11 Kasım 2012 Pazar

Erken MAMA Söylemleri...

  Kpopun Oscarı olarak tanımlanabilecek Mnet Asya Müzik Ödülleri'ne (Mnet Asian Music Awards-MAMA) sadece 19 gün kaldı. Hazır oylamalar devam edip tonlarca fan savaşına sebep olurken ( Kpop fan savaşlarına hayır! ) aslında sadece 3 defa falan oy kullanma zahmetine katlanmış olan ben de şu olaya bir güzel burnumu sokup dereyi görmeden paçaları sıvayarak tahminlerimi ve isteklerimi yazayım, biraz da isteklerimle tahminlerimin uyuşmayacağını bildiğimden ondan bundan sinirimi çıkarayım dedim. Çok iyi etmişim değil mi? :P

 MAMA bu sene 20 kategoride ödül veriyor ve kpop fanlarının da her gün (en tutkulu fandom kazansın mantığı ki bence saçma...) oy kullanmasına olanak sağlıyor. Öncelikle söylemeliyim ki, herkesi büyük tartışmalara sürükleyen bu oylama öndeki grubun ödülü alacağının garantisi değil: Albüm satış oranları ve aslanlar gibi jurinin de (tamam, hiçbirini tanımıyorum ama gazeteciler müzik eleştirmenleri falan var işte XD ) ödülün kime gideceği konusunda büyük bir payı olacak. Yani bu sebeple sonradan kimse "biz oylamada birinciydik nasıl ödül başkasına gider? Böhüüüü..." moduna girmesin.
 İşte her kategori üzerine benim nacizane görüşlerim:

1. En İyi Çaylak (Kız)
Adaylar: AOA, Spica, Juniel, Ailee, Hello Venus
Benim Oyum: Spica
Şu andaki oylama birincisi: Juniel

 AOA, Spica, Juniel, Ailee ve Hello Venus'un aday olduğu bu dalda benim favorim ve oy attığım grup Spica. Çok parlamasalar da gerçekten iyi seslere ve güzel şarkılara sahip bir grup. Ne yazık ki an itibariyle kendileri listenin sonunda ve büyük ihtimalle de ödülü alamayacaklar. Ama şu anda oylamada başı çeken Juniel de indie-rock havası ve kitap okurken gayet iyi gidebilecek hafif şarkılarıyla ödülü alırsa (ki gayet yakın) çok üzülmem.
 Bu bölümle ilgili hayal kırıklığım ise Whoz That Girl şarkıları ile debut yaptıklarında neredeyse kalbimi çalmış olan EXID'in aday listesinde olmaması... AOA'dan çok çok daha iyiler.

2. En İyi Çaylak (Erkek)
Adaylar: EXO-K, B.A.P, Busker Busker, Ulala Season, John Park
Benim oyum: B.A.P.
Şu andaki oylama birincisi: EXO-K

 İşte bana "haksızlık" kelimesinin Korece'deki karşılığının MAMA olduğunu düşündüren kategori: En iyi erkek çaylak! Değerli okuyucum, birazdan bir kpop fanın patlamasına şahit olacaksın o yüzden koltuğuna sıkıca tutunup kemerini bağla.
 EXO-K mı?!! Aylarca debut yapacağız diye 99 tane teaser yayınlayıp "teaser" kelimesinin (İngilizcede "alay etmek" demek olan "tease" kelimesi kökenlidir) sözlük anlamının dibine vuran, sonra sadece tek bir tane mini albümcük çıkarıp aylardır SM konserleri ve etkinlikleri dışında bir şey yapmayan, müziklerinden başka takma isimleri başta olmak üzere herşeyleriyle gündemde olan EXO-K mı?!! Kardeşimin çok sevdiği bir sözü söylemek gerekirse: Dalga mı geçiyorsunuz adam mı seçiyorsunuz?!
 Öhöm öhöm... Ne diyordum? SM gücünün ve kendi inkar edilemez cazibelerinin de yarattığı (şükürler olsun ki benim üzerimde uzay boşluğunda yerçekimimin etkisi kadar etkisi var) fan ordusu sayesinde Busker Busker, B.A.P, John Park ve Ulala Season'ın da aday olduğu bu dalda EXO-K önde. Açıkçası fan yanım "Bİ EY Pİİİİ!!!" diye kendini yırtsa da başlarda Kore'de kazandıkları büyük başarı sebebiyle ödülün Busker Busker'a gideceğini düşünmüştüm. Ama grup MAMA'ya katılmayacağını açıklamış, kpop grupları da "ödül almadığım yere gitmem" mantığında olduklarından onların alacağını düşünmüyorum artık. Büyük ihtimalle tıpkı oylamada olduğu gibi EXO-K çaylak ödülünü havaya kaldıran grup olacaktır. Ama benim gözümde hak eden çıkış yaptıklarından beri bir an bile totosunun üstüne oturmayan ve gerçekten kendilerini genel kpop piyasasından ayıran birçok özelliğe sahip olan (kendi şarkılarını kendilerinin yazıp, koreografilerini kendilerinin hazırlamaları, oldukça sert bir imajla yola çıkmaları, güçlü rapperlarla vokalleri aynı grup içinde birleştirmiş olmaları... vb.) B.A.P bu ödülü EXO-K'dan daha çok hak ediyor. Bu yüzden her seferinde onlara oy verdim. Blonde Asian People umarım kazanırsın!! EXO'dan daha fazla albüm çıkardığın için senin albüm satışların daha fazla olmalı ve bu bağlamda... Yıh yıh, hala umudum var XD

not: Aslında EXO-K severim ben yani eskisi kadar büyük bir problemim yok kendileriyle. What is Love ve Two Moons severek dinlediğim şarkılar. Gene de iki şarkı bu ödülü hak ettikleri anlamına gelmiyor benim gözümde. SM gücü senden nefret ediyorum!

En İyi Kadın Sanatçı
 Adaylar: Boa, IU, Gain, Baek Ji Young, G.Na
Benim oyum: Gain
Şu anki oylama birincisi: Boa

 Ödülün sahibi Boa olacaktır büyük ihtimalle ama ben Only One şarkısından hoşlanmıyorum ve tabi ki son solo çıkışının konseptini gayet beğenmiş bir Gain hayranı olarak her seferinde ona oy atıyorum. Peki Boa kazanınca çok üzülecek miyim? Cıkss, pek sayılmaz XD

En İyi Erkek Sanatçı
 Adaylar: GDragon, PSY, K.Will, Se7en, JYP
Benim oyum: GDragon
Şu anki oylama birincisi: GDragon

 Sıralamadan önde olan GD bu yüzden söylenecek bir şey yok~haha 
 Aslında başlarda PSY tarafından GD'nin geçilebileceğini düşünmüştüm (Gangnam Style fenomeni) ama kpopseverlerin büyük çoğunluğu Gangnam Style'dan tiksinme noktasına geldiklerinden en azından oylamada artık şansı olduğunu düşünmüyorum. Albüm satışlarını da düşünürsek juri bir yamuk yapmadığı sürece GD "En İyi Erkek Sanatçı" ödülünü kucaklayıp Amerikan aksanlı Korecesiyle mükemmel bir konuşma yapacaktır bu sene Hongkong'da XD

En İyi Kız Grubu
 Adaylar: 2NE1, Girls Generation TTS, Sistar, Kara, T-ARA
Benim oyum: T-ARA
Şu anki oylama Birincisi: Sistar

 Neden kız gruplarında kazanmasını istediklerim hep liste sonu?! Her neyse ödül törenleriyle gerçekten anlaşamıyoruz sanırım.
 Sistar'ı çok sevmem ama aday oldukları Alone comebacki gerçekten bu senenin en iyi kız grubu performanslarından biriydi bu yüzden eğer kazanırlarsa hak ettiklerini düşüneceğim.Gerçi burası çok sık lider değiştiren bir kategori, sanırım hepsi bir kere zirveyi görecek XD Hem bir yerde SNSD'nin sub unitinden daha iyidir değil mi? Tamam şaka yaptım, gerek sözleri gerekse müziğinden hiç haz etmesem de Twinke Twinkle bana SNSD de şarkı söyleyebiliyormuş dedirten bir şarkı, o yüzden hakkını yemeyeceğim.

En İyi Erkek Grubu
 
Adaylar: Super Junior, Shinhwa, TVXQ, Big Bang, BEAST
Benim oyum: Big Bang (VIP kanı XD )
Şu anki oylama birincisi: Super Junior

 Fazla birşey söylemeye gerek yok, gerek albüm satışları (Sexy, Free&Single bu senenin en çok satan albümü) gerek ELFlerin desteği düşünüldüğünde Super Junior ödülü SM binasındaki koridora yerleştirecektir. Ben kişisel olarak Sexy, Free&Single'ın en kötü SJ comebacklerinden biri olduğunu düşünüyorum, ama alan razı satan razı olduğundan söyleyecek bir şey de bulamıyorum şu anda.
 Aslında bu kategoriyle ilgili beni mutlu eden şey şu oldu: Shinhwa da adaylar arasında ve oylamada Super Junior'ın hemen arkasında. Her ne kadar Venus muhteşem bir şarkı olmasa da Shinhwa kpopun efsane gruplarından biri, eğer ödül onlara giderse sizce de çok hoş bir jest olmaz mı?
not: Bir VIP olarak üzüntüden ölüyorum ama Big Bang'in hak etmesine rağmen bu ödülü alamayacağını hepimiz biliyoruz... Oysa benim gözümde bu senenin en heyecan verici comebacki Big Bang'inkiydi.

