20 Nisan 2012 Cuma

2012 Geldi Hoş Geldi... Yeni Rokkie Grupları da Beraberinde Getirdi!!

 Yeni bir yılın bir kpopsevere getirdiği en güzel hediye nedir?
En sevdiğin grupların comeback yapması: Check! (Big Bang, SHINee, C.N.Blue, B1A4 comeback yaptı bile, şimdi gözlerim Infinite'in yollarını gözlüyor)
 Peki yeni bir yılın bir kpopsevere yaptığı en büyük süprizler nedir? Yeni Rokkie gruplar!!! Evet, işte bugünkü yazımın konusu bu. Bakalım Nisan ayını bitirmek üzere olduğumuz 2012 yılının ilk çeyreğinde kpop dünyası bize nasıl çıtırlar getirmiş?
 Çıkış sırasına göre sağ baştan say!!

5 Ocak 2012: Chaos



 Daha önce bu grup hakkında bir yazı yazmıştım. Ne yazık ki gerçekten iyi olmalarına rağmen piyasanın harcanacaklarından olacak gibi görünüyor ama gene de belli olmaz bu işler. Sonuçta Teukkie'nin dediğine göre herkes Suju'nun çıkış parçasının Sorry Sorry olduğunu zannediyormuş~haha Oysa şimdi Super Junior nerelerde hepimiz biliyoruz XD
Bir önceki yazımı verip Chaos'u aradan çıkartıyorum:

26 Ocak 2012: B.A.P. (Best Absolute Perfect)

 Waaaaariiiooor!!!! Bütün kpop dünyası SME'nin çıkaracağı EXO'ya odaklanmışken TS Entertainment yapacağını yaptı ve piyasaya kendi yeni grubu olan B.A.P'ı sürdü. İsmine göre "en iyisi, tamamen özgünü ve en mükemmeli" olan B.A.P. (acaba kpop grup isimleri konusunda da bir şeyler karalasam mı? Bazıları fena halde saçma da... ) 6 üyeden oluşan ve urban hiphop olarak tanımlanabilecek bir tarza sahip bir kpop boyband grubu. Üyelerin isimleri ise şunlar: Ban Yong Guk, Kim Himchan, Jung Daehyun, Yoo Youngjae, Moon Jongup, Choi Jung Hong (Zelo). 26 Ocak'ta ilk albümü Warior'u piyasaya sürdüler ve onca grup arasından rokkieler arasında sayılmaya hak kazandılar.

 Açıkçası şarkıyı ilk duyduğumda daha doğrusu mvyi ilk izlediğimde aklıma tek bir düşünce vardı: "Neden hepsi platin sarısı?!" Tamam, kpopta ara ara herkes sarışın olur ve comeback veya debut sırasında grupta en az bir tane sarışın olması gelenek gibi bir şey artık. Ki ben Koreli erkek idollere sarı saçı fena halde yakıştıran bir insan olduğumdan bu konuya asla itiraz etmem. Ama altısı birden?!! Ne yaptınız, sıraya dizip de kafalarını boya kazanına batırmak suretiyle mi boyadınız çocukların saçlarını? Ya da bir kozmetik firması eşantiyon olarak size platin rengi boyalardan 50 paket falan gönderdi de siz de ziyan olmasın bari diye düşünerek bütün grubu civcive mi döndürdünüz? Liderleri Bang bu durumun "onların sahneye kendileri olarak değil tamamen aynı müzik tarzı için birleşmiş bir takım olarak çıkmalarının simgesi" olduğunu söylese de haberi olsun üyeleri birbirinden ayırana kadar canım çıkmıştı, ki hala arada karıştırabiliyorum. Sadece grupla çıkış yapmadan önce cici bir okul rap şarkısı olan "Never Give Up"ta beraber düet yapmış Zelo (ki o zamanlar da sarıydı ) ve Bang Yong Guk tanıdığım iki üye o kadar XD Yakında diğerlerini de kesin olarak çözerim sanırım.

