15 Ekim 2013 Salı

SHINee "Herkes"i Yanına Çağırıyor...



...Ve ben bu seferlik "pas" diyeceğim. En azından çıkış parçası için.

 Benim kafalarını sallaya sallaya yanaklarını bastırıp yüzlerini balık şekline sokmak istediğim -evet aynen böyle seviyorum- SHINee yaz öncesi çıkardığı iki full-length ve yaz sonuna doğru gelen bir repackagedin (hayır Japoncaları saymıyorum) ardından sonbaharda da yeni mini albümleri "Everbody" ile sahnelere geri döndü. 7 yeni şarkı içeren "Everbody" minisinin bende yarattığı ilk tepki ise sazımı elime alıp "gelmez olaydın panchak SHINeecim dönmez olaydın..." şeklinde türkü çığırma ihtiyacı oldu...

 not: Evet çıkış şarkısı hakkında oldukça ağlak, yer yer ergenlere bağlamış, satır aralarına sümkürülmüş ve aşırı şoktan birazcık (!) abartılmış bir yazı okuyacaksınız, uyarmadı demeyin. Shawol yanım kendini uçurumdan aşağı atma aşamasında ama sevdiği şarkılar arkasına yapıştı bırakmıyor sayın okuyucu. Canım yanıyor, çok canım yanıyor... agfshgasfhgafsh



 Dediğim gibi 7 şarkıdan oluşan albümün ilk parçası aynı zamanda tanıtımlar için kullanılan ve albümle aynı ismi taşıyan Everbody. Ve kendisi bende bütün samimiyetimle şunu sorma ihtiyacı yaratıyor: Neden SHINee... Neden?

 Şarkı elektro ve dubstep temelli ama klasik kpop -hatta genel olarak pop- parçaları gibi sabit bir çizgide ilerlemiyor. Ki aslında bu benim için harika bir şey; çünkü ben müzikte deneyselciliği, doğru yapılmışs oradan oraya zıplamaları, tarzlar arasında dolanmayı severim mesela tüm zamanların en sevdiğim şarkıları arasında Queen'in Bohemian Rapsody'si neredeyse liste başıdır. Eh o zaman sorun ne mi diyorsunuz? Everbody'nin bestesi tam anlamıyla bir kaos! Bütün o değişimler, elektro rifler, klavye girişleri, aradaki davul vuruşları, autotunelar, SHINee üyelerinin çığlıkları... Aşırı zorlama, aşırı kalabalık. Sanki SHINee ne kadar göstermek, ortaya sermek istedikleri şey varsa hepsini aynı şarkıya sokuşturuvermiş gibi. Bu da parçayı ciddi anlamda baş ağrısına dönüştürüyor benim için. Çok fazla, Everbody'de her şey çok fazla.

 "Ama şarkı çok catchy..." diyecek olanlar içinse söyleyeceğim şu: Tabi ki catchy olacak nakaratta
sürekli aynı şeyi söylüyorlar! Saçma sapan bir kelime seçin ve kendi kendinize bir ritmle sürekli tekrar edin bakalım, aklınıza saplanıp kalıyor mu kalmıyor mu? Şahsen ben "acaba sevebilir miyim?" diye defalarca başa sarıp sarıp dinledim ve sonuç şu anda kafamda Minho'nun hoş bir el hareketiyle "evribadi... veyk ap... veyk ap... *bram bra brabrabraam*" demesiyle beraber hala şarkıya hala dolu dolu gözlerle bakmam oldu. Neden bunu benim gibi sevgi dolu bir fana yapıyorsun ki SHINee? Neden?..

 Bununla birlikte Everbody'nin iyi bir yanı da var: Kendisini dinledikten ve bir süre uğraşıp beynimi gerçeği reddetmek için saklandığı delikten çıkarabildikten sonra Sherlock'u Why So Serious'ı falan neden o kadar da beğenmediğimi sorguladım kendi kendime. Onlar güzel şarkılarmış, kıymetini bilememişim zamanında asdagdsgfadgh

 Gelelim benim için bir başka hayal kırıklığı olan koreografiye. Bilirsiniz, SHINee'nin çıkış şarkıları her kulak için çok da dinlenesi olmayabilir ama koreografileri daima kpopun en iyilerindendir. Mesela ben kendim grubun fanı olarak Sherlock şarkısını fazla sevmem ama koreografisiyle bildiğin aşk yaşıyorum. Zilyonlarca defa izlemişimdir bir zilyon defa daha izlerim herhalde. Grup olarak uyum ve koreografi deyince kesinlikle ilk akla gelmesi gerekenlerden biridir SHINee. Ama Everbody koreografisi aynı şarkı gibi facia. Kötü anlamda facia.

