13 Ocak 2013 Pazar

Infinite H ve "Fly High"...


 Second Invasion konserinde beraber sahneye çıkışlarından beri Inspritlerin her gece dualarına "Lüften Yadong couple sub-unit olarak debut yapsııııın" diye bir alt madde eklemelerine neden olan Infinite H sonunda Fly High isimli mini albümüyle kpop piyasasına adımını attı. Öncelikle o duayı edip duranlarından biri olarak ne diyeyim, şükürler olsun!

 Ben bu albümü, bu debutu beklemesine bekliyordum, doğru. Hele çıkmasına az bir süre kala tracklistini görmemle birlikte prodüksiyonunun Primary'nin sihirli ellerine bırakıldığını; Dynamic Duo, Zion T. ve Beenzino'nun da işe karışacağını öğrenince ağzımın suyunu toplama konusunda sorunlar yaşadım, bu da doğru. İşte böylece beklentim yükseldi yükseldi, havası fazla basılmış bir balon gibi gökyüzüne doğru havalandı, biraz yakalanması zor bir seviyeye ulaştı. Bu sebeple albümü ilk dinlediğimde bir "eeeeee..." süreci yaşadım, itiraf ediyorum. Fakat sonradan yakınıp duran birilerine de söylediğim gibi bunun bir Primary ya da Beenzino albümü olmadığını hatırladım ve ona göre değerlendirmeye karar verdim, ki zaten bu yüzden çıktığı anda yazı yazmadım. Yani... İşte başlıyoruz:

 Fly High albümü 5 trackten oluşan, hiçbir enstrümantal (kod adı: filler ) versiyon içermeyen, Infinite'in iki rapperından bekleneceği şekilde hiphopı temel alan bir sub-unit albümü. Prodüktör Primary olduğundan şarkılar çoğu insanın hiphop deyince aklına gelen altın zincirler, ters takılmış şapkalar, hoodieler ve "ayo wassuup!!"lardan oluşan bir hava yerine daha klas daha cazımsı bir tada sahip ki bence bu gayet hoş. Hoya ve Dongwoo benim favori kpop rapperlarım arasında olmasalar da aralarındaki uyumu daima sevmişimdir, o yüzden albümde genel olarak yorum açısından da eleştirecek bir şey bulamıyorum açıkçası.

 Albüm ilk teaserlarında da kullanılan şarkı olan Victorious Way ile açılıyor ki kendisi Fly High'daki en rap olan parça olarak kabul edilebilir pekala. Biraz funky bir beat (ki ben bayıldım bu beate) üzerinde ilerleyen şarkı küçük dj hileleriyle de old school bir hava kazanıyor bence. Dubstepe bulanmış kpopta böyle bir intro duymayalı bir süre olmuştu sanki XD Sadece bu açıdan da değil üstelik. Önce Dongwoo'nun girdiği sonra ise Hoya'nın ipleri elinde aldığı parça "işte ben buyum adamım" temasında dolanan sözleri sebebiyle de old school rape diğerlerine oranla yakın. İyi bir giriş...

 Bundan sonra MV ve tanıtımlar için de kullanılan şarkı olan Special Girl'e geliyoruz. Benim bu şarkıyı sevmem için bir süre geçmesi gerekti açıkçası... Başta da söylediğim gibi cidden bu albümden, özellikle bu şarkıdan beklentim çok ama çok yüksekti benim. Yani sözlerini Beenzino yazıyordu (ki kendisi havasındaysa cidden çok iyi söz yazar), beste ve aranjman Primary'nin elinden çıkıyordu (biliyorsunuz Primary'nin yeteneğiyle evlenip yumuk yumuk, pembe yanaklı yetenekçikler yapmak istiyorum)... O yüzden bu şarkının bir tür bomba olmasını bekliyordum, dinleyince güzelliğinden ağlamayı falan düşünüyordum. Peki sonuç ne oldu? Ne yazık ki hayal kırıklığı... Kötü bir şarkı diyemem, değil çünkü. Ama Primary ve Beenzino'nun elinden çıkmış bir şarkı olarak şimdiye kadar yaptıkları işlerin yanında o kadar avarajın altında ki... Bir şeyler eksik, kayıt aşamasında kaybolmuş gibi. Ki bunun için Infinite H'ı da suçlayamam. Tamam, Primary'nin şimdiye kadar çalıştığı rapperları düşününce (Beenzino, Gaeko, Choiza, Simon D, Gray...) Dongwoo ve Hoya benden bir "hmmm"dan fazlasını alamaz ama gene de şarkıda kötü iş de çıkarmıyorlar bence. Üstelik sonuçta bunu yapıp ellerine veren Primary ile Beenzino. Bu sebeple bendeki hayal kırıklığını yaratanlar da onlar oluyor.

