22 Ekim 2013 Salı

Kişisel KPOP Kız Grupları Rehberi Sürüm 2.0

 1 yıldan uzun zaman önce "hep erkek grupları hep erkek grupları... Kimse mi kız gruplarını dinlemiyor yahu?!" kafasıyla bir kız grupları rehberi yazmış, çoğu grup hakkında kendi düşüncelerimi belirtmiştim. Ama gel zama git zaman yeni gruplar çıktı benim listeye aldığım bazı gruplar hakkındaki görüşlerim olumlu ya da olumsuz bir yönde değişti yani listem kpopun hızına dayanamayıp eskiyerek çöpe atılacak kıvama geldi. Bu sebeple ben de eski listeden kurtulup bir sürüm 2.0 hazırlamaya karar verdim. :D

 Genel olarak yazının hatlarına dokunmayacağım sadece bazı eklemeler olacak o kadar. Bu sebeple eski yazının başına koyduğum notla başlayalım mı?

 "Bunlar sadece benim bir benim bir göz attığım ya da dinlediğim kız grupları hakkındaki bilimsel dayanaktan son derece uzak, tamamen hala ham olduğunu düşündüğüm kişisel zevkime göre yazılmış, grup tanıtımından ziyade gruplara bakış açımdan bahsedilmeye çalışılmış zırvalıklardır. Hayır, ben önce uyarımı yapayım da~haha"



SNSD-GIRLS GENERATION:

 9 üyeden oluşan SM çıkışlı SNSD kpopun en büyük kız grubu olabilirler ama benim için... Pek de sayılmaz.

 Gene de SNSD'nin neden sevildiğini anlayabiliyorum. En başta Kore güzellik ölçülerine göre bu 9 hanım kızımız gerçekten güzel. Ben kendi adıma hiçbirini aşırı derecede güzel bulmasam da Koreliler kızlara cennetten düşmüş huriler gözüyle bakıyor sonuçta. İkinci olarak hit olmuş SNSD şarkılarının hepsi akılda kalıcı, basit şarkılar; tam anlamıyla pop müzik kültürüne uygun yani. Aranızda bir süredir kpop dinleyip de ellerini kıvıra kıvıra "I'm ur genie booy~" demeyen,  bir süre "nomu panchak panchak nuni bushiyo no no no no no~" diye dolanmayan yoktur herhalde. :D Üçüncü olarak SNSDnin hit olmuş koreografileri de normal insanlar tarafından taklit edilebilir görece basit noktalara sahip işler ki bence bu durum insanların ilgisini çekmiş, hoşuna gitmiş olmalı. Bir de SNSD kızları bazı dedikodular dışında (büyük Wonbin vakası havada kaldığından onu saymıyorum) skandalsız ve hepimizin bildiği üzere Kore için önemli bir şey bu. Ayrıca SM gibi "ben sizin babanızım ben ne yaparsam o dinlenir" kafasındaki bir şirketten çıkmış olmalarının da olaya katkısı yadsınamaz bence. Gerçi SNSD zamanında bizzat SMStanlardan çok çekmiş ama... O tamamen başka bir hikaye.

 Gelelim onlar sadece plastik yüzler, şarkı bile söyleyemiyorlar tarzındaki artık klişelemiş SNSD antisi yorumlarına: Katılmıyorum ben. Taetiseo çıkmadan önce yetenekleri konusunda buna yakın şeyler düşündüğümü inkar edemem çünkü Genie ya da Gee gibi SNSD dinlemeyen kesimin SNSDyi tanıdığı parçalardan hiçbirisi inanılmaz bir vokal yeteneğine ihtiyaç duyan şarkılar değil. Ama Taetiseo Twinkle ile geldiğinde "evet" demiştim "SNSD vokalleri iyi eğitilmiş seslere sahip". Twinkle'a şarkı olarak çok bayılmıyorum pek ama bana SNSD şarkı söyleyebiliyor dedirtmiş -ve bir süre de dilime dolanmış- bir şarkıdır, o yüzden adını anmadan edemedim.

 Müzikal tarzına da biraz değinirsek... SNSD hayranı olmadığım ve genelde çıkış şarkılarını dinlemiş olduğum için onlara göre gideceğim. Benim aklımda SNSD Run Devil Run, Boys ve I Got A Boy gibi elektropop, imaj olarak da daha olgun (I Got A Boy için asi belki) gibi şarkılara sahip olsa da Gee ve Oh! gibi şarkılarından dolayı hep bubblegum pop grubu olarak kalacak. Bir türlü bu imajı aşamıyorlar gözümde, grubun bu imajını da biraz yapmacık bulduğumdan sevemiyorum zaten.

 Gene de bu hiçbir SNSD şarkısını sevmediğim anlamına gelmez, bu yüzden işte dinlemeyi sevdiğim SNSD şarkıları: Time Machine, Run Devil Run, Tell Me Your Wish (herkes o şarkıyı gizliden gizliye seviyor, saklamayın :P), Top Secret ve genel olarak Taetiseo albümü. Hatta Twinkle bilgisayarımdaki tek tam SNSD albümü olur, diğer albümlerden dinlenir dediğim şarkıları saklayıp gerisini silmiştim :D

Not: Tamamen olay dışı ama ben Sunny'ye çok gıcığım yaa... Bir insan nasıl o kadar yapmacık olabilir?

F(X):

  Bir başka SM grubu daha ki benim için SNSD'den çok daha iyi.