 Koreografideki hareketlerin inanılmaz zor olduğunu biliyorum. SHINee'nin aşırı temiz ve bir de üstüne uyum içinde hareket ettiğini ki bu ikisini bir arada yakalamanın çok ama çok daha zor olduğunu da biliyorum. Zaten mesele SHINee'nin yeteneği değil burada. Everbody'nin koreografisinin de tıpkı şarkının çektiği sıkıntıyı çekiyor olması: Aşırı zorlama ve aşırı kalabalık. Bütün o aksiyon bildiğin göz yoruyor. O kadar dolu ki belli bir öne çıkan noktası bile yok gibi, ki aşırı ünlü kpop koreografilerinde hep öne çıkan bir nokta vardır. Sanki SHINee bir yarışmaya çıkmış, eleme turunu aşabilmeye çalışan bu yüzden elinde avucunda ne varsa ortalara seren aşırı yetenekli bir amatör dans grubu gibi. En azından bende yarattıkları etki bu oldu. İlk defa SHINee'nin dansı hakkında böyle bir şey düşünüyorum, üzücü bu.

 Zor, zor, zor; o hareketleri kimse yapamaz, kimsenin grubunda bu kadar çok sayıda üye yüksek notaya çıkamaz... Bunların hepsini ben de biliyorum. Ama her şeyi tek bir şarkıda ortaya sermeye çalışmak niye bunu anlayamıyorum işte. Zor olması iyi olduğu, şık olduğu anlamına gelmez ki sadece zor olduğu anlamına gelir. SHINee iyi mi olmak istiyor yoksa akrobat palyaço mu olmak? Zira ben o bir birlerini kurdukları ve omuzlarını titreterek kenara sıralandıkları ya da sahnede oogie woogie dansı yaparak sağa sola kaydıkları kısımlarda gülmeden edemiyorum da aghfsadsfgadgh

 SHINee... 5 yıldır piyasadasınız ve artık sizi dinleme fırsatı bulmuş insanların büyük çoğunluğu neredeyse hepinizin yüksek notada stabil kalabildiğini biliyor. Bu yüzden hepinizin aynı şarkıda yüksek notayı vurmasına gerek yok, bu sadece şarkının tekrara alınma süresini kısaltıyor, ki biz senelerce musikiden arabeske nağme çekmiş, bir de bundan zevk almış bir halkız. Ben katlanamıyorsam düşünün diğer ırkların aklından ne geçiyordur :P Yok illa çığlık atacağız bu bizim tarzımız diyorsanız ona da eyvallah ama o zaman besteyi bu kadar kalabalık tutmasanız diyorum. Ayrıca mükemmel bir şekilde dans edebildiğinizi, bacaklarınızı 90 derece açabildiğinizi, ters takla atabildiğinizi, amuda kalkıp ellerinizin üzerinde maroton koşabilecek kabiliyete sahip olduğunuzu da biliyoruz. Zorlarsınız yaparsınız bence yani. Ama hepsini aynı koreografide göstermek için kasmak neden? Sanki ne yapacağınızı şaşırmış gibisiniz, koreografınızla konuşun sakinleşsin birazcık. Ahhh başımı ağrıtıyorsunuz...

 Son olarak MV... Anlamadım. Ama Lucifer'i de pek anlamlandıramıştım, ki ikisi de aynı yönetmen
tarafından çekilmiş. Karanlık ortam ve sinematografi hoş, giriş kısmı ilginç, bu yüzden bazı kötü makyajlar ve Taemin'in gereksiz çıplaklığı affedilebilir. Fena bir MV değil bence, koreografiyi bir kenara bırakırsak. Onew'nun solo çekimlerini özellikle beğendim :D Ama Key'in Kleopatra makyajı ve basketbol oynarken terlemiş permalı siyahi insan saçlarıyla büyük sorunlar yaşıyorum; bilginize sayın stilistler ashgfahsfhafh

Bu arada kostümleri çok sevdiğimi söylemiş miydim? Yer yer İngiliz beyefendisine dönüşen Nazimsi kılığı Key'yin şortlarıyla yatılı okulundan kaçmış çilli velet haylazlığına dönüştüren SHINee... Koordinoonanızın tuhaf aklından neler geçmiş anlamadım ama hoşuma gitti :D

 Neyse bu kadar Everbody katliamı ve bir fangörlün kalbine bıçak saplanması hakkında konuşmak yeter. Albümün kalan hoş kısmına geçip karanlık geçmişi unutalım :D

