27 Ekim 2013 Pazar

Bazı Sorumsular, Bazı Yorumumsular...


 ... Ya da öyle bir şeyler. Sadece canım sıkıldı, o yüzden biraz orada biraz buradan, bir şeylerden bahsedeyim dedim. Başlayalım mı?


1. Hıh, Big Bang Dome konserinde Winner sahne alacakmış. 

 ...diyor bir kesim VIP. Öyleyse ne olmuş?

Bilenler bilir, YG Ent. erkek stajyerlerini iki gruba bölüp birbirine karşı kapıştırdığı bol göz yaşı bol drama yani insanlara empati/sempati vs. oluşturup keselerinin ağızlarını açtıracak şeylerle dolu WIN programını daha bu Cuma bitirdi. Ve daha önce de hakkında yazı yazdığımda belirttiğim gibi A Takımı kazanıp başında söz verilen Winner ismini alma ve çıkış yapma hakkını da elde etmiş oldu. Ben kendi adıma A Takımını desteklediğimden (Mino oradaydı millet, başka çarem yoktu) gayet de sevindim yani. Ama neyse konumuz B Takımına nasıl yazık olduğu, YG CEOsunun ne kadar küfredilesi olduğu değil zaten. 

 İşte bu grup yani eski adıyla A Team yeni adıyla Winner, Big Bang'in Dome Tour'unda ön grup olarak çıkacak. Ve bu durum da bazı VIPleri çileden çıkarıyor. Oysa şimdiye kadar alışmış olmamız gerekmez miydi sizce de?~kkkk 2009da 2NE1 debutunda tanıtımları için Big Bang kullanıldı (GD ve rainbowu, Daesung ve pembenin muhteşem uyumu millet, hatırlayın hatırlayııııııın~ ) ve aslında bu durumun hiç de sonu gelmedi. Dişi Big Bang yakıştırmaları mı istersiniz, fanların 2NE1 üyeleriyle Big Bang'i deliler gibi shiplemesi mi... Ben hala Butterfly klibindeki tavşanın Park Bom'u simgelemesi muhabbetini duyduğum anda takılı kaldım mesela. Cidden onu söyleyen insanın kafasını anlayabilsem kendimi evrenin sırlarından birini çözmüş gibi hissedeceğimi düşünüyorum agsfhfshafdh

 Bir örnek daha: YG'nin kendisinde ne bulduğunu hala çözemediğim stajyeri Jenny Kim de yakında GD ile yapışık yaşam formu gösterecek diye içimde bir korku yok değil :P O kızın bağlantıları ne diye de çok merak ediyorum ayrıca. YG Papanın gizli bir ilişkisinden olma kızı falan?.. Töbe töbee aklımda deli sorular sayın okuyucu... :P

 Tabi ki VIPlerin bu durumdan bıkmasını anlayabiliyorum. Ben de YGnin Big Bang'e asla sonu gelmeyen petrol kuyusu muamelesi yapıp durmadan kazmasından, önüne geleni kuyudan çıkana bulayıp "yarasın tosunuma" demesinden bıktım çünkü. Haberi ilk duyduğumda iç geçirip "Gene mi YG... Gene mi..." de dedim. Gerçi parayı Japonlar ödeyecek onların iki saatlik eğlencesinin dakikaları çalınacak muhahahaha~ moduna girmediğimi de iddia edemem (İlk youtube kanalımı kapattırıp tonlarca videomu kaybetmeme neden olmaları ve fancam konusundaki ketumlukları yüzünden mesele kpop olduğunda Japonlara gıcığım da sayın okuyucu). Ama YG bu. Yapılacak başka bir açıklayamaya da gerek yok sanırım.

