30 Ekim 2012 Salı

B.A.P Onlara Söylemek İstediğim Cümleyle Geri Döndü: "Stop It"


 Hayır, hayır, tabi ki gözümde bu senenin en iyi rookiesi olan B.A.P'nin bütün etkinliklerini durdurup piyasayı terk etmesini, hiçliğe karışıp yok olmasını istemiyorum. Ama gene de sadece 9-10 aylık bir süre içinde 5. şarkı promosyonunu yaparak sahneden dışarı adımını atmamak, bunun  yanında tonlarca etkinliğe katılıp birçok variety showda görünmek biraz... fazla değil mi? Başkalarını bilemem ama bu koşturmaca bende ilk uçakla Kore'ye gidip hepsini sarı saçlarından tutarak yataklarına sürükleme, en sevdikleri masalı okuyup uykuya dalmalarını izledikten ve bütün üyelerin battaniyesini düzelttikten sonra anaç bir iç geçirmeyle ışığı söndürüp odalarından parmak ucunda çıkma isteği yaratıyor.

 Ama çocuklara duyduğum tuhaf sevgi ve şefkatten dolayı (Elimde değil çok sevilesiler! Hepsi o kadar tuhaf ve sempatik ki...) kenarda köşede kalmış bütün annelik içgüdülerimi toplayıp "çok yoruldu yavrucaklarım" modunda dolansam da B.A.P'nin bağlı olduğu şirket olan TS Entertainment'ın neden bu kadar koşturduğunu anlayabiliyorum: Bu sene kpop piyasasında özellikle rookieler arasında ciddi bir rekabet var. Çok fazla grup piyasaya sürüldü ki bir çoğu da eskilerin debutlarıyla karşılaştırıldığında standart üstüydü. Bir de Kpop zaten ruhu sebebiyle zirvede olmak için sürekli göz önünde bulunmayı gerektiren bir alan; çünkü arkanızda daima en küçük bir duraklamanızda bir omuz darbesiyle sizi devirip sahne ışıklarınızı ve fanlarınızı çalma planları yapan bir ordu bulunmakta. Üstelik TS Entertainment büyük bir şirket olmadığından mesela SM gibi çıkardığı her işi taparak kabul edecek bir şirket sempatizanları topluluğuna da sahip değil (Evet, bir türlü comeback yapmayı becerememesine ve ortalıkta görünmemesine rağmen MAMA oylamasında zirvede olup benim sinirlerimi zıplatan EXO-K'dan bahsediyorum. SMStancilik yapmayın be!). Bu sebepten belki de erkek grubu olarak tek şansı olan (sonuçta ben çok sevmesem de Secret belli bir noktaya gelip yerini sağlamlaştırmış bir gruptur) B.A.P'yi zirveye olabildiğince yakın tutmak zorunda TS.

 Gene de bu kadar göz önünde bulunmak gerçekten doğru bir karar mı? Açıkçası emin değilim. Bu hamle daha önce yine görece küçük şirketlerden gelen bazı gruplarda işe yaradı: Woolim'in Infinite'i ve CCM'in T-ARA'sı gibi. Şu anda ikisi de kendilerinden beklenmeyen yerlerde. Tamam, T-ARA Hwayoung olayı sebebiyle biraz gerilemiş olabilir ama gene de eğer kpop dinliyorsanız kız gruplarını sayarken aklınıza gelen ilk 5ten birisi olacağı gerçeğini değiştirmez bu. Üstelik B.A.P her comebackinde sadece görünüş olarak değil müzik olarak da yeni bir şeyler sunmayı becerebilen bir grup. Debut şarkıları olan Warrior ve arkasından gelen Power müzik genresi ve taşıdıkları ruh sebebiyle birbirine çok daha yakın olabilir; ama bu ikiliden sonra gelen No Mercy, Crash ve son olarak Stop It kesinlikle tarzlarının üzerine müzikal bir çeşitlilik de eklemiş çıkışlardır ki görünüş olarak No Mercy'den itibaren bir idolleşme çabası içine girdiklerini ve böylece daha büyük bir kitleye hitap etme şansı yakaladıklarını da gözden kaçıramayız. Bu açıdan şu anda yaptıkları iyi bir piyasa hamlesidir bence.