En İyi Global Kız Grubu
Adaylar: Kara, F(x), 2ne1, Girls Generation TTS, Wonder Girls
Benim oyum: 2ne1
Şu andaki oylama birincisi: KARA

 Bir arkadaşımın daha önce bu konuda yakındığımda da dediği gibi "Birileri şu adamlara kpopun evrensel olmadığını kendilerini kandırmaktan vazgeçmelerini söylesin!" Gerçekten de kpop her ne kadar ben ve bu yazıyı hala okumaya devam ettiğinize göre siz tarafından zevkle dinleniyor ve takip ediliyor olsa da global falan değil. Aslında bana bir zamanlar moda olan Brezilya dizilerini ya da Latin müziği furyasını hatırlatıyor. Eninde sonunda sönecek ve bütün kpopseverler eski müzik tarzlarına geri dönecek... (Ama asla ben ve Serdar Ortaç birlikteliği olmadı ve olmayacak, söylemeden geçemedim...)
 Gene de madem böyle bir kategori konmuş, uzun süre neden zirvede kaldığını bir türlü anlayamayacağım f(x) ve şu anda oylama birincisi olan KARA (gerçi Japonya açısından belki, orada KARA'nın ciddi bir hayran kitlesi var. Gene de sadece Japonya ne zamandır bütün globalliği temsil eder oldu ki? ) yerine geçen sene Amerika'da EMA'nın sahibi olan 2NE1 ya da en azından bütün bunlar arasından tek İngilizce şarkı çıkaran grup Wonder Girls ödülün sahibi olmalı. Benim gönlüm 2ne1'dan yana, ama bu alanda kim ödül alır gerçekten bilemiyorum. f(x) ve Girls Generation TTS hak etmiyor ama, onu söyleyebilirim.

En İyi Global Erkek Grubu

Adaylar: TVXQ, Super Junior, Big Bang, C.N.Blue, BEAST
Benim oyum: Big Bang
Şu andaki oylama birincisi: TVXQ

 Kategorinin saçmalığı konusundaki görüşlerim erkek kısmı için de geçerli. C.N.Blue'nun İngiltere'de, BEAST'in de Amerika'da konser verdiğinden aday olduğunu düşündüğüm bu kategoride ben ikisini de seviyor olsam da ne yazık ki şansları yok. TVXQ kpopun birçok ülke tarafından tanınmasında büyük etki sağlamış olan DBSK'nın bir parçası bu yüzden şu anda saygın Cassielerin oylarıyla liste başı olduğunu düşünüyorum. Ama kpop global olsa en kolay hayatta kalacak gruplardan biri olduğunu düşündüğüm Big Bang bu kategoride ödülü alması gereken gruptur benim için.

En İyi Düet Performansı
Adaylar: JYP&Gain (Somebody Else), Trouble Maker (Trouble Maker), Davinchi&T-ARA (We Were In Love) Skull&Haha (Busan Vacance), Huh Gak&Zia (I Need You)
Benim oyum: Trouble Maker
Şu andaki oylama birincisi: JYP-Gain (Someone Else)

 Aslında Hyuna&Hyunseung'un Trouble Maker'ının 2011'in sonuna ait bir şarkı olduğunu düşünürsek neden bu listede olduğunu tam olarak anlayamadım. Tabi ki bu onlara oy atmama engel değil XD Trouble Maker gerçekten büyük ilgi görmüş, kısa zamanda hit olmuş ve birçok ünlü tarafından da defalarca parodisi yapılmış bir kpop şarkısı, başarılı bir çıkıştı. Skull&Haha'nın Busan Vacance'sinin klibini izlerken eğleniyor ya da Huh Gak&Zia'nın I Need You'sunu dinlemekten hoşlanıyor olsam da bu ödülün Trouble Maker'a gitmesi gerektiğini düşünüyorum (Ve hayır, mevzunun Hyunseung ile alakası yok...O kadar biasçı bir insan mıyım ben sayın okuyucu? Tamam belki biraz olabilirim ama gene de mevzunun Hyunseung ile alakası yok XD )

not: Davichi ve T-ARA düeti olan We Were In Love da çok beğenilen ki bence de hiç fena olmayan bir şarkı olsa da içindeki rap kısmını o kadar gereksiz buluyorum ki, kazanmasını istemiyorum. Gerçekten neden o güzelim balladın içine o aşırı agresif bir tınıda ilerleyen rapi koydunuz ki? Bir şarkında rap olmazsa ölecek misin kpop? Hıı, ölecek misin?!

En İyi OST
Adaylar: Taeyeon (Missing You Like Crazy-The King To Hearts), Lee Jonghyun (My Love-Gentleman's Dignity), Seo In Guk&Jeong Eun Ji (All For You-Reply 1997) LYN (Back In The Time-Moon Embraces The Sun), Huh Gak (One Person-Big)
Benim oyum: Lee Jonghyun-My Love (Gentleman's Dignity) ve LYN-Back In Time (METS)
Şu andaki oylama birincisi: Taeyeon-Missing You Like Crazy (The King 2 Hearts)

 Bilenler bilir; ben çok kdrama insanı değilimdir, insanlar üç yüz defa izlememi söyledikten sonra birkaç bölüme bakar ve gerisini tahmin ettiğimden sıkılıp bırakırım çoğunu. Ama OSTler farklıdır, genelde kdramalar harika OSTlere sahip olduğundan hepsine mutlaka bir göz atar, hatta izleyeceğim dizilere de bunlara göre karar veririm (bknz. Key&Leeteuk Bravo'yu söyledi, ben History of Salaryman'i izledim XD ).
 Öncelikle adayların hepsinin idollerden seçildiği dikkatinizi çekti mi? Yani gerçekten en iyi OSTler bunlar mıydı yoksa insanların sevdikleri idole oy atabilmeleri için mi böyle yaptınız? MAMA MAMA MAMA... İsminin arasına bir de "P" harfi sıkıştırıp Mnet Asya Müzik Popülerlik Ödülleri olmaya ne dersin?
 Taeyeon'un büyük bir Soshi desteğiyle ayakta durduğunu düşünmüyorum aslında, çünkü SNSD fanı olmamasına rağmen Taeyeon'un sesini beğenen bir çok insan var. Ama OSTsi...fazla OST XD Bunun yanında LYN'in tarihi bir dramaya gayet uygun olan Back In Time'ı ya da Lee Jonghyun'un bir softrock balladı olan My Love'ı çok daha özel bence. Kalbim OST olarak LYN'inkinden yana ama C.N.Blue'dan en sevdiğim ses olan Jonghyun'a da kıyamıyorum, o yüzden ikisi için de oy kullandım XD

En İyi Müzik Videosu
Adaylar: GaIn (Bloom), Big Bang (Monster), Infinite (The Chaser), PSY (Gangnam Style), Naul (Memory Of the Wind)
Benim Oyum: Big Bang (Monster)
Şu andaki oylama birincisi: Gain (Bloom)
 Tamam, itiraf ediyorum: VIP kanım yüzünden Big Bang'e oy attım. Aslında benim bu sene en beğendiğim MV listede bile yok zaten: Nell'in The Day Before'u; basit, anlamlı ve insanın içini acıtacak kadar güzel.
 Gene de bence bu listedeki adayların hepsi çok güçlü: Gain'in Bloom'u bir genç kızın saflığı ve cinsellikle tanışmasını gayet estetik bir biçimde ortaya koymuştu, Big Bang'in Monster'ı şarkının sözleriyle beklenmedik (daha doğrusu tam da Big Bang'den beklenecek) bir şekilde bağ kuruyordu, Infinite'in Chaser'ı kafamda hala soru işaretleri bıraksa da gayet havalıydı, Gangnam Style zaten fenomen oldu, bu oylamada gördükten sonra izlediğim Naul'un Memory of Wind'ı ise çok iyi bir sinematografi ile oldukça dokunaklı bir öyküye sahip. Yani, cidden bence en zor kategorilerden birisi "en iyi müzik videosu" olmuş. Nell'in MVsini koysalardı hiç kasmazdım ama XD

En İyi Rap
Adaylar: Leesang (Someday), Epik High (Up), Mighty Mouth (Bad Boy), Verbal Jint (You Deserve Better), Dynamic Duo (Without You)
Benim oyum: Verbal Jint-You Deserve Better
Şu andaki oylama birincisi: Leesang-Someday

 Aslında bir Epik High hayranı olarak başka birilerine oy atmam yanlış belki...Ama Up hiç Epik High gelmiyor bana, seslerini tanımıyor olsam başka bir grubu dinlediğimi zannedeceğim neredeyse. Kötü bir şarkı diyemem, hatta coşmak ve eğlenmek için birebir (ki Epik High'ın 99 albümündeki amacı da bu) ama gene de...Hiç Epik High değil. Bu yüzden oyumu bir diğer favorim olan Verbal Jint'e veriyorum, her ne kadar kazanamayacağını bilsem de...

En İyi Grup Performansı
Adaylar: F.T.Island, Nell, C.N.Blue, Busker Busker, 10CM
Benim oyum: Nell
Şu andaki oylama birincisi: F.T.Island

 F.T.Island'ın birçok performansını "vay be" diyerek izliyor olsam da (Hongki sahnede kendini kaybediyor bazen XD ) hayatımın sonuna kadar dinlemeyi düşündüğüm nadir Koreli gruplardan biri olan Nell varken ona oy atamazdım değil mi? :D Ama F.T.Island da kazansa üzülmem çünkü gerçekten hak eden birine gitmiş olacak, bazı F.T.Island şarkılarının canlı performansı kayıt halinden daha iyi bile olabiliyor.

