18 Şubat 2013 Pazartesi

B.A.P Silahlarını Çekip Ateş Etti: One Shot

  .....
 Açıkçası en tuhaf merhabaları söyleme, en garip sohbet girişlerini yapma konusunda küçük bir kupayı (değerli bir madenden olması tercihimdir, aç kalırsam eritip satarım) hak ettiğini düşünen bir insan olarak yaklaşık 20 dakikadır sayfaya boş boş bakıyor ve nasıl kır atıyla yeni fethettiği kalenin kapısından geçen kralın heybetini taşıyan bir giriş yapsam diye düşünüyorum. Göründüğü üzere hiçbir şey bulamadım, o yüzden yukarıdaki son derece anlamlı üç nokta ve bu laf salatasıyla idare etmek zorundasınız~kkkkkk

 Fark ettim de bir aydan fazladır bu blogda kpop hakkında saçmalamıyorum. Evet, özellikle bu blogda dedim çünkü twitterda ve facebooktaki grup sohbetlerinde, hatta bazılarına artık eski moda gelse de benim hala vazgeçemediğim msnde tam gaz zırvalamaya devam ediyorum. Huylu huyundan vaz geçmiyor sayın okuyucu... Eh, zaten kpoptada konuşacak konu bitmiyor. XD Peki madem hayatından memnundun, neden geri döndün buralara mı diyorsunuz? Bu soruya verecek iki cevabım var:

1. Yazı yazmayı cidden özlediiiiiiim....
2. 2012'yi favori rookiem olarak kapamış, baştan gözdem olan diğerlerini elinin tersiyle bir kenara fırlatmış BİEYPİ (yes sir!!) geri döndü!!



 Tamam. tamam... BAP'nin geri dönmüş olmasının büyük bir olay olmadığını, insanın beyninde "onlar gitmiş miydi ki?" cümlesini oluşturduğunu ben de biliyorum. Sonuçta adamlar daha geçen sene çıkıp, yıllardır piyasada olan birçok gruptan daha fazla comeback yaptılar (Henüz totolarının oturmak için yaratılmış bir organ olduğunu çözemediler sanırım :P). Ama ya B.A.P. onlara en çok yakıştırdığım açılımıyla geri döndü derseeeem... Bingo! Bad Ass People olarak, hem de kelimenin kpop standartlarında tam anlamıyla! Bu bünye bir "Bunnies are Puffy" daha kaldıramazdı zaten...

 Evet, bu ayın 12sinde B.A.P 2. mini albümleri One Shot ile bir kez daha sevenlerinin karşısına çıktı (Ve ben bu cümleyi yazdıktan sonra gazeteci ağzının bana göre olmadığını anladım). Albüm 5 track içeriyor ve bu 5 trackten üçünün kullanıldığı neredeyse yedi dakikalık bir mv ile promosyonlarına başlandı bile. Neden bilmiyorum ama MV ve albümü ayrı ayrı değerlendireceğim sanırım. Bu sebeple...

Müzik Videosu Olarak "One Shot"
One Shot müzik videosu hakkındaki genel düşüncemi kpopça ifade etmek gerekirse durum tam olarak şu: Like this yoo like this! XD 

 MV sadece düzgün ilerleyen ve açık bırakmayan bir hikaye ve iyi bir sinematografiye sahip olmasıyla göz doldurmuyor, aynı zamanda B.A.P'nin genel müzik çizgisi ve bad-boy imajıyla da örtüşüyor. Bu MV benim için daha en başında kapıldığım B.A.P'nin geri dönüşünün simgesi gibi. Beni BAP'ye çeken cici kpop çiçek çocuklarının arasındaki bad boy duruşu, "bizim bir mesajımız var" şeklinde yaratılmış imajı ve bununla da örtüşen şarkı sözleri olmuştu zaten. Bu sebeple MV olarak One Shot'ı gerçekten sevdim, hatta B.A.P'nin şimdiye kadar bize sunduğu en iyi MV olarak kabul edilebileceğini düşünmeye başladım.

