5 Haziran 2012 Salı

A-Jax: DSP'nin Yeni Efsanesi... Mi?


 DSP Media'nın SS501'ı sepet havası yaptığından beri biraz idol piyasasının biraz dışında kaldığını söylemek pek de yalan olmaz sanırım. Tabi ki elinde hala gayet ünlü olan KARA var, ama onlar da Japonya'daki popülaritelerinin üzerine daha fazla gittiklerinden DSP'nin Kore piyasasındaki yerini muhafaza edebilmek için taze kana ihtiyacı vardı uzun bir süredir: O da önümüze efsanevi (!) A-JAX'ı sürdü.

 Eski bir Triples olarak (Gerçi dün gece uzun bir aradan sonra zamanında çok sevdiğim bir ss501 şarkısını dinledim ve o sorunlu ve kulak tırmalayıcı tempoya nasıl katlandığımı düşünüp müzik zevkimden şüphe etmeye başladım. Şu anda bütün "ahh harikalar" dediğim grupları tekrar dinliyor ve hatalarını bulmaya çalışıyorum. Big Bang ve SHINee'yi de VIP-Shawol olduğum için abartıyor olamam değil mi? Hayır, hayır onlar gerçekten iyi müzik yapıyorlar...) daha hazırlık aşamasından beri beklediğim bir gruptu AJAX. SS501 yani dolaylı yoldan da olsa DSP beni kpop dünyasının içine sokan şey olduğundan bu sefer önümüze nasıl bir şey süreceklerini merak ediyordum. Onlar hakkında bu kadar geç yazdığıma göre siz de tahmin edersiniz ki beklediğimi bulamadım.

 AJAX yaşları 24 ile 18 arasında değişen; Hyeong Kon, Jae Hyung, Yun Young, Hyo Jun, Sung Min, Seung Yeob, Seung Jin isimli üyelerden oluşan 7 kişilik bir grup. İlk çıkışlarını Mayıs ortasında Never Let Go isimli bir orta tempoda ballad ve kendilerinin görünmediği buna karşılık KARA'dan Go Hara'nın yer aldığı bir MV (ki size bir tık uzakta) ile yapan grup ortalığı salladı diyemem açıkçası. Şarkı çok da fena değildi ama yapmayın çocuklar, kpop fanlarının büyük çoğunluğu ergen kızlar ve tek istedikleri ekrana baktıklarında yakışıklı yüzler hatta bu yüzlere ek olarak seksi kaslar görmek. Mesela ben MV'yi beğenmiştim hem de Go Hara'dan haz etmememe rağmen (Gerçi bu tamamen ayrı bir dava ama güvenin bana o kızı sevmemek için geçerli sebeplerim var.). Birini aşamamayı ve bunun insanda yarattığı manik-depresif hali hatta bu yüzden intihara sürüklenmeyi oldukça güzel bir sinematografiyle anlatan Never Let Go müzik videosu şarkının sözleriyle de uyum içinde. Ama bütün bunları düşünen ben bile "AJAX'ı görmek istiyoruuuum" diye inlemiştim MVyi izlerken. Sonunda DSP Media'da hata yaptığını anlamış olmalı ki Mayıs'ın 31'inde çıkardığı yeni AJAX MVsi One 4 U'da fanlara istediği şeyi verdi: AJAX üyeleri ve onların çikolata kaslarını...


 MV oryantal bir melodi ile açılıyor, ki zaten dansözümsü kıyafetler, altın renkleri ve kırmızılar da bu oryantal göndermelerini destekliyor derdim ama bu düşünce sadece nedense 18. yy. Venedik-Fransız asilzadesi gibi giyinmiş kralımsı varlığı görene kadar yer etti beynimde. Nasıl yani? Ne alaka? Sanırım bizlerin bütün Asyalıları Japon zannedip Jackie Chan'le akraba olduklarını düşündüğümüz gibi (bu arada Chan de Çin asıllı) onlar da onların Batısında kalan her kültürün tamamen aynı olduğunu düşünüyor. Arkasında Mısır uygarlığının ve Ra'nın simgelerinden biri olan güneş asılı olan taht (aslında güneş bir çok kültürde bir çok şeyin simgesi ama neredeyse eminim ki Venedik'le bir alakası yok) aynı zamanda bir İngiliz hanedanının ve bir ara Roma İmparatorluğunun simgesi olan aslanlarla da süslenmiş... Evet, sanırım artık bavullarımı toplayıp sırasıyla bütün kpop şirketlerini basarak onlara İngilizce ve biraz da Medeniyetler Tarihi dersleri vermemin zamanı geldi. Adios amigos!!

