5 Kasım 2012 Pazartesi

Bir Kpop Fanservice Olayı ve Fanlar Üzerindeki Etkisi: Bromance ve OTPler


 Kpop büyük ihtimalle dünya üzerinde fanservice olayının en yaygın olduğu müzik piyasası... İdoller fanlarını eğlendirmek için kendilerini saçma sapan fiziksel durumlara düşürmekten, bizim utanç içinde derinlerimize gömeceğimiz hikayeleri televizyon ekranında kameranın ta içine bakarak anlatmaktan ve bu yazımın ana materyali olacak olan grup üyeleri arasında romantik etkileşimler gösterip büyük ihtimalle çoğunluğu yaoi manyağı olan (İki erkek arasındaki aşkı fazla cinselliğe kaçmadan romantik açıdan anlatan mangaların genel adı) fangirlleri ve azımsanmayacak sayıda olan fanboyları çıldırtmaktan çekinmiyorlar.

 Peki nedir tam olarak bu bromance? Bromance İngilizce "brother" (erkek kardeş) ve "romance" (romantizm) sözcüklerinin birleşimiyle oluşan bir tanımlama. Yani basitçe Türkçeleştirmek gerekirse "iki erkek arasındaki romantik etkileşim" demek. Bizim için çok çok çok gay bir kavram olsa da Kpoptaki bromance olayının kültürel bir açısı da var aslında: Koreli erkekler bizim ülkemizdeki karşılaştıklarında birbirlerini yanaklarından öpmek yerine kafa tokuşturmayı tercih eden (asla anlayamayacağım şeylerden biri) erkeklerin “gay lan bunlar” (aradaki kelime için özürlerimi sunarım ama gerçekten öyle diyeceklerdir) şeklinde tanımlayacağı el ele tutuşmayı, gençler arasında birbirinin kucağına oturmayı yaygın bir şekilde yapıyorlar (en azından okuduğum bloglarda öyle yazıyor, dizilerde görülebilir ve Simon ile Martina öyle dedi XD ). Bu onlar için normal; sadece arkadaş oldukları anlamına geliyor, daha ötesi değil. Ama tabi ki her şeyin abartısını seven kpop bunu birkaç adım daha öteye taşıyor ve erkek gruplarının bazı üyeleri arasında romantik bir titreşim yaratarak fanları o ikiliyi OTP (one true pairing, “ideal çift” olarak çevirebiliriz sanırım) ilan edip onlar için gifler, macrolar ve videolar hazırlamaya hatta youtube’da onlar adına kanallar açmaya (mesela bir JongKeyTV vardır, 5 video falan izledikten sonra keşke evlenseler diye hayaller kurup düğünlerine çelenk göndermek istiyorsunuz~hahaha ), iki üyenin yan yana olduğu anların fotoğrafları üzerine “evet gerçekler işte” diye yorum yapmaya ve haklarında içinde bolca yaoi sosu içeren fan hikayeleri yazmaya yönlendiriyorlar. Sonra şikayet etseler de buna sebep olan  idollerin kendileri benden söylemesi…

 Sence gerçekliği var mıdır bu hareketlerin diye sorarsanız… Bence büyük çoğunluğu sadece fanservice. Tamam, kpopta kesinlikle homoseksüel olduğunu düşündüğüm idoller var; yani cidden bazılarının konuşurken ağzından gökkuşakları ve tek boynuzlu atlar fışkırıyor resmen. Ama OTP olarak adlandırılan ve desteklenenlerin büyük çoğunluğu gayet de heteroseksüel erkekler ve bütün bu bromance olayını sadece fanların hoşuna gidiyor diye ve biraz da dalga geçmek amacıyla (ki bu homoseksüel kesime saygısızlık olarak gördüğümden kesinlikle karşı olduğum bir tavır) devam ettiriyorlar.

 Muhteşem bir homoseksüel fobisine sahip olan Kore’nin bütün bu kpop bromancelerini nasıl anlayışla karşıladığını basitçe açıkladıktan (gene de ülkenin kpopla ilgilenmeyen kesiminin bundan nefret ettiğini düşünmekteyim) sonra kendi OTPlerime geçebilirim sanırım XD Cidden birilerinin dediğine göre (o kendini, twitterda yazdıklarımı okuma zahmetine katlananlar da onun kim olduğunu biliyor XD) şu Reply 1997’deki kızın Türkiye şubesi olarak sevdiğim birçok OTP var. Ben bir fangirlüm ne bekliyordunuz ki?~hahahaha Her neyse, işte en sevdiğim kpop bromanceleri:

Gerçek Oldukları Söylenegeliyor: EunHae (Eunhyuk ve Donghae-Super Junior)
Eunhyuk: Eunhae… gerçek.
(Bir Super Junior fan buluşmasından)

 Biliyorum Hyukkie, biliyorum… Sizin gerçek olduğunuzu ve düğününüzde sağdıcın olarak Yesung’un kaplumbağalarını kullanacağını biliyorum. Peki, sen beni davet etmezseniz ecelin olacağımı biliyor musun? :P

 Piyasadaki en esaslı olmazsa tanımı eksik bırakacak bromancelerden birisi Eunhae. SM gruplarında  kimi zaman aşk üçgeni-dörtgeni-beşgenine giden bir çiftlere ayrılma olayı vardır ama bunların içinde hiçbiri EunHae’yi sollayamaz. Genelde bu durum bazı Donghae fanlarını deli etse de (Bir Eunhyuksever olarak bana hiç koymuyor) çocuklar dur durak bilmeden bu fanservice’e devam ediyor ve insanı bir düşünceyle baş başa bırakıyorlar: Acaba gerçekten gerçek mi?
Birazcık +19: YaDong Çifti (Hoya ve Dongwoo-Infinite)
Dongwoo: İlk defa biriyle nehir kıyısında tavuk yiyor ve gün batımını izliyorum.
Hoya: Yah! Bana bu şekilde aşkını itiraf etmeye kalkma!
Dongwoo: Ben burada bir kızla olmak isterdim zaten!
(Infinite Sesame Player’dan)

 İnfinite’te birçok çift muhabbeti dönse ve genelin desteklediği OTP WooGyu olsa da benim favorim sonuna kadar YaDong kalacakmış gibi görünüyor XD