 Aslında albümden üç şarkıyı içeren MVyi ikiye ayırıp incelemek mümkün; çünkü bir kısa film tadındaki hikaye kanadı, bir de her idol gruptan bekleneceği üzere dance breaklerin gerçekleştiği kanat var. Dans kısmında ortaya çıkan koreografiyi yer yer fazla zorlama bulsam da (Only One Shot kısmındaki sürünme hareketi... Bilemiyorum yani... ) şarkının sertliğiyle olan uyumu açısından oldukça iyi. B.A.P bu tarzda maskülen koreografilerle çok daha iyi görünen, onları taşımayı ve sergilemeyi bilen bir grup zaten, bu yüzden bu konuda pek problem yok. Benim için koreografinin en can alıcı noktası ise Zelo'nun ilk solosuna giriş yaptığı andaki hareketidir... O nasıl çıkıştır be evladım! Fevkaledenin fevkinde... :P


 Gelelim hikaye kanadına... Oldukça temiz bir senaryoya sahip bir MV One Shot. İzlediğiniz 7 dakika boyunca anlatılan hikayeyi rahatlıkta adım adım takip edebiliyor ve "ama ne oldu ki şimdi?" bunalımı yaşamıyorsunuz. İngiliz suç/mafya filmlerinde rastlayacağımız klasta başlayıp bir kez daha kpopta Batılı kadın figüran kullanımına rastlamamıza olanak sağlayan (kpop globalleşme hareketleri vol. 356 :P ) MV sonra ortamını da biraz karartarak bizi bir uçak hangarına götürüyor ve böylece yağmurlu İngiliz semalarından süzülerek iniş yapıp Top Gun'a bağlamış oluyoruz. Hikayeye tam olarak girdiğimizde ise görüyoruz ki klas İngiliz suçlularımız aslında ghetto ortamlarda takılan underground bir çeteymiş... İşte bu ghetto B.A.P çetesi bir arkadaşlarının kaçırılması sonucu onu kurtarmak amacıyla araya bir banka soygunu ve bol miktarda silah da sokup gerilimi bir kaç volüm yükseltiyorlar... Ama o da ne?! Sonunda işler hiç de bekledikleri gibi gitmiyor ve ellerini boşuna taşın altına soktuklarını fark ediyorlar.~kkkkk Sürpriz sonu ile One Shot MVsi göz doldurucu olmuş bence. Tabi ki üyelerin bazıları oyunculuk açısından çuvallamış (Daehyun insan öyle mi şaşırır evladım diyeceğim de Zelo'ya ne demeli o zaman? :P ), dans breakler ve üyelerin tekli çekimlerinin bazıları tam yerinde olsa da bazıları gereksiz olmuş. Ama genel olarak One Shot çok başarılı. Rahatlıkla uzun metrajlı bir film yapılabilir bu MVden, ki aynı searyoya sahip bir Holywood yapımının bir yerlerde gizlendiğinden eminim XD Ama gene de TS yapsın bir film BAP için, ben oturup büyük bir zevkle izlerim. Gene de önce oyunculuk dersleri şart haberi olsun~kkkkkk

Albüm Olarak One Shot

 Öhöm öhöm... MVye olan bütün aşkımı dile getirdikten sonra biraz ciddileşebilirim... En azından denerim yani XD

 Albüm bir nevi intro muamelesi yapılabilecek Punch ile açılıyor. Taşıdığı özgüven açısından biraz No Mercy'ye benzetilebilecek Punch gene de ondaki yandan gülüş havasına sahip değil, çünkü çok daha güçlü, daha agresif. Albümdeki favorim değil ama bana beklediğim -özlediğim- B.A.P'nin geri döndüğünü duyurduğu (hatta Daehyun sayesinde ölümüne haykırdığı) için bir şekilde umut verici benim için. 

 Bundan sonraki track MVde de tamamını duyma şansı bulduğumuz, albümle aynı ismi taşıyan promosyon şarkısı One Shot. B.A.P'nin büyüsüne Power ile kapılmış biri olarak üstte ve daha önce 152436543 defa belirttiğim gibi benim sevdiğim B.A.P bu. Yüksek tempodan ilerleyen güçlü bir melodi ile karışmış hiphop hissi, bir mesajı olan anlamlı sözler, tepeden tırnağa maskülen bir tarz. One Shot bu açıdan bütün beklentilerimi karşılayan bir track. Yongguk'un insan eşitliğinin simgelerinden biri olarak kabul edilebilecek Martin Luther King'in ismini anmasını sevdim, Zelo'nun rap solosunun arka planındaki elektro gitar vuruşuna bayıldım, nakarattaki "woo woo woo~" kısmının şarkıyı biraz yumuşatıyor ve melodikleştirirken arka plandaki korosal seslerin daha efsanevi bir hava katıyor olmasından hoşlandım, ayrıca bu şarkının şimdiye kadar Himchan'ın sesinin en iyi kullanıldığı B.A.P şarkısı olduğunu düşünüyorum. Ana nakarattaki iki ana vokal olan Youngjae ile Daehyun arasındaki paylaşım da gayet uygun; açılış şarkısı olan Punch'da düştükleri Youngjae'ye yüksekten söylenmesi gereken partı verme hatasına burada düşmemişler, işi bu tarz yerleri sesi daha iyi kaldıran Daehyun'a bırakmışlar. Bir de One Shot başta olmak üzere genel olarak bu albüm bende Zelo ve Yongguk'un rapi daha da gelişmiş hissi uyandırıyor, söylemeden geçmek istemedim. Benim Power'a olan sevgim asla bitmeyecekmiş gibi görünse de One Shot bu tarzda güçlü B.A.P şarkıları arasında en başarılısı olabilir.