 İkinci şarkı olan Symptoms bende kendisini kollarımın arasına alıp bir köşede mutluluk göz yaşlarına boğulma isteği yaratıyor çünkü tam anlamıyla benim aşık olduğum SHINee'nin şarkısı. Bir an için onu kaybettim korkusuna kapılmıştım da :P

 Symptoms albümün içerdiği ve aslında Lucifer'den beri şekil değiştirse de SHINee parçalarında daima bir yer edinmiş olan o genel elektro duygusunu taşıyan, çok arka planında bir R&B hissine de sahip orta tempodaki bir parça. Müziğindeki rifler özellikle Misconseptions of Me albümünde gördüğümüz o gizemli havayı yansıtmaya devam ederken, şarkı boyunca, verselerde ve nakaratın sonundaki köprülerde devam eden parmak şıklatma sesi şarkıya seksi bir hava da katıyor. Melodi soğuk bir hava taşırken vokaller ve sonlara doğru yoğunlaşan adlibler şarkıya sözlerin taşıdığı acı duygusunu getiriyor. Melodi kalabalık olmadığı ve arka planda kalmayı başardığı için vokallerin gücüyle bir balans yakalıyor. Şarkıda rap kısmı yok ki bence iyi olmuş çünkü rap bölümü vokallerin sağladığı o ağır duygusal havayı biraz düşürebilirdi. Oysa onun yerine Minho'nun tok sesini vokal olarak kullanmışlar, bence gayet de iyi olmuş çünkü şarkıda Minho'nun solo kısmını beğenerek dinliyorum ben. Uzun lafın kısası Symptoms albümün en iyi şarkısı olarak kabul edilebilir benim gözümde.

 Bu arada kendisi albümde Jonghyun tarafından yazılmış olan şarkı, hemen buraya ufak bir not düşelim. Bir yaptığın iş de kalbimi çalmasın be Jonghyun!! XD

 Bundan sonraki şarkı Queen of New York. Eh SHINee'nin ne ara New York'lu bir kıza tutulup oralarda yaşamaya karar verecek kadar aşk sarhoşu olacak zaman bulduğunu pek anlamasam da (hayır, bu sene totoları yer görmedi adamların... Jonghyun hariç :P ) şarkı fena değil, dinlenir :D

 4. track benim bir başka favorim olan One Minute Back. Tam olarak neden sevdiğimi konduramıyorum ama: Acaba müziğin basamak basamak yükselip nakaratta zirveyi vurması sonra köprüde birden düşüp, tekrar aynı döngüye başlaması yüzünden mi, Minho'nun aradaki fısıltılarına mı kapıldım, sadece ritmi kaçmış davul ritmini mi seviyorum, yoksa aldatan sevgilinin bu tavrını görmezden gelebilecek seviyede olunduğunu anlatan temaya mı tutuldum... Hiç bir fikrim yok, sadece One Minute Back iyi bir şarkı benim için.

 Sonra gelen şarkı Destination bana fazlasıyla eski boy bandlerin imaj sertleştirme çabasını girip sert sert kol hakeketleriyle süsledikleri şarkıları hatırlıyor nedense. Ayrıca böyle Medusa I ile Runaway arasında bir yerlerde benim için. Sevmedim diyemem, ama bayılmadım da yani. Öyle işte...

 Close The Door albümün bir başka sevilesi şarkısı. Neredeyse bir vals müziği, bir prenses balosu şarkısı bu. İnsanda döne döne dans etme isteği oluşturuyor. Sakin, hafif, tehlikesiz bir parça aslında. SHINee sevmeyen hatta kpop sevmeyen birisi bile dinlerken iyi hissedebilir. Mükemmel olduğundan değil bu sadece hafif, basitçe güzel olduğundan. Vals yapılası bir şarkı işte, düğününüzde ilk dansınız için muhteşem seçim :P

 Albüm benim ilerleyen zamanda sıradan bulduğumdan pek yanına uğramayacağım Colorful ile kapanıyor. Yeni çıkmış kpop gruplarının çiçek çocuk yüzleri yaparak söyleyeceği bir şarkı değil mi bu SHINee?


 Ve albüm biter...