 Her şey Infinite’in Sesame Player’ında bu iki kafadarın diğerleri tarafından yurtta yalnız bırakılmalarıyla başladı. Bir anda We Got Married’in yeni bir versiyonu olan Rappers Got Married’ı çekmeye karar verdiler ve ramene Disney çizgi filmlerindeki sphagetti muamelesi yapıp aynı parçayı yiyerek bu adı hak ettiklerini kanıtladılar (Menajer ve o andaki “kımanhee”si~haha). İsimlerinin birleşimi olan Yadong (Hoya’nın “Ya”sı, Dongwoo’nun “Dong”u) cinsel içerikli yetişkin filmlerinin Korecedeki ismi de ( ve evet, “p” ile başlayan o malum sözcüğü yazmamak için 4 kelimelik bir açıklama yapma zahmetine katlandım)… Aynı zamanda beysbol demek ama o içinde Amerika’daki bir çekim, ödünç alınmış bir bilgisayar ve bir adet Big Bang maknaesi Seungri içeren bir hikaye XD (VIPz u know what u know what u know what what I meaaan meaaan LOL )

 Hoya ve Dongwoo beraberce diğerlerini ekerek, yalnız kaldıklarında da ne kadar yalnız olduklarından bahsedip dertlenerek insana gülmek için birçok sebep sunuyor. Normalde sakin ve uslu görünen (ki Inspritler bilir ki tamamen yalan sadece öyle görünüyor) Hoya tamamen çatlaklaşıp olmadık yerlerde olmadık şeyler söylüyor, aslında çatlak olması beklenen Dongwoo ise utangaç yeni gelin moduna giriyor. Bu da onları benim gözümde piyasadaki en tuhaf ve izlenesi bromance çiftlerinden biri yapıyor :D

Gerçekten Kardeş Gibiler: Choi Kardeşler (Se7en ve Big Bang T.O.P)
T.O.P: Se7en hyungun cildi… bebek poposu gibi… yumuşacık.
(Strong Heart YG Special)

 Aslında YG bu tarz fanservicelere burun kıvıracak bir şirkettir ama Se7en ve T.O.P’ın abi-kardeş ilişkisini o kadar çok seviyorum ki yazmadan edemedim :D Normalde yakından tanımayanlar için çok küül (Cartman çık kafamdan artık) olan Tabi Se7en’la beraberken birinden küçük olmanın tadını doyasıya çıkarıp aşırı eğlenceli bir şeye dönüşüyor (Gerçi TOP 2ne1TV’den de bildiğimiz üzere bu yaş olayını hiç takmıyor~haha). Bu Eunhae’ninki gibi hakkında tonlarca fanfiction yazılacak bir bromance değil tabi ki ama gene de… Choi Kardeşleri seviyorum!

Kalbimi Ağrıtan OTP: JongKey (Jonghyun ve Key-SHINee)
Jonghyun: Key-shii… Bunu sormak için uzun zamandır bekliyorum: Benimle evlenir misin? (Şekerden bilekliği Key’in bileğine takar)
Key: OMO! Ama benim zaten bir çocuğum var…
(Hello Baby 2. Sezon-SHINee)
  
 İşte önce düğünlerinde piyanist şantör olarak yer almama (Nikahına beni çağır biasıııım~) sonra da o acı dakikaları hatırlayarak bir köşkün bahçesinde dalga sesleri eşliğinde ipek mendile kan kusmama neden olacak çift: JongKey.

 JongKey büyük ihtimalle kpoptaki en meşhur ve en çok desteklenen OTPlerden biri. Yani youtube’daki bir çok SHINee videosunun altında “..ınca saniye: JONGKEY MOMENT” diye bir yoruma rastlayabilir, tumblr’da tura çıktığınızda bu ikisiyle ilgili zilyonlarca gif bulabilir, biraz yabancı SHINee fan hikayelerine baktığınızda mutlaka JongKey aşkını anlatan onlarcasına denk gelebilir, sonunda birbirlerine deliler gibi aşık olduklarına inanabilirsiniz. Hatta bu OTPnin gerçek olduğunu tutkuyla inanan öyle fanlar var ki Jonghyun’un eski sevgilisi Shin Se Kyung ile Key arasındaki benzerliklerin anlatıldığı ve psikolojik bir açıklama ile Jonghyun’un Shin Se Kyung’la sırf Key’e benzediği için çıktığının iddia edildiği bir videoya bile denk gelmiştim ben. İşte o an kpop fanlarının beni korkutmaya başladığı andır sayın okuyucu… Ama çok ikna ediciydi kerata, neredeyse ben de inanıyordum. Tabi neredeyse…

 Tabi artık JongKey Hello Baby günlerinde olduğu kadar meydanda değil ki bunun sebebi büyük ihtimalle Jonghyun twittera her girdiğinde ona tonlarca JongKey materyali gönderen SHINee fanları. Zavallı çocuğu korkuttular sanırım~haha Gene de KBS ikisini aynı programa koyup yabancı kızlarla buluşturdu (World Date senden şimdiden nefret ediyorum) bu sebeple JongKey anlarına yenileri eklenecektir ve bu OTP tekrar alevlenecektir XD

Forever Alone da Artık Together: Joonew (Lee Joon-MBLAQ ve Onew-SHINee)
 MC: Bir SHINee fanboyu sadece Onew’yu kameraya alıyordu. Sonradan Lee Joon olduğu ortaya çıktı (Weekly Idol’den konusunu hatırlayamadığım bir sıralama)

 Yıllar yılı yok 2Min’miş yok Jongkey’miş derken biricik dubu liderim Onew’yu sonsuza kadar yalnızlığa mahkum ettiniz! Daha da kötüsü bir tavuk parçasına layık gördünüz! (Onew’nun buna bir itirazı olmayacağı gerçeği tamamen konu dışı…) Ama o da sonunda bromanceini buldu: Bir başka grubun bir başka tuhaf insanı Lee Joon!