 Ama bir de şu var: Fanlar beklemek de ister. Hafif mazoşist bir yapımız var bizim; sevdiğimiz grubun yeni albümünü, şarkısını, MVsini, programını beklerken midemize giren kramplar eşliğinde kıvranmaktan, diğer fan arkadaşlarımızla nasıl olacağına dair tahminler yürütmekten, 30 saniyelik teaserlar hakkında saatlerce konuşmaktan tuhaf bir zevk alıyoruz. B.A.P daha önce de söylediğim gibi her comebackinde farklı bir tat sunduğundan bende hala bu heyecanı uyandırabiliyor ama açıkçası yeni şarkıları Stop It'i bir No Mercy beklediğim gibi beklemedim ben. Bu comebacke dair haberi okuduğumda aklımdan geçen ilk düşünce "Yuppiii!!" yerine "Yine mi?!" oldu. Ben artık gerçekten B.A.P için beklemek istediğim bir noktaya geldim. Bir Warrior Bunny olarak (Bu arada "Baby" fan ismine savaş açtım bence "savaşçı tavşan" daha güzel yıh yıh) onları özlemeye ihtiyacım var biraz. Gene de çok özletmeyin kendinizi bak!!~hahaha

 TS'in gizli stratejisini (!) açıklayıp bütün kirli çamaşırlarını ortaya serdikten sonra biraz da yeni albüm/singledan bahsedelim mi? 3. singleları olan Stop It 3 şarkı içeriyor: Yes Sir, Stop It ve Happy Birthday.

 Yes Sir B.A.P'nin hiphop kökenine sadık kalan ve benim için artık grubun simgesi haline gelmiş o düdük sesini bir kez daha kullanan bir intro aslında. Yogguk ve Zelo'nun her zamanki gibi güçlü olan rapine rağmen çok da sert bir parça değil ama, 90lardan kalma funky bir havası var. En dikkat çekici yanı ise teaserdan beri hoşuma giden Daehyun'un uzun notası...Seviyorum Daehyun'un sesini.
 Bundan sonra geliyoruz MVnin de sahibi olan Stop It'e. En başta Stop It bende sonuna kadar eleştirme isteği yarattı, çünkü "Nerede benim merhameti olmayan savaşçı B.A.P'im?" diye zırlamama sebep olmuştu birazcık (Power günlerini özlüyor olabilirim...). Ama sonradan bunun bir piyasa hamlesi olduğunun farkına vardığımdan ve yeni birşeyler duymanın o kadar da kötü olmayacağını düşündüğümden öfkemi geri plana atıp B.A.P'nin bu halinin de tadını çıkarmaya karar verdim XD Stop It büyük ihtimalle imaj olarak B.A.P'nin şimdiye kadar yaptığı kpop geleneğine en yakın parça: Sevimli, şirin bir aptallığa sahip ve masum. Benim sevdiğim B.A.P bu değil, ama bu durum Stop It'ten hoşlanmadığım anlamına da gelmiyor çünkü genel kpop avarajının üstünde bir şarkı bence. Müzikal açıdan ise gayet gürültülü, hatta başlangıcı neredeyse kaotik. Vokal kısımlarında biraz daha yumuşayıp yüzünü kpopa dönen Stop It, upbeate fazlaca yüklenmesine rağmen insanı yormuyor ve bununla birlikte Yes Sir'deki o funky havayı da taşıyıp eğlenceli bir şarkı haline geliyor. Gene de ben Yes Sir'ü tercih ederim o ayrı bir konu XD MV hakkında ise söyleyecek pek bir şeyim yok, oldukça sevimli bence. Ayrıca hepsi yeniden sarışın bu yüzden "Sarışın olanı beğendim" esprisine de geri dönüp iğrençleşmenin doruklarına varabilirim rahatlıkla~muhahahaha (MVnin Türkçe altyazılısını buradan izleyebilirsiniz bu arada ^^)