 Amber'ın erkek sanıldığı bir evrede (her birimiz o aşamadan geçtik empatik kurun azıcık) biraz da bu durumun etkisiyle ilk sevdiğim ve hala en sevdiğim kız gruplarından olan f(x) işi başından beri elektropop yapıyor. Tabi ki gel zama git zaman, yeni trendlere uymaca derken tarzında bazı dalgalanmalar oldu ama çıkış parçası Chu'dan başlayarak daima elektro dans pop genresi çevresinde döndüklerini söyleyebiliriz bence. Takma adları SM'in üvey evlatları olsa da müzikal karakter açısından SMin en sağlam gruplarındandır diyebiliriz bu sebeple. Tabi SM babaları tarafından sürekli itelenip kakalanmak karakterlerine bir oturaklılık getirmiş aghshafshgafsh (Gerçi son dönemlerde patlayan olayları ve Kyristal hakkındaki sonu gelmez "saygısız" dedikoduları yüzünden üvey evlat muamelesi görmelerinden ziyade ortalığı karıştırmayıp şirkete uğrayan konuklara cici yüzlerini gösterebilsinler diye biraz geri planda tutulmuş olmaları daha büyük ihtimal bence :P )

 Aslında ben bütün üyeleri seviyorum ama favorim Amber. Her ne kadar son albümde en sevdiğim şarkıyı görece kalın sesiyle biraz öldürse de o kız daima yeteneği ve sempatikliğiyle şuramda -kalbimi işaret ettim- kendine yer bulacak. Lama Dino Amber for life!!!

 Sevdiğim f(x) şarkılarına gelirsek... Favori kız gruplarımdan biri olduğundan aslında dinlediğim ve sevdiğim çok fazla f(x) şarkısı var ama ilk defa göz atacaklar için sayıyı azaltmaya çalışacağım: Lachata, Chu~, Mr. Boogie, Gangsta Boy, Lollipop feat. SHINee, Beautiful Stranger (not: kendisi favori kız grubu şarkılarımdan, diğerlerine bakmasanız bile bunu dinleyin) ve son albümden Shadow, Goodbye Summer feat. Do Kyungsoo, Snapshot. Bu kadar yeter herhalde :D

T-ARA:

 "Bir başka sevdiğim kpop kız grubu daha" demişim olayları patlak vermeden önce yazdığım eski yazıda. Hayat...

 Her neyse skandalları ve şu anda batmak üzere olmalarından -ya da çoktan batmış olmalarından- bahsetmeyeceğim burada.  Çünkü benim için T-ARA gerçekten eğlenceli bir grup. Roly Poly ve Lovey Dovey buram buram disko kokan ve bu yüzden dinledikçe gülümsememi sağlayan parçalar, ki zaten hala en sevdiğim iki T-ARA şarkısı. Ama Roly Poly'deki rap kısmı çok saçma söylemeden geçemeyeceğim. Zaten T-ARA'nın en eleştirilesi yanı bu, saçma sapan yerlere rap koyuyorlar (Ve biz artık bunun sebebinin grup içi uyumsuzluklar olduğunu biliyoruz biz).

 Son işlerini gördükten sonra T-ARA'dan artık bir şey olacağını zannetmiyorum açıkçası. Bunny Style mı? Hadi ama T-ARA! Son çıkardıkları Number 9 da hafiften bir hayal kırıklığı yarattı bende açıkçası. Ki bir de Kore tarafından artık ağızlarıyla kuş tutsalar kabul edilmeyecekleri gerçeği var ki... Gene de bilmiyorum, kpop tuhaf bir müessese, bir anda her şey değişiveriyor

 Güya skandala değinmeyeceğim demiştim bir de...

 Dinlenesi bulduğum T-ARA şarkıları şunlar: Yukarıda da söylediğim gibi Roly Poly ile Lovey Dovey favorilerim ama saçma bir şekilde agyeodan ölen Apple Is A'yi de çok seviyorum. Yayaya da tam bir zırvalıktır ama tepinmesi çok eğlenceli o şarkıda. Cry Cry da dinlenir. En ünlü şarkılarından biri olan Davichi düeti We Were In Love'dan ise hiç haz etmiyorum, rap bölümü şarkıyı tamamen dinlenmez kılıyor benim için. O kadar gereksiz ki... Ayrıca bizim fantezi müziğimiz varken ne diye cırtlak sesli Koreli kızların içli içli söyleyişlerini dinleyeyim bir yerde değil mi? XD Bir de T-ARA'ya ün getiren şarkı olmasına rağmen Boo Peep'i de sevmem. Ama Gayo Daejun 2009'daki Boo Peep sahnesi evrendeki en güzel şeylerden birinin bir parçası olabilir. U na mean? XD

 Ahhhh en iyi Gayo Daejun sahnelerinden biriydi...

ORANGE CARAMEL: 

Kesinlikle ismine uygun bir grup Orange Caramel. Çünkü aynı karamel gibi bayıyor insanın içini. Tatlı tatlı, çoooook fazla tatlı... Sesleri çok tiz geliyor bana, dinlemeye katlanamıyorum. Ama Bangkok City'nin Infinite coverını severim~haha Bana da bu kadar Orange Caramel yeter zaten.

WONDER GIRLS: 

"Listede olmasının tek sebebi sevmediğimi söyleyebilmek." Yalaaaaaaaaaağn!!! 1 sene önceki Nym gerçekten ayıp etmişsin sen hem Wonder Girls'e hem de kendine. Zaten dağılıp gittiler denebilir...

 Tamam, bir Wonder Girls fanına dönüştüğüm yok, aslında grubu o kadar sevdiğim de yok ama Hot isimli şarkıları sebebiyle yaşadığımız soğukluğu Like This'in çıkışıyla gerilerde bırakıp kendimize yeni bir sayfa açtık. Değil mi kızlar?  Hala Hot'tan nefret ediyorum ama... Uzun zaman önce dediğim gibi "O nasıl bir şarkıdır yaa? "Bacaklarım bilmem kim gibi uzun/ Bütün erkekler benim peşimde/ Anne neden beni bu kadar güzel doğurdun"... Hayır Wonder Girls... Sadece hayır."

 JYP çıkışlı, variety program özürlü bir gruptur (ya da gruptu...) Wonder Girls. Ama Tell Me, Nobody, Be My Baby gibi zamanının en popüler parçalarına imza atmış dinlenesi bir gruptur. Bu ismini andıklarımın hepsini severim. Like This, R.E.A.L, Girls Girls, Me In, Act Cool da dinlediklerim arasında. 

