8 Haziran 2012 Cuma

SuPearls... YG'nin Yeni Kız Grubu mu?

YG Entertainment'ın yeni bir kız grubu çıkarma hazırlıkları içinde olduğu hepimizin malumu (Bilmeyenler de şimdi öğrenmiş oldu XD). Açıkçası benim tarafımdan da bu sene heyecanla beklenen kpop olayları listesinde ilk beşten birisi kendisi. Ama baştan kendi youtube kanalına yüklediği iki traineesi tarafından yapılmış bir şarkı coverı ( tık ) ve Who's That Girl ( bir tık daha ) başlığı altındaki gizemli bir dans videosuyla ortalığı velveleye veren YG sonradan tanıtımlarına ara verip bizi de meraka sürükledi. Üstelik şimdi bir de YG Papa'nın da jüri koltuğunda oturduğu Kpop Star yarışmasında etkileyici bir performans sergilediğini düşündüğüm bir grup olan Supearls ile anlaşma imzaladıklarını öğrendim. Gerçekten YG, bu kız grubu nasıl bir şey olacak? 

 Kpop Star yarışması bildiğimiz klasik pop star yarışması. Jüri koltuğunda YG Entertainment'ın CEOsu Yang Hyun Suk, JYP Entertainment'ın eski CEOsu ve sahibi Park Jin Young ve ünlü şarkıcı Boa oturuyor. Üç büyüklerden temsilciler yani. Açıkçası Kpop Star'ın çok sıkı bir takipçisi değilim ama bazen kimi performanslara denk gelip izleyince Kore'deki müzik potansiyeline hayran olmadan edemiyorum. Hayır, 15 yaşındaki o kızın Adele'in Rolling To The Deep'ini söylediği performans bunlara dahil değil, bence hala Adele çok daha iyi. Ve evet, Supearls performansı bunlardan biri.

 Youtube sağ olsun, bu aralar bana harika şeyler öneriyor. Geçenlerde GD&TOP'ın o programdan olan bir yarışmacıyla (Park Ji Min ki kendisi bu sezonun da birincisi) sergilediği Oh Yeah performansını izlemiş ve kızın sesini değil GD ile TOP etrafında pervane olurken ayakta durabilmesini takdir etmiştim. Ben olsam sesim titrer, şarkının sonunu asla getiremezdim ve içlerinden herhangi birisi bana dokunduğu anda sahnenin ortasında hiç de estetik olmayan bir şekilde düşer bayılırdım herhalde.~haha Her neyse fangirl yanımı bir kenara bırakıp konuya döneyim, yoksa onun yerine yazımı yarım bırakıp Big Bang resimlerine bakmaya gideceğim XD İşte bunun sonucunda bugün youtube'a girdiğimde bana başka Kpop Star performansları önerdiğini gördüm ve içlerinden birine rast gele tıkladım. İyi ki de tıklamışım çünkü nefret ettiğim SNSD The Boys şarkısının aslında başka ellerde ne kadar muhteşem bir şeye dönüştürülebileceğini görmüş, müziğin nasıl da ufacık bir dokunuşla büyük bir değişime uğrayabildiğini bir kez daha anlamış oldum.


 The Boys'un hayatımda duyduğum en kötü şarkılardan biri mi olduğunu söylemiştim daha önce? Hayır, SNSD'nin The Boys'u hayatımda duyduğum en kötü şarkılardan biri. Bu jazzımsı havaya ve SNSD'nin asla yakalayamayacağı bir armoniye sahip olan versiyonunu defalarca dinleyebilirim. İşte bir Supearls performansı daha: Bu seferki ünlü müzikal Fame'in (ki favorilerimden biridir) onunla aynı adı taşıyan parçası Fame. Müzikalleri çok seven ve Fame'in tonlarca versiyonunu dinlemiş biri olarak söyleyebilirim ki Supearls'ünki şimdiye kadar dinlediklerim arasında en güçlü olanlardan biri.


