14 Kasım 2012 Çarşamba

B1A4 Rüzgarda Yürümeye Çalışıyor...


...Ve bence başarıyor da.

 Geçen senenin en başarılı rookielerinden biri olan B1A4 ilk Japonca full-length albümü One'ı çıkardıktan hemen sonra kendi topraklarına geri döndü ve 3. mini albümünü kpop dinleyicisinin beğenisine sundu: In The Wind. Bu sene kpop alemi ne kadar çok koşturuyor değil mi? (SHINee'nin Japonya-Kore uçuşları benim bünyemde jet-flag yarattı. Big Bang olayına ise hiç girmeyeceğim, dün New York'tan Peru'ya gittiler GDnin tweetine göre...)

 In The Wind biri enstrümantal versiyon olmak üzere 8 trackten oluşan bir albüm. Kendisi B1A4'un genel tarzı sebebiyle dance-pop genresine dahil edilse de şarkılar romantik-orta tempo bir çizgide bu sebepten içinde bulunduğumuz mevsimle de (sizin oralarda hava nasıl bilemem ama ben hala Eylül sonbaharını yaşamaktayım burada) uyum içinde. Ayrıca bu albümdeki konseptle ilgili beni memnun eden bir şey daha var: Bilirsiniz, agyeo konseptiyle piyasaya dalış yapan kpop grupları büyüdüklerini göstermek istediklerinde siyahları çekip seksi badboy imajının kollarına atarlar kendilerini. Oysa B1A4 pastel tonların büyüsüne kapılarak daha romantik-centilmen bir imaj yaratmayı seçmiş. İyi de yapmış...

 Albüm kendisi ile aynı ismi taşıyan In The Wind introsu ile açılıyor: Rüzgarın uğultusu ve toprak bir patikada atılan adımların sesine önce akustik gitar ardından piyano eşlik ediyor, sonra keman ve elektro gitarın da işe dahil olmasıyla enstrümantal bir zenginlik elde edilmiş oluyor. Sadece 1 dakika süren In The Wind albümün içerdiği müziğin oldukça estetik ve vaat dolu bir özeti gibi aslında. Hüzünlü belki de biraz melankolik bir tadı var, sonbahar kokuyor sanki. Gerçekten hoş bir giriş ve benim albümdeki favorim.

 Bu cezbedici davetten sonra tanıtım için de seçilen şarkı olan Tried To Walk'a geliyoruz. Tried To Walk da tıpkı önceki Korece çıkışları "Baby I'm Sorry" gibi elektro bir upbeati temel alan bir şarkı. Genelde şarkıları lider Jinyoung'un yazdığını ve Japon albümü de dahil edilirse 3 albümdür bu şekilde upbeate yüklendiklerini düşünürsek artık bu durumu B1A4 tarzı olarak adlandırabiliriz sanırım. Ama Tried To Walk'un upbeati o kadar yüksek değil ve autotunea çok yüklenmemiş, bu da Baby I'm Sorry'nin düştüğü "üyelerin sesini bastırma" hatasına düşmesine engel oluyor. Zaten upbeatin etkisi ve elektro dans müziği havası parçanın geneline hakim olsa da akustik enstrümanlarla biraz yumuşatılmış. Tried To Walk'un en güzel bölümleri ise akustik gitar vuruşlarının arasında çıplak sesle söylüyormuş izlenimi yaratan Jinyoung girişi ve Baro'nun fısıltı tonunda başlayarak hızlanıp agresifleşen ilk rap solosu bence. Baro yavaş yavaş kendi rap stilini oluşturuyor ve B1A4'un yerini sağlamlaştırdıkça daha da fazlasını kazanmak için oynayabileceği bir as haline geliyor. Ayrıca Jinyoung'un söz yazma yeteneği de ilerlemiş; "zoom zoom roket gibi kalbim"den "senin olmadığın bir yolda tek başıma ayakta kalmaya çalışıyorum"a geçmişiz. Sonunda aşık oldun da Shakespeare'e bağlamayı mı öğrendin Jinyoung lider?~haha


