3 Haziran 2012 Pazar

Big Bang is "Still Alive" as "Monster"s...

 Uyarı: Bu yazı Big Bang tek nota üzerinden şarkı yapıp o 3-4 dakika boyunca sadece bir kelime söylese "Dünyadaki karmaşa ve kaosa olan tepkilerini böyle inanılmaz sade bir şarkıyla belirtiyorlar. Ahhhh Big Bang neden bu kadar harikasııın?!" diyecek bir şahıs tarafından yazılacak olduğundan tarafsızlık ve mantıklı bir yaklaşım bekliyorsanız... Eh, çok beklersiniz.~haha Gene de elimden geleni yapacağıma ve içimdeki "büyük patlama" etkisine sahip VIPyi bastırmaya çalışacağıma dair Big Bang'in bir sonraki albümü üzerine yemin ederim. En azından deneyeceğim. XD


  Yazıma dünya üzerinde yazmayı en çok sevdiğim cümlelerden biriyle başlayacak olmanın inanılmaz hazzını yaşıyorum şu anda: BIG BANG GERİ DÖNDÜÜÜÜ!! Hem de bu kadar kısacık bir süreden sonra; yepyeni, beklenmedik bu sebepten herkesin alt çenesinin yerle bütünleşmesine neden olan bir imajla. XD Gerçi onlar ne zaman insanları şaşırtmadı ki? Bir gün birinin kalbine indirecekler gerçekten (bu kişi büyük ihtimalle ben olabilirim) ve gene mahkeme kapılarına ufak bir tur düzenlemek zorunda kalacaklar~haha Merak etmeyin, ben vasiyetime "Eğer Big Bang dinler veya izlerken ölürsem bilin ki kimseden bir şikayetim yoktur ve mutluluk içinde ölmüşümdür" diye ekleyeceğim ne olur ne olmaz diye. Beybilerin başının benim yüzünden derde girmesini istemem~haha

  Öncelikle çıkış parçamız Monster'dan ve hakkında ne diyeceğime hala karar veremediğim MVsinden bahsedelim biraz: Monster ortadan biraz daha yavaş bir tempoda başlayan sonra gittikçe hız arttırıp gene ritmini düşüren, böylece insanda sanki bir çok farklı şarkı dinliyormuş gibi bir his yaratan bir şarkı. Ki treaserler geldiğinde büyük çoğunluk "Bu şarkıların hangisi Monster yaa?" diye düşünmüştü XD Bu kadar farklı tempoyu bir şarkıda birleştirebilmiş olmak gerçekten büyük bir başarı bence. Bu tarz şarkılar bana hep dünya üzerinde yapılmış en güzel şarkılardan biri olduğunu düşündüğüm Queen'in Bohemian Rapsody'sini hatırlatır ve "büyüleyici" şeklinde kodlanırlar beynimde. Ama sadece bu da değil. Bu tempo oynamaları sözlerle/sözlerin hissettirmesi gereken duygularla o kadar uyumlu ki,  şarkının ne dediğini tam olarak bilmenize gerek yok, zaten müzik bütün anlamı veriyor: "Seni seviyorum bebeğim canavar değilim ben" derken kaybetme korkusuyla yükselen sesleri sevdikleri kıza "Gitme yapma bunu" diye yalvarırken yerini acı dolu bir fısıltıya bırakıyor, geçmiş anılarından bahsederlerken ise ("Tanırsın eski beni") geçmişte kalmış güzel günleri/artık geri dönülmeyecek o zamanları hatırlamanın insanda yarattığı buruk hüznü, melankoliyi getirip yerleştiriyor kulaklarımıza...
 Monster bir açıdan tamamen klasik bir Big Bang şarkısı bir açıdan ise kesinlikle yepyeni bir deneyim VIPler ve kpop dinleyenler için. GD bir keresinde bir programda şarkıları inşa ediş şeklinden bahsetmiş ve Taeyang'ın Daesung'a zemin hazırladığını Daesung'un ise şarkıyı yükseltip zirveye taşıdığını söylemişti. Gerçekten çoğu Big Bang şarkısında Taeyang da harika bir sese sahip olmasına rağmen en yüksek notalara çıkıp şarkıyı yükselten, zirveye ulaştıran ses Daesung'unkidir. Monster'da da bu kural değişmiyor ve Daesung o muhteşem sesiyle şarkının hakkını sonuna kadar veriyor. Aslında hepsi yapıyor bunu. Özellikle Seungri... Blue'dan sonra "Bu Seungri'nin ulaşabileceği son nokta" diye düşünmüştüm. Tabi ben ne zaman böyle bir şey desem Big Bang beni yalancı çıkarmayı kendine görev edindiği için Seungri de Monster'da yapmış yapacağını. Olsun onlar böyle olmaya devam etsinler ben dünyanın en büyük yalancısı olarak bilinmeyi memnuniyetle kabul ederim XD Gerçekten Seungri'nin "Kajima Kajima Kajima..." diye başlayan solosu kesinlikle şarkının en harika kısımlarından birisi. Sanırım panda sonunda sesinin karakteristiğini tamamen anlayıp, ona hakim olmayı başardı. Bütün bunlarla birlikte başta TOP ile GD'nin şarkıyı sırayla satır satır söylemeleri pek de alışıldık bir şey sayılmaz, bir kaç istisnası olsa da genelde ayrı bölümler paylaşırlar bu şekilde çok art arda bir düete gitmezlerdi. Ama bunu daha çok yapmalılar bence, sesleri arasındaki farkın ve ironik olan uyumun net bir şekilde ortaya çıktığı güzel anlardan birisi o kısım. Taeyang ise her zamanki gibi sesine hakim ve muhteşem bir şekilde kullanıyor tabi ki, ama tarzında hiçbir değişiklik yok. Ciddiyim, sesini ne kadar seversem seveyim (ki gerçekten seviyorum) grupta söyleyiş tarzı başından beri neredeyse aynı olan bir tek Taeyang kaldı. Sırf bu yüzden hiç kimseyle çıkmadığı söylentisinin doğru olduğunu düşünüyor ve Seungri'den en kısa zamanda çöpçatanlık yapıp Taeyang'a birini bulmasını diliyorum~haha  Bence artık biriyle çıkmasının, terk etmesinin ya da terk edilmesinin, acı çekmesinin ya da çektirmesinin ve bunun sonucunda farklı duygular tadıp onları müziğine yansıtmasının zamanı geldi. XD