 Her neyse... Bir kpop albümünde undergroundın rahatlığını ve klasını aramak aslında cidden saçma olduğu için o alana geri dönüyorum: Special Girl Victorious Way ile karşılaştırıldığında daha orta tempoda ilerleyen, hafif bir şarkı ki Primary işi olduğu için buna pek de şaşmamak lazım. Basit bir davul vuruşu ile yumuşak bir beati temel alan parça, nakarat kısmında birazcık yükseliyor. Arada sırada duyulan klavye, parçanın geneline hakim olmasına rağmen arka planda kalan akustik gitar enstrümantal bir zenginlik sağlarken Primary'nin DJ yanından gelen dokunuşlar sözlerin ve çocukların yumuşak vokalinin de etkisiyle  gittikçe romantikleşen şarkıya bir eğlence katıyor. Sanırım o kadar da kötü değil ha? XD Açıkçası bir kpop şarkısı için cidden iyi ama bir Primary işi olarak hala hayal kırıklığı ne yazık ki. Primary ve Beenzino dinleyen herkes de böyle düşünüyordur eminim. Dinlemeyenler ise bunun biraz tadını çıkarıp sonra gerçek Primary ve Beenzino'ya doğru yola çıksın çünkü şu anda olduğunuz seviye... Nasıl desem? Çileği görmek gibi... Genelde gördüğünüzde yemek istersiniz ama asıl hazzı kokusu burun deliklerinizi doldururken bir parça ısırdığınızda çileğin o enfes kokusu damağınıza da yayılırken alırsınız ya... Uppss bu konu çok iyi yerlere gitmiyor. Yani demek istediğim şu: Beenzino ve Primary dinleyin, tamam mı? Gerçekten iyiler.

 Ne diyordum? Evet, Fly High albümü... Albümdeki 3. track benim bu debutu bekleme sebebim de olan Without You ki bence albümde yer alan en iyi parçalardan biri. Zion T.nin elinden çıkan (ki bunu öğrendiğimde fan çığlıkları arasından ilk duyduğumda neden bu kadar sevdiğimi anladım) aynı zamanda albümdeki urban R&B'ye en yakın parça olan Without You hem tatlı hem de seksi. Bütün o klavye girişi, piyano, parmak şıklatmaları... Cidden sevdim. Birisi (kod adı: güzzi XD ) Zion T.nin çok geri planda olduğunu söylemiş bundan şikayet etmişti. Eh, normali de bu değil mi zaten? Zion T. eşlik ediyor olsa da şarkı Dongwoo ve Hoya'ya ait. Ben arka planda kalmasından hoşlandım açıkçası. Normalde kendisi girdiği her sahneyi çalar (itiraf: sırf onu duymak için dinlediğim şarkılar var), ama bu şarkıda bunu yapmamış, meydanı gerçek sahipleri olan Infinite H'a bırakmış, iyi de yapmış. Ayrıca çocuklar canlı performansta da bu şarkının altından gayet başarılı bir biçimde kalkıyorlar.

 Bundan sonraki şarkı Dynamic Duo'nun Gaeko'sunun eşlik ettiği Can't Do It (ya da I Can't Tell). Sözler Dynamic Duo'ya ait, beste ve aranjman ise albümün 4 şarkısında olduğu gibi Primary'ye. Benim için bu şarkı albümdeki en fazla Primary olan şarkı. Hatta öyle ki müzik başladığında SSam D'nin o kalın karizmatik sesiyle "yeeaah" diye olaya girmesini bekliyor, Hoya'nın sesini duyunca bir şaşırıp kalıyorum. Gayet smooth bir parça ve Without You takıntımı kenara bırakırsak bence albümü dinlenmeye değer kılan bir şarkı. Without You ile büyük bir zıtlığı da var aslında: Zion T. kendini ne kadar geri plana çekmişse Gaeko da o kadar öne atmış XD Nakaratın tamamını o söylüyor ve şarkıdaki en baskın ses ve yorum Gaeko'ya ait. Kim kime eşlik ediyor anlamak imkansız :P Ama bunu bir kenara bırakırsak Infinite H'ın gerek albümde en iyi rap yaptığı parçalardan biri olmasıyla gerek Primary işi olduğunu sonuna kadar kanıtlayan smooth müziğiyle "I Can't Tell" benim için Without You ile beraber albümün artılarından biri.

 Albüm Baby Soul'un eşlik ettiği ve benim en zayıf halka olduğunu düşündüğüm Fly High ile kapanıyor.

 Infinite H albümü genel olarak iyi bir albüm, hatta kpop standartlarında hele son zamanlarda çıkan işleri düşününce zirveye oynar. Bu yüzden kpopseverler dinlemeli, dinletmeli çünkü bu albümde gerçek müzikten esintiler var. Ama albümü yapımcı kadrosu için dinleyenleri tatmin etmesi neredeyse imkansız. Eğer Fly High albümündeki parçaları Primary'nin Primary and The Messengers albümündekilerle ya da Beenzino'nun 24 26'sıyla karşılaştırıyorsanız benim zaten diyecek pek bir şeyim kalmaz. Tabi bundan başka: "Don't take it so serious and get ur ass down babe. This is just kpop." XD

not: Bu bir Infinite H yazısı ve ben ikiliden neredeyse hiç bahsetmedim sanırım.... Bence genel olarak iyi bir iş çıkarmışlar ama keşke albümde daha fazla etkin olabilselerdi. Daha önce Dongwoo da Hoya da bazı Infinite şarkıları için rap bölümlerini yazmış kişiler, tamamen bir albümün yapımcılığını üstlenemeyecek olsalar da (bunu yapabilen sadece üç idol biliyorum ben: Big Bang'den GD, Beast'ten Junhyung ve Block B'den Zico) en azından albümde kendi yazdıkları sözlere sahip bir parça olsa hoş olurdu bence. Onun dışında Amoeba çetesini işin dışına atarsam albümü sevdim ben, genel olarak dinlediğim tarzdaki müziğe çok yakın çünkü. Kpop için cidden iyi bir albüm olmuş.

