6 Şubat 2013 Çarşamba

Mimlendim!!!

 Aslında uzun zamandır yazı (neredeyse bir ay olacak) genel olarak ise mim yazmadığımı düşünürsek bu benim için de ufak çaplı bir şok oldu. Bu blogda sadece Kore müziği ağırlıklı olarak kpop üzerine yazılar yazıyorum o yüzden şimdiye kadar gönderilen bütün genel mimleri kibarca olduğunu umduğum bir şekilde reddettim (umarım kimse kırılmamıştır şimdiye kadar). Ama pek sevdiğim Neobi hatun gönderince ona hayır diyemedim ve işte buradayııız...



1. Özgürlük sizin için nedir?
 Asla gerçekleşmesi mümkün olmayan bir ütopya. Bir insanın özgür olabileceğine dair inancımı hangi ara kaybettim emin değilim ama bence imkansız bir şey bu. Çünkü bence özgürlük her şeyden, kendinden bile bağımsız olabilmek demek. Bırakın maddi dünyanın materyallerini, kişilerden, duygulardan, düşüncelerden tamamen uzak ve arınmış olmak. Hiçlikle sonsuzluğun birbirine dokunması gibi (ki belki ikisi aynı şey aslında). Bu çok derin bir konu tabi. Ama kişisel görüşüme göre özgürlük insanı insan yapan şeylere de (muhtaç varlıklarız sonuçta) karşı bir kavram olduğundan insan tarafından ulaşılabilir bir şey değil. Çünkü biz tuhaf bir şekilde bir şeylere bağlanmaktan kök, salmaktan hoşlanıyoruz. Bir gün birisi özgürlüğü yakalarsa artık insan olarak tanımlanamayacağını düşünüyorum ben. Nietzsche'nin "üstün insan"ıyla kastettiği tam olarak bu olmasa da o tanımı burası için de kullanmaktan hoşlanıyorum ayrıca. Çünkü şu anki dünya kurallarına hapsolmuş insanla, özgür insanın birbiriyle pek alakası olmadığı gibi Nietzsche'nin üstün insanıyla şu anki insanın da bir alakası yok.
 Madem soruyu sen sordun, bir ara konuşalım bunları Neo. Sonra beraberce delirir; akıl hastanesinde aynı koğuşu ister, duvarlara da dekorasyon amaçlı kpop posterleri asarız~kkkkk Düşünsene, çok güzel olmaz mıydı?! :P

2. İçkili araba kullanmak yasakken içkili eğlence yerlerinin park yeri olması saçma değil mi?
 Öncelikle... Ahahahaha bu nasıl bir soru böyle? Ama hayır, bence mantıksız değil. Sonuçta arabanla o tarzda bir yere gittiğinde mutlaka dönüşte kullanması için birinin önüne meyvesuyu konur ve "hadi bebeyim bunu iç sen bu akşamlık" denir. Tabi sorumlu bir bireyseniz... Değilseniz... Ne olacağını bilmek için akşam haberlerini izlemek yeter XD

3. Kahverengi bir renkse kahve ne renk?
Kahverengi rengi tabi ki!! Pffft, bunları da ben mi söyleyeceğim? :P

4. İki şık arasında kaldığında genelde mantığınla mı kalbinin sesiyle mi seçim yaparsın?
Hmmmm... Emin değilim çünkü genelde havama göre değişir. Bir olayla karşılaştığında beynine artık çenesini kapatmasını söyleyecek kadar çok mantık yürüten bir insanım, öyle ki bir süre sonra yaptığım her yorum mantıksızlaşma noktasına gelebilir (bknz. Balataları sıyırmak). Genelde ikisi arasında denge kurmaya çalışırım ama tabi ki bir zamanlar Teoman'ın da dediği gibi "ne zaman uyuşmuş ki kalple beyin" durumunun pençesine düştüğümden işler daha da sarpa sarar. Sonuç olarak şöyle oluyor diyebilirim sanırım: Mantığım yolu açar ama son kararı kalbim verir.