 3. track daha önce de single olarak yayınlanmış olan ve albümdeki ballad kategorisini doldurduğunu kabul edebileceğimiz Rain Sound. Bir gitar vuruşunu temel alarak ilerleyen şarkı, diğerlerine oranla daha akustik bu yüzden de daha yumuşak. Bir de diğer iki şarkıda pek fark edemediğimiz Jongup bu şarkıda oldukça öne çıkıyor. Sadece kendi sololarında değil, şarkının en akılda kalıcı bölümlerinden biri olan ad-lib kısmında da  (oh oh oh~ diye giden kısım) Youngjae ile gayet iyi bir ikili oluşturuyorlar. Zelo'nun rapi iyi başlasa da sonradan kendini mi tutamıyor nedir, Himchan'ın solosundan sonra gelen ikinci kısmında hızlanıp şarkıyla örtüşmeyen bir şekilde agresifleşiyor; bu da Rain Sound'daki o yumuşak hüzün havasını biraz bastırıyor. Mesela aynı agresifleşme Yongguk'un son rap solosunda da var, ama o bir şekilde şarkının yarattığı genel duygunun yok olmasını engellemede başarılı oluyor. Gene de Rain Sound tam adını koyamadığım bir sebepten çuvallayan bir şarkı gözümde, inanın sorsanız net bir neden söyleyemem... Aynı tarzda kabul edilebilecek B.A.P şarkılarından Secret Love çok ama çok daha iyi şahsi görüşüme göre. 

 Bundan sonra gelen şarkı olan Coma aynı zamanda benim albümdeki favorim. Ayrılık ve bunun arkasından gelen kabullenememe duygusu, terk edene duyulan öfke ile karışık özlem şeklinde bir temaya sahip olan şarkı, Yongguk ile Zelo'nun agresif rapi, Daehyun'un çığlığı hatırlatan yüksek notaları, Youngjae'nin duygusal vokali, Himchan ve Jongup daha alçak olan seslerinin yarattığı o kafa karışıklığı-bunalım hissiyle bunu çok iyi bir şekilde tanımlıyor ve ismini de hak ediyor. Girişindeki orgdan, rap kısımlarında melodinin sadece vuruşlara dönüşmesine, özellikle nakaratta piyano ile renklenmesinden Sistar üyesi Ji Eun'un sürpriz katılıma kadar bu şarkıdaki her şey verilmek istenen duyguyu gayet iyi bir biçimde yansıtıyor bence. Ayrıca aradaki kalp monitoru sesi de çok hoş bir dokunuş olmuş, belirtmeden geçmeyeyim. Bu yüzden: What can I do what can I do I already love this song what can I say what can I say this is so great to my ears!!~Daehyun çığlığı yeeeeaaaah!~

 Albümdeki 5. track olan Zero ise son şarkı. Aslında kulağa gayet neşeli ve pozitif bir şarkı gibi gelse de Zero  özellikle rap kısımlarında piyasayı eleştiren sözlere sahip. Mesela Zelo "Ne zaman işler bu kadar kötüleşti, idoller prens ve prensesler haline geldi/Böyle kuruntulara her düşüşünde kendini bir şey zannettiğinde/Bundan ders alıyorum ve senden nefret ediyorum"  derken Yongguk ise bir yerde şunları söylüyor: "Televizyon yalanlarla dolu/Bir R&B parçasını acı dolu bir şekilde söylerlerken hasta hissediyorum, söyleyecek laf bulamıyorum/Bunu görmekten nefret ediyorum, Hollywood yıldızı gibi yükseltimiş burunlarınızı/Onun yerine bana sövmenizi tercih ederim".  "Loco get a coco"nun ne demek olduğunu ömrüm olduğu sürece çözemeyeceğimi düşünsem de (Yongguk nece konuşuyorsun sen, ne demek bu şimdi?!) Zero rap kısımlarındaki mesajlar sebebiyle anlamlı bir şarkı olarak kabul edilebilir sanırım :D