 Aslında bu pek de ortada olan bir bromance hikayesi değil ama benim en sevdiklerim arasında. Bir programda Lee Joon’un Onew çorapları giymesi, sonra Onew’nun biriyle bir buluşmada çift bisikletine bindiğini açıklayıp herkesin alt çenesinin yere düşmesini sağladıktan sonra bu kişinin Lee Joon olduğunu söylemesiyle bir Onew sangtae daha patlatması gibi aşırı romantik (!) anılara sahip. XD

 Başka gruplardan idollerin yakın arkadaş olması bende “aigooo kyeoptaaa!” modu yarattığı için Lee Joon-Onew arkadaşlığını da çok seviyorum. Keşke bir arada daha fazla görme şansımız olsa bu ikiliyi…

Not: MBLAQ fanlarının çoğu Lee Joon ile Mir OTPsini destekliyorlarmış. Umrumda değil. OnJoon ya da Joonew daha iyi bir OTP :P

Cool Rapper ve 4D Prince: JunSeung ( Junhyung ve Hyunseung-B2ST )
Junhyung: Hunseung daima pantolonlarını olması gerekenden daha aşağıda giyiyor. (Junhyung’un twitterından)

  Aslında B2ST OTPler konusunda tavan yapmış gruplardan biridir: 6 üye böl ikiye, al sana 3 adet bromance~hehe Dooseob (Doojoon+Yoseob) , Kiwoon (Kikwang+Dongwoon) ve benim favorim olan Junseung.

 Junseung’u sevmemin ve OTP ilan etmemin sebebi ne, hiçbir fikrim yok. İsimlerinin bir arada çok iyi gitmesi? Tumblr’da sürekli Junhyung’un Hyunseung’a baktığı resimler görmem? B2ST’i genel olarak çok sevmeme rağmen bu ikilinin favori üyelerim olması? Ya da Goo Hara’dan hoşlanmayıp ilişkilerini destekliyor gibi görünsem de içten içe Junhyung’la ayrılmalarını dilemem? İnanın ben de bilmiyorum ama öyle işte :D
ZiKyung (Zico ve Park Kyung – Block B )
Kyung: Biz yemeklerini bile paylaşan çok yakın arkadaşlarız. Zico-yah…Aaaa… (Bir kaşık dolusu yemeği Zico’nun ağzına tıkar)
Zico: İşte…hoşça kal (artıklarını Kyung’un tabağına koyar)
Kyung: Yedir bana…
Zico: İstemiyorum…
Kyung: Zico yedir bana, arkadaşız biz…(Zico cevap verme zahmetine bile katlanmadan kendine gelmesi için Kyung’a ufak bir tokat atar)
(MTV Match Up Block B Returns 1. Bölüm)

 Yukarıda yazıya dökünce biraz vahşi oldu ama aslında gayet sempatik bir andır~hahaha Kyung’un agyeosu ve Zico’nun “yeter artık” bakışı görülmeye değer :D

 ZiKyung aslında başta Kyung’un en büyük destekçisi olduğu OTP.~haha Ciddiyim, tıpkı Pyo’nun Taeil için fanboyluk yapması gibi (cidden o da annesini kaybetmiş ördek yavrusu gibi "kyeooo kyeoo Taeil hyung keoptaa" nidalarıyla sürekli Taeil'in peşinde), Kyung da Zico için fanboyluk yapıyor XD Zico ile Kyung debutlarından önce de yıllarca beraber eğitim almış, şarkılar yazmış hatta ufak bir pre-debut albümü çıkarmış çok yakın arkadaşlar. Yani bu tarz hareketleri fanservice için değil (gerçi Kyung faservice için doğmuş denebilir ama) kendilerini eğlendirmek için yapıyorlar büyük ihtimalle. Seviyorum bu iki kafadarın arkadaşlıklarını, çok eğlenceliler :D

Not: Ayrıca bu listede gerçek olması en imkansız OTPlerden biridir kendisi. Neden mi? Boş bulduğu her fırsatta güzel baldırlara takıntısından bahseden Zico’dan ve programlarda çekinmeden o malum olaydan sonra etkinlikleri iptal edilip boş kaldığında kızlarla içmeye gittiğini söyleyen Kyung’dan bahsediyoruz burada. Bu ikisi en fazla beraber gecelere akıp birbirlerine ekürilik yaparlar~hahaha (Ki bunu da yapıyor olmalılar…Buyurunuz siz karar veriniz buraya bakıp XD )

______________________________________________________
 Bu yazıyı yazmayı çoook uzun zamandır planlıyordum aslında ama toplum baskısına bir nanik yapmam ve tembelliğimi aşabilmem bayağı bir zamanımı aldı XD Bu tarzda şeylerin yanlış ya da çirkin olduğunu düşünebilirsiniz ama hatırlatmam gerek kendi kültürel perspektifinizden başka kültürleri yargılayamazsınız. “Bana ters bunlar” diyebilirsiniz, eh o zaman sizin tercihinizdir saygı duyarım. Benim gözümde bütün bunlar sadece bir fanservice o yüzden rahatlıkla gülebiliyorum hepsine…
 Son olarak bu videoyu da eklemezsem sanki mevzu tamamlanmazmış gibi düşünmekteyim. Jay Park'ın (ayh canım benim XD ) Kaliforniya'dayken bir grup arkadaşıyla beraber çektiği bromance videosu... Çok eğlencelidir her izlediğimde gülüyorum hala :D
 Tamamen alakasız not: Dolanırken uzun zamandır bakmayı ertelediğim AOA’nın geçen ay çıkan Get Out MVsine rastladım. O kızların acil tarafından C.N.Blue’nun kız versiyonu mu, yeni bir SNSD mi yoksa farklı bir açıdan T-ARA mı olduklarına karar vermeleri lazım. Ne karmaşadır o öyle? Bir SNSD şirinliği yap sonra ekrana Yonghwa bakışları at ardından elinde kılıçlarla Kill Bill rüzgarları estir… Enteresaaaaan...

