16 Kasım 2012 Cuma

Kısa Kısa...

 Bu son 1-2 haftada kpopta o kadar çok comeback/debut vs. oldu ki, hepsi için bir yazı yazmaya kalksam... Hadi ama, hepiniz öyle bir şey yapmayacağımı biliyor olmalısınız XD O sebepten ben de ilgimi çekenlerden kısa kısa bahsettiğim bir yazı yazıp toptan hepsini aradan çıkartayım dedim yıh yıh~ (Bazı sözlüklerde "tembel" kelimesinin yanında Garfield'la beraber benim resmimin de olduğunu düşünmekteyim. )

 Boyfriend Aslında Badboy Olmayan Badboy İmajıyla Geri Döndü: Janus
 Boyfriend... Saçma isimlerle donatılmış kpopun bu konuda en güzide örneklerinden biri. Her neyse konumuz kpop gruplarının isim konusundaki yaratıcılıkları (!) değil zaten. Yaklaşık 1 hafta önce Boyfriend gotik bir imajla ve ilk full-length albümü Janus'la comeback yaparak tekrar hayranlarının karşısına çıktı.

 Klasik kpop "büyüdüyseniz siyahları çekin" formülüne uyarak, önceki cici çocuk hallerini bir kenara bırakıp daha karanlık bir imaj tercih eden Boyfriend'in bu comebackindeki en iyi şey koreografileri benim gözümde. Oldukça zarif ve elegant ve biraz da anlamlı (Janus iki yüzlü bir tanrıça, bir yanı daima gölgelerde, ve backdancerlar canlı performaslarda grubun gölgesi gibi vs. vs. ) bir koreografiye sahip Janus. Şarkıya gelince... Keman ve piyano temelli olan parça pek de fena sayılmaz. Açıkçası ben teaserı izlediğimde "badboy olmuşlar!Yaaaaay!!" demiştim (evet, badboy imajı daima beni cezbediyor...Gurur duymuyorum ama gerçek bu işte...) meğerse kızı üzdükleri için pişmanlarmış. Neden bilmiyorum ama bana fena halde ss501'ı hatırlattı bu arada. Koreografi, şarkı, sahneler... Love Ya titreşimleri hissediyorum MVyi izlerken XD

 Albümün geneline bakarsak... Bazı rock rifleri ile elektro dans ritmlerinin ağırlıklı olduğu bir albüm Janus. Benim dikkatimi çeken trackleri ise şunlar: Oldschool rock-müzikal tadındaki (neden mi müzikal? Üyeler kendi sololarını söylediklerinde ellerini arkalarında bağlayıp zıplayarak ve zikzaklar çizerek sahnede yarı yürüyüp yarı dans ettiklerini hayal edebiliyorum da ondan XD ) Excuse Me, Janus'ta uzun notasına takıldığımda bir Allahın kulu kim olduğunu söyleme zahmetine katlanmadığı için gene kendi imkanlarımla hangi üye olduğunu keşfetmek zorunda kaldığım Hyunseong'un solosu Trippin', romantik hissettiğim ama fazla drama da gelemeyeceğim anlarda dinlemek için aklımın bir köşesine yazdığım Go Back ve son olarak lider Donghyun'un solosu Listen. Bir özelliği yok bu şarkının sadece dinlerken beni gülümsetiyor hepsi bu :D

not: Bu aralar bana ne oldu bilmiyorum ama daha hafif müzikleri tercih eder, albümlerde orta tempolardaki oldschool parçaları favorim ilan eder oldum. Yaşlanıyor muyum ne? Sonbahar etkisi olduğuna inanmayı tercih ederim gerçi XD

FIESTAR "We Don't Stop Music" Diyor...
 ...Ama en azından müzikal karmaşalarına bir son vermeliler.