 Ne yazık ki piyasadaki çoğu yıllarca eğitimden geçmiş kız grubunun poposuna tekmeyi basacak grup yarışma esnasında ayrılıp Park Ji Min hariç elendi. Ne yazık ki dediğime bakmayın aslında oldukça iyi bir haber bu, çünkü yetenekten anladığını bize defalarca göstermiş olan YG Papa kızları bir tanesi eksik olsa da (Park Ji Min, kendisi Kpop Star'ın birincisi olup JYP'ye gitti) geriye kalan üç kızı (Lee Michelle, Lee Jung Mi ve Lee Seung Joo) hemen bünyesine katıp bir anlaşma imzalamış bile. Bununla beraber gene aynı yarışmada gerçekten benim de oldukça iyi olduğunu hatta Park Ji Min'den iyi olduğunu düşündüğüm Lee Ha Yi de YG tarafından kapıldı ve SuPearls'ün bünyesine katıldı. Peki YG'nin çıkaracağı yeni grup bu kadrodan mı oluşacak? Yoksa YG Papa'nın kafasında başka tilkiler mi dönüyor?

 Gerçekten çok kafam karıştı: YGE bu sene iki kız grubu birden mi çıkaracak? Yoksa kendi yetiştirdiği traineelerle daha şimdiden bir grup gibi olan Supearls'ü birleştirip tek bir grup haline mi getirecek? Bana ikincisi daha olabilirmiş gibi geliyor. Daha doğrusu ikincinin doğru olmasını umuyorum çünkü YG'nin  yeni grubunun SNSD ile ortak bir yanının olabileceği şeklinde bir şeyler duydum; eğer traineeler ile Supearls birleşirse bu benzerliğin sayısal boyutta kalacağını düşünüp kendimi rahatlatabilirim XD (İç ses: Tutkulu bir Sone bunu görürse bu kelimeleri yazan parmaklarını kesip balıklarına yem edecek. Ben: Kapa çeneni! Korkuyorum... )


 Gene de bu birleşmenin zararlı yanları olabileceğini de düşünmeden edemiyorum. Çünkü Supearls şimdiden bir grup gibi. Park Ji Min'in yerini Lee Ha Yi almış olsa bile gene de geriye kalan 3 üye çoktan birbirlerinin sesini, kapasitesini tanımış ve grup olarak kendilerine nelerin yakıştığını fark edip buna uygun olarak şarkıları paylaşmaya, insanları etkileyecek bir şekilde söylemeye başlamış gibi görünüyor. YG traineeleriyle de aynı uyumu yakalayabilirler mi? Her ne kadar Kim Eunbi ile Kim Euna'nın Black And Gold coverını çok beğenmiş olsam da armoni tamamen farklı bir şeydir. Çok sevdiğim iki sesin bir arada performans sergileyip batırdığını gördüm defalarca. Yani karşımıza şu ankinden daha da mükemmel bir şekilde de çıkabilirler ama uyum sağlayamazlarsa tamamen rezil de olabilirler. Bu YG Papa "buyrun işte yeni grubum bu. Dinleyin kpopseverler dinleyiiiim!" diyene kadar asla bilemeyeceğimiz bir şey. 

 Bir de şu var: Supearls daha önce de söylediğim gibi biraz jazzımsı bir havaya ve her üyesi gerçekten güçlü seslere sahip bir topluluk. Bu kızların her biri tek başına solo bir çıkış yapabilir gibi görünüyor. Ses açısından YG traineeleri onları yakalayabilir mi bilmiyorum. Ki zaten bir kpop grubunda bu kadar çok sayıda güçlü ses olması iyi olur mu, o da tartışılır. Normalde o tarzda gruplar ya zirveyi görüyor (DBSK) ya da en aşağıyı (en aşağıda oldukları için adlarını bilmediğim gruplar XD). Jazz melodilerine gelince... Tamam, YGE son dönemlerde daha indieye jazza kayan müziklere, daha olgun bir tarza yönelmiş olabilir genel olarak; ama sonuçta hala hiphop-rap genresinden beslenen bir şirket. Supearls'i de kendine mi benzetecek yoksa grubu şu anda olduğuna yakın bir formda bırakıp yeni sulara mı yelken açmayı deneyecek, gerçekten merak ediyorum. Tercihim ikisini harmanlayıp tamamen yeni bir şey ortaya çıkarması olur ama XD