 Son şarkı sevgililerin doğumgünlerini kutladıkları ve sonsuza kadar tıpkı bugünkü gibi bir arada olmaya söz verdikleri Happy Birthday. Kendisi standart bir kpop balladı, o yüzden hakkında söyleyecek fazla bir şeyim yok. Güzel aslında, seneye doğumgünümde bana söylesin diye birilerini ezberlemeye zorlayacağım~hahaha 20 senedir aynı kötü melodiyle "İyi ki doğdun" dinliyorum, bana da yazık yani XD

 Pekala saygıdeğer okuyucu bir sonraki B.A.P yazısında görüşmek üzere... Aranın fazla olacağını zannetmiyorum, nasıl olsa bunlar iki haftaya kadar bir comeback daha yaparlar~hahaha
_________________________________________________
 Bu arada MAMA oylamasına gıcık olmayacağım diye kendime söz vermiştim ama gene için için kaynamaya başladım ben yahu! Birisi bana nasıl oluyor da bir türlü debut yapmak bilmeyen debutını güç bela yaptıktan sonra da bir türlü geri dönemeyen EXO'nun "Best New Male"de birinci olduğunu, hadi onu geçtim f(x)'in nasıl Global Female'de ilk sırayı aldığını, üstüne üstlük Super Junior'ın şimdiye kadarki kareografilerinden üç-beş parçayı birleştirip ortaya koyduğu Sexy,Free&Single'ının en iyi koreografi dalında zirveye oturabildiğini açıklasın!!! Zaten Song of The Year kategorisinde Blue ya da Fantastic Baby'nin olmayışının şokunu hala atlatamamış zavallı bünyem... En azından bu sene çoğu grup katılacak gayet hareketli geçecek diye kendimi avutmaktayım an itibariyle.Yani sonuçta önemli olan show değil mi? DEĞİL Mİİİ?!!
 Dipnotçuk: Nedense bu seneki MAMA'da EXO comebacki yapılacakmış en azından çıtlatılacakmış gibi bir his var içimde. Tabi BEAST comebackinin yıl sonunda olacağı haberlerini düşünürsek pekala Cube'dan da bir atak gelebilir tıpkı geçen seneki MAMA'da Trouble Maker'ı tanıttıkları gibi... Gene de EXO daha büyük bir ihtimalmiş gibi geliyor bana.



14 yorum:

  1. Yahu sert çocuk olarak çıkan adamları daha sonradan neden eğip büküyorlar ki? Cevap veriyorum; çünkü Kore'de ergen kızlar dinliyor bu müziği, onlar da çiçek çocuk çiçek çocuk diye tutturmuş durumdalar -.- Olan bizim gibi kartlaşmış dinleyicilere oluyor XD
    Sürekli her yerden pırtlayan şarkıcılardan oyunculardan hiç hoşlanmıyorum. Ama Kore'deki pazar bunu şart koşuyor. Akıyorken doldurmak derdindeler. O kadar hızlı tüketiyorlar ki her şey gibi müziği de...
    MAMA oylamaları hakkında hiçbir fikrim yok ama Global Female diye bir dal olmasının bile gülünç olduğunu düşünüyorum. Birileri şu adamlara kpop'ın evrensel falan olmadığını, kendilerini kandırmaktan vazgeçmelerini söylesin! Her ülkeden 100er bin kişi dinleyince bir müzik türünü global mi oluyor yani?? Güldürmesinler beni... Gerçi onların kandırmaya çalıştığı kendileri değil, diğer Asya ülkelerindeki fanlar. Onlar da kanmaya hazırlar zaten.
    Hem gerçekten global olsa fx mi olur o kategorinin birincisi??? Bu komedinin de ötesine geçer trajikomik olur.
    Anın şok elektrik şok diye garip ötesi gereksiz ve her zamanki gibi manasız bir şarkı ile bütün dünyayı ele geçirdiler de benim mi haberim olmadı?? O şarkıdan sonra kendilerinden tarafa bakmayı bırakmıştım da... Olur, olur... Olduysa beni aydınlatın bir zahmet