 Bu sebeple VIPleri biraz Pollyannacılık oynayıp Winner'ı Big Bang'in ön grubu olarak düşünmeye, ki bu ön grup işi aslında çoğu başarılı olmuş grubun turlarında kullandığı bir numara olduğundan "Big Bang worldeu classeu~ ondan hep bunlar" diyerekten eski övünmeli günlerine geri dönmeye davet ediyorum ashggahsfhagfshah Ayrıca bir konserimiz de şikayetsiz geçsin yahu... GDnin ilk turunda yatak sahnesi için sızlananlar oldu, Alive Tour'da Tabi çok hareketsiz diye şikayetler çarptı bu kulaklarıma (hatta müziği bırakacak paranoyaklığına kadar gitti bu muhabbetler), GDnin son konserinde CL'in biatchliğine takıldınız vs. vs. Bakın taaaa ne kadar zaman sonra geri dönüyorlar, beşini bir yerde görüp süper kalitesiz fotolarda bile gözlerimiz dolacak, neden fancamler hala düşmedi diye sinir krizleri geçireceğiz topluca... Bu seferlik mutlu olup barış içinde bir yerlerimize kına yaksak olmaz mı? Hı olmaz mı?

2. Abooooov IU'nun şarkısı da çalıntı çıkmııış!!!

 ... Dedi Koreliler. Ben ise katılmıyorum ortalıkta çalıntı mevzusu falan yok sadece çok yaygın bir jazz rifini kullanan iki farklı parça var.

 Bunu her ne kadar aynı şey olmasa da bize çok yakın bir şekilde açıklamayı deneyeceğim: Oyun havalarını düşünün. Bir çoğu aslında benzer gibi gelir kulağa değil mi? Çünkü bunlar belli bir dansa uydurulmuş müzikler bir yerde. Jazz için de aynısı geçerli birazcık. Aslında jazz belli bir adım stiline sahip bir dans müziği olduğundan rifleri/temposu birbiriyle aşırı benzerdir parçalarının, çünkü her dansta o klasik jazz adımını kullanırsın. Profesyonel dansçıların jazzı yorumlayışından bahsetmiyorum burada, 30-40lar Amerikası insanının eğlence mekanlarında dans edişinden bahsediyorum. Bu nedenle bir çok jazz parçası birbirine benzer işte. Dans müziğinin getirdiği bir olgu aslında bu. Aynı tür içindeki tango parçaları da aynı tempoda ilerler bir yerde ve gene kulağa aşırı benzer gelirler mesela. Chacha için de aynısı geçerlidir... Bir düşündüğünüzde bir çok örnek bulabilirsiniz bu şekilde.

 Son şarkısı Red Shoes'da da IU jazz müziğe dalıp aşırı bilindik bir rifi, en popüler davul vuruşlarından birini kullanmış, bu sebeple şarkısına çalıntı muamelesi yapılıyor. Ama değil. Bu sadece esinlendiği müziğin içeriği o kadar. En azından ben böyle düşünüyorum.

 Koreli netizenler yerinize oturun ve IUnun albümünün tadını çıkarın bence. Zira kpop adına bu sene başınıza gelen en iyi şeylerden biriydi kendisi XD

3. Troublemaker...

... İsminize yakışıyorsunuz ne diyeyim? hagsfhgafshgafh

 Bildiğiniz üzere JS&HyunA yani Troublemaker duosu comeback yapıyor. "Eh buyurun sevişin bari" yorumlarına neden olan teaser fotoğraflarından sonra sırasıyla MVnin dans ve drama versiyonları çıktı ve... Cidden belanızı arıyorsunuz... Ve Nym bela arayan tipleri sever~kkkkkk

 Konseptte bazıları Bonnie&Clyde izleri görmüş ki kendisi kpopun bu seneki takıntısı sanki. Bir kaç idolün yer aldığı müzikali, GD'nin R.O.D'unda geçmesi... Ben hikayeyi çok sevdiğimden, kpopun da sarmış olması hoşuma gidiyor tabi :D Devam edin böyle, "you can be the boss daddy you can be the boss~" diye mırıldanırken sizde olacak gözüm bebeklerim.