 Şarkı Daesung ile GD'nin ortak çalışması, TOP ise kendi rap bölümünü kendisi yazmış. Daesung'un sonunda söz yazarlığı işine bulaşmış olmasına çok sevindim, Wings'de de GD ile ortak olarak çalıştıklarını düşünürsek gayet de iyi gidiyor bence. :D

 MV MV MV!! Hakkında ne söyleyebilirim bilmiyorum... Açıkçası defalarca izlememe rağmen "Ahha Evreka! İşte tamamen bunun hakkında bu MV" diyemiyorum. Öncelikle millet TOP vampir değil, hiçbiri değil. Treaserlar esnasında ben de öyle düşünmüştüm, hatta GD'nin alevli resmini görünce "Ejderha mı? Yok canım o kadar da olamaz..." bile demiş Daesung'a da kurt adam yakıştırması yapmıştım~haha Ama bence belli bir yaratığı ya da efsanevi varlığı temsil etmiyor hiçbir üye. Etkilenmeler var doğru, ama etkilenme ile tamamen simgeleme farklı şeylerdir sonuçta. Klip ortamının askeriyeye ait bir alan gibi göründüğünü ve bir sahnesinde monsterlarımızın maketlerle öldürme antremanı yaptıklarını düşünürsek, beybilerin askeri bir birlik/gizli bir askeri örgüt vs. tarafından yapılan araştırmalar ve deneyler sonucu ortaya konmuş mutant yaratıklar olduğu ve savaşmak/öldürmek amacıyla yaratıldıkları şeklinde bir düşüncem var benim. Güvenlik kameraları çekimlerinin sol alt köşesinde görünen "Project: Monster" yazısı da bunu kanıtlar nitelikte sanki. Ama sonra bir şekilde kendi düşünme yetilerini kazanmış ve yapmaya zorlandıkları şeyin yanlış olduğuna karar vermiş olmalılar ya da onları ortaya koyanlar her kimse bunun ya da bizim bilmediğimiz başka bir sebebin yüzünden "Görev başarısız oldu. Her şeyi yok edin" moduna girmiş olmalı ki, beybiler kaçıyor, kameralar onları izlerken bombalar ve kurşunlar da peşlerinden geliyor. Sonunda bir tek GD'nin o askeri araştırma ünitesinden sağ olarak çıktığını görüyoruz... Diğerleri nerede diye düşünsem de GD'nin rüzgarda savrulan saçları ve eldiveninin üst kısmının dalgalanışındaki sinematografi o kadar hoşuma gitti ki, hepsi birden o kapıdan çıksaydı aynı etkinin yaratılabileceğini zannetmiyorum.
 Gelelim netteki şifreler ve sırlar muhabbetlerine... Eminim herkesin dikkatini çekmiştir, Seungri'nin alnında GD'nin kolunda Daeung'un ise sırtında bir tür kod var. Ve bir grup VIP onlarla ilgili şöyle bir hesaplama yapmış. Ben sadece Seungri'ninkini verip geçeceğim:
"Seungri'nin alnında yazan kod "N+3xRX". N İngilizce alfabenin 14., R 18.
14+3x18x24=1310
1+3+1+0=5=BIGBANG." Bunun koca bir saçmalık olduğunu düşünen tek insan ben miyim?!~haha Daima grubun 5 üyeye sahip olmasını mı temsil ediyor yani bu durum? Size her yerde Illuminati ve Satanizm gören manyakların ne düşüneceğini söyleyeyim millet: 5 köşeli yıldız ve 5 element. Zaten GD'nin boynuzu var ve Daesung da bir yerlerde South Park'taki şeytanın giydiği zırhtan giyiyor (South Park'tan bahsetmiş olsam da pagan dinlerinden beri kötülüğü temsil eden iblislerin üzerinde o tarzda bir savaş zırhı vardır). Satanik iddialara bir VIP olarak katkıda mı bulunmaya çalışıyorsunuz anlamıyorum ki~haha