 Saç işini söylemesem içimde kalırdı. Artık gönül rahatlığıyla şarkıya geçebilirim: Warior gerçekten güçlü bir şarkı ki bu sene çıkış yapan rokkie grupların hepsinin debut şarkıları öyle. Açıkçası buna itirazım yok sayın hakim. Booing booinglerden sıkıldığımı söyleyip duruyorum ikide birde zaten. Bu sebeple Warior'ın oldukça iyi bir debut olduğunu düşünüyorum. Şarkının arkasından ritmik olarak yükselen düdük sesi zaten asi olan autotune'una daha fazla isyankarlık ekliyor sanki. Bang'ın kalın/boğazdan ve benim en sevdiğim rapper seslerinden biri olan TOPvari sesiyle önderlik ettiği "Warioor" kısmı gerçekten hoş ama ben nakaratta en çok "digidigidong digi digi dong dong" demelerini seviyorum. XD Bir de Zelo'nun rap solosunda ışık hızına ulaşmasını... Dinlerken ben nefessiz kaldım oysa ki çocukta hala tık yok~haha 

 Dans dans dans... Bir grup sarı civcivi birbirlerini pataklar gibi dans ederken görmek biraz tuhaf olsa da gene de ilgi çekici. Ayrıca maknae Zelo'nun hyunglarını kukla gibi oynatıyor olması bütün o sert ortama rağmen bir şekilde güldürüyor beni XD Öyle aşmış bir koreografi yok açıkçası ve canlı performanslarında işler fena halde sarpa sarabiliyor. Ama gene de içinde biraz teatrallik de  barındıran dansları izlenmeye değer. Finalini seviyorum ayrıca, silah ve kpop kelimeleri bir arada olunca aklıma hep MBAQ ve onların "It's War"ı gelse de (ne kurşundu be!!) artık birazcık B.A.Pı da düşünebilirim sanırım.

 İşte debut parçaları Warior'un mvsi...


 Uzmanlar tarafından da pek bir beğenilen B.A.P. daha uzun süre hayatımızda olacak gibi görünüyor XD Ayrıca bu seneki Rokkie ödülünün en büyük adaylarından biri kendileri...

14 Mart 2012: NU'EST


 EXO hala ortalıkta yok ve bilmem kaçıncı treaserları yayınlandı... Ama sıra geldi benim bu seneki favori rokkieme: Nu'est!! After School'un da şirketi olan Pledis Entertainment'tan çıkış yapan grup 5 üyeden oluşmakta: (Resimde soldan sağa) Minhyun, Ren, JR, BaekHo ve Aron. Martın 14'ünde ilk singleları Face'i yayınlayarak piyasaya giriş yaptılar. İyi ki de yaptılar XD

 Nu'est'in Face MVsinin ilk izlediğimde "işte bu" demiştim, "sonunda içinde sarang sözcüğü geçmeyen bir kpop şarkısı!!" Kpopu seviyorum ama bütün o ortalıkta uçuşan kalpçikler, "neol saranghe"siz şarkı sözü yazılmaz anlayışı beni içten içe öldürüyordu (Evet, kendimi ele verdim işte... It's Skin reklamındaki 2pm Woohyun gibi "çok yalnızım" diye zırlayasım var şu anda... ). İşte bu yüzden Nu'est o 3:44 dakikalık mvsi bittiği anda kalbime giriş yapmış oldu.

 Şarkı ve mv, nette Ren'in kız mı erkek mi olduğu üzerine muhabbetler dönüp dursa da (erkek o!! ) gayet erkeksi bir havaya sahip. Karanlık bir lise ortamı, dağılmış sınıflar, kavga eden liseli asi çocuklar... Ve bütün bu karmaşanın içinde dolanan havalı Nu'est üyeleri... Face MVsinin arada slowmotionların işin içine girdiği gayet havalı görünen MVsini beğenerek izliyorum ben. Ayrıca bütün bu karanlığın içinde Ren'in pembe ayakkabıları ve diğer üyelerin üzerinde bulunan pembe aksesuarlar oldukça hoş bir dokunuş olmuş.

 Koreografiye gelince... Seviyorum seviyorum ve seviyorum! Çok zor bir koreografi değil (şu videonun ortasında tamamen müzikle dans ettikleri kısım hariç) ama kesinlikle şarkıya çok uygun ve gerçekten en az mv kadar havalı görünüyor. Şarkının temasını koreografiye katmış olmaları ise onu daha da beğenilir kılıyor. Çocuklar da gayet iyi ve uyumlu dans ediyor, sıkı bir eğitimden geçtikleri her hallerinden belli.