MISS A:

 Oh! My School'da Min ile tanışmamla ve ne kadar kafa kız bu böyle diye düşünmemle beraber daldığım ve bir süre ciddi ciddi fanı kafasında dolandığım kız grubu Miss A. JYP'nin Suzy'yi birazcık rafa kaldırıp Tanrıça Fei ve sevgili Min'ime yükleneceği günleri sabırsızlıkla beklediğimi de söylemeliyim.

 Breathe, Good But Bad ve Goodbye Baby grubun en ünlü şarkıları ve hepsi dinlenesidir. Son albümleri Indipendent Women Part. III'nin çıkış parçası I Don't Need A Man bir başka favori Miss A şarkım. Aslında grubun güzlü kız imajını çekici bulduğumdan genelde sevdiğim şarkıları da bu tema çevresinde dönenler. Bu yüzden Touch albümü konseptine pek sıcak bakmasam da Touch ve Over U şarkılarını seviyorum.

SPICA:

"Hak ettiği yerde olmayan kız grubu." demişim hala öyle düşünüyorum. Rapperının bile şarkı söyleyebildiği Hyori tarafından yetiştirilmiş bir grup SPICA, nasıl hak ettiği ilgiyi göremez anlamıyorum

 2012'de çıkış yapan yani daha taze olan SPICA ses açısından gerçekten doyurucu bir grup. Genelde çoğu insanı kpop kız gruplarının şarkılarından soğutan (oppalarına sulandıkları düşüncesi dışında :P ) aşırı tiz sesleridir. Oysa SPICA üyelerinin genel olarak sesler tok bir de üstüne güçlü. İyiler, gerçekten.

 Hangi şarkıları dinlenmeli derseniz: İlk dinlediğim şarkıları olan Russian Roullette benim hala favorim. Ama Up&Down, Anger, Potently, Diary, That Night, Tonight'ı da severim. Son olarak üyelerden Bohyung solo bir single yayınladı, dinleyin dinletin. Hatta buraya çevirisini bırakayım~kkkkk


Spica seveceksiniz ya da seveceksiniz. O kadar!! aghshafshagfdhdh

BROWN EYED GIRLS:

 Çok önceden kendileriyle tek alakam Dirty Eyed Boys'un Abrakadabra coverı olsa da (aklıma gelmişken gene bir izleyeyim bari~hahaha ) öyle dolanırken Drunk On Sleep şarkılarına denk gelmemle kalbimi çaldı BEG. O zamandan beri böyle bir kaideye koyup tapınasım, "unnilerim beniiiğm" diye yatağıma kıvrılıp ağlayasım var. Tamam o kadar değil ama biliyorsunuz, Brown Eyed Girls benim favori kız grubum, biraz anlayış gösterin :D

 Brown Eyed Girls'ü anlatmaya nereden başlasam... Haklarında neler söylesem... Gain'e olan aşkımdan mı bahsetsem, Miryo "kpopun en iyi kadın rapperı bitchez" diye direkt konuya mı dalsam? Narsha'nın seksapeline mi değinsem, JeA'nın sesine mi? Bilmiyorum, bilmiyorum. Yalnız tek söyleyebileceğim şu: Brown Eyed Girls Korelilerin evlenip çocuk yaptıktan sonra da müzik yapmalarına izin verdiği tek Koreli kız grubu, buyrun siz düşünün.

 Peki hangi şarkılarını dinleyelim mi diyorsunuz? Hepsi deyip yırtamıyor muyum? Sevdiğim çok fazla BEG şarkısı var açıkçası, hepsini buraya yazsam da zaten dinlemezsiniz~kkkkk Beni BEG'e aşık eden şarkı Drunk On Sleep'le başlamanızı (çünkü seksi imajlarını boşverircesine BEG albümleri bu tarzda duygusal balladlarla dolu), Sound G albümünde bir süre dolandıktan sonra, sololara doğru uzanmanızı (evet, her üyenin solo çalışması var), ardından geriye dönüp Leave Miss Kim albümüne kulak kabartmanızı neden geriye doğru gittiğiniz anlamasanız da üstüne ilk albüm Your Story'yi dinlemenizi, son olarak da son albüm Black Box ile bir cila çekip Brown Eyed Girls fanı olmanızı öneririm. Gelin unnilerinizin/noonalarınız kollarına... Gelin...


AFTER SCHOOL: 

 "UEE'nin gözleri sebebiyle (korkutuyor beni) bulaşmadığım grup :P Ama Because Of You, Play Ur Love ve Diva şarkılarını birazcık seviyor ve dinliyorum o yüzden bir ara incelemeye alacağım kendilerini." demişim. Hala almadım. Hala bildiğim ve dinlediğim After School şarkıları bunlardan ibaret. Sadece en son şarkılarında pole dancing yaptıklarından bacaklarının morardığını biliyorum bir de o kadar. Ama iyi haber: Artık UEE'nin gözlerinden korkmuyorum aghsahfshagfh


SISTAR: 

Bu grup benim için sadece Hyorin'den ibaret. Hyorin'in sesini gerçekten çok seviyorum ama Sistar'ı grup olarak beğenmiyorum, o yüzden dinlemiyorum da. Hyorin'in sesini duymak için Immortal Song performanslarına göz atabilirsiniz, şahsen ben öyle yapıyorum.

 Gene de Alone ve Gone Not Around Any Longer iyi şarkılar, mutlaka dinleyin.


KARA:

 Neredeyse dağıldılar... Üzücü bu, çünkü ben Gyuri'nin programlardaki sivri dilinden hoşlanmak ve Nicole'ü sempatik bulmak dışında pek ilgilenmesem de KARA kpopun zirveyi görmüş kız gruplarından biri, Japonya'daki popülariteleri ise şakaya gelecek bir şey değil.

  Japonya'da fazla vakit geçirdiklerinden mi yoksa aslında Japonya'da bu kadar vakit geçirmelerinin sebebi oraya olan uygunlukları mı bilmiyorum ama KARA'nın müziği bana hep jpopu hatırlatmıştır bir şekilde. Kpop için fazla animasyon bir müzik sanki. Gene de adam gibi oturup dinlediğim tek KARA albümü son albümleri Full Blossom olduğundan müzikleri hakkında kesin bir eleştiride bulunamam; genel olarak çıkış parçalarından dolayı kapıldığım bir his bu.