 Üstelik bu sefer ufak bir twist yaparak, hep kız mı soyunacak biraz da erkek dökünsün üzerindekileri demiş Cube, iyi de etmiş. Kpopun erkeklere de gizli seks objesi olarak davrandığı bir gerçek ama kadınları sürtüklükle suçlanırken erkeklerinin "oppadır yapar" mantığıyla övülmesine ifrit olanlar derneğinin ufaktan üyesiyim, bu bağlamda Cube'un ikiliye eşitlikçi yaklaşımını takdir ediyorum. Ayh muhabbet ya ikisini de giydirin ya da ikisini de soyuna doğru yol almaya başladı en iyisi durayım ben şuralarda bir yerde ahgsfahgsfahgsfh

 Bu arada ilk yayınlanan dans teaserında parçayı daha fazla dinlemek mümkün. Ve ben duyduğumdan hoşlandım. Zaten Troublemaker kambeki uğruna mızıldanıp durduğum bir şeydi, bu yüzden çok sevinçliyim canlar. Yarın MV çıkacak, albüm de 31inde damlayacak... Mutluyum mutlusun mutlu yani.

 Tek temennim bu sefer de sahnelerinin televizyonda banlanmaması, banlansa bile videonun bir yerlere yüklenmesi... Hayır geçen sefer yayından kaldırılan kısmı bulana kadar canım çıkmıştı da... Her yerden silmişti rezilller. Bu yüzden MVde ne yaparsanız yapın ama ulusal tvde fazla uçmayın tamam mı canlarım? Evde çoluk vaaar çocuk vaaaar...

4. "Güneş Gene Yükselecek"

 Bunun anlamını biliyorsunuz değil mi? Eveeeeeeet sonunda 2 yıldan beri beklenilen Taeyang solosu geliyor! Vay be, yetmişimden önce göremem diyordum ben oysa... Beni nasıl yalancı çıkarırsın YG?! agsfghafshagfh

 Aslında hakkında söylenecek pek bir şey yok çünkü ortada "ahan da geliyorum" diyen bir teaser fotosundan, dergi çekimlerinden, GD'nin sokak röportajında fanın birinin "Youngbae bugünlerde ne yapıyor panpa yaa?" sorusuna "Ne yapsın albümüyle boğuşuyor yavrucak" diye cevap vermesinden başka bir şey yok... Desem de inanmayın çünkü tarihimiz var!! 1 Kasım'da Taeyang kapımızı çalıp kulaklarımızı şenlendirecek :D Yani YGye güvenirsek tabi...

______________________________________________________
 Ne yazacağına karar veremediğinden "little little into the middle" moduna girmiş Nym'i okudunuz efenim. Aslında bir Winner kutlama/tanıtım yazısı yazmayı planlıyordum bugün ama bir çıksınlar beyzadeler hele değil mi? :D
Swagim ve ben artık yavaştaaaaaan...

12 yorum:

  1. IU'nun Red Shoes'u gerçekten epey bir aynı fakat. Ben de o 15-20 saniyelik kısmını dinleyip olabilir, benzeyebilir, bu kadarcıktan bişey olmaz dedimdi ama tamamını dinlediğimde sözlerin melodisi, uzunluğu ve tonlamasının bile aynı olduğunu gördüm. arada bir iki notayı değiştirmişler sadece o kadar. swingsde çoğu ritmin birbirine benzediği doğru ama boydan bütün şarkı biraz fazla olmuş. IU'nun şarkısını yapanlar sanki orijinal şarkının arasına bir iki ekstra part daha sıkıştırıp yeni bir şarkı yapmışlar gibi. zaten o kısımlar hemen fark ediliyor çünkü şarkının yoğun swings tadı veren kısımlarından farklı biraz. ilk dinlediğimde de misal "summer time..." diye başlayan kısmının şarkının genel havasından farklı olduğunu düşünmüştüm. daha kpop gibi geliyordu oralar. neyse yani. Baechigi, B.a.p, A Pink, bir lokma Shinee, şimdi de IU.. Bu sene naapıyolar hiç anlamadım zati :")