 Şarkıdaki favori kısımlarımdan ilki Ren'in söylediği bölüm. Sakin tehditlerden hoşlanırım (you, sir, are a dead man gibi XD) ve Ren'in o durgun yüz ifadesiyle "Canın yanacak çekil yolumdan yoksa canın yanacak" diyor olmasını biraz baştan çıkarıcı buluyorum (Kahretsin, ben onun noonasıyım :S ). İkincisi ise Aron'un en sonundaki İngilizce rapi. Bir yarı Amerikan olarak Aron gerçekten çok iyi bir İngilizceye sahip, sayesinde ilk dinlediğimde ne dediğini anlamış, ve oradaki ufacık laf dokundurmasına/espriye takdir ederek gülmüştüm.
"David ve Goliath" mitine gönderme yapıyor ayrıca "Road Runner ile Çakal" benzetmesini kullanması gerçekten çok hoş. Normalde kpop şarkılarındaki İngilizce kısımlar ciddi anlamda saçma olur, sadece "bize bakın İngilizce söylüyoruz laylaylaaay!" diyebilmek için oraya konmuş gibidir ve"sexy, love, girl, boy" kelimelerinden öteye gidemez. Ama Aron'un rap solosu hem anlamlı, hem kurallara uygun (yani Korece İngilizce değil, İngilizce) hem de anlaşılır. Ayrıca bu kısmı kendisinin yazmış olması da grubun gelecek albümüyle ilgili umutlarım oldukça yükselmesine neden oluyor. 
 Nu'est benim gözümde bu sene çıkış yapan en iyi grup. Müzik çalarımda şarkılarına denk geldikçe neden sadece iki tane diye ahlanıp vahlanmam bunun en büyük göstergesi sanırım. Umarım en kısa zamanda yeni bir albüm çıkarırlar ve ben de daha fazla seslerini duyabilirim :D

 İşte Face MVsi...


22 Mart 2012: BTOB


 Mart aynın sonundayız ama EXO hala debut yapmadı ve  artık izlemeye değer bulmadığım treaserlarını yayınlamaya devam ediyordu büyük ihtimalle... Şimdi sıra Cube Entertainment'ın "ritm için doğmuş olan" grubu  BTOB'ta. 3 Nisan'da Born To Beat mini albümüyle çıkış yapmış olan grup 7 üyeden oluşmakta: Seo Eunkwang, Lee Minhyuk, Lee Changsub, Lim Hyunshik, Peniel D.Shin, Jung Ilhoon, Yook Sungjae.
 2012'de çıkış yapan ve beğeni toplayan gruplar arasında eski kpop debut tarzına en yakın olan BTOB'tır herhalde. Çıkış parçaları Insane piyano girişinden sonra yükselen autotuneyla ilgimi çekse de, çok da farklı gelmedi bana. Çocuklar yetenekli ama zaten şu kpop dünyasında dans edemeyeni ve kulak tırmalamayacak kadar şarkı söyleyemeyeni barındırmıyorlar ki (Şu anda bir kaç istisna beynimde bomba misali patladı ama istisnalar kaideyi bozmaz, genel olarak kaliteyi umursuyorlar bir yerde. Ya da para edecek kaliteyi... Her neyse bir süre daha kpopun kapitalist yanına gözlerimi kapamaya çalışacağım her ne kadar onlar sokmak için ısrar etseler de... ). Bu sene yükselen "Hadi kpop çiçek çocukları, artık erkeksi olalım" modasına onlar da ayak uydurmuşlar ve bizi koyu renk kıyafetleri içinde yanan piyanoların, tekmelenen kitapların, parçalanan sandalyelerin olduğu bir klip ortamıyla karşılamaya karar vermişler. Kesinlikle kötü değiller, hatta Insane hem mv hem de şarkı olarak bir debut için oldukça profesyonel görünüyor ama klasikler işte. BTOB'ın en büyük sorunu bu. İyiler ama yeni bir şey sunmuyorlar. Gene de dinlemiyor muyum? Tabi ki dinliyorum diğer şarkılarından İmagine gerçekten çok güzel bir parça, ki Insane de son hazırladığım müzik listemde mevcut XD
 Son olarak çıkış mvleri Insane'i de ekleyip BTOB mevzuunu kapatıyorum... Şimdilik...


8 Nisan 2012: EXO M/EXO K


 Eveeeet... İnanılmaz ama gerçek. SME uzuuuun zaman önce çıkaracağını söylediği yeni erkek grubunun yaklaşık 30 tane treaserını yayınladıktan, çocukları daha debut yapmadan moda çekimlerine gönderdikten, her zamanki gibi kpop severler delirtme görevini başarıyla yerine getirdikten sonra EXO M ve EXO K'yı piyasaya sürdü. Bizim canımızı sıkana kadar uğraştın şimdi eline ne geçti acaba? EXO'nun daha çıkış yapmadan antileri oldu, onu sevmeyi düşünen insanlar (içlerinden biri de benim) artık grubun yüzüne bile bakmıyor... Mükemmel politikan bu sefer tutmadı be, SM.

