22 Nisan 2012 Pazar

C.N.Blue: Aynı Tas Aynı Hamam...


 Sene 2010... Kpop denizine dalalı daha birkaç aycık olmuş... Acemisiyiz bu işlerin; bir iki grup dinleyip bütün kpop dünyasını keşfettik zannediyoruz (Ahh toy zamanlarım, genç ruhum...). İşte hayatımın toz pembe renklere büründüğü bu günlerde kulağıma bir müzik çalınmıştı: "wettoriaaa wettoriaa daradiridaradduuuu..." Kpop değildi; daha acemi olsam da izlediğim ilk üç klipten sonra dans etmeyenin o dünyada yeri olmadığını anlamıştım (Nihaha; dans edin kuklalarım dans ediiiin!!!). Çok rock da sayılmazdı, bütün lise hayatı boyunca bol miktarda rock dinlemiş biri olarak bu müziği ninni niyetine kullanırdım ben çünkü. Ama gene de bir şekilde insanı cezbediyordu bu şarkı, diline dolanıyordu. Ayrıca daima aynı şeyi söyledikleri için ezberlemesi de hiç zor değildi XD İşte C.N.Blue'nun müzik çalarıma bir daha hiç çıkmamak üzere girişi bu şekilde oldu...

 C.N.Blue benim çıkışından itibaren takip etme şansı bulduğum ilk grup. Diğer "evet işte bu" dediğim bütün gruplar daha ben kpop'un "k"sının ilk çizgisini bile çekemezken çıkışını yapmış, belli bir fandom toplayarak popüler olmuş ve çoktan başkalarının gönüllerini fethetmeyi başarmıştı bile. Oysa C.N.Blue "Yaaay!!! Evreka!! Buldum ben bulduuum!!" diyebildiğim ilk gruptu, bu yüzden bir şekilde yeri ayrı bende. İlkler unutulmuyor azizim. Gene de her ne kadar böyle eski ve samimi (ister inanın ister inanmayın daha bu yazıya başlamadan önce YongHwa ile KPOP Ultimate Audition'ın kaçıncı bölümünde esas oğlan ile esas kızın bir araya geleceğini tartıştık telefonda. Kendisi o diziyi çok seviyor da XD ) bir dostluğumuz olsa, kendilerinin tarzından hoşlansam ve bol miktarda dinlesem de bu bir "Hadi C.N.Blue'ya methiye düzelim" yazısı olmayacak. Üzgünüm C.N.Blue ama birazdan söyleyeceklerimi hak ettin: Aynı pilavı önümüze sürmekten vazgeç artık!!!

 Şimdiye kadar dinlediğiniz bütün C.N.Blue şarkılarını bir geçirin aklınızdan (Daha önce dinlemediniz mi? O zaman yazının devamı için lütfen youtubeda kısa bir C.N.Blue turuna çıkınız). Fark ettiniz değil mi? Neredeyse hepsi aynı yapıda! Burada bahsettiğim grubun tarzı değil, tabi ki her müzik grubunun takip ettiği  ilerlediği belli bir tarz olur. Benim demek istediğim şarkılar aşırı basma kalıp. Base ritmleri çok benzer, eğer sözlere dikkat ederseniz aşırı derecede benzerlikler olduğunu rahatlıkla fark edebilirsiniz. Hadi bu durumu maddeleştirerek açıklayalım:


1. Bütün Korece mv çekilmiş C.N.Blue parçasında bir ritm tekrarı vardır:
I'm A Loner: daradiridaradduuu
Love: Tictic tock tock/Digi Digi Bob Bob
Intution: Dipdi dariduu
Love Girl: Dugeun dugeun dugeun dugeun
Still In Love: Stabirabi rapststabira
Hey You: Stutudutdurutduu
(Japonca şarkılarında bu durum yok ama. Ki In My Head ve Where You Are isimli Japonca çıkış şarkıları çok daha fazla rock. Ayrıca normalde Koreli grupların yaptığı Japonca şarkıları çok sevmem ama C.N.Blue istisnalardan biri bu konuda... Üstelik Where You Are'daki Engrishlerine rağmen XD Bence Engrish English'ten daha güzel :D )