En İyi Dans Performansı-Solo
Adaylar: Boa, PSY, HyunA, Seo In Young, JYP
Benim oyum: PSY-Gangnam Style
Şu andaki oylama birincisi: Boa-Only One

 Aslında adaylıklar ilk açıklandığında PSY bu kategoriyi süpürür demiştim, sonuçta Gangnam Style'ın içinde bulunduğu durum malum. Ama kpopseverler bu şarkıdan o kadar bıkmış olmalı ki, hiçbir oylamada öne geçmesine izin vermiyorlar XD
 Gangnam Style'ın Only One'ın koreografisinden daha iyi olduğunu düşünmüyorum ama bir zamanlar Avatar filminin olduğu gibi protestolara bile malzeme olacak güce ulaşmışken en iyi dans performansı olarak değerlendirilmeyişini de saçma buluyorum. Ki bence her ne kadar Boa'nın Only One koreografisi (her seferinde farklı SM erkeğiyle sahnede döndükleri için her versiyonunu izledim sanırım XD ) gerçekten iyi olsa da, senenin en gereksiz koreografilerinden biriydi. Only One dans edilecek bir şarkı değil bana kalırsa, o şarkıyı tıpkı K.Will'in "Please Don't"u gibi sade bir sahnede Boa ayaklı bir mikrofonun başındayken dinlemek isterdim ben. Böylece o hafif ballad tadı, hoş melodisi R&B koreografisinin kalabalığı içinde kaybolmamış olurdu. SM sanatçıları hep dans etmek zorunda değilsiniz, gerçekten... Bazen tek spot ışığının gücünden bihaber yaşadığınızı düşünüyorum sırf bu halleriniz yüzünden.

En İyi Dans Performansı-Grup (Erkek)
Adaylar: SHINee, Super Junior, MBLAQ, Infinite, BEAST
Benim oyum: SHINee
Şu andaki oylama birincisi: SHINee

 Sherlock'u şarkı bazında düşündüğümde gerçekten hala haz etmiyorum ama koreografisi bu sene ortaya konmuş en iyi koreografiydi kesinlikle. Oldukça kompleksti, büyük bir enerji ve uyum gerektiriyordu, şarkının temasıyla uyuşuyordu ve bütün bunlar birleştiğinde dans açısından zaten iyi bir noktada olan SHINeeyi bir adım daha öteye taşımış oldu. Michael Jackson'ın koreograflarından biri tarafından hazırlanmış olan bu dans ödülü hak ediyor.

En İyi Dans Performansı-Grup (Kız)
Adaylar: MissA, Secret, f(x), Sistar, 4Minute
Benim oyum: MissA-Touch
Şu andaki oylama birincisi: MissA-Touch

 Bu kategoride ilk başta Electric Shock koreografisi ile f(x) liderdi, şükürler olsun ki oy kullananlar saçmalamaya bir son vermiş. Her ne kadar f(x)'i sevsem de yukarıdaki gruplar arasında bu ödüle en uzak olması gereken grup o. Electric Shock dansı...sadece olmamış.
 Aslında ben Secret'ın Poison'ı ile Sistar'ın Alone'unu da seviyorum çünkü fazlasıyla dişiller. Hatta Secret'ınkisi biraz fazla olduğunu için gayet eleştirilmişti ilk çıktığında, neredeyse yasaklanıyordu. Ama MissA'in Touch'ının müziğin ritmiyle uyumu çok iyi, o yüzden o kazanmalı.

En İyi Vokal Performansı-Solo
Adaylar: IU, K.Will, Baek Jiyoung, Huh Gak, Jonh Park
Benim oyum: K.Will-I Need You
Şu andaki oylama birincisi: IU-You&I

 Taze bir K.Will dinleyicisi olarak (son albümüyle beraber dinlemeye başladım) öncelikle kendisine özürlerimi sunuyorum, daha önce sesini ve yeteneğinin farkına varamadığım için. Aslında beynimin sinsi bir yanı IU hakkında son çıkan dedikoduların onun oylarının biraz gerilemesini sağlayıp K.Will'i öne geçireceği umuduyla yanıp tutuşuyor ama...Ahhhh ne kadar kötüyüm!! Ne yapayım, IU'yu sevmiyorum elimde değil...

En İyi Vokal Performans-Grup 
Adaylar: Davichi, 2AM, 4Men, Noel, Urban Zapaka
Benim oyum: 2AM-I Wonder If You Hurt Like Me
Şu andaki oylama birincisi: Davichi-Will Think of You

 Gayet kolay oldu benim için: Davichi'yi sevmiyorum, 2AM'i seviyorum, o zaman oylar 2AM'e!~haha Aslında Urban Zapaka'yı ve I Hate You şarkılarını gerçekten seviyorum ama kazanamayacaklarını biliyorum (oylamada son sıradalar, albüm satışları indie grubu oldukları için patlama yapmadı, MAMA jurisine de şu kadar güvenim yok) o yüzden bari Davichi yerine 2AM kazansın bari dedim XD

not: Davichi'yle problemim mi ne? Yok bir şey aslında sadece sevmiyorum o kadar...

Yılın Şarkısı
Adaylar: Yazamam çok fazlalar. Mnet'in sitesinden bakıverin :D
Benim oyum: Bu kategoriyi protesto ediyorum, her seferinde farklı şarkıya oy attım bu yüzden.
Şu andaki oylama birincisi: Super Junior - Sexy, Free&Single 

 İşte geldik bu seneki MAMA'nın süper düper mega saçma adaylıklarının olduğu daha doğrusu bazı şarkıların olmayışıyla benim bu halde olduğuna inandığım kategorisine: Yılın şarkısı! Şimdi lütfen bu işlerden anlayan aklı selim birisi neden aylar boyunca bir arkadaştan Kore'nin her yerinde bangır bangır çalındığını duyduğum, youtube'da izlenme rekorları kırıp ödül almış, allkill'in alasını yapmış, grubu sevmeyenler tarafından bile hayranlıkla dinlenmiş Big Bang'in Blue'su ile Fantastic Baby'sinin bu listede olmadığını açıklasın!! İnsanın aklına kötü kötü şeyler geliyor mesela sırf kazanacak diye listede olmadıkları gibi... Bakın, benim gibi masum bir insanın aklına böyle haince düşünceler sokmayın sayın Mnet!
 Ahhhh, büyük ihtimalle Sexy, Free&Single ödülü alır, ama hak eder mi? İşte o tartışılır...

Yılın Sanatçısı
Adaylar: Gene çok fazla ve ben yazamayacak kadar tembelim XD
Benim oyum: Big Bang
Şu andaki oylama birincisi: Super Junior

 Sadece gülüyorum değerli okuyucu, sadece gülüyorum...
Listedeki sanatçıların hepsinin şarkılarına bir kerecik de olsa kulak kabartmış biri olarak, Super Junior'un bu sene "yılın sanatçısı" dalında ödül almaya çok yakın olmasını gerçekten saçma buluyorum. Listede 30 tane aday var ve Sexy, Free&Single gerek şarkı gerekse albüm olarak bu 30'un arasında en kötülerden biri benim için.
 Ama şöyle bir şey de var: Ben Big Bang'in müziğinden (en sevdiğim ve bu oylamada oy verdiğim grup olduğu için onun adını kullanıyorum) inanılmaz bir keyif alırken birkaç kişiye dinletip çok olumsuz yorumlar aldığım oldu (genel seviyor ama yıh yıh~). Bu bağlamda benim beğenmediğim bir albüm olan Sexy, Free&Single büyük bir güruhun zevkine hitap ediyor olabilir. Müzik çok kişisel bir alan o yüzden birisi "seviyorum işte" dediğinde eleştiremezsin. Ama bir yanım da biliyor ki, Super Junior'ın önde olmasının sebebi müziklerinin hitap ettiği bir kesim olması değil, onlar nasıl müzik yaparsa yapsın sırf atlarında imzaları var diye dinleyecek bir fandoma sahip olmaları. İşte Super Junior'ın ve daha bir çok grubun bu kadar desteklenmesinde beni rahatsız eden bu. Fan desteği tabi ki harika bir şeydir, o sanatçıyı senin hayatına kattıkları yüzünden belki de seni anlatabildiği için seni anlayabileceğini düşündüğünden sever bu yüzden bağlanır ve desteklersin, kimi zaman en yakınındakilerden daha yakın olur sana. Ama kayıtsız şartsız bir fan desteği... Bu tamamen saçmalık benim gözümde; çevremizdeki dostlarımızı bile kayıtsız şartsız kabul edemeyen, yeri geldiğinde eleştirip sonra da "dost acı söyler" sözünün arkasına sığınan bizler nasıl bir grup için bu hale gelebiliriz, neredeyse sağduyumuzu kaybedip müzik zevkimizi feda edebiliriz gerçekten anlayamıyorum.
Super Junior üzerinden gittiğim için büyük ihtimalle alınıp müdafaya girişen ELFler olacaktır: Lütfen yapmayın. Daha önce de çok sevdiğim bir grubun başlığı altında başıma geldi, gerçekten üzücü oluyor benim için. Zaten cümlelerimi dikkatle okursanız Suju'dan yola çıkmama rağmen genel konuştuğum fark edeceksiniz eminim.
 __________________________________________________________________
 Genel olarak oylamanın adaylıklarının berbat, bazı kategorilerin ise gereksiz olduğunu düşünüyorum. Gerçekten hak edenlerin aday bile olmadığı dallarda ödülün gerçekten hak edene gitmesini beklemeyiz sonuçta. Açıkçası aday listelerini hangi aklı selim hazırlamış fena halde gerçekten merak etmekteyim.