37 yorum:

  1. Aaaa bu benim ilgi alaaanıımmm :F Nimfi hiç haber de vermiyorsun :))
    Öncelikle belirteyim hiçbir ''coupleın'' (en azından benim OTPlerimin) gerçek olduğunu düşünmüyorum :D Bu hala mantıklı davranabildiğimin bir göstergesidir ki bu bir fangirl için gerçekten zor :D :D
    EunHae'nin bebekleri olsun sevelim... Aşkınızı açıklayın da biz de rahatlayalım.. Gibisinden konuşurum ama bunu kesinlikle ciddi değilim :D Ama söylediklerimi de hak ediyorlar :D Sahnede sürekli yan yanalar birlikte olmasalar bile göz teması içindeler yani herşey sapık fanların sapıkça düşüncelerinden ibaret değil :)) Belki de tüm bunlar arkadaşlıklarının kanıtıdır çünkü onlar çıkış yaptıktan sonraki 7 yıl(Evet kim ne derse desin SJ 7 yılı dolduracak) ve daha öncesinden beri hep birlikteydiler.. ve arkadaştılar. Başlarda herşey fanların ilgisini çekmek için yapılmış olabilir ama 7 yıl kolay değil bu oyunu sürdürmek :) O yüzden en güvendiğim OTP'imdir EunHae <3
    EunHae başkalarıyla evlenene kadar EUNHAE is Real!!!
    Son olarak yan yana olamasalar bile :D
    http://www.youtube.com/watch?v=Y__0mdkgol4&feature=my_liked_videos&list=LLWP3WIgHMP62f1zA3NtiRsw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tweet attım ya, daha nasıl haber vereyim?! Bir dahakine dumanla mesaj göndereceğim gözlerini gökyüzünden ayırma ahahaha
      Ben de OTPlerimin hiçbirinin gerçek olduğunu düşünmüyorum, aslında hepsinin çok yakın arkadaş olduğunun farkındayım ve buna fena halde imreniyorum. Benim hiç onların göründüğü kadar sırtımı yaslayabileceğim biri olmadı, harika bir şey gibi geliyor bana o yüzden.
      Ahahaha!! Donghae neredeymiş ki? Bayıldım ya, şebek Hyukkie :D

      Sil
  2. Öyle bir şeyler beklemişim demek :D :D
    Evet biz sadece göründükleri kadarını bilebiliriz ama kalbimle inanıyorum samimiyetlerine :)
    Böyle de sevgi dolu işte maymuncuk :) :)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık, sevgili yazar. ^^' Aslında Hangeng'i Siwon'la görmek tetiklemiş olabilir ve bunu söylememin kesinlikle biricik biascığımın Heenim olmasıyla alakası yok ama efsane sayılabilecek bir Bromance vakası olan HanChul bu yazıda olmalıydı sanki... Hani mazide kalmış olabilir ama Elflerin kalbinde sıkı yeri olduğundan oldukça eminim. Az ağlatmaz onlar hakkındaki videolar... Neyse limon suyu olmak istemiyorum cidden. :D Sadece ben HEENİMİÖZLEDİMGALİBAA *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanchul aklıma gelmişti ama senin de dediğin gibi mazide kaldı. O zaman Yunho ile Jaejoong'u da yazmak gerekirdi ayrıca ki ben herşeyin o ikisinin başının altından çıktığını düşünmekteyim, onlar da ayrı bir efsane :D Ki burada bildiğim birçok OTP yok sadece benim "ship"lediklerim var o kadar XD

      Sil
  4. İlk başlarını okuduğumda resmen yuh dedim sadece fanservice için insan böyle şeyler yapar mı diye ama sonunu okuyunca rahatladım ismine ne kadar bromance deseler de bence buna sadece samimi arkadaşlık diyebiliriz ama sende başında biraz daha farklı anlatmışsın:) bir şeyi yarım bırakamama huyum olmasa daha yeni yeni ısındığım k-pop dünyasına istifamı verebilirdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fanservice için sahnede öpüşen gruplar var kpopta, ben yazımda o kısımdan bahsetmesem de :D O kadarı benim için de fazla...
      Tam olarak neresini farklı anlattığımı anlayamadım ama (çünkü kpop fandom dünyası tarafından algılanış biçimi bu şekilde); evet, benim OTPleriminkiler cidden samimi arkadaşlık, hiçbirinin daha ileri bir noktada olduğunu düşünmüyorum. Olsalar da yazımda da söylediğim gibi umrumda olmaz zaten.

      Sil
    2. Haha şuan durumlar nasıl pekii

      Sil
  5. Çoğu eğlence için yapılsa ve cidden eğlendirse de -sadece sözle yapıldığında ve gerçekten geyik olduğu belli olduğunda- -GRi'yi örnek verebilirim, tabii burada anlattığın çizgiye kesinlikle girmiyor ama onların ilişkisi de özel- bazılarının çok gereksiz olduğunu düşünüyorum. Mesela SHINee. :D Masum bir fanservice değil o, o kadarına da gerek yok yahu. :D Gerçekten de soru işareti oluyor bir noktadan sonra. Çocuklar homoseksüel değilse şirket tarafından o konumlarda bulunmak zorunda bırakılmak hoş bir şey değil bence. Ne bileyim fanlarım azıcık çığlık atsın diye gidip de grup arkadaşımla...çok özel... görüntüler paylaşmak... :D Gerçekten mutlu bir birliktelikleri varsa bilemeyeceğim tabii. :P

    Asıl soru, biz sevgili fangirllerin derdi ne?! :D Fanlar oppalarını bir kızla görmektense birbirleriyle görmeyi yeğleyecek kadar kafayı sıyırmış olmalılar. :D Uzak Doğuluların çok ilginç bir psikolojik ve sosyolojik alt yapısı var, şimdi girmek istemesem de anladın sen beni. :D

    Eh, isteyen geri kafalı desin ama sırf "fanservice" olsun diye sahnede öpüşmeler, birbirinin orasını burasını yalamalar, dokundurmalar, bilmemneler... hoş değil işte. Güzel görmek ileri kafalılıksa da geri kafalı olayım yani yapacak bir şey yok, istemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, son konser turnesi kapsamında Jonghyun ile Taemin arasında olanlar benim için de fazlaydı, ki JongKey arasında olan kimi şeyleri ben de kaldıramıyorum. SM grupları Suju'dan da bildiğimiz üzere bazen cidden abartabiliyorlar. Ki şimdiye kadar yapılmış olan bu bağlamda en esaslı -ne diyeceğimi bulamadım o yüzden gösteri olarak adlandıracağım- "gösteri" onlar tarafından yapıldı, yanılmıyorsam Heechul bütün üyelerle öpüştü sahnede.
      Bu durumdan memnun olmadığını özellikle belirten ve kaçınan gruplar var, yaptıklarında da sadece şakalaşma olduğunu belli eden gruplar da var. Mesela YaDong couple arasında hiçbir şey olmadığını anlamak için dahi olmaya gerek yok, onlar fena halde dalga geçiyorlar mevzuyla XD
      Yukarıda da hafifçe değindim zaten fanlar bundan hoşlanıyor ve bu durumda senin de dediğin gibi kültürel yapının büyük etkisi var.
      Bence geri kafalı değilsin öpüşme, yalama (bu arada bu gerçekten oldu mu ya?!) vs. benim için de fazla. Ama el ele tutuştuklarını gördüğüm zamanda "ıyyy gay" diyecek değilim. Üstelik olsalar ne olur yani?