  Her neyse öncelikle yazımı bitirip sadık okuyucularımı yarı yolda bırakmamış olayım da sonra giderim :P Artık bütün bu simgesel karmaşayı bir kenara bırakalım ve MVnin senaryosuna dönelim: İşte o kralımsı varlık huzuruna birini kabul ediyor ama o da ne? Pelerinli çocuk başını kaldırıyor ve AJAX üyelerinden birinin sert bakışlarıyla karşı karşıya kaldığımız anda şarkı da başlamış oluyor. Senaryoya göre o dansöz kılığındaki kız gladyatör gibi görünen AJAX üyelerinin (Ooooh yeah babe XD ) kurtarmaya çalıştığı kişi. Arada dans ediyorlar (Sonuçta kpopta "dans et yoksa düşersin" kuralı var) ve süper güçlerini kullanarak bir şekilde canavara dönüşmüş olan o kralımsı varlığı temizleyip kızı kurtardıktan sonra tahta kendileri kuruluyorlar. Mutlu son.

 MV görsel açıdan insanı eğlendiriyor aslında. Bütün o bilgisayar efektleri (üyelerin üstündeki gökyüzünün alevler içinde olduğu kısım hariç o çok dandik olmuş) aşırı kullanılsa da çok kötü olmamış, renkler tarihi dizi-film hastası olan benim genelde izlemekten zevk aldığım o  barok karanlıklar ve altın-kırmızı tonlarında, bazen kamera açıları bir Suju klibindeki kadar iğrençleşse de (ELFler hadi oradan demeden önce bknz.Opera Dance version. Yemin ederim, baş dönmesinden kusacaktım) genel olarak kötü sayılmaz, makyajlar ve kıyafet seçimleri de fena değil (Kralımsı varlığın maskeli balo kostümünü bir saymazsak tabi). Ama bütün o karmaşa ve amaçsızlık beni yordu. Sanırım isimlerinin anlamı yüzünden böyle mitsel göndermelerle dolu bir şey yapmak istemişler (Ajax Yunan mitolojisinden bir savaşçının ismi) ama sonunda her şeyi birbirine karıştırıp çorba etmişler.

 Aslında grubun ismi sebebiyle (Heeey Olympos'dan bahsediyoruz burada) MV gerçekten ama gerçekten çok güzel olabilirdi. Çünkü her ne kadar rastgele seçildiğini düşünsem de bazı mitolojik tanrısal yetenekleri çocukların üzerine etiketlemeyi akıl edebilmişler, zaten AJAX üyelerinden bazıları da o kaslarla pekala Yunan Mitolojisinin Asya versiyonunda oynayabilir (sapık değilim ama gözlerimi de yumamam ya... Yıh yıh.. XD). Peki neden şöyle daha güzel, temiz bir senaryo oluşturup bu potansiyeli kullanmadın, ey DSP Media? Hı? Hııı? Hııııı?! Cık cık cık... Gene de eğer isterseniz İngilizce ve Medeniyetler Tarihi derslerinden sonra yeni mv için senaryo da yazarım XD Ama ucuza çalışmam bilginize... Aslında ücretimi konser biletleri ve kpop albümleri olarak ödeyebilirsiniz~haha
 Şarkı ise... MV için beni yordu demiştim ya... Geri alıyorum, asıl şarkı beni yordu. Özellikle o arka planda sürekli tekrar edip duran orkestral yaylı ritmi beni öldürdü. Normalde o tarz şeyleri severim, hatta piyano ile başlayan ve keman vuruşları içeren kpop şarkılarına karşı özel bir sempatim var ama buradaki melodinin yüksek bir sesle arkada sürekli devam etmesinin bende bir tek etkisi oldu: Baş ağrısı. Melodi çok güzel aslında, hem güçlü hem de ait olduğu müzik genresi sebebiyle romantik bir tınıya sahip. Ama hiç değişmeden tekrar etmesi hoşuma gitmedi. Gene de bazıları sevebilir (hatta iyi bir anıma denk geldiğinde ben bile sevebilirim) tabi sonuçta müzik zevki oldukça kişisel ve sürekli değişime uğrayan bir şey. Bunu dışında şarkı ilk çıkış parçalarının aksine çocukların karizmatik yanını göstermeye odaklanmış. Never Let Go vokal yeteneklerini ortaya serdikleri bir şarkıydı oysa One 4 U daha çok rap tarzlarını, sert çocuk havalarını sergiledikleri bir şarkı olmuş. AJAX'ın ikisinde de "OMO OMO mükemmelleeeer!!" olduğunu düşünmüyorum, ama gene de bir potansiyelleri var bence.