 Son birşey daha... Aranızda oy kullananlardan hiç oyların ülkelere göre dağılımına bakan oldu mu? Çin %49.1lik oranıyla oyların neredeyse yarısını göndermişken (ki bunda şaşılacak birşey yok, ödül töreni orada düzenlenecek) Kore sadece %6.5 oranında oy kullanmış. Yani uzun lafın kısası: Bu ödül töreni Korelilerin umrunda bile değil~haha Yani o yüzden twitter facebook gibi sosyal paylaşım ortamlarında bütün bunları piyasaya süren ülkenin bile takmadığı bir oylama yüzünden birbirinize girip sinir stres yapmayın e mi, canlarım? XD

   Toplumsal mesajlarımı da verdikten sonra... Gördüğünüz üzere MAMA gene benimle aynı fikirde olmayacak. Olsun, ben de bu sene Hong Kong'da düzenlenecek ve YGFamily falan orada olacağına göre (yaaaaaaaaay!!!) gayet harika bir showa dönüşecek olan ödül töreninin tadını çıkarırım :D Ahhh, çok heyecanlıyım acaba kimler sahneye çıkacak? Ben EXO diyorum ama hangi comebacklerin ön gösterimlerini izleme şansımız olacak? Gecenin en şıkı kim olacak? Kırmızı halıda neler zırvalanacak? Hangi gruplar kırmızı halıda İngilizcesini konuşturup hangileri Engrishleriyle bizi kahkahalara boğacak? Bu sene hangi çift sahnede öpüşüp Kore magazinine bomba gibi düşecek?! Çok heyecanlıyııııııım! (Öpücük konusunda değil tabi, MAMA konusunda...Gerçekten...)

29 yorum:

  1. Sonuna kadar okudum! Evet, bunu başardım! Haha Nym, cidden sevgili okuyucularını çok zorluyorsun bazen... Tamam tamam, sadece şaka yapıyorum, asma sakın jiglypuff suratını. :D

    MAMA konusunda beni heyecanlandırıyorsun resmen. Aslında o kadar da umrumda değil ama şu son söylediklerin... Kırmızı halı! Engrish!!! Ön gösterimler! Canlı bile izleyebilirim senin yüzünden. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da uzun değildi canııııım...Yoksa uzun muydu? 20 (yazıyla yirmi) adet adaylık var ben ne yapayım? XD
      Jigglypuff mı?~ahahahaha
      Tabi ki canlı izleyeceğiz her kpopseverin asri görevi bu :P Kırmızı halı çok güzel oluyor... Kesinlikle her sene bir comebackin debutun falan tanıtımı olur, bu sene EXO olacakmış gibi hissediyorum taa kemiklerime kadar. SM bu fırsatı asla kaçırmaz. XD
      O değil de Big Bang sahne alacak büyük ihtimalle *-* Hala en sevdiğim MAMA sahneleri Big Bang'e ait kesin efsanevi birşey yapacaklar bu sene de!!

      Sil
  2. Daha MAMA'ya hiç oy vermemiş birisi olarak yazıyorum.Bir oy verme zahmetine katlansam mı acaba diye düşündüm şimdi:))
    Oy versem bir çok oylarımız benzer gibi..Sadece bir kaç farklılık var..En İyi Vokal Performans'a 4Men derdim.4Men'i dinlemeyi çok severim.OST de de aday olmalarını isterdim gerçi..
    Super Junior'ın sevdiğim şarkıları da var bir kaç tane ama şu son şarkılarını daha yeni dinledim ve pek etkileyici değil..ELF'ler gücünü kullanıp, ilk sıralara yerleşmişler demek ki:D
    MAMA'yı daha çok sahne performansları için bekliyorum aslında^^
    Ellerine sağlık, güzel bir yazı olmuş^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aklıma gelince atıyorum ve saydım da 3 defa aklıma gelmiş~hahaha
      4Men'i ben de seviyorum ayrıca The Man, The Woman şarkısı da güzel ama 2AM'i severim ve Davichi'nin kazanmasını istemiyorum, ikinci sırada da 2AM var...Yani o yüzden oylarım ona gitti XD Stratejik çalışayım dedim azıcık :P
      MAMAyı ben de performansları için bekliyorum çünkü oylar beni delirtecek biliyorum :D Teşekkürler ^^

      Sil
  3. Hay ağzını öpeyim! Özellikle üstünde durmak istediğim konu EXO! 341341 tane teaserdan sonra MAMA çıktı ve ben açıkçası şarkıyı beğendim. Mistik falan filan işte ama aylardır aynı şarkıyı kakalamaları hooop gözümde düşürdü onları. Klasik SM. BAP kesinlikle bu ödülü en çok hakeden grup. Bu kadar çok şarkı çıkarıp hepsinin de dinlenilesi olması başarı bence. Umarım ödülü alırlar ama almazlar gibime geliyor.

    Poison'ın ödül almasını isterim ben dans kategorisinde. Güçlü ve seksi duran kızlar her zaman favorim olmuştur. Sistar'da iyi ama Secret daha bir favorim. :)

    Gayet güzel yorumlamışsın ve çoğu düşüncene de katıldım. Gelecek yazılarını bekliyorum.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ^^
      Poison da iyi bence. Ama Miss A alacaktır diye düşünüyorum.

      Sil

  4. Daha önce dediğim gibi ben ödül konusunun hissi olduğunu düşünüyorum. Objektif değil yani bence. Peki MAMA neden umurumde? Çok sinir bozucu. Takip etmeden duramıyorum çok sayın Nypmhe. Aslında ben de senin gibi sadece 3 kez oy kullandım. Üçüncüsünü de bu sabah... Ama yine de... Of işte.
    Ben En iyi Çaylak(Kız)ödülünde kafama göre salladım. Her defasında farklı oy yani. Sırada Hello Venüs var sanırım, bundan sonraki oylarımın hepsini ona atmayı düşünüyorum. Niye? Hiç bir nedeni yok. :D
    Gelelim En İyi Çaylak (Erkek) ödülüne… Ben en baştan beri BAP olur diye düşünüyordum. %100 emindim neredeyse. Yani adamlar fan kafesi coşmuş durumda, her şeyden önemlisi bütün comebackler… İnanılır gibi değil sayın seyirciler…
    Açıkçası nasıl olsa BAP açık ara kazanır diye düşündüğüm için EXO’ya vermeyi planlıyordum ama sonra sadece EXO-K olduğunu görünce sinirlenip BAP’e verdim. Ve bom! EXO-K lidermiş yahu. Bana kalırsa da alacak. Ama bundan memnun değilim. Neden? Ki bence Mama çok çok iyi bir şarkı, ben çok seviyorum, sadece Kai’nin böğürdüğü –Gerçektende o nedir ya?- yer iğrenç. Rezil etti şarkıyı o kısım. Neyse, yani EXO’yu da, BAP’yi de çok severek dinliyordum. Ama BAP olmalıydı ya…
    En İyi Kadın Sanatçı kategorisinde BoA’ya oy verdim, o kazanacak gibi görünüyor. Mesudum. ^^hehe
    En İyi Erkek Sanatçı olarak GD’ye verdim, zaten de o lider. Hayatımdan memnun, devam ediyorum.
    En İyi Kız Grubu ödülünde ben de T-ara’ya verdim ve bunun gerçek nedeni de yaşadıklarını hak etmediklerini düşünmem. Sıralamanın sonunda oldukları için içim kan ağlıyor ama elimden gelen bir şey yok. Albümleri iyi satmış bile olsa hayır, hiç şansları yok. :’(
    En İyi Erkek Grubu’nda TVXQ’ye veriyorum çünkü ben bir Cassie’yim. :D
    En İyi Global Kız Grubu- Ben aslında WG’ye vermeyi düşünüyordum ama ne yapalım 2NE1 varken elim gitmedi.
    En İyi Global Erkek Grubu- TVXQ ama bunun kesinlikle Cassie olmamla uzaktan yakından ilgisi yok. TVXQ için almayı hak ediyor dediğim sadece iki kategori var ve birisi de bu. –Diğeri danstı ama aday değiller- Gerçekten de… Sonuçta onlar –ve HOT- bütün bu akımları başlatan kişiler. Onlar Dong Bang Shin Ki…
    En İyi Düet Performansı- Davichi-T-ara’ya verdim. Dediğin gibi iğrenç bir rap bölümüne sahip ama ben T-ara’ya destek vermeye devam etmek istedim.
    En İyi OST olarak da Jonghyun-My Love Ama bence bir şansı var, çünkü aylarca Gaon listelerinde kaldı Single… Küçük bir şans ama bırakın bari hayal kurayım.
    En İyi Müzik Videosu- Gangnam Style. Ayrım yapamadım, kolaya kaçtım. :D
    En İyi Rap- Epik High-Çünkü onlar Epik High- ve Dynamic Duo -Kimse vermiyor yavrucaklara, yazıktır-
    En İyi Grup Performansı-Ortaya karışık –Hiç kıyamıyorum ya…-
    En İyi Dans Performansı-Solo BoA, çünkü BoA… Ben de PSY bekliyordum, yani sonuçta… Peki bir şey söylemeye de lüzum yok… Ama şey diyeceğim Nypmhe, Only One’ın daha uygun bir MV’si var, onu dene. :D
    En İyi Dans Performansı-Grup (Erkek) SHINee
    En İyi Dans Performansı-Grup (Kız) Her defasında farklı…
    En İyi Vokal Performansı-Solo K.Will K.Will K.Will
    En çok müdahale etmek istediğim kategori bu diyebilirim. Ben de hiç sevmiyorum IU’yu ve bunun nedeni çok yapmacık gelmesi. Fazla! Ben de seninle aynı şeyi umut ediyorum ama karşılık alabilecek miyiz acaba?
    En İyi Vokal Performans-Grup 2AM
    Yılın Şarkısı- Ortaya karışık vol.2
    Yılın Sanatçısı-TVXQ
    *