 Everbody albümü benim için açıkça konuşmak gerekirse Korece albümler arasında şimdiye kadar çıkmış en kötü SHINee albümü. Böyle olduğu için gerçekten üzgünüm ama ne yazık ki gerçek bu. Keşke bu mini ile geleceklerine Misconseptions serisi arasına biraz daha mesafe koyup buradaki bazı şarkıları onlara ekleseydiler ya da ufak bir single çıkarsaydılar... Bilmiyorum; Everbody'de bir aceleye gelmişlik bir olmamışlık var. Ama aynı zamanda Symptoms, Close The Door da var... Yani bu yüzden tamamen boş bir albüm de diyemiyorum işte. Gene de Everbody olmazdı... Bu bana yapılmazdı asghfahgsfah

 Bu arada yukarıda bu seferlik "pas" dedim ya... Her şeye rağmen vazgeçtim. Gel SHINeeciğim ne olursan ol yine gel. Çağırın beni arayın beni... Arayın sizi küçük... Neyse dediğim gibi telefon edin İstanbul'da buluşulum ahsgahsfahgsfh

Siz aptalları neden hala seviyorsam aghsfahfshfh
not: Oogie woogie dansı bu işte. İsmini öyle koydum çünkü çok... oogie woogie agsfagsfh


 Ufacık bir not: Yazdıklarımdan hoşlanmayıp aşağıya "senden fan olmaz" "beğenmediysen SHINee'yi bize bırak"a bağlayacak şeyler yazacak, "Bakın bre rezile neler de yazmış padişahlarımız hakkında tiz elden vurun kellesini" şeklindeki mesajlarla bu yazının linkini orada burada paylaşacak, ekrana okkalı bir küfür savuracaklar... Lütfen yapmayın. Bunların hepsinden şimdiye kadar bolca yaşadım, daha fazlasına ihtiyacım yok. Ben kendi kişisel fikrimi belirttim. Siz de şarkıyı/albümü beğendiyseniz, benim yanlış düşündüğümü düşünüyorsanız buyrun aşağıda fikrinizi belirtin bana nerede yanlış yaptığımı aslında hangi kısmı anlamadığımı anlatın. İnsanlar benim yazımı okuyacak kadar beni kaale alıyorsa benim de onların fikrini okuyup değerlendirecek kadar onlara değer vereceğimden şüpheniz yoktur sanırım ^^Düzgünce belirtildiği sürece karşıt görüşleri okumak sinirlendirmek yerine mutlu ediyor zaten beni :) Bu yüzden "senin gibi fan olmaz olsun" diyecekler ne olur kaale almasın beni zira fan olmanın ne demek olduğu konusunda üzerinde tartışılmayacak kadar farklı fikirlerimiz var demektir. Anlayışınız için şimdiden teşekkürler.

 Kaçtım :D

24 yorum:

  1. Yazı yine yine ve yine "ayynen. Haklısın. Katılıyorum"larla geçti benim için. Dediklerinin üstüne diyecek bi' şeyim yok. Ne diyim Allah bize Kpop çıkış şarkılarına dayanma gücü versin. (Buraya amiiin diyen cemaat ses efekti gelecek) Hem bayram günü ettim duayı ne dersin Nym belki kabul oluragsjchsks XD Ehem.. böyle bişeyin hayatta gerçekleşmeyeceğini hepimiz acı olaylarla öğrendik sanırım. :P
    Düşüncelerini her zamanki gibi güzelcene akıcı anlatmışsın da; Yoon Lida'yı dötüne vurarak önümüze atıp o cümleyi söylettirmek niye Nym?! Hayır amacın onun karizmasını yerle bir edip bizi krize sokmaksa tebrikler başardın zira şu an yerde yuvarlanıp random gülüyorum ahsjdjaksjxbs
    Neysem SHINee yazısının altına sahte altın harflerle hayırlı bayramlar yazıp sessizce köşeme çekileyim ben kkk~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Everbodyyi o special comeback stagede ilk gördüğümde kalpten gitmedim ya... İmmortal olduğuma dair inancım gittikçe güçleniyor Yulli agajshsjshjh

      Ahahaha elimde değil kullanmasam şuracağımda (işaret parmağıyla kalp işaret edilir) kalacaktı o replik~kkkkk Yool Lida'nın karizmasının Kikwang'ın bulduğu her fırsatta ima ettiği gibi uydurma olduğunu biliyoruz zorlamayalım bence. Şapşal ayol o avajshsjshjh Çok seviyorum eşeği :D

      Sana da iyi bayramlar~

      Sil
  2. Rezil!Senden fan olmaz! Shineeyi hak etmiyorsun! Adgjkhgfdss
    Zaten fikirlerin konusunda az çok bilgim vardı everybody şarkısı için burda daha da ayrıntılı anlatmışsın. Herşeyi kabul ederim ama shineeden o koreografiyi kabul etmem :/ Neyseki symptoms gibi bi şarkı var ve bütün herşeyi unutturuyor bana everybody ile ilgili :")
    Albümün diğer şarkıları da güzel ama symptoms ayrı benim için (yoo Jonghyunla hoc alakası yok)
    Eline sağlık^^
    (O gif...Kıyafetler o kadar şıkken o harekete nasıl gülüyorum belli değil agagajsahdh)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya git işine kızım agsjshskavajsh

      SHINeeye burada zamanı geriye saralım Hitchikerdaki gibi bi zaman makinesine binelim diyorum şahsen ben agajsksjh Dönerdik comeback öncesine unuturduk Everybodyyi...