34 yorum:

  1. Ancak bu kadar katılabilirdim!

    Öncelikle ben bunu yazmaya başladığımda biliyorum ki birisi daha bir yorum yazıyor olacak ve özellikle Special Girl için hayal kırıklığını dökecek buraya. Benden önce yollarsa yorumunu çok iyi bir uyum yakalarız çünkü henüz gelmeyen yorum için düşünce belirtmiş olacağım aksi takdirde :D

    Albümün Yadong'a ait olduğunu ve en büyük spot ışıklarının bu ikili üstünde olması gerektiğini unutmayalım öncelikle.
    Haydi Special Girl'den başlayalım konuşmaya. Biliyorum bu şarkıyı görünce insanın beklentileri iyice tavan yapıyor. Zino söz yazmış, tüm takım toplaşmış, kim bilir nasıl bir baş yapıt bizi bekliyor değil mi? İşte öyle beklentilere girince olmuyor. Bu şarkı bir kere kpop müzik programlarına çıkacak, hallyu dalgasından nasiplenecek, üzerine bir kareografi eklenecek, allanıp pullanacak ve en önemlisi daha geniş kesime hitap etsin diye yumuşatılacak. Bundan tam bir underground bekleyemezsin. Zino söz yazmış diye örtülü erotizm hayallerine kapılamazsın. Beklersen işte böyle hayal kırıklığı olur. Şarkıyı ilk dinlediğimde beklediğimden çok daha farklı olduğu için afalladığımı ben de itiraf ediyorum ama birkaç defa daha dinleyince gayet de gideri olduğuna karar verdim, güzel sonuçta. Bu konudaki hislerimden daha önce de bahsetmiştim zaten ve Nym gayet güzel açıklamış yazısında bence. Tamamen katılıyorum.

    Bir de Without You var ortada. Ovv beybi beybi demek istiyorum. Albümün en sevdiğim parçası. İkinci kez durup bu konuda düşünmem bile, öyle iyi işte. Bunda çok klas bi havası olmasından tut çocukların rapini beğenmem ve Zion T'nin, Yadong'u gölgelemeden "Bakın bende ne cevherler var"ını da gizlemeden eşlik edişinin etkisi var. Aslında etki değil komple nedenler bunlar oluyor evet. Zion T o alışılmamış ve ne yaparsa yapsın her yanından kalite fışkıran sesiyle bence gayet yeterli bir iş çıkarmış, ne eksik ne fazla. Favorim dedim ya bu şarkı için hiçbir negatif yön göremiyorum üzgünüm. Yadong'un da yerinde düşük tempoyla ve derin sesle giren, yeri gelince hızlanan ve yükselen rapi bence kusursuz. Basit ama bağımlılık yapan melodikliği ise tüm albüm için geçerli bir durum, ek olarak bahsetmeyeceğim :D

    Victorious Way'i de çok beğeniyorum. Eğlenceli, enerjik ve rap :D I Can't öyle çok zihnime kazınan bir şarkı değil ama onu da beğendim. Fly High'ın açılışı o kadar vaat dolu ki... Çok eğlenceli başlıyor çünkü. Bir noktadan sonra çok şirinleşiyor, çıkıp bunu Music Bank'te cicili bicili giyinip söyleyebilirler diye düşünüyorum. Albümün en sağlam şarkısı değil, sevimli küçük evlat gibi bende.

    Yazını merakla bekliyordum bu arada Nym :D Lütfen daha seri çalışabilir misin ayıp oluyor :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha seninle başından beri aynı düşünüyoruz zaten XD

      İşte o malum kişinin anlamadığı nokta bu :P Bu bir kpop albümü, Infinite H bir kpop grubunun subuniti. Sen bunlardan Zino'nunki Primary'ninki çapında bir şey bekleyemezsin. Kpop için iyi bu albüm hem de fazlasıyla.

      Without You benim bu adamları bekleme sebebimdi zaten. Duyduğum anda sevdim şarkıyı.

      Victorius Way ve Without You'yu ben de beğeniyorum, yukarıda da yazdığım üzere, bir de birkaç defa dinledikten sonra Gaekolu I Can't Tell'in de cidden iyi olduğunu fark ettim. Şarkı Primary'nin elinden çıktığı her halinden belli olan bir beate sahip, Gaeko'nun vokali de çok iyi. Tek kötü yani Yadong'u geri plana atıyor olması o kadar. Fly High olmamış bence. Albümden bir parça at deseler direkt ona "bye bye bye" derim yani, o derece XD

      Çok özür dilerim bundan sonra daha hızlı olacağım :P

      Sil
    2. Bu ne ya?? Güzin'e laf sokalım partisi mi veriyorsun Nym blogunda??? Benim davetiye postada takılmış herhalde -.-

      Resmen Nym hanımefendi yazısında bana paragraflar adamış

      Öbür densiz hanımefendi ise yorumunun ilk ve kocaman paragrafını bana adamış

      Vay bee... Vurun fıstığa...