5. Zamanda ileri ya da geri gitme şansın olsaydı hangisini seçerdin? Neden?
 Geri giderdim. Çünkü 77deki Led Zeppelin Konser turnesini görmek istiyorum!!! Ya da 73teki Madison Garden'daki konserlerini... Ya da 70lerde içinde Janis Joplin'le Led Zeppelin'i bir arada içeren o muhteşem turnelerden birini... Bir de Jeff Buckley'i bir kerecik ama bir kerecik canlı dinlemek istiyorum... Aaahhh ben erken doğmuşum sanırım T.T

not: Evet, bu kpop manyağı insanın hayatının gruplarından biri şu anda rock/metal müziğin kullandığı riflerin en tanınmışlarına imza atmış Led Zeppelin. Ne olmuş yani? Bu adamları ve onların 2000lerdeki türevlerini dinleyerek ergenliği atlattım ben. Gerçi kpop sayesinde o günlere geri dönüyor gibiyim ama~kkkkk

6. En sevdiğin blog yazarları?

 İşte şimdi itiraf geliyoooor: Bir blog sahibi olarak aslında çok fazla blog okumuyorum XD Ama düzenli olarak takip ettiğim bazı kişisel bloglar var.

http://igemooneobi.blogspot.com
http://guzzisworld.blogspot.com/
http://keypapshow.wordpress.com/
http://metropolgunlugu.blogspot.com/
http://madampatapuff.wordpress.com/

 Bunun dışında herkesin bildiği gibi gruplarla ilgili haberlerin paylaşıldığı bloglarda çok sık turlarım. Bazı yabancı bloglar var bir de ilgilendiğim başka konular üzerine, ama onların olayla alakası yok, o yüzden bana kalsın XD Blog önerilerine açığım bu arada, aklında güzel şeyler olan varsa lütfen aşağıya mesaj bıraksın derhal girilip o yer deşilecektir. Sırf araştırması zor geldiğinden ne güzel yazıları kaçırıyordum kim bilir?

7. Uyumadan önce en son ne yaparsın?
 Gözlerimi kaparım :P Biraz daha geriye gidersek uyumadan önce mutlaka sadece bir iki sayfacık da olsa kitap okurum. Okuma yazmayı öğrendiğimden beri sürdürdüğüm bir alışkanlık bu, okumadan bir türlü uyuyamıyorum. Gerçi kitaba dalıp uyku saatimi daha fazla geciktirme riski de var tabi (ki zaten çok erken yatan biri değilim) ama gene de bir tür bağımlılık oldu artık. Okumazsam huzursuz olurum, büyük ihtimalle de uyuyamam.

8. Okuduktan sonra hayatını değiştirdiğine inandığın bir kitap var mı?
 Bundan ancak etkileri geçtiğinde emin olabileceğimi düşünüyorum aslında. Okuduktan sonra beni etkileyen, hala da etkilemeye devam eden bir çok kitap var, sonuçta okuduklarım hayata bakış açımın, kişiliğimin oluşmasına da katkıda bulundu ve bulunmaya da devam ediyor. Dönüp defalarca okuduğum kitaplar var, bazıları o kadar değerli ki her okuduğumda ayrı bir tat aldım, farklı bir anlam çıkardım. Kitaplar yaşamadıklarımı yaşamış gibi hissedip anlamama, başkasının dünyasıyla beraber kendimi de keşfetmeme yardımcı oldu, ileride de böyle devam edeceğini düşünüyorum zaten. Bence okuduğum her sayfa bana yeni birşey kattı, bütünüyle olmasa da ufak ufak, adım adım hepsi hayatımı değiştirdi bir şekilde. O yüzden kitap okumaktan bir türlü vaz  geçemiyor, edebiyatla olan bağımı koparamıyorum. Yani "İşte bu kitap hayatımı değiştirdi! Okuyun okutun!" diyemem net olarak, ama birçok kitabın hayatımı değiştirdiğine inandığımı söyleyebilirim. Belki de sadece ben öyle olduğuna inandığım için öyle olmuş olması da muhtemel tabi.