      Sil
    2. Suju'nun sahnesini sevmediğim için performanslarını takip etmiyorum ve Heechul'u şu an öğrendim. SM'dir ne yapsa yeridir diyorum.
      El ele tutuşmaya gay demeye kalkarsak zaten saç boyaları, dapdaracık renkli pantolonları, feminen kıyafetleri, benim hayatımda yapmadığım makyajlar, sonra full epilasyonları... çok çok şey var buna gelmeden evvel :) İşin içinden çıkamayız valla :)

      Sil
    3. Full epilasyonlu yaratılmış adamlar yahu, sonradan olan bir şey değil ki :D

      Sil
  6. Şimdi BBC'yim ama daha 1 ay bile olmadı bu yüzden bu sorumu mazur gör unni:

    Bahsettiğin "malum" olay nedir? *utanır*

    YanıtlaSil
  7. ben de fangirl oldum sanırım benim de hoşuma gidiyor bu çiftler:P k-popla geç tanıştım ben bu fan servis olayını da geç çözdüm bunlar ne yapıyor yahu diye az kafa yormadım derdiniz ne yavrular dedim sonra anladım içlerine girince :) yalnız ben hepsini bilmiyorum birkaç tane biliyorum eunhaeyi seviyorum:)

    valla keyifleri bilir ne istiyorlarsa yapsınlar beğenirsem izleyip takip ediyorum ama hepsi hoşuma gitmiyor nedense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten yukarıdakiler de hepsi değil yoksa ohoooo... Tonlarca couple var kpopta her gruptan 3-5 tane çıkıyor bir kere :D Ben de hepsini sevmiyorum bazıları fazla yani :D

      Sil
  8. Nympheee! Gör benii :) bir süredir seni twitterdan takip ediyorum ve bloğunu çok severek okuyorum :) bu yazını gördüğümde okulda arkadaşımla ders çalışıyorduk nasıl sevindim anlatamam. Kıza ayıp olmasın diye okuma işini sonraya bıraktım da eve nasıl geldim nasıl okudum ben bilirim, e konu bromance olunca ;):) Çok çook eğlenceli bir yazı olmuş tam beklediğim gibi. Başta çok tuhaf gelse de ben de alıştım zamanla fanservicelere,hatta çok eğleniyorum şimdi izlerken. Jonhyun'la Taemin gibi abartmadıkları sürece tabi T_T. 3 4 aylık bir taze shawol olarak JongKey kısmını da ayrı bir keyifle okumadım değil :) Ama ne yalan söyleyim OnKey'i accıcıcık daha fazla seviyorum himhhehhe :D özellikle şu video favorim : http://www.youtube.com/watch?v=rSKCuxGDgrg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüüüüm!!.. De seni tanıyabilmem için nickini de yazmalısın ahaha
      Beğenmene sevindim. JonKey, MinKey, OnKey, TaeKey...Sevgili biasımın grubun her üyesiyle shiplenmesini geçtim bir de başka gruplardan insanlarla shipleniyor :/
      Bu video olduğunu biliyordum!~Ahaha Hello Baby SHINee benim hala en sevdiğim kpop programlarından ve burası da gerçekten çok eğlenceliydi. Şapşallar ya XD

      Sil
    2. Aslında twitterda pek aktif olmadığımdan beni tanıman biraz zor sanırım :D kuzenimin açtığı alabildiğine fake twitter hesabını bildiğimiz koreli ünlüleri ve onlarla ilgili haberleri takip etmek için kullanırken sevdiğim bloggerlara rastlayıp twitterdaki kpop fanlarını keşfettim sonrası malum :) aslında twitterın bizim gibi kpop severlerin doya doya kpop üzerine konuşabildiği bir ortam olduğunu keşfetmek çok hoşuma gitti ama herkes birbirni tanıyormuş gibi geldiğinden e ben de bir miktarcık çekingen olduğumdan bir kaç cılız girişimin dışında ortaya karışmaya cesaret edemedim :D twitterda adım E.İ :)
      Bu arada 3 4 aylık taze shawol dedikten sonra pek de taze olmadığımı fark ettim ahaha :) ahh bu beybileri izlerken zaman nasıl da geçiyor hiç anlamamışım buraya yazana kadar bak :D sevgili biasın, Key'imiz o kadar sevilesi ve arkadaş canlısı ki herkesle shiplenmesi hiç şaşırtıcı değil :D Hello Baby SHINee benim de favorilerimden :D kesinlikle Japonya'ya ayırdıkları zamandan biraz kısıp Kore televizyonlarında biraz daha zaman geçirmeliler :/ dünyanın her yerinde onların şapşallıklarını izlemyi bekleyen bir sürü insan var sonuçta(ahh içimdeki umutsuz fangirl :D)

      Sil
  9. Unni tazecik BBC olarak sana güvenilir kaynak olarak bir şey sorabilir miyim?

    Şu "malum olay" nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Block B'nin Tayland'da verdiği bir röportajda saygısız davranması sonucu piyasa tarafından dışlanıp etkinliklerinin durdurulması... Basitçe bu şekilde anlatılabilir sanırım. Gerçekten büyük tepki topladılar o yüzden uzun süredir ortalıkta yoktular zaten :( Uzak Doğu toplumu fazla şekilci, yeteneği umursamayıp damgalayıveriyor insanları.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederiim ^.^

      Yanılmıyorsam, BIGBANG'e "saldırmışlardı" değil mi?

