22 Mart 2014 Cumartesi

Madem Bu Kadar "Lezzetli"...


 ...Acaba Toheart'ı yesek mi ki? asgaahdfghfhgdfdh

Bunlar hep hafta boyunca Wookey ikilisinin vıcıklıklarını izlemekten oluyor işte. Gittikçe Woohyun'a benzemeye başladım, kendimi bir kaşık suda boğasım üstüne fıstıklı helva kavurasım var.

 Neyse...

 Bildiğiniz üzere bu ayın 10unda SM-Wollim ortaklığının bir sonucu olarak kpopun ilk gruplar arası -ki bu gruplar INFINITE ve SHINee oluyor- sub-uniti kendini ortalara attı. İyi mi yaptılar kötü mü yaptılar derseniz: Benim açımdan sonuna kadar ilk şık geçerli olmasına rağmen aslında bu tartışılır bir durum.



 Açıkçası Toheart müziği, stili, Woohyun ya da Key'ye duyuyor olabileceğiniz yakınlık bir kenara bırakıldığında bile göz atılmayı hak eden bir proje. Çünkü kpopta ilk defa iki farklı şirketin iki farklı erkek grubundan, tamamen farklı şartlarda, farklı müzikal soundların içinde yetiştirilmiş iki farklı üye bir araya gelip bir albüm çıkardı, promosyon yapıyor. Her müzik sektöründe olduğu gibi kpopta da collablar, ufak tefek ortak promosyonlar gördük, görmedik değil. Ama iki farklı erkek grubu üyesinin bir albüm için bir araya gelmesi bir ilk. Üstelik iki üyenin yakın arkadaşlığının bu birleşmede ufacık da olsa bir payı olması (tabi ki Key'yin söylediği gibi sırf yakın arkadaş oldukları için bir araya geldiklerine inanmıyorum, bu durum daha çok SM-Woollim anlaşmasının suları test etmesi) işi daha da hoş bir hale getiriyor. Kpopta azıcık da olsa insanlık varmış hissi gibi :P

 Ama bütün bunlara rağmen şöyle de bir durum var: Toheart fikri fanlar -özellikle INFINITE fanları Inspritler- tarafından açık kollar ve gülümseyen kalplerle kabul edilmedi pek. Bunun temelinde SM-Woollim anlaşmasının hala aşılamayan acılığı yatsa da (nedense herkes SM'in Woollim'i yutacağı konusundan pek emin gibi) gene de anlaşılır bir durum değil çünkü albümün neredeyse tamamı Woollim'in çalıştığı kişiler tarafından hazırlandı: Çıkış parçası Delicious başta olmak üzere birkaç şarkı  Song Sooyoon  tarafından yazıldı ki kendisi daha önce INFINITE için tonlarca şarkı yazmış birisi; BTD'ından tutun Man In Love'ına kadar. Müzik videosu daha önce gene INFINITE ile çalışmış (bknz. Paradise, Nothing's Over, Chaser She's Back Japanese vs.) Hwang So Ah tarafından yönetildi. Grubun söylediğine göre kurulma fikrinin ortaya atılmasındaki ilk konuşmalar SM ile değil Woollim CEOsu ile bir yemekte yapıldı. Ki zaten albümün yönetici prodüktör koltuğunda Woollim CEOsu Lee Jung Yeop'tan başkası oturmuyor. Albümün yapım prodüktörü ise INFINITE'in onsuz INFINITE olamayacağı Sweetune. Bütün bunlara ek olarak Jonghyun'un "Hiç çalıştığınızı görmedim, nerede çalıştınız ki?" demesinden ya da SM insanları projeyi bu kadar geç öğrenirken INFINITE'in başından beri biliyor olmasından anlayabiliyoruz ki, işler neredeyse tamamen Woollim'in çatısı altında gelişmiş. Sanki SM Key'yin eline bir miktar para tutuşturup totosuna pat pat yaptıktan sonra Woollim'e uğurlamaktan başka bir şey yapmamış gibi.

 Bir şeyler için sert bir tepki ortaya koymadan önce ufacık bir araştırma yapın millet. İki şirket arası, tamamen mali çıkarlar üzerine kurulu olduğu belli olan anlaşmayı da SM'in şeytani planlarının bir parçası olarak görüp lanetlemeyi de bırakın artık. Sinir bozucu olmaya başlıyorsunuz. Özellikle bir başka grubun üyesine neredeyse zarar verecek tavırlar içine girmek hiç doğru değil. Bunları Key'yi diğer idollere göre ayrı bir yere koyduğum için söylemiyorum, gerçekten yanlış bir tavır olduğunu düşünüyorum. Key kendini çoğu açıdan kanıtlamış bir grubun, yaptığı her işin altından hakkıyla kalkan bir üyesi. Neredeyse iki senelik solo bir müzikal kariyeri var mesela. Başlarda SM desteği sayesinde bu işe girmiş olabilir ama hala tutunup devam edebilmesi kariyeri taşıyacak yetenekte olduğundan başka bir şey de göstermez. Böyle bir adama "senin sesin bizim üyemizle şarkı söylemek için yetersiz" derseniz ciddi anlamda saçmalamaktan başka bir şey yapmamış olursunuz.