9. Öğrenciler Tarih dersini ya da Tarihi neden sevmez?
 Neocuğum, mesleğinle ilgili bir soruyu da hemen araya sıkıştırmışsın bakıyorum XD Bu soruya pas demek zorundayım, çünkü Tarih benim en sevdiğim derslerden biriydi, hala da hakkında konuşmaya bayıldığım ve üzerine bir şeyler okumaya devam ettiğim bir konudur. Cidden neden sevmiyorlar ki?

10. Duvara asılan halılar hakkında ne düşünüyorsun? Halının yeri duvar mıdır yoksa yer mi?
 Duvar halısının yeri duvar, yer halısının yeri yerdir XD Bunun eski zamanlardan kalma bir şey olduğunu düşünürsek duvarlar halılarının ısınma için yalıtım etkisi görmesi zaten olayın buradan çıkmış olması da muhtemel. İnsanların sıcaklığa ihtiyacı vardı sonuçta, değil mi? Yani bir ihtiyaçtan doğmuş dekorasyon akımını nasıl yargılayabilirim ben burada? Moda akımları böyle bir şey işte, yargılayamazsın sadece uyarsın :P (Bu arada bu soru nereden aklına geldi yahu? )

Bitirdiiiiiim!!! Sıkıcı olduysa özür, ilk kişisel mimim bu ve sadece aklıma gelen ilk şeyleri yazdım, dönüp okumayacağım bile. Siz okuyun ama, tamam mı? XD

Şimdi de benim sorularım:

1. Sizin için özgürlük nedir? (Sevdim bunu XD )
2. Birisiyle bir günlüğüne yer değiştireceksiniz? Kimi seçerdiniz ve neden?
3. Koreceyi ilk duyduğunuzda ne düşündünüz?
4. Hayatınızda hiç yaptığınza çok pişman olmanıza rağmen hala hakkında düşündükçe sizi hastalıklı bir şekilde mutlu eden bir davranışınız ya da tavrınız oldu mu?
5. Müzik, sinema, edebiyat... Hayatınız boyunca bu üçü arasından sadece birine sahip olacak olsaydınız hangisini seçerdiniz?
6. Sizi tanımladığına inandığınız bir cümle ya da sözcük?
7. Hayatınız boyunca sadece bir kelime söyleyebilecek olsanız hangisini seçerdiniz? Neden?
8. Şu soruyu okuyunca aklınıza gelen ilk şey?
9. En son dinlediğiniz şarkı?
10. Benim hakkımda ne düşünüyorsunuz? (~kkkkkk Sormasam içimde kalırdı XD )

Eveeeeet... Kime göndersem ki? Yanıtlarlar mı bilmiyorum ama Aydan ve Guzzi ye gitsin bakalım :D Lütfen biriniz kabul ediiiiin *-*

11 yorum:

  1. Çok eğlenceliiiiii! *.* Bu mimi Neo'ya benim gönderdiğim düşünülürse ve bu mimi ilk aldığım haline de bakılırsa, evrimi dehşet verici :P Ama sanırım eğlenceli olmasının sebebi de bu :') Ayrıca şu da bir gerçek ki; Soru sorma konusunda über yeteneklisin :P Özgürlük konusundaki düşüncelerin bana çok XXL geldi, düşüncelere sürükledi, o yüzden Lee'nin blogunda "en uzun" yorumları yapan kişi olma ünvanına erişsem de, burada yapamayacağım sanırım kk Çünkü zorlama yorumlar öyle güzel olmuyor. Konunun yazıdan altyazısını hallettiğim aa zamanlamasını mahvettiğim That XX'e kaymasını istemeyiz, değil mi? Kısaca toparlayacak olursam; Neden rüyalarından bir derleme yaparak roman yazmadığın bilmiyorum çünkü ben gerçekten kalemini seviyorum :P Senden kpop okumak gerçekten güzel ama kişisel yazılar okusaydık da çok iyi olurdu eminim. :')
    Ayrıca Twitter'a bakıyordum da şimdi; HERKES İLK KEZ MİMLENMİŞ! ĞIII.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden mi? :D Sevindim XD
      Ahaha tabi ki yetenekliyim mim geldikten hemen sonra yazıp, üzerinde bir an bile düşünmediğimi düşünürsek bence sorularım gayet de güzel oldu :P Tamam çok da iyi olmadı ama idare eder beee...
      Aslında özgürlük hakkında daha çok konuşurdum da blogumun felsefe çarpışmalarına sahne olmasını istemiyorum o yüzden kısa kestim. Bak hafiften Nitzche'ye dokundum bile buradan başka filozoflara ve bazı edebiyat akımlarının felsefi temellerine kayıp topluca delirmek istemeyiz değil mi? XD
      Tamam yazacağım adını da "Nym'in Yatağının Altında Saklanan Canavarların Prospektüsleri Kayıp" koyacağım :P Kapak resmi aramaktan da kurtuluruz böylece, çünkü kitabın ismi bütün kapağı kaplar~kkkkkk
      Ben daha önce mimlendim aslında sadece blog temama ters diye kabul etmedim :D Neobi'yi kıramıyorum ama o yüzden işler bu noktaya geldi yani :)