 Her neyse SM'e çatmayı bırakıp grubumuza geri dönelim. SM 2011 sonunda yeni bir grup çıkaracağını duyurunca büyük bir olay olmuştu. SM'i sevmesem de yeni bir grup çıkaracağı haberi beni de sevindirmişti, çünkü şeytanla bir akrabalığı olduğunu düşündüğüm Lee Soo Man gayet iyi işler yapıyor (SNSD en büyük hatası olsa da... Gerçi maddi açıdan en iyi adımlarından birisi gene de). Ama bekle bekle bekle, Nisan ayını ettik sayelerinde...

 EXO Çince söyleyen kısmı için EXO-M, Korece söyleyen kısmı için EXO-K şeklinde ikiye ayrılmış ama toplamda 12 üyeden oluşan bir grup: Suho, Kai, Sehun, D.O., Baekhyun ve Chanyeol EXO-K; Kris, Luhan, Tao, Chen, Lay ve Xuimin ise EXO-M üyeleri. Bu ayrım buram buram Super Junior kokuyor değil mi? XD En geleneksel şirket ödülü olsa herhalde SME kimseye kaptırmadan her sene alırdı.

 Onca tantanadan sonra Nisan 8de Mama MVleri ile çıkış yapan EXO gerçekten büyük ilgi gördü. MVyi düşününce bunu hak etti de. Çünkü her ne kadar şarkıyı çok sevmesem de Mama müzik videosu yakıyor! Aslında bir yerde gerçekten de yakıyor içlerinden birinin süper gücü ateş~haha Nette bir çok tuhaf insan parmaklarıyla işaret edip "Eveeeet... SME İlluminati üyesi!! Kpop İlluminati'nin en büyük uşağı!! Wooow!! Haçlarınızı hazırlayın şeytanı çıkarmaya gidiyoruuuz!!" mantığında takılsa da ben bunların sadece gösteriş olduğunu düşünüyorum. Sonuçta amaç ilgi çekip para kazanmak. İlgi çektiler mi? Yeeaaahh!! Para kazandılar mı? Hell yeaaahhh!!~haha

 MV'nin başında EXO'nun hikayesini anlatıyor ama ne yazık ki Engrishleri o havalı sese rağmen o kadar berbat ki ne dedikleri konusunda hiçbir fikrim yok. Ki zaten şarkıdaki İngilizce kısımları da Korecesini anlayabilmek için alt yazılı versiyonunu izlediğimde anlamlandırabilmiştim. SMTown vatandaşlarının en güçlü yanlarının İngilizce olmadığını ben de biliyorum ama bu... Bu gerçekten... SME, bir oylama falan yapsan sırf beğendiği Koreliyle yan yana oturabilmek için 7/24 ders verecek İngilizce bilen insanlar bulabilirsin. Şahsen ben talibim, bir telefon etmen yeterli XD Hatta mail at, uluslararası çok yazar sana~haha

 Her ne kadar MVdeki bütün o efsaneler, süper güçler, gayet havalı görünen danslar ve başındaki oldukça etkileyici ayin ortamını beğenmiş, hatta bunlar sayesinde şarkıyı da sever gibi olmuş olsam da EXO benim için hala bir şey ifade etmiyor. Biraz DBSK biraz da Super Junior (efsane yanı DBSK'dan, neon kaplı odalarda dans etme olayı Super Junior'dan) bir grup EXO. Gene de bu senenin en iyi rookielerinden biri ve daha uzun zaman da gündemde kalmaya devam edecek. Nasıl olsa arkasında SM var bir yerde...

 İşte bu da EXO'nun debut MVsi Mama...


__________________________________________________________
Eveeeet, şimdilik kpop piyasasına gelen giden bu gruplar. Mayıs ayında DSP uzun zamandır çıkaracağını söyleyip durduğu, DSP Boyzz'u piyasaya sürecek, treaserlarını yayınlamaya başladı bile. Bakalım onlar nasıl bir şey olacak?
 Benim için Nu'est bir adım önde olsa da hepsi gayet iyi sanki. Peki ya sizin favoriniz hangisi?