2. Hadi diyelim bu ritm kelimeleri tekrarlarını içimizdeki fangirlün dinmek bilmez baskıları sonucu ve Jonghyun'un gülümsemesinin aklımıza gelmesi sebebiyle (ki bence kendisi YongHwa'dan daha yakışıklı) "Ama bu C.N.Blue tarzııııııı...." olarak adlandırdık. Peki kelime tekrarları için ne diyeceğiz? Özelikle İngilizce kelimeleri (ve genelde aynı kelimeleri) bol miktarda tekrar ediyor C.N.Blue. Kabul ediyorum, şarkıları söylememi kolaylaştırıyor bu durum, çünkü upuzun şarkıda bir sürü kelime tekrarı olduğu için hatırlanması gereken kısımlar yarıya düşüyor neredeyse. XD Gene de hoş değil, çünkü en sevdiği idol/şarkı sözü yazarı GD olan biri olarak gayet sofistike sözlere (tamaaaam her zaman değil, bazen GD de saçmalıyor) bir kelimenin içine üç anlam gizlenmesine alıştım ben. O sebepten buradan grubun şarkılarını yazan Yonghwa'ya bir önerim olacak: Kitap oku çocuğum. Kelime haznen gelişir. Ya da en iyisi telefonda söyleyeyim ben bunu, çünkü bu yazı bitince KPOP Ultimate Audition tartışmamıza devam etmek için geri arayacağım onu :P Türkçe bilmediği için şanslıyım, çünkü şu anda kuyusunu kazıyorum sanki~haha


 Yalnız belirtmek gerek, ben sadece klip çektikleri hit olmuş çıkış parçalarından bahsediyorum şu anda. Yoksa C.N.Blue'nun kenarda köşede kalmış gerçekten çok güzel sözlere sahip, çok anlamlı şarkıları var; Love in Rain ya da I Will... Forget You gibi. Gerçi bunları Jonghyun yazmıştı galiba. Acaba bıraksalar da sözleri Yonghwa yerine Jonghyun mu yazsa? Hayır hayır, Yonghwa'yı severim ben. Arkadaşız dedim yaa... Sadece... Belki... Söz yazma işine ara vermeli birazcık XD

 Tamam, bütün bu yerin dibine sokmalardan sonra iyi taraflarına gelebiliriz: C.N.Blue çok yetenekli bir grup. YongHwa'nın bazen romantik olan bazense asileşip tam anlamıyla bir rockçıya dönüşen, üstelik idare eder de olsa rap yapabilen sesi ile Jonghyun'un romantik, yumuşak ve pürüzsüz sesi gerçekten çok güzel. JungShin oldukça iyi bir bass gitarist; bir keresinde F.T.Island'la battle yaptıklarındaki gitar kapışmasını defalarca başa sarıp dinlemiştim ben. Ki YongHwa ile Jonghyun da iyi gitar çalıyor. Bateriden çok anlamam ama izlediğim canlı C.N.Blue performanslarını düşünüyorum da; Minhyuk da fena değil bence... Üstelik sahnede tamamen kendilerini verdiklerini hissedebiliyorsunuz. Bir de kısa bir not düşelim, çok iyi cover yapıyorlar; Jason Mraz'i artık C..N.Blue'dan dinler oldum resmen. Gene de Maroon 5 coverlamasınlar ama, çünkü Adam Levine'ı kimse geçemez XD (Mianhe C.N.Blue ama burada Adam'dan bahsediyoruuuuz...)