    YanıtlaSil
  2. PLUS:
    MAMA için bir yazı bekliyorum. Okuyup yorumlarına göre indirmeye tenezzül edeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma ya, sen git underground rap geçmişi olan gayet ortalığı yıkıp geçirme potansiyeline de sahip bir çocuğun lider olduğu, diğer üyelerinin de badboy işini azbuçuk kıvırdığı, hem de kendi müziklerini ve koreografilerini yapmalarıyla bu seneki diğer rookielerden ayrılan bir grubu o artık göre göre midemize oturan agyeo kalıbına sok! Gerçekten Korelilerin bu agyeo olayı beni deli etmeye başladı artık. "Bir büyüyün be!!" diye silkeleyesim var bütün idolleri.
      Popüler müzik zaten hızlı tüketilmeye meyilli bir şeydir ama kpop piyasasının hızı baş döndürücü. Ben sana cevap yazarken bile bir yerlerde yeni bir grup çıkmış, yeni bir MV yayınlanmış, yeni bir comeback haberi gelmiş olabilir...
      Ahaha kesinlikle haklısın kpopun Amerika'da iki konser verdik, bazı aşırı takıntılı fangirller bize mesajlar yağdırdı, bir de Gangnam Style dalga konusu oldu (ki bu nasıl övünülecek birşey anlamıyorum) kendini global zannetmesi saçmalık. Ben dinlerim ve gerçekten severim o ayrı. Ama bütün dünyayı salladığı düşünecek kadar da kör değil gözüm. Ayrıca sallamasın da bir zahmet Gangnam Style'ın suyunu çıkaranların Big Bang'e falan bulaşması en büyük kabusum benim.
      ara not: Gangnam Style hakkında söylenecek çoook şey var aslında da bulaşmayacağım o konuya...Yok sayma aşamasına geçtim resmen.
      Yok ya, SMStancilik yapıyor birileri başka hiçbir şey değil. O kategoride birisi ödül alacaksa benim için 2ne1, hadi o da olmadı ben ne kadar sevmesem de İngilizce bir albüm çıkarıp Akon ile düet yapan Wonder Girls almalı. En global iş yapan onlar çünkü.
      Ya yılın şarkısı kategorisinde Blue ve Fantastic Baby yok inanabiliyor musun? Kesin kazanırlar diye mi koymadılar anlamıyorum ki...
      MAMA için yazı yazmayı düşünüyorum çünkü ödüllere bol bol saydıracak olsam da bu seneki törende YGFam falan yer alacak en azından törenin gayet hareketli olacağına eminim. Geçen seneki sönüktü biraz ya da onca Big Bang bekleyip göremeyince bana öyle gelmişti ahaha

      Sil
    2. Bir de Lee Hi için yazı bekliyorum senden. Keşke kızın şarkısını dinleseydim de klibine bakmasaydım :S Ses, şarkı damağıma uygun ve klasik kpop sınırlarının içinde kalmamış kanımca... Ancak kızcağızın tipi, hal ve hareketleri Sinan Akçıl'ı andırmıyor mu??? Eksik bir şeyler, hem de çok mühim bir şeyler var.

      Sil
    3. Sinan Akçıl mı? AHAHAHAHAHAHAHA!!!
      Lee Hi'nin sesini ilk dinlediğimden beri çok severim ben ki bu da yarışmadaki ilk eleme performansı olan "Bust Ur Window" oluyor. Ama tavırlarında bir eksiklik var gerçekten Lee Hi sesinin kızı değil sanki. Ben de MVnin ortamını sevmiş olmama rağmen izlediğime pişmanım çünkü sadece sesine hayran olarak yaşamıma devam edebilirdim pekala. Benim için MVdeki tutukluğu şarkının güzelliğini perdeledi birazcık.
      Belki ileride toparlar diyorum ama emin de olamıyorum. YG sesine güvenip erken bir debut yaptırdı bence, biraz daha eğip bükmeliydi kızı. Çünkü kpopta tavır kimi zaman müzik ve sesten daha fazla satar.

      Sil
    4. Değil mi ama??! Sinan Akçıl'daki mimiksizlik, hareketten yoksunluk falan... Aynısı bence.
      Ben de sesini ve şarkısını çok beğenmeme rağmen ilerleyen her saniye ile kızın tavırları -ya da senin deyiminle tavrındaki eksik- yüzünden kapatma isteği ile yanıp tutuştum.
      YG tipi çok önemsemez falan da... Bu kızcağızın tipi biraz fazla ummm ne desem bilemedim. Olmamış yani. Eminim şimdi herkes "Ay çok çirkin!" diyordur Kore'de. Kendileri çooook güzel, harika, kusursuz olduğu için tvdeki herkesi de öyle bekliyorlar zat-ı şahaneler çünkü XD
      Tipindeki yetersizliği tavır ile (ya İngilizce'den direkt çevirip tavır diyoruz da XD kullanırken bir acayip geliyor ha) kapatması gerekirdi. Bakınız CL! Ancak o noktadan çook çook uzakta.