      Zıplaya zıplaya sahne kenarına sıralanmaları da çok komik bence~hahahaha

      Sil
  3. Everydody herkeste bir şok etkisi yaratmış demek ki yalnız değilmişim :) Şarkı özünde çok güzel ama çok fazla kalabalık olmuş dediğin gibi. Keraografi de öyle . O omuz salladıkları sahne bana horon tepmeyi çağrıştırdı ve görür görmez ben de koydum gülmeyi. Teamin'in gereksiz soyunmasına bir anlam veremesem de Jonghyun'un her şeyi yıkıp pisikopat pisikopat bakması <3 ben

    Symptoms çok güzel bir şarkı. Everybody den sonra ilaç gibi gelmişti bana. Pek sevdim çok sevdim. Diğer şarkılarını dinlememiştim albümdeki onlara da bakarım . Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence şarkı özünde de güzel değil daha doğrusu sırf özü olmadığından böyle kalabalık bile olabilir agajshskh Basitçe kötü yani öylesi böylesi yok.

      Sypmtoms göklerden gönderilmiş bir hediye Everbodyden sonra agajshksh

      Sil
  4. Everybody şarkısının koreografisi beni öldürüyor ya her izlediğimde yarılıyorum :D Özellikle senin şu oogie woogie dansı dediğin kısım beni cidden öldürüyor dsfergt :D şarkı öyle kötü gelmedi bana açıkcası kötü ama çok değil belki hafta 2 defa dinlenilebilir *-*
    Colorful şarkısı hakkında yaptığın yoruma kesinlikle katılıyorum *-*
    Destination şarkısını daha önce dinlemiş gibi hissediyorum melodisi falan çok tanıdık geliyor *-*
    Queen of New York şarkısının başı suju nun bir şarkısını hatırlattı bana *-* Şarkıyı dinlediğimde aklıma gelen ilk şey Eunhyuk oldu *.*
    One Minute Back şarkısı albümdeki en iyi şarkılardan biri bence şarkının ilk 30 sn sindeki melodisi çok hoş *-* ve aradaki Minho'nun fısıldamaları ayy :^)
    Close The Door şarkısı cidden tam dans şarkısı albümde en sevdiğim 2. şarkı ve çok hoş bir şarkı *-*
    Symptoms albümdeki tartışmasız bence en iyi şarkı everybody şarkısıyla aynı albümde bulunması bile tuhaf aslında sadece bu şarkıyı single olarak yayınlasalardı ve Everybody albümü hiç olmasaydı daha iyi olabilirdi bence *-*
    Everybody albümü genel olarak bence olmaması gereken bir albümdü sonuçta son albümlerini çıkarmalarının üzerinden ne kadar zaman geçti ki hemen yeni bir albüm yayınladılar cidden çok gereksiz bir albüm olmuş sadece Symptoms şarkısını single olarak yayınsalardı daha iyi olabilirdi bence en azından az da olsa belki dinlenebilirlerdi -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Queen of New York'da ben de hafif bir SPY seziyorum aslında. SHINee-Suju kırması gibi cidden şarkı :D

      Sil
  5. Ah be Nymphe_Nadiad ,ne diyeyim şimdi üstüne tuz biber de ekmek istemiyorum ama klip çıktığında açtım sonunu göremedim. Benim için ilk şarkı önemli sonra klip ve dans şarkı beni hiç ilgimi çekmediği gibi klipteki kıyafetleri o kadar yadırgadım ki :" bu nasıl bir şeydir acep" iç geçirdim. İkinci şarkı, Everbody' ye göre gayet hoşuma gitti.

    Bu albüm bana şunu düşündürdü: Acaba çocuklar çok acele mi ettiler albüm yapmak için? yoksa Zorla yapılmış bir albüm müdür bu? sormak lazım.

    Not kısmına gelecek olursak hiç kendini sınırlama, ne düşünüyorsan yaz bilelim öyle aforoz edecek bir durum ne de konum var.