 Kodların bir amacı olabilir tabi ki, şahsen ben kendi adıma duvarlarla ve birbirleriyle özdeşleştirmeye çalışıp hiç bir halta ulaşamayarak kendime lanet okudum. Ama gerçekten böyle bir şeyse... Sanırım klipte beni tatmin etmeyen şeyi buldum. Tabi Taeyang'ın Micky Mouse saçlarından sonra~hahahhahaha!!!
 Taeyang'ın saçlarından bahsetmişken tarzlarına da değinmezsek olmaz. Çoğunluğu memnun etmediğinin (VIPler ayrı dava biz onlar ne yapsa memnun oluyoruz XD ) geneli ise şoka soktuğu bir gerçek imajlarının. Ama çocuklar "c-a-n-a-v-a-r". İnsanlar ne bekliyordu gerçekten çok merak ediyorum. Şahsen tarz olarak benim favorim Daesung. Normalde Big Bang'de favorim yok diye dolanırım ama klibi izlerken Daesung'un olduğu sahnelerde (özellikle saçlarının darmadağın olduğu o muhteşem anlarda) pause tuşuna basıp başımı bir o yana bir bu yana yatırarak Daesung'a bakıyor bakıyooor ve bakıyorum~haha Taeyang ise... Mohavkı herkesin özlediğine eminim~haha Ama saç stili klip için uygun o yüzden bir itirazım yok. Gene de o parlak, altındaki kolluklar nedeniyle birazdan "aman sizin savaşınıza beee" deyip Amerikan futbolu oynamaya gidecekmiş havası yaratan üstünü çok sevmedim. En iyileri Daesung'un üzerindekiler olmakla birlikte kostümler gerçekten hoş bence. Son olarak GD'nin eldivenleri ile TOP'ın elindeki boğaz sıkmak için kullanılması muhtemel olan zincire bayıldım ve istiyorum. Öhöm öhöm... Sonuncusu çok da uygun olmaz sanırım... *başeğilirveamagerçektenbenimolsunistemiştimbakışlarıatılır*

 Hala Monster'ı yeterince deşmediğimi düşünsem de (evet, gerçekten hakkında söylenecek çok şey kaldı hala) buraya kadar okuma zahmetine katlananların sayfanın aşağısına kadar inip "pöff daha ne kadar kaldı?" diye mırıldandıklarını düşündüğümden artık albüme geçiyorum. YAY!! 

 Albümün bence en güzel yanı Still Alive adı altında Alive Intro'nun kocaman bir şarkı boyutundaki versiyonunu da içeriyor olması! Alive albümüyle ilgili tek sevmediğim yan o muhteşem intronun o kadar kısa olmasıydı oysa şimdi tamı tamına 3 dakika 18 saniye uzunluğunda!! Dinle dinle doyamıyorum bu şarkıya, sanırım çıkış parçası Monster'dan daha çok dinledim şimdiden XD Bunun yanında bir diğer yeni şarkı olan Bingle Bingle da çok güzel. Buram buram yükselen rock havasına mı bayılayım, çocukların her tarza uyum sağlayabilme doğrusu her tarzı alıp kendilerine ait bir şekle getirebilme yeteneklerine mi hayran olayım bilemedim. Tek söyleyebileceğim şu "Yes, Big Bang you can be the one" XD

 Feeling ve Ego'nun Korece versiyonlarını ise sevmedim çünkü şarkıların Japonca versiyonları ezberlemiştim. Big Bang Korece söylerken ben Japonca eşlik etmeye kalkıyorum bir türlü armoniyi yakalayamıyoruz~haha Bir de normalde Alive albümündeki bütün şarkılarda ufacık tefecik oynamalar yaparak koymuşlar albüme. Bu melodik farklar ne kadar ufacık olursa olsun direkt tamamen aynı şarkıları koymayacak kadar sağduyulu davranmalarına sevindim açıkçası. 

 Sanırım söyleyeceklerim bu kadar... En azından siz yorum yazıp benimle düşüncelerinizi paylaşana kadar~haha

25 yorum:

  1. I think I’m sick, I think I’m sick
    Sözlerime GD'min klip sonunda neredeyse fısıltı eşliğinde söylediği bu sözlerle başlamasaydım vicdan azabı duyabilirdim. Doğrumu yazdım emin değilim ama kimin umurunda ki haha. Yavru yazını okurken gözlerim yerinde debelensede yeter artık diye, Bing bang aşkı bunu dindirmeyi başardı. Ve bende yazını bitirebilmeyi başardım haha =)
    Neden yazını okurken bir yandan da insanın duygularını düşüncelerini gösteren bir aynaya bakıyor gibi hissettim ki ? İlginç diyeceğim ama hayır biz bu duruma alıştık haha XD
    Gelelim günün haftanın hatta yılın olayına ( abartmış olduğumu düşünmüyorum evet ) Neticede 1 yıl ara verdikten sonra artık işleri bitti nağralarına inat tam iki kere hayatta ve DİMDİK olduklarını herkese kanıtladılar =) Opss konumuz stil alive special albümü değil mi hehe =) Peki Monster’den başlamak istiyorum. MV’ye de şarkıyada aşık oldum desem
    Şaşırırmısın hayırrrr =)) Kaç kere dinledim o MV’yi kaç kere izledim hatta bu şarkının üstüne
    Ne hayaller kurdum bir bilsen haha =D
    T.O.P gördüğüm en en en seksi canavarlardan Biri olmuşsun. O başının üstüne taktığın bizim Yeşilçam filmlerimizde zamanında çokça yer verdiğimiz kocaman şapkana bayıldım bittim. Hülya Koçyiğit o şapkanın sana bu kadar Yakıştığını görse bunalıma girer haha XD
    Bebeğim, Erkeğim her şeyim, kırmızı şeytanım GD… Nefesimi kestin o şeytan halinle…
    Hayatımı senin gibi bir canavarın ellerinde vermeye hazırım, istekliyim =)
    Dae sesine cidden hayranım ve bu şarkıda bir kez daha bana hissettirdin ki korede ki en güzel ve en özel seslerden birine sahipsin. Bu şarkıyı gerçektende çok güzel ve duygulu bir biçimde zirveye taşıdın. Tae ve seungri ( hatta özellikle seungri ) ne kadar büyüdün sen. Bizim sevimli
    Pandamız artık ses karakterini çözmüş yetişkin bir erkek. Kajimaa kajimaa kajimaa dediğin kısım ve sololarının olduğu diğer kısım cidden beni çok duygulandırdı. Tae sesini zaten sevdiğim için o burum burum saçların dışında her şeyin mükemmeldi. Ama o saçların MV’yi bir 100. izleyişimden sonra beni rahatsız etmek bir yana, hoşuma bile gitmeye başladı haha =)
    Kod olayı ise ne kadar kafa kafaya versekde yok hiçbir anlam veremedim. Ki anlam verseydik o kadar basit olsaydı BİG BANG, BİG BANG olmazdı değil mi ?
    GD ve DAE ortak projesi bu parçayada MV’yede bayıldım. Aaa MV ile ilgili olarak söylemek istediğim kanımca senin dokunmadığın, dokunduysanda benim unuttuğum iki nokta var.
    1) T.O.P’nin o karlı alanda ayaklarının dibinde olan şeyi çözebildin mi ? Ben hala çözemedim haha =) Kız çocuğu desede bir grup vip ben benzetemedim ne yalan söyleyeyim.
    2) Tae’nin şarkı kesilipde gözleri parlayıp diğer her şeyi karardığı bir sahne var ya. İşte cidden orada hem korktum hemde çok heyecanlandım. Umarım ban yemez ne diyeyim =)
    Stilll alivee en sevdiğim intro kısa olarak kalmadığı için çok mutluyummm =) Ve bingle bingle ya hepsini sayarsam bu yazı bitmez. Diğer yazılarında bu şarklılarada değineceğini düşünüyor ve “I love you baby I’m not a monster, You know how I was in the past”
    Diyerek yazımı sonlandırıyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken gözleri ağrıyan tek insan sen değilsin~haha Ama uzun yorumların hastası olan bir manyak olduğumdan yorumunu büyük bir zevkle okudum bebek :D
      Öncelikle bence yılın olayı hala ve sonuna kadar Alive albümüdür. Dönüşlerini o heyecanımı ve her şarkıya ayrı ayrı aşık oluşumu asla unutamayacağım. Başından beri bu sene Big Bang yılı olacak diyorum da kimse inanmıyor~haha
      Ben de Taeyang'ın saçlarını seviyorum yaa~haha Elimde değil yani hoşuma gidiyor XD
      Evet dediğin iki noktaya da değinmedim. O yüzden şimdi yazıyorum:
      1) Orada bir parıltı olduğu kesin ama kız figürü? Bu olayı duyduktan sonra defalarca o sahneyi izlememe rağmen bir türlü bir kız görmeyi beceremediğimden ona hiç değinmedim. Belki TOP'ın yüzüne bakmaktan ayaklarına odaklanamamışımdır emin değilim~haha
      2) Ben onda değil de TOP'ınkinde bir fena oldum. Hani onun da gözleri parlayıp arkada bir çok göz beliriyor ya... Bir de Dae'nin aynanın yanından geçerken yansımasında dövmeler oluşması bence harika ötesi bir şey, o sahneye resmen aşık oldum.