 Genel olarak One Shot albümü grubun şimdiye kadar ortaya koyduğu albümler arasında tarzını en iyi ifade eden albüm bence. Diğer albümlerin hepsinde deneysel bir çalışma vardı hatta bazı singlelar başlı başına deneysel bir çalışmaydı (Stop It hadisesi... O arada neredeyse BTOB fanı oluyordum ben o derece gruba ilgim dağılmıştı. Şükürler olsun ki kpopta bulduğum her hiphop kırıntısına iki elimle yapışıyor hatta bacaklarımla falan sarılıyorum~kkkkk ). Oysa One Shot albüm olarak B.A.P'yi ortaya koyuyor: Hiphopı temel alan agresif yüksek perdeden parçalar, biraz R&B sosu eklenmiş mid-tempodaki romantik şarkılar... B.A.P listemdeki ilk iki sırayı yerinden kaydıracak bir şarkı içermiyor olsa da One Shot albüm bazında en iyi B.A.P işi benim için. Artık bundan sonra dinlensinler diyeceğim de konser turnesi başlıyor adamların! B.A.P iki dakika durun durduğunuz yerde be!!
________________________________________________
 Uzun zamandır yazmadığım için gevezeliğim üzerimdeydi, umarım sonuna kadar dayanabilmişsinizdir :) Bu arada herkesin haberi olduğundan emin gibiyim ama bir de benim burada söylemem lazım: SHINee IS BAAACK!! Yaaaaaay!!! *throws confetti* Çok heyecanlıyıııııım... Sonunda... Sonunda 2010'dan beri ilk defa Kore'de adam gibi takılacaklar. Youtube'daki SM kanalından bugün gelmiş olan teaserı izleyebilir, dün yüklenen medley sayesinde şarkılara kısacık da olsa bir göz atabilirsiniz. Albümü ise bu akşam ya da en geç yarın duyma imkanı bulacağız. Ahhh, Minho'nun da dediği gibi: SHINee is back back back...

9 yorum:

  1. Gerçekten uzun zamandır yoktun Nymphe, gözümüz yollarda kaldı^^hahah
    Nasıl doluyum bilemezsin. BAP candır ama Crash, Stop It hiç bana göre değil ya... Tamam BAP sonuçta, seviyorsun ama Warrior gibi bir çıkış, Power ve No Mercy gibi comebacklerden sonra çok darlandım ya! Ama One Shot'u dinlmeye başladığım anda vücut elektiriğim gidip geldi. Çok şükür en sonunda BAP gerçek BAP olarak dönmüştü. (Rain of sound'da güzeldi ama o tat yoktu.)
    Yongguk'um, Zelo'm rapiyle döktürdü, keza Daehyun'un vokali... Sanki üzerimden bir ağırlık kalktı. Çok duygusal anlar yaşadım^^kekekeke

    Ondan sonracığıma MV zaten müthişti. Youngjae'i çok geçmeden dizilerde görürüz gibime geliyor. Ama dediğin gibi Dae ve Zelo'nun şaşırmasına ben de çok güldüm. (sandalyeden düşme vol.97874678954 -Ciddiyim-) Bir de spoiler olmasın diye yazmadın büyük ihtimalle ama dayanamayacağım. En sonunda Youngjae'e nasıl saydırdım, nasıl saydırdım... XD Geriye sarmadan önceki gibi olsa (Evet hepsi ölse) bu kadar koymazdı. -Aslında hiç de koymamıştı zaten- Ama ah YJ ah... Çok fena diş biledim sana haberin olsun^^hahahh

    Bu arada yazının tamamını okuma fırsatını henüz bulamadım, içimi dökeyim sonra yeniden okuyacağım.XD Ama One Shot her yönüyle BAP'nin en iyi işiydi vesselam der, saygılarımı sunarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yaa eminim öyle olmuştur~hahaha
      Crash ile Stop It... BAP'nin şanlı tarihinde yapılmaması gereken hatalardı benim gözümde :P No Mercy'deki o ciddiyetten uzak havaya bile bir ne oluyoruz demiştim ben açıkçası... Power benim all time favourite'ım gibi bir şey. Gruba ilk o şarkıyla mı sardığımdandır nedir, hepsinin bir adım önünde benim için. Halbuki One Shot daha bir masterpiece...
      Bence de Youngjae'ye bir dizi yolu görünecektir, kaçarı yok. Ahahaa herkes de Youngjae'ye gıcık olmuş halbuki gerçek adalet savunucusu o~kkkk Ben sonunda çok güldüm ya, neden öyle birşeye de gülüyorsam artık... Zekiceydi bence, ters köşe olayı beklemiyordum hiç. :D