 Lupin, Mister ve Runaway sevdiğim KARA şarkıları. Miss U'yu da büyük fanı olmasam da şirin ve nostaljik buluyorum. Sanırım bu kadar...


4MINUTE:

 Eğer bir 4Minute fanı olsam herhalde en sevilmeyen kadroya dahil olurdum, çünkü 4Minute değil direkt HyunA seviyorum. Genelde fanlar HyunA için 4Minute seven kişilerden hoşlanmıyor~kkkkk

 Gene de Hot Issue, Sweet Suga Honey, Huh sevdiğim kız grubu şarkıları arasında. Ayrıca Ready Go Japoncasını sevdiğim nadir kpop şarkılarından biri. Bundan sonra ise HyunA sololarına geçiyoruz benim müzikçalarımın 4Minute bölümünde :D

 Bir de Muzik var ama onun 4Minute versiyonunu değil Gayo Daejun'daki Key versiyonunu seviyorum XD

SECRET: 

 Grupla çok ilgilenmiyorum açıkçası ama sırf Yongguk-Himchan-Jongup üçlüsünü göreceğim diye defalarca Shy Boy MVsi izleyip sonunda şarkıyı ezberlemişliğim vardır. Şaaay şaaay şaaay boooy oh oh oh oh maay boooy~

 Benim için Secret B.A.P.yle aynı şirketten olan ve Song Jieun isminde bir üyesi bulunan kız grubu. Song Jieun'u da B.A.P sayesinde keşfettiğimden... Yani grupla ilgilenmiyorum ve Yoohoo gibi şarkılarını falan düşündüğümde de hiçbir pişmanlık hissetmeden yoluma devam ediyorum.

 Ama Song Jieun'un son solosu Hope Torture her şarkısıyla güzel bir single oldu bence. Bıraksınlar bu kızı solo devam etsin kliplerinde bol bol Himchan falan oynatsın ben de izleyeyim... Ayh yani dinleyeyim agsfgafshafh

HELLO VENUS

 "Çaya kalır Mısın?" ismindeki bir şarkılarının olmasıyla beni benden alan Pledis çıkışlı kız grubu. İlgilenmiyorum, büyük ihtimalle bu şekilde de devam eder diye düşünüyorum. Gerçi bir yıl önce Wonder Girls'le de ilgilenmiyordum, sağım solum belli olmuyor bu konularda. O yüzden açık kapı bırakacağım size, hadi canlarım benim.

 not: Bir dahakine kahveye çağırın o amacınız için daha uygun bir kod aghsfgahfsah

LADIES' CODE

 İnsanlara Pretty Pretty şarkısıyla eziyet etmekten hoşlandığım grup~kkkkk Ama insanın kafasına çok takılıyor, merakınıza kapılıp sonra da MVnin saçmalığına takılıp fazla dinlemeyin bence :D

 Bu sene çıktılar o yüzden fazla üzerlerine gitmenin bir anlamı yok. Ayrıca Hate U şarkıları o kadar da kötü değil.

GLAM

 Glam ilk Party (XXO) ile çıktığında dikkatimi çekmiş bir gruptu çünkü şarkı kpopun gösterip gösterip bulaşmadığı eşcinselliği onaylar sözlere sahipti, bu açıdan ilginç gelmişti. Ama daha sonra bu isyankar tarzlarını devam ettirmedikleri ve bir süre ortalıktan kayboldukları için benim de gruba ilgim söndü. Son zamanlarda ne yapıyorlar, ne işlerle meşguller hiçbir fikrim yok, ben en son I Like That'de kaldım.

9 MUSES

 Manken idoller? Evet Nine Muses bilgim burada bitiyor şimdiye kadar bizimle olduğunuz için teşekkürler.

 Ah bir de yeni comeback yapmış olmaları lazım teaserlarını görmüştüm bir süre önce :D Tamam, gerçekten bu kadar biliyorum bu grupla ilgili.

5DOLLS

 Bu grup bir zamanlar karma grup olan Co-Ed School'un kız tarafı oluyor efenim. Açıkçası ben Co-Ed School'u severdim Too Late'i hala dinliyorum ama karma grup tutmayınca şirket ikisini SPEED isimli erkek grubu ve 5Dolls isimli kız grubu olmak üzere ikiye böldü, iyi de halt etti. Zira 5Dolls dinlemiyorum ben. Co-Ed yapın gene onları agfshgafdhgfdh

FIESTAR

 Bir MVsinde Junsu var bu grubun hem de saç spreyi reklamında oynayan ve bir yetenek yarışması sunuculuğu yapan Superman rolünde~hahahaha Ayrıca tefli bir Wonder Woman, sıkılmış bir Joker, breakdance yapan bir Darth Vader falan da görüyorsunuz. Ahhh kpop bazen beni çok eğlendiriyorsun...

 2012 çıkışlı bir grup daha Fiestar. Pek alakam yok ama Junsu'lu MVnin başı tam şunu demelikti: Oh my god suun!! aghsfahgsfahgfshagfdh

not: Junsu'yu gerçekten seviyorum~kkkkkkk

2NE1

 En çok dinlediğim kız gruplarından biri, aslında büyük ihtimalle biz yabancı fanların çoğunun çok dinlediği kız gruplarından biri kendisi. Nedeni müzikten ziyade imaj olsa da gerçek bu.

 Ağzımıza çaldıkları bir parmak balları saymazsak uzunca bir süredir grup olarak bir albümle ortalıkta değil 2NE1, YGnin programını düşünürsek bir süre daha da olmayacak gibi. Gittikçe kan ve fan kaybediyorlar bu yüzden.