 C..N.Blue'yu seviyorum, yukarıda düşündüklerime rağmen hala onları dinlemem ve yaptıkları müzikten zevk almam da bunun bir kanıtı zaten. İyi bir grup C.N.Blue, sadece... Sadece kendilerini yenilemeyip bir şekilde fandomlarına sırtlarını dayayarak hayatta kalmaya devam etmeye çalışıyor gibiler ki bu idol grup yerine müzik grubu olmayı hedefleyen insanlar için doğru bir yol değil. Müzik daima gelişmesi, evrimleşmesi gereken bir şey. Tabi ki kendilerine ait bir tarzları, "evet işte biz buyuz" diyecekleri bir dayanakları olmalı ama birazcık daha yeniliğe açık olsalar daha iyi olmaz mı sanki? Sırf tutuyor diye aynı şeyle önümüze gelip durmaları, bana yavaş yavaş sınırlı ve basma kalıp bir yetenekleri olduğunu düşündürmeye başladı açıkçası. Ki bunu düşünmekten hoşlanmıyorum, çünkü bir şeyi uzun süre düşünürseniz aslında gerçek olduğuna inanabilirsiniz. Ve bu benim inanmak istemediğim bir gerçek. 

not: YongHwa'nın bir süreliğine dinleneceğini ve bu tatili sırasında şarkı sözü yazmaya odaklanacağını duydum. Keşke bir telapat olsaydım da bu düşündüklerimi tatili sırasında onun beynine doğru gönderebilseydim. Acaba denesem olur mu ki?
 (İç ses) Oommmm.... Yonghwa-shiiiiiii.... Duuuuuy beniiiiiiii... Ben bir tür müzik perisiyiiiiiiiiim... Artık şarkılarda sözcükleri tekrar etmeeeeeeee... Aynı gitar girişlerinin üzerine söz yazıp durmaaaaaa.... İkinci bir emre kadar "appasoo, love, again" sözcüklerini kullanmaaaaaaa... Duy beni Yonghwa-shiiiiiii...
 Tamam millet, eğer bir sonraki albümde yepyeni bir C.N.Blue soundu duyarsanız, teşekkür çiçeklerini size göndereceğim adrese postalayın lütfen. Hediye de kabul edilir XD İşe yaramazsa da... Zaten kim böyle şeylere inanır ki?.. ~haha

6 yorum:

  1. Öncelikle blogunu okumaktan çok keyif aldığımı söylemek istiyorum. Okurken hem taktir ediyor hemde çok eğleniyorum. Ama nacizane bir iki fikir belirtmek istedim bu konuyla ilgili müsaden olursa... CN Blue'nun kendini tekrar ettiği yorumları bir çok insanın hem fikir olduğu bir konu ki benim için tartışmaya açık bir konudur... Zira ilk çıktıkları dönemlerde kendi tarzlarını icra edeceklerine piyasa da tutunabilmeye uğraşmaları gerekliydi ilk başarısız girişimlerinin ardından bunu I am a loner ile sağladılar ki belirtmek isterim Yong Hwa'nın kendini tekrar ettiği besteler arasına alınmış fakat I am a Loner, Hey You, Love, Intution ve Love Girl(Jung Yong Hwa bu parçada söz konusu yazarlarla birlikte çalışımıştır) parçalarının bestekarı Kim Do Hun ve söz yazaraları Han Seong Ho'dur. Bu bile kendini tekrar edenenin Yong Hwa değil bu insanlar olduğunun apaçık bir kanıtıdır. CN Blue'yu özgün bırakıldığı zaman ortaya çıkan Where You Are ve In My Head parçalarından izleyebiliriz. Fakat bağlı oldukları şirketin diretmesi yüzünden istedikleri müzik tarzını yapamadıkları için onları suçlamak yada zaten madur oldukları bir konu yüzünden ithamlar da bulunmak ne kadar doğrudur dediğim gibi bu benim için tartışılır bir görüş. Yong Hwa Kore'de en başarılı 5 besteci arasına henüz 23 yaşında iken girebilmişse bence söz yazarlığını bırakması düşünülemez bile...
    CN Blue'nun tüm üyeleri kendilerini kanıtlamalarının ardından, ki ciddi başarıları olduğunu bir LA konserinden bir MTV Unplugged programından hepsini geçtim yabancı boicelerin sayısına bakarak dahi gözleyebiliriz ki albüm satışlarını söylemiyorum bile, kendi tarzlarıyla çıkmak istemekte diretmelerine rağmen şirketleri bunu kabul etmemiştir. Yong Hwa'nın şirket CEO'su ile tartışmaları bu uğurda medyaya dahi yansımıştır. Tüm bunlara bakarsak asıl problem kimde diye sormaktan kendimi alamıyorum. Tüm boicelerin Kim Do Hun'dan nefret etmesinin haklılığını sadece bu yazı bile kanıtlamaya yeter yada başkan Han'ın anlaşılmaz planları kafasının içinde dönen ve bizim asla anlamadığımız düşüncelerinin ne kadar doğru olduğunun tartışılması...
    Bu görüş meselesi tabi ki ben özellikle CN Blue'nun canlı performanslarını dinlemeyi seviyorum. Bu performanslarda müziklerini içimde hissediyorum ve işte CN Blue diyorum kanıma karıştı CN Blue ve belki biraz fazla hassaslık yapıyorum bu yüzden :) Ben bu tarz eleştirilerin en azından işte bu bizim tarzımız bunlar bizim bestelerimiz denildikten sonra yapılması gerektiği taraftarıyım ki herşeye rağmen CN Blue bu günlere gelebilmeyi ve ciddi bir hayran kitlesi yapmayı başarmıştır. Şimdi düşünelim gerçekten sevdikleri benimsedikleri müziği yaptıklarında nasıl bir başarı getirecekeler? Ha olur ki bu kadar başarılı olamazlar o zaman eleştiri kapılarını sonuna kadar açan kişilerden biri olurdum.
    Sanırım çok gevezelik yaptım başlayınca bitiremiyorum kusuruma bakma:) Fikirlerini açıkyüreklilikle ve sıcak bir şekilde bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu beğenmene sevindim. Burası sadece kendi aklıma gelenleri canımın istediği gibi yazdığım bir yer, bu yüzden insanların beğenmesi beni çok mutlu eder ^^
      Yazımda da söylediğim gibi C.N.Blue benim sevdiğim, aynı şeyleri söylese de dinlemeye devam edeceğim bir grup. Çocuklar yetenekliler, sahneye yakışıyorlar ve sahneye çıktıklarında bütün enerjilerini ortaya koyuyorlar. Bu yanlarından çok hoşlanıyorum. Üstelik kpopun tamamen aynı tarzlara odaklanmış dünyasına yeni bir tat getirdikleri de bir gerçek. Ama onların getirdiği bu yeni tat da birazcık damak tadı verdi artık, ki yazımda odaklanmaya çalıştığım konu buydu.
      Ama ben bir kaç yerde adı geçen şarkıların söz yazarının Yong Hwa olduğunu okumuştum, sanırım hata yapmışım; daha dikkatli araştırmalıydım. İnternete asla güven olmuyor. :S Bu verdiğin bilgiler ışığında en kısa zamanda yazımı tekrar düzenleyeceğim. ^^
      Şirketin onları şu anda yaptıkları müzik tarzına yönelttiğinden haberim var, bu yüzden o olayı öğrendikten sonra Japon albümlerini tekrar dinleyip sanırım C.N.Blue'nun asıl tarzı kendine ait olan tarzı bu diye düşünmüştüm. Çünkü In My Head ile Korece albüm şarkılarının mesela Love Girl'ün neredeyse hiç alakası yok. Görüüşe göre koyu bir Boice olan senin de dikkatini çekmiş bu durum.
      Söylediğim gibi ben C.N.Blue'yu seviyorum, takdir ediyorum. Sadece artık onlardan farklı bir şeyler, Yonghwa'nın sesinin, Jongshin'in gitarının çok yakışacağını düşündüğüm daha sert bir şeyler duymaya ihtiyacım var. Yazım bu duygular önderliğinde kaleme alınmış, tamamen kendi düşüncelerimi içeren profesyonellikten uzak bir yazıydı zaten.
      Gene de hala C.N.Blue'nun bir tarz değişikliğine ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Şu anki hallerini seviyorum ama sürekli kendilerini yenileyen grupları daha çok seviyor ve saygı duyuyorum. Ve C.N.Blue sevginin yanında saygıyı da hak eden bir grup olmalı, bu sebeple biraz daha kendi istediği müziğe yaklaşmalı...
      Geveze insanları severim çünkü biriyle 7/24 aynı bedende yaşıyorum~haha Üstelik seninkisi şimdiye kadar yazdıklarım hakkında okuduğum en iyi yorumdu. Bu blogu açıp saçma sapan düşüncelerimi karalamamın sebebi kendi düşüncelerimi ifade edebilmek olduğu kadar, insanlarla bu konuyu tartışabilmek de... Bu yüzden yorumun için çok teşekkür ederim. Umarım sevdiği idole cici olmayan şeyler söyledi diye insanlara kızan kpop fanlarından değilsindir. Senin gibi konuşabilecek birinin blogumu okumaya devam etmesini çok isterim ^^