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet "summer time" kısımları biraz sırıtıyor ama ve Nekta isimli şarkıcının parçasından en fazla farklı olan kısım gene de ben hala parçanın çalıntı olduğu düşüncesine katılmıyorum. Jazz çok benzer aşırı benzer bir müzik, biraz arasak Nekta'nın parçasının bile bir yerlerden geldiği ortaya çıkabilir, yahninin suyunun suyunun suyu olayı yaşayabiliriz gibi de geliyor üstelik.

      APink'inkisi tam rezaletti S.E.S'in şarkısı çalınır mı yahu?~hahaha Yapacaksanız bari dışarıdan yapın herkes gibi aghfshafshgafsh
      SHINee olayı da biraz acıklıydı besteyi yapan kişi bizzat çıkıp tek tek açıklama yaptı ondan sonra herkes ikna olmuş gibi davrandı falan~kkkkk
      B.A.P ise tam ben onları överken adı karıştı bu olaya bildiğin rezil oldum eşekler yüzünden :P Shinhwa inanılmaz kuul davrandı gerçi, takdir ettim Eric'in tavrını orada. Adam "tatildeyim dönünce ilgileneceğim" gibisinden bir şeyler dedi hem de aghsfahgfsah

      Baechigi'ninkisini bilmiyorum yalnız o hangi şarkıydı?

      Dikkat etsinler Hyori uzun süre müzik yapamadı bu tarzda bir iş yüzünden. En iyisi SM'in yöntemi ayrıca haklarını al, kafan rahat etsin. Bana gene yaratıcılık hırsızlığıymış gibi geliyor o durum da ama yasal olduğundan kimse gıkını çıkaramıyor işte.


      Ama şunu söylemem lazım Here's Us Red Shoes'dan daha iyi parçaymış keşfetmeme yardımcı olduğu için IU'ya minnettarım~kkkkkk

      Sil
  2. Bu arlar cok çalışır oldun nym galiba KEY cok para harcıyor sende haklisin ama gördüğüm kadarıyla seni biraz aldatıyor ajjskdk neyse konumuza donelim YG nin genel olarak uyguladığı bu sistemi sevmiyorum her yeni şeyi bigbang ile birleştirip reklamını yapması gercekten sinir bozucu ama bu sadece 2ne1 icin geçerli ehehehe :P şahsen winner bigbang ile hep birlikte olabilir benim icin sorun yok. IU pas geciyorum bilgim yok... Trouble maker!! Gercekten cok beğendim bunuda sana bolca belirttim hyunseung sevmediğim malum ama olmuş yani tabii ağızında eğreti duran sigarayı saymazsak :D konsept gayet guzel benim seveceğim tarzda şarkıda guzel olacak gibi bekliyoruz artık. Ve ve ve benim ve tüm VIP lerin kanayan yarası kabuk bağladı ve 1 Kasım'da tamamen kapanacak diye düşünüyorum kolay degil 2 sene o yara ile yasadık şahsen cok zor zamanlar geçirdim tae diye ağladığım bile oldu ajjskdkd ama artık karanlık günler bitti güneş cok yakında yeniden doğacak (teaser fotosu fazla swag olsada umrumda degil ne olursa olsun gelsin ahajkskd) bitirisi GD ile yapmissin gözümden kaçmadı sanama öptüm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldatılan her kadın gibi ben de kendimi işime adadım buralarda mutluluk bulmaya çalışıyorum işte Nessie aghsfahgsfhgafshgdfh

      Bence de sinir bozucu ama Japonlar verecek parasını ohhhhh canıma değsin o yüzden~muhahahahaha Ayrıca bir kerecik performans sergileseler ne olur yani? :P