      Sil
    2. Ben Neo'ya sorduğum soruları yazarken nasıl kastım biliyor musun sen?!?!?!! Bence çok güzellerdi XD Konu Nietzsche'ye geldiğinde ben dedim ki "Gidiyoruuuuz..." Burada Nietzsche, Schopenhauer muhabbeti falan yapsaydık hem biz delirirdik + hemde okuyanları delirtirdik XD Manisa'da o kadar boş yer olduğunu sanmıyorum kk

      Sil
  2. Nihahahah yaptım başardım sevgili nymph'ye mim'i mi ( ne biçim bi kelime oldu yahu XD ) cevaplattım. LEydim beni kırmadığın için öncelikle teşekkür ederim. Zatı şahanen beni elinin tersiyle kibarca itseydi depresyona falan sürüklenebilirdim XD ( ne kadar ciddi olduğumu biliyorsun değil mi ? ) Öce sorularımı değerlendireyim mi he he XD Nerden buldun bunları demişsin ya son anda sormaktan vazgeçtiğim sorularımda var XD Misal su altında balon şişirebilirmisin ? yada bir medyumla görüşmeye gitmek istesen randevu almana gerek var mı ? gibi ama nedense son anda bu ikisini eledim haha XD
    Özgürlük kavramında ki cevabın için teşekkürler ama istişare yapma konusunda eminmisin ? Bari önce GD'ye kavuşayım olur mu beklermisin ? Sonrasında her şeyden vazgeçebilirim XD

    İçkili soruma gelince gayet mantıklı aslında XD Bir çakışma var olayda. Kaç tane insan evladı reyna'ya gidip de kaptan bana bir kola der ki şimdi XD

    Kahverengi soruma ise tatmin edici bir cevap alamadım cık cık cık XD Ama cevabına deli gibi güldüm itiraf ediyorum. Amacım seni sıkıştırmaktı :D

    En sevdiğin blog listesinde olmak da benim için ayrı bir onur ^^ Şahsen sadece zırvaladığımı düşünürsen bana hak verirsin sende =D Yani herhangi birşeye bağlı değilim bir kere amacım bilee yok

    Mesleğimle ilgili soruyu tabiki de sıkıştıracağım ama soruyu sana yönlendirmem saçma olmuş XD Tarih seven bir insana bunu sorup cevap alamayacağımı tahmin etmeliydim -_-Ve sorunun cevabını cidden ben de bilmiyorum :D Halbuki gayett zevklidir XD

    Duvar halısına gelirsek tamam dediğin gibi çıkış yapmış olabilir. Peki şimdi ? Hala evlerin duvarlarını süslüyor. Halının da kendine ait bir karizması işlevi var arkadaş ayıptır :D