      Sil
  10. Benim de favori Couplem G-Rİ Niyongtory,Gerçi ilk 2 yılda daha belirgindi bu çiftimiz sanırım artık bu fanservis olayını çok takmıyorlar,Şu an gayet erkeksi takılıyorlar^^ Favori GRİ moment>>>> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rN84yTwYa5o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. G-Ri'yi ben de severim aslında ama son yıllarda pek ortada olmadıklarından yazmadım :) İlk senelerinde GD Panda'ya sarılarak uyuduğunu falan söylerdi ahaha Maknae-lider ilişkileri harika o ikisinin :D

      Sil
  11. Vay, sevdim bu konuyu. İşte benim konum diye olaya giriyormuşum falan. ^^heheh
    Beni eğlendirdiği kadar uğraştıran da bir konu bu aynı zamanda. Hiçbir zaman bu tür şeyleri ciddiye almadım. Çoğu zaman dalga geçtiğim bir konu oldu. Normalde hepimizin sergileyebileceği bazı davranışları –hepsi değil tabi- sırf sergileyenler idoller olduğu için onları homoseksüsel ilan etmek bence çok anlamsızca.
    EunHae benim en sevdiğim OTP’lerdendir. Yani bu çocukları böyle görmek beni hiç rahatsız etmiyor şahsen. Donghae fanı arkadaşım her ne kadar düğünlerinde ortaya çıkıp “Hayır, siz kardeşsiniz!” diye bağırmayı planlasa da ben de o eylemini gerçekleştirmeden önce onu sabote etmeyi düşünüyorum. Yeter ki Eunhyuk mutlu olsun. ^^heheh –Tipinden dolayı ezip durdular çocukcağızı zaten-
    Bence EunHae gerçek. Ama nasıl gerçek? Arkadaşlıktan öte (Hayır, aklına o film gelmesin lütfen!) olan bir ilişkileri olduğu gerçek. Ancak elbette bu ilginç fantezilere sahip K-pop fanlarının düşlediği türden değil.
    Aslında OTP denince ilk akla gelen bence YunJae’dir çünkü K-pop’u dünyaya yayanın TVXQ olması gibi bu akımı başlatan da onlar. Aslında bir de YouSu coupleımız var ama o da YunJae’in gölgesinde kaldı işte.^^

    Bir de “Tamam, kpopta kesinlikle homoseksüel olduğunu düşündüğüm idoller var; yani cidden bazılarının konuşurken ağzından gökkuşakları ve tek boynuzlu atlar fışkırıyor resmen.” Cümleni okuduğum anda kafamda Heechul belirdi. Ne olduğundan emin değilim. Heechul’u da çok severim ama aklıma ilk gelen o oldu. Ve Henry’nin onu ilk gördüğünde transeksüel sanmış olması. :D
    Bunlar beni güldüren ayrıntılar ama Heechul’un yaptıkları saymakla bitmez. Bununla birlikte sonuçta bahsettiğimiz kişi Heechul! Her zaman rahatsız bir kişilik oldu o. :D "Delidir ne yapsa yeridir" özdeyişinden yola çıkılabilir bence. Yani meselenin içinde Heechul varsa ciddiye almak zor. Taban tabana zıt iki terim.
    Benim en sevdiğim OTP de ChangKyu ya da MinKyu, hangi ismi seçerseniz… Pek fazla ünlü olmamakla birlikte seviyorum. Özellikle son SM konserlerinde düet yapmalarına bayılmıştım. –Hele de Taemin’in kız olduğu konser… Bir hafta gülme krizinden çıkamadım.- Üstelik kişilik olarak da çok benziyorlar. Yani kelimenin tam anlamıyla One True Pairing. Ama hele bu OTP’nin hiçbir gerçekçiliği yok. Kyuhyun pek takmıyor olsa da Changmin’in müthiş bir tepkisi vardır, Cassieler bilir, Changmin her yerde “Ben kızlardan hoşlanıyorum.” Diye çığlığı basar durur. :D
    “Bu kadar korkmana gerek yok Changmin-ah, kimse seni homoseksüel ilan etmedi.” diyerek onu sakinleştirmek de Yunho'ya düşüyor sanırım.^^

    YanıtlaSil
  12. Super Junior'ın en sevmediğim ve hepsinin topluca gözünün kör olduğunu düşünmeme sebep olan muhabbet "Hyukkie yakışıklı değil"dir. Adamın inkar edilemeyecek bir çekiciliği var Suju nasıl göremiyor bunu bilmiyorum. Belki de kıskanıyorlardır~hehe
    Yunjae'nin bu akımı başlatan OTP olduğunu biliyorum zaten efsaneler. Ama ben çok yakından tanımadığım için benim listemde değiller XD
    Ahaha o ikisinin sürekli birbiriyle sarmaş dolaş olması XD Evet bence de çok hoşlar... Changmin'in o özelliğini bir Cassie olmamama rağmen ben de biliyorum şu macro sağolsun :D Çok gülmüştüm buna~hahaha
    http://s19.postimage.org/la1q7cher/by_hanbeondeo_tumblr.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten kimse buna karşı değil ki :D Çekicilik sıralamasında birinci olarak Eunhyuk var.^^hahah

      Hahahahahahhahah çok güldüm ya... Süper yapmışlar. Fazla güldüm.