 Gelelim Tried To Walk MVsine... Grubun rapperı olan Baro'yu "Hadi rapperlar MV baş rollüğüne!" kampanyasının yeni bir atağı olarak (Big Bang-Heaven'da GD esas oğlan, BEAST-Fiction'da Junhyung esas olan, SHINee-Amigo'da Minho esas oğlan... vs. vs.) MVnin baş rolünde görüyoruz ki bence de iyi bir tercih. Şarkının temasına da uygun olarak bir ayrılığı ve onun arkasından yaşanan kaybolmuşluğu/ayakta kalma çabasını hikayeleştiren MV, aydınlık pastel tonlar ile karanlık griler arasında gidip geliyor. Sinematografisi ve mekan seçimleri gerçekten çok iyi; özellikle stüdyolardan ziyade dış mekanlar (göl kenarı, Seul şehrinde olduğunu tahmin ettiğim mekanlar ve o kuru ağaçlarla bezeli patika gibi) çok şiirsel. Bir şekilde sevgiliyi, sahip olunan aşkı ve bununla ilgili anıları temsil eden masalsı bir havaya sahip olan bodrumun kız Baro'yu terk ettiğinde karanlık renklere bürünüp dağılması klasik olsa da hala etkileyici (bazı numaralar asla eskimiyor işte). Aynı zamanda aşkın yarattığı mutluluğu simgelemek için kullanılan gelincik ile ayrılığın simgesi olan tek bir yüzük de hikayenin takibini kolaylaştıran bir dokunuş olmuş. Kıyafet seçimlerini de beğendim ben, fazlasıyla kpop bir gardırop yaratmak yerine normal bir giyim tarzını kpoplaştırmayı seçmişler. Bir tek CNU'nun tüylü hırka-ceketi... Hmmm, olmamış sanki. XD Bir de Jinyoung'da da bir tuhaflık var. Normalde gayet hoştur o çocuk, ama Tried To Walk MVsinde bir enteresanlığı var hala çözemediğim.

 Bir de bazı BANAlar MVde en fazla sahnesi olanın Baro olmasından şikayetçi olmuşlar, diğer üyelerin da daha fazla görünmesi gerektiğini düşünüyorlarmış. B1A4 Tried To Walk MVsinde bir hikaye anlatmaya çalışıyor ve baş rolünde de Baro var. Yani ne bekliyordunuz ki? "Oppa"larınızı canlı performanslarda bol bol görürsünüz canlarım, MVnin havasını bozmayın lütfen.

 Tried To Walk bana fark ettirmeden içime işledi galiba, hakkında bu kadar gevezelik ettiğime göre XD Her neyse... Albümdeki 3. track "If..." Gene eski bir sevgilinin arkasından ağıt yakmalar üzerine olan bu şarkı içeriği ve Sandeul'un vokali sebebiyle ballad sınırlarına yaklaşsa da ritmi ve Baro'nun agresif rapi "dur bakalım orada" diyor ve orta/hızlı tempoda bir şarkı ortaya çıkmış oluyor. Tried To Walk'tan farklı olarak If'in temelinde upbeat yerine bir keman vuruşu kullanılmış. Ve Tried To Walk Baro hakimiyetinde bir şarkı olmasına rağmen If üyeler arasında daha dengeli bir dağılım göstermiş (Tried To Walk'da Gongchan'ın partı olmadığını düşünmüştüm ilk başta). Nakaratı da aklına dolanıveriyor insanın. Fena bir şarkı değil, gerçekten.

 Bundan sonraki şarkı başında Miss A'in Suzy'sinin ortalığı yıktığı ("...Artık sana inanmıyorum...Artık hiçbirine inanmıyorum dedim!..") "I Won't Do Bad Things". Albüm gittikçe yavaşlıyor ve yavaşlıyor sayın okuyucu. "I Won't Do Bad Things" albümde ballad kategorisini doldurmaya en yakın şarkı gibi görünse de cazımsı bir havası var; yani yapış yapış bir kpop balladı olmak için fazla "cool" XD İntroyu saymazsak albümü ilk dinlediğimde If tarafından ele geçirilmiş olan ben zaman geçtikçe gönlümün "I Won't Do Bad Things"e doğru kaydığını fark ettim.