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafana göre sallama Spica'ya ver~ahahaha Sevdiğin gruba oy toplama çabaları vol.1 XD
      B.A.P almazsa intihar edeceğim dersem abartmış olur muyum?~haha Mesela Big Bang için bu kadar ısrarcı değilim çünkü onlar zaten kendini kanıtlamış. Ama bu ödülü almanın B.A.P.'nin ilerlemesine büyük katkısı olacak. Rookie ödülünü alan gruplar piyasaya mutlaka tutunur bknz. SHINee
      En iyi global erkek grubunda Big Bang'e oy verdim çünkü VIPyim :D Ama TVXQ da alsa çok içim yanmaz çünkü Doğudan Yükselen Tanrılar'ın bir parçası olarak hak edeceklerini düşünüyorum. Cassielere saygı duyuyorum zaten ben, tanıştıklarımın hepsi gayet iyi ve anlayışlı olduğundan...
      İşte ben en iyi rap kısmında çünkü onlar Epik High diyemedim... Fanları olarak ihanet etmiş gibi hissediyorum birazcık ama Verbal Jint'in şarkısını da gerçekten severim o yüzden...Ahhh gidip Fan dinleyeceğim *-*
      Only One'ın MVsini de izledim ben ama sonuçta kategori dans performansı olduğu için... Gerçekten gereksiz bence, şarkıya yazık yani.
      Ahahaha tek kötü olanın ben olmadığıma sevindim. İlk gördüğümden beri sevmem IU'yu, dizideki karakterinden çok hoşlansam da kendisine fena gıcığım. Umarım K.Will kazanır, hak ediyor çünkü.
      Son kategoride bir kere de ben TVXQya oy atacağım bakalım :D Sonunda Cassie olursam sorumlusu sensin ahaha

      Sil
    2. İntihar etme Nypmhe :D Sonra ben kimin yazılarına yorum yaparım? :D

      IU konusunda şöyle de bir şey var. Ben dizi izlemem. Yani sadece Kore değil genel olarak. Hayatım boyunca takip ettiğim tek dizi The Bigbang Theory'dir. Onun dışında Leverage, Lie to me, Game of Thrones mesela, rastlayınca izlerim. Ama bütün bölümlerini izlediğim hiç bir dizi yok. Kore dizisi olarak da bir iki tane izledim ama öyle bir uzun atlama yapıyorum ki 3 asırdır kırılamıyor rekorum.^^hahah
      Yani Dream High'ı izlemedim. :D Bu yüzden Pil Sook'tu sanırım, karakterine dair de hiç bir şey bilmiyorum. :D

      Guiness'e girmiş bir topluluğun arasına katılmak fena saylılmaz^^heheh Şaka bir yana Cassie olursan kutlama yapacağım. :D Hem de Peki'yle^^

      Sil
  5. Ben de ülkelerin dağılımına baktım. Gerçekten de neden Kore’den bu kadar az katılım var? İlginç.
    Bir de Japonya’yı seviyorum arkadaş. :D Ben bildiğin Bigeast fanıyım yahu. :D
    “Japonlar yapıyo abi” :D

    Son olarak da, ben bir ELF’im. Ama aklımdan hiç müdafaaya geçmek gelmemişti açıkçası. Çünkü ne kadar çok seversem seveyim biliyorum, eksikleri çok. Yine de bazen gerçekten çok acımasız yorumlar oluyor SuJu için, ben buna dayanamıyorum. Evet şarkılarının hepsi birbirinin aynı neredeyse ama işin içinden bu onların tarzı diye de çıkılabilir^^haha Ama bir yandan da, mesela CN Blue… SuJu’dan farklı mı sanki? Onların orijinalliği ne?
    Demek istediğim biz ELF’ler, evet biliyoruz en iyi değiller ama yapmışlar. Onlar var. Nasıl sen VIP damarınla yapıyorsan aynısını biz de ELF damarımızla yapabiliriz. (Ya da Cassiopeia)
    Ya da şöyle düşün, bir VIP neden VIP’dir? En iyisinin Bigbang olduğunu düşündüğü için. Bir ELF neden ELF’tir? En iyisinin Super Junior olduğunu düşündüğü için. Öyleyse oylamada da onlardan yana oy kullanması anormal mi? Hayır, biliyorum. Kastettiğin bu değildi. Benim de öyle… Demek istediğim, her birimiz sevdiklerimize objektif yorumlar yapabilir ve onların hatalarını değerlendirebiliriz. Ama başkası yapınca… İşte orada dur.
    Örneğin geçen bir blogda rastladım. Changmin’in sesini iğrenç, çığlıklarının cırtlak ve tahammül edilemez olduğunu yazmışlar. Şok oldum. Sessiz kalmam nasıl mümkün olabilirdi ki? Ama bir dakika, her fırsatta sesiyle olmasa da başka bir çok şeyinden dolayı Changmin’le alay eden, eleştiren ben değil miydim? Öyleyse bunu başkası yapınca neden kabul edilemez bir şeye dönüşüyordu?
    Sadece Changmin de değil, sevdiğim hemen her şey hakkında 1.dereceden eleştiren kişi benim. Benden daha az seven kişilerin bile hayranlıkla baktığı bir şeye ben alayla bakıyorum.
    Yani sonuç olarak biz K-pop fanları olarak bir çok şeyin farkındayız. Ama başka biri bunu ifade ettiğinde otomatik olarak savunmaya geçiyoruz. Şimdi ben gelsem “GD berbat bir rapçi, yazdığı şarkılar rezil, insanlar nasıl onu seçebilirler ki?” desem… Sen sessiz kalacak mısın? :D –Bunu demem için keçileri kaçırmam gerekse bile-
    Tamam belki “Hoop! Sen ne diyorsun be? Sıkıysa daha iyisini yap!” da demezsin ama sonuçta “Evet, aslında öyle ama işte ben VIP olduğum için bana iyi geliyor.” Da demezsin. Diye düşünüyorum ben. :D
    Yani savunmak da, oy vermek de bence normal. Bu yüzden “IU’nun neresini seviyorsunuz şimdi? Ona da oy verilir mi ya?” diye isyanlara girmeyeceğim^^haha
    Umarım yazdıklarımı yanlış anlamazsın. Seni yargılamıyorum, senin de kimseyi yargılamadığını biliyorum. Sevgiler… ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.N.Blue ile ilgili o temalı bir yazı yazdım bile XD Evet, onlar da sürekli aynı tarzda ve ben de bunu eleştirdim aynı SJ'inkini eleştirdiğim gibi...
      Savunmak ya da oy vermenin yanlış olduğunu asla söylemedim, ki yukarıda da dedim zaten müzik zevki inanılmaz subjektif bir konu. Benim demek istediğim "onlar ne eylese güzel eyler, güzel yapmadıklarını bilsem bile asla eleştirmem" mantığındaki fanlar var. İşte bu beni deli ediyor. Neden eleştirmiyorsun ki? Fanları olarak onları en iyi anlayan sen değil misin? Doğruları kadar yanlışlarını da görmen gerekmez mi? Yoksa kesinlikle kimseye "neden bunu seviyorsun?" diyecek kadar tuhaf bir insan değilim. Sadece toz kondurmama meselesini anlayamıyorum. Ki ELFler toz kondurmamaya çalıştıkça diğer fandomlar daha da fazla dalga geçecektir. Üzücü belki, ama gerçek bu.
      Beni yargılamadığını ya da benim kimseyi yadırgamadığımın farkında olduğunu biliyorum. Hatta yorumunu ilk okuduğumda yüksek sesle "Bana bunlarla gelin işte!" dedim oda arkadaşım tip tip baktı~haha

      Sil
    2. Belki ben çok fazla rastlamadım "onlar ne eylese güzel eyler, güzel yapmadıklarını bilsem bile asla eleştirmem" mantığındaki fanlara. Allah'tan rastlamadım, yoksa darlanıp, "Şaka mısınız oğlum?" girişi yapabilirdim. :D
      Toz kondurmama değil de... Şöyle bir şey var, senin için söylemiyorum ama kimileri de var ki dediğim gibi çok acımasızca eleştiriler yapabiliyorlar. Her şeye rağmen SuJu belli biir geçmişi olan bir grup. Örneğin MAMA'daki oylamalara bakarsan Amerika'dan gelen oyların %39'una sahip ve ikinci sıradaki TVXQ sadece %13
      SE Asya ülkelerinde ise %46 ile birinci sırada ve peşinden Bigbang sadece %10
      Yani sadece Kore'de belli sadık fanlara sahip olduğu için başarılı olan bir grup değil. Ya da dünyada sadık fanları olduğu için değil. Evet, kesinlikle böyle bir topluluk olduğu doğru. Ama ELF olmadıkları halde onları dinleyen ve şarkılarını seven insan sayısı da hiç de az değil. Demek istediğim bunların göz önüne alınarak yapıldığı yorumlar daha objektif olabilir ama bir de sadece hatalarına bakılarak yargılayanlar var. Toz kondurmama meselesi buradan geliyor. :D

      Sil
    3. Bu arada hazır konuyla ilgiliyken ben yine oy vereyim diye düşündüm de sıralamalar değişmiş Nypmhe.
      Best Global Group - Female f(x) olmuş da sanırım ben asla anlayamayacağım. Daha da anlayamayacağım bir yanı Best Dance Performance - Female Group da f(x)olmuş. Biliyorum çok sevindin (!)
      Sanırım sonuna kadar bir sağ sol vuracaklar.