    Evet Shinee'li günler dilerim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kostümleri genel olarak sevdim aslında :D
      Acele etmediler de tam olarak özenmemişler gibi de... Bilemedim.

      Sil
  6. Daha bütün albümü dinlemedim ama Everybody vitrin için cidden kötü bir seçim. Onun yüzünden pek hevesli de değilim dinlemeye zaten :") Şarkı üzerinde konuşmaya bile değmez. Söylenecek her şeyi sen söylemişsin. Fakat "Everybody dinlemelik bir şarkı değil, performans şarkısı. O yüzden o şekilde yorumlanmalı." tarzında yorumlar gördüm. Valla, müzik dinlemek için yapılır. Shinee de bir müzik grubu, doğal olarak biz de dinlemelik müzik bekliyoruz onlardan. Genel olarak 'müzisyen' dediğimiz şahıslardan beklediğimiz şey bu. Onların da yapması gereken şey bu. Müzik yani. Katlanılmaz şekilde kötü oluşuna başka kılıflar bulmak daha mantıklı olur. Ama güzel denemeydi yine de. Beş Yıldızlı Pekiyi ☆☆☆☆☆
    Ayrıca SM'in iki yıldır müzik diye gürültü yapmasından çok sıkıldım. Adamlar mal bulmuş mağribi gibi atladı dubstepin üstüne, iliğini kemiğini sömürdü resmen. İlk bir kaçına katlanabilirsin ama bütün gruplarına bu tarz şarkılar yapınca insan şirkette işini bilen birileri olup olmadığını merak ediyor. Catch Me, Humanoids, Break Down, I Got A Boy, Wolf, Sherlock, Dream Girl, Why So Serious, Electric Shock, Rum Pum Pum... Henry staylası kocaman bir WOW sana SM!! Hele Shinee'ye sanki özellikle yükleniyormuş gibi son cb şarkılarının hepsi odaklanılması zor, kafa karıştırcı şarkılar... Sen kpop tarihinde en çok takdir edilen gruplardan birini kurmuşsun, hepsinin sesi mükemmel, hepsi çok iyi dans ediyor, harmonileri mükemmel ama tutup böyle çöplerle halka sunuyorsun. Stratejin umrumda değil ama Shinee'nin kalitesini lekeliyorsun be SM. YAPMA!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2009 civarından -hadi 2010 başı olsun- beri SMin tarzı bu oldu zaten: Müzik için sahne hazırlamıyor, sahne için müzik yapıyor. Başlarda mantıklı bir yaklaşımdı sonuçta kpop bu, görsellik her şeyden önce gelir ama gittikçe abartmaya başladılar bu yüzden 2012den itibaren işler zırvalaşmaya başladı bence. Son geldiğimiz nokta da senin de saydığın şarkılar. Aralarından Dream Girl hariç hiçbirini dinlemeye katlanamıyorum ben kendi adıma. DBSK dağıldıktan sonra TVXQnun yüzüne bakmaz oldum zaten, eh bütün vokaller JYJye gidip geriye bir çığlık atan Changmin kalınca...
      SMin SHINee ile ne alıp veremediği var, kafamın attığı zamanlarda gerçekten merak ediyorum. Hayır, SHINee bu tarzda şarkılardan hoşlanıyor desem kendi yaptıkları şarkılara, programlarda ismini andıkları sanatçılara bakıyorum, alakası bile yok! Resmen çocukları bu zırvalıkları yapmaya zorluyor gibi geliyor, fan kalbim acıklı acıklı hikayeler yazıyor, buralarda kendimi paralıyorum sonra aghfshafshasfh Cidden çok yetenekliler, her kesime hitap edebilecek, herkesin takdirini kazanabilecek bir grup SHINee üyelerinin ses kalitesi olarak. Yazık ediyor SM gruba, başka bir şey değil.