 5 track olan "What Do You Want To Do" 7. track olan "In The Air" ile beraber albümün en pozitif şarkısı. 3 şarkıdır aşkın kötü yüzüyle karşı karşıya gelip acı içinde kıvranan B1A4 sonunda kız arkadaşlarını tekrar kazanmış ve kötü şeyler yapmayacaklarına ikna etmiş olmalılar ki, bu seferde heyecanla hazırlandıkları buluşmalarında ne yapmak istediklerini soruyorlar. Aradaki diyaloğun daha da şirin bir hava kattığı şarkı çok özel değil ama albümün havasını aydınlatması açısından iyi olmuş. Üstelik vıcık vıcık bir agyeosu da yok, buradan da bir yıldız alır benden XD

 Buluşmamızda ne yapmak isteyeceğimiz sorusuyla şımartıldıktan sonra (şu yazıyı bitireyim 92637862 maddelik bir liste vereceğim size çocuklar yıh yıh~ ) grubun lideri Jinyoung'un Brown Eyed Girls'ün Jea'sı eşliğinde söylediği solosuna geçiyoruz: "Be My Girl". Şarkı yavaş tempoda bir R&B bu yüzden "Ah, bunu Taeyang'dan dinleseydim..." dedirtti bana. Jinyoung da kötü bir iş çıkarmamış sadece şarkı çok fazla Taeyang/Jay Park oluyor bazen :D

 7. track albümün "let's paaaaaarty!" kontejyanına yerleşen In The Air. Benim gözümde albümün en zayıf halkası ama eğlenceli bir şarkı ve eminim ki BANAların "oh-oh-oh oh-oh-oh" diyerek tepinmelerine neden olacaktır.

 In The Wind albümü Tried To Walk'un enstrümantal versiyonu ile kapanıyor.

 Genel olarak albümü sevdim ben (bence en iyi B1A4 albümü). B1A4'un artık kendine has bir tarz oluşturmaya başladığını ve küçük ayrıntılarla olsa da kpop kurallarının dışına çıkıp alışıldık formülü izlemeyeceklerini gösterdiğinden belki de. Açıkçası Japonca albümleri hayal kırıklığıydı gözümde (tutabilmek için fazla jpop yapmışlar), o yüzden bu albümü daha da büyük bir sempatiyle karşılamış olabilirim XD Gene de... B1A4 Fighting!!
____________________________________________________________________
Not: Güya bu yazıyı dün gece temize çekip postalayacaktım ama twitter ve youtube'a daldım... Birisi twitter-youtube-tumblr üçlüsüne girmeme engel olmalı çünkü benim için Bermuda Şeytan Üçgeni'nden farkları yok. İçine düşünce çıkamıyorum!!

21 yorum:

  1. Mv kısmı için şikayet edenlerden biri de bendim Kaba bi tabirle Barocu sayılabilecek biri olsamda bir kaç klip üst üste başrolu kapması acaba dememe sebep oldu. Süper bi performanstı. O ağladıkça ağlayasım geldi :( Şikayet değil daha çok çözümleme gibiydi benim ki :) Neyse bu konuyu geçecek olursak kesinlikle katıldığım bir kaç konu var. Bende bazı şarkılarda Teayangın sesini duyar gibi oldum :) Ve kesinlikle tarzları yavaş yavaş oturmaya başladı :) Bu güzel yazın için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adam oynuyor ne yapsınlar o yüzden hep ona gidiyor rol~haha Ayrıca Beautiful Target'ın iki versiyonunda da Jinyoung lider baş roldeydi :D Bence gayet iyi olmuş Baro, Sandeul hariç diğerlerinin baş role olmayacaklarını düşünüyorum ben :)
      Her şarkıda değil ama özellikle Jinyoung'un solosu tam bir Taeyang şarkısı. O söyleseydi o şarkıyı var ya...
      Rica ederim beğenmene sevindim ^^

      Sil
    2. Oynamasın demedim kız zaten benim canıma minnet :P dikkatimi çekti yani :) Pekala Sandeulde olabilirdi :)

      Sil
  2. Yorumunu merakla bekleyen biri olarak yazın beni fazlasıyla tatmin etti,ayrıca senden güzel yorumlar duymak da ayrı bi keyif:D