 Supearls, Lee Ha Yi ve YG kızları... YG kızları, Lee Ha Yi ve Supearls...  YGE tam olarak ne yapacak bilmesem de, nedense yeni bir favori kız grubu bulmuşum gibi bir his var içimde. YG'nin elinde böyle yeteneklerin bazı şirketlerdeki gibi *öhömSMEöhömSTARDOMöhöm* heba olmayacağından neredeyse eminim :D Bir kız grubu için sabırsızlanacağım hiç aklıma gelmezdi ama... YG Papa ne olur çıkar artık şunları!!!

15 yorum:

  1. bu iki kızı daha önce görmüştüm seslerinide çok beğenmiş, merakla beklediklerimin listesine eklemiştim kendilerini. :D Ama yarışmadaki 3 kızı yeni senden duyuyorum o_O benimde kafam karıştı. YG nin çok kalabalık bi grup kurmasına pek ihtimal vermesemde, iki grup kurması ihtimali daha düşük gibime geliyo. Bende merakla bekliyorum :D YG = kalite demek ama bu sayı benide endişelendirmedi değil. Yinede YGye güvenmekten başka yapacak bişeyim yok. Şaşırt bizi YG baba :P aja aja fighting!

    YanıtlaSil
  2. bu arada Park Ji Min Adele'in Rolling To The Deep'ini sötleyen kız değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı kız... Sonra neden bir de Supearls'le katılmış anlamadım.
      Bu arada 3 değil 4 :D Finalistlerden Lee Ha Yi de YG Family'e katıldı. Performanslarından birine buradan bakabilirsin
      http://www.youtube.com/watch?v=rsydB0AuIN4

      Sil
    2. hemen bakayım :D Videosunu izlememiştim yazında okudumda değinmedim :D sahneye hakimiyeti gayet iyi :D

      Sil
    3. Bi kaç videosuna daha baktımda sesinede hakim :D YG ye yakışır bu kız :D

      Sil
    4. Ben Lee Ha Yi'yi birinci olan Park Ji Min'den daha çok beğendim. Zaten yarışmalar asla benim birincilerimi seçmiyor XD

      Sil
    5. :D :D İkiside başarılı ama Lee Ha Yi kendine, sesine ve sahneye çok daha iyi hakim :D Bende daha başarılı buldum onu

      Sil
  3. slm
    Bu konuda şu videoyu izledin mi(http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VdhLxKFcOWQ)Burda henüz kpop star yarışmacılarıyla anlaşma imzalamamışlardı ve ben (zorlukla da olsa) 7 kişi saydım yani 11 kişilik grup yapmazlar dimi ya da ben sustum orası kore=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu videoyu yazıma da ekledim zaten. Entertainmentlar bünyesinde bir çok trainee ve backdancer çalıştırıyorlar. Yani orada grupla alakası olduğu gösterilen tek kişi bu kız. Kendisi yarı Taylandlıymış sanırım ama ismini hatırlayamıyorum. Bunlar sadece bir dans çalışmasından görüntüler, diğer kızların grupla bir alakası olduğunu zannetmiyorum. :)
      Gene de 4 kişiden fazla olacakları kesin diye düşünüyorum. Tabi Lee Ha Yi ya da Lee Michelle (Yang sasangnim ikisinin de sesini de bayağı beğeniyormuş) solo çıkış yapmazsa... Supearls kızlarının en kısa zamanda çıkış yapacağını söylemiş YG, aynı zamanda bir kız grubu çıkarmayı planladığını da uzun zaman önce açıkladı zaten. Ben yazımda sadece olasılıklardan bahsettim, eğer dikkatli okursan eminim fark edeceksin. YG grup bu üyeler bu tarz bu diyene kadar hiçbir şey kesin değil.