 Şu anki haliyle A-Jax'ı diğer rokkie gruplardan ayıran ve Olympos dağının zirvesine çıkaran pek bir şey yok, hatta nedense bu sene çıkış yapan çoğu grubun uzaydan gelme/mitolojik güçlere sahip olma gibi bir çıkış öyküsü uydurup kendi efsanelerini oynamaya kalktıklarını düşünürsek gayet sıradan olarak bile adlandırılabilir. Gene de kpop sevdamın başlamasına vesile olan insanların yaptığı bir iş olduklarından gözlerim üstlerinde olacak...

5 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum. her nekadar görsel efektler göstersede izleyicilere, fazlasıyla sıradan bir klip olmus(bu sene içinde çıkan bir çok klipte fantastic yada mitolojik dokundurmalr görmek mümkün.) İste bu yüzden bana fazla sıradan geldi, kaldı ki fantastik bilim kurgu hastası bi sahsiyetim ben o_O sarkıyada 'vay be' demedim açıkçası. bana fazlasıyla sujuyu anımsattı. senaryo farklı olsada bunu fazlasıyla karısık bi yol izleyerek anlatmaya çalısmıslar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı bana ss501'ı anımsattı. Biraz Love Ya biraz Unlock... Sanırım iki şarkıda da arkada aynı şekilde orkestral bir ritm sürekli devam ettiği için.
      B.A.P., EXO ve son olarak da A-JAX. Hepsinin bir efsanesi var XD Gene de kpop erkeksileştiği için mutluyum ben, agyeolar bir süre sonra boğucu olabiliyor.

      Sil
    2. bu sert tavrı bende seviyorum. B.a.p, nuest benimde favorilerimde. exoyu ilk günden beri sevemedim o_O nedenini bilmiyorum ama bana hep soğuk geldiler o_O fazla çocuksu tavırları bende sevmiyorum hele erkeklerde. bitek bizim babylere yakışıyo (b1a4) :P yada benim favorim olduğundan taraflı davranıyor olabilirim ama yinede en sevimli kliplerinde bile sevimlilikle erkeksiliği harmanlayabiliyolar. hele baby ım sorry... dediğim gibi taraflı davranıyor olabilirim elbette :P neyse a-jaxe başarılar dileyip, sıradanlaşmamalarını temenni ediyorum :P

      Sil
    3. EXO'yu ben de sevmiyordum ama Chanyeol'un komik bir resmine 30 saniyeden fazla bakma hatasını yaptım, o gün bu gündür bir sempatim var kendilerine karşı XD Bence onların yeri sağlam kpopta.
      B1A4'a ben de yakıştırıyorum bir de SHINee'de beğeniyorum :D Gerçi ben SHINee'yi her halükarda seviyorum o yüzden sayılır mı bilmem~haha Gene de genç erkekler olan SHINee daima favorim olacak XD

      Sil
  2. We went to the Minsk cinemas, I did not understand language, the seats were terribly inconvenient, but the company was excellent.
    It is single of today's top programs to allow a strong body, develop dexterity and expand self-confidence.
    One of the most admirable changes that have occurred in the beginning was that the Greek Olympians made the usage of leather straps so that they
    could protect their knuckles.

    Feel free to surf to my weblog - webpage ()

    YanıtlaSil