    Mv hakkında keşke başka üye oynasaydı diye düşünenlerden değilim :DD hikaye güzel bi şekilde işlenmiş baro güzel iş çıkarmış,Baby I'm sorry'de gongchan çok az gözükmüştü mvde burda öbür üyelerde çok gözükmediği için içim rahat :DD

    jinyoung bestelemesi baronun rapper kısımların yardım etmesi b1a4 bu işe kendini gerçekten verdiğininde kanıtıdır bence^^

    "Jinyoung'un söz yazma yeteneği de ilerlemiş; "zoom zoom roket gibi kalbim"den "senin olmadığın bir yolda tek başıma ayakta kalmaya çalışıyorum"a geçmişiz. Sonunda aşık oldun da Shakespeare'e bağlamayı mı öğrendin Jinyoung lider?~haha "
    ahaha ahaha -
    ergen değil artık anacım büyüdü :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmene sevindim :D
      Evet, yazımda belirtmedim ama bu albümdeki bütün rap kısımlarını Baro bizzat kendisi yazmış. Çıkış şarkısını ise Jinyoung besteleyip yazmış, tabi ki rap kısmı gene Baro'ya ait. ^^
      Büyüsün bir zahmet XD

      Sil
  3. Gerçekten de Kore’de fan başına yaklaşık 3 grup düşüyor^^hahah
    Yine de B1A4 gerçekten önemsenmeye değer bir grup. Korelilerin onlara “Kimsiniz?” diye sormaları olmamış. Cık cık cık… Yine de onlara da hak vermeden edemiyorum. –Her üç kişiden ikisinin ünlü olması kaldırılabilir değil^^haha-

    Ve evet, kesinlikle! K-pop bu sene çıldırmış olmalı :D

    "Hadi rapperlar MV baş rollüğüne!" kampanyasının bir diğer örneği de BAP değil mi? :D

    Neyse sonuç olarak ben sevdim ya… Albüm iyiydi yani.

    Notunla ilgili olarak twitter kullanıcısı değilim ama tumblr ve youtube için kesinlikle aynı düşüncedeyim. Kesinlikle bir girdap^^hehe

    Dipnot: Konudan konuya atlayıp yine çok mükemmel (!) bir yorum yaptım ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreli ergenlerin yarısı idol yarısı da predebut aşamasında ajgsakgdjh
      Kpop bu sene çıldırdı ama adam gibi işler de açığa çıkardı. Albümlerin yarısı bir göz atmaya değer ki bu kpop için büyük başarı XD İşin tuhafı büyük gruplardan bazıları kötü işler yaparken geri planda kalmışlar ve rookielerden çok iyi işler çıktı.
      Albüm bence de iyi. Harika diyemem çünkü değil ama iyi :D

      Sil
    2. Çıldırdı derken zaten iyi anlamda söylemiştim :D Bu sene çok fazla çaylak çıkış yaptı ama çoğu da iyi. Yani ben erkek grupları için konuşuyorum, kız çaylaklarla fazla ilgilendiğim söylenemez -sololar müstesna- ama benim haberimin oldukları... Yani gerçekten iyiler. Benim gelişimin şerefine olmalı^^hahah Yani ben 2012 traineelerini sevdim. Yine de devamını 2013'e saklamalarını talep edeceğim. :D
      Şöyle bir şey var. bu çocukları sevmemek mümkün değil. Şarkıları da-bu albğmdeki-, iyi hoş, güzel ama pek bir orijinalliği yok bence. -ya da benim dinlediklerim arasında- Hani böyle "Wow! Fantastic baby." denilecek bir şey yok. :D

      Sil
    3. Trainee değil rookie ^^ Trainee hala eğitim aşamasında olanlar, debut-öncesi dönemdekiler yani :D
      Evet, B1A4 üyeleri çok sempatik :D Genelde grupları kendi içinde değerlendiriyorum, o yüzden bu albüm B1A4 için bir ilerleme. Şarkılar özel değil ama bu da pop müzik sonuçta, çığır açacak bir şey çok nadir çıkıyor :D Mesela beni bu sene etkileyen sadece 3-4 albüm oldu ^^

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Bu çocuklar feci derecede şirin :P Albüm hakkında güzel şeyler söylediğine göre hemen indiriyorum ve daha sonra yorumlarımı yapmak için geri geliyorum.