 Aslında bu konu hakkında söylenecek daha çok şey var ama genelde olayların çoğundan sorumlu olanlar Filipinli ve Koreli Inspritler olduğundan, bizim buraları durumu daha normal bir biçimde karşıladığından hakkında daha fazla konuşmanın pek de bir anlamı yok. Yukarıdakileri yazmamın sebebi her şey SM'in işi algısını ortadan kaldırabilmekti, çünkü hiç de öyle değil. Bu girizgahtan sonra artık albüme geçebiliriz:

 Key ve Woohyun'un grubu Toheart'ın ilk mini albümü (cidden özel bir ismi yok) 6 şarkıdan oluşuyor. Intro çıkış şarkısı Delicious'a yakınsayan biraz piyano, biraz bass gitar ile süslenmiş bir giriş. Çekici ya da özel değil sadece... Orada işte. Açıkçası bunun yerine prologue videosunda kullanılan elektro funk parçanın olmaması bende hafiften hayal kırıklığı yarattı diyebilirim.

 İkinci şarkı çıkış parçası da olan Delicious. Totolarında bezlerle dolaştıkları andan itibaren ölümüne kanka olan Key ve Woohyun'un aynı kıza kapılmaları sonucu birbiriyle kapışması üzerine olan şarkı funky havası ile de bu çocuksu konuyu destekliyor. Şarkı müzikal olarak INFINITE tarzına SHINee'ninkisine olduğundan daha yakın, bu kesin. Ama oyunbaz havası tam anlamıyla bir SHINee elementi çünkü INFINITE hitlerine baktığınızda görebilirsiniz ki genel olarak karanlık, acı bir havaya sahiptirler. Vokallerin kendi grupları içinde sahip oldukları stilin dışına çıkmamaları da kaynaşma sürecinde bir sorun yaratıyor bence. Tabi ki tekniklerini değiştirmelerini bekleyemeyiz ama SHINee ve INFINITE arasındaki farklılığın şarkı boyunca çarpıştığını da göz ardı edemeyiz. Bütün bunlara rağmen Delicious kötü bir şarkı değil. Bir şekilde -yüksek enerjisi ya da konusunun yarattığı hafiflikle funkın birleşmesi sayesinde- bir arkadaşımın bana dediği gibi "yazın araba sürerken dinlemelik" bir şarkı olarak kendini kenara yazdırıyor çünkü.

 Diğer şarkıya geçmeden önce biraz da MVden bahsedeyim: Lanedossun, harika bir şey o!!!! Şarkıda bir uyumsuzluk olduğunu söylemiştim ya Delicious'ın müzik videosu bütün bunları aklınızdan silecek tarzda bir iş olmuş. İki üyenin karakterleri arasındaki farklılığı güneş ve aya bağlamalarından tutun, genel olarak cıvıl cıvıl ortamına, Woohyun ile Key'yin gerçek karakterlerine yakın bir imaj çizmesinden ikilinin sonu gelmez çocuksu didişmelerine ve buna rağmen tam gaz devam eden arkadaşlıklarına kadar MV hem iki kafadarın aslında birbiri çevresinde ne kadar rahat olduğunu gözler önüne sererken (o tadından yenmez pamuklara sarılası son banyo kısmı) hem de şarkıyla uyumu açısından tam not alıyor... Benden :D

 Yalnız ne yazık ki bu uyumu sahne performanslarında da görmek pek mümkün olmuyor, onu da not düşelim. Normalde sahne dışındayken aralarındaki kimyayı en eğlenceli biçimde ortaya serebilen Wookey Delicious'ı sergilemek için sahneye çıktığında Woohyun'un kankası Key, Key'yin kankası Woohyun olmayı bırakıp tekrar INFINITE'in Woohyun ve SHINee'nin Key'yi olmaya döndüklerinden ufak bir uyumsuzluk göze çarpıyor ne yazık ki. Key sahnede çok daha fazla eğlenirken Woohyun INFINITE'in sahip olduğu ciddi havaya bürünüyor. Tabi ikisi güneş ile ay olduğundan bu zıtlık karekterlerindeki farkı gösteriyor şeklinde de bakılabilir ama performans açısından olaya katkısı olduğunu söyleyemeyiz. Ki aynı sorunu sahne açısından neredeyse bir INFINITE şarkısı olan Tell Me Why'da da Key yaşıyor. Woohyun o şarkının içine daha iyi bir şekilde girebilirken Key sadece performansını sergiliyor.