 Kpopta en sevdiğim şeylerden biri nedir, biliyor musunuz? Hayır, bebek yüzlerle onlarla taban tabana zıt karın kaslarının aynı bünyede birleşmeleri değil. Cık cık cık, sevgili okuyucu böyle düşünceleri hiç yakıştıramadım sana... Öhöm öhöm... Ne diyordum? Kpopta en sevdiğim şeylerden biri dışarıdan ne kadar hepsi aynı zırıltıymış gibi görünse de aslında birçok müzik türünden beslenen ender pop müzik türlerinden birisi olması. İyi bir kpop albümünde rock rifleri de duyabilirsiniz caz melodileri de; klasik müzik de vardır içinde 80ler disko da, oldschool hiphop da modern ritmler de, geleneksel göndermeler de, dubstep ve elektro da... Bu kadar çeşitli müziği bir arada barındırabilmesi gerçekten kpopun en çekici yanlarından biri ama bazen abartıp saçmalayabiliyorlar. Tıpkı dün rastladığım FIESTAR'ın "We Don't Stop" şarkısında olduğu gibi...

 Bu şarkıda ne ararsan var; 4 dakika içinde müzik aleminde tamamen alakasız bir tur attırıyor dinleyene resmen. Pop, rock, hiphop, ballad, elektro... Tek söyleyebileceğim şu: Bu şarkıyı hangi kafayla yaptınız yahu?!

Roh Ji Hoon "The Next Big Thing" mi? Eh, Belki Bir Sonraki Sefere...
 Cube Entertainment'ın yeni solo sanatçısı Roh Ji Hoon da bu ara piyasaya dalış yapanlardan, hem de gayet iddialı bir sloganla: "The Next Big Thing".  Tanıtım teaserındanı gördükten ve çapkın imajı yüzünden benden merak içeren bir "hmmm" kazanmıştı kendisi(Söyledim ya, badboy imajına kapılıveriyorum ben!). Ama MVsini izledikten sonra o kadar iddialı olması için uzuuun bir yolu olduğunu fark etmiş oldum.
 Öncelikle kpopta solo olarak başarı elde edip bir yerlere gelmek gerçekten zor. Yani bir düşününce kpop kapsamında solo olarak zirveye gelmiş kaç erkek idol var ki? Rain, Se7en...Başka hatırlayamıyorum bile şu anda. Bu yüzden bu alan bir açıdan doldurulması gereken büyük bir boşluk gibi görünürken bir açıdan da kpop grup odaklı olduğu için pek de ihtiyaç yokmuş imajı da yaratıyor. Bakalım R&B ve pop arasında dolanan albümü ve fena sayılmayacak sesi, idol standartlarına gayet uygun görüntüsüyle (ve badboy imajıyla) Roh Ji Hoon nerelere gelecek?

Bir Solo Debut Daha... Natthew

"Çekik gözlüyseniz kabulümüzsünüz" ilkesine bazen pek bağlı olan kpop bu hafta da Tayland asıllı Natthew'nun debutuna sahne oldu.

 Piyasada Çin ve Tayland asıllı idoller var ve bazıları gerçekten popüler (2PM'in Nickhun'u veee... Başka gerçekten ama gerçekten popüler olan yok sanırım. Amber, Fei falan var tabi ki ama onlar çok da ortalığı yıkıp geçiriyor sayılmaz Kore'de. Son dönemde EXO-M elemanları belki...). Ama Natthew hemşerisi Nickhun kadar tutar mı? Çıkış şarkısı She's Bad ve MVsi bana hayır dedirtiyor ama kpop fanları bazen beni fena halde şaşırtıyor, o yüzden bilemiyorum.

 Ki zaten Natthew'nun bu kadar ilgimi çekmesinin sebebi kendisi değil, çıkış şarkısına BEAST'in rapperı Junhyung'un eşlik ediyor oluşu. Junhyung daha kaç farklı kişinin şarkısında karşıma çıkmayı planlıyor bilmiyorum ama bu müzik prodüktörlüğü işine kendini fazlasıyla kaptırdığı bir gerçek :D

Bir de Yeni Bir Kız Grubu... The SeeYa
 Piyasa coştu derken gerçekten şaka yapmıyordum... İşte size CCM çıkışlı bir kız grubu daha: The See Ya! (saçma kpop grup isimleri vol. 283 )
 Genel olarak CCM kız grupları konusunda fena değildir en azından şarkı söyleyebilen birileri oluyor daima gruplarında. Bu açıdan The See Ya da istisna değil. Çıkış şarkıları olan Be With You hızlı bir ritmiyle hüzünlü hikayesi ve vokalleri çelişse de çok kötü bir şarkı sayılmaz yani. Üstelik Zico'nun kardeşi, Co-Ed'in subuniti olan SPEED'in lideri Taewoon da şarkıya rapiyle eşlik ediyor (evet, itiraf ediyorum şarkıyı onun için dinledim...Zico'nun kardeşinin sesini merak ediyordum ve Co-Ed dinleyeli üç asır falan oldu da yıh yıh~ ) ve şarkıyı daha da dinlenesi yapıyor. U go boy!!