      Aslında o şarkılara değindim kuzu~haha Sen sonuna kadar okuduğuna emin misin? XD Bak kendi kendimden alıntı yapıyorum senin için:

      " Albümün bence en güzel yanı Still Alive adı altında Alive Intro'nun kocaman bir şarkı boyutundaki versiyonunu da içeriyor olması! Alive albümüyle ilgili tek sevmediğim yan o muhteşem intronun o kadar kısa olmasıydı oysa şimdi tamı tamına 3 dakika 18 saniye uzunluğunda!! Dinle dinle doyamıyorum bu şarkıya, sanırım çıkış parçası Monster'dan daha çok dinledim şimdiden XD Bunun yanında bir diğer yeni şarkı olan Bingle Bingle da çok güzel. Buram buram yükselen rock havasına mı bayılayım, çocukların her tarza uyum sağlayabilme doğrusu her tarzı alıp kendilerine ait bir şekle getirebilme yeteneklerine mi hayran olayım bilemedim. Tek söyleyebileceğim şu "Yes, Big Bang you can be the one" XD

      Feeling ve Ego'nun Korece versiyonlarını ise sevmedim çünkü şarkıların Japonca versiyonları ezberlemiştim. Big Bang Korece söylerken ben Japonca eşlik etmeye kalkıyorum bir türlü armoniyi yakalayamıyoruz~haha Bir de normalde Alive albümündeki bütün şarkılarda ufacık tefecik oynamalar yaparak koymuşlar albüme. Bu melodik farklar ne kadar ufacık olursa olsun direkt tamamen aynı şarkıları koymayacak kadar sağduyulu davranmalarına sevindim açıkçası. "

      Sana değindim demiştim~haha

      Sil
    2. Leydim diğer şarkılara değindiğinin farkındayım lakin still alive bence başlı başına ele alınması gereken bir konu haha =) Şimdi hem still aliveye hemde bingle bingleye yazacak o kadar çok şeyim var ki hem monster konusunda kaybolmalarına gönlüm el vermez. Hemde onlarada değinip monsteri arada kaynatmak istemem XD Bilmem anlatabildim mi derdimi =D

      Sil
    3. Still Aive anlatılmaz yaşanır bir şey bence o yüzden yaşamayı dene kuzu~haha Bingle Bingle benim favorilerim arasına girdi diyeceğim ama favori Big Bang şarkıları listem o kadar uzun ki içinde kaybolmasından korkuyorum~haha
      Sen derdini anlattın kuzum da ben bir süre daha anlamamış gibi yapabilirim XD Aklımda yeni konular var üzerine yazmak istediğim :D

      Sil
  2. Baştaki uyarıyı sevdim. :D
    Bana ilk başta gerçek vampir, gerçek kurt adamlarmış gibi geldi açıkçası. Ama klibi on kereden fazla izleyince daha farklı düşünmeye başladım. :D

    Project: Monster yazısı altıncı kez izleyişimde falan çekti dikkatimi. :P Ve tanırsın eski beni sözü o anlamının dışında aynı zamanda, geçmişte bu şekilde olmadıklarını belirtiyor olabilir belki. Aah bilmiyorum. Konu BigBang olunca hiçbir şeyden emin olamıyorum. :D

    O senmboller ise damgalanmak amacıyla yapılmış gibi sanki. Projelerin kod numaraları gibi bir şey. Mutlaka bir anlamı vardır ama düşünerek delirmek istemiyorum. =D

    Dae'nin dağınık saçları, cidinin kızıl saçı boynuzu, T.O.P'nin pelerini ve şapkası, Tae'nin saçları... (xD)Tarzları harika. Tae minotora benzemiş.

    Bir de o 2.38'de ki, T.O.P'nin ayağının ucunda ki küçük tuhaf kız var. Nasıl dikkat ettiler ona bilmiyorum. İlginç. *-*

    Still Alive'ı ise kim bilir kaç kere dinlemişimdir. Önceki albümde benimde tek itirazım onun intro olması, kısa olmasıydı. Belki de VIPlerin isyanlarını duydular. :D
    Bingeul Bingeul'da, Tae'nin girişini çok seviyorum. Şarkının farklı hoş bir tınısı var sanki. *-*

    Kısacası her zaman ki BigBang harikalığı. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet "Tanırsın eski beni" kısmının aynı bunların bir deney sonucu mutanta dönüştürülmüş denekler olduğu düşüncesini desteklediğini ben de düşünmüştüm. :D
      O sembollerde bir anlam olmalı ama ben yukarıda örneğini verdiğim açıklama gibi bir şey olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Başka bir şey olmalı ama ne?
      Ben TOP'ın ayağındaki kızı duydum ve defalarca baktım ama hiçbir şey göremedim açıkçası~haha

      Sil
  3. Ben klibi de sarkiyi da cok begendim. Gozlerinin parlamasi, suratlarinin kararmasi, yuzlerinin prizmalara bolunmesi falan cok fantastik olmus. Fakat ozellikle kurk ve derinin bu kadar on plana cikarilmasi cok cok cok cirkin. Milyonlar takip ediyor kendilerini bu sekilde cinayete ortak olmakla kalmayip takipcilerini de buna ozendiriyorlar. Cok lazimdiysa imitasyon kullansalardi. poff. Hem madem kendinden monstersin ne diye kemerlerle tutturulmus vucuda o kurk. Biraz daha para harcayip cgi ya kastirsalarmis daha vicdanli, ustelik te daha gercekci olurmus o is. Bence onlarin guzel gorunmesi bir tilkinin, kopegin ya da minkin yasamindan, diri diri yuzulmesinden daha onemli degil, hatta toz tanesi kadar bile degeri yok. Keske yalnizca 100 VIP'den biri bunu dile getirseydi de yaptiklari sey kulaklarina gidebilseydi. Bu butun Kpop, moda, sinema endustrisi icin gecerli. Bu sekilde gozu kapali yasamak iyi degil.