 Gene de bu durum ikisi için de yeni olduğundan ve son performanslarda daha da rahatladıklarından göz ardı edilebilir.

 Albüme geri dönelim: 3. şarkı Maze Delicious'ın izinden gidip bas gitarla karışmış elekto-funka devam ediyor. Vokallerin notanın bir adım önünden ya da arkasından gitmesi bazıları için ilginç olabilirken bazıları tarafından sinir bozucu bulunabilir açıkçası. Ben dinlerken eğlenenler arasındayım.

 Bir sonraki smooth-sexy bir R&B parçası olan You're My Lady ve benim albümdeki favorilerimden birisi. İnce kravat, loş ışıklı sakin ve şık bir bar ortamı, kalın cam bardaklarda kaliteli içkiler, köşedeki platformda kurulmuş ufak bir orkestra şarkısı çünkü. Böyle şeylere zaafım var, yargılamayın. Gene de Key, elmalı tartım, bir daha rap yazma. "Gitmek istemiyorum gitmeni istemiyorum... hazırız bebeğim gidelim" mi? Dua et şarkı güzel, o kısmı duymazlıktan gelebiliyorum :P

 5. track büyük ihtimalle herkesin favorisi olan Tell Me Why.  Enfes bir gitar rifine sahip bu şarkı fazlasıyla INFINITE; zaten dinlediğinizde fark edeceğiniz üzere şarkıda en rahat olan kişi bu sefer Woohyun. Büyük ihtimalle kendi alanında gibi hissetmiştir. Ayrıca kendisi Sunngyu'nun göz koyup bir kere seslendirdiği solosu olarak istediği şarkıymış ama bu ikisi zavallının elinden almışlar.~hahaha Açıkçası Sunggyu versiyonunu duymak isterdim, harika bir iş çıkaracağına eminim. Wookey kötü bir iş çıkardığından değil, bu şarkı Sunggyu'ya gerçekten çok yakışacakmış gibi durduğundan.

 Albümün son şarkısı 90lardaki bir parçanın yeniden düzenlenmiş hali olan Departure; benim bir başka favorim. Eski bir şarkının yeniden yapımı olmasından dolayı taşıdığı retro hava gerçekten çok güzel. Bir de Departure albümde ne INFINITE ne de SHINee olmayan tek şarkı neredeyse. Diğer şarkıların hepsinde iki gruba özgü elementler görebilirken bunda tamamen yeni bir tarz duyuyorsunuz: Üstelik iki üyenin de gerçekten iyi bir şekilde taşıdığı bir tarz. Açıkçası bütün albüm bu şekilde tamamen yeni bir tarz üzerine kurulu olsaydı çoğu insan INFINITE'in Woohyun'u SHINee'nin Key'yi diye düşünmeyi bir kenara bırakır; Toheart ismine alışırdı gibi geliyor bana Departure'ı dinlediğim zaman.

 İşin sonunda elimize hiç de fena sayılmayacak bir albüm geçiyor aslında. Ama Woohyun ile Key'yin yakaladığının çok büyük bir fırsat olduğunu, tamamen farklı bir alana yönelip yepyeni bir şey deneselerdi çok daha fazla dikkat çekebileceklerini düşünmeden de edemiyorum. Çok yakın arkadaşlar, bulundukları sektörün fena kasıntı kuralları içinde böyle beraber çalışma fırsatı bulabilmeleri gerçekten büyük bir şans ikisi için de. Ki sahnede daha önce hiç beraber çalışmamanın getirdiği ufacık tutulmalar olsa da sahne dışında ne kadar eğlendikleri, bir arada çalıştıkları için mutlu oldukları da gözden kaçmayacak bir şey. Kpopta yeni bir şeylerin kapısını açtılar, bu kesin. Ama zirveye ulaşmasalar bile daha fazla basamağı beraber tırmanmalarına yetecek sadece kendi gruplarının fanlarının değil diğerlerinin de dikkatini çekecek bir şeyler yapsalardı fena olmazdı bence.

 Gene de bu işin tek albümde kalmaması dileğiyle çünkü ben Key'le Woohyun'un yoluşmasını izlemeye doyamadım :P

Evet, bundan bahsediyordum XD Şapşallar~hahahaha



not: Toheart albümü şarkı çevirilerine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

not2: Yarın sınava girecek herkese başarılar, umarım istediğiniz sonucu elde edersiniz ^.^
Bu Wookey kapleri sizler için gelsin efenim:

One Hearteu... Two Hearteu... Toheart-imnida!!!
 

 

Kahretsin, gerçekten kaldıramayacağım kadar şirinler.