      Sil
    3. Aslında sana iki koca paragraf ayırdım. Hatta komple sana yazmışım gibi oldu utanıyorum. Nimfiye sadece çok katılıyorumlarımı gönderip hep sana çalışmışım ne densizlik! :D

      Güzin sen de ilk sinirini atıp içini kustuktan sonra hak vermeye başlamışsın ama aşağıdaki destanda görüyorum bunu. O zaman sorun yok demektir :D

      Sil
    4. Mantık çerçevesinde kalmamın ne kadar zor olduğunu tahmin edemiyor musunuz?

      Ben sadece kalbi kırık bir saesengim T.T

      Sil
    5. Ahahaha birini yazımda anıyorsam görüşlerine değer veriyorum demektir XD Vallahi paragraflar adamadım, belki sadece bir cümlecik :P Olsun olmadı Zino hakkında bir eksiler listesi hazırlar bu şarkıyı da eklersin, ileride lazım olur sjgdagdhsghfh

      Sil
    6. Öyle bir listeyi hazırlayacağıma inanıyor musun cidden? Sağ elimle yazarken sol elimle satırı vurur bileğimden söker alırım XD Yoo hayır... Asla müsaade etmem kendime

      Sil
    7. Beni korkutuyorsun bazen...

      Sil
  2. Her şeyden önce hafifletmek için İngilizce söylediğin mesajı aldım ve kıçımın üstüne oturdum.

    Albümü baştan sona dinleyip feryat figan sağa sola ekşidikten bir buçuk gün sonra şapkamı önüme koydum, oturdum düşündüm. Haklı olabilirsin. Ama...

    Kendimi cidden kandırılmış hissediyorum. Sanki cennetten arsa almışım da Diyanet İşleri "Yok öyle şey dinimizde." demiş gibi oldum ciddi ciddi. Primary, Beenzino, Zion T., Dynamic Duo... Hadi ama bebeğim elinizden gelenin en iyisi bu mu??

    Birinci şarkı "Victorious Way" albümde bence en iyi şarkı. Ve hayır, şarkıyı kimin yaptığına bakmadan dinledim. Yani tapılası müzisyenlerden birisinin vasatın altı şarkılarından biri olmadığı için değil. Cidden kulağıma en hoş o geldi.

    İkinci şarkı "Special Girl" benim için albümdeki en büyük hayal kırıklığı oldu T.T Cidden kalbimi kırdı bu şarkı. İçindeki gökyüzünden gömlek benzetmesi olmasa hiçbir şekilde Zino'nun bu şarkıyı yazdığına beni inandıramazdınız. Çocuğum olsa keserdim belki! Nedir bu Zino?! Bir yandan kimçi bokumbap pişirip bir yandan telefonla konuşur ve evi süpürürken daha iyisini yazabilirdin oysa ki! Evet sen o kadar yukardasın! Bu şarkıyı hoş görmek için şöyle bir tezim var: Zino her zamanki gibi ultra seksi bir şarkı yazmış bu çocuklara götürmüştür. Çocuklar hayatlarının şarkısını söyleyeceklerini hissedip mutluluktan zıp zıp zıplarken CEO efendi gelip "Bu ne arsızlıktur böyle?! Tiz urun kellesünü! Ya da sana 12 dakika mühlet daha yumuşak bir şeyler yaz beybi?" demiştir. Beenzino da bunun üzerine hakarete uğramışlığın verdiği kırgınlıkla "Alın o zaman!" diyerek böyle bir şarkı yazmış, sonunda çok fazla düz olduğunu görüp kendine yakıştıramamış "gökyüzünden gömlek" cümlesini eklemiştir.

    Diğer taraftan, yani Beenzino ve Primary işi değil de Infinite bebelerinin şarkısıymış gibi bakarsak (Ki zaten öyle :P) tamam şarkı gayet tatlı -.- Nakarat kısmını gayet sevimli buldum vokalleri de gayet iyi. (Kpop standartlarına göre değerlendiriyorum)

    Üçüncü şarkı: benim için ayrı bir hayal kırıklığı daha olan Zion T. ortaklığı Without U. Daha girişinden belli ediyor aslında Zion T. izlerini... Hele o "...do"lar yok mu?? Ah işte onları Zion T.nin ağzından duymaya öyle bayılıyorum ki... Sırf bu yüzden daha çocuk şarkıya girer girmez "Len bunu Zion T. söylese kim bilir ne eargasmic bir şey olurdu?" diye düşüncelere gark oluyorum. Evet canlı performansta enstrümanlarla çalındığında ve sadece Zion T. söylediğinde hoşuma gider kesinlikle. Hatta yanında ona eşlik eden bir Illionaire Gang iyice eargasmic boyuta taşır şarkıyı... Zion T.nin fazla arka planda kalmayı tercih etmesine cidden çok içerliyorum. Tabii bu Zion T. ile yatıp kalkmayan insanlar için fark edilmeyecek bir şey. Ama benim için intihar sebebi!!! Bu konuya girersem cidden çıkamayacağımı hissediyorum... Acımı içime gömeceğim...

    4. şarkı mothe bana en çok Primary gelen oldu. Dur bir dakika sende mi öyle demiştin?? Şimdi yukarı çıkıp bakasım gelmiyor XD Umm aslında ilk şarkı ile birlikte en sevdiğim bu diyebilirim. Ama Gaeko... Ya pööffff yani... Yine burada Infinite bebelerine alkış!