 not: Bu arada Co-Ed'in SPEED ve 5Dolls olara parçalanmış olmasından hoşlanmıyorum. Kpoputa gördüğüm ilk karışık gruptu onlar ve Too Late şarkısını seviyordum ben... CCM... Hainsin...

C-Clown da Comeback Yaptı...
 Gelin gelin... Hepiniz aynı anda gelin ki hanginizi dinleyeceğimizi şaşırıp bilgisayar başında saatler harcayalım sonra da hiçbirinize gereken önemi vermeden unutup gidelim... Siz kaşınıyorsunuz, haberiniz olsun :P

 Evet ne diyordum? Müziklerinden ziyade Avusturalya'da büyümüş olan liderlerinin önce ismi (çocuğun sahne adı Rome millet...Rome yani...) sonra kibarlığı ve İngilizce verdiği röportajla ilgimi çeken (İngilizce konuşan Koreli idoller haawwwt!! :P ) C-Clown da bu hafta comeback yapan idol gruplardan... Açıkçası bundan önce sadece Solo isimli şarkılarını dinlemiş ve haklarında da fazla bilgi sahibi olmayan biri olarak yeni şarkıları "Far Away...Young Love"ı ve "arkadaşımın aşkısın" teması üzerine kurulu MVsini sevdim ben. Ama lütfen birisi bana hikayenin başrolündeki Kangjun'un esas kızla telefonda konuştuktan sonra arabasıyla gitmek yerine koşmaya başladığını ve sonra o arabanın yolun ortasına nereden çıkıp düştüğünü açıklasın! Hikayenin ilerleyişi gayet güzeldi neden o aksiyonu yaratmak zorundaydınız ki? Bazen çok tuhaf olabiliyorsunuz kpop MV yönetmenleri...

 not: Albümlerine ise sadece biraz önce indirdim ve bu yazıdan sonra dinleyeceğim yani diğer şarkılar nasıl bir fikrim yok... Önerisi olan ya da grup hakkında daha fazlasını bilen varsa lütfen yorum yazsın, C-Clown konusunda gayet cahilim çünkü XD

Spica Yeni Albümü İçin Teaser Yayınladı...
 Biliyorsunuz, bu sene en beğendiğim kız rookie grubu Spica ve ikinci mini albümleriyle geri dönüyorlar. Yani... Yaaaaaaay!!

 Ama teaserı ilk izlediğimde fena halde "Sistar-Alone" gördüm tıpkı sizin de fark edeceğiniz gibi. Gene de şarkıların benzeyeceğini düşünmüyorum ve sonuçta teaser ile MV çok farklı olabiliyor çoğu zaman. Yani bu yüzden... SPICA Fighting!!

"Başka Bir" Sunggyu İçin Geri Sayımdayım...
 Ve geldik bu hafta sonunu (teşekkürler saat farkı) heyecanla beklememe neden olan olaya: Infinite'in lideri Sunggyu solo çıkış yapıyor!
 Uzun zamandır solo çıkış yapmak gibi bir hayali olduğunu bildiğimiz Sunggyu sonunda şirketi Woolim Entertainment'ı artık zamanının geldiğine ikna etmiş olacak ki, kendisinin farklı bir yanını sunmak istediği isminden bile belli olan "Another Me" albümünü 19 Kasım'da piyasaya sürecek. Albümden önce tanıtım amacıyla yayınlanan Shine şarkısı ile soft rock semalarında dolanacağının sinyallerini veren Sunggyu bu şarkı sayesinde idollerinden Nell'in solisti ve bestecisi Kim Yong Hwan'la da çalışma imkanı bulmuş oldu. Onun adına gerçekten seviniyorum. Aslında kendi adıma daha da çok seviniyorum, uzun bir süre en takık olduğu Infinite şarkısı Sunggyu'nun solosu Because olan ve Sunggyu'nun sesini çok seven biri olarak albümü en az sahibinin görünmez gözlerini sevdiğim kadar seveceğimi düşünüyorum~hehehe