 Ama şu anki durumlarını ve son işlerinin vasat olmasını bir kenara bırakırsak 2NE1 dinlenesi bir kpop kız grubu. Tarzı belli bir stil yerine belli bir imaj -girl power imajı- üzerinden ilerliyor ki üyeler çoğu kpop kız grubunun aksine bunu taşımayı beceriyor. Çoğu insan CLin öne çıkan rapi sebebiyle 2NE1ı hiphop kategorisine koyacak olsa da ben öyle düşünmüyorum, çünkü slow parçalarında R&B'ye kayan bir elektro-pop yapıyorlar genel olarak. Bazı şarkılarında reggae melodilerine rastlamak da mümkün, mesela son işlerinden biri olan Fallin In Love bu tarzda bir şarkıydı. 

 2NE1 hakkında söylenecek çok şey var ama zaten daha hakkında konuşmak istediğim tonlarca grup olduğundan kısa kesiyorum. Dinlenecek şarkılar mı? I Am The Best, I Don't Care ve It Hurts dinleyin. Bu üçünü sevdiyseniz bütün 2ne1 şarkılarını seversiniz :D

 A PINK

Sülpo hajimaaa no no no~ Honjaga aniyaaaa no no no~

 Bir erkek grupları yüzünden takılan kız grupları bölümüne daha hoş geldiniz. Bugünkü konuğumuz önce Kikwang'la kapımızı çalmış, ardından Eunji isimli üyesiyle kendisine sempati besletmiş, son olarak bir üyesini Taemin'imle evlendirerek ailemize dahil olmuş APink. aghsfahgfshafh

 APink bana kız grubu agyeosuna olan nefretimi sorgulatıyor bu aralar. Aslında hiçbir özellikleri yok. Tamam Eunji'nin sesini seviyorum (Aslında Eunji'yi genel olarak seviyorum) ama şarkılarının hepsi gayet sıradan kpop şarkıları, farklı bir şey sunduğu yok. Bütün albümlerini dinledim de oradan biliyorum. Ama son çıkış şarkıları No No No insanın kafasına yapışıyor ve çıkmıyor. Kalıyor orada, dolanıp duruyor... Gizliden gizliye seviyorsunuz, kimseye çaktırmadan mırıldanmaya çalışıyorsunuz ama sonra bir bakıyorsunuz muhabbetlerinizde şarkıdan alıntı yapar, bir kere "no" demekle yetinemeyip o melodiyle "no no no~" der olmuşsunuz. İlluminati?

 Bir de Junhyung'un olduğu bir şarkıları olduğunu keşfetmişim ki... Üstelik şarkı güzel bile değil!! Gene de dinliyorum. Sanırım gittikçe gömülüyorum APink'in pembiş pembiş bataklığına...

 Neyse APink'in dediği gibi üzülmeyeyiiiiiim no no no~ Nasıl olsa APink yanımdaaaa no no no~

 Molla bile dinliyorum yaa T.T.

GIRL'S DAY

 Bu kızlar bir ara Twinkle Twinkle şeklinde saçma bir şekilde eğlenceli bir şarkı ile MVye sahipti. Böyle klipte Oh My School'a katılan üyeleri çocuğu elde etmek için diğer grup arkadaşlarını türlü hilelerle ortadan kaldırırdı, eğlenirdim izlerken. Sonra ben uyuya mı kaldım ne oldu bilmiyorum, karşıma "Başkanımız kadın artık o zaman seni ilk öpen ben olabilirim" şeklinde mantığı üzerine psikolojik tez yazılabilecek bir şarkıyla çıktılar. Kafam karışık sayın okuyucu. O sapık takipçi izlenimi bıraksa da sevimli olan MVden ne ara bu "kamon cat tu dis yoo~"ya geldik bilmiyorum.

 Gene de Girl's Day gidici değil kalıcı gruplardan gibi. Tek temennimiz birini öpmek için gereken gücün hükümetten değil içlerinden gelmesi gerektiğini anlamaları :P

 EXID

 Whoz That Girl şarkısını pek sevdiğim ondan gayrısını da bilmediğim hanım kız grubumuz. Bunlar da daha 2012 çıkışlı ileride göreceğiz atılımlarını.

 Ah bir de Le isimli üyeleri eski underground rapperdır ve nedense bolca CL ile karşılaştırılır. Bence kendisi bir kpop rapperı fena değil ama CLle karşılaştırmak neden? Neyse internette rap yaptığı videolar var, merak ederseniz bir göz atın, sonra da bana ne düşündüğünüzü söyleyiverin :D

 AOA

 Nasıl bir işleyişi olduğunu daha yeni yeni çözdüğüm kız grubu. Şimdi şöyle ki: FNC çıkışlı grup aslında 5 üyeden oluşan AOA Band ama iki üyenin daha eklenmesiyle idol grup transformasyonunu tamamlayıp AOA'ya dönüşüyor. Ya da böyle bir şeyler...

 2012 çıkışlılar, şimdiye kadar bana "aferin kızlarıma" dedirten bir şarkı yapamadılar. Dinlemiyorum yani. Ama komşular alışverişte görsün kafasıyla ekledim isimlerini buraya~kkkkkk

EVOL

 Cho PDnin grubu... Bu bağlamda yakında başka bir şirkete taşınırlar herhalde :P

 2012 çıkışlı bir grup kendileri. Ben 2012 yılı kız grubu kontejyanımı SPICA ile güzelce doldurduğumdan ve EVOLa da bir göz atmama rağmen ilgimi çekmediğinden dinlemiyorum. Ama iki mini albümleri olduğunu biliyorum. Dilerseniz bakabilirsiniz.

D-UNIT

İlgilenme sebepleri: Zico'nun grup için şarkı yazmış olması ve Beenzino düeti
İlgilenme süresi: Zico'nun yazdığı şarkının yarısı (Çünkü ardından Zico'nun belki de sadece Block B ve kendisi için şarkı yazması gerektiği düşünülüp kapatıldı)+Bir kaç Thank You süresi (Çünkü Zino uzun süredir ortalıkta yoktu ve özlenmişti)
Tanıma derecesi: Bırak üyelerin isimlerini yüzlerini bile hatırlamıyor
Fanlık derecesi: D-UNIT de kim?