      Troublemaker candır :D Arka planım bile onlar şu anda kambek sevincini bilgisayarım da yaşasın asgfahgsfah

      Evet aslında Onew koyacaktım ama blogumun sağına soluna baktım sanki gizli Onew fanı gibi davrandığımı fark ettim :P O yüzden swagli bir GD ile yaptık kapanışı~kkkkkk

      Sil
  3. team a'nın kazanmasına sevindim ben b için üzüldüm mü evet biraz sadece boby için o da favorim diğerlerini tanımıyorum. genelde tanınmış gruplar yeni çıkan gruplara destek olur konser çıkmaları bana normal geldi ama bilemiyorum...

    ayrıca ıu şarkısı çalıntı söylentileri için pek anlamam ama benzer geldi bana da.. bir de team a nın final şarkısı go up bana acaip tanıdık geldi hem de eurovision da azerbaycanın 1. olduğu şarkı varya ona :P tabi işi uzmanlarına bırakmak gerek..

    comebackler comebackler :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Team B'den favorim Bobbydi :) YG çoktan grubu dağıtmayacağını duyurdu o yüzden mesele yok bence :3
      Koreliler de isyan etmiş ama gruba değil şirkete yüklenmişler. Ben Winner'ı destekliyorum, başarılı olsunlar istiyorum. Umarım bir problem yaşamazlar bu tarzda şeyler yüzünden.

      Sil
  4. jenny kim yorumuna tamamen katılıyorum.Kızın annesinin top model olduğunu söyleyen var hissedar oldugunu söyleyen var biryerlerden fena halde torpilli ama anlamadım.Winner birkaç sene içinde kendi yolunu bulacak ve bigbang ile reklama ihtiyaçları kalmayacak diye düşünüyorum bence asıl tehlike yeni kız grubu hem bigbang hem de winner için yük olacaklar tabi çıkış yapabilirlerse yg en iyisi bu kız grubu işlerine bulaşmasın.Taeyang sessiz sedasız geliyor artık albümü filan geçtik sadece gelmesiyle yetinir oldum.winner tanıtım yazını da bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence YG esaslı bir kız grubu çıkarmalı. Ama YG kızlarının problemi erkek kesimi gibi müziklerini kendilerinin yapmaya yönlendirilmemesi. YG yeni bir SNSD kurmak isteyeceğine müzikal yaklaşım olarak yeni Bir BEG kurmak istese çok daha mantıklı bir hamle yapmış olur. En azından rap kısımlarını kendisi yazan bir grup olsun yani.

      Sil
  5. Evet

    Nerden başlasam; söyle başlayayım, Win sonlandı sevindim geriye sadece kazanan takımın ilk adımlarını nasıl ve ne şekilde atacaklarına tanıklık edeceğiz. Onun öncesinde ön grup meselesine gelirsek çıksın çocuklar deneyim olur. Hem onlarında bir hayli seveni var diye düşünüyorum. Programda gördüğüm kadarıyla...

    Troublemaker... efenim şarkıyı dinlediğimde hoşuma gitti ki uzun zamandır bir iki şarkıyı ciddi anlamda sevdim. Bu şarkıda güzel bana farklı bir yani varmış gibi geldi. Video hakkında izlerken "Rihanna - we found love" klibinden bir kaç sahne gördüm. Gerçi o klipten sonra bir çok ona benzer klip çıktı ama ben en çok Rihanna klibine benzettim.

    Geldik asıl meseleye Taeyang şu an beklediğim ve merak ettiğim tek kişi kpop camiasında. İnşallah farklı bir şeyler yapar, kendini müzikal anlamda daha da geliştirmiş ve bunu albüme yansıtmıştır. Umut ediyorum ve bekliyorum.