      Sil
  13. Hemen atlıyorum 'işte buuuuuuu' diyerek(:
    Bromance diyince akan sular duruyor bende -çıldıran smile:D-
    Kpop akımına kapıldığımdan beri bu pairleri sevmeye daha çok başladım. Aslında bu bromance olayı hep var. Sadece kpopda değil. Tamam kpop biraz işin fanservice olayına da giriyor. Ama baktığımız zaman Türklerde de olduğunu düşünüyorum. Mesela örnek vermek istiyorum; izledin mi bilmiyorum ama zamanında ESES diye bir dizi vardı. Oradaki iki erkek kardeş Uras&Tercan sahneleri ya da Ahmet Rıfat Şungar&Berk Hakman olarak da bakarsak olaya oyuncuların iletişimi her zaman bir romance çiften daha çok sevilmiştir. Ya da yine başka bir örnek. Çakıl Taşları diye bir dizi vardı. Orada da Ekrem&Cenker ikilisi aynı zamanda Özgün&Ümit olarak da bakınca oldukça sevilen bir bromance'di:D Evet ben bu dizileri çok severek izlemiştim ve bu pairlere bayılıyordum zamanında:D
    neyse başka örnek vermek gerekirse. Hiç izlemedim ama duyduğum kadarıyla bir Polat&Memati de sevilirmiş. Tamam sadece iletişim olarak bakıyorum belki de olaya ama bu her yerde böyle demek için biraz böyle bir giriş yapmak istedim. Şu anda aklıma gelmeyen bir çok örnek vardır eminim. İnsanlar her coğrafyada aslında sanırım hemcins pairleri daha doğal buluyor. Yapmacık bir aşk hikayesi ya da mıy mıy 'aşkım,balım' gibi sözcükler dışında 'heyt lan naber'ler biz Türkleri de mutlu ediyor. Yani hiç değilse ben mutlu olan kesimdeyim-argo tabir için özür-
    Kpopda farklı bir çerçevesi de var bunun tabiki. Fanları mutlu etmek. 'oppa benim olmazsa kimsenin olmasın' mantığındaki fanlar vsvsvs.
    Ama Kpop aleminde o kadar doğal bromanceler var kii 'aah' demek istiyorum.
    Mesela Bigbang sevdiğini bildiğim için hiç değilse bir Bigbang couple görmek isterdim sanırım bu listede. 5'in 2li kombinasyonundan toplamda 10 çift olduğunu var sayarsak eğer Bigbang içinde şahsen hepsine ayrı ayrı bayılıyorum ben..Mesela TOP'un sürekli Daesung'un sırtına çıkmasına hastayım:D Hatta TOP'un hepsini öpmeye çalışmasına da bayılıyorum:D Ya da Taeyang'ın cool tavırları varken TOP'un yanında çocuklaşmasına hastayım. Ya da Seungri'yi birbirlerinden kıskanmalarını da çok seviyorum:D Ortaya alıp pinpon topu gibi oynamaları,'maknae benim' demeleri herşeylerine bayılıyorum:D Tabi GRi(nyongtory)'nin yeri ayrı. Onun hakkında bir şey olsaydı da gözlerimden kalpler fışkırarak okusaydım demedim değil hani^^
    Açıkcası sevdiğim bromancelere bakınca gerçekten doğal olanları seçtiğimi düşünüyorum. Fan service olaylarından çok içlerinden gelen gibi davrandıklarında gerçekten beni ekran karşısında eritebilecek olanları:D
    Neyse şimdi bunca methiyeden sonra listendeki bromancelere gelmeyi başardım:p
    Eunhae benim çok sevdiğim bir couple:D Ve evet onlar gerçek,eunhyuk kendi söyledi:p şaka bir yana Eunhae'de en sevdiğim şey sanırım Donghae'nin Eun sevgisi. Eunhyuk'u kıskanıyor resmen çocuk ya:d Mesela Siwon'un da Eunhae'yi kıskanmasını seviyorum.. Oppa Oppalarını seviyorum.Sürekli dipdibe olmalarını seviyorum. Çok şeker geliyorlar^^

    YanıtlaSil
  14. -tek mesaja karakter sayısı yetmedi 2 parça oldu affola-

    Yadong biraz geç tanıştığım bir pair oldu. Ama onları da seviyorum. Haklarına atıp tutacak,'şöyleler böyleler' diyebileceğim kadar çok şey bilmiyorum aslında. Daha içlerine dışlarına o kadar girememişim onu farkettim:D ama daha ilk görüşte bana 'işte o2 bunlar' dedirtmişlerdi ki gördüğüm,izlediğim kadarıyla fazlasıyla da shipledim kendilerini:p onları da seviyorum oleey:D
    Choi handsome brothers.... Ah yenilesi insanlar.. O kadar çok seviyorum ki o ilişkilerini ben onların. Hele bir cilveleşmeleri var ki 2ne1TV'de izledikçe gülme krizine girerim. aynısının benzeri YG strong heart special'da da vardı zaten:D sadece kişiler yer değiştirmişti:D
    Düetlerini dinleyip,sahnede görünce bayılacak kıvama gelebiliyorum..(:
    O kadar doğallar ki birbirlerine.. BB documantary izleyen bir insan olarak -tüm viplerin de izlemesi gerektiğine inanırım:D- Se7en'la sanki o kadar yakın olamazlar gibi geliyordu insana bir zamanlar. Ama karakterlerinin şekerliğinden de kaynaklı o kadar güzeller ki. Ah dilim dönmedi,anlatamıyorum :D seviyorum bu keretaları da ne diyeyim:D
    JongKey ıhm şeyy:d ben onları kıskanıyorum yaa :D:D Çünkü ben MinKey seviyorum:D Minkey en sevdiğim bromanceler sıralamasında baya üst sıralarda yer alır da^^ Ve o 'hem döverim,hem severim' mantığında birbirlerine yaklaşmaları ve sürekli ama sürekli dipdibe olmaları,nefretten doğan aşk misali önceden anlaşamazken şimdi çok yakın olmaları evet evet Minkey aşkına geldim:D:D Jongkey'e dönersek eğer; Jjong'un bütün çiftlerinde olduğu gibi Jongkey'de de oldukça skinship görüyoruz:D Jjong seviyor skinship'i:p Geçen sene performans sırasında Taemin bebeğime yaptıklarını unutmuyorum:p 'Key'i aldattın,bunu nasıl yaparsın jjong' diyen fanlar da ayrı olaydı zaten:D
    Joonew hakkında pek bir fikrim yok..Sadece bir arkadaşım daha seviyordu da oradan biliyordum:D Joon baya baya onew fanboyu gibi falanmış sanırım,o yüzden çok da bir şey söyleyemeyeceğim(: Onew'li bir çift olacak da sevilmeyecek namümkün(:
    Junseung hakkında da çok bir fikrim yok:D hatta hiçbir fikrim yok. Yorumsuz geçiyorum:p
    Zikyung <3 ahh bugün bir de ikisi de twitterden fotolarını paylaşınca daha da aşka geldim bunu yazarken. O bahsettiğin sahneyi de çok iyi biliyorum,çok şekerler. Çok seviyorummm.. Gerçi Block B coupleları da aynı Bigbang coupleları gibi çok seviyorum hepsini. Önceliğim Zipyo(2ji) gerçi:D maknaeline olarak çok şekerler:D Ama Zikyung'un dostluğuna da bayılıyorum. Canlarımsınız siz hep beraber olun diyesim geliyor. Sonra yine hüzünleniyorum.... Hani neredesiniz,nerede kaldınız,'BBC follow me' diyen Zico,bekliyoruuuuzz sizi uzun zamandır:/ Dağılmazlar umarım diye hala endişeler içindeyim. Ama içimde yakın zamanda tekrar ortaya çıkacaklarına dair bir his var -hisleri kuvvetli bir insanımdır:p- bakalımm..