    Son şarkıya hiç girmeyeceğim. Such a lame! Sevmedim o şarkıyı. Sevemedim. Seoul Baby kim ola ki? Ben tanımıyorum. Ama eksikliğini de hissetmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. -Hay Allah! Yine çok uzun yazdığım için sığmadı kkk-

      İşin özü tapılası adamlara yılın başında senenin tümünü domine edecek bir albüm çıkarmadıkları için buradan kocaman bir booo! Zino'ya kalbimi feci halde kırdığı için özel bir booo! Bunun önünde sonunda bir kpop albümü olacağını hiçbir şekilde ihtimal dahilinde kabul etmeyip kickass bir underground albüm kıvamında bir şey bekleyip sonunda o beklentilerimin altında ezildiğim, bir de üstüne yukarıda sözü geçen tapılası adamlara hakaretler saydırdığım için kendime kocaman bir booo!!
      Infinite bebeleri demekten hoşlanıyorum ben, ama sanırım Yadong diyorsunuz siz dünyalılar, onlara da büyük bir alkış! Bu adamlarla çalıştıkları için gurur duyduklarına eminim. Ayrıca kıyafetleri kpop standartlarında normal sayılabilir, bunun için de bir alkış. Vokalleri falan da iyi... Kusura bakmayın gençler hakkınızı yedim o sinirle XD Tamam Special Girl'ün nakaratını baya baya tatlı söylüyorsunuz. En azından Sıpeşor demiyorsunuz. (Gerçi sıpeşor diyen adamlardan biri Zino konukluğu ile gelmiş geçmiş en seksi Korece şarkılardan birini söylüyor o ayrı) Yaşınız da küçüktür herhalde, böyle devam edin.

      Kalbim kırık.... T.T

      Sil
    2. Ahahahahahaha! Güzel hayal... Ama ikimiz de biliyoruz ki gerçek bu değil.
      Victorious Way albümdeki en iyi beate sahip şarkı bence. Fazlasıyla oldu school fazlasıyla hiphop. Olmuş yani :D

      Zino bu şarkı için deliler gibi kasmamış olabilir belki. Ama gene de 12 dakikada yazıp kapıyı çarparak Woolim'i terk ettiğini zannetmiyorum ben sajhgdjagjh Üstelik şarkı cidden abarttığın kadar kötü değil. İyi de söylemişler, boğmamışlar parçaları. Kpop rapperları genelde peşinden atlı koşturuyormuş modunda olduklarında, sürekli beati kaçırdıklarından genel olarak adam gibi rap yapamadıklarından... Bence Infinite H cidden iyi iş çıkarmış.

      Without You bence çok iyi bir parça. Zion T.nin sesine çok yer vermese de gayet de Zion T. üstelik. Haksızlık ediyorsun şarkıya. Ben ilk duyduğumdan beri seviyorum bunu.

      Evet, ben de öyle demiştim ki gerçekten öyle XD Sanırım Primary ile Gaeko daha önce de defalarca beraber çalıştıklarından (Dynamicc Duo albümlerinin prodüktörlüğünü de Primary yapıyor) birbirlerini çok iyi tanıyorlar, bu yüzden ikisinin bir arada olduğu her parça çok iyi oluyor. Bknz. See Trough. I Can't Tell de iyi olmuş o yüzden.

      Baby Soul bir kız grubu XD Ve evet ben de sevmedim Fly High'ı eksik o şarkı.

      Yadong bu ikisinin couple adı, zamanında programlarının birinde yaptıkları şebeklikler için XD Ama sub-unit olarak isimleri Infinite H. Evet, çalışmaktan gayet memnun olduklarını söylediler bile, kıyafetlerini ben de genel olarak sevdim zaten Infinite en fazla takım elbise falan giyen gruplardan biri, klaslar gayet :P Biri 90lı biri 91li pek de küçük değiller XD

      Kırılacak bir şey yok kpop bu XD

      Sil
    3. Çocuklar cidden sakin sakin söylüyorlar o benim de hoşuma gitti. Ki bunu başlarında duran adama bağlıyorum. Çünkü daha önceki hallerini bilmiyorum.

      Genelde kpopçılar rap yapmaya çalıştıklarında yırtınıyorlar. Ve senin bahsettiğin beati kaçırıyorlar. Ki Hyuna gibiler şarkıya doğru yerde girmeyi bile beceremiyor. Neyse... Bunu da gerçek rapperlar olmamalarına bağlamak lazım sanırım. Belki rap yaparken kendilerini yeterince iyi, güçlü hissetmedikleri için bağırıyorlardır. Belki sözleri manasız olduğu için (Birçok kpop şarkısının -özellikle sm gruplarının- ne kadar saçma sözlere sahip olduğunu biliyoruz sayın elektronik robotronik bir o kadar saybırsonik blog okuyucuları) "Söyleyecek önemli bir şeyi olmayan adam bağırır." mantığı ile de olabilir. Şarkı söyleyemeyen rap yapsın diyip zorla rapper olmak zorunda bırakıldıkları için ruhlarını katamıyor olabilirler. İncelemek lazım... Ama ben bunu tabii ki de yapmayacağım. Çünkü kpop grupları ve barındırdıkları rapperlar hakkında düşüncelerimi biliyorsun. (İstisnaların mevcut olduğunu kimliği belirlenemeyebilecek saldırganlar için ekleyeyim)

      Genel olarak o sakin duruşu sevdim. Zaten aşkını itiraf ederken bağıramazsın. Bağırırsan ben dinlemem :P Benim dinlememem şarkıyı kötü mü yapar: yoo. (Olsun yine de düşüncemi söylemeliyim.)