      Sil
  2. Evet uzun süredir K-pop hakkında yazmıyordun ama ben eskileri okuduğum için pek hissetmiyordum :) Ama okudum ben hepsini uzun da değildi bence :) Daha uzun yazılarını da okuduğumu hatırlıyorum hehe
    Biraz tembel olduğum için sadece buraya koyduğun şarkıyı dinledim ama diğerlerini de yazdım bir köşeye sevdim sonuç olarak :) Zaten K-pop olarak ınıfa sevdirdiğim tek grup B.A.P anlamışsındır zaten sebebini hehe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de uzun zamandır tek bir kelime bile yazmadığım için bana uzun gelmiştir XD
      Cidden mi? Ben kimseye kpopu sevdiremiyorum ya, çevremdekilerde bir problem var sanırım~kkkk Hayır, kendimin normal olduğundan eminim çünkü de :P

      Sil
  3. One Shot fena şarkı değil. Son dönemlerdeki işlere bakıldığında özellikle ortalamanın gayet üstünde diyebilirim gönül rahatlığıyla. Albümü indirdim ama one shot dışında bir türlü dinleyesim gelmiyor nedendir bilinmez :D

    p.s: Eee nym yeni yazılar??? Gaeko'nun şarkısına dair hiçbir yihuu göremedim buralarda??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAP... Favori rookilerim XD

      Son dönemlerde cidden bir şey yok. Ya da ben bulamadım bilmiyorum. 2012yi çok sevmiştim (özellikle şu dönemlerde coşuyordum malum Big Bang comebacki falan) ama 2013'te bir eksiklik var anlayamadığım. Big Bang'in comeback yapacağı yok ama şöyle bir MBLAQ BEAST falan dönse fena mı olur yani? Infinite gelsin derdim ama zaten gelecek bu ayın sonunda :D
      Coma'yı bir aç dinle. Benim favorim bu albümden.

      karşı p.s: Bu aralar pek yazasım yok ya, zaten bir şey de beğenmiyorum. Düşün SHINee comebacki diye ortalığı birbirine kattım yazısını bir hafta sonra yazdım. Neyim var bilmiyorum ama geçse çok iyi olacak artık. Yazmak istiyorum, istiyorum da... Yazamıyorum.

      Sil
  4. Valla okurken hiç uzun gelmedi aksine bu kız benim içimi buraya dökmüş dedim :D

    Albüm başlı başına muhteşem bana göre ve MV beni de resmen ters köşe etti .Klibi ilk izlediğimde rahat bi üç dk. ağzım açık kalakaldım dondum resmen, hiç beklemiyordum öyle bir final ^^
    Benimde favorim Coma , albüm çıktı hemen kendi çapımda Coma'yı çevirmeye çalıştım tabii senin eline su dökemez XD

    Ben Dae'ciyim arkadaş prensime laf söyletmem o gözleri nasıl açmış öyle felfecir :P Hepsi iyi birer oyuncu bence maalesef objektif olamıyorum B.A.P konusunda onları çok seviyorum ama itiraf etmeliyim ki Crash'i ben de beğenmedim ^^.

    Senin çevirilerini çok beğeniyorum aslında dürüst olmak gerekirse B.A.P şarkılarını takip ediyorum :D

    PS: Bu arada bana bir sözün var Bang ve Dae'min söylemiş olduğu I Remember çevirisi ve What the Hell o zamanda canlı performansı yoktu ama şimdi var :)
    Ben kim miyim? Yep'de B.A.P sayfasında görüşüyorduk ben jumong's girl :) gerçi aradan uzun zaman geçti doğal olarak hatırlamayabilirsin ben takılıyorum sadece XD


    Tekrar ellerine sağlık, senin yazılarını okumak bir zevk ...

    YanıtlaSil
  5. Bir yanlışı düzeltmek isterim. Şarkıdaki kız sesi Jieun'a ait ama Jieun Sistar değil Secret üyesi.

    YanıtlaSil
  6. Paboya? Bu sadece bir şarkı değil , sesleniş . İlluminatinin kurbanı olmaktan uyanın diye uyarıyorlar adamlar. Kıçınızı kaldırında savaşın insanlık ölüyor diyor.ÖLDÜRÜYORLAR BİZİ DİYOR. Hah, bu son şarkı pek iyi değil he? Adam oradan bizim kıçımızı düşünürken biz şarkısını eh peh buluyoruz vay be..

    YanıtlaSil