      Sil
    5. Hiç Sinan Akçıl'ı incelemedim, sesini duymak bana yetmişti zamanında. Kulaklarımdan olabildiğinde uzak durmasını dilemekten başka bir şey gelmiyor artık elimden ahaha
      Ben görünüş olarak çirkin bulmadım Lee Hi'yi, hatta idol olabilmek için de gayet zorlamış eski halini düşününce. Klipte de kötü değildi bence görünüş olarak. Ayrıca bir fiskeyle dağılacak gibi de görünmüyordu azıcık insan ölçülerine yakın olsunlar yani =_=
      CL'den gerçekten çok ama çok uzakta, baddest female'in bir sahne karizması bir havası var sonuçta. Bir de yaşı da çok küçük ya, 96 doğumluymuş.

      Sil
    6. Marketin en kötü olayı bu zaten. Çocukluklarını mahvediyorlar insanın. Traineeler okula bile gitmiyor biliyor musun?? Bir de okula neden gitmiyorsunuz diye sorduğumda "Çünkü sanatçı olucam ben." diyor haspalar. Sanatçı mı??? Duyan Fazıl Say olacak sanır bücürleri XD Bu çocukların anne babalarının aklından geçen ne diyeceğim ama sidik yarıştırma konusunun bile şeyini çıkaran Korelilerden beklenmeyecek bir davranış değil bu. Aile ve sosyal politikalardan sorumlu gözlüklü bakanımızı bir an önce Kore'ye gönderip duruma el atmasını istemek istiyorum XD
      Ve son olarak Lee Hi benim için hiçbir zaman o tavır açığını kapatamayacak diyorum. Sonsuza kadar Kore'nin Sinan Akçıl'ı olarak kalacak benim için XD İnsanda hiç mi enerji olmaz ayol! Zico ile takılsın biraz bence bu kız

      Sil
    7. Evet biliyorum bir SHINee hayranı olarak. Jonghyun ünlü olabilmek için liseyi tamamen terk etti ve Taemin de derslere giremediği için okul değiştirmek zorunda kalıp gecikmeli olarak mezun oldu. Onlar amaçlarına ulaştı ama ya diğerleri? Önden ışıl ışıl görünüyor ama arka sokağı çok pis bu piyasanın.
      Zico-shi ile takılmasın, çünkü bacakları dolgun ve Zico'nun dolgun bacaklı kadınlara zaafı olduğu söylentiler arasında puhaha Söylenti değil aslında hiçbir halttan çekinmediği için direkt kendi ağzıyla söylüyor beyfendi XD Yanıbaşında Big Bang var yahu,, gitsin onlardan öğrensin nasıl tepinilir, nasıl kalabalık coşturulur? PSY ajusshi de bu konuda iyi bak XD

      Sil
  3. Sevgili yazar;
    B.A.P'nin bu şok edici comeback'ini sakince karşılamanı oldukça yadırgamıştım, kendi iç dünyamda... Ama nedense dile getirmemişim haha. :D Yazın gayet açıklayıcı oldu ve -şok olan tek insan ben miyim yani- psikolojimi yerle bir etti, bunun için ayrıca minnettarım sana... Yine de sevdiğine toz kondurmayan, fangirllük sözkonusuysa realist tarafının çenesini bir güzel kapayan kişiliğin durumu kurtaracak bir mazeret bulmuş. :D Beğendim, güzel bir yorum gerçekten. K-pop'ta kendilerine kalıcı yer edinmeleri için zaman çizelgelerinde böyle bir geri adıma gerek var mıydı, onu bilmiyorum ama. İçime sindiremiyorum. Coşmak için açacağım B.A.P şarkıları arasında yeri yok Stop It'in. Düşünsene öyle savaşa hazır hale gelmişken birden mod değişiminin kalıcı etkileri bile oluşabilir. Kaygılarım yersiz değil, sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. B.A.P'nin comebacki bayram arasına denk geldi ve biliyorsunuz ki "sayın okuyucu" bayramım öldürücü bir tempodaydı XD
      Mazeret değil yahu, ben bunları gayet ciddi olarak yazdım.Fangirllük bile realist yanımı bir yere kapatamıyor bazen, çok güçlü kendisi ahahaha (Evet, B.A.P seviyorum ne yapayım yani yıh yıh )
      Mod değişimi Crash ile beraber yavaştan başlamıştı zaten ama bu kadarını ben de beklemiyordum. Power dinler coşar, Stop It izler gülerim sanırım :D (Kiss Kiss Bang Bang çok tatlı MVde...Değil mi? Değil mi? DEĞİL Mİİ?!! ahahaha)