      Az önce kızgınlığım kısmen geçmişken gidip bir daha sözlerine bakayım dedim, evet tamam sözleri güzel. Ama... diye başlayan bir cümle kurardım. Lakin kurmayacağım. Çünkü onun cevabını Aydan peşin peşin vermiş. Ok tamam sorry my bad. Sizsiniz tamam mı? Şimdi sırf duygularıma yenilip saldırganlaştığım için yaşadığım pişmanlıktan ötürü klibin Türkçe altyazılı versiyonuna tek başıma PSY'ın rekorunu kırdırmaya çalışacağım. Diyet için yeterli olur herhalde?

      Ah Zino ah!

      Sil
    4. Infinite şarkılarında da iyiler aslında. Hoya daha ünlüdür (dizisinden kaynaklanan bir etki) ama ben Dongwoo'nun rap açısından daha başarılı olduğunu düşünürüm. Son çıkan İnfinite promosyon şarkısı The Chaser'daki performansı da iyiydi mesela.

      Kpop rapperları... Şimdi şöyle ki kpopta çok iyi bariton ses bulmak zor, genelde de rapperlar bunların arasından çıkar (burada ses aralığı bazında bahsediyorum yoksa gayet bas sese sahip olup oldukça ünlenen rapperlar var. Bknz. Eminem). Oysa kpoptaki rapperler genel olarak bas-bariton yani basitçe bariton kadar güçlü değil. Bu yüzden seslerini yükseltmek, baritona ulaşmak için yapabilecekleri en kolay şey. Ama sesini yükseltmek tizleşmeyi de beraberinde getiriyor, ayrıca daha fazla güç harcamayı gerektirdiği için nefes problemi de yaratıyor ki bu bir rapperın karşılaşabileceği en büyük sorundur. Zaten bu yüzden kpopta fast-rapping yapabilen adam 3 tane falan, çünkü neredeyse bütün idol rapperların nefes kontrol problemleri var.

      Diyorum sana, albüm kpop için fazlasıyla iyi. Hatta SNSDyi deviremezse (bir de C.N.Blue geliyormuş oy anam oyyyy) ağıt yakacağım ben burada. Gerçi çıkış için yeterli ilgiyi gördü gibi ama bakalım XD

      Sil
    5. Cidden SNSD'yi devireceğine ihtimal veriyor musun? Farkındaysan soru ekimde ability vurgusu yoktu kkkk. Yani SM bu Igab olayına baya içerledi sanırım. Haydi igab dinleyelim organizasyonları falan yaptırmasının başka manası olamaz.

      Sil
    6. Tabi ki deviremeyecekler... Kpop dünyası ne zaman benim istediğimi yapmış ki şimdi yapsın? shagfdhgfh
      O konuya hiç girme yaa, gördüğümden beri gülüyorum. Allkpopun makalelerinde araya sokuşturduğu kelimeler falan... Diğer gruplar için ".... bugün geri döndü" SNSD için "SNSD MuBank sahnesinde muhteşem bir performans sergiledi" Kimden ekmek yediği belli yani~hahaha

      Sil
    7. Allkpop gerçek bir çöplük. Maalesef insanlar hala okuyup inanmaya devam edebiliyorlar. Her türlü grubun yalakalığını yapıyorlar, bu da demek oluyor ki birçok şirketten sakal alıyorlar :D Gerçi bu bir dereceye kadar normal. Ama bu kadar da değil. Üstelik yorumlarda seviye iyice yerlere düşmüş durumda. Küfürler havalarda uçuşuyor. Kimse kendi sevdiği gruba bir şey söyletmiyor. İnsanların "beğenmedim" deme hakkı resmen yok yahu XD So tiineeeeeyyyycccc

      Sil
    8. Soompi çok daha iyi bence ama ben her zaman söylerim ben blog insanıyım. Ne olursa yabancı bloglardan falan takip ederim. en.korea.com da iyi, her gruba özel bir bölümü olduğu için de takip etmek çok kolay oluyor.
      Bir de allkpop istediği gibi haber yapıyor. Mesela Block B olayında Block B2nin avukatının açıklamalarının bir kısmını kesmiş böylece olayı resmen istediği yöne yönlendirmiş daha sert bir biçimde göstermiş oldu falan... Arada ortalığı karıştırmak için yalan dedikodu çıkarıyor bazı grupları alttan alttan kötülüyor ya da bilerek başarılarını yazmıyor. Cidden aşırı yanlı bir site.