    Ellerine sağlık diyorum yazın için^^ Uzun yorumumla başını ağrıtırsam da affolo^^

    YanıtlaSil
  15. eneee sende de varmış aynı yazıdan. bugün de bu dolanıyodu twitterda. benim talihsizliğim herhalde fanlara senden önce yakalanmış olmam herhalde dsklfjgsdkjfhshj

    Bu kapıllar güzel ama cidden şimdi hiç birinin gerçek olmadığını düşünüyorum. İlk zamanlar aağğğ 2min, vay eunhae diye kendimi yerlere attımdı :") şimdi hepsi tezgah gibi geliyor. ama Joonew (junyu diye mi okuycam şimdi bunu sdkjsdjfh juniw daha iyi gibiydi :") gibi farklı grupta olanların birlikte olmaları daha gerçekçi gibi. Olsa ne güzel olurdu yani sdjkfhs

    bi de son bi kaç gündür tumblrda biri beni Taepyo gifleriyle sınıyor, bi fena oluyorum. aşırı minnoş bunlar *gay gay* geç buldum, çabuk kaybetmem dskjfhsdghj

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahgfshgafshgfahsh Zavallı Mikal... Evet twitterda birileriyle geçen bir muhabbetten sonra oturup ben de yazmıştım bir tane :D

      Bence de en azından bu listedekilerin hepsi tezgah. Bir kere aynı gruptan adamla kimse çıkmaz iş yapıyorlar sonuçta. Ahh Joonew de gerçek değilmiş, malum bizim Dubu After School'dan bir noona buldu kendine. En sevdiğim OTPlerimden biriydi halbuki asfhafshafsdh Gerçi ikisi gerçekten çok iyi arkadaşlar, bu gerçekten gerçek :D

      Taepyo cidden çok tatlıdır~kkkkk Pyo'nun sürekli Taeil'in peşinde dolanması falan~kkkkk Bende bu aralar bir Banghim ile Woogyu gidiyor ama bakalım ne olacak sonumuz? XD

      Sil
  16. Shinee tamamen fanservice. Onlar yunhanamdulda bir kiz için yarıştı, hello babyde babalik için yarıştı, bir radyo programinda jonghyun minho bide yanlış hatırlamıyorsam onew telefonda sevgili rolu yapan kizlarla konuştular yani canımlı cicimli konuştu. Bu kadar da degil şarkılarının yarisi aşk içeriyor.He bide sanırım key eşcinsel.Bunuda bi süre SHINee de gardırop düzenleyen bi abi anlatmış dediğine göre, minho kız avcısı key eşcinsel, onew ve taemin kendi halinde insanlar.Ve o adam bu olanların fanservice olduğunu söylüyor.Saygılar :D :D:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı zamanda Minhonun çok çocuksu olduğu için önüne gelen kız tarafında reddedildiğine dair bir dedikodu da var gene aynı şekilde şirket içinden XD Key gay olabilir de olmayabilir de... Ama bence de ihtimal dahilindedir yani. Fanservice olduğu konusunda kimsenin şüphesi yoktur zaten, içlerinden birisi ya da birileri gay olsa bile kariyerlerini göz önünde bulundurarak grup içinden biriyle beraber olacaklarını zannetmiyorum ben :D

      Sil
  17. Bu çift olayları beni zerre rahatsız etmiyor valla.Hatta fanfic bile yazıyorum yani adgahshs aşırı hunhan kaisoo baekyeol fanıyım sgahah :D fanservis olayına gelince,beni pek rahatsız etmiyor valla.hatta mutlu oluyorum agshs taemin ve jonghyun konserini görünce ağzım açık kaldı dehşet içinde izledim ama hiçbiri sevmediğimden değildi sevindiğimdendi.bitek ben mi seviyorum şimdi bu çiftleri ya sgsgs ağır fanı olduklarımın arasında özellikle kaisoo ve hunhan vardır.her yakınlaşmalarını takip ederim.ficler yazarım,fotolarını arşivlerim severim yani ahshs sizde sevin ajsjsj

    YanıtlaSil
  18. 8 yıl önceki yorumları görünce bir tuhaf hissettim

    YanıtlaSil
  19. 8 yıl önceki yorumlar sjwjs
    Onu bunu bilmem MİNSUNG REAL

    YanıtlaSil
  20. Öncelikle şunu soylemek istiyorum fanservis olayını tamamen yanlış anlıyorsunuz evet şirketler idolleri zorla gay gibi gösteriyor.sahnede bir birine temasları yaptıkları haraketler hepsi fanlar için. Ama hepsi fanservis olucak degiller bazı kişiler netmis gibi öyle konusuyorlarki sanki hepsi düz yada arkadaş.bakın bir yerde kaliyorlar diye kardeş olucak degiller. Şirketler bile yaptırmıs olsada çok ileriye gitmiyor bunu sahnede falan yada abartılı birsekilde hayranlara gösteriyorlar. İçlerinde gay ola bilen idollerde var bunu kimse bilemez çünkü idollerin yönelimini bilmiyoruz. Momentları kendileri veriyor şirket yaptırmıyor hatta bazı momentlari şirket kesiyor. Bir qrupda iki erkek idol ilişkilerini acıklamıslardi diye qrup dağılmışdı bazıları deyiyorya onlar bir qrupdan birisiyle olamazlar yada kaç yıl birlikte yasamislar kardeşler. Ama bu onları kardeş yapmıyor. Bir qrupda vardı onu bighit para verib iki gay idolün ilişkisini gizletdi. İdollerin ilişkileri olsa bunu söylemezler.cok güzel gizliyorlar.bazi kpop fanları sevdiyi idolün gay olmasını istemediyi için krndini avutur. Ama biraz gerceklerden konusursak jikook gibi minsung gibi real demiyorum ama real ola bilen shiplerde var şimdi diyeceksiniz onlarda fanservis. Tabiki bunu kimse bilemez hepsi fanservis olucak değil. Gercek olub olmadığını bilmiyoruz onlar biliyor. Mesala jikook ve minsung fanservis değil bence. Çünkü bunu fanların önünde bir birlerini belli etmemeye çalışıyorlar ama bize gizli mesajlar veriyorlar insanlarda analiz edib inaniyor.kpopda hepsi düz yada arkadaş olucak değil bazı idoller gay bazıları da hetero ola bilir.bu kadar umarım hərşeyin fanservis olmadığını anlarsınız.

    YanıtlaSil