    YanıtlaSil
  4. Mikal Zia yorumunuzda bir konu aşırı derecede dikkatimi çekti. " Milyonlar takip ediyor kendilerini bu sekilde cinayete ortak olmakla kalmayip takipcilerini de buna ozendiriyorlar. " demişsiniz ? Ne biliyorsunuz üstlerindekilerin imitasyon olmadığını ? Yani onun gerçekten kürk olduğuna nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz aklım almıyor. İster istemez acaba kostümleri siz mi tasarladınız diye düşünmeden edemiyorum. Bu insanlar o kadar düşünceli ve özverili ki onların gerçek kürk olduklarını düşünmüyorum. 100 V.İ.P'den biri bile bunu dile getirmediyse bu bizim onlara olan güvenimizdendir. Şahsen bu yorumunuzdan V.İ.P olmadığınızı düşünüyorum. Çünkü direk saldırı amacıyla gelmişsiniz anladığım. Eğer dediğiniz gibi gerçekten kürk olsaydı bir V.İ.P böyle çirkince saldırmak yerine daha ustruplu bir şekilde bu konuya değinirdi... Boşuna demiyor atalar meyve veren ağaç taşlanır diye. Ha birde ben şahsen bu klibi izlerken cinayete sevk edilmedim. Lakin sizin öyle bir güdümünüz olmuş galiba enteresan bir nokta buda =) Sizin deyimizinle vip'lerin şuan sokağa çıkıp katliam yapması gerekiyordu ama dünya gündeminde bir katliam söz konusu değil… Demekki bu cinayete özendirme konusu bir sizin için geçerli olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde ilk cumleden grubu sevdigim ve begendigim sonucu cikmistir. Cikmadiysa da yapacak bir sey yok.
      Imitasyon deri ve kurku ayird edemeyecek kadar gozlerim kirlenmis degil. Eski bir Deri Konfeksiyon ogrencisiyim, ilk donemden sonra okulu biraktim. Yani deriyi anlayabilirim. Gercek kurk ve imitasyon kurk arasindaki farki da ancak bu meseleye ilgi duyanlar anlayabiliyor demek ki. Antalya'da yasiyorum, her iki adimda bir Rus turistlere hizmet amaciyla acilmis olan deri-kurk magazasi bulmak mumkun. Hadi hicbirine rast gelemdiniz en azindan Daesung'un koluna sarilmis olan kurkun dokumunden, kesim yerlerinden, renginden ve parlakligindan anlayabilirsiniz gercek mi degil mi diye. Anlamadiysaniz da su ana kadar bu konuya gozlerinizi kapamis olmanizdandir.
      Burda sadece VIP'leri degil dunyanin yarisindan cogunu cinayete ortak olmakla itham ediyorum. Ister VIP, ister Shawol ister ELF, isterse de hicbirsey olsun. Milyonlarin gozu onundeki kisilerin bu sekilde davranmamasi gerekir cunku onlar ayni zamanda birer ikon. Giydiklerinin baskalari tarafindan da begenilip giyilmek istenmesi ise en cok rastladigimiz ozenme bicimi. Insanlar bu tur seyleri kliplerde ya da filmlerde gorduklerinde derhal sokaga cikip bir kopegin kurkunu soyup giymiyorlar zaten, bunu onlarin yerine talepler dogrultusunda buyuk firmalar fabrikalarda yapiyor.
      Benim gibi buna tepki gosteren, her turlu hayvan somurusune karsi cikan birisini de "oo kardes sen gorunce hemen cinayete meyletmissin." seklinde rastgele sucmalanizi da bir savunma yontemi olarak goruyorum. Fakat bilmelisiniz ki idoller de insanlardan olusuyor, tanrilardan degil. Kusursuz degiller. En buyuk kusurlari da kendi turunden olmayan canlilara karsi duyarsizliklaridir. Dunyanin geri kalani gibi.
      Kurk ve deri giymek cinayete ortak olmaktir. Cunku siz birinci elden bir hayvani oldurmeseniz bile bu isin arz-talep meselesi oldugunu bilecek kadar gozlem gucune sahipsinizdir. Siz istersiniz, baskalari yapar. Istemezseniz yapmaz. bu kadar basit. Neyi savundugunuza, neyi sevdiginize dikkat edin. Zevklerinizi ve mutlulugunuzu baskalarinin acilari uzerine insa etmeyin.