 Evet D-UNIT'le ilişkimiz bu şekilde özetlenebilir sanırım :D

DAL SHABET

 2011'de çıktılar, o zaman oldukça popüler de oldular ama... Supa Dupa Love ve Bling Bling'e olan tiksintimle kaldım ben oralarda. Şu anda nerelerdeler ne yapıyorlar hiçbir fikrim olmayan bir grup Dal Shabet. Kötü mü bu durum? Hayat böyle akıp giderken her şeyi yakalayamazsın bazı şeyleri de kaçırmak lazım bence. :P

DAVICHI

Ağlak kpop balladları sevmiyorum = Davichi sevmiyorum.

Ama o Kang Minkyung kendini bir şey zannetmekten vazgeçse çok iyi olacak Haeri'nin sesi ondan çok daha güzel.
CRAYON POP

 Crayon Pop ile söyleyeceğim şey şu: Yanarım yanarım benim bir ara deliler gibi taktığım Bing Bing hadi o da olmadı Saturday Night ile değil de Bar Bar Bar ile ünlü olduklarına yanarım aghfshafshafh

 Crayon Pop komedi dans beşlisinden başka bir şey değil kpop için bile. Bu bağlamda ne müziklerini eleştirmenin bir anlamı var, ne de bunlar nasıl ünlü olabildi diye laf söylemenin. Sadece jumpin jumpin everbody~ jumpin jumpin~

 Gene de...Japonya sokaklarında MV çektiğiniz Bing Bing çok daha iyiydi Crayon Pop. Gerçekten :D

_____________________________________________________________
 Eminim bir yerlerde daha tonlarca grup vardır ama benden bu kadar efenim. PiggyDolls mu ne vardı mesela, şişmandılar sonra tutmayınca zayıfladılar isimlerinin bir anlamı kalmadı... Gangkiz vardı bir debut albümü çıkardı gitti en azından benim için öyle... S.E.S., Fin.K.L falan var ama onlar bir nevi kısa kpop tarihinin efsanesi olduklarından burada anmayayım dedim... Yani bu kadar grup yeter, zaten buraya kadar kaçınız sağ kaldı çok merak ediyorum~kkkkkk

 Bütün bu kalabalık arasından benim takip edip sevdiklerim satır aralarından da okuyabileceğiniz üzere Brown Eyed Girls, Spica ve f(x). Bir de solo çalışmaları için HyunA. Peki sizin favori kız gruplarınız hangileri? *Yazar burada aşağıya yorumlarınızı bırakın imasında bulunuyor*

Gittim ^.^

27 yorum:

  1. 2ne1 severdim ben. Hala da severim ama bir sıkıntı var son iki şarkıları do you love me ve falling in love' dam sonra baya bi soğudum kendilerinden. CL de severdim. Hatta güzel de bulurdum ama bu aralar the baddest famele dan sonra ondan da soğudum

    BEG galp ben ben galp BEG. Hatunlar harika hatunlar taş yorum yok . Sevecez bağrımıza bascaz öpüp başa koycaz

    spica ya bu ara bir bakasım vardı zaten. Tonight şarkılarını da dinlemiştim ve bir kaç gündür aklımda dolanıyor. Demek ki daha detaylı bir inceleme için kendilerine dönceğim.

    Hyun A 4Minuteden tek bildiğim ve takip ettiğim kişi sanrısam bghahBH :) Trouble maker ikilisi olarak geri dönüyolarmış onu bekliyom

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de severdim... Hala da bir iş yapsalar dinlerim aslında ama bu senekiler gibi olursa zannetmiyorum :D

      SPICA'ya bak. Cidden iyi bir gruplar salak kpop hala anlayamadı kıymetini. Rapperları bile şarkı söyleyebiliyor ayol!! agsfhafshafh

      Taze çıktılar~hahahha Olmuş olmuş beğendim ben ama herkesi açmayabilir :3

      Sil
  2. Spica Painkiller favori şarkımdan bir mixed grubu olsada grup çoğunlukla kızdan oluştuğu için SunnyHill hastalığım vardır dinlemediysen kesin dinle onlar çok farklı tabi 2NE1 var o da ayrı bir aşk ^^ Minzğğğğğğğh falan Ben SM sevmem hayır gruplarını severim ama LSM ve yardakçıları olarak adlandırdığım topluluğu demem SNSD benim için başarılı bir grup ama sevmem Time Machine gerçekten iyi Flower Power ve Dear Mom ise iyi gibi ama sevmiyorum özellikle Sunny ve Jessica hiç haz etmem ayrıyaten T-ARA dinlerim severim ama Eunjung bilmiyorum ısınamadım i bunda şirketlerinin strateji sorununun da payı büyük ama Roly Poly cidddden süper yalnız üzgün T-ARA fanları ama artık onlardan pek bir şey beklemeyin :( 4Minute ise hep dinlediğim bir grup İşte o kadar Secret ben B.A.P den önce tanıyordum ve hala sevmiyorum ama Ji Eun No Comment yani cidden yetenekli ve BEG tek kelime ile Muhteşem cidddddden f(x) ise Krystal sevmem onun dışında Luna Victoria Ve Amber neakkoya falan Sulli No Comment

    YanıtlaSil
  3. Fanı olduğum tek kız grubu miss A olsa da diğerlerinden de ara ara dinliyorum sadece bir şarkısını dinlediğim ama haklarında başka hiçbir şey bilmediğim kız grupları var bir ara nedendir bilinmez Ranianın Just Go şarkısına takmıştım mesela sanırım Oooh oooh kısımları içindi ama haklarında başka hiçbir şey bilmiyorum fjksfhjl

    Neyse konuya geri dönecek olursak fx dinlerim 2NE1 dinlerim bikaç tane sevdiğim T ara şarkısı da var ayrıca en son çıkardıkları şarkı beklentilerimi karşılamada bile bu yıl ki diğer şarkılarından daha iyi gibi

    Bu yazıyı okuyunca çok az kız grubu tanıdığımı fark ettim ama gidip araştırcamı sanmıyorum afhjsghafhk

    SPICAyı biliyodum ama hiç dinlemedim bi bakayım ona en iyisi ^^

    YanıtlaSil
  4. 4minute konusunda haklısın,Eğer sadece hyuna seviyorsan ve onunla ilgileniyorsan grubun fanı değil hyuna fanı oluyorsun.

