandan kaynaklanıyor sanırım-
    Ve ilk zamanlarda bile canımı sıkmayan Why Did I Fall In Love With You.
    Bir de ikilinin Düet isimli Japonca bir şarkıları da var. Ben onu da çok sevmiştim. I don't Know var, Japoncası... Android fena sayılmaz. Superstar da öyle. İlk zamanlar bir maximum hastalığım da vardı. How can i...
    Yine eskilerde Rising Sun var ama onu sadece bazı bölümleri için dinliyorum desem yalan olmaz.
    Aslına bakarsak TVXQ'nun da aynı SHINee ve Super Junior gibi kenarda köşede kalmış çok iyi şarkıları var. Ama şimdilik onlara girmeyeceğim. :D




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailee sevmiyorum ben ya...Sevemiyorum yani sesinde hoşuma gitmeyen bir şey var. Ve Beyonce mi? Pffffttt... Yorum yapmak bile anlamsız.

      Ama en güzel kısmı atlamışsın! Yazılarımı okuyan biri olarak ne kadar kenrada-köşede-kalmış-şarkılar-benim-hepsi-benim insanı olduğumu anlamış olmalıydın XD Şimdi bütün DBSK-JYJ-TVXQ albümlerini dinleyip kendi favorilerimi belirlemem gerekecek. Bu arada yukarıda sadece bir şarkı dediğim için yazmadım ama benim Balloons'a müthiş bir takıntım var. O nasıl bir şeydir ya ne zaman dinlesem fena halde neşelenip otuduğum yerden nakaratındaki kol hareketini yapıyorum~hahaha Klibi hatırladığım anda kikirdemeye başlıyorum, üstüne bir de Mirotic klibi kafamda dönmeye başlayınca temelli kopuyorum. Aradaki fark büyük XD

      SM gruplarının tamamı böyle sanırım.Üstelik Japonca şarkıları çok iyi oluyor neden bilmiyorum. Mesela SNSD sevmeyen ben onların Time Machine şarkısına bayılıyorum. Belki de ilk duyduğumda "SNSD şarkı söyleyebiliyormuş!" dedirttiği için bana XD

      Sil
    2. Ailee'nin kendisini hiç görmeden önce sesini duydum. Beğendim. Yani diğer bayan idollere oranla güçlü bir sesi vardı. Tenorunu sevdim. Ama klibi ve canlı performanslarını görünce hayal kırıklığına uğradım. MV'ler çok ama çok basit düzeyde, hele I will show you. Neyse, bence sesi iyi ve şirket biraz daha duyarlı davransa çok daha iyi bir yerde olabilirdi.

      Ballons deyince güldüm. Ben de çok severim o şarkıyı hatta arkadaşlarımla çalışıp, sergilemiştik. Ballons'un yeri o yüzden de daha bir ayrıdır. ^^haha Ayrıca MV'nin sonunda Jae'in atlayıp zıplamasına rağmen çocuğun tepkisiz kalmasına sinirlendiği andaki yüz ifadesine bayılıyorum. Aslında başka bir çok ayrıntı daha var hoşuma giden... -Yine Jae'in Youchon ve Changmin'in arasından çıkışı gibi-

      Evet, buna katılacağım. SM'nin asıl derdi popülaritenin artması olduğu için bunu sağlayacak parçalara öncelik veriyor. Müziğin iyi olmasına değil. Japonca şarkı konusunda TVXQ tek geçerim. 4 albüm, 30 single, 35 Japonca Teklisiyle... Yukarıda bahsettiğim Düet ve I don't know mesela Yunho ve Changmin ikilisinin teklileri. Superstar, Still ve Android de yine onlardan. Bunları da dinlemelisin.

      Time Machine'i dinlemedim ama şimdi gerçekten merak ettim. :D

      Sil
    3. İşte kadın ve erkek sesleri seçimlerimde ciddi bir ayrım var benim. Genelde erkeklerde temiz tenor tarzındaki sesleri seven ben, kadınlara geldi mi daha dumanlı tonlardan hoşlanıyorum ve Ailee'de o yok. O yüzden ilgimi çekmiyor. I Will Show U şarkı olarak da MV olarak da basit bence.
      Balloons benim neşelenme şarkılarımdan beri. Bırak MVsini şarkının ilk notalarını duymam bile kocaman gülümsememe yetiyor~haha Çok pozitif çok eğlenceli bir şey. Kimseye söyleme ama, yalnız kalınca dansını da yapıyorum XD
      Ahahaha sonu benim de kopuş noktam ki o MVde Jaejoong gerçekten çok komik. Ayrıca Junsu ne tatlı bir şey orada, yanaklarını kızarana kadar sıkasım geliyor :D
      Dediğin şarkıların hepsine bakacağım :)

      Sil
  10. selam :) alışmam mı gerekir artık bilmiyorum ama yg nin ünlüleri çok ilginç yaa :D iki kızda çok şirin, seslerine söz yok ama ikiside biraz kilolu hatta lee ha yi nin bacakları bir garip görünüyor. normalde diğer şirketlerin ünlüleri aynı tip hep. aslında farklı olmaları kötü birşey değil ama bana ilginç geliyor kore deki bir şirket için. lee hi ın klibindeki yüz ifadeleri(ya da ifadesi mi diyim artık :D) çok garip. azcık gülümse yahu :D neyse şarkı güzel ama ^^

    not: park ji min benim yaşımda, lee ha yi ise benden bir yaş büyük! adalet mi bu! -.-" :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginçten ziyade insanlar bence. Diğer idoller açlık sınırında dolanırken onlar bir insanın olması gerektiği ölçülere daha yakınlar. Tabi ki bütün o sopa gibi kpop kızlarına alışmış gözlerimize biraz farklı gelmeleri normal. :D

      Sil