      Sil
  5. Google chromeda çok sık bakılan yerler küçük pencereler halinde öne çıkar ya bir baktım senin bloğun da öne çıkmış ben de sessiz bir takipçin var bilmelisin diye düşünüp çok sevdiğim grupla ilgili yazdığın bu güzel yazıya yorum yazmak istedim
    Kliple ilgili bigbangin en sevdiğim ikinci klibi oldu (ilki beni VİP yapan fantastik baby klibi..evet çok geç tanıştım bu canavarlarla:(
    Klibin ilk girişini bilgisayar oyunlarına benzettim
    TOPu ilk Van Helsinge benzettim ama sonra konsepte aykırı olduğunu düşünüp bu düşünceyi kafamdan attım
    GDnin boynuzunu yandan görünce iki tane olduğunu düşünmüştüm ve hiç hoşuma gitmemişti çok klişe gelmişti ama tek boynuz, kızıl saçlar, makyaj süperdi (klipteki favorim)
    Taeyi koça benzettim ben ya kolyesi de ziller olurya kocaman takarlardı koyunlara koçlara ama saçlarında uzun zaman sonra değişiklik olması iyi olmuş
    Daenin dağınık saçları gerçekten süperdi
    Pandanın en çok yüzünün haritalanmasını sevdim
    Sonunda rüzgar sesiyle gd binadan tek başına çıkıyor ya GD yazın solo albüm çıkaracakmış acaba onun klibine bağlarlar mı diye de düşünmedim değil
    Benim bigbangde en sevdiğim şey hepsinin farklı farklı ses tonlarının olması.Big bangden önce Kpopa çok önyargılıydım Kpopta birbirine benzer sesli insanların 3 lü 5 li 13 lü şekilde biraraya gelip anasınıfı korosu oluşturduklarını düşünürdüm Bigbang bu önyargımı gerçekten kırdı ve ilk defa beni bir grubun fanı yaptı.Bloğunda diğer kpop gruplarına olan önyargılarımı törpülüyor ama hala bigbangden başka grup dinleyemiyorum:(
    Ay çok yazdım çevremde bu konuyu konuşacak (ne yazık ki) kimse olmadığı için içimi döktüm umarım baymamışımdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle adını öğrenmek beni çok mutlu ederdi XD
      Yaaaay! Big Bang en iyisi o yüzden doğru karar vermişsin bence de. Big Bang benim tanıdığım 2. grup (ilki ss501'dı) ve zirvem kendisi. Ama diğer grupları da dinlemelisin kesinlikle çok iyi işler yapıyorlar bazen. Kpopun genel olarak koro gibi olduğuna ben de katılıyorum. Ki genelde en beğenilen sesler de okul çocuğu korosu sesine sahip seslerdir (örnek vermek gerekirse Super Junior Yesung ya da ss501 Heo Young Saeng). Bu benim çok beğendiğim bir ses tonu değil açıkçası o yüzden ne demek istediğini gayet iyi anlıyorum.
      Taeyang'ı imajı bence de zaten Minatour'dan esinlenilmiş. Kendisi koç olmasa da bir boğa ve Yunan mitolojisine ait bir yaratık.
      Oooo bu gerçekten güzel bir bağlantı! Evet GD Ağustosta solo çıkaracak. Harika düşünmüşsün bayıldım!
      Benim Big Bang'de sevdiğim o kadar çok şey var ki say say bitmiyor~haha
      Bence çok konuşmadın :D Cidden yorum okumayı seviyorum, çünkü hem birilerinin beni dikkate aldığını hissettiriyor hem de bana sevdiğim bir konu hakkında daha fazla konuşma fırsatı veriyor. Ne yazık ki benim çevremde de bu konu hakkında konuşacak pek kimse yok. O yüzden blogda yazıp duruyorum zaten~haha

      Sil
    2. Adım Funda
      Sen blogda yazmaya devam et (hatta mümkünse daha sık:)Yazıların gerçekten bu konu ile ilgilenenler için aydınlatıcı.
      Diğer grupları da bloğun sayesinde keşfetmeye çalışacağım:D

      Sil
    3. Memnun oldum ben de Selin...
      Daha sık mı?~haha Sanırım bilgisayar başında son nefesimi vereceğim XD Birilerinin işine yaramasına sevindim gene de...
      Blogumda her grup yok ne yazık ki... Dinlediklerimin bile sadece ufacık bir kısmı var. O yüzden kendin de aramaya çıkmalısın. Hem insan kendi keşfettiği grupları daha bir sahipleniyor nedense. Birilerini bulursan bana da haber ver tanımıyor olabilirim. Kpop dünyası kocamaaaan!! XD

      Sil
    4. Yorumlarda değinilmiş ben de orda bi kız olduğunu düşünüyorum Resimdekini görüp göremediğini soran psikolojik resimler var ya nette de her yerde gördüğümüz onun gibi olmuş bu sahne de Ben de satanist,illuminati iddialarını bir üst seviyeye çıkarıp BB bize subliminal mesaj mı veriyor desem sen de beni bloğundan kovsan ben de e okul işlerimi bitirsem ne güzel olur:)

      Sil
    5. Git ve e-okul işlerini bitir!~haha Bu arada e-okul işleri mi?..
      Hmmm... O da bir yaklaşım tabi. İnan ki bilmiyorum, çünü MVyi her izlediğimde yeni bir şey görüyorum ben :D

      Sil
  6. Karne yazıyorumun kısacası e okul işleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen misin-iz? Hmm ne diyeceğimi bilemedim şu anda, daha doğrusu nasıl hitap edeceğimi... Yaş farkına aldırmasam problem olmaz değil mi?
      Kolay gelsin bu arada :)