      Ayrıca Spica'ya attım bu seferlik oyumu^^heheh

      Sil
    4. İşte nedense bana da öylesi çok denk geldi hatta kendi sevdiğim grupları eleştirebildiğim için eleştiri bile aldım... Tuhaftı gerçekten.
      Ben kesinlikle Super Junior'ın başarısını takdir etmiyor değilim. Sadece başarılarının tamamen müzik üzerine uzandığını düşünmüyorum. Sonuçta bu adamlar koskoca "blue ocean"a Marry You şarkısını bir ağızdan söyletmiş bir topluluk. Sevmesem bile bu güçleri yüzünden saygıyı hak ettiklerini düşünüyorum. Eğer şu anda oylama birincisi olan başka bir şarkıları olsaydı gene sesimi çıkarmazdım (mesela Sorry Sorry gibi). Ama Sexy, Free&Single gerçekten kötü bir çıkış; bu yüzden kazanmasını desteklemiyorum ben. Alacak, o ayrı konu.
      Gene mi değişmiş? Sırf o yüzden özellikle "şu andaki oylama birincisi" yazmıştım.
      F(x)in birinci olması özellikle dans kategorisinde saçmalık o yüzden fan desteği olduğu ortada yani.
      Spica candır~hehe Russian Roulette şarkılarına falan bir bak, sevdiğim kız grubu şarkıları arasındadır.

      Sil
    5. Aslında önceki kız gruplarına dair bir şeyler olan postundan sonra Spica şarkılarını indirdim. Ama hala dinlemedim. Şunu bir kere daha dinleyeyim derken yenilerine sıra gelmiyor^^hahah

      Açıkçası Elf bile olsam Sexy, Free&Single albümünü adam gibi dinlemedim bile. Sadece Sexy, Free&Single, SPY ve Gulliver. From you gibi bir şey de var mıydı? Bir de o. Elf'im ama ben eski albümlerde yaşıyorum^^heheh. O yüzden bir şey söylemem zor. Sexy, Free&Single da klasik bir SuJu şarkısı zaten. Onun yerine Bonamana dinlerim^^haha

      Elf bile olsam demişken, düşündüm de sanırım ben bütün K-pop gruplarının fanıyım. Fan kavramı belli şartlar gerektirmediğine göre bana göre öyleyim. Yani Cassie, Elf, VIP, Shawol, Beauty, BBC, (Aaa şimdi farkettim ki ben Led Apple,Infınıte ve Teen Top hayranlarına ne denildiğini bilmiyorum xD)Primadonna, Boice, Blackjack, Queen... Yan sekiz... K-pop grupları çok az (!) olduğu için hepsini saymayayım dedim.^^hahah Cidden benim sevmediğim bir grup henüz çıkış yapmadı -milyonların arasından, SNSD için bile sevmiyorum diyemem, seviyorum da diyemem ama...-
      Bu yüzden duruma göre kılık değiştirip konuşmaya başlayabilirim. İyi bir şey bu. :D
      -An itibariyle kafayı bulmuş olduğumu fark ettim-

      Sil
  6. dediğin gibi o kadar gereksiz kategoriler ve yanlış seçimler var ki...şu an kategorilerin adını tek tek yazamayacağım;ama bigbang'ın seçilmesi gerektiğine inandığın bütün kayegorilerin arkasındayım.bigbang bence super junıer!den daha iyi ve purofosyonel bir grup.yazıktır,günahtır gerçekten...fakat dediğn gibi korelilerin bile kafayı takmadığı bir yarışma gecesine bu kadar hayıflanmak saçma sonuçta bu sanatçılar onların sanatçısı...biz de onları uzaktan uzağa seven fanlarıyız(ancak bu cümleyi kurararken içim acımadı değil hele ki bigbang!ın şu anda dünya turunda olduğunu bilmek beni öldürüyor)onun için sadece ne olacağını görüp işin keyfini birlikte çıkaralım.aaaa unutmadan en azından kesin g-dragon en iyi erkek sanatçı ödülü alırsa çooook mutlu olurum o bu son besteleriyle sonuna kadar bu ödülü hakkediyor.gerçekten muhteşem.dinlemeye doyamıyorum.ve son sözün bütün yaptığın yorumlar için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Big Bang'in seçilmesi gerektiğine inanıyorum, çünkü ben bir VIPyim. :D Onların yaptığı çoğu iş benim kulağıma hitap ediyor. Ama sonuçta diğer grupların fanları da o grubun fanı oldukları için onların seçilmesi gerektiğine inanıyor değil mi? Bana göre onlar yanlışken onlara göre de ben yanlışım...Hangimizin haklı olduğu ise tamamen bir muamma...
      GD "en iyi erkek sanatçı" ödülünü alacaktır, benim neredeyse emin olduğum tek kategori o hatta.
      Rica ederim, beğenmene sevindim ^^

      Sil
  7. Kategorilerin saçmalığı, adayların saçmalığı, en çok hak eden adayların olmaması saçmalığı...
    Eskiden MAMA'lar ne güzel olurdu.

    Oylarınn yarısına yakınının Çin'den gitmiş olmasını törenin Hong Kong'da olmasından kaynaklı atıldığını sanmıyorum. (Bu arada bir Hong Kong'lu "Tören Çin'de yapılacağından..." cümleni görse elinde ne varsa fırlatırdı sana XD Malum iyice bezmişler kendileri vergilerden falan. Bağımsız olsak diye gözüne bakıyorlar ve bence de haklılar. Tüm ezilmiş Jackie Chan'ler adına Hong Kong'a özgürlüüüüük!!! imza: william Wallace) Bir oylama Çinlilerin dikkatini çekti mi, başka ulusların oy kullanmasının hiç anlamı kalmıyor çünkü. Adamlar o kadar fazla ki! Bütün Kore sabahtan akşama durmadan oy atsa yetişemez onların oylarına :D

    -Korelilerin umurunda olduğunu ve oy atmak için bilgisayar başından kalkmadıklarını falan düşünmüyorum. O yüzde 6,5'un yaş ortalaması 13.5 civarındadır kuvvetle muhtemel-

    Bütün kategoriler hakkında yorum yapmayacağım sadece birkaç tanesine değineyim.

    -En iyi OST'yi LYN'in almasını isterim. Hayır, bahsi geçen diziler arasında sadece HePumDal'ı izlediğim için değil :P Diğer şarkıların hiçbirini dinlemediğim için de değil :P LYN Kore'nin en güçlü kadın sesi olarak kabul ediliyor yetişkin insanlarca. Tipi pek ideal değil sanırım, o yüzden kpop piyasasında adı geçmiyor. Geçmesin de bence, böyle iyi.

    -Globalleşemediği ve globalleşemeyeceği halde globalleştiğini sanan piyasanın kısmen globalleşebilmiş grubu KARA'nın ödülü hakkettiğine inanıyorum. Zira Japonya'da aşırı popülerler. Korelilerin globalleşmesi ancak o coğrafyada olur işte. O yüzden alanı daraltıp öyle baktım, sonuca vardım; KARA iyidir.

    Not: Kore'de zerre popüler olmayan bazı şarkıcılar enteresan biçimde Japonya'da çok popüler olabiliyor. Ne acayip değil mi?

    -En iyi kız grubu 2NE1'ın I Love You şarkılarına bayılmış olsam da Alone bence çok daha büyük bir başarıydı. Piyasada seviye atlamak o kadar da kolay değil, özellikle kız grupları için. Sistar bu şarkı ile birkaç basamak yukarı çıktı. Ayrıca bana Korelilerin de seksi olabileceğini kanıtladılar. Hyorin; u go girl!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Çok uzun yazdığım için kabul etmedi iki parta ayırdım ehhee-

      -En iyi vokal performansı kesinlikle IU alır. (Son yanlışlıkla foto twitleme (!)skandalının üzerine oylamalar değişir mi bilemeyeceğim) U&I şarkısı çıktığında insanlar telefonlarına melodi falan yapmıştı. Metroda sağda solda her yerde IU'nun sesini duyup (IU olduğunu bilmeden) kimdir nedir bu kız diye merak edip öyle araştırma ihtiyacı duymuştum o kadar. Hatta her mağazada falan çalınıyordu. Koreye sadece fotoğraf çekmek için gelmiş, eğlence sektörü ile alakası olmayan, tanıdığı Koreli tek ünlü Kim Ki Duk olan (Tabii benim yüzümden Taeyang'ı da tanıyordu :P) arkadaşım bile "Ne ya her yerde bu kadının şarkısını çalıyorlar kim bu?" diye sormuştu da cevap verememiştim.

      -PSY'ın hiçbir kategoride önde olmadığına sevindim. Hiç ödül alamazsa kabak tadı verdiğini anlar artık. Evde guinnessten aldığı plakasına bakar bakar ağlar artık. (Ayrıca öyle bir şey için guinnesse başvurması da ayrı bir eziklikti benim gözümde) Severken tiksindim adamdan ayol. Benim için ikinci Burcu Esmersoy vakası oldu. Her taşın altından çıkan insanlar bayıyor içimi.

      -Boa'nın şarkısını sevmemiştim, dansını da. O yüzden herhangi bir kategoride ödülü hakkettiğine inanmıyorum.

      -DBSK yok edilmez, edilemez! Kpop'ı Korelilerin deyimiyle globalleştiren(!) onlardır. Kendi adıma endüstrinin onlara çok büyük saygısızlık, haksızlık ve de nankörlük ettiğini düşünüyorum. Ama sevgili hyungjae'lerimiz de tıpkı bizim gibi meyve veren ağacı taşlamaya bayılıyorlar. Sözün tükendiği yer...

      -En iyi dansı Sistar'ın alması gerektiğine inanıyorum. Erkek netizenler oy kullanırsa onlar kazanır kesinlikle. Zira sağda solda sokak aktivitelerinde Alone dansını yapan kızlara erkeklerin(turist ahjussiler dahil) nasıl baktığını gördüm. Seksi beybiii!! Vallaha ben bile izlerken bir hoş oluyorum hehhee O ayağı bilekten kıvırışlarına hastayım... Öhöm neyse ağzımı sileyim...