      Allkpopa skandal yorumları okumak için giriyorum ben, onlar tam patlamış mısırlık~hahaha

      Sil
  3. Güzin’in tavsiyesinden sonra yorumları da okumaya başladım ama… Şimdi ben ne yorum yapacağım? En azından diğer zamanlarda ne yorum yapıldığını bilmediğim için aklıma eseni söylüyordum. Şimdiyse zaten söylenmiş bir şeyi söylemem ki… Neyse en azından kısa bir yorum olur. (Gerçi benim kısa yorumum bile… )
    Infinite pek takip ettiğim bir grup değil açıkçası. Sunggyu’dan sonra “Acaba?” demiştim ama şu -yanlış hatırlamıyorsam- Myung Soo isimliği varlığı pek sevmiyorum. Her neyse, ne alaka şimdi? Yani “Infinite H sub-unit olarak debut yapacak.” Haberini okuyunca; “Eee?” dedim kendi kendime. Ama sonra… Sonra… Primary mi? Waaaah…
    Victorious Way için bir şey söylemem gerekirse; açıkçası ben şarkı üzerinde yapılan oynamalardan hiç hoşlanmam. Introlar, remixler… Benden %98’lik bir oranla hayır alır. Ama Victorious’ın introsu kesinlikle %2’lik dilimde.
    Special Girl’ün kesinlikle Special olmasını bekliyordum. Genelde şarkıların güftesine odaklandığım için sevdiğimi söyleyebilirim. (Söz konusu Primary ise ben gerçek bir fangirl olabiliyorum. Her yaptığını beğenmek gibi saçma bir şey işte.) Ama “…şimdiye kadar yaptıkları işlerin yanında o kadar avarajın altında ki... Bir şeyler eksik…” görüşüne katılıyorum ama Guzzi kadar değil :D
    Ayrıca MV’de Primary’yi görünce nasıl desem? Key gördüğünde verdiğin tepkileri verdim. Ama çok şirin değil miydi? XD (iki gram bile gideri yok, o yüzden çok rahatım^^hahah)
    Without you? Zion T? Hayır, benim beklentimin altında olan şarkılarından başında geliyor bile olabilir. Üzücük işareti koyup gidiyorum 
    I Can’t Dell… Budur diyorum. Hemen 3-5-10 gülücük koyuyorum. …
    Fly High’ın pek sıra dışı bir tarafı yok değil mi? Hoşuma gitmedi. Sıkıldım açıkçası, neyse ne yahu… Gerçekten de feci kısa bir yorum yaptım.
    Sonuç olarak: Dinlerken Primary and the Messengers’ı baz almamıştım gerçekten. Bu yüzden bir iki tanesi (Zaten hepi topu 5 şarkı var) dışında ciddi bir hayal kırıklığı da yaşamadım. Ayrıca bestelerini Primary yapmaya devam ederse sıkı bir Insprit olabilirim. Kendimde bu potansiyeli gördüm. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Myungsoo ya da L en çok tanınan ve sevilen Infinite üyesidir oysa. Ama evet benim de favorim olmaya çok uzak kendisi XD
      Iıııı... Intro şarkı üzerinde yapılan oynama değildir, albüme giriş şarkısıdır sadece. Ki Victorius Way intro olarak geçmiyor aslında, çünkü introlar genelde kısa ve çoğunlukla enstrümantal girişlerdir. Ben intro severim; bir çok albümde favori şarkılarım introlardır. Özellikle Big Bang introları harikadır bence. Bknz: Alive intro, GTOP albümü introsu, Thank You&You, Hot Issue introsu Taeyang'ın albümü soların introsu, Big Bang dışı olarak da ilk aklıma gelen Jay Park'ın New Breed introsu oldu.
      Ama sanırım senin dediğin şu dj zırvalıklarıydı. Saçma olduklarında ben de katlanamıyorum, ama Victorious Way bunu kaldırmış bir şarkı.
      Primary'yi MVde görmek harikaydı :D O ve Woolim CEO'sunun Hoya'dan tekme yediği sahne (evet, set çalışanı bizzat Woolim ceosunun kendisi XD ) çok eğlenceliydi. Bu sadece albüm hakkında bir yazı olduğu için MVye hiç girmedim ben.
      Bestelerini bundan sonra Primary'nin yapacağını zannetmiyorum çünkü Infinite'in grup olarak sürdürdüğü tarzla Primary'nin tarzı birbirine pek yakın sayılmaz. Grup olarak albümlerinde Sweetune ile çalışmaya devam edeceklerdir diye düşünüyorum. Ama Woolim yeniliklere açık bir şirket o yüzden belli de olmaz, bundan sonra da bir albümü tamamen ona emanet etmeseler de Primary'den parça almaya devam edebilirler Infinite için. :D

      Sil
    2. Aslında ben onu demek istememiştim. Yani "...şarkı üzerinde yapılan oynamalardan hiç hoşlanmam." bölümünde söz konusu hilelere çatıyordum ve yorumum burada bitiyordu. "Introlar, remixler… Benden %98’lik bir oranla hayır alır." derken Intro ve remix için farklı bir yorum yapıyordum. Remixleri de "şarkı üzerinde yapılan oynamalar" grubuna dahil etmiyorum, çünkü remix çok daha fazlası bence. Ben sevmiyorum pek intro, en azından K-pop'ta... Dediğim gibi Infinite hakkında gayet cahilim. Ama bir iki şarkı bile yetebilir bana :D