    Ayrıca aralık ayında Beyonce yeni bir şeyler yapacağa benziyor. Onu da dört gözle bekliyorum.

    hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Şu A Pink cidden yazık diye adlandırdığım bir grup çoğu üye ile alakadar değilim ama Eun Ji cidden çok yetenekli çalıntı olayından sonra çok şaşırdım:( B.A.P konusunda SHINHWA WCGIO ile pek benzerlik yok sadece Badman de nakarat olmayan ama nakarat gibi kullanılan kısımda eğer şöylece bir dinlerseniz öyle hissedersiniz yalnız alaka yok Çünkü sadece o kısımda bir melodi benzerliği var şu şekilde anlatayım Shinhwa orada daha hafif Jazz havası yakalamaya çalışırken B.A.P R&B ve Jazz havasındaydı bir de burada BYG un müzik tarzını tanıdığım için anlayabiliyorum O Jazz yapmayı da seviyor R&B de O sadece Global olmak istiyor Kendi Müziği ve kendi dünyası şu melodide benzerlik eh belki yalnız aynı dedirtecek kadar değil İki şarkıda da arka vokaller benzer zamanlarda giriyor . Belki esinti olabilir diyebilir miyim sanmam şu yüzden benziyor SHINHWA uzun soluklu bir grup bu yüzden sahnede ve müzikte Global olmayı biliyor B.A.P de global akım yakalamak istiyor BYG ancak bu melodi ile bir şeyler yapmayı global görebildi ben çalıntı olduğunu sanmıyorum ayrıca Yine SHINHWA Young Guz sadece Dae kısmı yalnız bunun için TS aranjmanları yada prodüktörlerini suçlamalılar ki gerçekten varsa hatta bir ara hep youtube da Dont Blame B.A.P diye geziyordum ben o aralar yaptıkları tüm şarkıları dinledim yok hani bu zaten Koreli Netizenler tarafından ortaya sürüldü sanırım ilgilenmiyorum da hatırlarsan GD için de aynı şeyi yapmışlardı Alakası yoktu ama şu bir gerçek K-Popta bu var kabul edelim Özellikle SHINee ve A pink cidden yapmışlar ama GD B.A.P ve IU sanmıyorum bir kere GD eminim yai B.A.P ise Emine yakın IU da sayılır :P Uff V.I.P olmadığım halde BB comeback yaparsa kafayı yerim yapın artık şu Come Backi :D Özledim beşini ;P Beni yorumlarımdan tanırsın diyemeyeceğim :P Uzun zamandır takip ederim seni ama hiç yorum yapmadım halbuki Sen B.A.P gerçekten seven nadir insanlardanmışsın :D Bu da demektir ki Henry kardeşimizin dediği gibi Just My Style :D Ve bu arada Badman hakkında yazın var mı yoksa mutlaka yaz :P O şarkının lycrisinin BYG tarafından Haberleri izlerken yazdığını ve Şarkının da Ağustos'tan önce yazıldığını varsayarsak Bu Mısır olayları için yapılmadığını gösteriyordu o zaman da insanlar hep ( bende bende ) Occupy Gezi diye dolaşıyordu Haberlerde de çıktığını koreli arkadaşlarımdan biliyorum hani BYG bunlara direk olarak yazmamış olabilir ama eğer anlamı ile dinlersen her vahşete bir dokundurma var :D İşte Yong Guk işte B.A.P falan yani farkettiysen B.A.P için takıntılı duygularım var :P Neyse eğer daha uzun yorum yaparsam kızarsın falan ( evet bu arkadaşınız uzun bir yorumu yüzünden blog sahibi tarafından azarlandı üühüüggügüüg :P ) Neyse B.A.P hakkında yaz ya kimse yazmıyor zaten kimse de sevmiyor Türkiye'de doğru dürüst :'( Bende işte B.A.P seven bulunca böyle oluyorum :P Ve cidden hayır Babyleri niye kimse takmıyor Yakında kimse B.A.P sevmiyor diye atar yapacağım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben seviyorum hihihih ama sayfaya kayıtlı olmadığımdan anonim gözükeceğim büyük ihtimalle :D

      Sil