      -SuJu'nun alacağından emin olduğum ödülleri hakkettiğine inanmıyorum. Ki kendilerine en ufak bir garezim yoktur. Büyük bir çöküş yaşayıp eski tarzlarına dönüş yapmalarını dilerdim eğer öyle bir dilek hakkım olsaydı. Dont Don nerede bu bap-barap-baplı, dat-darat-datlı hepsi birbirinin aynı olan elektronik, saybırsonik, fazlasıyla autotunik şarkılar nerede?? Anlamadığım bu adamların sesleri bildiğin güzel. Ne demeye boğuyorlar autotune ile??? Kimse bunun sorumlusu zopayna allah ne verdiyse girişmek istiyorum. Suju üyelerine de "Aga yine mi aynı hesap? Biz farklı şarkılar yapmak yeteneğimizi göstermek istiyoruz! Ayrıca da autotune'a ihtiyacımız yok!" demedikleri için terlik atmak istiyorum!

      -Big Bang'in ciddi ciddi hakkının yendiğini düşünüyorum. Ben orada olduğum sürede her yerde BB şarkıları çalınıyordu. Başkaları değil! Gece kulüplerinde yerli şarkıcılardan bir Big Bang, bir de 2NE1 çalıyorlardı! Hangi mekana gidersen git gecede 3-5 defa Fantastic Baby çalıyorlardı. Yogi butoraaa dediği andan itibaren GD, herkes whoaaaa'lıyordu. Yabancılar bile şarkıya ve dansa eşlik ediyorlardı. Şimdi sen bu şarkıya ödül vermezsen adama "Hişşş hacı ne ayak?" diye sorarlar. YG ile MAMA organizatörleri arasında bir husumet olmalı başka da bir şey gelmiyor aklıma. Sezar'ın hakkını Sezar'a değil de Gülben Ergen'e vermek olmaz arkadaş. Nokta


      not: Güya hepsine yazmayacaktım. Yine susamadım bak :P

      Sil
    2. Oha! Destan yazmışım!

      Sil
    3. Ahaha bence de güzin kendi rekorunu egale etmiş olabilirsin. Sanırım şimdiye kadar yazdığın en uzun yorum buydu XD
      2008 MAMA diyorum başka bir şey demiyorum. Piyasanın neredeyse bütün sakinleri oradaydı, ödüller genel olarak hak edenlere gitmişti ve gösteriler hala izlenesi kalitedeydi.
      KARA'ya gitmesi beni de çok etkilemez ve şaşırtmaz aslında, çünkü Japonya'da en popüler kpop gruplarından birisi kendisi. Japonca dizi çeken tek kpop grubu ayrıca, bildiğim kadarıyla. Popülaritelerinin arkasında bu dizi olayı yatıyor olabilir, ya da popülariteleri sayesinde bu diziyi çekme olanağı bulmuşlardır; emin değilim :D Aslında KARA bir ara çok popülerdi, sonradan sönüp gittiler işte. DSPnin ss501'ı dağıtması onlara da yaramadı. DSP de ss501'ı dağıttıktan sonra fena geriledi zaten.
      Şu I Love U'yu bir ben sevemedim galiba~haha Alone gerçekten çok seksi, hem Sistar kızları da gayet dişi yani. Genel kpop kızları gibi benim bir türlü göremediğim S-line X-linelara sahip değiller XD Hyorin... Gerçekten fena o.
      Tüm iğrençliğimle umarım bu foto twitleme meselesi tutar da ödül K.Will'e gider diye bekliyorum resmen. Utanmalıyım belki (aslında zaten skandal beni çok güldürmesi dışında umrumda bile değil) ama IU'nun sesini sevmiyorum, sevmeyeceğim. Bir tek Peach şarkısını dinlerim o kadar...
      Guiness başvurusu mu?! Bir saniye ya, benim bundan haberim yok!! Ne plakası bu, ne oluyor? Ahaha desene PSY'ı da kaybettik.
      DBSK kesinlikle bence de kpopu tanıtan gruptur. SM bir yerlerine kına yaksın güzelim grubu dağıttığı için.Ben Cassie değilim, ama adamlara müthiş saygı duyuyorum, şu anda kpoptaki çoğu akımı başlatan onlardır çünkü.
      SM politikasi...Bir şey tuttuysa sonuna kadar üzerine git. Bütün grubun sesi güzel değil ama, cidden iyi sesler var Suju'da. Autotune artık Suju'nun ayrılmaz bir parçası oldu da SHINee'de de kullanıyorlar gıcık oluyorum! Adamların bülbül gibi sesi var sen neden autotunela aynılaştırıyorsun ki?! Sana tek söyleyeceğim şu: Gel beraber girişelim.
      Big Bang'in yılın şarkısı konusunda kesinlikle hakkı yendi. O dalda mutlaka bir adaylıkları olması gerekiyordu. Vallahi şarkıya yazık, başka bir şey değil...

      Sil
    4. O kadar uzun yazmışım ki; kopyaladım bloguma post yaptım XD Başka türlü MAMA yazısı yazacağım yok.
      2008 MAMA'dan ben de bahsedecektim yorumumda XD Lakin yeterince uzun oldu diye vazgeçtim. Aaah aaah. Bi Oppa(!) da askerden dönse artık diye iç çekmeme neden oluyor anılar...
      I love You'yu sevmediğini biliyorum :D Bana kalırsa en iyi 2NE1 şarkısı.
      Ah o S line sevdası yüzünden popo desteği giyiyor salaklar ya! Evet salak! Salak benim sözlüğümde en büyük hakarettir bu arada XD S-line diye bir şeyi ilk defa Kore'de duyduğumu söylediğimde pek bir şaşırmıştı insanlar. "Batıda ne diyorsunuz?" diye sordular ben de "Batı da herkesin s-line'ı olduğu için bir özellik sayılmıyor. Biz de bahsetmeye gerek duymuyoruz." demiştim auahuahushajs. Hayır, normalde o kadar kötü biri değilim :P Sadece görüntülerine bu kadar takık olmaları hoşuma gitmediği için öyle bir cevap verdim kkk
      Guinness rekorlar kitabına "Youtube'da en çok beğeni alan video sahibi" ünvanı ile girdi. Ezikliğin daniskası. Daha önceki rekor sahiplerinin aklının ucundan geçmiş mi acaba? Çok feci saçmaladılar orada. Görmemişin oğlu olmuş tutmuş şeyini koparmış örneği bence.
      DBSK'in konser kayıtlarını izle. Adamlar o kadar dans ediyorlar, seslerinde en ufak bir titreme bile olmuyor. VIP yanım bile engelleyemez bunu, ses konusunda Kore'nin en aşmış grubu DBSK'dir. Mirotic Konser albumunu dinlemediysen indir. Normalde kpop baladlarını hep birbirine benzer bulduğumdan ve etkilenmediğimden dinlemem ama bu adamlarınkiler bir ayrı oluyor ya!
      Suju'ya gelince, bütün grubun sesinin güzel olması kpop endüstrisinde zaten beklenemez. Bakınız, 2NE1 Dara'nın şarkı söylemeyi pek becerememesi kkk Lakin adını bilmediğim birkaç üyenin sesleri harika. Ki bunlar özellikle OST'lerde boy gösteriyorlar. (Evet sadece Siwon'un adını biliyorum. Bir de şişko Shindong var :P O da sonsengnimin ismi olduğundan biliyorum hehe) Tutmuş olabilir bu dat-daratik şarkılar... Ama kabak tadı verdi ya artık. Kaç tane yapacaklar aynı şarkılardan diye soracağım ama, Serdar Ortaç'ın duayen olduğu bir ülkede yaşadığımdan dilim varmıyor? Hadi ateizzler bunu da açıklayın!
      Big Bang ergenler haricinde yetişkinlerin de dinlediği tek idol grupken neden bu kadar dışlanıyor anlayamıyorum. Cidden yorum yapamıyorum. Tahminim yok.

      Sil
    5. İyi yapmışsın keşke herkes yazsa bir şeyler... Ancak twitterda oylama yüzünden birbirimize laf sokuyoruz.
      Aslında var ya, Bi benim oppa denmesini yakıştırabileceğim tek insan piyasadaki... Neden bilmiyorum ama onun isminde oluyor yani~haha Ne zaman dönecek ki askerden? Az kalmış olmalı ama...
      Popo giyeceklerine yemek yeseler ya... Cık cık cık, bunu da mı ben söyleyeceğim yani? :P (Gerçi farklı bölgelerinden kilo alıyor olabilir Uzak Asyalılar, bilmiyorum.)
      DBSK'nın Mirotic ve Balloons'unun (saçma bir şekilde takığım o şarkıya, duyduğum anda 32 diş sırıtmaya başlıyorum :D ) bütün canlı performanslarını izlemiş olabilirim ama diğerlerine hiç bakmadım sanırım. Zaten benim DBSK dinlemeye başlamam Mirotic hariç bu dağılma olaylarının olmasına dayanıyor, başından beri ilgilendiğim bir grup değildi. Gerçekten çok iyiler, ona kimse bir şey diyemez. Her üyesi solo da olsa yürüyebilecek tek grup resmen.
      OSTlerdeyse Yesung, Ryeowook ve Kyuhyun'dan bahsediyorsundur. Leeteuk'un da sesini severim ben ki onun da OST söylemişliği vardır. Aslında SPY ile biraz değiştirmeye çalıştılar bu upbeat yoğunluğunu. SPY da iyi bir şarkı olmadı gerçi (köprülerde fena kopukluk var) gene de bir değişim çabası olması açısından bir yıldız alır benden :D
      Fazla rahat oldukları için...Meyve veren ağaç taşlandığı için... İnan ki ben de bilmiyorum ama ortada bir haksızlık var işte.