      Sil
  4. bir şey anladıysam :P tanımıyorum ki primary, zion t.. neyse açtım dinledim bunları neymiş bir de dynamic dio'yu. beklenilenin altında sizin için onları biraz dinleyince ne demek istediğinizi anladım :)

    ben block b falan da dinlemezdim senin ve bazı başka bloger arkadaşların sayesinde dinliyorum :) neyse daha tüm şarkıları dinlemedim sadece mv'yi izledim. aslında mv'nin teaser'ini görünce biraz hayal kırıklığı yaşamıştım pek rap gibi değildi daha karanlık bir şeyler bekliyordum(ilk teaser deki gibi) ön yargı sanırım... sevdim ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu yazının fazlasıyla kişisel olduğunu kabul ediyorum. Yani tabi ki genelde yazılarım benim beğenilerime göre oluştuğu için çok kişisel oluyor ama yapımcılar üzerinden giden bu yazı daha da fazla oldu.
      Block B harikadır, açık ve net :P
      İlk teaser diğerine oranla benim de favorim, ki Victorious Way de iyi bir şarkı.
      Albüm iyi zaten, sadece benim beklentim çok yüksekti, o yüzden sonuç böyle oldu.

      Sil
    2. Şimdi Asiruh'un yorumunu okuyunca farkettim ben de :D Mutfaktakileri tanımayan adamların anlaması pek mümkün değil gibi :D Ama neyse bak hayırlı bir işe vesile olmuşsun Nym, birinin hayatına daha muhteşem sesler giriş yapmış.

      Ben bunun için gelmemiştim ya... Primary Zino dinleyin demişsin de hiçbir yerde Zion T. de dinleyin gibi bir ibare göremedim?? Hala mı?? Madem öyle Zino'yu da katma arkadaş işin içine XD

      Sil
    3. Yazımdan çok da memnun değilim açıkçası. Genel olarak memnun olmam zaten de üzerinde düşündükçe bu fazla tek bir perspektiften olmuş gibi geliyor. Infinite H'ın hakkını yemişim gibi hissediyorum bir de. İkinci partını yazasım var o derece asjagjfdhsfh
      Bilerek yapılmış bir hareket değil sonuçta kendisi üzerine yazı bile yazdım. Neden dememişim ben de bilmiyorum. Senin aksine Without You'da aldığı tarvırdan memnun olduğum ve şarkıyı sevdiğim için olabilir.

      Not: O değil de Special Girl insanın kafasına çok kötü takılıyor ya... Bu akşam pizzamın pişmesını beklediğim 25 dakika boyunca bıkmadan usanmadan söyledim, ne ara ezberlemişim ben de bilmiyorum XD Bir de kimsenin duymadığını umuyorum açıkçası, çünkü herkesin tahmin edebileceği üzere rap yapamıyorum ahdjdghgfh Zavallı Zico mixtapelerinin içine nasıl ettiğimi tahmin edebiliyor musun Güz?! Rezalet...

      Sil
    4. Vallaha ben de dün sabah uyandığımda gece boyunca etmediğim lafı bırakmadığım Special Girl'ün nakaratını gece boyunca kafamın içinde çalıp durduğumu farkettim :S Zino'ya bir özür borçluyum sanırım, bir formülü varmış... Ama yine de bu kalbimi tamir etmez hıh.

      Eee... ben de pek rap yapamıyorum. Bak pek ama... Yapamıyorum değil ahhahaa Zorlasam idollerin birçoğundan iyi yaparım ama XD Yani en azından dişi olanlardan :P

      Sil
  5. Yapımcıları hakkında hiçbir fikrim olmadığı için beklentilerden ve ön yargılardan uzak sadece albümü dinleyebilirim:) Arada cahillik de işe yarıyormuş :D

    YanıtlaSil
  6. Az önce Crucial Star- Its my turn dinliyordum da, söylemeyi unuttuğum ve canımı çok sıkan bir şey geldi aklıma. İçimi dökmez ya da daha doğrusu kusmazsam rahat edemeyeceğim.

    Zion T. ve autotuneu aynı cümlenin içinde bile kullanmaya elim gitmezken benim... Hay Allah yine gözlerim doldu... Öldürüyorlar adamın sesindeki duyguyu, kırıcam kafalarını!

    YanıtlaSil
  7. Quality content is the secret to interest the people to go to see the
    website, that's what this web site is providing.

    My site watch movies online

    YanıtlaSil
  8. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter
    updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    My web-site - www.nosa-nosa.com

    YanıtlaSil
  9. We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your website provided us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our entire community will be thankful to you.

    Here is my web site: free movies online

    YanıtlaSil
  10. Good post. I absolutely appreciate this website. Keep it up!



    Feel free to visit my web-site; watch free movies online
    my site - free movie downloads

    YanıtlaSil
  11. It's very simple to find out any matter on net as compared to textbooks, as I found this post at this site.

    My web-site; letmewatchthis

    YanıtlaSil
  12. Today, while I was at work, my sister stole my apple ipad and
    tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation.
    My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is
    completely off topic but I had to share it with someone!


    Feel free to visit my web blog :: watch movies online

    YanıtlaSil
  13. When I originally left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added-
    checkbox and from now on every time a comment is added I get 4 emails with the same comment.
    There has to be a means you can remove me from that service?
    Kudos!

    my web blog ... free tv online
    Also see my website - tv online

    YanıtlaSil