    Gayet eğlenceliydi cevapların. Tekrardan teşekkür ediyorum ayrıca kırmadığın için. Ve keşke kahverengi sorusunu güzine bonus soru olarak postalasaydın XD Ayrıca 10. sorunu daçok kıskandım neden benim aklıma gelmedi ki neden nedenn ? T.T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni kıramıyorum kızım ne yapayım? Sen birşey isteyince gözümün önüne Shrek'teki çizmeli kedi ya da MSNdeki ıslak ıslak bakan o tavşancık geliyor asfghhdsfh Sonuçta dediğini yapıyorum yani :D
      İyi ki o soruları elemişsin~kkkkkk
      Ohoooo sen zaten aklını kaybetmişsin bunun için özgürlük hakkında tartışıp delirmemize gerek yok ki :P Al GDyi al senin olsun. Beraber ayakkabı alışverişine falan çıkarsınız XD
      Bence gayet iyi bir cevap o. "Kahverengi" rengi işte XD
      Ben zırvalıyorum, sen zırvalıyorsun, ortak noktamız çok~hahaha
      Ama o "duvar" halısı sonuçta. Yerde ne işi var yahu? ahsffshdfh Üstelik ince ince dokunmuş ipek halıları ayağının altında çiğneme hevesin nedir böyle? :P
      Aslında onu ben de düşündüm Neo ne hoş bunu sormamış diye XD

      Sil
  3. Duvar halısı dedin miydi aklıma bir sürü Rus facebook fotoğrafı geliyor. Sorular pek oricinıldı çok eğlendim :D
    Böyle kişisel yazılarını daha sık görmek isteriz Nimficiğim.
    Ve beni mimlemişsin ki ilk kez mimlendim. Ne yazılır ki böyle şeylere? Amaaan hiç bilemedim şimdi:D Teşekkürler, bebeğimsin.
    Truly yours, Aydan. asdfgasdfgh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alttaki on soruyu özellikle 10. soruyu uzuuun uzuuuun cevapla Aydancım başka hiçbir zorluğu yok~kkkkk
      Bir tane daha blog açıp size süper sıkıcı Selin'i mi anlatayım yani? Bunu mu istiyorsunuz? Ha? ahsfhgdhfgsh
      Ahahaha git mimini yaz bebeyinsem :P

      Sil
    2. Hemen mi? Immm bişi izliyor idim fekat ara verip yazabilirim sankim. Dediğim gibi sana karşı boynum kıldan ince olabilir :P :D

      Sil
    3. Ahahaha baskı yapmış gibi mi oldum? İzlediğin şeyle arana girmeyeyim, ne zaman istersen o zaman yaz ^^ Ama yakın zamanda olursa hoş olur tabi XD

      Sil
  4. merhaba ben blogunu çok severek takip ediyorum ve çevirilerinide gerçekten çok beğeniyorum bu yüzden konuyla ilgisiz olmasına rağmen bişeyler rica edecektim.şu programları çevirmen beni ve daha bi çok vip i çok mutlu eder buna eminim.:D family oıting gd-seungri bölümleri ve top un 2. bölümü
    sengri taxi programı
    bigbang intimate note programı2. bölüm
    daesung la taeyangın katıldığı strong heart programı.
    yazıyı buraya kadar okuduysan ve isteklerimi yerine getirirsen sana bol bol dua edeceğim kesin :D

    bu arada mesleğini ve nym adının geldiği yeri oldukça merak ediyorum lütfen bizi bilgilendir :D
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim, yazılarımı ve çevirilerimi beğenmene sevindim :) Bir ara program çevirmeye başlamıştım (SHINee-Hello Baby) ama bazı sorunlar çıktı o yüzden ben de bıraktım. Mesele şu ki bu programları çevirmek için aynı zamanda onların altyazısız versiyonları bulmak gerekiyor ve cidden zamanlamayı da kendim yapacağım için çok uğraştırıcı olacaktır. Göründüğü kadar kolay değil yani. Yapmak isterdim ama pek zannetmiyorum açıkçası, ne olur kusura bakma. Bunların arasından Seungri'nin Taxi'sini çevirecektim ama altyazısız versiyonunu bulamadım o yüzden kalmıştı zamanında. Belki ileride bazı kesitler çeviririm ama bir programı tam olarak çevireceğimi zannetmiyorum. Üzgünüm. :(
      Üniversite öğrencisiyim ve Nym nette kullandığım nick olan Nymphe_Nadiad'ın insanlara söylemesi zor geldiği için kısaltılmış versiyonu XD Nymphe Nadiad ise bir zamanlar yazdığım fantastik bir hikayeden geliyor, ana kahramanın tür adıydı. Umarım açıklayabilmişimdir :)

      Sil