      Sil
    6. Popo giyeceklerine yemek yeseler plazma televizyonda yayılan kadınlar gibi oluyorlar XD Enteresan bir vücut yapıları var. Öyle Türk kadını gibi kalçaya almıyorlar. Bacaklara falan gidiyor bol bol. Zaten bacaklar konusunda da takıntılılar. Irk olarak hafif bir parantezlik var kendilerinde XD
      Al sana yeni bir bilgi daha. S-line'ı öğrendikten bir süre sonra 11 bacak diye bir şey öğrendim :D "Whoaa sen 11 bacaklısın!" gibi bir şey söylemişti biri. Bozuldum başta XD Biraz zayıfım da, herhalde çırpı bacak falan demek istiyor diye düşündüm XD Meğerse düzgün bacak demekmiş auhauhauha Yarın öbür gün Korelinin biri 11 bacak derse sana sevin diye diyorum XD

      DBSK'nin o albümünün konser kaydını indir. Gerçekten hoş. Baladlarda onlardan iyisi yok gerçekten. "Her üyesi solo da olsa yürüyebilecek tek grup resmen." sözünün altına imzamı atarım.

      Sil
  8. Merhaba^^Ah ben de bu konuda bir VİP olarak dertliyim.Koreli netizenlerinde Mamadaki oylamalar için Çin oyunları dediğini okumuştum.Smin oylamadaki başarısını da Çine gerçekten zaman ayırmasına bağlıyorum(bknz Çince şarkılar,gruplar,dizi oyunculukları vs. vs.)O kadar emek vermiş karşılığını da alıyor tabi(Bizimkilerde Japonyadan çıkmıyorlar T_T) Ama çokta umutsuz bakmıyorum neden çünkü sahne alacaklar ve Juri oylarının daha etkili olacağını düşünüyorum ya da inanmak istiyorum. Yılın albümü(bu kategori oylamada yok o yüzden en umutlu olduğum kategori hihihhi),global erkek sanatçı ve En iyi erkek sanatçıda(GD) ödül bize gelecektir.Yılın şarkısı,yılın artisti(BELKİ sUJU) ve en iyi Müzik videoda PSY olacak diye düşünüyorum PSY I oraya kadar getirip Emada ödül alan birini boş göndermezler diye düşünüyorum(kişisel düşüncem sadece yılın şarkısını alsa diğerleri BBnin hakkı gerçi Yılın şarkısı da onların hakkı ama o konuda yapacak bişimiz yok:() En iyi erkek grupta Sujunun olur gibi.2ne1 bu sene katılmayacakmış zaten pekte aktif bir yılları değildi o yüzden ödülü eğer TTS katılmazlarsa da Sistar alır diye düşünüyorum Epik Highda ödülünü alır gibi diğer isimleri tanımadığım için bu dalda sevineceğim.Global kız grubu ben 2ne1ı seçtim ama kazanamayacaklarını düşünüyorum kimin kazanacağını da kestiremiyorum. Diğer dalları pek bilmediğimden rastgele veriyorum oyumu ama En iyi çaylak grubun ben de Bap olmasını diliyorum.Açıkçası DBSK nın bu seneki dönüşünü pek beğenmedim o yüzden onu nereye koyacağımı bilemedim.(Belki global erkek?) Şimdi düşüncelerimi buraya yazarak sayende(TEŞEKKÜRLER^^) resmileştirdiğime göre geriye Mama akşamını beklemek kaldı. Oylama nasıl olursa olsun BB sahne alacak ASJJKKKKAAHAJSJKS..

    YanıtlaSil
  9. Bir V.I.P olaraktan ben de geldim. :D Çok yoruyor bu MAMA bizi. Oyları verenlerin kafasını çok merak ediyorum cidden. :D Neyse benim sitemim BB'nin kategorilerinde birinci olamaması doğal olarak. Ya adamlar ITunes'ta ilk 5'e çıkmış bu oy verenlerin amacı ne. Nasıl yükleniyorlar oy vermeye acaba. En iyi yeni kadın olarak ben Hello Venus ile Ailee arasında oy verip duruyorum. En iyi yeni erkek EXO hariç hepsine teker teker oy veriyorum. :D Bu kategoride bir sitemim daha var NU'EST nerede!!! Ya tutulmasalar orada neyse. Youtube'da en çok izlenen rookie klibi NU'EST - Face, performanslarında giydikleri ayakkabılar ertesi gün stoklarda tüketilen grup ya oylamada yok. Bir de PSY'a oy verdim zaten diğer kategorilerde kararsız kaldığım için herkese teker teker oy veriyorum. Bir de en iyi erkek danstı galiba onda B2ST, MBLAQ ve INFINITE arasında gidiyor oylarım. Neyse sonuç olarak kendimizi hazırlayalım MAMA;'da bol bol küfür edeceğiz. Yeni küfürler öğrenelim hep aynı olması klişeden kaçalım. Yazı için de ellerine sağlık. :D

    YanıtlaSil
  10. b.a.p. Çok fazla göründüğü sıktı demiştin ya hani tabi önceki yazında burada cevabı vermek istedim bu seneki son çıkışları staop it di hatta bu yüzden hepsini saçı kariyerlerinde son kez sarı olarak gördük... Seneye de sadece tek çıkış yapacaklarmış acı çektirdi bu haber :(( benim tek katılmadığım nokta 2ne1 yerine t-ara demen hwayoung olayından sonra soğuduğum için olabilir ama yinede 2NE1 hakediyordu daima... Gd ye kesinlikle katılıyorummmm ! Ahh ahh fangörllük ne zor iş tanrım u.u bir düşündûm de ben smi genel olarak sevmiyorum shinee dışında tabiki... Birde ıu konusu var
    fanıyım evet ama yaramaz kız tavırlarından nefret ettim! Bu sözler bir fana yakışmasada öyle... Umarım dersni almıştır... Ama
    ben en azından solo olarak iu yu tercih ederim ama k.will T.T o daha iyi bunu biliyorumm

    YanıtlaSil
  11. b.a.p. Çok fazla göründüğü sıktı demiştin ya hani tabi önceki yazında burada cevabı vermek istedim bu seneki son çıkışları staop it di hatta bu yüzden hepsini saçı kariyerlerinde son kez sarı olarak gördük... Seneye de sadece tek çıkış yapacaklarmış acı çektirdi bu haber :(( benim tek katılmadığım nokta 2ne1 yerine t-ara demen hwayoung olayından sonra soğuduğum için olabilir ama yinede 2NE1 hakediyordu daima... Gd ye kesinlikle katılıyorummmm ! Ahh ahh fangörllük ne zor iş tanrım u.u bir düşündûm de ben smi genel olarak sevmiyorum shinee dışında tabiki... Birde ıu konusu var
    fanıyım evet ama yaramaz kız tavırlarından nefret ettim! Bu sözler bir fana yakışmasada öyle... Umarım dersni almıştır... Ama
    ben en azından solo olarak iu yu tercih ederim ama k.will T.T o daha iyi bunu biliyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz böyle yazınca dönüp önceki B.A.P yazıma baktım. "BAP çok fazla göründüğü için sıktı" dememişim kendimden alıntı yapmak gerekirse "Debut şarkıları olan Warrior ve arkasından gelen Power müzik genresi ve taşıdıkları ruh sebebiyle birbirine çok daha yakın olabilir; ama bu ikiliden sonra gelen No Mercy, Crash ve son olarak Stop It kesinlikle tarzlarının üzerine müzikal bir çeşitlilik de eklemiş çıkışlardır ki görünüş olarak No Mercy'den itibaren bir idolleşme çabası içine girdiklerini ve böylece daha büyük bir kitleye hitap etme şansı yakaladıklarını da gözden kaçıramayız. Bu açıdan şu anda yaptıkları iyi bir piyasa hamlesidir bence." ve "B.A.P daha önce de söylediğim gibi her comebackinde farklı bir tat sunduğundan bende hala bu heyecanı uyandırabiliyor ama açıkçası yeni şarkıları Stop It'i bir No Mercy beklediğim gibi beklemedim ben. Bu comebacke dair haberi okuduğumda aklımdan geçen ilk düşünce "Yuppiii!!" yerine "Yine mi?!" oldu. Ben artık gerçekten B.A.P için beklemek istediğim bir noktaya geldim. Bir Warrior Bunny olarak (Bu arada "Baby" fan ismine savaş açtım bence "savaşçı tavşan" daha güzel yıh yıh) onları özlemeye ihtiyacım var biraz. Gene de çok özletmeyin kendinizi bak!!~hahaha" demişim. BAP'nin fazla göründüğü için sıktığını düşünmüyorum sıkabileceğini düşünüyorum ^^ Şu anki stratejileri hem iyi hem de kötü, gene de şimdilik onların işine yaramış gibi görünüyor :)
      Evet, Stop It tamamen yeni bir tarz olduğu için bunu ikinci bir debut aynı zamanda geçmişe bir selam gibi görüyorlarmış. Bir dahakine siyaha da dönebilrlermiş çünkü saçlarını sürekli boyatmak yorucu oluyormuş XD
      T-ARA benim gerçekten sevdiğim bir grup, 2ne1'a bayılmama rağmen I Love You şarkısını sevmedim, o yüzden benim oyum T-ARA'ya ^^
      SMin şirket politikasından hoşlanmıyorum yoksa çıkardığı gruplarla bir problemim yok. Üstelik DBSK gibi bir efsaneyi yaratmış şirket bir yerde.
      IU'yu sevmiyorum ben, debutundan beri sevmezdim. Aslında ilk çıktığında imajı şimdi olduğu kadar masum değildi, Boo tipik bir kpop şarkısı sonuçta. Sonradan imaj olarak böyle bir masumiyete yöneldi ve Kore'nin kız kardeşi ünvanını aldı. İnsanların IU'nun debut halini unutup genel olarak Peach tarzıyla hatırlıyor olması beni daima şaşırtmıştır.

      Sil