      Sil
  4. Çok sayın Nypmhe, -bu hitap şekli çok fena ağzıma dolandı :D-
    Yine yine ve yine haklısın. Eğer TUS kadar zor olan sınavlara çalışmak zorunda kalmasaydım yazacağım ilk şeylerden biriydi:
    "B.A.P ve yeni comebackleri vol. 458547895467876567854"

    MAMA oylamasına gıcık olmayacağım diye söz vermişsin ya kendine, neden kendin, bu kadar zor bir şeyle sınıyorsun anlamadım. Bence sinir olmamak işten bile değil. Bu daha çok Hitler'in: "Yahudileri seveceğime söz veriyorum." demesi gibi. Yani sadece senin için değil tabi ki, her K-pop fanı için geçerli bu durum. Örneğin; artık kaçıncı sinir krizini yaşadığını saymaktan pes eden ben.

    Bir de Yukarıda geçen Lee Hi diyaloguna burnumu sokmadan edemeyeceğim, çok üzgünüm. Guzzi haklı, zombi gibi dolaşıyor resmen. Ses, şarkı çok iyi ama MV'yi izlediğimde şok oldum. Kız yaşından daha küçük gösteriyor bence, ilk gördüğümde ne oluyor ya? Bu kız kaç yaşında? Acaba 1.2.3.4 isminin nedeni kızın... Tamam iğrenç bir espri olacaktı bu yüzden susuyorum ama kız taş çatlasın 12 yaşında görünüyor yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TUS'a mı hazırlanıyorsun? Kolay gelsin, umarım bir arkadaşım gibi saçların dökülmez ve iddia edildiği gibi kamburun çıkmaz... (Evet, teselli konusunda Big Bang Theory'nin Sheldon'ıyla aynı seviyedeyim. Eline sıcak bir içecek tutuşturup kol mesafesinden sırtına pat pat yaparken "there there" dememi de ister misin? XD )
      Yani öfke patlamaları serbest mi? OLEEY!! Geçen senekine de uyuz olmuştum bu seneki de beni deli ediyor. Gerçi ödül törenleriyle aram hep böyledir, Oscar'ı da hop oturup hop kalkarak "Yanlış adama ödül verdiniz be!!" yakarışları içinde izlerim. Kimse beni anlamıyor diyen sanatçılar gibiyim azizim XD
      Şu anda Lee Hi yazıma başlamış bulunmaktayım aslında ama sürekli dikatimi dağıtacak birşeyler oluyor, mesela tam şu anda sırf bir üyesinin adı Rome diye (kpop için bile çok tuhaf değil mi?) C-Clown MVsine bakıyorum... İnşallah bugün bitirebileceğim diye ummaktan başka bir şey gelmiyor elimden şu anda.

      Sil
  5. Yok canım :D Belki bundan 5-10 yıl sonra falan :D Her zaman Sheldon gibi bir arkdaşım olsun istemiştim. ^^haha Aslında Sheldon'ı arattığım hiç de söylenemez ama neyse...
    Ben de ödül konusunun hissi olduğunu düşünenlerdim. Bu yüzden kimin ödül aldığını fazla incelemiyorum. Ama K-pop fanı dediğin sakin olmaz değil mi? ^^haha Bu yüzden sinirlenme görevimi yerine getiriyorum.

    YanıtlaSil