5 yorum:

  1. Artık hiçbirine kolay kolay "vuu çok iyi bunlar" diyemiyorum çünkü kimilerinin müziği gerçekten birbirine benziyor. Mesela Exo'nun MAMA'sı hiç orijinal bir parça değil. Diğer gruplar da öyle, zaten artık herkes dans ettiği için dansmış klipmiş bunlar o kadar etkilemiyor. Ses ve müzik. Ki yeni gruplar da peş peşe çıktığı için işin tadı kaçtı artık, her yer K-Pop grubu doldu hiç dinleyesim gelmiyor. T_T Ne yapacağım Nymphe? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SME'nin hangi parçası orijinal ki yeni çıkardığı grubunun parçası orijinal olsun? Kim bilir gene kimlerin parçalarını yürütmüştür (gerçi kendisi buna haklarını satın alma diyor ama... Müziği kendin yapmıyorsan para basıp aldın diye sana ait olmasını pek anlayamıyorum ben) ki benim de Mama'yı fena halde benzettiğim şarkılar var.
      Tabi haklısın hiçbirisi pek orijinal değil zaten kpopun kendisi de çok orijinal sayılmaz. Gene de bir cazibesi var ama ^^
      Ses ve müzik arıyorsan yenilerden çok yüksek beklentin olmasın, benden söylemesi. Bana da öyle "vuuu" dedirten yok çünkü. Kpop her ne kadar müzik sektörü olduğunu iddia etse de bir şekilde müziği en alt sıralara itmeyi başarıyor. Gene de şu son çıkan grupların rapperlarında biraz iş var, ben daha çok vokallerden memnun değilim asında; sanki bağırabileni, tize çıkabileni şarkıcı yapıyor gibiler.
      Hepsine ufaktan bir göz at belki hoşuna gideni bulursun. Mesela ben bu aralar geçen sene çıkanlardan Block B'ye sardım, şarkılarını kendileri yazıyorlar ve rapperlarından Zico swag nasıl yapılır gayet iyi biliyor XD Ayrıca diğer rapper P.O. da biraz TOP'ın sesini andırıyor, bu da onları daha dinlenesi kılıyor tabi...

      Sil
  2. Chaos için demiştim zaten, vokal bakımından çok yetenekli geldiler bana. *-*
    B.A.P, bu grubu seviyorum! :D Çok farklılar. Ben de onları ancak Ta-Dah programlarını izlediğimde yavaş yavaş ayırmaya başlamıştım. Zelo benle yaşıt o bakımdan sevinçliyim. Şarkıda da favorim onun rap kısmı. Himchan bir ara taklidini yapmaya çalışmıştı onun, çok komikti ahah.
    Nu'est'in şarkısı çok güzeel. MV'de Ren'in ayakkabılarına ayrı bir bayıldım. :D Ve nakaratın başındaki dansı aşırı derece de seviyorum.
    BTOB, Insane'i seviyorum. Bu kadar. Daha tanıma fırsatı bulamadım. *-*
    EXO için o kadar teaser verdiler verdiler sonra MAMA'yı yayınladılar. Klibi çok sevdim ve şarkı insanın diline dolanabiliyor, özellikle başı. :D Ama bende bu grupta bu kadar büyütülecek bir şey göremiyorum. Mesela ilk What Is Love MV'sini izlediğimde "ne yani, bu mu?" demiştim. Yine de SM ne olursa olsun iyi iş çıkarıp para üstüne para alıyor tabii, orası ayrı. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chaos bana da vokal bakımından yetenekli geldi ama ne yazık ki gerisi gelmedi. Keşke çocukları idol grup yerine başka bir formatta çıkarsalardı, seslerine yazık olacak çünkü :S
      Çok bağlanmamış olsam da ben de BAP'ı seviyorum, özellikle Bang'in gayet sert rapini. Ta-Dah'ı izlemedim zaten bu aralar adam gibi hiçbir şey izleyemiyorum. Yapmam gereken o kadar çok şey var ki...
      Mama'nın başı mı? Başı tamamen saçmalık o şarkının aslında~haha SME İngilizcesi işte XD Gene de bu şarkılarda saçmalasan bile doğru jestlerle söylersen gayet ciddi ve hoş bir imaj çizebileceğinin altın kanıtlarından biri.
      What is Love bende de aynı etkiyi yaratmıştı XD Aslında nedense kendimi grubu sevmemeye odaklamıştım ama orada burada giflerine rast geldikçe "Hanimiş benim EXOm?" moduna giriyorum bu aralar... Gene de beklediğim kadar iyi değillerdi. Luhan'ın "nomnomnom" diye çilek yemesi Lay'in atıştırmalık tutkusu ve Kai'nin kopmalık saçmalıkları bu gerçeği değiştiremez ^^
      dipnot: Luhan çilek yerken çok tatlııııııı!! *Fangirl mode: on*

      Sil
  3. Şimdi EXO hakkında ne düşünüyorsun merak ettim doğrusu şöyle bir zamanda yolculuk yap istedim :"))))

    YanıtlaSil