    Not: Farklı gruplar hakkında yazdıkça blogunun kalitesinin arttığını düşünüyorum. Böyle devam et!

    İstek: DBSK ile ilgili bir yazı istiyorum senden. Her ne kadar bir Cassie olmasam da içimden öyle bir arzu yükseldi. Öte yanda da DBSK diye bir grubun artık olmadığı gerçeği var... Kabul etmek istemediğim bir gerçek kkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Albüm hakkında güzel şeyler söyledim çünkü B1A4 için iyi bir albüm :D Önceki albümlerinin birkaç derece üstü gerçekten.

      karşı not: Teşekkürler! :D

      İsteğe yanıt: DBSK gerçekten hakkında yazı yazılması gereken bir grup bence de ama benim kendileri ile ilgilenmem SM ile kavga etmelerinden sonraya dayandığı için bilgim de fena halde sınırlı ne yazık ki. Ayrıca onlardan bir yazı değil yazı dizisi çıkar "DBSK ve Kpopa etkileri" başlığı altında kkkk

      Sil
  5. Pek sevdiğim bir grup değil B1A4. Yeni albümünü indiriyorum şimdi, bakalım nasıl bir iş çıkartmışlar.
    Yalnız şu çocuğun mavi-pembe saçları gözlerimi nasıl tırmalıyor anlatamam, aşırı GD bozması. Verdiği poz bile öyle. Birazcık bekleseymiş bari yapmak için. >.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe aynen yaa! GD'nin cotton candy modelinin tıpkısının aynısı! B1A4 bebiştir. Yoksa intihalden yerden yere vururdum. Ama kıyamıyorum bu çocuklara XD

      Sil
    2. Ben de diyordum bir VIP gelip ne zaman diyecek bunu~hahaha Evet resmen GD beybinin saç modeli ama Baro'nun "banane banane GD hyungun modelinden isteriiiim" diye kuaför koltuğunda zırladığını zannetmiyorum, bu yüzden büyük ihtimalle koordi-noonalarının saçmalığıdır :D Ben Baro'yu seviyorum, bir kaç seney kadar piyasanın iyi idol rapperlarından biri olacak o çocuk.
      Guzzi senin B1A4 sevdiğinden haberim yoktu kkkk

      Sil
    3. Bir VIP'ye ihtiyacın olduğunda buradayım canım :P
      Doğruya doğru şimdi.
      Koordi noona ile savunmaya geçme be Nympheciiim :'))

      @güz Bebişlere torpil geçeceksen kpop piyasasının yarısını pışpışlayacaksın yakında :D