11 yorum:

  1. You're My Lady benim de favorim.Ve dediğin gibi MV çoookkkça güzel..:DD İzledikçe izleyesim geliyor. :')

    Not:Senin her yazını okuduktan sonra yorum yapasım geliyor ama genelde benim demek istediklerimi yazmış olduğun için bana diyecek bi şey kalmıyor. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim kişisel ritüelim oldu artık her gün bir kere açıp izliyorum~hahaha Zamanında bunu Infinite'in Dashi Dorowa'sına yapardım üstelik, açıp açıp düzenli bir şekilde izler sonunda hep gülerdim aghsfahgfdhgafh
      Aynı fikirde olmamız ne güzel o zaman :D

      Sil
  2. Öncelikle yazı için ellerine sağlık :D Albümü beğendim bence başlangıç için güzel.Departure favorim müziğin tınısı çok güzel bir de haru haru başlangıcı o şarkıyı sevmem için tek neden olabilir...Birde mv var bu mv benim için hiçbir zaman eskimiyecek. bilmiyorum ama sadece banamı oluyor mv izlerken yüzümdeki gülümsemeyle bir ağlaklık oluyor bende duygusallaşıyorum mv bende yan etki yaptı anlaşılan :D Şarkıları dinledikçe iyiki böyle bir şey yapmışlar diyorum :D Neyse daha uzatmadan gittim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müzik videosu cidden... Ya aslında basit bir şey belki bu ikisi olmasa umurumda bile olmazdı ama bir arada o kadar salakça bir tatlılıktalar ki ölüyorum izlerken. Ben de hiç sıkılmam herhalde bu MVden :D

      Sil
  3. Toheart'a neden herkes bu kadar tepkili anlayamadım ben cidden O.o İki yakın arkadaş oldukça hoş (ve gay-ish fdjhfgds) bir kliple dönüş yapmışlar, şarkılar dinlenilesi... Inspritleri anlayamasam da, klip çok eğlenceli ya sdhjfgjhds

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zırvalar işte, başka bir sebebi yok. Üyemiz daha fazla şarkı söyleme imkanı buldu diye sevineceklerine agfsahgfshafsah
      Cidden gay-ish~hahahaha

      Sil
  4. Senin yazılarını okurken albümü bir daha dinliyorum ve her seferinde dediğim şey 'Bu kız haklı' oluyo :D en sevdiğim yazılar da albüm incelemelerin dedikten sonra Toheart'a -Wookey'i tercih etsemde- geçiyorum.Bencede ikisi çok tatlı bişi oldular ya en azından canım sıkıldığında açıp 6 dakkalığına sırıtabileceğim bir MV bıraktılar, sağolsunlar :3 SM'i bu konuda temize çıkarmana sadece 'Helal ossun' diyorum :D albüme gelirsek en sevdiğim Tell Me Why'la You're My Lady oldu ,ladyli şarkılara zaafım var sanırım :3 canlı performansta her ne kadar bi köşede SHINee dansı diğerinde Infinite dansı izliyo gibi hissetsem de ortada 'Hiçbir haberin yok' deyip atıştıkları yeri seviyorum :D

    Her şeyi geçtim eğlenceli bir iş oldu iyi oldu güzel oldu yani neyse ben kaçtım :3333

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^
      Ben aslında SM'i temize çıkarmazdım, çünkü şirketlerden cidden nefret ediyorum ama yeter gari diyesim geldi artık.
      Ben de bitirip birbirlerine gülümsedikleri anı çok seviyorum. Çünkü performans sergilerken aşırı profesyoneller ama iş bittiğinde gene iki yakın arkadaşa dönüşüyorlar, bunu neredeyse gözünle görebilmek çok mutlu ediyor beni :D

      Sil
  5. Bazı fanlar cidden çıldırmış. Key'in sanki bir suçu varmış gibi davrandılar. Nasıl vicdanları el verdi de laf söyleyebildiler şu şapşala anlamıyorum. Neyse ki fazla takılmadılar :D
    Albüme gelirsek beklediğimden kat kat iyiydi. Evet bazılarının sözleri azcık sıkıntılıydı ama olsun. MVnin son kısmına şu banyodaki kısma bayıldım. Baştan sona eğlenceliydi.
    Umarım tek bir albümle ya da WooKey ile kalmaz. Değişik düetler görmeyi çok isterim. Bu arada hıphızlı gelen çevirilerin için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  6. Seni dün gece 03:30 civarlarında Youtube'da Evil çevirisi dinlerken keşfettim, açıkçası büyük bir SHAWOL'sun ciddi manada öyle. (Sayfayı komple talan ettim ve en sonunda yorum yapmalıyım dedim) :D Daha önce nasıl bu sayfayı görmedim bilemiyorum cidden harika çeviriler de öyle. Böyle SHAWOL'lar görünce "Ah böyle SHAWOL'ler oldukça SHINee Türkiye'de daha iyi tanınır." demeden edemiyorum ellerine sağlık ve tabi düşüncelerine *-* :-D

    YanıtlaSil