      Sil
  7. Evet Öğretmenim 24 yaşındayım Yaş farkı ne kadar ki bilemedim şimdi ama Funda diyebilirsiniz
    Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha çok az, öğretmen deyince neden daha büyük düşündüm inan ki bilmiyorum. Bazen aptallığım tutuyor :D 20 yaşındayım ben de :)

      Sil
    2. Öğretmen deyince insanların aklına ilk ilkokul öğretmenleri gelirmiş ilkokul öğretmenin yaşlıysa elinde olmadan onu düşünmüş olabilirsin yaşlı değilse de bu teoriyi beraber çürütmüş oluruz:)

      Sil
    3. İlkokul öğretmenim yaşlı değildi. Ama şu ankiler gerçekten yaşlı~haha Yani o teori çürüdü bile :)

      Sil
  8. Çok geç kalmışım bloğuna bakmaya açıkçası:/Açıkçası okuduğum bloklarda en güzel yazılardan biri olmuş.
    Gittikçe daha da güzelleştirmeye başladılar kliplerini.K-pop dinlemeyen kardeşim bile beğenip,dünya çapında yapmışlar dedi :D Planlarım var tabi onu da viplerin arasına almak istiyorum :D

    Klibe gelecek olursam eğer teaserlar ile zaten bizi kendilerine bağlamışlardı fakat klip beklediğimden de güzel çıktı özellikle GD gerçekten çok beğendim lensleri de çok yakıştırdım.Şarkıyı alıp götürüyor Dae. Tek beğenmediğim nokta Tae'nin saçları oldu.Keşke o mikili tarzda yapmasaydı açıkçası ben onun mitolojik bir karakter oldğunu düşünüyorum.Seungrinin sesini tam olarak kullanmayı öğrendiğini düşünüyorum.Kajima kajima kajima tteonaji mara
    Hajima hajima hajima neo katjianha söylediğinde işte bu ya dedim :)
    Ev arkadaşım ise TOPın klipte az görünüp çoğunluk olarak Taenin çok göründüğünü söyledi ama bana hiç öyle gelmedi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmenize sevindim.
      Evet, yazımda belirtmeyi unutmuşum sanırım, Taeyang'ın saç tarzı aslında Minoteourdan esinlenilmiş büyük ihtimalle ki kendisi Yunan mitolojisine ait bir yaratık.
      Ben klipte hepsi yeterince görünmüş gibi hissettim izlerken, belki de hepsinin vurucu bir sahnesi olduğu içindir.

      Sil
  9. Merhaba. Öncellikle çok güzel bir yazı olmuş tebrik ediyorum. Öyle bir yazmışsınız ki sizinle aynı duyguları paylaştığımı farkettim yazınızı okurken. Malesef benim de etrafımda Kpop dinleyen yok ve bu yüzden insanlara ne zaman bahsetsem ya kötü bakışlarla ya da 'off yine mi' sözleriyle karşılaşıyorum, bu da insanın doğal olarak canını bir hayli sıkıyor. Sizin yazınızı okurken anladım ki Big Bang gerçekten diğerlerinden farklı bir grup. Big Bang dışında ben de birkaç grup dinliyorum fakat her yönüyle beni kendine çeken ve rahatlatan gerek sesleri, gerek onları kullanma biçimleri olsun daha başka bir gruba rastlamadım ve rastlayacağımı da düşünmüyorum açıkçası. Fakat kötü birşey var o da şu ki ben Big Bang ya da şöyle diyeyim K-pop'u çok geç farkettim malesef. Daha 2 ay öncesine kadar K-pop'dan haberim bile yoktu. Böyle olunca da neler kaçırmışım diye kafamı duvarlara vursam az gelir. Neyse ben sizin kafanızı daha ağrıtmayayım. Kısacası çok güzel bir yazı olmuş, gözlerimi yorduğuma tam anlamıyla değdi. Daha başka başka yazılarınızı dört gözle bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, beğenmenize sevindim.
      Benim etrafımda da kpop dinleyen kimse yok, ama sosyal ağlar sağolsun, bu konu üzerine konuşmaktan büyük zevk aldığım harika arkadaşlar edindim. Ortak zevkleri paylaştıktan sonra mesafelerin hiçbir önemi olmuyor ^^
      Big Bang kesinlikle çok farklı, çünkü müziklerinde kendileri var. Ne yaşıyorlarsa ne hissediyorlarsa onun üzerine yazdıkları için kpopun basmakalıp özelliklerinin dışına çıkıyorlar.
      Benim dinlediğim ve sevdiğim çok fazla grup var, üstelik sadece kpopla da sınırlı değil, genel olarak birçok Koreli grup dinliyorum. Kore müziği kpopla tanınmış olsa da diğer tarzlarda da gayet iyiler. Özellikle indiede. Ayrıca en sevdiğim rock gruplarından biri de Korelidir. İsmi Boohwal bir göz at istersen.
      Hayır, hiç de başımı ağrıtmadın :D İnsanların yorum yazdığını görünce cidden çok mutlu oluyorum ben :)

      Sil