not: Bu arada Infinite-H'ın ne zaman debut yapacağını bilen var mı? Gelecek senenin başında diye biliyorum ama... O kadar bekletmeseler keşke Without You'nun stüdyo versiyonuna ve MVsine ihtiyacım var benim!
____________________________________________________________________
 Aslında daha tonlarca şey oldu, Dal Shabet geri döndü ve sanırım ödül aldı, Led Apple bugün yeni MVsini yayınladı, Park Jung Min geri döndü ve hayranlarına skandal sözü verdi (inanın bu kısmı ben de anlamadım allkpop öyle diyor) A-JAX da 2MYX MVsini yayınladı... Ama zaten 9 olaydan bahsetmişim, üstelik başlık da "Kısa kısa..." artık kimi kandırmaya çalışıyorsam... Yani bugünlük benden bu kadar! XD

12 yorum:

  1. Boyfriendin klibini izlerken değilde,ilk sahne performnaslarını izliyorum ,kamera ilk avizeyi gösterdiği zaman "ahanda love ya,diyerek gudurdum bir o kadar hüzünlendimTT,bana da çağrıştırdı işin açıkçası ,sende benzettiysen var bişeyy demektirr:D,hoş ben mblaq It's War ın tarzını şarkıyı falanda benzetmişimdir ya love ya 'ya:DD

    Bu arada Malımız comebak yaptı^^(kızım sana söylüyom gelinim sen işit:D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzlarını kopyaladıklarını düşünmüyorum ama gerçekten benzer geldi bana. It's War'un alakası bile yok bence ^^
      Aşağıda comebackiyle ilgili not yazmıştım zaten... Beğenmedim ben bir şeyler eksik. ss501 5i bir arada durması gereken bir gruptu tek başlarına işler yürümüyor sanki :/

      Sil
    2. Ahh pardon^^ boyfriend yazısını okuduktan sonr adirek mesaj yazma bölümüne geçtim görmemişimm,rezil olduk iyimi:DD

      Kesinlikle!...Lider ne hikmetse tek başına bi güzel götürüyo ya,Jun da sanki tek başına götürebilcek gibi escape'yi ben beğenmişitm^^

      Sil
    3. Sen mi garfieldsin..Bu yazıları yazan değil okuyan garfield asıl..

      Bu yazıda beni etkileyen tek ses Zion T. kesinlikle.Şu an yeni tanıdım kendisini.(Bu yazılarına devam et Nymphe, sayende harika bir ses daha tanıdım.).Bu adamın hiç albümü yok mu yoksa yeni albüm mü çıkarmıyor, sen cevap yazana kadar gerçi ben araştırmamı yapmış olurum...Primary de çok iyi gerçi ama Zion T. tam sevdiğim ses tonu^^
      Asıl yorum yazma amacım başlangıçta kesinlikle Roh Ji Hoon'du :D Sesi de gayet hoş ama beni imajı ve görüntüsüyle etkiledi çokçası~~bad boy sevmemek mümkün mü K-dramalardan sonra:)) Roh Ji Hoon daha da iyi bir albümle gelsin.Gerçi ben bu albümden de gayet memnunum:)Yine de gözümüze hitap etmesiyle birlikte daha fazla sesimize hitap etsin diyorum:D

      Boyfriend pek bana hitap etmese de açıp bir baktım hala bebek benim gözümde onlar. O sevimli yüzlere pek bad boyluk yakışmıyor bence:D

      Yazının tamamını okudum ama hepsi hakkında yorum yazmam mümkün değil, benden ancak bu kadar..(Yorumumu ikinciye yazdım, yanlışlıkla bir tuş ile bütün yorum gitti:/)
      Ellerine sağlık,yine güzel yazı^^
      Özellikle Zion T. için teşekkürler:D~~Ben biraz Zion T. dinleyeyim en iyisi:))