      Sil
  2. CN Blue'nun yeni bir tarz edinmesi tüm boicelerin ve tabi ki kendilerinin de en büyük dileği. Umuyorum verimli bir tatil dönemi gerçekleşecek ve bu uzak kalışa değecek şekilde geri dönecekler. İnsanların düşüncelerini asla yargılamam herkes istediğini söylemekte özgürdür ki ben de karşıt görüşlerle ufkumu genişletmek isterim. İnsan bir konuya her yönden bakmalı benim göremediğim şeyleri bu sayede görebilirim ben sana teşekkür ederim, bu yorumdan cesaret alarak elimden geldiğince sık uğramaya çalışacağım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi olur, çünkü ok benzetildikleri Beatles da artık müziklerinin ticarete dönüşmesinin onlarda yarattığı psikolojik etki sebebiyle dağılmıştır biraz da. C.N.Blue'nun sonunun onlara benzemesini istemem. Beatles kendi sounduyla meydan okuduğu için Beatles oldu C.N.Blue da bunu yapabilmeli.
      Beklerim XD

      Sil
  3. Jason Mraz'ın Geek In The Pink coverlarıyla kalbimi fetheden grup CN Blue. Ve Love In Rain parçalarına da aşığım. Bildiğin aşığım şarkıya, sözlerine, melodisine. Jonghyun'un sesi ve yağmuru içeren bir şarkı... Tehlikeli ikili. :D Tipik bir fan girl olarak Jonghyun'a ölürüüm demek istiyorum. Yonghwa'dan daha ön planda olmalıydı bence o hıh. :P Minhyuk ile katıldıkları bir programda kendisine hiç güvenmediği görülmüştü zaten, çok tatlıydı öhöm neyse uzatmayayım. :D
    Olaya her açıdan yaklaşmanı çok sevdim, insanlara CN Blue'nun tarzının genellikle hep aynı olduğunu söylüyordum ama kimse bana katılmıyor gibiydi, hohoo sevindim yani. *-*

    YanıtlaSil
  4. Love in Rain benim de favorilerimden ve ben de biraz daha Jonghyuncuyum XD Şarkı çok güzel, özellikle MCountdown comeback stage versiyonuna ölüyorum...
    Bana da genelde hep "hayııııır çok iyiler" diyen insanlar denk geldi, sadece bir iki kişi benimle hemfikir oldu. Ama ben gene de düşündüklerimi söylemek istediğim için bunu yazdım. Benimle ayn fikirde olan insanlar olmasına da sevindim ^^

    YanıtlaSil