      Sil
    2. Olasılıklardan bahsettiğini tabi ki farkettim hayır konu nasıl buraya geldi anlamadım (tamam anladım yukardaki ilk tıkı gördüm de ikincisini kaçırmışım mian) Videodaki kızları da resimleri verilenlere benzetenler falan olunca video yorumlarında da kaç kişi diye saymalar görünce ben grubu dans edenler zannettim Yazına katkıda bulunabilir miyim yorumuydu yukarıdaki yorumum yanlış anlaşıldım galiba :(
      Yazı için teşekkürler

      Sil
    3. Önemli değil :D
      Ben de grubun o dansçılar olduğunu düşündüğünü fark ettiğim için böyle uzun uzun açıkladım zaten. Yanlış anlamadım ama yanlış anlaşıldım sanırım. Alındığım için böyle uzun uzun açıklamadım, yanlış anlamanı aşmana yardımcı olmak için açıklama yaptım. ^^

      Sil
  4. YG Papa mı? okudukça güldüm ama hak ediyor anladığım kadarıyla bu lakabı.K-pop üzerinde senin kadar yorum yapım fikir yürütemiyorum sadece seslere bakıyorum bu kızların seslerini ben de çok sevdim ve şaşırdım itiraf ediyorum Koreli bir kızdan bu kadar güçlü bir sesin çıkabileceğini düşünmemiştim mevcut şarkıcılardan da vardır mutlaka ama bilmiyorum cok cahilim ama öğreneceğim:)

    YanıtlaSil
  5. For instance, they may select a type of lettuce
    that has purple coloring in it as well as green.
    So, I propose to you that you might want to consider doing your own organic gardening right in your own
    back yard. In some cases, the quantity of materials
    for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across the garden) cannot be obtained.


    Also visit my blog post ... bland

    YanıtlaSil
  6. Neredeyse 1 yıl önce yazılmış bu yazı ah ah..
    İki kız grubu da hala duruyor öylece. Ki Su pearls dağıldı.
    Lee Hi'nin solo çıkışı bence mükemmel oldu. Ben o kızın sesine hastayım. Ama YG appa'nın Lee Michelle gibi bir sesi kaçırdığında,imzalar atılmışken onu bırakabildiğine inanamıyorum. Geçenlerde Double K ile düeti çıktı da günlerce aklımdan çıkmadı şarkı,hala da ara ara çok severek dinlerim.
    GD'nin That XX'nden de tanıdığımız Jenny,çatlak karakteriyle EunBi ve diğerlerinden oluşacak o 2.grup da haaala beklemede..
    YG'nin son zamanlarda çıkardığı 'Who is next' afişlerini hep bu gruba yormuştum.Bir gün çıkacaklar,inancım hala var:D Ama en son 2ne1 ve CL yazıları sadece kalın kaldı,bilemedim.
    Gerçi 2ne1'ı o kadar çok bekledikten sonra ben 28 mayıs'ta onların döneceğine inanmıyorum.
    Ayrıca YG appa'dan cidden 'Alive' gibi sesli bir comeback istiyorum. Kızların gerek şarkı,klip promosyonları,gerek programa çıkmaları olsun artık. Kızlar artık programlara çıksın:d Hatta geçen sene olduğu gibi YG Family Special Strng heart ya da başka bir program da çok güzel olur. Malum ailemiz de genişlerdi-benim ailem oldular resmen:p- Lee Hi var,Epik High katıldı,yeni bir minikimiz var. Gerçi o da daha çıkamadı ama:D
    Var da var..
    Neyse ne diyorduk. O afişlerin hala yeni grup olduğuna dair hisler var içimde:D
    Gerçi ben başka bir şey daha düşünüyorum:p
    ama o düşündüğümü beynim kendi kendine bile 'Saçmalama' diye yalanladığı için kimseye açamıyorum:D
    Yalnız düşüncem gerçek olursa 'ben dedim,düşündüm ben' diye kanıtlayacağım bir mecra da olmayacak ah ah neyse içimde kalır öyle olursa da:D

    YanıtlaSil
  7. woooooow o ne ses beeee grup çok iyiydi... bu kız grubu 2ne1 dahil bütün koreli kız gruplarının..... ağzına eder. SUPEARLS VAY BE...

    YanıtlaSil