      Sil
    4. Zion T.nin hiç albümü yok. Primary ve Simon D ile çalışmışlığı var o kadar. Underground takılıyor yani :) Primary'nin yarattığı beatler gerçekten çok iyi, ben de keşfedeli çok olmadı (2,5 ay falan sanırım), ama hayran oldum bile. Yalnız şarkıyı söyleyen diğer rapper Choiza karışıklık olmasın :D Primary kafasında karton kutusuyla takılan DJ XD Primary ve Zion T hakkında yazı yazacağım zaten, daha fazla insan tarafından dinlenmeyi hak ediyorlar ^^
      Roh Ji Hoon'un albümü ortalama benim gözümde. Çok "vay be"lik bir şey değil, iddiasının yanında sönük kaldı yani :/
      Rica ederim, ülkede Zion T seven tek insan olarak kalmamama sevindim kkkk

      Sil
    5. Zion T.'yi o gün şöyle bir araştırdım, bir şey bulamadım.. Niye albüm çıkarmıyor merakları içerisindeyim:D
      Primary'nin albümü indirdim ve albümü hoşlanarak dinlemeye devam ediyorum:)) İçerisinde biraz fazla şarkı var sanki, başka kişileri dinlemeye zamanım kalmayabiliyor^^
      İkisi hakkındaki yazını da bekleyeceğim^^

      Sil
  2. Boyfriend'in resmi gelir gelmez aklıma Dalmatian gelmişti. State of Emergency'deki hallerine benzettim. SS501 evet onlara da benzemişler. Her Bad Boy imajı yapmış gruplardan birer parça almışlar gibi.
    Question Mark'ı sevdim. Eğlenceli dinlenilesi. Güzel güzel.
    Ve Roh Ji Hoon. :D O çocuğu çok sevdim ben orası ayrı. :D Önceden bir yarışmadan hatırlıyorum. Sesi güzel, dansı güzel ve tipte uygun. İlk dinlediğim zaman yarışmada DBSK - Hug söylemişti ve beğenmiştim. Çıkışını da beğendim. Ama doğal olarak iyi bir solo sanatçısı yani örnek olarak verilen Rain ve SE7EN gibi sanatçıların düzeyine gelebilmesi çooook yolu var orası ayrı.
    Güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalmatian'ı hiç düşünmemiştim, gerçekten onu da andırıyorlar.
      Rica ederim ^^

      Sil
  3. Yalnız Spica kızları fenaymış fotoda! Kıyafetlerine bayıldım. Bir yerde görürsem alırım kaçırmam. Hiç dinlememiş olsam da, sen dinlemeye değer görüyorsan bir şans vermek lazım.
    Tabii bu aralar benim için biraz zor olacak. MP3'ümün bozulmasının üzerine bir de iphoneum çalındı -.- Şu anda kulaklıklarımı takıp dinleyebileceğim minik bir device yok hayatımda böhüü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spica iyidir, canlı performanslarda çok kendilerine güvenleri olmasa da hepsi şarkı söyleyebiliyor en azından~haha Son şarkıları da fena olmamış da ben özellikle Russian Roullette ile Up&Down'ı pek severim ^^
      Iphone'un mu çalındı?! Geçmiş olsun, berbat bir durum gerçekten... MP3ünü hala yaptıramadın mı? Benim de kulaklıklarımın hepsinin tek tarafı bozuldu kenara attığım yedeği de bulamayınca sinirlendim neredeyse bir haftadır da inat ediyorum almayacağım diye resmen. Ama artık sadece sağ taraftan gelen pesleri duymaya dayanamayacağım yarın ilk işim bir teknoloji marketine damlamak olacak. Dinlediğim müzikten zevk alamıyorum ayol!!~haha

      Sil
    2. Zion T yazısını vaad edeli ne kadar zaman geçmiş diye bir yolculuğa çıkayım dedim -.-

      Yıl oldu 2013 hala bekliyoruz Zion T yazacaksın diye!

      Thumbs up if ya... önmshdgajhgsdlhgtfaşfs

      Tamam içimdeki trolü de alıp gidiyorum :D

      Sil
    3. Sen var yaa... Yazdım kızım senin haberin yoksa ben ne yapayım :P

      Sil