    4nia'lar genelde grupta sadece hyuna sevenlerden pek hoşlanmıyor (ki buna bende dahilim) . Çünkü hyuna severler 4minute deki diğer üyeleri görmezden geliyor sonuçta 4minute sadece hyuna dan ibaret değil diğer üyelerinde hyuna dan aşağı olduğunu düşünmüyorum.

    Şirketlerde gruptaki en popüleri daha fazla öne çıkarmak gibi bir zihniyet var (inşallah bu zihniyet bir gün yıkılır) ki bu gruptaki diğer yetenekli kişileri görmemizi engelliyor. Bu yüzden 4minute de en fazla öne çıkan kişi hyuna.
    Hyuna haketmiyor mu kesinlikle hak ediyor çocuk yaşından beri bu sektörde, çok çalışarak kendini daha da geliştiriyor.

    Sadece Cube'dan istediğim şey diğer üyelere de bir yol açması ^^
    Ve diğer çok istediğim şey ise hyuna sevenlerin 4minute deki diğer üyeleri de hatırlayıp onlara da ilgi göstermesi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun farkında olduğumdan kendime asla 4Minute fanı demiyorum zaten. Dinlediğim birkaç şarkısı var ama ben Troublemaker vasıtasıyla sadece HyunA'yı tanıyor ve seviyorum, gerisiyle gerçekten alakam yok. Diğer üyelerin HyunA'dan yeteneksiz ya da yetersiz olduğunu da düşünmüyorum ama, sadece 4Minute grup olarak hiç ilgimi çekmedi o kadar :)
      Ben Cube'un bu konuda daha eşitlikçi olduğunu düşünüyorum aslında. Evet, HyunA'yı çok ön plana sürüyor ama mesela BEAST'te herkese fırsatlar tanıyor. Ki 4Minute'te de bir 2Yoon sub-uniti oluşturmadı mı? Mesela sadece Suzy için çalışan JYP gibi değil XD

      Sil
  5. T-ara hakkında kötü durum yazmaniz beni etkiledi.Bence süper grup.Jiyeon harikaa.Tamam RolyPoly biraZ kötü olabilir ama o zaman tam tecrübeleri yoktu.Ama artık gelistiler.Harika grup.Bence hemen bu kötü dusuncelerinizden kurtulun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birileri hakkında ne düşüneceğimi bir başkasına soracak birisi değilim açıkçası. Üstelik T-ARA'nın müziğinin beni eğlendirdiğini söylemişim açıkça. Skandaldan başlarını kaldıramayacaklarını söyleme hakkım var zannediyorum zira acı da olsa gerçek bu gibi görünüyor hala.
      Bilmiyorum yazdıklarımı ne şeklide okuyorsunuz ama Roly Poly hakkındaki yorumum şu şekilde olmuş "benim için T-ARA gerçekten eğlenceli bir grup. Roly Poly ve Lovey Dovey buram buram disko kokan ve bu yüzden dinledikçe gülümsememi sağlayan parçalar, ki zaten hala en sevdiğim iki T-ARA şarkısı. Ama Roly Poly'deki rap kısmı çok saçma söylemeden geçemeyeceğim" T-ARA'nın rap kısımlarını beğenmiyorum diye mi haklarında kötü düşünmüş oldum yani?
      Bilmiyorum, insanlar daima neden kötü eleştirilerimi cımbızla çekip yanlışsın böyle yazamazsın deyip duruyor?

      Sil
    2. Ben şahsen T-ARAyı çoooook seviyorum*-*En çok sevdiğim kızgrubu...skandallarada gelirsek bence Hwayoung en baştan beri o gruba girmemeliydi..:(T-ara bağlı olduğu o şirket (ccm) hep yeni üyeler sokup durdu..Hwayoung, Areum, Dani...bence T-ara en baştan 6 kişi kalmalıydı...Dani de bence fazla küçük....Buarada Jiyeonu çok severim çok tatlı o kız ama buaralar pek çocukca hareketler yapmıyor öyle daha tatlı oluyor..Jiyeon unni~
      T-ara Forever <3

      Sil
  6. SNSD bu kadar harika seslere sahipken nasıl böyle kötü yorum alabilir hiç anlayamıyorum. T-ara da aynı şekilde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben SNSD hakkında kötü bir şey söylemedim. Sadece tarzımızın uyuşmadığını belirttim. Güzel olduklarını düşündüğümü ve hiçbirini yeteneksiz bulmadığımı da söyledim. Tam olarak nesi kötü ki bunun?
      Cidden insanları anlamıyorum artık. Okumuyor musunuz tam olarak yazdığım şeyi?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  7. Abi kız T-Ara ve Snsd hakkında kötü bir şey söylemedi.Niye yorumunuzda bunu diyip duruyorsunuz?!!
    Ben bayıldım tek kelimeyle yazına :)
    En sevdiğim kız grubu 2NE1
    En sevmediğim kız grubu A Pink bir türlü ısınamadım ben bu gruba Eunji nin sesini seviyorum(oyunculuğunuda) ama A Pink bana yapmacık gelen bir grup.Kamera varken sempatik sonra soğuk gibi.Birde tek sempati beslediğim üye gruptan ayrılınca Uzak Dur Benden A Pink oldum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, birisi tarafından anlaşıldığıma sevindim. Bir şeyi beğenmediğini belirtince mutlaka antisi olman mantığını anlayamıyorum. İlgi duymamak gibi bir seçenek de var sonuçta.
      Olabilir ben de APink'e grup olarak düşkün değilim. Sadece bu yazıyı yazarken No No No'ya gerçekten takmıştım o kadar. Şu anda grubu hiç dinlemiyorum açıkçası XD

      Sil
  8. Şahsen ben 4Minute 'i seviyorum . Gruptaki herüyeyi ayrımsızca çok seviyorum . Ama HyunA yatkın oluyor . Şuanda göz önünde o olduğu için ona daha alışığım . APinkcidden çok tatlı ve ilk tanıdığım gruplardan . En çok da EunJi 'i seviyorum . ^.^ Ben 2NE1 dinlemesemde Do you Love Me şarkıları hoş .