      Sil
  6. Yazını geçen gün okumuştum~ Güzel yorumlamışsın.. B1A4'u ilk çıkışlarından beri takip ederim... ben B1A4'dan önce öyle her hangi bi gruba takılı kalan biri değildim.. hemen hemen herkesi dinlerdim ama sadece dinlerdim xD
    Onların ilk klibini izledikten sonra kendimi onlar hakkında bilgi ararken buldum.. koskoca 2 yıl oldu nerdeyse.. az mı? O zamanlar sitelerde arkadaşlarla konuşurken birinin "arkadaşım acaba ne kadar dayanır?" diye yazdığı bi yorum karşıma çıkmıştı bu yılın başlarında.. k-pop sektöründe ayakta kalmak çok kolay değil bence.. her gün yeni grup çıkıyor.. kaç tanesi bu yolda yıkılmadan yol alabiliyor? 2011'n çaylaklarında B1A4, Block B ve Boyfriend .. bence sadece bu 3 isim ayakta durabildi ki Block B şirketten ayrıldı Boyfriend ise daha yeni yeni kaliteli müzik yapmaya başladı -bence- Neyse konu onlar değil :D
    B1A4'n bu son albümü tam bana hitap eden bir albüm.. şarkılar çok hoş.. Ama bazı tanıdıklarım B1A4'n böyle ağır başlı olmasını pek beğenmedi :) O.K ve Beautiful Target ta ki gibi neşeli çocuklar görmek istiyorlarmış... ama bence bu son albüm süper süper süper :D
    Klipte Baro'nun başrolde olması konusunda yazdıklarını okudumda "hadi canım... kim şikayetçi!" dedim.. ne yalan söyleyeyim şaşırdım da :D Ben Baro'dan pek hoşlanmam sebebi ise azıcık yaramaz çocuk izlenimi vermesidir... ama kliplerde çok başaralı! gerçekten işin üstesinden geliyor... Evet Gongchan'a ve Sandeul'e henüz başrollük verilmedi... ki zaten Gongchan zavallım wikipedia da bile gruptaki görevi "konu mankeni" diyor resmen -,- şarkılarda ya "oh oh oh oh " dedirtiyorlar ona yada nakarattan 1-2 cümlecik.. Gerçi Japonca şarkılarda daha fazla şarkı söylüyor ama olsun... yani kısaca başrollüğü geçtim onun sesini duysam razıyım.. -,-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki yıl... Aslında çok da uzun bir zaman denemez çoğu kpop grubunun daha tanınma aşamasında olduğu bir süre iki yıl. Gene de ömürlerinin ortalama 5 yıl olduğunu düşünürsek o kadar da az değil :D
      B1A4'un dayanma sorunu yaşayacak bir grup olduğunu zannetmiyorum. Daha yürümesi gereken çok yol var, hiçbir zaman zirveye oynayacağını da düşünmüyorum ama adından bahsettirmeyi başaranlardan olacaktır.
      Boyfriend'in müziğinin iyileştiğine katılıyorum (Iyah gayet iyi oldu Janus da hoştu), Block B konusuna hiç girmeyelim kanayan yaram. Block B benim en sevdiğim gruplardan biri ve bence kpop grubundan ziyade "müzik" yapan bir grup. Onlar daima yolunu bulacağına inandıklarımdan.
      B1A4a dönersek... Yukarıda da söylediğim gibi bu en iyi albümleri benim gözümde, bu tarzda devam etmeleri gerektiğini düşünüyorum.
      Youtube yorumlarında MVnin altında bulabilirsin Baro hakkında söylenenleri, ayrıca bazı forumlarda da okudum. Tabi onları bulman biraz zor olabilir sonuçta taa ne zamanın olayı :D
      Gongchan cidden konu mankeni ama ahsfdhafhgdfhgh Kendini göstermesi için daha fazla fırsat vermeliler çocuğa, çünkü yeteneği var mı yok mu ondan bile emin olamıyorum ben. O kadar az kısmı var ki...

      Sil
    2. Zirveye oynamak? SJ ya BigBang gibi olmak mı? Hayır ya B1A4 zirveden uzak kalsın... Tamam SJ ya ya da BigBang e bişey demiyorum ama B1A4'n o kadar zirvede olmasına da gerek yok..şükretmeyi bilsinler. Ne aç kalsınlar ne açıkta kalsınlar... :) Ama mesela bi CN Blue gibi olabilirler yani :P

      Block B -,- ya düşün ben gürültüye hiç gelemeyen biriyim ama Block B nin şarkıları çok iyi yaa...

      Gongchan... onun sesi de güzel ya :D Ama şimdi Sandeul ana vokal olunca bastırıyor herkesi.. en rahat Baro yapıyor rapini çıkıyor aradan (Smile şarkısında partı yoktu geçi :P ) CNU'nun sesi de güzel tamam laf yok ama ona azcık daha az söyletebilirler bence... Jinyoung ta şarkıları kendisi yazıyor hem lider o söylemezse olmaz... ama ya Gongchan.. zavallım arada kaynıyor ~ In the Air şarkısında oh oh oh oh kısımlarını söyletmişler aman ne güzel xD.. şaka gibi ya :D

      Sil
    3. Sonuçta her kpop grubunun hayali bu :D
      Block B yetenekli bir grup prodüksiyonlarına kadar kendileri yapıyorlar sonuçta. Block B'nin yaptığı müzik kendi müziği ki bu durum onları çoğu idol gruptan ayırıyor. Kendilerine verilen bir tarzın üzerine çalışmıyorlar tarzlarını kendileri oluşturuyorlar ^^
      Belki ileride daha fazla kısım alabilir ^^

      Sil