      Sil
  7. Öncelikle tam tahmin ettiğim gibi Everbody'i beğenen Allah'ın tek kulu benim xD Hehehe ve evet boku çıkarılmış dubstep ile kulaklarıma işkence yapmayı seviyorum xD Şaka bir yana gerçekten telefonla dinlerken bile kulaklarım patlayacakmış gibi hissetmiştim ama her ne kadar çok gürültülü olsada dinlemekten kendimi alamadım,bilmiyorum şarkı kendini bana dinlettirdi,zaten birkaç dinlemeden sonra bende sevdim ve alıştım. Bu yüzden şarkının çok gürültülü olması hakkındaki yorumlara diyecek lafım yok,kimisinin kafasını yerinden sökebilir cinsten. Ama koreografına çok büyük haksızlık etmişsin Nimfi cık cık yani xD Hele amatör ve SHINee kelimeleri yan yana hiç hoş durmadı. Koreografi evet dediğin gibi aşırı zor,neden mi,belki o hareketleri yapmak zor değil ama hem şarkı söyleyip hemde o hareketleri akılda tutmak çok zor olsa gerek. Ve benim kanaatimce koreograf şarkıyla da uyumlu gitmiş yani ne biri çok hızlı ne biri çok yavaş,ikiside çok hızlı ilerliyor. Bunun için amatör lafını bu koreograf için çok acımazsızca buldum. Gel gelelim klibe,klip fazlasıyla buram buram SM kokuyor.İlk başta çıkan 'klip dış ortamda çekilecek' dedikoduları aslında teaserla çoktan yalanlanmış olmuştu çünkü o şarkı dış ortamda söylenecek bir şarkı olmadığı sound'undan belliydi. Ha ama SM bizi çok fena faka bastırıp , klibin başındaki giriş kısmında 'olamaz klibe bakkkk yoksa yoksa'' demeye kalmaya tüm üyelerin ayağa fırlayıp dans etmeye başlamasıyla ''Ben biliyordum zaten böyle olacağını,ne bekliyorsun ki hıh' dedirttmesi bir oldu. Ama klip çok kötü değil,en azından ben izlerken eski SHINee videolarına nispeten bunda pek sıkılmıyorum.

    Kıyaftler hakkında yorum yapmama gerek var mı ? Bence bugüne kadar SHINee'nin giyip giyebileceği en iyi sahne kıyafetleri ('Close It'tekiler hariç). Close It'te o kıyafetleri giydiklerinde şunu düşündüm,acaba stilistlere ''Allah aşkına ne olur bize Juliette kıyafetlerini verin,ne olur ne olur'' demişler midir xD Yani hangi erkek o kıyafetleri gönül rahatlığıyla giyinirki,ben olsam ağlardım xD

    Normalde pek yavaş ritimli şarkıları sevmem,ama bu albümdeki bütün şarkıları sevdim,zaten SHINee Dream Girl'den bu yana albüm konusunda beni pek bir memnun ediyor.Bu yüzden kendimce 'en kötü' nitelendirmesinide bu albümden tenzih ederim. Gerçekten herkes Everbody ile yargılayıp albümümü dinlememezlik yapmamalı.Bir şarkı için tüm şarkıları afaroz etmek haksızlık olur xD

    Bu arada sormak istediğim bir şey var Colorful'da rap yapanlar kimler ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SHINee amatör demedim "her şeyini ortaya koymaya çalışan amatör ve 'aşırı yetenekli' bir dans grubu gibi görünüyor" dedim ama :D Yani yanlış anlamlandırmışsın ben SHINee'nin dans yeteneğine asla laf söylemem, göz var nizam var sonuçta.

      MV bence de fena değil: Anlamsız ama göze hoş görünüyor. Ki yukarıda da böyle demiştim zaten.

      Ben Sherlock kostümlerini de beğenirim aslında :D Ayrıca Lucifer eradan da çok hoşlanıyorum tuhaf bir şekilde~kkkkkk Ve Dream Girl çiçekli takımlarını da sevmediğimi söyleyemeyeceğim XD Close It faciaydı evet, ama Symptoms sahnelerinin hepsinde giydikleri genel olarak hoştu.

      Bence Japoncaları dışarıda tutarsak gerçekten SHINee albümleri arasında en kötüsü bu. Romeo ve ilk albüm SHINee World'ün repackagedi A.Mi.Go benim çok ama çok azıcık farkla favori SHINee albümlerim gibi bir şey, 2009 Year of Us'ı da çok beğenirim, Lucifer de aynı şekilde, Misconception of Us'tan ne kadar memnun olduğumu zaten önceki yazılarımda belirtmiştim. Bu da Everbody'yi benim için en kötü SHINee albümü yapıyor benim için :/

      İlk olarak Key sonra Minho ^^ Key "be my favourite color pink" diyor nasıl anlamazsın? :P