    YanıtlaSil
  9. biz sana kız gruplarını tanıt dedik kendi görüşlerini anlat değil sen nası bu siteye admin oldun ki senin ne haddine onları eleştirmek senden istediğimiz sadece grupları tanıtman biz burada senin yorumlarını okumak istemiyoruz gruplar hakkında gerçek bir bilgi istiyoruz bu siteye ilk girdiğimde gerçekten bilgi bulacağımı sandım ama senin yorumların ile karşılaştım bu yazıları okuyan ve kpop hakkında hiç bir bilgisi olmayan birisi girse senin anlatığım gibi sanacak grupları tam bir aptalın tepisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Site? Admin?
      Sevgili Adsız, öncelikle burası bir kpop hakkında bilgiler paylaşmak üzere açılmış bir site değil kpop hakkında kendi yorumlarımı paylaşmak üzere açtığım bir "blog". Blog bir tür online güncedir, yazarları (blog admini diye bir şey yok) kendi istediklerini istediği şekilde yazmakta özgürdür. Sanırım yanlış yere düşmüş senin yolun.
      Bu arada yorumunla fena halde dalga geçtim twitterda, arkandan konuşmuş olmayayım diye söylüyorum. Belki trollsündür o da mümkün ama değilsen lütfen biraz bilgilenmeden yorum yapma çünkü aptalın teki (tepi değil bu arada) durumuna düşen sen olursun. Yaşının oldukça küçük olduğunu tahmin ediyorum, o yüzden yazık.

      Sil
  10. Song Ji Eun'un şarkılarını çok seviyorum, onun haricinde Secret diye bir grup olduğunu Ji Eun'u dinledikten çok sonra öğrendim. (Cidden, Ji Eun'un sahne adı falan mı diye düşünmüştüm Secret'ı.) :D
    Miss A'ya bayılıyorum. :3 Ayrıca sade Suzy değil, bütün üyelerini eşit seviyorum, hepsi çok yetenekli. Eğer bir grubun fanı olmak isteseydim kesinlikle Miss A olurdu.
    Girl's Day'in de sevdiğim şarkıları var.. Bence yetenekliler. Miss A gibi sevmesem de hoşlar. Sojin ile pek bir alakam yok (Sesinden bahsetmiyorum.), diğer üyeleri de genel olarak tatlı. Minah. :3
    2NE1'in tarzını pek sevmiyorum doğrusu... Ama dinlediğim ikinci şarkı onlarındı. (Lonely veya I Love You. Dinlediğim ilk şarkı SS501'den Love Ya, yanlış hatırlamıyorsam.) Yine de çok sevdiğim şarkıları var: Lonely, Missing You vs... Bom'un solo şarkıları You & I ve Don't Cry da güzel.
    Tek tek sevdiğim şarkılar da var. T-ARA'nın Number 9 ve SISTAR'ın Give It To Me şarkıları gibi...
    Doğrusu Love Ya haricinde erkek gruplarının şarkılarını.. Sevmiyorum değil de hiç dinlemedim diyelim. :D Kore fanı değilim zaten, yalnızca bazı K-Pop şarkılarını seviyorum. Miss A dışında sevdiğim bir grup da yok, onların bile fanı sayılmam. Yani ben öyle kulağına ne hoş gelirse dinleyen tiplerdenim. :D
    Sırf işsizlikten belki de yazınla alakası bile olmayan bir yorum yaptım sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her halükarda yorumun için teşekkürler. Başkaları burada fikirlerini belirtince gerçekten mutlu oluyorum ben :D

      Sil
  11. yazıyı okurken başından sonuna kadar ''Hay ağzını öpeyim! Fakat ne güzel yazmış beh!'' dedim durdum. Özellikle girişteki SNSD yazısında. İlk defa ''SNSD en iyisi süper abi onlağğrrr'' demeyen bir blog yazarına rastladım. Açıkçası buna sevindirik de oldum :) . Yalnız olmadığımı bilmek iyi hissettirdi :D Ayrıca SPICA seven birisini bulmak da güzel. (Malum sayımız çok az olduğu için -.- Hayır Spica gibi mikkemmel bir grup neden ilgi görmüyor ben onu anlamıyorum. Sanki Allah Allah...)
    Son olarak ''Ellerine sağlııııkkkk'' derim ve bu yorumu burada bitiririm. :)

    YanıtlaSil
  12. Bence snsd harika bir grup . Eksikliklerininde oldugunu zannetmiyorum. Hepsi ayri yetenekli. SNSD benim icin zirvede olan tek grup. Digerleri ayni seviyede .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel fikrindir, saygı duyarım. Ben de aynısını bazı gruplar için düşünüyorum sonuçta.

      Sil
    2. Bende herkesin fikirlerine saygi duyarım. Ben de buraya birçok arkadisim gibi sadece düşüncelerimi yazdım. Sonuçta herkes fikrini söylemekte özgür neyse guzel bir tanitim .

      Sil
  13. Rainbow'u da tanımalısın bence :D

    YanıtlaSil
  14. Ben de t ara yi cok seviyorum bilmiyorum ama tüm sarkiları bana cok güzel geliyor..davichi ile olan we are in love da cok hoş bence 9nine ile taniyip sevmem de ayri bi olay ama öyle iste kpop bu kimin neyi seveceği belli olmuyor ^_^

    YanıtlaSil
  15. Maşallah hiç bi dediğin kpop kız gruplarını tam anlamıyla asla anlatmıyo.SNSD kaç bin çeşit ödül aldı izlenme rekorları kırdı albüm şarkı yaptı.Kaç kişinin ideal kızları.Tabi bu kadar fazla iş yapınca koreyi başka ülkelere tanıtınca konserlerde full çekince ben gayet normal karşılıyorum kıskanılmasını.Git i got a boy u ve mr. Mr. Yi izle ve öyle gel. Bak bakalım kaç grup o kadar iyi.Sonra gel insanları ona göre yönlendir.

    YanıtlaSil