23 Nisan 2012 Pazartesi

JPOPa Enteresan Bir Giriş: Kyary Pamyu Pamyu

 Normalde kpop hastası olmama rağmen Uzakdoğunun diğer nimeti jpopa (aslında kendisi kpopun da çıkış noktasıdır, her ne kadar şu anda kpop daha popüler gibi görünse de) hiç bulaşmamış bir insanım ben. "Kpopla baş edemiyorum zaten bir de jpop dinlemeye başlarsam halim nice olur eyy tutkularını engelleyemeyen aç gözlüğü benliğim?" şeklinde nefsimi durdurma çabasıyla alınmış oldukça mantıklı bir karardı bu benim için. Bir Hirai Ken dinlerim, o kadar işte. Ama dün gece sıkıntıdan patlarken youtube teyzede bir jpop videosuna rastladım ve ekranda görünen renklerin büyüsüne kapılarak üzerine tıklayıvermiş bulundum: Böylece hala hakkında ne düşüneceğime karar veremediğim Kyary Pamyu Pamyu hayatıma girmiş oldu...

 İşte izlediğim o tuhaf ama bir şekilde ilgi çekici video:  つけまつける (Tsukema Tsukeru: Takma Kirpikler)
 dipnotçuk: Aslan dansçıları sevdim XD

 Kyary Pamyu Pamyu (tam sahne adı きゃろらいんちゃろんぷろっぷきゃりーぱみゅぱみゅ~Caroline Charonplop Kyary Pamyu Pamyu gerçek adı Takemura Kriko) 29 Ocak 1993'te doğmuş model, blog yazarı ve müzik insanı. Kendisi Harajuku'lu. Sanırım Harajuku'nun ne ile ünlü olduğunu bilenler kızımızın tarzının neden böyle olduğunu anladıklarından bir "aaaaa" demişlerdir şu anda. Bilmeyenler içinse kısaca açıklayalım. Harajuku Tokyo'daki hani şu animelerden fırlamış gibi görünen insanların sokaklarını arşınladığı yer. Eminim bir çoğunuz nette dolanırken resimlerine rastlamış ve "bu ne be?" demişsinizdir. İşte Kyary Pamyu Pamyu da (bundan sonra kısaca Kyary diyeceğim) o bölgenin moda anlayışı etkisinde büyümüş ve bunun üzerine bir blog açarak gayet meşhur olmuş birisi. Sonra Harajuku tarzı üzerine odaklanmış iki moda dergisinde (Kera! ve Zipper) modellik yapmış, bir de üstüne kendi tasarladığı takma kirpikleri satmaya başlayarak iş kadını olmuş. Bir sonraki adım ne? Tabi ki şarkı söylemek!

 2011 Haziranında ilk single'ı PonPonPon'u çıkaran Kyary müzik videosunda Kawaisa ve Dekora tarzını yansıtmış ve bir youtube hiti haline gelmiş. Hala Japon ve Harajuku kültürü hakkında çok fazla bilgim olmadığı için bunları ayrıntılı olarak açıklayamayacağım sanırım. Ama Kawaisa adından da anlaşıldığı üzere şirinlik üzerine kurulu, Dekora ise mottosu "Kendini ifade et!" olan bir Harajuku moda anlayışı. Bunun ilk çıkışın ardından ilk albüm もしもし原宿  (Moshi Moshi Harajuku: Merhaba Harajuku) gelmiş. Şu anda da turnedeymiş hanım (!) kızımız.
 Kyary Pamyu Pamyu hakkında ne düşüneceğimi bilemiyorum, çünkü dün gecenin köründe beni fena halde şoka soktu kendisi. Aşırı saçma şeylerin o tuhaf çekiciliği var kızda (ayrıca inanılmaz şeker bir şey). Bakmak istemezsiniz ama gözünüzü de alamazsınız ya... Tsukema Tsukeru'yu izledikten sonra bir de PonPonPon'a baktım ki o daha enteresan. Candy Candy bir derece daha normal bu ikisinden sonra sanki. Gene de Krary bir şekilde dikkatimi çekti ve uzun zaman da kafamda dolanacak gibi görünüyor. Biraz önce soda almak için mutfağa giderken "Tsukema Tsukema Tsukema Tsukeru" deyip durduğuma göre XD Neden hep saçma sapan şeylere takılmak zorundayıııııım? @_@

 Son olarak "Peh! Lady Gaga da neymiş?" dedikten ve PonPonPon ile Candy Candy'nin mvlerini de paylaştıktan sonra huzurunuzdan ayrılıyorum efenim...


PONPONPON

CANDY CANDY


not: Blogun adına bile aykırı bir yazı oldu bu ama ne yapalım artık, idare edeceksiniz. XD Hepsi çekik değil mi sonuçta? :P

3 yorum:

  1. Güzel inceleme olmuş, eline sağlık.Severek takip ediyoruz kendilerini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kyary dinleyen birisi! Ben de ülkede tek olduğumu zannediyordum~haha
      Aslında jpopla ciddi anlamda ilgilenmiyorum, çünkü normalde konuşulurken bayıldığım Japoncayı pop müziğe özellikle R&B soundına bir türlü yakıştıramıyorum. Jrock iyidir ama XD Kyary tesadüfen karşıma çıktı ve tabiri caizse kalbimi çaldı. :D
      Bir Hirai Ken bir de Kyary... Başka doğru dürüst dinlediğim Jpop insanı yok.

      Sil
  2. JPOP JPOP!! Yehuu!

    Fakat hiç sevmediğim Pamyu ile -_-

    JPOP konusunda tavsiye edebileceğim, kimi zaman mv'ler göz önüne alınmadığında insanın aşık olabileceği gruplar ve şarkılar var. Sonuçta JPOP derya deniz ki diğer J- türlerine girmiyorum bile. :D

    KAT-TUN, EXILE (Soul&Rap&Pop&Hiphop&Rock hepsi var alt gruplarında.) ve belki Generations'ı müzik konusunda önerebilirim.

    Japonca'yı R&B'ye yakıştıramamak? AH HAYIR GURU-SAMA BUNU SÖYLEMEE! R&B konusunda ben Japonları gerçekten tek geçiyorum ABD çıkışlı insanlar hariç. Daichi Miura, Matsushita Yuya ve Shota Shimizu benim favori üçlüm ve özellikle Shota'yı seninde beğeneceğini düşünüyorum ^^

    YanıtlaSil