      Sil
  8. Ahaha,yorumlarin Çok guzel :D
    Daha demin albümü full olarak dinledim -bir yandan ders çalışıyordum ama dinledim yani kkkk- ve kesinlikle harika bir albüm değil. Albümü güzel yapan Close The Door sanki. Bilmiyorum be Nym,albümdeki şarkılar pek hosuma gitmedi. Olmamış bu comeback,SHINee...olmamış. Iyisi mı siz tekrardan bir comeback yapın...
    Tabi SM comebacki bu kadar aceleye getirirse olacağı budur -,-
    Içimdeki fangirl perişan,mutsuz,hüzünlü adjddjjdkdkaksnsksjs.
    Ben gidip sessizce köşeme çekilip Dangerous veya Like A Fire dinleyip,mutsuzluk gözyaşlarımı dokeyim en iyisi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naptim,n'ettim ben asjskdkks. Ayık kafayla tekrar dinleyince aklim basima geldi. Symptoms'i ve One Minute Back'e nasil da haksızlık ettim kkkk :D

      Sil
    2. Sen de benim beğendiklerimi beğenmişsin görünüşe göre :D Ben iki gündür bir de Destination'a sardım nedendir bilmem. Ama şarkıyı beğendiğim yok sadece dilime/aklıma dolandı :D

      Sil
    3. Öyle oldu :D
      Albümü ders çalışırken dinledigim icin şarkıların hepsi güzel gibiydi. Sonra ders çalışırken ne dinlersem dinleyeyim kulağa hos geleceğini farkettim haha :D
      Queen Of NY da hosuma gitti sanırım. Iyi şarkı bence :D

      Üstteki yorumu görünce söylemeden geçemeyeceğim,Key'nin rapi Minho'nunkinden daha güzel. Sesi de daha güzel. Zaten onun her şeyi güzel asdasdass. Key'ye zaafim var,bu yuzden o iğrenç fangorllugumu mazur görün :P

      Sil
  9. Everybody hakkında tamamiyle katılıyorum sana anca bu kadar olur yani... :D
    İlk dinlediğim de sesini kısmak zorunda falan kaldım....Dubstep'in de fazla hayranı olmayan biri olarak bu gerçekten bana fazla geldi... ı.ı Üzgünüm Shinee ama bence bu şarkı olmamış.. :D Yeniden yapıp gelin adsgdagffdsg
    Albümün geri kalanından sadece symptoms'u dinlediğim için başka bir şeye yorum yapamıyorum şuan :D Ama büyük ihtimal albümün geri kalanıyla fazla bir sorunum olmayacak.. ^-^

    Yazılarını gerçekten çok seviyorum ve her zaman yorum atmasam da blogunun sıkı bir takipçisiyim. Senden bir de BTOB albümü yazısı gerçekten isterim aslında. ^-^ Özellikle son albümleri Thriller için ben ölüp ölüp dirilirken senin de onlar hakkında ki düşüncelerini gerçekten duymak isterim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SHINee konusunda hemfikir olduğumuza göre...
      BTOB benim için sevdiğim ama zaman ayıramadığım bir grup çünkü malum tonlarca gruba göz süzüyorum büyük bir açgözlülükle aghsfghafsh Catch Me şarkısını çok fazla dinliyorum ama son albümden. Wow geçen seneki sonbahar takıntımdı ayrıca :D İyi bir gruplar bence ileride çok ama çok daha iyi yerlere gelecek, piyasada sağlam bir yer edineceklerden gibi geliyor bana ^^ Bir de çok şebekler yahu!!!~hahahaha

      Sil
  10. Haha ilk dans şarkısı mı daha bir merak ettim şimdi :D
    Ya senin yazının altındaki en kısa yorum benimki oluyor dikkatimi çekti de. Çok belli oluyor mu acaba cahilliğim:D
    Ben onca anlamadığım kelimeye rağmen yavaş yavaş anlamaya özen göstererek okuyorum ama yorum yapmaya gelince olmuyor o tabi :D

    YanıtlaSil
  11. Bence everybody o kadar da kötü değil. Ben dinlerken zevk aldım..

    YanıtlaSil
  12. Düşüncelerinize birsey diyemem ama ben sevdim ve video komik falan da değildi niye gulmusseniz anlamadım.

    YanıtlaSil
  13. walla yazdıkların bir yığın çöp.SM SHINee de alışılmamış bir tarz denedi siz de klasiğe baklı kaldığınıziçin beğenmediniz tek sorun bu.SHINee alışıldık şeker çocuklardan sert bir yapıya büründü bu albümde.terimleri anlamlarını biliyorsun da yanlış kullanıyorsun.günümüz amerikasında en sevilen şarkı türlerinden biri Everybody.ayrıca tarza gelmişken beğenmeyeninsuratına tükürüp zevksizsin derim ben çünkü o tarza tek kelime eldilmez hele Key hakkında yaptığın yorumlar çok basit kaçmış okuduğuma yazık

    YanıtlaSil